Grupy dyskusyjne   »   Geometria vs. zbieznosc

Geometria vs. zbieznosc



1 Data: Grudzien 04 2006 19:42:36
Temat: Geometria vs. zbieznosc
Autor: Chrabia 

Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie
cena uslugi)?
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?
TiA



2 Data: Grudzien 04 2006 18:48:23
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: Seweryn 

"Chrabia"

Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie
cena uslugi)?
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?

Chodzi o regulację kąta pochylenia koła.

Pozdrawiam,
SPB

3 Data: Grudzien 04 2006 21:22:30
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: Maks 

Użytkownik "Seweryn"  napisał w wiadomości


Chodzi o regulację kąta pochylenia koła.

...... i kąta wyprzedzenia zwrotnicy.


--
Pozdrawiam
Maks

4 Data: Grudzien 04 2006 21:06:57
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: J.F. 

On Mon, 4 Dec 2006 19:42:36 +0100,  Chrabia wrote:

Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie
cena uslugi)?

zbieznosc to tylko jeden z wielu parametrow polozenia kol.
Jesli mechanik to rozroznia, to mierzy cos wiecej niz tylko zbieznosc.

Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?

Wielu ustawien zmienic w gotowym pojezdzie sie nie da, ale
skontrolowac mozna :-)
Jak zle, to widac ze auto w cos stuknelo i pogiete.

J.

5 Data: Grudzien 04 2006 21:49:17
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: ExM 

Użytkownik "Chrabia"  napisał w wiadomości

Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie
cena uslugi)?
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?
TiA

Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych
znajdujących się na konstrukcji samochodu.

Kontrola odbywa się na specjalnej płycie pomiarowej gdzie mierzone są
odległości pomiędzy tymi punktami i porównywane z danymi producenta.

Kontrole taką wykonuje się po kolizji aby ustalić czy nie poprzesuwały się
główne elementy konstrukcyjne samochodu. (Żeby się niepotrzebnie nie
zastanawiać czemu auto jedzie bokiem do przodu :) )



Geometrie można zmienić jadąc pod prąd 130hm/h i spotykając się z pędzącą
ciężarówką - ale potem nie ma co już korygować bo punkty podane przez
producenta oddalają się od siebie zmierzając do nieskończoności i ciężko je
potem znaleźć w trawie.

Inny sposób na zmianę geometrii to walenie w silnik 20kg młotem

Aby przywrócić geometrę do ładu naciąga się konstrukcję auta na płycie
specjalnymi siłownikami hydraulicznymi - i o ile jest co od czego jeszcze
naciągnąć

I nie daj się naciągnąć na kasę :)



 ExM

6 Data: Grudzien 04 2006 21:50:21
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: Boombastic 

Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych
znajdujących się na konstrukcji samochodu.

Mylisz geometrię zawieszenia z geometrią nadwozia.

7 Data: Grudzien 05 2006 01:42:14
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: ExM 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych
znajdujących się na konstrukcji samochodu.

Mylisz geometrię zawieszenia z geometrią nadwozia.

Nie, nie myle. Przeczytaj pierwszy post.
Nie ma mowy o co gościowi chodzi - to wszyscy piszący odpowiedź tak
założyli. Choć prawdopodobne jest że chodziło o zawieszenie.
Że przypomnę pytanie:
Cyt. "Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza
oczywiscie
cena uslugi)?"
Może gość przeczytał pozycje z cennika warsztatu?

ExM

8 Data: Grudzien 04 2006 23:15:38
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Chrabia"  napisał w wiadomości

Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie cena uslugi)?
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?

Dobre zakłady z osprzętem laserowym od razu robią Ci kontrole zbieżności
i geometrii jako standard bo wszystkie te informacje są przecież wyświetlane
przez komputer ;)

Przy sprawdzaniu geometri często wychodzi wypadkowa przeszłość auta
(cofnięte koło, zmienione pochylenie z powodu uderzenia w krawężnik itp.)

Nie jest to "regulowalne" ale w takim zakładzie powinni Ci polecić magika
który potrafi ponaciągać odpowiednio auto i/lub powymienać pogięte części ....

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

9 Data: Grudzien 05 2006 09:04:23
Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 4 Dec 2006 19:42:36 +0100, "Chrabia"  wrote:

Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie
cena uslugi)?

Zbieżność kół to jeden z elementów geometrii.

Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?

Zaleznie od konstrukcji auta.
Masz takie elementy:
a) zbieżność
b) pochylenie koła
c) kąt wyprzedzenia zwrotnicy

a) to już wiesz
b) jest najczęściej ustawiane fabrycznie i tego nie zmienisz, niekiedy
jest możliwośc niewielkiej regulacji
c) bywa różnie, albo jest ustawiane fabrycznie, albo też mozna
regulować (np. na drążku reakcyjnym).


--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___       ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/     mail:  GG: 3524356

Geometria vs. zbieznosc



Grupy dyskusyjne