Grupy dyskusyjne   »   Golf III vs R19

Golf III vs R19



1 Data: Wrzesien 03 2007 09:08:17
Temat: Golf III vs R19
Autor: gavron 

Witam
miał być Golf 3, lecz moja lepsza ;) połowa zobaczyła na giełdzie Renault 19 i Golf poszedł w odstawkę.
Pytanko moje jest takie: który z nich?  :)

autko ma służyć do jazdy po mieście, za rok, półtora do sprzedania, za R19 przemawia blacha, ale jak jest z silnikami, zawieszeniem itd.?
po za tym za te samie pieniądze w renówce mamy więcej przestrzeni, lepsze wyposażenie i mocniejszy silnik (1,8b) w golfie 1,4-1,6

Pozdrawiam



2 Data: Wrzesien 03 2007 00:50:08
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor:

On Sep 3, 9:08 am, gavron  wrote:

Witam
miał być Golf 3, lecz moja lepsza ;) połowa zobaczyła na giełdzie
Renault 19 i Golf poszedł w odstawkę.
Pytanko moje jest takie: który z nich?  :)

autko ma służyć do jazdy po mieście, za rok, półtora do sprzedania, za
R19 przemawia blacha, ale jak jest z silnikami, zawieszeniem itd.?
po za tym za te samie pieniądze w renówce mamy więcej przestrzeni,
lepsze wyposażenie i mocniejszy silnik (1,8b) w golfie 1,4-1,6

Pozdrawiam


To do którego części tańsze :) i jedno i drugie ma swoje wady i
zalety :)
1,8 benzyna będzie pewnie sporo po mieścia paliła, a golf szczególnie
jak będzie z 1,4 też mistrzem oszczędzania nie jest, buda sporo waży
jak na 60KM ;)
Jeśli Golf to tylko 1,9 TDI ;) tyle że te kosztują sporo więcej niż
benzyna :D

Pozdro !!

PS:
Nabyłem ostatnio 1,9TDI Varianta 90KM i jak narazie to nikt mnie nie
będzie w stanie przekonać spowrotem do benzyny :D

3 Data: Wrzesien 03 2007 09:58:59
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Alex81 

In article  
says...

Pytanko moje jest takie: który z nich?  :)
R19 1.4, wersja Energy (80KM). Mocniejszy niż Golf 1.6, oszczędniejszy
niż Golf 1.4, do tego jak napisałeś niżej - lepsza blacha, przestrzeń,
wyposażenie... O zawieszenie bym się nie martwił - jeżeli teraz jest OK
to przez półtora roku się nie rozpadnie - no chyba że planujesz w tym
czasie 100kkm przejechać ;)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

4 Data: Wrzesien 03 2007 01:47:40
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor:

On Sep 3, 9:58 am, Alex81  wrote:

In article 
says...> Pytanko moje jest takie: który z nich?  :)

R19 1.4, wersja Energy (80KM). Mocniejszy niż Golf 1.6, oszczędniejszy
niż Golf 1.4, do tego jak napisałeś niżej - lepsza blacha, przestrzeń,
wyposażenie... O zawieszenie bym się nie martwił - jeżeli teraz jest OK
to przez półtora roku się nie rozpadnie - no chyba że planujesz w tym
czasie 100kkm przejechać ;)

Taaaa szczególnie jeśli tylko co przyciągnięty z zachodu, to jak na
bank ma, że po max. 15000km rozklekocze się tak na tych naszych
pięknych drogach, że wszystko będzie do roboty ;)

Pozdro !!

5 Data: Wrzesien 03 2007 11:16:53
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

In article 
says...
Pytanko moje jest takie: który z nich?  :)
R19 1.4, wersja Energy (80KM). Mocniejszy niż Golf 1.6, oszczędniejszy

No mocniejszy zwłaszcza od 100-konnej wersji 1.6...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

6 Data: Wrzesien 03 2007 16:16:20
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: kpt 

Użytkownik "Mlody" napisał

R19 1.4, wersja Energy (80KM). Mocniejszy niż Golf 1.6, oszczędniejszy

No mocniejszy zwłaszcza od 100-konnej wersji 1.6...

ktora to wersja weszla juz po zaprzestaniu produkcji r19... na tamte czasy podstawowe silniki golfa to byly muly...

7 Data: Wrzesien 03 2007 19:14:27
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

kpt pisze:

ktora to wersja weszla juz po zaprzestaniu produkcji r19...
nie no... reno tlukli do 96' a 1.6 100KM pojawilo sie w golfie w 94'

>na tamte
czasy podstawowe silniki golfa to byly muly...
fakt, benzynowe silniki to akurat reno w tamtych czasach mialo imo sensowniejsze...
vw to straszny dinozaur i silniki w golfie III to straszne relikty...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

8 Data: Wrzesien 04 2007 13:21:55
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

>na tamte
czasy podstawowe silniki golfa to byly muly...

Bo to miały być muły, miały tłuc kilometry i być proste.
Tak jak Golf III 1.9D - "Muł jak ch*j" ale ekonomiczny i bardzo trwały.
 Golf 1.4 mała moc - niższe ubezpieczenie - tak samo jak dławione Hondy
Civic co zamiast 90KM miały 75KM.
Za to w R19 nie uświadczysz na prawdę mocnych wersji silnikowych tak jak w
Golfie III np. 2.0 16V 150KM albo 2.8 VR6 174KM ewentualnie 2.9 VR6 190KM
(tylko w syncro) :D

vw to straszny dinozaur i silniki w golfie III to straszne relikty...

