Fuel injection fault
1 | Data: Lipiec 19 2009 11:01:19 |
Temat: Fuel injection fault | |
Autor: szwagier | Dzien dobry. 2 |
Data: Lipiec 19 2009 12:42:23 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: Tomasz Pyra | szwagier pisze: Dzien dobry. We wszystkich współczesnych samochodach (no chyba że Vel Satis 2003 to wyjątek) zapalenie się lampki powoduje zapamiętanie błędu który to spowodował. Potem po podłączeniu komputera błąd owszem już nie występuje, ale zawsze jest informacja o wszystkich błędach które wystąpiły od poprzedniego skasowania błędów. Co to za serwis? Może mają jakiś komputer który nie obejmuje funkcji tego modelu i coś kręcą?
Taki pomysł, to raczej wygląda jakby Cię ktoś w wała robił, a nie próbował Ci pomóc. Czy ktos ma jakis pomysl, jaki problem moze wywolywac takie objawy? Którykolwiek z czujników w silniku daje odczyt poza tolerancją. Oczywiście może to być wiązka albo komputer, ale te rzeczy sprawdza się raczej w ostatniej kolejności. 3 |
Data: Lipiec 19 2009 16:27:14 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: szwagier |
A jaki serwis nie potrafiac zdiagnozowac usterki proponuje kosztowne a nie gwarantujace sukcesu naprawy?Tylko ASO. Mozna wiec zakladac ze kto jak kto ale ONI beda mieli niezbedny soft. > Taki pomysł, to raczej wygląda jakby Cię ktoś w wała robił, a nie próbował Ci pomóc. Patrz wyzej. To przeciez standard :D
Hmm...tez o tym myslalem.Ale..jaki?? W necie jest jeszcze informacja ze moze to byc zawor EGR. Wprawdzie dotyczy to Laguny dci ale komunikat identyczny. szwagier 4 |
Data: Lipiec 19 2009 18:13:11 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: Tomasz Pyra | szwagier pisze: Co to za serwis? Może mają jakiś komputer który nie obejmuje funkcji tego modelu i coś kręcą? No jest to fakt - w ASO raczej mają odpowiedni komputer. Może spróbuj to zdiagnozować gdzieś indziej. Tzn. jest jeszcze jedna możliwość - zapala się lampka, a w pamięci komputera faktycznie nie ma po tym śladu. I to faktycznie mogłoby wskazywać na pad komputera (bo wiązki raczej nie - błędy od wiązki jakoś w pamięci komputera zostałyby odnotowane. Którykolwiek z czujników w silniku daje odczyt poza tolerancją. Sądzę że ten komunikat daje każdy tzw. "błąd komputera". Kiedyś to zapalało tylko lampkę "check engine", teraz masz jeszcze komunikat tekstowy. Skoro lampka się zapala, to powinno się dać odczytać z komputera co go przekonało do zapalenia jej. Możesz też spróbować podjechać do serwisu jak lampka się pali i silnik chodzi w trybie awaryjnym - wtedy cudów nie ma, musi być informacja. 5 |
Data: Lipiec 19 2009 19:46:17 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: Michał |
>> Którykolwiek z czujników w silniku daje odczyt poza tolerancją. komunikat mówiony ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Lipiec 19 2009 20:58:33 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: krzymek | Od czasu do czasu pojawia sie taki jak w tytule komunikat na wyswietlaczu, wraz z "service". Błąd musi zapisywać się w pamieci i po podpięciu pod Clipa wyjdzie co sie stało. Wg. tego co opisałeś to pasuje mi to że usterkę powoduje czujnik doładowania tubiny, ma za małe bądz ża duże ciśnienie i dlatego wprowadza auto w tryb serwisowy. -- -- -==[ krzymek ]==-- - Laguna II '03 1.9dCi F9Q750 Turbo#2 ex Clio'93 1.4RT E7J + LPG __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4259 (20090719) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com 7 |
Data: Lipiec 19 2009 21:48:05 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: szwagier |
Błąd musi zapisywać się w pamieci i po podpięciu pod Clipa wyjdzie co sie stało. O, to juz cos, dzieki za podpowiedz :) Poprosze znajomego mechanika zeby sprawdzil czy to wina czujnika, turbiny czy przewodow. Tylko czy ma soft do tego pudla :/ Moze jeszcze jakies pomysly? Zeby mi to hurtem sprawdzil.. szwagier 8 |
Data: Lipiec 19 2009 23:12:59 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: Tomasz Pyra | szwagier pisze:
Tu cudów nie ma - najpierw trzeba się dokładnie dowiedzieć co się komputerowi nie zgadza. Dopiero potem można się zastanawiać nad przyczyną. Bo te same efekty da Ci koniec sondy lambda (pewnie tam masz jakąś), przepływomierz, czujnik temperatury i każdy inny czujnik. 9 |
Data: Lipiec 20 2009 23:44:19 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: hovat |
Od czasu do czasu pojawia sie taki jak w tytule komunikat na to samo miałem w lagunieII z 2003 roku 1,9 dci tak samo po wyjeciukarty blad sie resetowal i auto znowu jezdziło ok tylko wszystko bylo widoczne po podpieciu do kompa!!! bylo to dosc czasu temu ale o ile dobrze pamietam to przeczyscili mi ERG (chyba dobrze to napisałem) i jakis czujnik wtrysku paliwa chyba byl padniety skasowali nastepnie bledy i autko chodzilo bezproblemowo 10 |
Data: Lipiec 20 2009 08:17:32 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: Rafal | krzymek pisze: Od czasu do czasu pojawia sie taki jak w tytule komunikat na wyswietlaczu, wraz z "service". Też bym obstawiał turbinę, albo EGR. Raczej wyeliminował bym układ wysokiego ciśnienia(pompa, czujnik, wtryskiwacze) bo wtedy, przy wystąpieniu błędu silnik się wyłącza, a Tobie przechodzi w stan awaryjny. Ale jak koledzy podpowiadają, pierwsze to porządny serwis! i diagnoza na kompie, przez kogoś kto się zna... Zerknij na jakieś forum renault, tam poczytasz o polecanych i niepolecanych warsztatach. Osobiście polecam http://renaultlaguna.pl/forum/index.php technicznie ludzie tam Ci raczej nie pomogą bo w lagunach 3,0dCi nie montują, ale warsztaty polecane powinieneś tam znaleźć Pozdrawiam Rafał 11 |
Data: Lipiec 20 2009 07:11:49 | Temat: Re: Fuel injection fault | Autor: GlennBp | Ja tylko dodam, ze montowany w reniach z tamtego okresu 3.0dci, jest produkcji |