Grupy dyskusyjne   »   Fiacik bierze olej

Fiacik bierze olej



1 Data: Pa?dziernik 31 2006 21:23:52
Temat: Fiacik bierze olej
Autor: Witek 

Witam
Mam problem z seicento 1,1 MPI przy przebiegu 195000km zaczęło brać więcej
oleju niż wcześniej i troche dymi. Czy ktoś wie od czego zacząć ??
Pierścionki ?? czy uszczelniacze na zaworach ?? Jeśli uszczelniacze to czy
wiecie czy łatwo jest je wymienic ?? Nie trzeba zdzierać głowicy ?? Czy
trzeba się przy tym przebiegu liczyć z jakimiś innymi wydatkami ?
Pozdrawiam



2 Data: Listopad 01 2006 20:45:33
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: michalsky 


Użytkownik "Witek"  napisał w wiadomości

Witam
Mam problem z seicento 1,1 MPI przy przebiegu 195000km zaczęło brać więcej
oleju niż wcześniej i troche dymi. Czy ktoś wie od czego zacząć ??
Pierścionki ?? czy uszczelniacze na zaworach ?? Jeśli uszczelniacze to czy
wiecie czy łatwo jest je wymienic ?? Nie trzeba zdzierać głowicy ?? Czy
trzeba się przy tym przebiegu liczyć z jakimiś innymi wydatkami ?
Pozdrawiam


jesli dymi to znaczy ze pali olej.
a pali bo pierscionki sie zjechaly. i tak trzeba glowice zdejmowac..

3 Data: Listopad 01 2006 22:32:57
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: Witek 


jesli dymi to znaczy ze pali olej.
a pali bo pierscionki sie zjechaly. i tak trzeba glowice zdejmowac..

No że pali olej to wiem niestety :) Tylko że znam seicento które ma 340kkm
przejchane i nie zaglądano do silnika, dlatego zastanawiam sie czy to czasem
nie uszczelniacze na zaworach. A czy do uszczelniaczy trzeba zdzierać
głowice ?? W niektórych autach nie trzeba, a jak w seicento to nie wiem
jeszcze.
Pozdrawiam

4 Data: Listopad 03 2006 08:31:50
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: Robert 


Użytkownik "Witek"  napisał w wiadomości

>
jesli dymi to znaczy ze pali olej.
a pali bo pierscionki sie zjechaly. i tak trzeba glowice zdejmowac..

No że pali olej to wiem niestety :) Tylko że znam seicento które ma 340kkm
przejchane i nie zaglądano do silnika, dlatego zastanawiam sie czy to
czasem nie uszczelniacze na zaworach. A czy do uszczelniaczy trzeba
zdzierać głowice ?? W niektórych autach nie trzeba, a jak w seicento to
nie wiem jeszcze.
Pozdrawiam


ja stawiam na uszczelniacze - bo to zuzywa sie najszybciej. Glowica jest
aluminiowa - zatem trzeba ja splanowac przed zalozeniem
pozdrawiam
R.

5 Data: Listopad 03 2006 09:06:56
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: Dr.Endriu 


trzeba ja splanowac

co to oznacza to splanowanie?


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

6 Data: Listopad 03 2006 18:35:07
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: michalsky 


Użytkownik "Dr.Endriu"  napisał w
wiadomości


trzeba ja splanowac

co to oznacza to splanowanie?


szlifowanie kanalow zaworow dolotowych i wylotowych...

7 Data: Listopad 03 2006 19:15:40
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: Dr.Endriu 


szlifowanie kanalow zaworow dolotowych i wylotowych...


Za pomocą ?


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

8 Data: Listopad 03 2006 18:40:16
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: Danny 

Dnia Fri, 3 Nov 2006 09:06:56 +0100, osobnik Dr.Endriu naskrobał co
następuje:

trzeba ja splanowac

co to oznacza to splanowanie?

szlifowanie delikatne części głowicy stykającej się z blokiem silnika celem
nadania idealnej "płaskości" tej powierzchni (pozbawienie ewentualnych
wżerów i nierówności) - dzięki temu zabiegowi uszczelka pod głowicą pracuje
w bardziej komfortowych warunkach - minimalizujemy ryzyko tzw. jej
"wydmuchania". Planowanie prawie jest zawsze robione kiedy zachodzi
konieczność wymiany tejże uszczelki.
Istnieje też planowanie związane ze zmianą stopnia sprężania - ale wtedy
zbiera się więcej materiału celem zmniejszenia objętości komory spalania.

--
Pozdrawiam
Danny
Brava 80 SX P.M.S. Edition
Cobra 19DX IV + Hustler IC-100

9 Data: Listopad 06 2006 21:46:52
Temat: Re: Fiacik bierze olej
Autor: bozoni 


Użytkownik "Witek"  napisał w wiadomości


Pierścionki ?? czy uszczelniacze na zaworach ?? Jeśli uszczelniacze to czy
wiecie czy łatwo jest je wymienic ?? Nie trzeba zdzierać głowicy ?? Czy

Witam,
do wymiany uszczelniaczy nie trzeba zdejmować głowicy. Robota łatwa choć
jest parę punktów na które trzeba zwrócić uwagę, m.in.: ustawienie rozrządu,
nieporysowanie trzonków zaworów, "niewpadnięcie" zaworów do cylindra ;) etc.
Ogólnie warto zacząć od uszczelniaczy, koszt znikomy, powodzenia.

pozdrawiam
bozoni

Fiacik bierze olej



Grupy dyskusyjne