Grupy dyskusyjne   »   Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo

Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo



1 Data: Listopad 08 2010 11:02:00
Temat: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: czeslaw 

Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg
przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy
zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra
powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych
rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo
naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na
benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale
tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne
powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do
kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w
dłuższym okresie czasu?



2 Data: Listopad 08 2010 15:09:34
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-11-08 11:02, czeslaw pisze:

Wiem ze temat był wałkowany. I wiem ze w mojej Astrze F samochoód na lpg
przestaje gasnac (jak sie zatrzymuje lub zwalniam przy skrecaniu w lewo) gdy
zdejmie się gumowy łacznik łączący kratkę z przodu auta z wlotem do filtra
powietrza. Tyle ze zanim to zrobię chciałem się upewnić czy nie ma innych
rozwiązań - np umiejętne operowanie zmianą biegów i pedałem gazu albo
naprawa jakiejś usterki. Bo zauważyłem że bardzo dobrze mi się jezdzi na
benzynie jak ten łacznik gumowy jest założony i na gazie też nieźle ale
tylko na trasie. Poza tym czy takie zdjęcie łącznika (ktorym zapewne
powietrze jest "bardziej" wtłaczane do silnika prze to ze jest skierowany do
kierunku jazdy) moze miec negatywne konsekwencje dla trwałości silnika w
dłuższym okresie czasu?

Po pierwsze z objawów wnioskuję że masz instalację I lub II generacji.

Takie skierowanie dolotu zmienia ciśnienie podawanego co jest szczególnie
odczuwalne na wolnych obrotach. Gdy jedziesz szybko i wysprzęglisz, skład
mieszanki może być zupełnie inny niż gdy stoisz. Dostrojenie do tych zmian
typowej instalki I - IIg jest bardzo trudne. Tak naprawdę jest to możliwe
chyba tylko przy instalacji z podłączoną tzw. kompensacją (rzadkość).

Drugi efekt - nie związany z dolotem - to zubażanie bądź wzbogacanie
mieszanki w czasie skrętu, ew. przyspieszania bądź hamowania - chodzi
o dodatkowe siły działające na membranę reduktora w zależności od
chwilowego przyspieszenia, oraz orientacji w jakiej jest zamontowany.
Z tym też niewiele zrobisz, choć można trochę wyoptymować to i owo.

Moje rady:
- końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe ciśnienie)
- wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na lambda=1.0,
w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści się
w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć.
lub
- zmienić na IV generację

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

3 Data: Listopad 08 2010 16:19:42
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: czeslaw 


Użytkownik "Jakub Witkowski" >

Moje rady:
- końcówka ssąca dolotu w miejsce, w którym nic nie dmucha (stałe
ciśnienie)
- wyregulować wolne obroty nie na "oszczędnie" tylko prawidłowo, na
lambda=1.0,
w ten sposób chwilowe zubożenie lub wzbogacenie np. przy skręcie zmieści
się
w tolerancji i silnik nie powinien gasnąć.
lub
- zmienić na IV generację

Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

4 Data: Listopad 08 2010 17:07:36
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Bialy 

czeslaw napisal:

| Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Znajomy niedawno montował do 2.0 8V Staga300, więc chyba się da :)

--
Bialy | GG:1092403

5 Data: Listopad 08 2010 20:34:38
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-08 16:19, czeslaw pisze:

Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Nie ma żadnych problemów.
Ilość zaworów nie ma znaczenia.

6 Data: Listopad 09 2010 21:15:20
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 08 Nov 2010 20:34:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Nie ma żadnych problemów.

Taaa? A jako to gaźnik jeszcze?


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

7 Data: Listopad 10 2010 00:16:12
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-09 21:15, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Mon, 08 Nov 2010 20:34:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Nie ma żadnych problemów.

Taaa? A jako to gaźnik jeszcze?

Pytanie nie było o gaźnik a o "silnik typu 8V".
Co do samego gaźnika to wiem że również można tam wstawić instalacje sekwencyjną, chociaż na pewno trzeba będzie też dołożyć wtedy też przepływomierz, być może również lambdę.

8 Data: Listopad 10 2010 09:16:25
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-11-10 00:16, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2010-11-09 21:15, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Mon, 08 Nov 2010 20:34:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Nie ma żadnych problemów.

Taaa? A jako to gaźnik jeszcze?

Pytanie nie było o gaźnik a o "silnik typu 8V".
Co do samego gaźnika to wiem że również można tam wstawić instalacje sekwencyjną, chociaż na pewno trzeba będzie też dołożyć wtedy też przepływomierz, być może również lambdę.

Generalnie, całą elektronikę sterowania silnikiem wraz z czujnikami.
Wynająć specjalistyczną firmę, dać im ze 2-3 miesiące i będzie działało... jakoś...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

9 Data: Listopad 10 2010 10:57:40
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-10 09:16, Jakub Witkowski pisze:

Pytanie nie było o gaźnik a o "silnik typu 8V".
Co do samego gaźnika to wiem że również można tam wstawić instalacje
sekwencyjną, chociaż na pewno trzeba będzie też dołożyć wtedy też
przepływomierz, być może również lambdę.

Generalnie, całą elektronikę sterowania silnikiem wraz z czujnikami.

Elektroniki nie trzeba przekładać.
Zapłon zostaje seryjny, a za paliwo odpowiada komputer gazowy. Musi dostać sygnał MAF albo MAP i sondy lambda. Sonda lambda np. w gaźnikowym Cinquecento była, nie wiem jak w Astrze.
Są komputery gazowe które nie muszą pracować jako piggyback.

Wynająć specjalistyczną firmę, dać im ze 2-3 miesiące i będzie
działało... jakoś...

Widziałem już takie rzeczy - chociażby silniki 900 z CC zmieniane na wtrysk paliwa i ani to nie trwało 2-3 miesiące, ani nie miało problemów z działaniem.
Niektórzy woleli tak zrobić zamiast walczyć z gaźnikiem.
Wtedy owszem trzeba przełożyć też komputer, ale nie były to duże koszty.

Robiłem też u siebie zmianę z SPI na pół-sekwencyjne MPI i też jakoś bólu nie było.

10 Data: Listopad 09 2010 21:14:57
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 8 Nov 2010 16:19:42 +0100, czeslaw napisał(a):


Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Tak albo nie. To, ile silnik ma zaworów nie jest żadną przesłanką.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Listopad 09 2010 22:28:48
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: czeslaw 


Użytkownik "Adam Płaszczyca" <>


Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Tak albo nie. To, ile silnik ma zaworów nie jest żadną przesłanką.

Jednopuntowy wtrysk paliwa

12 Data: Listopad 09 2010 23:44:17
Temat: Re: Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 9 Nov 2010 22:28:48 +0100, czeslaw napisał(a):

Czy do silnika typu 8V mozna podpiąć linstalację LPG sekwencyjną?

Tak albo nie. To, ile silnik ma zaworów nie jest żadną przesłanką.

Jednopuntowy wtrysk paliwa

To zależy od sterownika. Ale IMO szkoda pary, wystarczy dobra instalacja II
generacji z dobrym sterownikiem. Osobiście polecam KME Bingo-M.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Gaśniecie auta na lpg przy zatrzymywaniu skrecaniu w lewo



Grupy dyskusyjne