Grupy dyskusyjne   »   Focus ST- pytania

Focus ST- pytania



1 Data: Marzec 30 2009 15:17:21
Temat: Focus ST- pytania
Autor: scalem 

Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak
ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Pzdr,
scalem



2 Data: Marzec 30 2009 13:24:43
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-30, scalem  wrote:

Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak
ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal
niezle :)


--
Jacek "AMI" Rudowski

3 Data: Marzec 30 2009 15:27:47
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: scatterbrain 

Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal
niezle :)

To joke taki ?

4 Data: Marzec 30 2009 13:31:01
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-30, scatterbrain  wrote:

Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie
nadal
niezle :)

To joke taki ?

Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i
dobrze.
A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu
chciec wydawac duzo na paliwo :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

5 Data: Marzec 30 2009 15:34:55
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szerszen 


Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w wiadomości

Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i
dobrze.
A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu
chciec wydawac duzo na paliwo :)

a gazowales st'ka czy tylko zapomniales dodac emotikona?

6 Data: Marzec 30 2009 13:37:04
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-30, szerszen  wrote:

Nie wiem to to sa te joki, ale przeciez wiadomo, ze na gazie jest tanio i
dobrze.
A nie kazdy kto chce miec sportowy (czy semi-sportowy) samochod, musi od razu
chciec wydawac duzo na paliwo :)

a gazowales st'ka czy tylko zapomniales dodac emotikona?

Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :)


--
Jacek "AMI" Rudowski

7 Data: Marzec 30 2009 15:38:55
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szerszen 


Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w wiadomości

Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :)

instalacja II generacji?

8 Data: Marzec 30 2009 13:44:09
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-30, szerszen  wrote:


Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w wiadomości


Jak sie da Porsche zagazowac, to dlaczego nie jakiegos Forda? :)

instalacja II generacji?

Polak potrafi :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

9 Data: Marzec 30 2009 15:48:38
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szerszen 


Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w wiadomości

Polak potrafi :)

pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi

10 Data: Marzec 30 2009 13:55:06
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-30, szerszen  wrote:


Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w wiadomości


Polak potrafi :)

pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi

A to juz z reguly niestety jest zmartwienie kolejnego wlasciciela.

Ale juz tak nieco powazniej - bo chyba oczywistym jest, ze troszke sobie,
powiedzmy to wprost, potrollowalem - mozna oczywiscie po raz kolejny dyskutowac
czy sportowym/mocnym samochodem trzeba koniecznie drogo jezdzic oraz czy w ogole
Focus ST jest sportowym samochodem ;)

Na pewno w kazdym razie kupujac okolo 200konny samochod trzeba niestety sie
liczyc z tym, ze mistrzostwa w zawodach jazdy o kropelce sie takim samochodem
nie zdobedzie... konie znikad sie nie biora...

Jesli ekonomia ma byc kluczowa - to, byc moze przykro, ale zyciowo, trzeba
pomyslec realnie o nieco innym samochodzie.

Wspomniany przed chwila przyklad Skody RS jest oczywiscie ciekawy, ale tez
trzeba pamietac, ze o ile sie nie myle (bo sie juz gubie w oznaczeniach prawde
mowiac) jest to silnik na wtrysku bezposrednim? Te samochody chyba jezdza na
nieco ubozszej mieszance, co pozwala zmniejszych zuzycie paliwa faktycznie...
Nie wiem jak jest w ST...

Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod
sportowy (badz nawet sportawy) to nie tylko koszta paliwa, ale tez i czesci,
czasem nieco innych i nieco drozszych...


Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

11 Data: Marzec 30 2009 16:00:25
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szerszen 


Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w wiadomości

Niemniej jednak - jak sie mozna bolesnie przekonac na wlasnej skorze - samochod
sportowy (badz nawet sportawy) to nie tylko koszta paliwa, ale tez i czesci,
czasem nieco innych i nieco drozszych...

jak to sie mowi, nie ma nic za darmo ;)

12 Data: Marzec 30 2009 16:19:08
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

szerszen pisze:


Użytkownik "Jacek Rudowski"  napisał w wiadomości
Polak potrafi :)

pewnie, mozna, tylko jak dlugo pojezdzi
A co to gaziarza obchodzi?
Jeszce klient będzie wiecznie przyjeżdżał na regulacje i wymiany...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

13 Data: Marzec 30 2009 16:53:53
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szwagier 

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)


Zagazujesz instalacja 2gen. bedzie niedrogo i dobrze... a smigal bedzie nadal
niezle :)


ROTFL :D

14 Data: Marzec 30 2009 15:26:06
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

scalem pisze:

Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy?
Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :)
Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało...

Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0 z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer.

I ogolnie czy warto?
Moim zdaniem nie.
Kiedy rozważałem zakup hot-hatcha ST był dosyć drogą opcją.
Paradoksalnie wyszedł drożej niż Audi S3 (w Fordzie nie chcieli dać prawie żadnych rabatów), które ma AWD i 40 kucy więcej.

(...)

pozdrawiam,
JG

15 Data: Marzec 30 2009 15:34:18
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Michal k. 

Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0
z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz
jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer.

Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

M

16 Data: Marzec 30 2009 15:53:34
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Pan Piskorz 

pali 10-11. W trasie to i nawet 6.


tak, a fiordy to ci z ręki jadły

P.

17 Data: Marzec 30 2009 16:20:47
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: scatterbrain 

Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

Tiaaaaa.
1.8 TSI palila podemna w miescie 13-15 litrow (jezdzilem nia przez tydzien bo sie spoznila dostawa 2.0TDI i dealer dal mi na tydzien demowke z takim silnikiem).
2.0TDI robi na tej samej trasie 7-8 l/100. Corolla 1.4 VVTi robila ~ 10, Lanos 1.5 ~ 11.
W zyciu nie uwierze, ze uturbiona benzyna bedzie oszczednym autem w miescie.

18 Data: Marzec 30 2009 17:00:37
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

Michal k. pisze:

Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11.
Bardzo spokojnej i to w międzyszczycie - uwierzę. Mój (co prawda manual) też jest w stanie tyle spalić.

W trasie to i nawet 6.
A w to już nie ;)
Ja niby mam deklarowane spalanie 6,6 l/100 km, ale udało mi się je osiągnąć tylko przy jeździe (const) 60 km/h. A jeśli nie rozkręcam turbiny, to spalanie w obu 2.0 TFSI powinno być podobne.

pozdrawiam,
JG

19 Data: Marzec 30 2009 22:03:58
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Michal 

W trasie to i nawet 6.
A w to już nie ;)
Ja niby mam deklarowane spalanie 6,6 l/100 km, ale udało mi się je
osiągnąć tylko przy jeździe (const) 60 km/h. A jeśli nie rozkręcam
turbiny, to spalanie w obu 2.0 TFSI powinno być podobne.

primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednim
secundo TSI - to twin turbo benzyna - kompresor + turbina + wtrysk
bezposredni

wg. danych producenta
miasto 10,9 , trasa 6,2, srednio 7,9

takie spalanie da sie uzyskac i to wcale nie jezdzac specjalnie
kapeluszniczo.
oczywiscie jezdzac ze sztywna noga na gazie moze byc duuuzo wiecej...

TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo
oszczedne...
(jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)

M

20 Data: Marzec 31 2009 08:42:17
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

Michal pisze:

primo - TFSI - to turbo benzyna z wtryskiem bezposrednim
secundo TSI - to twin turbo benzyna - kompresor + turbina + wtrysk bezposredni
Oczywiście.
I tylko TFSI jest montowany w RSie.

wg. danych producenta
miasto 10,9 , trasa 6,2, srednio 7,9

takie spalanie da sie uzyskac i to wcale nie jezdzac specjalnie kapeluszniczo.
oczywiscie jezdzac ze sztywna noga na gazie moze byc duuuzo wiecej...
Ja nie mówię o sztywnej nodze na gazie.
Mówię tylko, że zejście poniżej 7 l/100 km w samochodzie z analogicznym silnikiem jest absurdalnie ciężkie i niemożliwe przy normalnej jeździe.
Bo jazdę z prędkością 60-70 km/h nie uważam za normalną.

TSI to akurat wybitnie dajace radosc z jazdy silniczki, a przy tym bardzo oszczedne...
W to nie wątpię ;)

(jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)
Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL?

pozdrawiam,
JG

21 Data: Marzec 31 2009 19:39:38
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Michal 

(jezdzilem 2,0 i 1,4 160 koni z DSG w golfie 6)
Już nowym GTI jechałeś? Ale to chyba nie w PL?

GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosi
(rzadko dostajemy do testow auta usportowione, Octa RS to chyba pierwsza
sztuka)
ale np. Scirocco dane mi bylo pojezdzicprzed premiera w PL...

z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa +

mi to z doskosku czasami udaje sie jakas fajna furke wyrwac od pismaków i
pojezdzic...

M

22 Data: Marzec 31 2009 19:41:49
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

Michal pisze:

GTI jeszcze nie i sie pewnie nie zanosi
(rzadko dostajemy do testow auta usportowione, Octa RS to chyba pierwsza sztuka)
ale np. Scirocco dane mi bylo pojezdzicprzed premiera w PL...
A, czyli to w tym miałeś to 2.0 TSI.
Bo mnie zaciekawiłeś tym silnikiem w Golfie VI - sprawdziłem, czy przypadkiem nie weszło do jakiegoś Golfa nie-GTI.

z nowosci to wiem, ze dla dziennikarzy niedawno byla prezentacja Golfa +

mi to z doskosku czasami udaje sie jakas fajna furke wyrwac od pismaków i pojezdzic...
Pozazdrościć ;)

pozdrawiam,
JG

23 Data: Marzec 30 2009 17:09:00
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szwagier 



Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie spokojnie w miescie
pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

11 l/100km w miescie to palila zwykla Octavia 1,6 102KM, w trasie zeby zejsc ponizej 6,5 l/100km to juz trzeba bylo kapeluszowac (co nie zmienia faktu ze kiedys wyszlo 4,9 l/100 ale to juz byl kapelusz kompletny, polaczony z podziwaniem krajobrazu naszego pieknego kraju)

szwagier

24 Data: Marzec 30 2009 16:56:02
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Seba 

Octavia RS 2.0 TSI 200 kucy z DSG przy normalnej jezdzie
spokojnie w miescie pali 10-11. W trasie to i nawet 6.

A ile przewiduje producent?

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

25 Data: Marzec 31 2009 09:51:39
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

scalem pisze:
Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy?
Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :)
Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało...

Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
13l to chyba raczej dolna granica spalania tego autka w mieście. Moje 2.0
z turbo pali przy delikatnej jeździe 11 l w międzyszczycie - tu masz
jeszcze 0,5 l więcej. W korku i 18 l/100km potrafi pokazać komputer.

Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj
WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy
13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie +
mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html

I ogolnie czy warto?
Moim zdaniem nie.
Kiedy rozważałem zakup hot-hatcha ST był dosyć drogą opcją.
Paradoksalnie wyszedł drożej niż Audi S3 (w Fordzie nie chcieli dać prawie
żadnych rabatów), które ma AWD i 40 kucy więcej.


A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2
drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie
niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym
ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak
sobie moc rozdziela wedle uznania.




Kamil

26 Data: Marzec 31 2009 17:37:56
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

kamil pisze:

Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.
Ha, jeśli przejadę 10 km w większości w korku, to 1.8 l po takiej jeździe potrafi spalić - i o tym mówię.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html
No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

A3 to fajne autko, zastanawialem sie nad kupnem nawet i jedyna wada to 2 drzwi (dla niektorych). AWD to niby Haldex, ale w codziennej jezdzie pewnie niejedna gospodyni roznicy nie zauwazy, chociaz ja akurat balbym sie tym ostrzej w zakrety wchodzic, samochod robi sie nieprzewidywalny kiedy tak sobie moc rozdziela wedle uznania.
Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom w stosunku do poprzednich. Jeździłem kiedyś z instruktorem troszkę agresywniejszej jazdy po zaśnieżonym lotnisku w Modlinie - stwierdził, że główna różnica, jaką widzi, to kwestia hamowania silnikiem, bo hamowana jest tylko przednia oś. Jak dla mnie samochód jest bardzo przewidywalny i naprawdę dużo wybaczający.
Nie ma też problemu z zamuleniem i prędkością działania systemu.

Ostatnio jeździłem jako pasażer 200-konnym dieslem z Haldexem i byłem zaskoczony, że gubił trakcję na mokrym prawie jak FWD - okazuje się, że tam był po prostu starszy Haldex, więc możesz mieć faktycznie jakieś złe doświadczenia.

pozdrawiam,
JG

27 Data: Marzec 31 2009 16:45:17
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: kamil 


"JG"  wrote in message

kamil pisze:
Wiec masz zepsute auto, albo mamy rozne pojecie "delikatnej" jazdy, bo
moj WRX (turbo 225KM i staly naped na 4 kola) przez ostatnich kilka
miesiecy 13.3 spalil i nijak wiecej nie chce. Jazda glownie w
zakorkowanym miescie + mocniejsze wciskanie gazu w weekendy.
Ha, jeśli przejadę 10 km w większości w korku, to 1.8 l po takiej jeździe
potrafi spalić - i o tym mówię.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/317103.html
No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie
odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś
osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w A3
jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5 litra
siedzi..

