Grupy dyskusyjne   »   Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?

Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?



1 Data: Grudzien 13 2008 20:47:48
Temat: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

Czy nowa opona Dębica Frigo2 dzisiaj założona może się jeszcze ułożyć.
A dokładnie stracić "bicie" na kierownicy (100-130km/h)
Często tak nie jeżdżę ale od 80km/h lekkie wibrację są a zawieszenie tego nie lubi.
Mam próbować reklamować towar, jeszcze raz wyważać czy po prostu ten typ tak ma i lepiej nie będzie bo to tylko polski produkt jest :-(

z

PS. Zamieniać kola aż trafię na te 2 najlepsze?



2 Data: Grudzien 13 2008 20:50:52
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor: J.F. 

On Sat, 13 Dec 2008 20:47:48 +0100,  z wrote:

Czy nowa opona Dębica Frigo2 dzisiaj założona może się jeszcze ułożyć.
A dokładnie stracić "bicie" na kierownicy (100-130km/h)

Moze.
Często tak nie jeżdżę ale od 80km/h lekkie wibrację są a zawieszenie
tego nie lubi.
Mam próbować reklamować towar, jeszcze raz wyważać czy po prostu ten typ
tak ma i lepiej nie będzie bo to tylko polski produkt jest :-(

Wywazac w ramach reklamacji, patrzec przy tym czy felgi lub opony nie
sa krzywe [gumiarze wywazaja bez patrzenia], a ewentualnie
dowazyc na kolach.

PS. Zamieniać kola aż trafię na te 2 najlepsze?

No nie, w koncu kupiles nowe opony z wywazeniem..

J.

3 Data: Grudzien 13 2008 21:08:48
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

J.F. pisze:

Wywazac w ramach reklamacji, patrzec przy tym czy felgi lub opony nie
sa krzywe [gumiarze wywazaja bez patrzenia], a ewentualnie dowazyc na kolach.

Zakładam ze felgi są proste bo do tej pory było ok.

Dzięki
zch

4 Data: Grudzien 13 2008 22:20:14
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

Użytkownik "z"  napisał w wiadomości

Czy nowa opona Dębica Frigo2 dzisiaj założona może się jeszcze ułożyć.
A dokładnie stracić "bicie" na kierownicy (100-130km/h)

mialem te opony 2x - za pierwszym razem bicie pojawilo sie po ok. 10kkm -
reklamowalem - bezskutecznie - kupilem dwie nowe (no bo przeciez tanie i 'ma
takie dobre opinie w internecie') na jedna os - po ok. 20kkm znowu bicie -
ogolnie nie polecam tych opon.

p

5 Data: Grudzien 14 2008 00:12:11
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

p pisze:

mialem te opony 2x - za pierwszym razem bicie pojawilo sie po ok. 10kkm - reklamowalem - bezskutecznie - kupilem dwie nowe (no bo przeciez tanie i 'ma takie dobre opinie w internecie') na jedna os - po ok. 20kkm znowu bicie - ogolnie nie polecam tych opon.

Po 10kkm i nie dało się w żaden sposób wyważyć?
W różnych samochodach?

Tez kiedyś miałem (7 lat temu) w małym samochodzie i zajeździłem z powodzeniem na śmierć :-) Co prawda więcej 110km/h nie przekraczałem ale byłem bardzo zadowolony. Nie tak jak z Barumów.

zch

6 Data: Grudzien 21 2008 22:24:28
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

Nie jest tak źle. Mam jeszcze trochę pojeździć i jedno koło gratisowo będzie wyważone.
Przy okazji manipulowania kolami wynikła nowa sprawa. Debica 185/65/15 jest wyższa od oryginalnych Firestone. Nieużywany zapas jest na pewno 5mm niższy. Nie mierzyłem dokładnie ale na oko tez widać że Dębica jest jeszcze węższa (Ja bym oznaczył 180/70/15):-).
Jak to jest. Każdy producent wprowadza swoją numerację jak mu pasi (jak w butach) ???
W sumie to by było ok ale zawieszenie stanowczo każe jechać w prawą stronę. Miałem tak kiedyś na zimówkach (były wyższe bo nowe)
Po zmianie na letnie wszystko wracało do normy.
Teraz różnica miedzy zdartymi letnimi a nowymi zimówkami jest naprawdę spora. Czy mam ustawiać geometrię pod te zimówki a potem znowu pod letnie??

