Użytkownik "Chrabia" napisał w wiadomości
Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie
cena uslugi)?
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?
TiA
Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych
znajdujących się na konstrukcji samochodu.
Kontrola odbywa się na specjalnej płycie pomiarowej gdzie mierzone są
odległości pomiędzy tymi punktami i porównywane z danymi producenta.
Kontrole taką wykonuje się po kolizji aby ustalić czy nie poprzesuwały się
główne elementy konstrukcyjne samochodu. (Żeby się niepotrzebnie nie
zastanawiać czemu auto jedzie bokiem do przodu :) )
Geometrie można zmienić jadąc pod prąd 130hm/h i spotykając się z pędzącą
ciężarówką - ale potem nie ma co już korygować bo punkty podane przez
producenta oddalają się od siebie zmierzając do nieskończoności i ciężko je
potem znaleźć w trawie.
Inny sposób na zmianę geometrii to walenie w silnik 20kg młotem
Aby przywrócić geometrę do ładu naciąga się konstrukcję auta na płycie
specjalnymi siłownikami hydraulicznymi - i o ile jest co od czego jeszcze
naciągnąć
I nie daj się naciągnąć na kasę :)
ExM
6 |
Data: Grudzien 04 2006 21:50:21 |
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc |
Autor: Boombastic |
Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych
znajdujących się na konstrukcji samochodu.
Mylisz geometrię zawieszenia z geometrią nadwozia.
7 |
Data: Grudzien 05 2006 01:42:14 | Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc | Autor: ExM |
Użytkownik "Boombastic" napisał w
wiadomości
Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych
znajdujących się na konstrukcji samochodu.
Mylisz geometrię zawieszenia z geometrią nadwozia.
Nie, nie myle. Przeczytaj pierwszy post.
Nie ma mowy o co gościowi chodzi - to wszyscy piszący odpowiedź tak
założyli. Choć prawdopodobne jest że chodziło o zawieszenie.
Że przypomnę pytanie:
Cyt. "Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza
oczywiscie
cena uslugi)?"
Może gość przeczytał pozycje z cennika warsztatu?
ExM
8 |
Data: Grudzien 04 2006 23:15:38 | Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc | Autor: PeJot - Krk |
Użytkownik "Chrabia" napisał w wiadomości
Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie cena uslugi)?
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?
Dobre zakłady z osprzętem laserowym od razu robią Ci kontrole zbieżności
i geometrii jako standard bo wszystkie te informacje są przecież wyświetlane
przez komputer ;)
Przy sprawdzaniu geometri często wychodzi wypadkowa przeszłość auta
(cofnięte koło, zmienione pochylenie z powodu uderzenia w krawężnik itp.)
Nie jest to "regulowalne" ale w takim zakładzie powinni Ci polecić magika
który potrafi ponaciągać odpowiednio auto i/lub powymienać pogięte części ....
pozdro
PeJot
Civic 3D 1.4iS'97
9 |
Data: Grudzien 05 2006 09:04:23 | Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc | Autor: Adam Płaszczyca |
On Mon, 4 Dec 2006 19:42:36 +0100, "Chrabia" wrote:
Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie
cena uslugi)?
Zbieżność kół to jeden z elementów geometrii.
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?
Zaleznie od konstrukcji auta.
Masz takie elementy:
a) zbieżność
b) pochylenie koła
c) kąt wyprzedzenia zwrotnicy
a) to już wiesz
b) jest najczęściej ustawiane fabrycznie i tego nie zmienisz, niekiedy
jest możliwośc niewielkiej regulacji
c) bywa różnie, albo jest ustawiane fabrycznie, albo też mozna
regulować (np. na drążku reakcyjnym).
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/ mail: GG: 3524356
| | | |