No zwłaszcza TDI było niesamowitym reliktem w Golfie III, wówczas jeden z
najnowocześniejszych Diesli na świecie ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

9 Data: Wrzesien 04 2007 16:25:54
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: kpt 

Użytkownik "Mlody" napisał

Bo to miały być muły, miały tłuc kilometry i być proste.

ciekawe jaka opinie na ten temat przyjal owczesny marketing ;)


Golf 1.4 mała moc - niższe ubezpieczenie - tak samo jak dławione Hondy Civic co zamiast 90KM miały 75KM.

zgadza sie, tylko teraz pytajacy kupuje auto na naszym rynku i ubezpieczenia np niemieckie nie beda go w ogole interesowaly.


Za to w R19 nie uświadczysz na prawdę mocnych wersji silnikowych tak jak w Golfie III np. 2.0 16V 150KM albo 2.8 VR6 174KM ewentualnie 2.9 VR6 190KM (tylko w syncro) :D

odpowiadam idac Twoim tokiem rozumowania- w r19 specjalnie nie wstawiano silnikow mocniejszych niz 135KM, bo wyzsza moc=wyzsze ubezpieczenie ;]

10 Data: Wrzesien 04 2007 11:56:19
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: hamberg 

No zwłaszcza TDI było niesamowitym reliktem w Golfie III, wówczas jeden z
najnowocześniejszych Diesli na świecie ;)

a w czym on byl najnowoczesniejszy? bezposredni wtrysk byl juz wiele
lat wczesniej w aucie innej marki - poza tym silnik sie chyba niczym
wiecej nie wyroznial...

a moze sie myle?

11 Data: Wrzesien 05 2007 00:19:39
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Tue, 04 Sep 2007 11:56:19 -0700,  hamberg wrote:

No zwłaszcza TDI było niesamowitym reliktem w Golfie III, wówczas jeden z
najnowocześniejszych Diesli na świecie ;)

a w czym on byl najnowoczesniejszy? bezposredni wtrysk byl juz wiele
lat wczesniej w aucie innej marki - poza tym silnik sie chyba niczym

Ba - pierwszy diesel samego Rudolfa mial bezposredni wtrysk.

wiecej nie wyroznial...
a moze sie myle?

A jednak - to wlasnie te silniki rozpoczely nowa ere w samochodach.

J.

12 Data: Wrzesien 04 2007 22:30:00
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor:

On Sep 4, 8:56 pm, hamberg  wrote:

a w czym on byl najnowoczesniejszy? bezposredni wtrysk byl juz wiele
lat wczesniej w aucie innej marki - poza tym silnik sie chyba niczym
wiecej nie wyroznial...

a moze sie myle?

Tym się wyróżniał że przed VW jakoś dużo firm próbowało walczyć z
bezpośrednim wtryskiem i polegało, jak zaczynało się rozmowę o
ekologii :) tylko VW na tamte czasy dopracowało tak wtrysk bezpośredni
że spełniał wszystkie normy emisji spalin ;)

Pozdro !!

13 Data: Wrzesien 05 2007 09:17:57
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości

No zwłaszcza TDI było niesamowitym reliktem w Golfie III, wówczas jeden z
najnowocześniejszych Diesli na świecie ;)

a w czym on byl najnowoczesniejszy? bezposredni wtrysk byl juz wiele
lat wczesniej w aucie innej marki - poza tym silnik sie chyba niczym
wiecej nie wyroznial...

a moze sie myle?

A no właśnie że się wyróżniał.
Pokaż mi wcześniej produkowanego kompakta z silnikiem Diesla z bezpośrednim
wtryskiem pod maską o mocy wyższej niż 80KM i pojemności mniejszej niż 2.0
spełniającego przy tym Euro2  :)
I dlaczego to właśnie po debiucie TDI nagle większość producentów zaczęła
się poważniej interesować Dieslami.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

14 Data: Wrzesien 05 2007 12:22:05
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Wed, 5 Sep 2007 09:17:57 +0200,  "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast

A no właśnie że się wyróżniał.
Pokaż mi wcześniej produkowanego kompakta z silnikiem Diesla z bezpośrednim
wtryskiem pod maską o mocy wyższej niż 80KM i pojemności mniejszej niż 2.0
spełniającego przy tym Euro2  :)
I dlaczego to właśnie po debiucie TDI nagle większość producentów zaczęła
się poważniej interesować Dieslami.

Zebym nie sklamal - golf, 1.6 turbo diesel intercooler - cos chyba
kolo 80KM mial i jeszcze nie byl DI.

A to euro2 .. czy wymagan dla diesli nie mial przypadkiem takich
ze kazdy bez katalizatora je spelnial ?

J.

15 Data: Wrzesien 05 2007 03:33:27
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor:

On Sep 5, 12:22 pm, J.F.  wrote:


Zebym nie sklamal - golf, 1.6 turbo diesel intercooler - cos chyba
kolo 80KM mial i jeszcze nie byl DI.

A to euro2 .. czy wymagan dla diesli nie mial przypadkiem takich
ze kazdy bez katalizatora je spelnial ?

J.


W ten sposób rozwijając to francuskie 1,9 + turbo + IC miało 90KM, 2,1
miało 110KM ;)
Ile KM miał zwykły 2,0TD w Avensisie ??
1,6 miał może i 80KM, ale nie wiem czy wiesz że przypłacił dużo
mniejszą trwałością - niestety głowice nie wytrzymywały tych 80KM i
pękały pomiędzy gniazdami zaworowymi albo przy komorach spalania.
Zwykłego 1,6D nie spotkałem z pękniętą głowicą.
Coś za coś. Natomiast 1,9TDI 90KM uchodzi wręcz za nieśmiertelny ;)
wiem że tak nie jest, ale znacznie trudniej go wykończyć.

Pozdro !!

16 Data: Wrzesien 05 2007 13:19:10
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Karolek 


Użytkownik  napisał w wiadomości On Sep 5, 12:22 pm, J.F.  wrote:

1,6 miał może i 80KM, ale nie wiem czy wiesz że przypłacił dużo
mniejszą trwałością - niestety głowice nie wytrzymywały tych 80KM i
pękały pomiędzy gniazdami zaworowymi albo przy komorach spalania.
Zwykłego 1,6D nie spotkałem z pękniętą głowicą.

