Grupy dyskusyjne   »   Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczęło

Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o



1 Data: Styczen 27 2014 09:32:25
Temat: Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o
Autor: Jacek 

Jak co zimy - gdy tylko przysz³y mrozy pokazujÄ… mi siÄ™ wszelkie mo¿liwe komunikaty po zapaleniu zimnego silnika:
awaria ABS
awaria systemu kontroli silnika
itd. itp.
a najbardziej mnie bawi przy - 11 st. C "przekroczona temperatura p³ynu ch³odzÄ…cego".
Dodam, ¿e ABS dzia³a i wszystko inne te¿, ale komunikaty mówiÄ… co innego. Wizyta w ASO wykaza³a brak 80 z³ w portfelu, a poza tym wszystko w porzÄ…dku, czyli ten typ tak ma. Czy to tylko przypad³oæ fiata, czy jakieÅ› inne marki te¿ tak majÄ… na mrozie?
Jacek



2 Data: Styczen 27 2014 09:37:31
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

Stilo?
Slaby akumurator..

W dniu 2014-01-27 09:32, Jacek pisze:

Jak co zimy - gdy tylko przysz³y mrozy pokazuj± mi siê wszelkie mo¿liwe
komunikaty po zapaleniu zimnego silnika:
awaria ABS
awaria systemu kontroli silnika
itd. itp.
a najbardziej mnie bawi przy - 11 st. C "przekroczona temperatura p³ynu
ch³odz±cego".
Dodam, ¿e ABS dzia³a i wszystko inne te¿, ale komunikaty mówi± co
innego. Wizyta w ASO wykaza³a brak 80 z³ w portfelu, a poza tym wszystko
w porz±dku, czyli ten typ tak ma. Czy to tylko przypad³o¶æ fiata, czy
jakie¶ inne marki te¿ tak maj± na mrozie?
Jacek

3 Data: Styczen 27 2014 09:52:58
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Jacek 

W dniu 2014-01-27 09:37, wchpikus pisze:

Stilo?
Slaby akumurator..
He, he. 2 sztuki: Stilo i Doblo, wiêc nie ma mowy o przypadku.
Jacek

4 Data: Styczen 27 2014 10:15:25
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

W dniu 2014-01-27 09:52, Jacek pisze:

W dniu 2014-01-27 09:37, wchpikus pisze:
Stilo?
Slaby akumurator..
He, he. 2 sztuki: Stilo i Doblo, wiêc nie ma mowy o przypadku.
Jacek

Fiaty czule sa na niskie napiecie aku, norma.
Podladowac i zapomniec:)

5 Data: Styczen 27 2014 11:10:39
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: yabba 

U¿ytkownik "wchpikus"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2014-01-27 09:52, Jacek pisze:
W dniu 2014-01-27 09:37, wchpikus pisze:
Stilo?
Slaby akumurator..
He, he. 2 sztuki: Stilo i Doblo, wiêc nie ma mowy o przypadku.
Jacek

Fiaty czule sa na niskie napiecie aku, norma.
Podladowac i zapomniec:)


We¼ mnie nie strasz, te¿ mam Stilo. Poprzedniej zimy akumulator zacz±³ s³abn±æ, ale nie by³o g³upich komunikatów, tylko resetowa³ siê zegarek i ustawienia pod¶wietlania zegarów.


--
Pozdrawiam,

yabba

6 Data: Styczen 27 2014 11:59:57
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Jacek 

W dniu 2014-01-27 11:10, yabba pisze:

We¼ mnie nie strasz, te¿ mam Stilo. Poprzedniej zimy akumulator zacz±³
s³abn±æ, ale nie by³o g³upich komunikatów, tylko resetowa³ siê zegarek i
ustawienia pod¶wietlania zegarów.
Tu ja Ciê muszê zmartwiæ, bo w Stilo kilka razy blokowa³o siê wspomaganie kierownicy. Przy s³abszym aku i rozruchu na skrêconych ko³ach - ciach i wy³±czone. Producent nie przewidzia³ mo¿liwo¶ci, ¿eby siê to samo odblokowa³o i trzeba siê za ka¿dym razem turlaæ bez wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 z³ plus 4 godziny straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiêtam, ¿eby nie dotykaæ kierownicy przy zapalaniu.
Jacek

7 Data: Styczen 27 2014 04:34:07
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor:

W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 11:59:57 UTC+1 u¿ytkownik Jacek napisa³:

W dniu 2014-01-27 11:10, yabba pisze:

> We¼ mnie nie strasz, te¿ mam Stilo. Poprzedniej zimy akumulator zacz±³

> s³abn±æ, ale nie by³o g³upich komunikatów, tylko resetowa³ siê zegarek i

> ustawienia pod¶wietlania zegarów.

