Focus ST- pytania
1 | Data: Marzec 30 2009 15:17:21 |
Temat: Focus ST- pytania | |
Autor: scalem | Witam szanownych grupowiczow, 2 |
Data: Marzec 30 2009 13:24:43 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-30, scalem wrote: Witam szanownych grupowiczow, Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal niezle :) -- Jacek "AMI" Rudowski 3 |
Data: Marzec 30 2009 15:27:47 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: scatterbrain | Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal To joke taki ? 4 |
Data: Marzec 30 2009 13:31:01 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-30, scatterbrain wrote: Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i dobrze. A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu chciec wydawac duzo na paliwo :) -- Jacek "AMI" Rudowski 5 |
Data: Marzec 30 2009 15:34:55 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szerszen |
Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i a gazowales st'ka czy tylko zapomniales dodac emotikona? 6 |
Data: Marzec 30 2009 13:37:04 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-30, szerszen wrote: Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :) -- Jacek "AMI" Rudowski 7 |
Data: Marzec 30 2009 15:38:55 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szerszen |
Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :) instalacja II generacji? 8 |
Data: Marzec 30 2009 13:44:09 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-30, szerszen wrote:
Polak potrafi :) -- Jacek "AMI" Rudowski 9 |
Data: Marzec 30 2009 15:48:38 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szerszen |
Polak potrafi :) pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi 10 |
Data: Marzec 30 2009 13:55:06 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-30, szerszen wrote:
A to juz z reguly niestety jest zmartwienie kolejnego wlasciciela. Ale juz tak nieco powazniej - bo chyba oczywistym jest, ze troszke sobie, powiedzmy to wprost, potrollowalem - mozna oczywiscie po raz kolejny dyskutowac czy sportowym/mocnym samochodem trzeba koniecznie drogo jezdzic oraz czy w ogole Focus ST jest sportowym samochodem ;) Na pewno w kazdym razie kupujac okolo 200konny samochod trzeba niestety sie liczyc z tym, ze mistrzostwa w zawodach jazdy o kropelce sie takim samochodem nie zdobedzie... konie znikad sie nie biora... Jesli ekonomia ma byc kluczowa - to, byc moze przykro, ale zyciowo, trzeba pomyslec realnie o nieco innym samochodzie. Wspomniany przed chwila przyklad Skody RS jest oczywiscie ciekawy, ale tez trzeba pamietac, ze o ile sie nie myle (bo sie juz gubie w oznaczeniach prawde mowiac) jest to silnik na wtrysku bezposrednim? Te samochody chyba jezdza na nieco ubozszej mieszance, co pozwala zmniejszych zuzycie paliwa faktycznie... Nie wiem jak jest w ST... Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod sportowy (badz nawet sportawy) to nie tylko koszta paliwa, ale tez i czesci, czasem nieco innych i nieco drozszych... Pozdrawiam -- Jacek "AMI" Rudowski 11 |
Data: Marzec 30 2009 16:00:25 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szerszen |
Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod jak to sie mowi, nie ma nic za darmo ;) 12 |
Data: Marzec 30 2009 16:19:08 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | szerszen pisze: A co to gaziarza obchodzi? Jeszce klient będzie wiecznie przyjeżdżał na regulacje i wymiany... -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 13 |
Data: Marzec 30 2009 16:53:53 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szwagier | Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. ROTFL :D 14 |
Data: Marzec 30 2009 15:26:06 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | scalem pisze: Witam szanownych grupowiczow,Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :) Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało... Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer. I ogolnie czy warto?Moim zdaniem nie. Kiedy rozważałem zakup hot-hatcha ST był dosyć drogą opcją. Paradoksalnie wyszedł drożej niż Audi S3 (w Fordzie nie chcieli dać prawie żadnych rabatów), które ma AWD i 40 kucy więcej. (...) pozdrawiam, JG 15 |
Data: Marzec 30 2009 15:34:18 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Michal k. | Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie pali 10-11. W trasie to i nawet 6. M 16 |
Data: Marzec 30 2009 15:53:34 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Pan Piskorz | pali 10-11. W trasie to i nawet 6. tak, a fiordy to ci z ręki jadły P. 17 |
Data: Marzec 30 2009 16:20:47 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: scatterbrain | Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie Tiaaaaa. 1.8 TSI palila podemna w miescie 13-15 litrow (jezdzilem nia przez tydzien bo sie spoznila dostawa 2.0TDI i dealer dal mi na tydzien demowke z takim silnikiem). 2.0TDI robi na tej samej trasie 7-8 l/100. Corolla 1.4 VVTi robila ~ 10, Lanos 1.5 ~ 11. W zyciu nie uwierze, ze uturbiona benzyna bedzie oszczednym autem w miescie. 18 |
