Witam.
Megane 98r. silnik 2.0 8V.
Zawsze jak silnik zimny (najczesciej rano) po odpaleniu, silnik ma nierowne obroty.
I teraz co najlepsze - w momencie gdy włączam światła, silnik od razu gaśnie.
Tak się dzieje, dopóki silnik nie pochodzi około minuty. Czyli nie zdąży się rozgrzać,
ale chwile pochodzi jednak.
Jesli ruszam i jade bez swiatel, szarpie, nie chce jechać.
Jesli trzymam go na obrotach i wlacze swiatla - nie zgasnie.
Wymieniłem silnik krokowy, nic to nie dało. Podlączony pod komputer (ASO)
nic nie pokazuje, żadnych błędów. Jakies pomysły?
Cos z ukladem wysokiego napiecia?
Pozdrawiam - Darek.
2 |
Data: Maj 19 2011 09:42:16 |
Temat: Re: GaĹnie silnik - ciekawy przypadek |
Autor: Krzysiek Kielczewski |
On 2011-05-19, news-gazeta wrote:
Witam.
Megane 98r. silnik 2.0 8V.
Zawsze jak silnik zimny (najczesciej rano) po odpaleniu, silnik ma nierowne
obroty.
I teraz co najlepsze - w momencie gdy włączam światła, silnik od razu
gaśnie.
A jak włączysz inny odbiornik prądu? Np. ogrzewanie szyb czy foteli?
Tak się dzieje, dopóki silnik nie pochodzi około minuty. Czyli nie zdąży się
rozgrzać,
ale chwile pochodzi jednak.
Jesli ruszam i jade bez swiatel, szarpie, nie chce jechać.
Jesli trzymam go na obrotach i wlacze swiatla - nie zgasnie.
Wymieniłem silnik krokowy, nic to nie dało. Podlączony pod komputer (ASO)
nic nie pokazuje, żadnych błędów. Jakies pomysły?
Cos z ukladem wysokiego napiecia?
Coś z alternatorem?
--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski
http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/
3 |
Data: Maj 19 2011 10:13:15 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: mleko |
On 2011-05-19 08:36, news-gazeta wrote:
Witam.
Megane 98r. silnik 2.0 8V.
Zawsze jak silnik zimny (najczesciej rano) po odpaleniu, silnik ma
nierowne obroty.
Sprawdz czujnik temperatury - ten dla ECU (sa zazwyczaj dwa, jeden dla ECU, drugi dla wskaznika na desce). Jesli jest uszkodzony, komputer moze myslec, ze np zimny silnik jest cieply i podaje zbyt uboga mieszanke, wlaczajac swiatla zwiekszasz obciazenie i silnik gasnie
4 |
Data: Maj 19 2011 10:22:41 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: Michał Gut |
Sprawdz czujnik temperatury - ten dla ECU (sa zazwyczaj dwa, jeden dla ECU, drugi dla wskaznika na desce). Jesli jest uszkodzony, komputer moze myslec, ze np zimny silnik jest cieply i podaje zbyt uboga mieszanke, wlaczajac swiatla zwiekszasz obciazenie i silnik gasnie
to raz, a dwa przewod masy silnika. jak sie odpial,urwal albo po prostu jest niedokrecony to moga byc rozsne ciekawe efektywizualne (latajace wskazowki, obrotomierz pokazujacy ile odbiornikow wlaczyles zamiast obrotow itd:))
5 |
Data: Maj 19 2011 21:45:13 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: Filip KK |
W dniu 2011-05-19 10:22, Michał Gut pisze:
Sprawdz czujnik temperatury - ten dla ECU (sa zazwyczaj dwa, jeden dla
ECU, drugi dla wskaznika na desce). Jesli jest uszkodzony, komputer
moze myslec, ze np zimny silnik jest cieply i podaje zbyt uboga
mieszanke, wlaczajac swiatla zwiekszasz obciazenie i silnik gasnie
to raz, a dwa przewod masy silnika. jak sie odpial,urwal albo po prostu
jest niedokrecony to moga byc rozsne ciekawe efektywizualne (latajace
wskazowki, obrotomierz pokazujacy ile odbiornikow wlaczyles zamiast
obrotow itd:))
Taaak? Nieeeeeeeeeeeee moooooooooooo żliiiiiiiiiiiiiii weeeeeeeeeeeeeeeeee...............................
6 |
Data: Maj 20 2011 00:59:20 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: Michał Gut |
Taaak? Nieeeeeeeeeeeee moooooooooooo żliiiiiiiiiiiiiii weeeeeeeeeeeeeeeeee...............................
filipku - ja to juz mialem w swoim punciaku. to jest empiryczne doswiadczenie.
7 |
Data: Maj 19 2011 11:54:54 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: J.F. |
Użytkownik "news-gazeta" napisał w wiadomości
Megane 98r. silnik 2.0 8V. [...]
Cos z ukladem wysokiego napiecia?
Aj, kombinujesz, zamiast od razu kupic nowe cewki :-P
J.
8 |
Data: Maj 19 2011 05:46:17 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: Grzegorz |
On 19 Maj, 11:54, "J.F." wrote:
Użytkownik "news-gazeta" napisał w
> Megane 98r. silnik 2.0 8V. [...]
> Cos z ukladem wysokiego napiecia?
Aj, kombinujesz, zamiast od razu kupic nowe cewki :-P
Przedliftowy 8V? To chyba miałeś na myśli cewkę. :P
9 |
Data: Maj 19 2011 15:07:55 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: news-gazeta |
> Megane 98r. silnik 2.0 8V. [...]
> Cos z ukladem wysokiego napiecia?
Aj, kombinujesz, zamiast od razu kupic nowe cewki :-P
Przedliftowy 8V? To chyba miałeś na myśli cewkę. :P
Tak, przedliftowa coupe'ta. Gdyby to byla cewka to bylby problem
czesciej, niz tylko gdy rano zimny silnik.
Popatrze na czujnik temp jak ktos pisal.
Pozdrawiam - Darek.
10 |
Data: Maj 19 2011 21:09:41 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: J.F. |
Użytkownik "Grzegorz" napisał w
On 19 Maj, 11:54, "J.F." wrote:
> Megane 98r. silnik 2.0 8V. [...]
> Cos z ukladem wysokiego napiecia?
Aj, kombinujesz, zamiast od razu kupic nowe cewki :-P
Przedliftowy 8V? To chyba miałeś na myśli cewkę. :P
A bo ja jak slysze "Renault" to mam tylko jedno skojarzenie - "cewki" :-)
k*, jak tak mozna samochody robic :-)
Choc w sumie ...czemu nie, gdzie jest wykuta nieprzekraczalna lista czesci "eksploatacyjnych" :-)
J.
11 |
Data: Maj 19 2011 21:23:36 | Temat: Re: Gaśnie silnik - ciekawy przypadek | Autor: Sebastian Biały |
On 2011-05-19 08:36, news-gazeta wrote:
I teraz co najlepsze - w momencie gdy włączam światła, silnik od razu
gaśnie.
Słyszałem o przypadku podobnym (załaczenie nawiewu gasi silnik) i wine ponosił przewód masowy, a konkretnie jakaś skorodowana śruba. To było w jakimś panzerwagenie, więcej nie wiem. Taka ciekawostka zasłyszana od elektryka.
| | | | | | | | | |