Tu ja Ciê muszê zmartwiæ, bo w Stilo kilka razy blokowa³o siê

wspomaganie kierownicy. Przy s³abszym aku i rozruchu na skrêconych

ko³ach - ciach i wy³±czone. Producent nie przewidzia³ mo¿liwo¶ci, ¿eby

siê to samo odblokowa³o i trzeba siê za ka¿dym razem turlaæ bez

wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 z³ plus 4 godziny

straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiêtam, ¿eby nie dotykaæ

kierownicy przy zapalaniu.

Jacek

Pierdoliæ taki samochód. Wyobra¼ sobie ze Cie jaki¶ bandzior goni. Wsiadasz do samochodu i chcesz uciec. A samochód melduje ¿e niski poziom p³ynu w spryskiwaczu i ni chuja nie pojedzie dok±d nie dolejesz.

8 Data: Styczen 27 2014 13:47:09
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Jacek 

W dniu 2014-01-27 13:34,  pisze:

samochód melduje ¿e niski poziom p³ynu w spryskiwaczu i ni chuja nie
pojedzie dok±d nie dolejesz.
Tu akurat jest tak, ¿e pojedzie, tylko jest dyskoteka komunikatów o b³êdach. W ka¿dym razie fiat ma u mnie na tyle du¿y minus, ¿e nie bêdzie brany pod uwagê przy zamianie auta na nowsze.
JAcek

9 Data: Styczen 27 2014 05:36:52
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Marcin Kiciñski 

W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 13:47:09 UTC+1 u¿ytkownik Jacek napisa³:

W ka¿dym razie fiat ma u mnie na tyle du¿y minus, ¿e nie bêdzie

brany pod uwagê przy zamianie auta na nowsze.


A ja tam lubiê Fiaty i przymykam oko na takie ich ma³e ¿arciki
z kontrolkami. Wolê to, ni¿ sytuacjê, w której nowy samochód
¿yczy sobie z rana ¿eby odwie¼æ go do serwisu na lawecie, a tam
po pod³±czeniu do komputera odpala jakby nigdy nic a mechanicy
nie wiedz± co siê sta³o. No, ale to nie jaki¶ parszywy Fiat
tylko - ho, ho, ho - Mercedes :)

Pozdrawiam
MK

10 Data: Styczen 27 2014 14:42:15
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

Dokladnie
Przez kilka lat miales stilo, raz tylko odmowil posluszenstwa, ale to byla wina czujnika walu korbowego..bez tego silnik nie ruszy:)
A elektryka zawsze dzialala, raz lepiej raz gorzej, ale nigdy nie unieruchomila samochodu.

Ja bym sie tym nie przejmowal, kupil/podladowal aku i dalej jezdzil.

11 Data: Styczen 27 2014 15:21:05
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2014-01-27 14:42, wchpikus pisze:

Przez kilka lat miales stilo, raz tylko odmowil posluszenstwa, ale to byla wina czujnika walu korbowego..bez tego silnik nie ruszy:)

A dlaczego nie ruszy? W mojej nêdznej oplinie ruszy. We¼mie sygna³ z wa³ka rozrz±du, a je¶li to diesel, to ponoæ z pompy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

12 Data: Styczen 27 2014 15:51:26
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

W dniu 2014-01-27 15:21, Jakub Witkowski pisze:

o ponoæ z pompy.
Nie chcial:)
Tylko kreci rozrusznikiem:)
Sprawdzone:)

13 Data: Styczen 27 2014 11:04:41
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Marcin Kiciñski 

W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 15:21:05 UTC+1 u¿ytkownik Jakub Witkowski napisa³:


A dlaczego nie ruszy? W mojej nêdznej oplinie ruszy. We¼mie sygna³ z wa³ka rozrz±du, a je¶li to diesel, to ponoæ z pompy.