Ja nie sptkalem glowicy ktora by nie miala pekniec miedzy gniazdami.
To bylo normalne i nie grozne z reguly.



Karolek

17 Data: Wrzesien 07 2007 09:15:38
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Pokaż mi wcześniej produkowanego kompakta z silnikiem Diesla z
bezpośrednim
wtryskiem pod maską o mocy wyższej niż 80KM i pojemności mniejszej niż 2.0
spełniającego przy tym Euro2  :)
Zebym nie sklamal - golf, 1.6 turbo diesel intercooler - cos chyba
kolo 80KM mial i jeszcze nie byl DI.

Ale on miał pośredni wtrysk.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

18 Data: Wrzesien 07 2007 11:29:14
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Sep 2007 09:15:38 +0200,  "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Pokaż mi wcześniej produkowanego kompakta z silnikiem Diesla z
bezpośrednim
wtryskiem pod maską o mocy wyższej niż 80KM i pojemności mniejszej niż 2.0
spełniającego przy tym Euro2  :)
Zebym nie sklamal - golf, 1.6 turbo diesel intercooler - cos chyba
kolo 80KM mial i jeszcze nie byl DI.

Ale on miał pośredni wtrysk.

No pisze ze nie byl DI, ale jakie to ma znaczenie praktyczne ?
Kierowca nawet nie wie.

J.

19 Data: Wrzesien 07 2007 11:57:21
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

No pisze ze nie byl DI, ale jakie to ma znaczenie praktyczne ?
Kierowca nawet nie wie.

Bardziej kumaty będzie wiedział i jednak odczuwał różnicę między TD a TDI :)
Bo to widać, słychać i czuć ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

20 Data: Wrzesien 07 2007 12:20:23
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Sep 2007 11:57:21 +0200,  "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
No pisze ze nie byl DI, ale jakie to ma znaczenie praktyczne ?
Kierowca nawet nie wie.

Bardziej kumaty będzie wiedział i jednak odczuwał różnicę między TD a TDI :)
Bo to widać, słychać i czuć ;)

Przypominam ze komory wstepne wprowadzono do silnikow zeby byly one
lepsze, a nie gorsze :-)

J.

21 Data: Wrzesien 07 2007 13:46:21
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Bardziej kumaty będzie wiedział i jednak odczuwał różnicę między TD a TDI
:)
Bo to widać, słychać i czuć ;)

Przypominam ze komory wstepne wprowadzono do silnikow zeby byly one
lepsze, a nie gorsze :-)

Pierwotnie może i tak ;)
Potem się trochę zmieniło.

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

22 Data: Wrzesien 05 2007 14:06:12
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: hamberg 

A no właśnie że się wyróżniał.

czyzby??

Pokaż mi wcześniej produkowanego kompakta z silnikiem Diesla z bezpośrednim
wtryskiem pod maską o mocy wyższej niż 80KM i pojemności mniejszej niż 2.0
spełniającego przy tym Euro2  :)

1985 rok, fiat croma - wiem, nie kompakt ale limuzyna -
_pierwszy_silnik_TDI_ o pojemnosci 1929ccm i mocy 94KM z intercoolerem
i zmienna geometria lopatek w turbinie. Technologia ta byla stale
rozwijana co zaowocowalo w 93r opatentowaniem wynalazku "common rail"


I dlaczego to właśnie po debiucie TDI nagle większość producentów zaczęła
się poważniej interesować Dieslami.

ktos Cie oklamal - oni sie juz duzo wczesniej interesowali dieslami -
stad te nowe wynalazki.

23 Data: Wrzesien 07 2007 09:18:24
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości

1985 rok, fiat croma - wiem, nie kompakt ale limuzyna -
_pierwszy_silnik_TDI_ o pojemnosci 1929ccm i mocy 94KM z intercoolerem
i zmienna geometria lopatek w turbinie. Technologia ta byla stale
rozwijana co zaowocowalo w 93r opatentowaniem wynalazku "common rail"

No patrz, niby pierwszy a "kariery" jakoś nie zrobił, a VAGowe TDI dość
szybko.

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

24 Data: Wrzesien 07 2007 00:45:41
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: hamberg 

> 1985 rok, fiat croma - wiem, nie kompakt ale limuzyna -
> _pierwszy_silnik_TDI_ o pojemnosci 1929ccm i mocy 94KM z intercoolerem
> i zmienna geometria lopatek w turbinie. Technologia ta byla stale
> rozwijana co zaowocowalo w 93r opatentowaniem wynalazku "common rail"

No patrz, niby pierwszy a "kariery" jakoś nie zrobił, a VAGowe TDI dość
szybko.

bo falwejowi nie przeszkadzalo ze pracuje jak rasowy traktor a fiatowi
tak. Druga sprawa to jeden silnik w popularnym kompakcie ktorego bylo
zdecydowanie wiecej na ulicach a drugi w limuzynie kupowanej rzadko.

poza tym kariere raczej wieksza zrobil jako protoplasta dzisiejszych
common railow. Tam gdzie technologicznie stare TDI nie dawalo rady
Common Rail dopiero sie rozkreca ;)


Wracamy wiec do pytania - co bylo innowacyjnego w TDI?

25 Data: Wrzesien 07 2007 10:08:56
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości

No patrz, niby pierwszy a "kariery" jakoś nie zrobił, a VAGowe TDI dość
> szybko.

bo falwejowi nie przeszkadzalo ze pracuje jak rasowy traktor

No staaaszne.
Słyszałeś kiedyś traktor?

 a fiatowi tak.

A to bardzo ciekawe bo Fiatowe 1.7D to dopiero jak traktor chodziło...

 Druga sprawa to jeden silnik w popularnym kompakcie ktorego bylo
zdecydowanie wiecej na ulicach a drugi w limuzynie kupowanej rzadko.