z

7 Data: Grudzien 22 2008 15:31:57
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor: J.F. 

Użytkownik "z"  napisał w wiadomości

Przy okazji manipulowania kolami wynikła nowa sprawa. Debica
185/65/15 jest wyższa od oryginalnych Firestone. Nieużywany zapas
jest na pewno 5mm niższy. Nie mierzyłem dokładnie ale na oko tez
widać że Dębica jest jeszcze węższa (Ja bym oznaczył
180/70/15):-).

Zmierz dokladnie - moze to Firestone jest 190/60 :-)

Jak to jest. Każdy producent wprowadza swoją numerację jak mu
pasi (jak w butach) ???

To jest z gumy, 5mm sie rozciagnie :-)

W sumie to by było ok ale zawieszenie stanowczo każe jechać w
prawą stronę. Miałem tak kiedyś na zimówkach (były wyższe bo
nowe)
Po zmianie na letnie wszystko wracało do normy.
Teraz różnica miedzy zdartymi letnimi a nowymi zimówkami jest
naprawdę spora. Czy mam ustawiać geometrię pod te zimówki a potem
znowu pod letnie??

Cos tu jest nie tak - rowne ustawienie nie powinno tracic symetrii
od nieco innego rozmiaru kola.
Jestes pewien ze wszystko w zawiasie masz proste ?


J.

8 Data: Grudzien 28 2008 20:29:09
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

J.F. pisze:

Zmierz dokladnie - moze to Firestone jest 190/60 :-)



Ciągnę temat bo mi po nocach się gumy śnią :-)

Opony Bridgestone B391 ( drobna pomyłka :-) )
185/65R15
szerokość opony - 195mm
wysokość koła - 608mm

Dębica Frigo2 - ten sam rozmiar
szerokość - 188mm
wysokość koła - 620mm

Koła napompowane z nowiutkim bieżnikiem
Mierzyłem szerokość gumy (nie bieżnika i nie podstawy bieżnika) może błędnie?

12mm różnicy w wysokości koła
(może parametry podaje się przy obciążeniu - raczej nie)
a tu dochodzi jeszcze zdarcie bieżnika letnich opon i samochód sporo podnosi się w górę.
Czy Almera jest aż tak wrażliwa na każdy milimetr?
Na pewno jedna Debica jest ciut wyższa od drugiej bo jeszcze bardziej ciągnie w prawo.
Boję się że jak już kiedyś miałem w Corsie całe to zamieszanie powodują opony a geometria jest OK
Robienie geometrii 2 razy w roku to chyba bezsens :-(

zch

PS. Nie zrobiłem jeszcze ostatniego testu. Zamiany lewej z prawą :-)

9 Data: Grudzien 28 2008 20:58:32
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Dec 2008 20:29:09 +0100,  z wrote:

PS. Nie zrobiłem jeszcze ostatniego testu. Zamiany lewej z prawą :-)

Najpierw napompuj kola do rownego cisnienia a potem zamien.

No i znajdz sobie uliczke gdzie przy malym ruchu bedziesz mogl
przetestowac auto takze na lewym pasie i srodku - jezdnie sa wypukle.

Naprawde auto nie powinno byc wrazliwe na zmiane rozmiaru opon,
jednakowa po obu stronach.

J.

10 Data: Grudzien 28 2008 23:03:16
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

J.F. pisze:

On Sun, 28 Dec 2008 20:29:09 +0100,  z wrote:
PS. Nie zrobiłem jeszcze ostatniego testu. Zamiany lewej z prawą :-)

Najpierw napompuj kola do rownego cisnienia a potem zamien.