A to zabawne :) Jeden raz w zyciu zdazylo mi sie siedziec za kierownica
samochodu holowanego do warsztatu. Byl to Opel Omega z uwalonym
czujnikiem polozenia walu, ktorego w zaden sposob nie dalo sie odpalic...

Pozdrawiam
MK

14 Data: Styczen 27 2014 13:57:46
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor:

W dniu 2014-01-27 11:59, Jacek pisze:

Tu ja Ciê muszê zmartwiæ, bo w Stilo kilka razy blokowa³o siê
wspomaganie kierownicy. Przy s³abszym aku i rozruchu na skrêconych
ko³ach - ciach i wy³±czone. Producent nie przewidzia³ mo¿liwo¶ci, ¿eby
siê to samo odblokowa³o i trzeba siê za ka¿dym razem turlaæ bez
wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 z³ plus 4 godziny
straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiêtam, ¿eby nie dotykaæ
kierownicy przy zapalaniu.

Tak czytam i czytam i sobie my¶lê ¿e sobie jaja robicie. :-)
Naprawdê istniej± samochody tak skonstruowane i to w kwestii jak najbardziej bezpieczeñstwa?
Przecie¿ Normy UE i inne powinny ju¿ dawno takie co¶ wycofaæ z dróg ;-)

z

15 Data: Styczen 27 2014 14:07:21
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

A gdzie tu masz niebezpieczenstwo?
To ze sie wylaczy elektryczne wspomaganie?
Stilo jest dobrze zrobione, nawet usterka esp czy abs, brak dzialajacych zegarow czy tez uszkodzenie modulu konfortu (elektryczne szyby, lusterka i inne duperele) nie uniemozliwia tobie jazdy..zapali normalnie i bedzie jechal, a ze komunikatow tysiace to inna sprawa..


Po prostu jak zasilanie spadnie ponizez 10V to komputer swiruje, normalka.

Co do wylaczenia wspomagania, ja nigdy tak nie mialem, owszem, esc i abs tak, ale wspomaganie zawsze dzialalo.



Tak czytam i czytam i sobie my¶lê ¿e sobie jaja robicie. :-)
Naprawdê istniej± samochody tak skonstruowane i to w kwestii jak
najbardziej bezpieczeñstwa?
Przecie¿ Normy UE i inne powinny ju¿ dawno takie co¶ wycofaæ z dróg ;-)

z

16 Data: Styczen 27 2014 14:25:59
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Myjk 

Mon, 27 Jan 2014 14:07:21 +0100, wchpikus

Po prostu jak zasilanie spadnie ponizez 10V to komputer swiruje, normalka.

Nie jest to normalka. Rozgarnięty programista powinien sprawdzić warunek
napięcia na akumulatorze, zanim tablica zacznie bezsensownie świecić.

--
Pozdor Myjk

17 Data: Styczen 27 2014 14:32:15
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

W dniu 2014-01-27 14:25, Myjk pisze:

Mon, 27 Jan 2014 14:07:21 +0100, wchpikus

Po prostu jak zasilanie spadnie ponizez 10V to komputer swiruje, normalka.

Nie jest to normalka. Rozgarniêty programista powinien sprawdziæ warunek
napiêcia na akumulatorze, zanim tablica zacznie bezsensownie ¶wieciæ.


widocznie dla Fiata 10v to minimum, zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy jak u nas?:)
A tylko w zimie sa takie problemy.
Oczywiscie ze powinni, tylko ze nie zrobili, nie wiem czemu.
Ale jak napisalem wyzej, tylko swieci, nic wiecej sie nie dzieje.
Odpalasz drugi raz i masz czysto.

18 Data: Styczen 27 2014 13:42:20
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o
Autor: AZ 

On 2014-01-27, wchpikus  wrote:


widocznie dla Fiata 10v to minimum, zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy
jak u nas?:)
A tylko w zimie sa takie problemy.

To po co sprzedaja u nas?

Oczywiscie ze powinni, tylko ze nie zrobili, nie wiem czemu.
Ale jak napisalem wyzej, tylko swieci, nic wiecej sie nie dzieje.
Odpalasz drugi raz i masz czysto.

