Przymierzam sie do kupna Fiata Doblo z silnikiem 1,9 jtd 120 KM. Zwykle są 
1,9 jtd 105 KM a ten ma 15 KM więcej. Czy ktoś z Grupowiczów coś wie na 
temat tego "wzmocnionego" silnika?
są:
1.9 JTD 80KM
1.9 JTD 105 KM
1.9 JTD 110 KM
1.9 JTD 115 KM 
:) 
Tak że jak widzisz- trochemało wiesz :)
A to tylko silniki "starej" generacji, nowe, określane jako multijet są:
1.9 JTD 120KM
1.9 JTD 140KM
1.9 JTD 150KM
1.9 JTD 170KM (? tu nie jestem pewien ale słyszałem o takiej wersji)
To są generalnie bardzo dobre silniki, ani starsze, ani nowsze nie są 
specjalnie wrażliwe na polskie paliwo, awarie koła dwumosowego ZAMACHOWEGO 
zdarzają się sporadycznie (nie mylić z kołem dwumasowym PASOWYM - to zdycha 
znacznie częściej ale i znacznie tańsze i proste w wymianie), w tych starszych 
lubił padać przepływomierz, (w nowszych już ten problem występuje 
sporadycznie), jedyne co tam jest "niefajne" to EGR - lub padać, więc jak 
sięnie chce narażać na koszty, trzeba regularnie czyścić (zabieg prosty, nawet 
do zrobienia w domu)
--  
Wysłano z serwisu OnetNiusy: 
http://niusy.onet.pl
| 3 | 
Data: Sierpien 19 2008 10:54:36 | 
| Temat: Re: Fiat 1,9 jtd 120 KM | 
| Autor: Jacek  | 
Dzięki za informacje! 
Może wiesz, gdzie znajdę instrukcję, jak się bawić z tym EGR. Nie mam dwóch lewych rąk, ale z dieslem jeszcze nie grzebałem i bez porady mądrzejszych sie nie obejdzie 
Jacek 
 
 | 4 | 
Data: Sierpien 19 2008 11:12:14 |  | Temat: Re: Fiat 1,9 jtd 120 KM |  | Autor: Rafal  |  
Dzięki za informacje! 
Może wiesz, gdzie znajdę instrukcję, jak się bawić z tym EGR. Nie mam dwóch  
lewych rąk, ale z dieslem jeszcze nie grzebałem i bez porady mądrzejszych  
sie nie obejdzie 
Jacek  
 
Gdzies widziałem opis czyszczenia tego na jakimś faitowskim forum - będe miał  
chwilkę to poszukam. Ale generlanie to dość prosta czynność, nawet w warsztacie  
nie jest specjalnie droga (montaż i demontaż jest prosty, a czyszczenie to  
przedmuchanie sadzy z zaworu i ew przeczyszczenie benzyną, więc tez nic  
skomplikowanego), wystarczy jak się to zrobi raz na 50-60 tyś 
Acha - i jeszcze jedna róznica z silnikami - starsze JTD (do 115 KM włącznie) i  
pierwsze wersje m-jetów 120KM miały głowicę 8V, począwszy od 140KM oraz nowsze  
m-jet 120KM mają głowicę 16V. Róznica "praktyczna" jest taka że 8V  
mają "płytkowy" system regulacji luzu na popychaczach zaworó, a 16V mają ten  
system "samoregulujący się". 
W starych raz na jakiś czas trzeba więc ściągnąć pokrywę zaworów, pobawić się  
szczelinowmierzem i płytkami i wyregulować luz, w 16V nie trzeba tego robić
 
--   
Wysłano z serwisu OnetNiusy:  http://niusy.onet.pl
| 5 | 
Data: Sierpien 19 2008 22:24:44 |  | Temat: Re: Fiat 1,9 jtd 120 KM |  | Autor: zorby  |  
 
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości  
 Przymierzam sie do kupna Fiata Doblo z silnikiem 1,9 jtd 120 KM. Zwykle są 1,9 jtd 105 KM a ten ma 15 KM więcej. Czy ktoś z Grupowiczów coś wie na temat tego "wzmocnionego" silnika? 
 
to samo co w Oplu Astrze III 1,9 CDTI 120 lub 150KM silnik ogólnie chwalony i dobry
 | 6 | 
Data: Sierpien 20 2008 13:08:02 |  | Temat: Re: Fiat 1,9 jtd 120 KM |  | Autor: yabba  |  
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości  
 
 Przymierzam sie do kupna Fiata Doblo z silnikiem 1,9 jtd 120 KM. Zwykle są  
1,9 jtd 105 KM a ten ma 15 KM więcej. Czy ktoś z Grupowiczów coś wie na  
temat tego "wzmocnionego" silnika? 
Jacek 
 
Mam taki silnik w Stilo. Na gwarancji miałem wymienianą rurkę od pompy  
wysokiego ciśnienia do filtru paliwa, ponieważ w chłodne dni wpadała w  
drgania powodując nieprzyjemne "buczenie" (wada projektowa). 
Zużycie paliwa w DC kształtuje się w granicach 7-8 litrów na 100 km. Teraz z  
klimatyzacją to bliżej 8 litrów. W trasie od 5 do 7,5.
 
--  
 
yabba
  |  |  |  |