To po co wkładali do limuzyny zamiast do np, Tipo czy Tempry które
zadebiutowały trochę później?
Z reszta Fiat Croma nie był limuzyną kupwaną rzadko, tylko prawie wcale ;)


Wracamy wiec do pytania - co bylo innowacyjnego w TDI?

Wracamy więc do odpowiedzi patrząc w ten sposób nowoczesne silniki nie
istnieją.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

26 Data: Wrzesien 05 2007 07:09:55
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

Mlody pisze:

Bo to miały być muły, miały tłuc kilometry i być proste.
co nie zmienia faktu...

Za to w R19 nie uświadczysz na prawdę mocnych wersji silnikowych tak jak w Golfie III np. 2.0 16V 150KM albo 2.8 VR6 174KM ewentualnie 2.9 VR6 190KM (tylko w syncro) :D
a po diabla tej dziewczynie auto z takim silnikiem ? poza tym te wersje sa zwykle w stanie agonalnym...
Prawda jest taka, ze 1.4 w reno spisuje sie o niebo lepiej od 1.4 w golfie i tyle ;)

No zwłaszcza TDI było niesamowitym reliktem w Golfie III, wówczas jeden z najnowocześniejszych Diesli na świecie ;)
rotfl...
to napisz nam tu jeszcze jakie to rozwiazanie techniczne czynilo go " najnowoczesniejszym Dieslem na swiecie" ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

27 Data: Wrzesien 04 2007 22:32:47
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor:

On Sep 5, 7:09 am, Blyskacz  wrote:

rotfl...
to napisz nam tu jeszcze jakie to rozwiazanie techniczne czynilo go "
najnowoczesniejszym Dieslem na swiecie" ;-)

Tak - pokaż mi jakikolwiek inny silnik diesla który miał podobny
moment obrotowy z 1,9 pojemności.
Pozatym jeśli twierdzisz że było inaczej weź i podaj SWOJE
KONTRARGUMENTY, parskać śmiechem można też nie mając nic konkretnego
do powiedzenia ;P

Pozdro !!

28 Data: Wrzesien 05 2007 12:41:26
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

 pisze:

Tak - pokaż mi jakikolwiek inny silnik diesla który miał podobny
moment obrotowy z 1,9 pojemności.
daleko szukac nie trzeba np. :
Lancia Delta 1.9D turbo 94-99' 90KM
Citroen ZX 1.9D turbo 93-98' 92KM

Pozatym jeśli twierdzisz że było inaczej weź i podaj SWOJE
KONTRARGUMENTY,
juz Ci pisali inni - nie zastosowano w nim ani jednego innowacyjnego rozwiazania tecnologicznego, wiec pisanie twierdzenie, ze jest to najnowoczesniejsza konstrukcja jest po prostu smieszne...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

29 Data: Wrzesien 05 2007 04:18:59
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor:

On Sep 5, 12:41 pm, Blyskacz  wrote:

 pisze:

> Tak - pokaż mi jakikolwiek inny silnik diesla który miał podobny
> moment obrotowy z 1,9 pojemności.

daleko szukac nie trzeba np. :
Lancia Delta 1.9D turbo 94-99' 90KM
Citroen ZX 1.9D turbo 93-98' 92KM

Chłopie strzel się w mózgownicę i przeczytaj jeszcze raz to co
napisałem, albo jeszcze lepiej idź do najbliższej apteki i kup se
butelkę nerwosolu.
Nie piszę Ci o mocy tylko o momencie obrotowym !!


juz Ci pisali inni - nie zastosowano w nim ani jednego innowacyjnego
rozwiazania tecnologicznego, wiec pisanie twierdzenie, ze jest to
najnowoczesniejsza konstrukcja jest po prostu smieszne...

Innowacyjne było zastosowanie wtrysku bezpośredniego w niewielkim
silniku diesla.
Innowacyjne było dopracowanie tegoż wtrysku tak żeby spełniał
wszystkie wtedy obecne i późniejsze normy emisji spalin.
Żadnej firmie przed VW nie udawało się wtrysku bezpośredniego
dopracować w takim stopniu.
Innowacyjne też było elektroniczne sterowanie pompą wtryskową - pokaż
mi jakiegokolwiek diesla z 1993 roku elektronicznie sterowanego -
mówimy o samochodach osobowych :P

Pozdro !!

30 Data: Wrzesien 05 2007 13:37:21
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Karolek 


Użytkownik  napisał w wiadomości On Sep 5, 12:41 pm, Blyskacz  wrote:

 pisze:

Innowacyjne też było elektroniczne sterowanie pompą wtryskową - pokaż
mi jakiegokolwiek diesla z 1993 roku elektronicznie sterowanego -
mówimy o samochodach osobowych :P

2,4TD i 2,5 TDS




Karolek

31 Data: Wrzesien 05 2007 13:56:48
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

 pisze:

Chłopie strzel się w mózgownicę i przeczytaj jeszcze raz to co
napisałem, albo jeszcze lepiej idź do najbliższej apteki i kup se
butelkę nerwosolu.
pisowiec, czy cus...

Nie piszę Ci o mocy tylko o momencie obrotowym !!
192 Nm a golf 202Nm - roznica minimalna ;)
rover 200 2.0 105 KM 210Nm na edc boscha

Innowacyjne było zastosowanie wtrysku bezpośredniego w niewielkim
silniku diesla.
bzdura...

Żadnej firmie przed VW nie udawało się wtrysku bezpośredniego
dopracować w takim stopniu.
raczej zadna inna nie postawila na robienie traktorow z osobowek...

Innowacyjne też było elektroniczne sterowanie pompą wtryskową - pokaż
mi jakiegokolwiek diesla z 1993 roku elektronicznie sterowanego -

glowy nie dam, ale zdaje sie ze 1.8D turbo 90KM  91'  rovera na pompie lucasa mialo juz elektronike...
Na pewno elektronicznie sterowany  wtrysk wystepowal juz w tych latach w ciezarowkach - wiec to zadna "nowosc"...
Ty jak widze jestes z tych zaslepionych pancerwagenem :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

32 Data: Wrzesien 07 2007 09:26:59
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

 pisze:
Żadnej firmie przed VW nie udawało się wtrysku bezpośredniego
dopracować w takim stopniu.
raczej zadna inna nie postawila na robienie traktorow z osobowek...

Czyżby?
A Mercedes od kiedy wkładał Diesle do osobówek hmm od lat 60-tych czy
jeszcze wcześniej?


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

33 Data: Wrzesien 07 2007 09:23:12
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

 pisze:

Tak - pokaż mi jakikolwiek inny silnik diesla który miał podobny
moment obrotowy z 1,9 pojemności.
daleko szukac nie trzeba np. :
Lancia Delta 1.9D turbo 94-99' 90KM
Citroen ZX 1.9D turbo 93-98' 92KM

Z czego chyba oba z pośrednim wtyskiem...
1.9TDI z tego co pamiętam w Audi 80 był od '91-'95.

Pozatym jeśli twierdzisz że było inaczej weź i podaj SWOJE
KONTRARGUMENTY,
juz Ci pisali inni - nie zastosowano w nim ani jednego innowacyjnego
rozwiazania tecnologicznego, wiec pisanie twierdzenie, ze jest to
najnowoczesniejsza konstrukcja jest po prostu smieszne...

A gdzie takie stwierdzenie padło?


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

34 Data: Wrzesien 05 2007 09:13:43
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Mlody pisze:
Za to w R19 nie uświadczysz na prawdę mocnych wersji silnikowych tak jak
w Golfie III np. 2.0 16V 150KM albo 2.8 VR6 174KM ewentualnie 2.9 VR6
190KM (tylko w syncro) :D
a po diabla tej dziewczynie auto z takim silnikiem ? poza tym te wersje sa
zwykle w stanie agonalnym...

Czytaj uważnie, odbiegliśmy trochę od tematu tej dziewczyny i mówimy o
mocach w R19 i Golfie.

Prawda jest taka, ze 1.4 w reno spisuje sie o niebo lepiej od 1.4 w golfie
i tyle ;)

To Ci tłumaczę że Golf ma więcej silników niż 1.4 i można wybrać taką wersję
która będzie pasowała do konkretnych potrzeb.

No zwłaszcza TDI było niesamowitym reliktem w Golfie III, wówczas jeden z
najnowocześniejszych Diesli na świecie ;)
rotfl...
to napisz nam tu jeszcze jakie to rozwiazanie techniczne czynilo go "
najnowoczesniejszym Dieslem na swiecie" ;-)

No dobra pośmiać to się każdy może.
A teraz popatrzmy na to poważnie.
Bezpośredni wtrysk faktycznie nie był niczym nowym, ale w sumie to TDI
zapoczątkowały erę rozpowszechniania się Diesli w osobówkach, wcześniej
owszem były, ale nie tak powszechnie i nie takie fajne.
Zauważ ze to właśnie od tamtego momentu wszyscy producenci zaczęli
przykładać większą uwagę do Diesli.
Wtedy to była "nowość", Diesel o pojemności 1.9 i mocy 90 albo 110KM i do
tego spełniający wszelakie ówczesne normy ekologiczne.
Do tego dużo przyjemniejszy w użytku niż wcześniejsze Diesle.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

35 Data: Wrzesien 05 2007 12:48:38
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

Mlody pisze:

Czytaj uważnie, odbiegliśmy trochę od tematu tej dziewczyny i mówimy o mocach w R19 i Golfie.
chyba Ty odbiegles.. ja caly czas odnosze sie do tego, co mozna miec placac te same pieniadze, czyli przyjemnosc z jazdy i oplaty za 1.4.

To Ci tłumaczę że Golf ma więcej silników niż 1.4 i można wybrać taką wersję która będzie pasowała do konkretnych potrzeb.
no to ja chce placic OC za 1.4 i miec  80KM, co mozesz zaproponowac ? ;)

Bezpośredni wtrysk faktycznie nie był niczym nowym, ale w sumie to TDI zapoczątkowały erę rozpowszechniania się Diesli w osobówkach, wcześniej owszem były, ale nie tak powszechnie i nie takie fajne.
zgadza sie, stworzyli udana jednostke napedowa w dodatku biorac pod uwage mozliwosci duzego koncernu szybko uczynili ja popularana i ludzie przekonali sie do diesla w osobowce... co zupelnie nie czyni go nowoczesnym ;-)

Wtedy to była "nowość", Diesel o pojemności 1.9 i mocy 90 albo 110KM i do tego spełniający wszelakie ówczesne normy ekologiczne.
90tki mieli inni producenci i tez spelnialy euro 2

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

36 Data: Wrzesien 05 2007 12:54:48
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Wed, 05 Sep 2007 12:48:38 +0200,  Blyskacz wrote:

To Ci tłumaczę że Golf ma więcej silników niż 1.4 i można wybrać taką wersję
która będzie pasowała do konkretnych potrzeb.
no to ja chce placic OC za 1.4 i miec  80KM, co mozesz zaproponowac ? ;)

100KM i zmiane ubezpieczyciela :-)
150KM, zagazowac i podsumowac roczne koszta :-)
110KM i poszukac firmy dajacej znizki na diesla :-)

-powiedziec sobie ze przyjemnosc kosztuje :-)

Bezpośredni wtrysk faktycznie nie był niczym nowym, ale w sumie to TDI
zapoczątkowały erę rozpowszechniania się Diesli w osobówkach, wcześniej
owszem były, ale nie tak powszechnie i nie takie fajne.
zgadza sie, stworzyli udana jednostke napedowa w dodatku biorac pod
uwage mozliwosci duzego koncernu szybko uczynili ja popularana i ludzie
przekonali sie do diesla w osobowce... co zupelnie nie czyni go
nowoczesnym ;-)

Skoro byly lepsze niz wszystkie poprzednie, to chyba nowoczesne ?