Widocznie nie jeździłeś Haldexem 4 generacji - jest naprawdę spory przełom
w stosunku do poprzednich. Jeździłem kiedyś z instruktorem troszkę
agresywniejszej jazdy po zaśnieżonym lotnisku w Modlinie - stwierdził, że
główna różnica, jaką widzi, to kwestia hamowania silnikiem, bo hamowana
jest tylko przednia oś. Jak dla mnie samochód jest bardzo przewidywalny i
naprawdę dużo wybaczający.
Nie ma też problemu z zamuleniem i prędkością działania systemu.

Ostatnio jeździłem jako pasażer 200-konnym dieslem z Haldexem i byłem
zaskoczony, że gubił trakcję na mokrym prawie jak FWD - okazuje się, że
tam był po prostu starszy Haldex, więc możesz mieć faktycznie jakieś złe
doświadczenia.

Calkiem mozliwe, bo szef ma Mazde 6 MPS ktora tez jakby nie bylo ma tylna os
dolaczana i twierdzi, ze na sniegu da sie ja latwo poprowadzic podziwiajac
droge przez boczna szybe. :)



Pozdrawiam
Kamil

28 Data: Marzec 31 2009 18:23:52
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Brzezi 

wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a):

No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie
odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś
osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w A3
jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5 litra
siedzi..

Jezdzac, a wlasciwie stojac tylko w korku, czyli przy predkosci zolwia,
spalanie spokojnie w A3 1.8T moze dojsc do poziomu 14l

Pozdrawiam
Brzezi

29 Data: Kwiecien 01 2009 11:39:20
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: kamil 


"Brzezi"  wrote in message

wto, 31 mar 2009 o 17:45 GMT, kamil napisał(a):

No widzisz - ale licząc w ten sposób mam pewnie mniej niż Ty, bo u mnie
odsetek tras jest bardzo duży. Natomiast nie powiesz mi, że mógłbyś
osiągnąć 13 l po dokładnie 100 km zakorkowanego miasta.

Tego pewnie i nie, ale te 13l w generalnie przednionapedowym 1.8 turbo w
A3
jest raczej osiagalne. Glowy bym nie dal za focusa, bo tam jednak 2.5
litra
siedzi..

Jezdzac, a wlasciwie stojac tylko w korku, czyli przy predkosci zolwia,
spalanie spokojnie w A3 1.8T moze dojsc do poziomu 14l

No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by
diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a placil
za to 3x wiecej.


Pozdrawiam
Kamil

30 Data: Kwiecien 01 2009 12:46:35
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: red 

On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil"  said:

No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by
diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a placil
za to 3x wiecej.

A jest w tym coś nadzwyczajnego? Czasem trzeba postać w korku, żeby potem móc sobie przycisnąć na trasie.

31 Data: Kwiecien 01 2009 12:54:26
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: kamil 


"red"  wrote in message

On 2009-04-01 12:39:20 +0200, "kamil"  said:

No OK, tylko kto dla takiej "jazdy" kupuje mocne uturbione auto? Mnie by
diabli brali, gdybym ruszal sie tak samo jak sasiad w fabii diesel, a
placil
za to 3x wiecej.

A jest w tym cos nadzwyczajnego? Czasem trzeba postac w korku, zeby potem
móc sobie przycisnac na trasie.

Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie,
a jesli to jest "caly czas", warto pomyslec nad tanim dupowozem do pracy i
trzymac ST jako weekendowa zabawke.



Pozdrawiam
Kamil

32 Data: Kwiecien 01 2009 20:20:28
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: red 

On 2009-04-01 13:54:26 +0200, "kamil"  said:

Jesli to jest "czasami", to i tak nie wplynie znaczaco na srednie spalanie,
a jesli to jest "caly czas", warto pomyslec nad tanim dupowozem do pracy i
trzymac ST jako weekendowa zabawke.