No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-)

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Styczen 27 2014 14:56:31
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 


No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-)


Przesadzasz.
We Fiacie jest lepiej niz u niektorych producentow..

20 Data: Styczen 27 2014 14:01:11
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o
Autor: AZ 

On 2014-01-27, wchpikus  wrote:

No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-)


Przesadzasz.
We Fiacie jest lepiej niz u niektorych producentow..

No ale co przesadzam? Ze trzeba niepotrzebnie jechac do ASO marnowac, czas i
pieniadze tylko dlatego, ze inni producenci tak maja? To taki problem jest
zrobic jakis selftest czy problem nadal wystepuje w przypadku gdy problem
dosc czesto sie pojawia?

--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Styczen 27 2014 15:09:51
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

W dniu 2014-01-27 15:01, AZ pisze:

On 2014-01-27, wchpikus  wrote:
No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-)


Przesadzasz.
We Fiacie jest lepiej niz u niektorych producentow..

No ale co przesadzam? Ze trzeba niepotrzebnie jechac do ASO marnowac, czas i
pieniadze tylko dlatego, ze inni producenci tak maja? To taki problem jest
zrobic jakis selftest czy problem nadal wystepuje w przypadku gdy problem
dosc czesto sie pojawia?

Przesadzasz dlatego, ze mi przez kilka lat ani razu nie wylaczylo sie wspomaganie.
I wiele osobom tez nie, i nie musieli jechac do aso, by to aktywowac.
Wylaczenie wspomagania wystepuje w przypadku, kiedy cos dzieje sie sie na linii CAN lub z samym wspomaganiem, nie slyszalem by slabe aku odlaczylo wspomaganie ot tak, zawsze jest cos wiecej.
Odczytasz bledy i juz wiesz dlaczego sie wylacza..
Moze padaja przekazniki w kolumnie, moze silnik elektryczny szwankuje..

W innych autach glupia awaria moze uniemozliwic jazde, tutaj mozesz jechac, tylko bez wspomagania...proste.

22 Data: Styczen 27 2014 15:15:05
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Myjk 

Mon, 27 Jan 2014 15:09:51 +0100, wchpikus

W innych autach glupia awaria moze uniemozliwic jazde

Przyk³ad?

--
Pozdor Myjk

23 Data: Styczen 27 2014 15:14:34
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Myjk 

Mon, 27 Jan 2014 15:08:15 +0100, wchpikus

Wylaczenie wspomagania wystepuje w przypadku, kiedy cos dzieje sie sie
na lini CAN lub z samym wspomaganiem, nie slyszalem by slabe aku
odlaczylo wspomaganie ot tak, zasze jest cos wiecej.

Z tego co zrozumia³em wspomaganie wy³Ä…cza³o siÄ™ w sytuacji gdy przy s³abym
aku i zap³onie by³ po³o¿ony nacisk na kierownicÄ™. Ten sam g³upio
zaprogramowany system, co sypie bezsensownymi b³Ä™dami na desce, mia³ za
ma³o prÄ…du w tym momencie, szed³ o krok dalej i od³Ä…cza³ ca³kowicie
wspomaganie -- co gorsza uznajÄ…c to za permanentnÄ… usterkÄ™ i zmuszajÄ…c do
wizyty w warsztacie.

--
Pozdor Myjk

24 Data: Styczen 27 2014 15:08:01
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Myjk 

Mon, 27 Jan 2014 14:32:15 +0100, wchpikus

widocznie dla Fiata 10v to minimum,

Skoro silnik odpala, to nie widzÄ™ powodu aby 10V to by³o minuimum.

ZresztÄ… przy sprawnym alternatorze chwilÄ™ po uruchomieniu silnika jest ju¿
wystarczajÄ…co du¿o prÄ…du aby sprawdzić (ponownie) parametry. Po prostu ktoÅ›
coÅ› spieprzy³ i nie uwa¿am, ¿e to jest "normalne". Chyba ¿e normalne dla
Fiata albo konkretnie dla Stilo.

zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy jak u nas?:)
A tylko w zimie sa takie problemy.

