Grupy dyskusyjne   »   Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)

Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)



1 Data: Styczen 15 2007 08:36:37
Temat: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Virtuozik 

Witam

Auto Toyota Carina E 95r. silnik 4A-FE LB 1,6 16V przejechane 186 tys km.
(ok 110 tys na LPG)

Silnik bral okolo litra oleju na 7000 km (Valvoline MaxLife 5W40 full
syntetyk), czyli w
miare znosnie, biorac pod uwage rzekoma olejozernosc tych silnikow i dosyc
intensywna eksploatacje.

Zostal zrobiony remont glowicy (szlifowanie gniazd zaworow, wymiana jednego
wypalonego
zaworu, przy tym ponoc wymieniono uszczelniacze i prowadnice zaworow)
Remoncik zostal zrobiony gdyz poza kilkoma podpartymi zaworami, jeden byl
wypalony totalnie.
Oczywiscie zostaly wymienione uszczelka pod glowica i uszczelki kolektorow.

Glowica byla czyszczona ultradzwiekowo z nagarow itp... i ponoc min. dlatego
zostaly
prowadnice i uszczelniacze wymienione, zeby silnik po tym zabiegu nie bral
nadmiernie oleju.
Wymiana tych elementow ponoc tez byla podyktowana tym, ze po "uszczelnieniu"
zaworow
zwiekszy sie cisnienie w cylindrach i to tez niby ma wplyw na to ze silnik
moze brac wiecej
oleju.



No i co sie okazuje ... bierze oleju jak cholera.. na 1000 km przejechane
bierze 1 litr
oleju :( niby taka norma w tym silniku ale wiadomo ze te normy sa
niedorzeczne.

Wg mnie sa dwie mozliwosci, albo facet od glowic sp..dolil robote, albo
oszukali mnie i uszczelniacze z
prowadnicami wcale nie zostaly wymienione.

Powiedzcie mi prosze .. czy moze sie zdarzyc ze po takim zabiegu olej zaczal
przedostawac
sie przez pierscienie na tlokach?
Obawiam sie ze jak do nich pojade to beda mi probowac wciskac jakas ciemnote
tego typu, chociaz daja 3
miesiace gwarancji na swoja robote. (od remontu minal miesiac).
Z reszta sama glowice i tak dostarczali do jakiegos specjalistycznego
warsztatu i ponoc do
nich nalezalo tylko jej zdjecie i zalozenie.

(Aha.. obecny olej to wciaz Valvoline MaxLife 5W40, ale po 7000 byla robiona
dolewka okolo 1
litra)


Serwis mimo wszystko wydaje sie w miare uczciwy, nie moge narzekac bo
silniczek chodzi jak
zloto, ale wiadomo jak jest z serwisami...



Bede wdzieczny za wszelkie opinie.

Aha .. przy okazji .. czy jest mozliwa wymiana samych uszczelniaczy zaworow
bez demontazu glowicy?




Pozdrawiam

Virtuozik
bobikmalpaonetkropkapl



2 Data: Styczen 15 2007 09:06:04
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Alti 


Użytkownik "Virtuozik"  napisał

No i co sie okazuje ... bierze oleju jak cholera.. na 1000 km przejechane bierze 1 litr

No to szukaj wiatru w polu teraz. Szlag by trafił.
Masz rozeznanie czy kopci na niebiesko przy dodaniu gazu? Jak tak to uszczelniacze są nie teges. Słyszałem że w niektórych silnikach da sie źle założyć uszczelniacze i może to właśnie jest problemem u ciebie.....
Inna możliwość to że gdzieś coś pękło podczas szlifowania gniazd czy czyszczenia ultradźwiękami. Niemniej wydaje mi sie to mniej prawdopodobne niż uszczelniacze.
Wojtek

3 Data: Styczen 15 2007 08:11:27
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 15 Jan 2007 08:36:37 +0100, Virtuozik
 wrote:

Wg mnie sa dwie mozliwosci, albo facet od glowic sp..dolil robote, albo
oszukali mnie i uszczelniacze z
prowadnicami wcale nie zostaly wymienione.