Dlatego nie można zakładać od razu w ten sposób - bo goć podał spalanie w korku, to że bez sensu jest mieć takie auto :) Poza tym raczej będzie tak, że 2 samochody będą droższe w utrzymaniu niż jeden, nie wspominając o tym, że czasem przesiadanie się może być uciążliwe jak robisz te trasy np. po połowie.
Aczkolwiek na dojeżdzanie do pracy tylko w mieście taki ST (każdy hothatch) oczywiście jest kompletnie bez sensu.

33 Data: Kwiecien 01 2009 03:55:20
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor:

On Mar 30, 2:26 pm, JG  wrote:

scalem pisze:> Witam szanownych grupowiczow,

> Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
> Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy?

Znam przypadek ST, który na hamowni pokazał 170 KM :)
Nie wiem, czy to jednostkowy przypadek, czy więcej tak miało...

Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnie
tyle mial! :)

Pozdrawiam
BS

34 Data: Kwiecien 02 2009 07:52:01
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

 pisze:

Jesli masz na mysli poprzedni model to zupelnie normalne, bo dokaldnie
tyle mial! :)
Ano niestety nie - był to nowy model...

pozdrawiam,
JG

35 Data: Marzec 30 2009 15:38:12
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szerszen 


Użytkownik "scalem"  napisał w wiadomości

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.

chyba ci sie z mondeo pomieszalo ;)

I ogolnie czy warto?

to zalezy, czego oczekujesz

jak rozumiesz mowisz o uzywce, z ta mozesz miec problem aby kupic w dobrym stanie, oczywiscie wszystko zalezy od zasobnosci portfela

jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od czasu do czasu to ok, ale jesli masz kase i chcesz sam auto tuningowac, to lepiej kupic zwykle 2.0 a roznice wladowac w mody

36 Data: Marzec 30 2009 20:21:18
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Hektor 

Użytkownik "szerszen"  napisał

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.

chyba ci sie z mondeo pomieszalo ;)

A dlaczego tak myślisz?

Zbigniew Kordan

37 Data: Marzec 31 2009 02:14:31
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: TomiZS 

jesli masz kase i chcesz kupic gotowe fajne auto do jazdy i poszalenia od
czasu do czasu to ok, ale jesli masz kase i chcesz sam auto tuningowac, to
lepiej kupic zwykle 2.0 a roznice wladowac w mody

Nie do końca rozumiem tok myślenia.

Osobiście uważam rade dotyczącą mosyfikacji za mocno chybioną...


--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

38 Data: Marzec 30 2009 16:55:49
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szwagier 


Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.

szwagier

39 Data: Marzec 30 2009 17:11:39
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: scalem 

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa
drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.

szwagier
Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl, do tego
ubezpieczenie 6000zl rok, plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?

Pozdrawiam,
scalem

40 Data: Marzec 30 2009 17:18:50
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

scalem pisze:

Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl,
Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc prawdopodobnie ta wartość trochę podskoczy.

do tego ubezpieczenie 6000zl rok,
Nówka? Za Audi w Wa-wie płacę ok. 5k za pakiet.
W Fordzie pewnie będzie nawet mniej.

plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Podam przykładowe ceny serwisu S3 w DC, nie zdziwiłbym się, jakby w Focusie były podobne:
  - standardowy przegląd - 1000 zł
  - wymiana 4 klocki + 4 tarcze z robocizną - 3000 zł
  - wymiana napędu rozrządu - 3000 zł (sporo, ale za to co 180 tys. km)
  - amorek przód - 360 zł; z magnetic ride 2100(!) zł za sztukę

Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?
Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie katował auta, to IMHO powinieneś dać radę.

pozdrawiam,
JG

41 Data: Marzec 30 2009 17:40:48
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: scalem 

Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac
eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl,
Tu pytanie, ile jeździsz. 2.0 uchodziło za raczej oszczędny silnik, więc
prawdopodobnie ta wartość trochę podskoczy.

do tego ubezpieczenie 6000zl rok,
Nówka? Za Audi w Wa-wie płacę ok. 5k za pakiet.
W Fordzie pewnie będzie nawet mniej.

plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Podam przykładowe ceny serwisu S3 w DC, nie zdziwiłbym się, jakby w
Focusie były podobne:
 - standardowy przegląd - 1000 zł
 - wymiana 4 klocki + 4 tarcze z robocizną - 3000 zł
 - wymiana napędu rozrządu - 3000 zł (sporo, ale za to co 180 tys. km)
 - amorek przód - 360 zł; z magnetic ride 2100(!) zł za sztukę

Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?
Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie
katował auta, to IMHO powinieneś dać radę.

pozdrawiam,
JG
Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to
wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba
liczyc.
Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie -
ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.
Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego
utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.
No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln.