SprzedajÄ…, ba, nawet coÅ› tam produkowali -- to powinno dzia³ać. ;p

Odpalasz drugi raz i masz czysto.

Pod warunkiem ¿e odpali drugi raz.

Wiem ¿e sÄ… tacy co ze Å›wiecÄ…cymi kontrolkami silnika je¿d¿Ä…, ale mnie to
zwyczajnie dra¿ni i podejrzewam ¿e wielu, jak i autor tego wÄ…tku, pojedzie
odrazu do serwisu i zap³aci ¿eby siÄ™ dowiedzieć, ¿e wszystko dzia³a jak
trzeba -- a by³a to tylko chwilowa fanaberia niedorobionego systemu. W
skrócie TTTM. OdetchnÄ… z ulgÄ… i nawet od¿a³ujÄ… te 80 z³. :P

--
Pozdor Myjk

25 Data: Styczen 27 2014 15:21:04
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: wchpikus 

W dniu 2014-01-27 15:08, Myjk pisze:

Mon, 27 Jan 2014 14:32:15 +0100, wchpikus

widocznie dla Fiata 10v to minimum,

Skoro silnik odpala, to nie widzê powodu aby 10V to by³o minuimum.

Jak napisalem, silnik odpali, ale elektronika juz nie lubi takich skokow napiecia


Zreszt± przy sprawnym alternatorze chwilê po uruchomieniu silnika jest ju¿
wystarczaj±co du¿o pr±du aby sprawdziæ (ponownie) parametry. Po prostu kto¶
co¶ spieprzy³ i nie uwa¿am, ¿e to jest "normalne". Chyba ¿e normalne dla
Fiata albo konkretnie dla Stilo.

Tutaj chodzi generalnie o cos innego.
Odpalasz auto, przed kreceniem rozrusznika masz test.
Jak przejdzie i jest wszystko ok, odpalasz.
Chwile po odpaleniu tez auto sprawdza czy wszystko dziala.
Przy wlaczonym silniku, musisz miec dobre zasilanie, jak nie masz, to komp sygnalizuje dziwne rzeczy...
A nie masz z roznych powodow, slaby aku nie naladuje sie tak szybko, moze rozruch spowodowal jego padniecie do tych 10V, moze alternator za malo daje, moze nie ma masy...cokolwiek


zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy jak u nas?:)
A tylko w zimie sa takie problemy.

Sprzedaj±, ba, nawet co¶ tam produkowali -- to powinno dzia³aæ. ;p

Odpalasz drugi raz i masz czysto.

Pod warunkiem ¿e odpali drugi raz.
Odpali.


Wiem ¿e s± tacy co ze ¶wiec±cymi kontrolkami silnika je¿d¿±, ale mnie to
zwyczajnie dra¿ni i podejrzewam ¿e wielu, jak i autor tego w±tku, pojedzie
odrazu do serwisu i zap³aci ¿eby siê dowiedzieæ, ¿e wszystko dzia³a jak
trzeba -- a by³a to tylko chwilowa fanaberia niedorobionego systemu. W
skrócie TTTM. Odetchn± z ulg± i nawet od¿a³uj± te 80 z³. :P


Jesli masz zablokowane wspomaganie, masz nie tak cos z nim, innej opcji nie ma.
Ja mialem kilkakrotnie rozladowany aku, oczywiscie zawsze choinke na desce, ale wspomaganie zawsze dzialalo..wiec moze warto sprawdzic?

26 Data: Styczen 27 2014 17:29:21
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Jacek 

W dniu 2014-01-27 15:21, wchpikus pisze:

Jesli masz zablokowane wspomaganie, masz nie tak cos z nim, innej opcji
nie ma.
Ja mialem kilkakrotnie rozladowany aku, oczywiscie zawsze choinke na
desce, ale wspomaganie zawsze dzialalo..wiec moze warto sprawdzic?
Nie zgodzê siê. Wspomaganie zosta³o (niepotrzebnie) zdemontowane tylko po to, ¿eby potem posk³adaæ do kupy. Podejrzany by³ uszkodzony przeka¼nik. B³±d by³ w elektronice.
Jacek

27 Data: Styczen 27 2014 15:05:10
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor:

W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 11:59:57 UTC+1 u¿ytkownik Jacek napisa³:

Tu ja Ciê muszê zmartwiæ, bo w Stilo kilka razy blokowa³o siê

wspomaganie kierownicy. Przy s³abszym aku i rozruchu na skrêconych

ko³ach - ciach i wy³±czone. Producent nie przewidzia³ mo¿liwo¶ci, ¿eby

siê to samo odblokowa³o i trzeba siê za ka¿dym razem turlaæ bez

wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 z³ plus 4 godziny

straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiêtam, ¿eby nie dotykaæ

kierownicy przy zapalaniu.