 Przytrzymaj silnik na luzie na jakiś 5000 obr/min przez
 kilkadziesiąt sekund, potem gwałtownie odpuść. Jeśli
 wyprodukujesz w ten sposób wielkiego, niebieskiego bąka, to już
 będziesz wiedział, czy zrobili uszczelniacze ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

4 Data: Styczen 15 2007 10:22:20
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Zenon Michałowski 

Spokojnie uszczelniacze to nie wszystko . Olej bierze prawdopodobnie przez
pierścienie . Głowice można wtedy robić wiele razy i nic z tego nie będzie.
A tak poza tym to na taką naprawę oddaje się samochód do warsztatu co do
którego ma się zaufanie. Wtedy nie trzeba się zastanawiać co było zrobione a
co nie , tylko takie warsztaty się cenią.



Pozdrawiam

Zenon Michałowski
Użytkownik "Virtuozik"  napisał w wiadomości

Witam

Auto Toyota Carina E 95r. silnik 4A-FE LB 1,6 16V przejechane 186 tys km.
(ok 110 tys na LPG)

Silnik bral okolo litra oleju na 7000 km (Valvoline MaxLife 5W40 full
syntetyk), czyli w
miare znosnie, biorac pod uwage rzekoma olejozernosc tych silnikow i dosyc
intensywna eksploatacje.

Zostal zrobiony remont glowicy (szlifowanie gniazd zaworow, wymiana
jednego wypalonego
zaworu, przy tym ponoc wymieniono uszczelniacze i prowadnice zaworow)
Remoncik zostal zrobiony gdyz poza kilkoma podpartymi zaworami, jeden byl
wypalony totalnie.
Oczywiscie zostaly wymienione uszczelka pod glowica i uszczelki
kolektorow.

Glowica byla czyszczona ultradzwiekowo z nagarow itp... i ponoc min.
dlatego zostaly
prowadnice i uszczelniacze wymienione, zeby silnik po tym zabiegu nie bral
nadmiernie oleju.
Wymiana tych elementow ponoc tez byla podyktowana tym, ze po
"uszczelnieniu" zaworow
zwiekszy sie cisnienie w cylindrach i to tez niby ma wplyw na to ze silnik
moze brac wiecej
oleju.



No i co sie okazuje ... bierze oleju jak cholera.. na 1000 km przejechane
bierze 1 litr
oleju :( niby taka norma w tym silniku ale wiadomo ze te normy sa
niedorzeczne.

Wg mnie sa dwie mozliwosci, albo facet od glowic sp..dolil robote, albo
oszukali mnie i uszczelniacze z
prowadnicami wcale nie zostaly wymienione.

Powiedzcie mi prosze .. czy moze sie zdarzyc ze po takim zabiegu olej
zaczal przedostawac
sie przez pierscienie na tlokach?
Obawiam sie ze jak do nich pojade to beda mi probowac wciskac jakas
ciemnote tego typu, chociaz daja 3
miesiace gwarancji na swoja robote. (od remontu minal miesiac).
Z reszta sama glowice i tak dostarczali do jakiegos specjalistycznego
warsztatu i ponoc do
nich nalezalo tylko jej zdjecie i zalozenie.

(Aha.. obecny olej to wciaz Valvoline MaxLife 5W40, ale po 7000 byla
robiona dolewka okolo 1
litra)


Serwis mimo wszystko wydaje sie w miare uczciwy, nie moge narzekac bo
silniczek chodzi jak
zloto, ale wiadomo jak jest z serwisami...



Bede wdzieczny za wszelkie opinie.

Aha .. przy okazji .. czy jest mozliwa wymiana samych uszczelniaczy
zaworow bez demontazu glowicy?