No i znajdz sobie uliczke gdzie przy malym ruchu bedziesz mogl
przetestowac auto takze na lewym pasie i srodku - jezdnie sa wypukle.

Ma się rozumieć.
Almera jest moim zdaniem bardziej wrażliwa na pochyłości drogi niż Corsa.


Naprawde auto nie powinno byc wrazliwe na zmiane rozmiaru opon,
jednakowa po obu stronach.

W teorii tak.
Jest tylko pytanie czy 10mm (powiedzmy że tyle teraz stoi wyżej samochód) to już istotna wartość dla ustawień tego konkretnego samochodu. Czy niedoskonałość ogumienia, kąty wyprzedzenia, pochylenia i zbieżność będą ze sobą grały :-(

zch

PS. Kurde blade. Ostatnio mam też niekompatybilność (normalnie komputerową) między grzejnikiem i pionem grzewczym w łazience. Wszystko działa tylko grzejnik nie grzeje. :-(

PS.2. Sobie przypomniałem ze ta "wyższa" opona jest teraz na tyle i tam tez może bruździć :-(

11 Data: Grudzien 28 2008 23:21:10
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor: JKK 


Użytkownik "z"  napisał w wiadomości

komputerową) między grzejnikiem i pionem grzewczym w łazience. Wszystko działa tylko grzejnik nie grzeje. :-(

A odpowietrznik ma ?

PS.2. Sobie przypomniałem ze ta "wyższa" opona jest teraz na tyle i tam tez może bruździć :-(

Z tyłu przynajmniej kierownicą nie będzie telepać ;-)
Z ciekawości - made in gdzie są te Frigo ?

Pzdr

JKK

12 Data: Grudzien 28 2008 23:48:10
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor:

JKK pisze:

A odpowietrznik ma ?

Ma. Już kilka mądrych głów kombinowało i wychodzi na to ze cyrkulacja w tym pionie to się nadaje na 20 letnie grube rury (takie tam były) a nie na nowoczesne drabinkowe wynalazki :-(



PS.2. Sobie przypomniałem ze ta "wyższa" opona jest teraz na tyle i tam tez może bruździć :-(

Z tyłu przynajmniej kierownicą nie będzie telepać ;-)
Z ciekawości - made in gdzie są te Frigo ?

A moze być gdzie indziej niż w PL?

zch

13 Data: Grudzien 29 2008 01:34:19
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor: JKK 

Użytkownik "z"  napisał w wiadomości

Z ciekawości - made in gdzie są te Frigo ?

A moze być gdzie indziej niż w PL?

Wieść gminna niesie, że jakoby na lepszych maszynach w PL
robią inne marki (np. Fulda - mam takie made in Poland :-),
a niby polskie na starszych maszynach gdzie indziej
- faktem jest, że widziałem Dębice made in Romania
(Barum też) jak i z UK.

Pzdr

JKK

14 Data: Grudzien 29 2008 05:57:19
Temat: Re: Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?
Autor: J.F. 

On Sun, 28 Dec 2008 23:03:16 +0100,  z wrote:

J.F. pisze:
Naprawde auto nie powinno byc wrazliwe na zmiane rozmiaru opon,
jednakowa po obu stronach.

W teorii tak.
Jest tylko pytanie czy 10mm (powiedzmy że tyle teraz stoi wyżej
samochód) to już istotna wartość dla ustawień tego konkretnego
samochodu. Czy niedoskonałość ogumienia, kąty wyprzedzenia, pochylenia i
zbieżność będą ze sobą grały :-(

to wcale nie powinno miec wplywu, bo katy jakie by nie byly to powinny
byc jednakowe.

Cisnienie, zamiana, i dopiero na komputerowe sprawdzenie calej
geometrii pojechac. a wczesniej jeszcze kolami zakrecic - moze hamulec
blokuje.

Nie zalozyli ci jeden opony odwrotnie, albo tylu z przodem nie
zamienili ?

J.

Frigo 2 czy takie trudne do wywazenia?



Grupy dyskusyjne