Grupy dyskusyjne   »   Fiat Cinquecento i świece

Fiat Cinquecento i świece



1 Data: Marzec 20 2009 07:15:02
Temat: Fiat Cinquecento i świece
Autor: thorin_1979 

Ja się nie znam na samochodach a kolega, który nie ma internetu prosił, abym wysłał posta na tą grupę. Kolega ma następujący problem w Cinquecento  rocznik 95 z japońskim gaźnikiem świece przepalają się po 800 km. Co jest nie tak ?

Z poważaniem



2 Data: Marzec 20 2009 11:08:06
Temat: Re: Fiat Cinquecento i świece
Autor: Jacek Sowiński 

Użytkownik "thorin_1979"  napisał w wiadomości

Ja się nie znam na samochodach a kolega, który nie ma internetu prosił,
abym wysłał posta na tą grupę. Kolega ma następujący problem w Cinquecento
rocznik 95 z japońskim gaźnikiem świece przepalają się po 800 km. Co jest
nie tak ?

w jakim sensie "przepalają sie"? pęka katoda/anoda?
Gdzieś na grupie chyba ostatnio było, jaki skład mieszanki na wpływ na osad
na świecy.
W domu mam jakiś podręcznik elektromechanika pdf, jak znajde ten fragment to
podeśle.

--
Stoout
prywatnie Fiat CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
służbowo Citroen Berlingo 1,6HDI '08 & Uniden 520 / ML145

3 Data: Marzec 20 2009 13:39:45
Temat: Re: Fiat Cinquecento i świece
Autor: BogdanP 

w jakim sensie "przepalają sie"? pęka katoda/anoda?
Gdzieś na grupie chyba ostatnio było, jaki skład mieszanki na wpływ na
osad na świecy.
W domu mam jakiś podręcznik elektromechanika pdf, jak znajde ten fragment
to podeśle.

Było na grupie, ale przypomnę:
Kolega mówiąc o przepalaniu się świecy miał chyba na myśli "mostkowanie".
Jeśli świeca jest za "gorąca" to syf i inny proch osiada na elektrodach
zgrzewając się i na koniec tworzy mostek między elektrodami czyli zwarcie.
Ma to miejsce wówczas jeśli świeca zagrzewa się za bardzo. Przyczyną może
być również zbyt uboga mieszanka (sprawdzić poziom paliwa w komorze
pływakowej gaźnika).
Jeśli chce się jechać na ubogiej mieszance (trochę oszczędniej) to należy
zastosować zimniejszą świecę czyli taką w której środkowa elektroda jest
bardziej schowana w korpusie. Taka się mniej zagrzewa i szybciej odprowadza
ciepło.
A jaka powinna być w konkretnych warunkach to można samemu zobaczyć po
wykręceniu. Jeśli elektrody są czarne to znaczy że mają za małą temperaturę
i nagar się nie spala. Jeśli sa bardzo jasne (prawie białe) to świeca jest
za gorąca i należy założyć zimniejszą żeby nie "mostkowała". Prawidłowy
kolor powinien być jasnobrązowy.
Porządne świece dobrze pracują w szerokim zakresie temperatur (tak jak dobry
olej).

4 Data: Marzec 20 2009 11:09:01
Temat: Re: Fiat Cinquecento i świece
Autor: Jacek Sowiński 

jeszcze jedna sprawa - mechanik z fiata mówił, zeby nie uzywać jakiś
wynalazków, tylko Iskry, ewentualnie NGK, inne sie nie sprawdzają
--
Stoout
prywatnie Fiat CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler
służbowo Citroen Berlingo 1,6HDI '08 & Uniden 520 / ML145

Fiat Cinquecento i świece



Grupy dyskusyjne