Data: Marzec 30 2009 17:00:37 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | Michal k. pisze: Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescieBardzo spokojnej i to w międzyszczycie - uwierzę. Mój (co prawda manual) też jest w stanie tyle spalić. W trasie to i nawet 6.A w to już nie ;) Ja niby mam deklarowane spalanie 6,6 l/100 km, ale udało mi się je osiągnąć tylko przy jeździe (const) 60 km/h. A jeśli nie rozkręcam turbiny, to spalanie w obu 2.0 TFSI powinno być podobne. pozdrawiam, JG 19 |
Data: Marzec 30 2009 22:03:58 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Michal | W trasie to i nawet 6.A w to już nie ;) primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednim secundo TSI - to twin turbo benzyna - kompresor + turbina + wtrysk bezposredni wg. danych producenta miasto 10,9 , trasa 6,2, srednio 7,9 takie spalanie da sie uzyskac i to wcale nie jezdzac specjalnie kapeluszniczo. oczywiscie jezdzac ze sztywna noga na gazie moze byc duuuzo wiecej... TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo oszczedne... (jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6) M 20 |
Data: Marzec 31 2009 08:42:17 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | Michal pisze: primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednimOczywiście. I tylko TFSI jest montowany w RSie. wg. danych producentaJa nie mówię o sztywnej nodze na gazie. Mówię tylko, że zejście poniżej 7 l/100 km w samochodzie z analogicznym silnikiem jest absurdalnie ciężkie i niemożliwe przy normalnej jeździe. Bo jazdę z prędkością 60-70 km/h nie uważam za normalną. TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo oszczedne...W to nie wątpię ;) (jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL? pozdrawiam, JG 21 |
Data: Marzec 31 2009 19:39:38 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Michal | (jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL? GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosi (rzadko dostajemy do testow auta usportowione, Octa RS to chyba pierwsza sztuka) ale np. Scirocco dane mi bylo pojezdzicprzed premiera w PL... z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa + mi to z doskosku czasami udaje sie jakas fajna furke wyrwac od pismaków i pojezdzic... M 22 |
Data: Marzec 31 2009 19:41:49 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | Michal pisze: GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosiA, czyli to w tym miałeś to 2.0 TSI. Bo mnie zaciekawiłeś tym silnikiem w Golfie VI - sprawdziłem, czy przypadkiem nie weszło do jakiegoś Golfa nie-GTI. z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa +Pozazdrościć ;) pozdrawiam, JG 23 |
Data: Marzec 30 2009 17:09:00 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szwagier |
11 l/100km w miescie to palila zwykla Octavia 1,6 102KM, w trasie zeby zejsc ponizej 6,5 l/100km to juz trzeba bylo kapeluszowac (co nie zmienia faktu ze kiedys wyszlo 4,9 l/100 ale to juz byl kapelusz kompletny, polaczony z podziwaniem krajobrazu naszego pieknego kraju) szwagier 24 |
Data: Marzec 30 2009 16:56:02 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Seba | Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie A ile przewiduje producent? -- Pozdrawiam Sebastian S. 25 |
Data: Marzec 31 2009 09:51:39 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: kamil |
scalem pisze: Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy. http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html I ogolnie czy warto?Moim zdaniem nie. A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2 drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak sobie moc rozdziela wedle uznania. Kamil 26 |
Data: Marzec 31 2009 17:37:56 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | kamil pisze: Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.Ha, jeśli przejadę 10 km w większości w korku, to 1.8 l po takiej jeździe potrafi spalić - i o tym mówię. http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.htmlNo widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta. A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2 drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak sobie moc rozdziela wedle uznania.Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom w stosunku do poprzednich. Jeździłem kiedyś z instruktorem troszkę agresywniejszej jazdy po zaśnieżonym lotnisku w Modlinie - stwierdził, że główna różnica, jaką widzi, to kwestia hamowania silnikiem, bo hamowana jest tylko przednia oś. Jak dla mnie samochód jest bardzo przewidywalny i naprawdę dużo wybaczający. Nie ma też problemu z zamuleniem i prędkością działania systemu. Ostatnio jeździłem jako pasażer 200-konnym dieslem z Haldexem i byłem zaskoczony, że gubił trakcję na mokrym prawie jak FWD - okazuje się, że tam był po prostu starszy Haldex, więc możesz mieć faktycznie jakieś złe doświadczenia. pozdrawiam, JG 27 |
Data: Marzec 31 2009 16:45:17 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: kamil |
kamil pisze: Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w A3 jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5 litra siedzi.. Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom Calkiem mozliwe, bo szef ma Mazde 6 MPS ktora tez jakby nie bylo ma tylna os dolaczana i twierdzi, ze na sniegu da sie ja latwo poprowadzic podziwiajac droge przez boczna szybe. :) Pozdrawiam Kamil 28 |
