Dnia Fri, 3 Nov 2006 09:06:56 +0100, osobnik Dr.Endriu naskrobał co
następuje:
trzeba ja splanowac
co to oznacza to splanowanie?
szlifowanie delikatne części głowicy stykającej się z blokiem silnika celem
nadania idealnej "płaskości" tej powierzchni (pozbawienie ewentualnych
wżerów i nierówności) - dzięki temu zabiegowi uszczelka pod głowicą pracuje
w bardziej komfortowych warunkach - minimalizujemy ryzyko tzw. jej
"wydmuchania". Planowanie prawie jest zawsze robione kiedy zachodzi
konieczność wymiany tejże uszczelki.
Istnieje też planowanie związane ze zmianą stopnia sprężania - ale wtedy
zbiera się więcej materiału celem zmniejszenia objętości komory spalania.
--
Pozdrawiam
Danny
Brava 80 SX P.M.S. Edition
Cobra 19DX IV + Hustler IC-100
9 |
Data: Listopad 06 2006 21:46:52 |
Temat: Re: Fiacik bierze olej |
Autor: bozoni |
Użytkownik "Witek" napisał w wiadomości
Pierścionki ?? czy uszczelniacze na zaworach ?? Jeśli uszczelniacze to czy
wiecie czy łatwo jest je wymienic ?? Nie trzeba zdzierać głowicy ?? Czy
Witam,
do wymiany uszczelniaczy nie trzeba zdejmować głowicy. Robota łatwa choć
jest parę punktów na które trzeba zwrócić uwagę, m.in.: ustawienie rozrządu,
nieporysowanie trzonków zaworów, "niewpadnięcie" zaworów do cylindra ;) etc.
Ogólnie warto zacząć od uszczelniaczy, koszt znikomy, powodzenia.
pozdrawiam
bozoni
|