Pzdr,
scalem

42 Data: Marzec 30 2009 17:52:12
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

scalem pisze:

Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba liczyc.
To nie jest dużo ;)
Nie wiem, jak w Fordzie, ale weź pod uwagę, że zaleceniem producenta może być lanie 98 (ja np. mogę wlać 95, ale skutkuje to obniżeniem mocy). Nie wiem, co lejesz w tej chwili.

Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie - ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.
Stawka powinna być na mój gust podobna.

Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.
No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln.
Ha, zapomniałem o dość ważnym wydatku - nie wiem, jak w Hondzie, ale tu (i w każdym 200-konnym aucie) opony prawdopodobnie będziesz wymieniał częściej. Chociaż 2 sezony powinny wytrzymać.

pozdrawiam,
JG

43 Data: Marzec 30 2009 18:00:38
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: scalem 


Dzieki za odpowiedzi. Wlasnie o to mi chodzilo. Jezeli chodzi o Honde to
wcale nie jest tania w utrzymaniu i wcale malo nie pali. 11-12L trzeba
liczyc.
To nie jest dużo ;)
Nie wiem, jak w Fordzie, ale weź pod uwagę, że zaleceniem producenta może
być lanie 98 (ja np. mogę wlać 95, ale skutkuje to obniżeniem mocy). Nie
wiem, co lejesz w tej chwili.

Ubezpieczenie mam AC/OC/NNW za 2004 r. - w PZU , place 6 tys zl rocznie -
ale nie mam zadnych znizek na AC stad moze dosc wysoka kwota.
Stawka powinna być na mój gust podobna.

Szukam aktualnie samochodu, ktory bedzie mial minimum 200KM i jego
utrzymanie bedzie na mniej wiecej zblizonym poziomie co Accord.
No i oczywiscie chce kupic uzywke do 60 000pln.
Ha, zapomniałem o dość ważnym wydatku - nie wiem, jak w Hondzie, ale tu (i
w każdym 200-konnym aucie) opony prawdopodobnie będziesz wymieniał
częściej. Chociaż 2 sezony powinny wytrzymać.

pozdrawiam,
JG
Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdzies
wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy
normalnej jezdzie.
Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl
szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda.

Pzdr,
scalem

44 Data: Marzec 30 2009 18:06:29
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

scalem pisze:

Leje 98, bo kulturalniej pracuje. Spalanie do 14-15L przezyje. Ale gdzies wyczytalem, ze facet jezdzac po warszawie spalil nim 20L rzekomo przy normalnej jezdzie.
Taak. Z takich informacji też się dowiedziałem, że S3 palą ponoć po 30 l / 100 km w mieście ;) Nie demonizowałbym tutaj.
Z tego co wiem ten silnik w S-Maksie pali na poziomie 15 l w mieście, więc naprawdę wątpię, żeby w Focusie było gorzej.

Na opony tez juz patrzylem. Widzialem, ze Michelin mozna zakupic za ok 650zl szt. , czyli prawie tyle samo co placilem za 17-stki 225/45 do Accorda.
Dobre opony powinieneś za tyle móc kupić. Ja właśnie ok. 650 zł płaciłem za Pirelli Snowsport 225/40 R18.

pozdrawiam,
JG

45 Data: Marzec 30 2009 16:37:29
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 30 Mar 2009 17:18:50 +0200, JG
 wrote:

Jeśli nie będziesz używał samochodu na torze, a w mieście nadmiernie
katował auta, to IMHO powinieneś dać radę.

 A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

46 Data: Marzec 30 2009 19:11:29
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

Robert Rędziak pisze:

 A po co się kupuje ST? Żeby zadawać szyku?
Czyli dla lansu? Niektórzy na pewno tak.
Ja swoje kupiłem po to, by móc szybciej pojeździć ;)

pozdrawiam,
JG

47 Data: Marzec 30 2009 17:29:35
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: szwagier 


Dzieki za opinie.
szwagier - a uwazasz, ze ile miesiecznie bedzie mnie kosztowac eksploatacja?
Paliwo do hondy kosztuje mnie miesiecznie ok 800 - 1000zl, do tego ubezpieczenie 6000zl rok, plus minus przeglady, naprawy ok 6000zl rocznie.
Uwazasz, ze w tych wartosciach nie zdolam sie zmiescic?