Data: Marzec 31 2009 18:23:52 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Brzezi | wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a): No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie Jezdzac, a wlasciwie stojac tylko w korku, czyli przy predkosci zolwia, spalanie spokojnie w A3 1.8T moze dojsc do poziomu 14l Pozdrawiam Brzezi 29 |
Data: Kwiecien 01 2009 11:39:20 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: kamil |
wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a): No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a placil za to 3x wiecej. Pozdrawiam Kamil 30 |
Data: Kwiecien 01 2009 12:46:35 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: red | On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil" said: No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by A jest w tym coĹ nadzwyczajnego? Czasem trzeba postaÄ w korku, żeby potem móc sobie przycisnÄ Ä na trasie. 31 |
Data: Kwiecien 01 2009 12:54:26 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: kamil |
On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil" said: Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie, a jesli to jest "caly czas", warto pomyslec nad tanim dupowozem do pracy i trzymac ST jako weekendowa zabawke. Pozdrawiam Kamil 32 |
Data: Kwiecien 01 2009 20:20:28 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: red | On 2009-04-01 13:54:26 +0200, "kamil" said: Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie, Dlatego nie można zakładaÄ od razu w ten sposób - bo goć podał spalanie w korku, to że bez sensu jest mieÄ takie auto :) Poza tym raczej bÄdzie tak, że 2 samochody bÄdÄ droższe w utrzymaniu niż jeden, nie wspominajÄ c o tym, że czasem przesiadanie siÄ może byÄ uciÄ żliwe jak robisz te trasy np. po połowie. Aczkolwiek na dojeżdzanie do pracy tylko w mieĹcie taki ST (każdy hothatch) oczywiĹcie jest kompletnie bez sensu. 33 |
Data: Kwiecien 01 2009 03:55:20 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: | On Mar 30, 2:26 pm, JG wrote: scalem pisze:> Witam szanownych grupowiczow, Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnie tyle mial! :) Pozdrawiam BS 34 |
Data: Kwiecien 02 2009 07:52:01 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | pisze: Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnieAno niestety nie - był to nowy model... pozdrawiam, JG 35 |
Data: Marzec 30 2009 15:38:12 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szerszen |
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. chyba ci sie z mondeo pomieszalo ;) I ogolnie czy warto? to zalezy, czego oczekujesz jak rozumiesz mowisz o uzywce, z ta mozesz miec problem aby kupic w dobrym stanie, oczywiscie wszystko zalezy od zasobnosci portfela jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od czasu do czasu to ok, ale jesli masz kase i chcesz sam auto tuningowac, to lepiej kupic zwykle 2.0 a roznice wladowac w mody 36 |
Data: Marzec 30 2009 20:21:18 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Hektor | Użytkownik "szerszen" napisał Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. A dlaczego tak myślisz? Zbigniew Kordan 37 |
Data: Marzec 31 2009 02:14:31 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: TomiZS | jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od Nie do końca rozumiem tok myślenia. Osobiście uważam rade dotyczącą mosyfikacji za mocno chybioną... -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6. 38 |
Data: Marzec 30 2009 16:55:49 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szwagier |
Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi: Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie. szwagier 39 |
Data: Marzec 30 2009 17:11:39 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: scalem | Dzieki za opinie.Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM. szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja? Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl, do tego ubezpieczenie 6000zl rok, plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie. Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic? Pozdrawiam, scalem 40 |
Data: Marzec 30 2009 17:18:50 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | scalem pisze: Dzieki za opinie.Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc prawdopodobnie ta wartość trochę podskoczy. do tego ubezpieczenie 6000zl rok,Nówka? Za Audi w Wa-wie płacę ok. 5k za pakiet. W Fordzie pewnie będzie nawet mniej. plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.Podam przykładowe ceny serwisu S3 w DC, nie zdziwiłbym się, jakby w Focusie były podobne: - standardowy przegląd - 1000 zł - wymiana 4 klocki + 4 tarcze z robocizną - 3000 zł - wymiana napędu rozrządu - 3000 zł (sporo, ale za to co 180 tys. km) - amorek przód - 360 zł; z magnetic ride 2100(!) zł za sztukę Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie katował auta, to IMHO powinieneś dać radę. pozdrawiam, JG 41 |
Data: Marzec 30 2009 17:40:48 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: scalem | Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde toDzieki za opinie.Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc. Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota. Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord. No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln. Pzdr, scalem 42 |