Pozdrawiam

Virtuozik
bobikmalpaonetkropkapl


5 Data: Styczen 15 2007 11:52:50
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Alti 


Użytkownik "Zenon Michałowski"  napisał w wiadomości

Spokojnie uszczelniacze to nie wszystko . Olej bierze prawdopodobnie przez pierścienie .


No ale co..... wcześniej nie brał a teraz bierze? Tylko glowica byla ruszana. Pierscienie IMO odpadaja.
Wojtek

6 Data: Styczen 15 2007 12:14:45
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 15 Jan 2007 11:52:50 +0100, "Alti"
wrote:

No ale co..... wcześniej nie brał a teraz bierze? Tylko glowica byla
ruszana. Pierscienie IMO odpadaja.

Być może ten gar, gdzie był wymieniany zawór teraz zaczął palić, a
wczesniej miał z tym kłopoty. Pierścienie moga na nim być zasyfione,
więc ja bym poczekał jeszcze trochę, dobry olej (a pisałeś, że to
Valvoline, więc ok) rozpuści nagary i zaczną pracować normalnie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

7 Data: Styczen 16 2007 08:48:04
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Virtuozik 

Użytkownik "Zenon Michałowski"  napisał w
wiadomości

Spokojnie uszczelniacze to nie wszystko . Olej bierze prawdopodobnie przez
pierścienie . Głowice można wtedy robić wiele razy i nic z tego nie
będzie. A tak poza tym to na taką naprawę oddaje się samochód do warsztatu
co do którego ma się zaufanie. Wtedy nie trzeba się zastanawiać co było
zrobione a co nie , tylko takie warsztaty się cenią.

Niestety nigdy nie robilem nic powazniejszego z silnikiem, wiekszosc rzeczy
robie w tym i w poprzednim aucie sam (Peugeot 205) Wiec nie mam jakeigos
zaufanego serwisu od powazniejszych spraw.
Generalnie warsztatat wyglada ok.. maja bardzo duzo zlecen trzeba sie
zapisywac.. to chyba juz tez o czyms swiadczy...

Tak czy siak poczekam do wiosny... potrzebuje teraz auta .. najwyzej bede
dolewal poki a w miedzyczasie moze wszystko sie "ulozy" :>

Co do kopcenia na niebiesko przy dodaniu gazu.. to nie stwierdzilem... na
zimnym odpalilem go wczoraj przygazowalem.. ale wydaje mi sie ze dym ma
normalna barwe....  ale nie wiem moze za slabo przygazowalem albo cos...



Pozdrawiam

Virtuozik

8 Data: Styczen 15 2007 10:39:39
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: J.F. 

On Mon, 15 Jan 2007 08:36:37 +0100,  Virtuozik wrote:

No i co sie okazuje ... bierze oleju jak cholera.. na 1000 km przejechane
bierze 1 litr oleju :(
Wg mnie sa dwie mozliwosci, albo facet od glowic sp..dolil robote, albo
oszukali mnie i uszczelniacze z prowadnicami wcale nie zostaly wymienione.

Jak to pisal Adam - masz sie do kogo zwrocic na gwarancji :-)

Powiedzcie mi prosze .. czy moze sie zdarzyc ze po takim zabiegu olej zaczal
przedostawac sie przez pierscienie na tlokach?

Zasadniczo nie. Jesli w ogole ich nie ruszali to nie powinno
sie nic zmienic.

Serwis mimo wszystko wydaje sie w miare uczciwy, nie moge narzekac bo
silniczek chodzi jak zloto, ale wiadomo jak jest z serwisami...

Z tym mozna zyc. Troche upierdliwe bo co tankowanie czy dwa dolewka,
ale mozna. Uwazaj na butle - lubia pekac ..

Tylko by trzeba na test spalin pojechac czy nie masz prekroczonego HC.

I swiece obejrzyj - olej daje taki gruby, porowaty osad.
No wlasnie - swiece obejrzyj - wszystkie 4 czy jedna .. jedz na
gwarancje :-)

Aha .. przy okazji .. czy jest mozliwa wymiana samych uszczelniaczy zaworow
bez demontazu glowicy?

W niektorych autach sie daje ..

J.

9 Data: Styczen 15 2007 10:48:44
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Arapaho 

Mi w dwóch kolejnych warsztatach mówili, że skoro robi się górę, trzeba
zrobić i dół. Tzn., jeśli w aucie z takim przebiegeim, zrobi się i uzczelni
na tip top głowicę, moga puścić pierścienie i też należaloby je wymienić.

Mój potrafil puścić bąka siwego dymu, więc zrobiłem w pierwszej kolejności
uszczelniacze, objaw ustał, ale po dwóch tygodniach dalej zaczął dymić.
Wtedy kompleksowo zrobiłem głowicę i wymieniłem pierścienie i jest OK.

10 Data: Styczen 15 2007 11:41:04
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 15 Jan 2007 10:48:44 +0100, "Arapaho"
wrote:

Mi w dwóch kolejnych warsztatach mówili, że skoro robi się górę, trzeba
zrobić i dół. Tzn., jeśli w aucie z takim przebiegeim, zrobi się i uzczelni
na tip top głowicę, moga puścić pierścienie i też należaloby je wymienić.

Tyle, że pierścienie dałyby raczej efekt przedmuchów do skrzyni
korbowej.

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

11 Data: Styczen 15 2007 12:16:43
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Zenon Michałowski 

niekoniecznie zaleczy które są trafione.

Pozdrawiam

Zenon Michałowski
Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Mon, 15 Jan 2007 10:48:44 +0100, "Arapaho"
wrote:

Mi w dwóch kolejnych warsztatach mówili, że skoro robi się górę, trzeba
zrobić i dół. Tzn., jeśli w aucie z takim przebiegeim, zrobi się i
uzczelni
na tip top głowicę, moga puścić pierścienie i też należaloby je wymienić.

Tyle, że pierścienie dałyby raczej efekt przedmuchów do skrzyni
korbowej.

--
    ___________ (R)
   /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
 ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356


12 Data: Styczen 15 2007 14:14:23
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: MK 

Mi w dwóch kolejnych warsztatach mówili, że skoro robi się górę, trzeba
zrobić i dół. Tzn., jeśli w aucie z takim przebiegeim, zrobi się i
uzczelni na tip top głowicę, moga puścić pierścienie i też należaloby je
wymienić.

Dokładnie ... jak zrobisz głowicę to zwiększa się ciśnienie sprężania i dół
może polecieć ...

Pozdrawam

13 Data: Styczen 15 2007 12:42:46
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Blyskacz 

Auto Toyota Carina E 95r. silnik 4A-FE LB 1,6 16V przejechane 186 tys km. (ok 110 tys na LPG)
Remoncik zostal zrobiony gdyz poza kilkoma podpartymi zaworami, jeden byl wypalony totalnie.

tak z ciekawosci - co ile kkm regulowales luzy zaworowe ?

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

14 Data: Styczen 16 2007 08:41:46
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Virtuozik 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Auto Toyota Carina E 95r. silnik 4A-FE LB 1,6 16V przejechane 186 tys km.
(ok 110 tys na LPG)
Remoncik zostal zrobiony gdyz poza kilkoma podpartymi zaworami, jeden byl
wypalony totalnie.

tak z ciekawosci - co ile kkm regulowales luzy zaworowe ?


Jak kupilem to auto mialo przejechane 175 tys, chodzilo bardzo fajnie tylko
zdarzalo mu sie zgasnac na zimnym... nie pomyslalem ze moze chodzic o zawory
(pozniej odkrylem tez ze wypadaja mu zaplony (bylo slychac dopiero przy
rurze wydechowej).. kiedys w koncu zmierzylem luzy zaworowe i masakra...
Okazalo sie ze poprzedni wlasciciel w ogole nie regulowal luzow (przy czym
sam przejechal okolo 100 tys na gazie) ... twierdzi ze myslal ze ten silnik
ma zawory samoregulujace sie :) ...