J.

37 Data: Wrzesien 05 2007 13:04:39
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

J.F. pisze:

100KM i zmiane ubezpieczyciela :-)
a jak masz te 1.4 w najtanszym juz ? ;)

-powiedziec sobie ze przyjemnosc kosztuje :-)
no mozna i tak.. tylko wowczas to raczej ani r19 ani golf :-)

Skoro byly lepsze niz wszystkie poprzednie, to chyba nowoczesne ?
no coz... wyglada na to, ze mamy odmienne rozumienie "nowoczesnosci" ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

38 Data: Wrzesien 05 2007 15:28:03
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Wed, 05 Sep 2007 13:04:39 +0200,  Blyskacz wrote:

J.F. pisze:
100KM i zmiane ubezpieczyciela :-)
a jak masz te 1.4 w najtanszym juz ? ;)

No to pech :-)

-powiedziec sobie ze przyjemnosc kosztuje :-)
no mozna i tak.. tylko wowczas to raczej ani r19 ani golf :-)

no tak, ale tutaj to ile - 200zl wiecej ?
Benzyna bedzie drozsza :-)

J.

39 Data: Wrzesien 07 2007 09:35:07
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Czytaj uważnie, odbiegliśmy trochę od tematu tej dziewczyny i mówimy o
mocach w R19 i Golfie.
chyba Ty odbiegles.. ja caly czas odnosze sie do tego, co mozna miec
placac te same pieniadze, czyli przyjemnosc z jazdy i oplaty za 1.4.

A tak trochę z innej beczki - po co komu moc jak patrząc po ulicach mało kto
używa więcej niż 30 KM - widać to dobitnie po tym jak ludzie ruszają ze
skrzyżowania.

To Ci tłumaczę że Golf ma więcej silników niż 1.4 i można wybrać taką
wersję która będzie pasowała do konkretnych potrzeb.
no to ja chce placic OC za 1.4 i miec  80KM, co mozesz zaproponowac ? ;)

Ciekawe kryteria, ale poleciłbym Golfa V tego zabawanego 1.4 z turbiną i
kompresotrem co to ma 170KM (nie wiem czy ta wersja już jest na polskim
rynku) to będziesz miał i moc i niskie OC ;)

Bezpośredni wtrysk faktycznie nie był niczym nowym, ale w sumie to TDI
zapoczątkowały erę rozpowszechniania się Diesli w osobówkach, wcześniej
owszem były, ale nie tak powszechnie i nie takie fajne.
zgadza sie, stworzyli udana jednostke napedowa w dodatku biorac pod uwage
mozliwosci duzego koncernu szybko uczynili ja popularana i ludzie
przekonali sie do diesla w osobowce... co zupelnie nie czyni go
nowoczesnym ;-)

Idąc tym tokiem rozumowania to tak po prawdzie w obecnej chwili nie ma
noczesnych silników...
Diesle - Rudolf Diesel wynalazł je dawno dawno temu.
Benzyny - też żadna nowość
Elektryczne - jw
Wodorowe - wynalezione już kilkanaście/dziesiąt lat temu

Mylę się?

Wtedy to była "nowość", Diesel o pojemności 1.9 i mocy 90 albo 110KM i do
tego spełniający wszelakie ówczesne normy ekologiczne.
90tki mieli inni producenci i tez spelnialy euro 2

Tylko że o tamtych silnikach dawno wszyscy zapomnieli.
A 90-tke oznaczoną jako 1Z montowali długo-długo potem minimalnie cośtam
pogrzebali i montowali dalej, chyba przez ponad 10 lat...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

40 Data: Wrzesien 07 2007 11:41:16
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

Mlody pisze:

Ciekawe kryteria, ale poleciłbym Golfa V tego zabawanego 1.4 z turbiną
jak bedzie w cenie 15 letniej r19 to czemu nie ? ;-)

Mylę się?
tak, np. wprowadzenie CR bylo przelomem, tymczasem vw budujac tdi nie wprowadzil zadnej innowacyjnej technologii...

A 90-tke oznaczoną jako 1Z montowali długo-długo potem minimalnie cośtam pogrzebali i montowali dalej, chyba przez ponad 10 lat...
....bo to udana jednostka napedowa to raz, a dwa to tylko potwierdzenie, ze vw to dinozaur ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

41 Data: Wrzesien 07 2007 12:07:48
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Mylę się?
tak, np. wprowadzenie CR bylo przelomem, tymczasem vw budujac tdi nie
wprowadzil zadnej innowacyjnej technologii...

A potem VW zrobiło pompowtryskiwacze, i dochodzimy to momentu świętej wojny
;)

A 90-tke oznaczoną jako 1Z montowali długo-długo potem minimalnie cośtam
pogrzebali i montowali dalej, chyba przez ponad 10 lat...
...bo to udana jednostka napedowa to raz, a dwa to tylko potwierdzenie, ze
vw to dinozaur ;-)

Bo oni tam chyba mają filozofię że jak coś jest dobre to lepiej tego nie
zmieniać po im częściej się zmienia i kombinuje tym łatwiej coś pier****ć.
Skutek tego jest taki że faktycznie VW może nie są piękne, ani jakieś tam
przeładowane nową technologią, za to takie w sumie głupoodporne i trwałe,
moja Jetta ma przejechane już 380 kkm, jeżdżona dość ostro z racji małej
mocy trzeba moco przyciskać, ale jakoś jeszcze się chyba nie zorientowała że
chyba by trzeba do silnika zajrzeć ;)
Wczoraj wymieniałem klocki hamulcowe w ojca Vento, i się dopatrzyłem że
315kkm na szafie amortyzatory z przodu chyba jeszcze oryginalne, kocówki
drążków oryginalne, sworznie oryginalne.... a dwa miesiące temu na
przeglądzie wszystko sprawdzane i wszystko ok.
Może i było wymieniane od nowości, ale w sumie staruszek zrobił nim już
jakieś 65kkm i w sumie to z zawiszenia były robione tylko tyle amortyzatory
i gumki stabilizatora.



Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

42 Data: Wrzesien 07 2007 12:22:09
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

Mlody pisze:

A potem VW zrobiło pompowtryskiwacze, i dochodzimy to momentu świętej wojny ;)
nie no teraz to juz pojechales po bandzie... pompowtryski to nie wynalazek vw ;-)
zapraszam do mnie, zobaczysz 30 letniego diesla z pompowtryskiwaczami, bezposrednim wtryskiem i na dodatek z kompresorem, produkcji zsrr.

pozdrawiam Blyskacz


--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

43 Data: Wrzesien 07 2007 13:49:28
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

A potem VW zrobiło pompowtryskiwacze, i dochodzimy to momentu świętej
wojny ;)
nie no teraz to juz pojechales po bandzie... pompowtryski to nie wynalazek
vw ;-)

Nie napisałem że wynalazło.

zapraszam do mnie, zobaczysz 30 letniego diesla z pompowtryskiwaczami,
bezposrednim wtryskiem i na dodatek z kompresorem, produkcji zsrr.

No co ty opowiadasz....
A potem popatrzymy czym się różni ten popmpowtryskiwacz od VWejowego :)
Generalnie to już pisałem nie ma nowoczesnych silników.
Bo tak poprawdzie wszystko wymyślono już dawno - w tym same silniki Diesla,
Wankla itd, teraz się to tylko udoskonala.

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

44 Data: Wrzesien 07 2007 13:56:46
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Blyskacz 

Mlody pisze:

Nie napisałem że wynalazło.

no tak odczytalem "zrobilo" ;-) jesli blednie, trudno - moj blad.

A potem popatrzymy czym się różni ten popmpowtryskiwacz od VWejowego :)
zasada dzialania taka sama, moze jest "odrobine" mniej precycyjny :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

45 Data: Wrzesien 07 2007 13:00:13
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Sep 2007 12:07:48 +0200,  "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast

Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

Mylę się?
tak, np. wprowadzenie CR bylo przelomem, tymczasem vw budujac tdi nie
wprowadzil zadnej innowacyjnej technologii...

A potem VW zrobiło pompowtryskiwacze, i dochodzimy to momentu świętej wojny
;)

Pompowtryskiwacze sa bardzo stare. Mialy zady i walety, ogolnie wiecej
wad, wiec nie byly popularne.
Elektronicznie sterowane to jest pewna nowosc.

J.

46 Data: Wrzesien 05 2007 22:31:20
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Mlody pisze:

Bo to miały być muły, miały tłuc kilometry i być proste.
Tak jak Golf III 1.9D - "Muł jak ch*j" ale ekonomiczny i bardzo trwały.
 Golf 1.4 mała moc - niższe ubezpieczenie - tak samo jak dławione Hondy Civic co zamiast 90KM miały 75KM.
Na niemiecki rynek inni tez odprężali silniki, aby zmieściły się w niższej stawce.
Za to w R19 nie uświadczysz na prawdę mocnych wersji silnikowych tak jak w Golfie III np. 2.0 16V 150KM albo 2.8 VR6 174KM ewentualnie 2.9 VR6 190KM (tylko w syncro) :D
Taaaa typowe silniki do ekonomicznej jazdy po mieście

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

47 Data: Wrzesien 04 2007 22:27:53
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor:

On Sep 3, 4:16 pm, "kpt"  wrote:

ktora to wersja weszla juz po zaprzestaniu produkcji r19... na tamte czasy
podstawowe silniki golfa to byly muly...

Jeździłeś 1,9TDI 90KM ?? to przejedź się i wtedy stwierdzaj :)
Owszem 1,4 to był muł, ale już zwykłe 1,6 raczej wystarczało do
sprawnego przemieszczania się ...

Pozdro !!

PS:
Wyszukując na youtube filmiki z golfem 3 można stwierdzić że nawet
1,9TD 75KM zabiera się już bardzo dzielnie do roboty :)

48 Data: Wrzesien 03 2007 11:42:25
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: gavron 

Alex81 pisze:
no chyba że planujesz w tym

czasie 100kkm przejechać ;)

to nie ja będę nim jeździł, tylko moja ukochana ja będę nim wożony :P
na pewno nie planuje takiego przebiegu, bo to ma być jej pierwsze auto i ma raczej służyć do nauki, ale różnie to w życiu bywa....
Przez krótki czas jeździła audi b4 kombi 1,9 tdi i dawała rade, jednak teraz chciała by coś mniejszego, a jak zobaczyła wnętrze R19 to na golfa nie chce już patrzeć :)

Pozdrawiam

49 Data: Wrzesien 03 2007 12:29:03
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: McBeth 

teraz chciała by coś mniejszego, a jak zobaczyła wnętrze R19 to na golfa
nie chce już patrzeć :)
W sumie trudno sie jej dziwic :-).

Pzdr.
McBeth

50 Data: Wrzesien 03 2007 12:41:34
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "McBeth"  napisał w wiadomości

teraz chciała by coś mniejszego, a jak zobaczyła wnętrze R19 to na golfa
nie chce już patrzeć :)
W sumie trudno sie jej dziwic :-).

Tak popatrzyłem na zdjęcia wnętrza R19 i się dziwię ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

51 Data: Wrzesien 03 2007 17:06:48
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: BrunoJ 

Mlody <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał(a):

Użytkownik "McBeth"  napisał w wiadomości

>> teraz chciała by coś mniejszego, a jak zobaczyła wnętrze R19 to na golfa
>> nie chce już patrzeć :)
> W sumie trudno sie jej dziwic :-).