Data: Marzec 30 2009 17:52:12 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | scalem pisze: Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc.To nie jest dużo ;) Nie wiem, jak w Fordzie, ale weź pod uwagę, że zaleceniem producenta może być lanie 98 (ja np. mogę wlać 95, ale skutkuje to obniżeniem mocy). Nie wiem, co lejesz w tej chwili. Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.Stawka powinna być na mój gust podobna. Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.Ha, zapomniałem o dość ważnym wydatku - nie wiem, jak w Hondzie, ale tu (i w każdym 200-konnym aucie) opony prawdopodobnie będziesz wymieniał częściej. Chociaż 2 sezony powinny wytrzymać. pozdrawiam, JG 43 |
Data: Marzec 30 2009 18:00:38 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: scalem |
Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdziesDzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde toTo nie jest dużo ;) wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy normalnej jezdzie. Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda. Pzdr, scalem 44 |
Data: Marzec 30 2009 18:06:29 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | scalem pisze: Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdzies wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy normalnej jezdzie.Taak. Z takich informacji też się dowiedziałem, że S3 palą ponoć po 30 l / 100 km w mieście ;) Nie demonizowałbym tutaj. Z tego co wiem ten silnik w S-Maksie pali na poziomie 15 l w mieście, więc naprawdę wątpię, żeby w Focusie było gorzej. Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda.Dobre opony powinieneś za tyle móc kupić. Ja właśnie ok. 650 zł płaciłem za Pirelli Snowsport 225/40 R18. pozdrawiam, JG 45 |
Data: Marzec 30 2009 16:37:29 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 30 Mar 2009 17:18:50 +0200, JG Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 46 |
Data: Marzec 30 2009 19:11:29 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | Robert Rędziak pisze: A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku?Czyli dla lansu? Niektórzy na pewno tak. Ja swoje kupiłem po to, by móc szybciej pojeździć ;) pozdrawiam, JG 47 |
Data: Marzec 30 2009 17:29:35 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: szwagier |
Dzieki za opinie. Porownujesz standardowego Accorda z niestandardowym Focusem - ktory ma zupelnie inne zawieszennie, hamulce, uklad kierowniczy, silnik. Wiekszosc czesci eksploatacyjnych - na zamowienie. W dodatku o parametrach dostosowanych do uzycia w mocnym, lekkim samochodzie..i znacznie czesciej wymagajacych wymiany. Paliwo to inna historia bo taka zabawka spali tyle, ile jej wlejesz. szwagier 48 |
Data: Marzec 30 2009 17:12:59 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | szwagier pisze: Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:Bez przesady. Ja też pytałem, trochę już przejechałem i okazuje się, że samochód nie kosztuje w eksploatacji dużo więcej od przeciętnego wozidła klasy średniej. Chyba, że autor wątku będzie się pakował w okazyjną używkę... pozdrawiam, JG 49 |
Data: Marzec 30 2009 15:15:00 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Jacek Rudowski | On 2009-03-30, JG wrote: szwagier pisze: Poczekaj, az Cie spotka awaria ;) -- Jacek "AMI" Rudowski 50 |
Data: Marzec 30 2009 17:20:41 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: JG | Jacek Rudowski pisze: Poczekaj, az Cie spotka awaria ;)Ano tak. Ale równie dobrze może mi szlag trafić turbo w turbodieslu. Mogą zwalić się wtryski, czy paść dwumasówka. Póki co autko jest na gwarancji, więc się nie martwię. Mówię - koszty, jak w aucie klasy średniej, ze szczególnym uwzględnieniem turbodiesli ;) pozdrawiam, JG 51 |
Data: Marzec 30 2009 17:49:07 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: Max_P |
Witam szanownych grupowiczow, Auto jest na podwójne "F". IMO to podwójne problemy. Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z tym autem - poczytaj. Max 52 |
Data: Marzec 30 2009 19:06:09 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: red | On 2009-03-30 17:49:07 +0200, "Max_P" said: Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z Nie z tym autem - poczytaj. 53 |
Data: Marzec 30 2009 20:07:39 | Temat: Re: Focus ST- pytania | Autor: krzyss | scalem pisze: Witam szanownych grupowiczow, hej, Nie wiem czy to mozna porownac, ale mialem Clio Sporta z 2002r. jezdzilem nim rok, a sprzedalem wlasnie na zbyt duze koszty eksploatacji. Auto w wawie palilo mi ok 11-13L zaleznie od tego jak jezdzilem, a ze ja mam ciezka noge wiec czesciej palilo 13L, oczywiscie mowie o jezdzie z klima itp. Dodatkowo ja robilem 30-40kkm rocznie co generowalo mase napraw i przegladow, finalnie auta musialem sie pozbyc bo mnie "zjadalo" ale co sie najezdzilem to moje :) Podsumowujac, jezeli nie jest to twoje auto do pracy, tylko do normalnej jazdy to pewnie bedzie bardzo ok, i powinienes sie w tych kosztach zamknac. Aha i szukaj odrazu nie autoryzowanego serwisu ktory sie zna na tym aucie. To duze oszczednosci. -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |