Z(a)miennik pisze:
Witam
Pytam czysto teoretycznie :)
Zmieniałem wczoraj filtr powietrza w Lagunie I
I na to wszystko przyszedł ojciec i mowi ze za jego czasów to robili dziury w filtrach albo zakładali pończoche zamiast filtra coby auto miało wiecej mocy i lepiej gadało.
Filtr paliwa to jest dość tania sprawa i każdy producent samochodu daje już tak duży (odpowiednio przepływny), że swobodnie przechodzi przez niego tyle powietrza ile potrzeba.
Gdyby danie większego filtra miało coś pomóc, to zrobiono by to już w fabryce.
A czy filtr stożkowy ma jakies własciwosci wiecejkonne i lepiejgadające ?
Wręcz przeciwnie.
Układ dolotowy skonstruowany jest w sposób wykorzystujący zjawiska rezonansowe w celu lepszego napełniania cylindrów.
Układ zasilania zbudowany jest z:
- wlotu powietrza umieszczonego gdzieś z przodu, tam gdzie powietrze jest zimne
- filtra powietrza umieszczonego gdzieś w środku
- kolektora z przepustnicą i wtryskami między filtrem a głowicą - ta część ma ściśle określony kształt i pojemność żeby dało się wykorzystać te efekty rezonansowe.
Montując filtr stożkowy masz do wyboru:
- zamontować go w miejscu w którym był oryginalny filtr i wywalić pierwszą część układu, ale wtedy filtr będzie pobierał rozgrzane powietrze z wnętrza komory silnika
- zamontować go z przodu, ale wtedy zmienia się parametry trzeciej części układu co prawie na pewno będzie miało negatywne skutki
Ps nie jestem zadnym fanem tjuningu - pytam z ciekawosci :)
Wniosek jest w sumie taki, że jeżeli nie ma w silniku zmian wymagających większych ilości powietrza, czyli turbo, albo przestrojenie silnika tak żeby maksymalna moc była osiągana przy wyższych obrotach, to ruszanie filtra powietrza nie ma sensu.
5 |
Data: Pa?dziernik 14 2008 08:23:32 |
Temat: Re: Filtr powietrza |
Autor: .Peeter |
Użytkownik "Z(a)miennik" napisał:
A czy filtr stożkowy ma jakies własciwosci wiecejkonne i lepiejgadające ?
Filtr stożkowy dobrany do auta, lub dedykowany, nie ma właściwości
zwiększających moc, chyba że wymieniasz stary, mocno zasyfiony
i zatkany filtr na nowy stożek. Za to znacznie zmienia dźwięk
silnika, w normalnej jeździe nie ma różnicy między stożkiem
a filtrem seryjnym, ale po przyciśnięciu mocniej silnik zdecydowanie
lepiej gada. Sprawdzone praktycznie. :) Po założeniu filtra nie
mogłem przestać się karmić tym złowrogim rykiem. :D
Pozdr.
|