Jacek

Nasz Ceed wykona³ ¿onie ³adny numer: przy próbie skrêtu w w±sk± dwukierunkow± ulicê w prawo pojecha³ prosto.
Wy³±czy³o siê wspomaganie, za¶wieci³a lampka EPS.
Z wielkim trudem kobiecie uda³o siê na bok zjechaæ, po zgaszeniu/w³±czeniu silnika lampka zgas³a, wspomaganie o¿y³o.
W serwisie komputer serwisowy pokaza³ w pamiêci b³±d czujnika skrêtu.
Pytam szefa: ile pr±du pobiera wspomaganie ? - z 5A.
Sprawdzam schematy - bezpiecznik 80 A.
Grzebi±c w internecie znajdujê opis EPS KIA - w porywach mo¿e braæ ponad 70 A.
Podobnie jest w jakim¶ Fiacie.
Takiego pr±du nie da alternator na niewielkich obrotach - musi ci±gn±æ z akumulatora a s³abowity akumulator te¿ tyle nie da - si±dzie napiêcie .
Wymieni³em akumulator - sytuacja nie powtórzy³a siê.
Szkoda, ¿e w ASO tego nie wiedz±.

28 Data: Styczen 28 2014 00:19:33
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: J.F 

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 11:59:57 UTC+1 u¿ytkownik Jacek napisa³:

Tu ja Ciê muszê zmartwiæ, bo w Stilo kilka razy blokowa³o siê
wspomaganie kierownicy. Przy s³abszym aku i rozruchu na skrêconych
ko³ach - ciach i wy³±czone. Producent nie przewidzia³ mo¿liwo¶ci, ¿eby
siê to samo odblokowa³o i trzeba siê za ka¿dym razem turlaæ bez
wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 z³ plus 4 godziny
straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiêtam, ¿eby nie dotykaæ
kierownicy przy zapalaniu.

Nasz Ceed wykona³ ¿onie ³adny numer: przy próbie skrêtu w w±sk± dwukierunkow± ulicê w prawo pojecha³ prosto.
Wy³±czy³o siê wspomaganie, za¶wieci³a lampka EPS.
Z wielkim trudem kobiecie uda³o siê na bok zjechaæ, po zgaszeniu/w³±czeniu silnika lampka zgas³a, wspomaganie o¿y³o.
W serwisie komputer serwisowy pokaza³ w pamiêci b³±d czujnika skrêtu.
Pytam szefa: ile pr±du pobiera wspomaganie ? - z 5A.
Sprawdzam schematy - bezpiecznik 80 A.
Grzebi±c w internecie znajdujê opis EPS KIA - w porywach mo¿e braæ ponad 70 A.

Niestety - jak cos ma byc mocne, to amperow musi brac duzo.

Takiego pr±du nie da alternator na niewielkich obrotach - musi ci±gn±æ z akumulatora a s³abowity akumulator te¿ tyle nie da - si±dzie napiêcie .
Wymieni³em akumulator - sytuacja nie powtórzy³a siê.
Szkoda, ¿e w ASO tego nie wiedz±.

Hm ... troche wczesniej ten akumulator dal jednak wiecej amper rozrusznikowi, a teraz rozgrzany, podladowany ... szukalby przyczyny gdzie indziej.

J.

29 Data: Styczen 27 2014 15:38:12
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor:



>Takiego pr±du nie da alternator na niewielkich obrotach - musi

>ci±gn±æ z akumulatora a s³abowity akumulator te¿ tyle nie da -

>si±dzie napiêcie .

>Wymieni³em akumulator - sytuacja nie powtórzy³a siê.

>Szkoda, ¿e w ASO tego nie wiedz±.



Hm ... troche wczesniej ten akumulator dal jednak wiecej amper

rozrusznikowi, a teraz rozgrzany, podladowany ... szukalby przyczyny

gdzie indziej.

J.

Mo¿e byæ tak, ¿e zap³onowi (ECU) wystarczy (np.) 9V a wspomaganie (Body Control Module) zg³asza b³±d ju¿ przy wy¿szym napiêciu.
Przed tym numerem przejechali¶my (po kilkudniowym postoju) z 15 km - postój - 
2 km - awaria.

Po 2 dniach by³em w serwisie a zaraz potem kupowa³em akumulator.
Tester wy¶wietli³ na 6-letnim 43 Ah akumulatorze z niewielkim przebiegiem : WYMIANA.

30 Data: Styczen 28 2014 00:47:21
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello w,

Tuesday, January 28, 2014, 12:38:12 AM, you wrote:

[...]

Po 2 dniach by³em w serwisie a zaraz potem kupowa³em akumulator.
Tester wy¶wietli³ na 6-letnim 43 Ah akumulatorze z niewielkim przebiegiem : WYMIANA.

Ten niewielki przebieg by³ problemem - zag³odzi³e¶ biedaka.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

31 Data: Styczen 27 2014 16:45:44
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor:

W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 00:38:12 UTC+1 u¿ytkownik  napisa³:

> >Takiego pr±du nie da alternator na niewielkich obrotach - musi

>

> >ci±gn±æ z akumulatora a s³abowity akumulator te¿ tyle nie da -

>

> >si±dzie napiêcie .

>

> >Wymieni³em akumulator - sytuacja nie powtórzy³a siê.

>

> >Szkoda, ¿e w ASO tego nie wiedz±.

>

>

>

> Hm ... troche wczesniej ten akumulator dal jednak wiecej amper

>

> rozrusznikowi, a teraz rozgrzany, podladowany ... szukalby przyczyny

>

> gdzie indziej.



> J.



Mo¿e byæ tak, ¿e zap³onowi (ECU) wystarczy (np.) 9V a wspomaganie (Body Control Module) zg³asza b³±d ju¿ przy wy¿szym napiêciu.

Przed tym numerem przejechali¶my (po kilkudniowym postoju) z 15 km - postój - 

2 km - awaria.



Po 2 dniach by³em w serwisie a zaraz potem kupowa³em akumulator.

Tester wy¶wietli³ na 6-letnim 43 Ah akumulatorze z niewielkim przebiegiem : WYMIANA.

Jakie to szczê¶cie od Boga ¿e jeden samochód mam z ga¼nikiem a drugi ze zwyk³± pomp± wtryskow± i bez ¿adnego turbo. Wychodzi ¿e o obydwa powinienem dbaæ bardziej ni¿ o zêby. To nic ¿e wiêcej pal± i nie spe³niaj± najnowszych norm czysto¶ci. To nic ze nie maj± katalizatorów i innych gówien. Jak bym mia³ pojechaæ ¿eby mi za 400 zrobili ¿e jaka¶ lampka siê nie ¶wieci to by mnie chuj strzeli³.

32 Data: Styczen 27 2014 16:20:37
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: jerzu 

On Mon, 27 Jan 2014 10:15:25 +0100, wchpikus
wrote:

Fiaty czule sa na niskie napiecie aku, norma.

Nie tylko Fiaty. W Scenicu II te¿ by³y takie objawy przy padaj±cym
aku.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

33 Data: Styczen 27 2014 10:09:33
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o
Autor: Myjk 

Mon, 27 Jan 2014 09:32:25 +0100, Jacek

czy jakieÅ› inne marki te¿ tak majÄ… na mrozie?

