Grupy dyskusyjne   »   Filtr powietrza

Filtr powietrza



1 Data: Pa?dziernik 11 2008 12:46:53
Temat: Filtr powietrza
Autor: Z(a)miennik 



Witam

Pytam czysto teoretycznie :)

Zmieniałem wczoraj filtr powietrza w Lagunie I
I na to wszystko przyszedł ojciec i mowi ze za jego czasów to robili dziury
w filtrach albo zakładali pończoche zamiast filtra coby auto miało wiecej
mocy i lepiej gadało.
I tak sie zastanawiam ile w tym jest prawdy to raz a dwa przeciez robiąc
dziure w filtrze, syfy dostaja się do gaznika.
A czy filtr stożkowy ma jakies własciwosci wiecejkonne i lepiejgadające ?

Ps nie jestem zadnym fanem tjuningu - pytam z ciekawosci :)
Pozdrawiam
Z(a)miennik



2 Data: Pa?dziernik 11 2008 13:35:12
Temat: Re: Filtr powietrza
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Z(a)miennik"  napisał w wiadomości



Witam

Pytam czysto teoretycznie :)

Zmieniałem wczoraj filtr powietrza w Lagunie I
I na to wszystko przyszedł ojciec i mowi ze za jego czasów to robili dziury w filtrach albo zakładali pończoche zamiast filtra coby auto miało wiecej mocy i lepiej gadało.

Tak, tak, a potem wyciągali tony syfu z obudowy filtra i gaźników. Stare zabobony.

I tak sie zastanawiam ile w tym jest prawdy to raz a dwa przeciez robiąc dziure w filtrze, syfy dostaja się do gaznika.

Dostawały do gaźnika, bo teraz gaźników już się nie stosuje. Teraz syf pozakleja czujniki i w sprajnym przypadku uszkodzi silnik gdy zaciągnie twarde zanieczyszczenia do silnika.

A czy filtr stożkowy ma jakies własciwosci wiecejkonne i lepiejgadające ?

Czasem tak, czasem wręcz przeciwnie. Zależy od sposobu montażu, rodzaju filtra i auta.

3 Data: Pa?dziernik 11 2008 15:57:06
Temat: Re: Filtr powietrza
Autor: wojtekant 

Użytkownik "Z(a)miennik" napisał w wiadomości

Pytam czysto teoretycznie :)

to teoretyczna odpowiedz, bo tak nigny nie robiłem
(poza czyszczeniem filtra odkurzaczem, hehe)

Zmieniałem wczoraj filtr powietrza w Lagunie I
I na to wszystko przyszedł ojciec i mowi ze za jego czasów to robili dziury w filtrach albo zakładali pończoche zamiast filtra coby auto miało wiecej mocy i lepiej gadało.
I tak sie zastanawiam ile w tym jest prawdy to raz a dwa przeciez robiąc dziure w filtrze, syfy dostaja się do gaznika.

to w wolnossących gaźnikowcach można było i bez filtra się przejechać, mój ojciec na pończosze też jeździł w stanie wojennym, jak nie można było dostać filtra, a ten był "zafajdany, to się obcinało brud i dalej, obecnie przy bezgaźnikowych wtryskach paliwa, to nie radziłbym tak eksperymentować

A czy filtr stożkowy ma jakies własciwosci wiecejkonne i lepiejgadające ?

ja nie używałem nigdy stożka, choć się nad nim zastanawiałem, jak mi tłumaczono, to zaletą miała być większa powierzchnia zasysająca i tym samym większa ilość powietrza dostarczana silnikowi

Ps nie jestem zadnym fanem tjuningu - pytam z ciekawosci :)

no to tak jak ja, w kwestiach tuningu nie mam doświadczeń praktycznych, tylko ciekawość ;)

--
wojtek ant - megane kombi air

4 Data: Pa?dziernik 11 2008 22:00:43
Temat: Re: Filtr powietrza
Autor: Tomasz Pyra 

Z(a)miennik pisze:

Witam

Pytam czysto teoretycznie :)

Zmieniałem wczoraj filtr powietrza w Lagunie I
I na to wszystko przyszedł ojciec i mowi ze za jego czasów to robili dziury w filtrach albo zakładali pończoche zamiast filtra coby auto miało wiecej mocy i lepiej gadało.

Filtr paliwa to jest dość tania sprawa i każdy producent samochodu daje już tak duży (odpowiednio przepływny), że swobodnie przechodzi przez niego tyle powietrza ile potrzeba.

Gdyby danie większego filtra miało coś pomóc, to zrobiono by to już w fabryce.

A czy filtr stożkowy ma jakies własciwosci wiecejkonne i lepiejgadające ?

Wręcz przeciwnie.
Układ dolotowy skonstruowany jest w sposób wykorzystujący zjawiska rezonansowe w celu lepszego napełniania cylindrów.

Układ zasilania zbudowany jest z:
- wlotu powietrza umieszczonego gdzieś z przodu, tam gdzie powietrze jest zimne
- filtra powietrza umieszczonego gdzieś w środku
- kolektora z przepustnicą i wtryskami między filtrem a głowicą - ta część ma ściśle określony kształt i pojemność żeby dało się wykorzystać te efekty rezonansowe.

Montując filtr stożkowy masz do wyboru:
- zamontować go w miejscu w którym był oryginalny filtr i wywalić pierwszą część układu, ale wtedy filtr będzie pobierał rozgrzane powietrze z wnętrza komory silnika
- zamontować go z przodu, ale wtedy zmienia się parametry trzeciej części układu co prawie na pewno będzie miało negatywne skutki


Ps nie jestem zadnym fanem tjuningu - pytam z ciekawosci :)

Wniosek jest w sumie taki, że jeżeli nie ma w silniku zmian wymagających większych ilości powietrza, czyli turbo, albo przestrojenie silnika tak żeby maksymalna moc była osiągana przy wyższych obrotach, to ruszanie filtra powietrza nie ma sensu.

5 Data: Pa?dziernik 14 2008 08:23:32
Temat: Re: Filtr powietrza
Autor: .Peeter 

Użytkownik "Z(a)miennik" napisał:

A czy filtr stożkowy ma jakies własciwosci wiecejkonne i lepiejgadające ?

Filtr stożkowy dobrany do auta, lub dedykowany, nie ma właściwości
zwiększających moc, chyba że wymieniasz stary, mocno zasyfiony
i zatkany filtr na nowy stożek. Za to znacznie zmienia dźwięk
silnika, w normalnej jeździe nie ma różnicy między stożkiem
a filtrem seryjnym, ale po przyciśnięciu mocniej silnik zdecydowanie
lepiej gada. Sprawdzone praktycznie. :) Po założeniu filtra nie
mogłem przestać się karmić tym złowrogim rykiem. :D

Pozdr.

Filtr powietrza



Grupy dyskusyjne