Porownujesz  standardowego Accorda z niestandardowym Focusem - ktory ma zupelnie inne zawieszennie, hamulce, uklad kierowniczy, silnik. Wiekszosc czesci eksploatacyjnych - na zamowienie.
W dodatku o parametrach dostosowanych do uzycia w mocnym, lekkim samochodzie..i znacznie czesciej wymagajacych wymiany.
Paliwo to inna historia bo taka zabawka spali tyle, ile jej wlejesz.

szwagier

48 Data: Marzec 30 2009 17:12:59
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

szwagier pisze:

Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.
Bez przesady.
Ja też pytałem, trochę już przejechałem i okazuje się, że samochód nie kosztuje w eksploatacji dużo więcej od przeciętnego wozidła klasy średniej.

Chyba, że autor wątku będzie się pakował w okazyjną używkę...

pozdrawiam,
JG

49 Data: Marzec 30 2009 15:15:00
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Jacek Rudowski 

On 2009-03-30, JG  wrote:

szwagier pisze:
Jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi:
Jesli pytasz o takie rzeczy to go nie kupuj - nie stac Cie.
Bez przesady.
Ja też pytałem, trochę już przejechałem i okazuje się, że samochód nie
kosztuje w eksploatacji dużo więcej od przeciętnego wozidła klasy średniej.

Poczekaj, az Cie spotka awaria ;)

--
Jacek "AMI" Rudowski

50 Data: Marzec 30 2009 17:20:41
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: JG 

Jacek Rudowski pisze:

Poczekaj, az Cie spotka awaria ;)
Ano tak.
Ale równie dobrze może mi szlag trafić turbo w turbodieslu. Mogą zwalić się wtryski, czy paść dwumasówka. Póki co autko jest na gwarancji, więc się nie martwię.
Mówię - koszty, jak w aucie klasy średniej, ze szczególnym uwzględnieniem turbodiesli ;)

pozdrawiam,
JG

51 Data: Marzec 30 2009 17:49:07
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: Max_P 


"scalem"  wrote in message

Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa
drogie?Jak


Auto jest na podwójne "F".
IMO to podwójne problemy.
Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z
tym autem - poczytaj.

Max

52 Data: Marzec 30 2009 19:06:09
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: red 

On 2009-03-30 17:49:07 +0200, "Max_P"  said:

Dzisiejszy wątek "testy diagnostyczne w serwisie" też jest o problemach z
tym autem - poczytaj.

Nie z tym autem - poczytaj.

53 Data: Marzec 30 2009 20:07:39
Temat: Re: Focus ST- pytania
Autor: krzyss 

scalem pisze:

Witam szanownych grupowiczow,

Chcialem Was zapytac o Forda Focusa ST 225KM.
Jak to sie wogole sprawuje?Czy sa jakies problemy? Czy czesci sa drogie?Jak ze spalaniem?(zmieszcze sie w 13L na 100km?)
I ogolnie czy warto?
Bede sie przesiadal z Hondy Accord 2.0 2004 r.
Prosba o Wasze zdanie.

hej,

Nie wiem czy to mozna porownac, ale mialem Clio Sporta z 2002r. jezdzilem nim rok, a sprzedalem wlasnie na zbyt duze koszty eksploatacji.
Auto w wawie palilo mi ok 11-13L zaleznie od tego jak jezdzilem, a ze ja mam ciezka noge wiec czesciej palilo 13L, oczywiscie mowie o jezdzie z klima itp.
Dodatkowo ja robilem 30-40kkm rocznie co generowalo mase napraw i przegladow, finalnie auta musialem sie pozbyc bo mnie "zjadalo" ale co sie najezdzilem to moje :)
Podsumowujac, jezeli nie jest to twoje auto do pracy, tylko do normalnej jazdy to pewnie bedzie bardzo ok, i powinienes sie w tych kosztach zamknac. Aha i szukaj odrazu nie autoryzowanego serwisu ktory sie zna na tym aucie. To duze oszczednosci.

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Focus ST- pytania



Grupy dyskusyjne