Focus kombi - jaki silnik na trase
1 | Data: Czerwiec 26 2007 16:24:24 |
Temat: Focus kombi - jaki silnik na trase | |
Autor: kk | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 26 2007 16:58:06 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: tg | kk napisał(a): Witam,witam, 10-11 l/100 ...czy aby na pewno mowimy o dieslu? tak sie sklada, ze mam diesla focusa 1.8 tdci kombi i pali on 4.7-5.2 na trasie, a w cyklu mieszanym 5.7-6.2. W miescie od 5.9 do 6.6 -(ale to juz agresywnie po miescie). Pozdrawiam badania - www.printpol.pl/badania2.htm 3 |
Data: Czerwiec 26 2007 17:24:39 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: kk |
10-11 l/100 ...czy aby na pewno mowimy o dieslu?no to tak z gorka napisalem... a jak 1.8tdci na trasie? Jestes zadowolony? 4 |
Data: Czerwiec 26 2007 17:35:43 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: tg | kk napisał(a): tak, znajomy ma 1.8tddi, ale to wersja I z 2003r. i tez jest bardzo zadowolony. Generalnie jak nie bedzie sie piłowało, to spalanie bardzo niskie. Te silniki nie lubia zanieczyszczonego paliwa, dlatego lepiej tankowac na markowych stacjach.10-11 l/100 ...czy aby na pewno mowimy o dieslu?no to tak z gorka napisalem... Mam go dopiero od roku, ale po za przegladami, nic sie nie stalo. Przyspieszenie jak na diesla i ten moment obrotowy bardzo ok, jest nawet zwinny ;) I focusy generalnie maja bardzo dobre zawieszenie, mowia ze najlepsze w tej klasie aut. Pozdrawiam badania - www.printpol.pl/badania2.htm 5 |
Data: Czerwiec 26 2007 17:39:16 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: tg | kk napisał(a): aha, najwazniejsze to wyczuc obroty... tak w przedziale 2-2.5 tys. obrotow nalezy zmieniac biegi.10-11 l/100 ...czy aby na pewno mowimy o dieslu?no to tak z gorka napisalem... jak sa za niskie obroty, to silnik jeszcze wiecej spali. Pozdrawiam badania - www.printpol.pl/badania2.htm 6 |
Data: Czerwiec 26 2007 16:03:14 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: Fapuse | On Jun 26, 3:24 pm, "kk" wrote: Witam,[cut..] 1.8 TDCi. Kilka razy mialem okazje sie tym przejechac, na trase w sam raz. Bardzo dobra elastycznosc (bez porownania z benzyna), niskie spalanie, etc. 1.6 moze byc troche zbyt slaby. Pozdrawiam BS 7 |
Data: Czerwiec 26 2007 22:20:37 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: Janusz |
Myślałem o silniku 1.6 TDCI 1.8 TDCi. [...] 1.6 moze byc troche zbyt slaby. OIDP miedzy 1.6TDCI, a 1.8TDCI jest... raptem 5KM roznicy (110 vs 115) Pozdrawiam Janusz 8 |
Data: Czerwiec 26 2007 22:22:43 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: Grejon | Janusz pisze: OIDP miedzy 1.6TDCI, a 1.8TDCI jest... raptem 5KM roznicy (110 vs 115) Nie. Jest taka, że ten drugi istnieje a pierwszy nie. Ten co ma 110 to raczej 1.8 tddi. Pozdrawiam -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) 9 |
Data: Czerwiec 26 2007 22:50:26 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: Janusz |
Janusz pisze: FYI: dane ze strony Forda http://tinyurl.com/26lbt5 Dla nieklikatych: 1,6TDCI ma 90 lub 110KM, 1,8TDCI ma 115KM 10 |
Data: Czerwiec 27 2007 13:27:55 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: kk |
nie jestem ekspertem, ale z tego co wiem "wykrecanie" wiekszej liczby KM na mniejszej pojemnosci powoduje wieksze zuzycie paliwa, glosniejsza prace i szybsze zuzycie silnika. Takze imho lepiej kupic 1,8tdci ze 115km niz 1.6tdci ze 110 km. Jezeli 1.6 to raczej decydowalbym sie na ten 90 konny silnik. Moje watpliwosci budzi fakt, czy te 90km wystarczy dla kombi. Masa auta jest wieksza, a po dodaniu bagazu moze okazac sie jednak za malo... A niestety na rynku aut uzywanych wlasnie ta konfiguracja 1.6 tdci + 90 koni jest najbardziej popularna. pozdrowka Krzysiek 11 |
Data: Czerwiec 26 2007 22:50:01 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: Krzysztof Kuźmicki | Grejon pisze: Janusz pisze:1,8 tddi ma 90km (66kw) -- Krzysztof Kuźmicki 12 |
Data: Czerwiec 26 2007 21:29:49 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: etarchi |
Witam, Posiadam foke z silniczkiem 1.6 tdci 110 km tyle ze 5d. Moim zdaniem silniczek jest w sam raz do tego autka. Na trasie sprawdza sie bardzo dobrze, wyprzedza sie przyjemnie. Czasami jezdze Vectra 2.0 136 km i moim zdaniem focusem jedzie sie znacznie przyjemniej, a szczgolnie wyprzedza. Silnik jest bardzo elastyczny i powyzej 2000 obrotow bardzo fajnie ciagnie praktycznie do konca skali. Spalanie na trasie przy spokojnej jezdzie 3.8-4.6 a przy ostrej nigdy nie wmusilem mu wiecej niz 5.5. W miescie (zakorkowany Wroclaw) spalanie nie przyekroczya 7.2. Jesli masz jeszcze jakies pytnia, smialo pisz! Pozdr!
13 |
Data: Czerwiec 27 2007 13:34:50 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: kk | Witam, Dzieki za fajna opinie, ale rozumiem ze masz hatchback? Roznice w masie pomiedzy hatchback 5d a kombi to 34 kg a max zaladunek to az 75kg. Wiec w sumie moze to dac roznice 100kg. To juz sporo... skoro jestes zadowolony z hatchbacka 5d to moze do kombi powinienem kupic 2.0 ktory ma 136 koni? Wie moze ktos czy jest jakis przelicznik - dodatkowa masa - ile dodatkowych koni potrzeba na jej zniwelowanie? pozdrowka Krzysiek 14 |
Data: Czerwiec 28 2007 00:28:11 | Temat: Re: Focus kombi - jaki silnik na trase | Autor: etarchi |
Napewno dieselek 2.0 daje wiecej frajdy z jazdy, jest mocniejszy i skrzynia 6 biegowa. Pewnie troche tez wiecej pali... Ja swoim 1.6 tdci jezdzilem kilka razy w zasadzie z maksymalnym obciazeniem ( 4 osoby, pelno bagazu, trumna na dachu z nartami wypchana po brzegi). Oczywiscie takie obciazenie sie czuje i ma co sie oszukiwac ze nie widac roznicy. Ale pomimo takiego zaladunku dalo sie bez problemu jechac i wyprzedzac, auto bylo dalej dynamiczne i ekonomiczne. Znajomy podobnym focusem ciaga przyczepe kempingowa o dmc 1200kg i jest zadowolony. Jesli Cie stac to oczywsice wzialbym na Twoim miejscu 2.0 diesel, ale decyzja nalezy do Ciebie. Ja mam 1,5 roku 40 000 km i jestem naprade zadowolony. Ciezko to tak przeliczac:)
|