W sobotÄ™ wróci³em z ferii zimowych -- samochód sta³ pod chmurkÄ… pod firmÄ…
przez tydzieÅ„ akurat jak nadesz³y mrozy. Nie dosyć ¿e wyglÄ…da³ jak ba³wan,
to jeszcze pod spodem by³ pokryty grubÄ… warstwÄ… lodu, której nie uda³o siÄ™
odkuć do dzisiaj. Ale silnik odpali³ po pierwszym grzaniu Å›wiec, trochÄ™ z
bólu jÄ™cza³ wentylator w schowku, ale co mia³o zgasnąć na desce to zgas³o.
Zatem inne marki tak nie majÄ… -- w moim przypadku /Mazda6/ CITD. :P

--
Pozdor Myjk

34 Data: Styczen 27 2014 11:06:25
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o
Autor: N1 

Fiat Panda 1.3jtd - takie same objawy, a je¼dzi, jak zwykle :-)

35 Data: Styczen 27 2014 13:43:18
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siê zaczê³o
Autor: Serwis 

Potwierdzam
Pod³adowaæ akumulator

36 Data: Styczen 27 2014 23:39:32
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o
Autor: kargul_zdzis 

Jak co zimy - gdy tylko przysz³y mrozy pokazujÄ… mi siÄ™ wszelkie mo¿liwe komunikaty po zapaleniu zimnego silnika:
awaria ABS
awaria systemu kontroli silnika
itd. itp.
a najbardziej mnie bawi przy - 11 st. C "przekroczona temperatura p³ynu ch³odzÄ…cego".
Dodam, ¿e ABS dzia³a i wszystko inne te¿, ale komunikaty mówiÄ… co innego. Wizyta w ASO wykaza³a brak 80 z³ w portfelu, a poza tym wszystko w porzÄ…dku, czyli ten typ tak ma. Czy to tylko przypad³oæ fiata, czy jakieÅ› inne marki te¿ tak majÄ… na mrozie?
Jacek

mia³em identyczne objawy
szuka³em sam, pó¼niej w desperacji zaufa³em specom z obs³ugi posprzeda¿owej aso gdzie
naby³em auto, nie dali rady i wydoili mnie na 480zl bo niby coÅ› pozmieniali w oprogramowaniu sterownika.
Pó¼niej inne aso fiata niby coÅ› robi³o ale wyra¼nej porpawy nie by³o, za części czujniki i diagnostykÄ™
opróznili mnie na prawie 800z³. Å»ona siÄ™ postawi³a i zaczÄ™³a szukać normalnego warsztatu.
Nie wiem skąd jesteś, ale jeśli z okolic Warszawy to wbij sobie w wyszukiwarkę nowa
mechanika pojazdowa warszawa bemowo, adres chyba górczewska 193 albo 195. Nie pracujÄ… tam wieczorami wiÄ™c
po robocie nie odbierzesz auta, ale najwy¿ej na drugi dzieÅ„ z rana.
Auto sta³o dwa dni, zrobili porzÄ…dek, zap³aci³em u³amek tego co w fiacie i probem zniknÄ…³ na zawsze.
Nied³ugo potem polecia³o mi wspomaganie. Z ciekawoÅ›ci pojecha³em do stacji i krzyknÄ™li 900 za czujnik kierownicy
i 600 za wymiane. Pó¼niej zrobi³em to za niespe³na tysiÄ…c. Mam wra¿enie ¿e du¿e stacje sprzeda¿owe jadÄ… schematami
i wolÄ… zarabiać na czÄ™sciach i szybkich prostych wymianach a trudne przypadki polegajÄ… u nich na wymianie części na chybi³ trafi³
i obciÄ…¿anie nimi klienta wmawiajÄ…c mu ¿e wszystko ju¿ bedzie ok.

37 Data: Styczen 28 2014 08:05:26
Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu siÄ™ zaczÄ™³o
Autor: Jacek 

Tak siÄ™ zastanawiam. Przecie¿ Fiat nie produkuje elektroniki tylko montuje Boscha, Marelli, albo coÅ› innego. MyÅ›lÄ™, ¿e ta sama albo taka sama elektronika w innych autach nie g³upieje, wiÄ™c pewnie przyczyna le¿y gdzie indziej.
Mo¿e Fiat poskÄ…pi³ na miedzi i da³ za cienkie przewody (wiÄ™ksze spadki napięć przy rozruchu)? Mo¿e pod³Ä…czenie elektroniki jest zrobione z z³ym miejscu i wystarczy³oby pod³Ä…czyć np. bli¿ej akumulatora albo odrÄ™bnymi przewodami?
Jacek

Fiat i mrozy - znowu się zaczęło



Grupy dyskusyjne