Virtuozik

15 Data: Styczen 16 2007 10:23:36
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Blyskacz 

Okazalo sie ze poprzedni wlasciciel w ogole nie regulowal luzow (przy czym sam przejechal okolo 100 tys na gazie) ... twierdzi ze myslal ze ten silnik ma zawory samoregulujace sie :) ...
tak myslalem... niestety wielu o tym zapomina i potem sa efekty jak wyzej...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

16 Data: Styczen 15 2007 14:15:17
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: LUK 

Witam

Auto Toyota Carina E 95r. silnik 4A-FE LB 1,6 16V przejechane 186 tys km. (ok 110 tys na LPG)

Silnik bral okolo litra oleju na 7000 km (Valvoline MaxLife 5W40 full syntetyk), czyli w
....

Witam

Jak już parę osób wcześniej wspominało najprawdopodobniej to pierścienie. W mojej Astrze jak po remoncie góry, po tym jak poszła uszczelka pod głowicą, oleju palił prawie tyle co benzyny ;-) (ok 3l na 1000 km) - powód (jak stwierdził mechanik) uszczelniła się góra więc zaczął brać przez pierścienie. No więc udało mi się wytrzymać jazdę przez około 2000 km ;-) i do wymiany poszły pierścienie + honowanie = 0 brania oleju (od 3500 km ;-).


--
Pozdrawiam
LUK
Astra I Classic F 1.6 16V - oklejony ;-)

17 Data: Styczen 16 2007 14:40:02
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

Virtuozik napisał:

Aha .. przy okazji .. czy jest mozliwa wymiana samych uszczelniaczy zaworow
bez demontazu glowicy?

a sprawdzałeś ciśnienie przed robotą? jeśli rzeczywiście było niskie
wtedy, a teraz jest większe, to fakt - może przez pierścienie zaczęło
brać...

możliwe że to nawet niewielki ubytek "szczelności" na pierścieniach...
nawet na jednym... sprawdź ciśnienie, ale jeśli nie masz przed robotą to
trudno powiedzieć czy to przez to.

apropos: skad bierzesz ten maxlife 5w40? gdziekolwiek się pytam to nikt
go nie ma, jedni w ogóle nigdy w życiu nie widzieli, inni twierdzą, że
już go nie ma w sprzedaży...

--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Et39m:+48605066384 gg3211630 (lepiej @)
prr: giant boulder'02 @13kkm - brak czasu :( / tychy-sosnowiec-gliwice
pms: vw golf 2 byl, juz sprzedany :) /
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 235kkm/27kkm hydrokomfortowa :)

18 Data: Styczen 16 2007 22:12:16
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Virtuozik 


Użytkownik "Witold Wladyslaw Wojciech Wilk"  napisał
w wiadomości

Virtuozik napisał:
Aha .. przy okazji .. czy jest mozliwa wymiana samych uszczelniaczy
zaworow
bez demontazu glowicy?


apropos: skad bierzesz ten maxlife 5w40? gdziekolwiek się pytam to nikt
go nie ma, jedni w ogóle nigdy w życiu nie widzieli, inni twierdzą, że
już go nie ma w sprzedaży...


Na stronie Valvoline znalazlem kilka punktow w Poznaniu gdzie maja taki
olej, poszukaj dobrze z tego co pamietam sporo bylo tych miejsc.


Pozdr.

Virtuozik

19 Data: Styczen 16 2007 20:08:37
Temat: Re: Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)
Autor: Arapaho 

Aha .. przy okazji .. czy jest mozliwa wymiana samych uszczelniaczy
zaworow bez demontazu glowicy?

Jest mozliwość. Ale kiedyś mialem taką sytuację, że po wymianie
uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy, w niedługim czasie pospadały i trzeba
było robić od nowa, tym razem zdejmując głowicę. IMHO nie opłaca się ich
wymieniać bez zdejmowania głowicy.

Glowica po remoncie - silnik zaczal nadmiernie brac olej (przydlugie)



Grupy dyskusyjne