Tak popatrzyłem na zdjęcia wnętrza R19 i się dziwię ;)
po prostu nie jestes obiektywny bo ujezdzasz niemieckie od zawsze. Francuskie
auta, szczegolnie klasy golf byly zawsze fajniejsze we wszystkim od rzeczonego
golfa (generacja dowolna). W szczegolnosci mialy wiecej miejsca w srodku i
mialy lepsze silniki. I zazwyczaj dobrze wypasiona wersja (welurki/elektryka
itp) byla tansza niz plastikowy golf golas z korbami. Doprawdy nie rozumiem
zupelnie fascynacji naszej nacji tymi pojazdami. Golf byl dobry gdy sie go
porownywalo z malym fiatem (bo z duzym to juz tez roznie), ale do francuskiego
kompakta nigdy nie dorastal. Juz nie wspominajac o porownaniu komfortu jazdy
takim golfem a np takim citroenem (zx/xsara)
Tez nie jestem obiektywny, ujezdzam od zawsze francuskie (nie liczac
obowiazkowego epizodu z f126p). Ale ja francuskie wybralem i wybieram nadal
dobrowolnie, a nie ze wzgledu na tradycje rodzinne ;-p
Chociaz nie ukrywam - to dziala - czesc rodziny dala sie przekonac i tez
ujezdza francuskie.
Z powyzszych R19.

pozdrawiam
Bruno, Bydg
Citroen ZX

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

52 Data: Wrzesien 03 2007 11:21:19
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: michawar 

Cześc.
Może link z porównaniem tych samochodów pomoże ci w dokonaniu wyboru:
http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0920&f=w%B3%5F693%2Exml
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

53 Data: Wrzesien 03 2007 18:11:13
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: jasio kowalski 

michawar  napisał(a):

Cześc.
Może link z porównaniem tych samochodów pomoże ci w dokonaniu wyboru:
http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0920&f=w%B3%5F693%2Exml
Pozdrawiam

Mam male porownanie R19 silnik 1,4(podobny Dacie tez go mialy) przed litingiem
z Golfem II.1,8 Oba roczniki 1991
Zalety Golfa:
-troche lepsza blacha i zabezpieczenie antykorozyjne
-wytrzymalsza zawiecha, chociaz jezdzi sie jak wozem drabiniastym
-wytrzymalsza skrzynia biegow
Zalety R19:
-ladniejsze wnetrze
-lepsze wyposazenie(oba egzemparze to golasy), np. podswietlany schowek i tym 
 podobne pierdolki
-"miękciejsze" zawieszenie, to zaleta tylko dla niektorych, ja wole w tym
przypadku Golfa.
- lancuch rozrzadu-odpadaja wymiany paska a co za tym idzie odpadaja koszty 
- maly apetyt na paliwo, gazu zuzywa ok 6-7 litrow, przy czym wlasciciel lubi
, gdy silnik jest zimny przegonic go na benzynie, wiec nalezy dodac do tego
0,5 do 1 litra benzyny na 100km. Golf jezdzac w zasadzie tylko na gazie bierze
ok. 10 litrow/100km
- blacha niezla jak na tak stary samochod, lakier metalik tez wyglada niezle
pomimo uplywu lat
PZDR

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

54 Data: Wrzesien 05 2007 12:35:29
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: J.F. 

On Mon, 03 Sep 2007 09:08:17 +0200,  gavron wrote:

autko ma służyć do jazdy po mieście, za rok, półtora do sprzedania, za
R19 przemawia blacha, ale jak jest z silnikami, zawieszeniem itd.?
po za tym za te samie pieniądze w renówce mamy więcej przestrzeni,

Jestes pewny tej przestrzeni ? O ile pamietam to auta bardzo podobnej
dlugosci, roznica dotyczyla tylnej kanapy i podzialu miejsca
pasazer-bagaznik.

lepsze wyposażenie i mocniejszy silnik (1,8b) w golfie 1,4-1,6

Do miasta to ci mocniejszy silnik nie potrzebny az tak bardzo,
a swoje wypije. No chyba ze zagazujesz, co polecam, i to II generacje.

A golfa mozesz kupic z silnikami roznymi - od chyba 1.3 do 2.8
i masa diesli jeszcze, co tez polecam.

Osobiscie bym stawial na golfa, chyba ze cos wyraznie przemawia za
renowka - cena, stan, itp.

J.

55 Data: Wrzesien 05 2007 16:27:18
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: gavron 

J.F. pisze:

On Mon, 03 Sep 2007 09:08:17 +0200,  gavron wrote:
autko ma służyć do jazdy po mieście, za rok, półtora do sprzedania, za R19 przemawia blacha, ale jak jest z silnikami, zawieszeniem itd.?
po za tym za te samie pieniądze w renówce mamy więcej przestrzeni,

Jestes pewny tej przestrzeni ? O ile pamietam to auta bardzo podobnej
dlugosci, roznica dotyczyla tylnej kanapy i podzialu miejsca
pasazer-bagaznik.

R19 jest trochę przestronniejszy, a i ładniejsze wnętrze ma... :)


Do miasta to ci mocniejszy silnik nie potrzebny az tak bardzo,
a swoje wypije. No chyba ze zagazujesz, co polecam, i to II generacje.

zdecydowanie będzie zagazowany, dlatego troszkę większy

A golfa mozesz kupic z silnikami roznymi - od chyba 1.3 do 2.8
i masa diesli jeszcze, co tez polecam.

diesel odpada i nie pytaj mnie dlaczego :)

Osobiscie bym stawial na golfa, chyba ze cos wyraznie przemawia za
renowka - cena, stan, itp.

tu dochodzimy do sedna, wyposażenie i cena biją golfa na głowę, znaleźć golfa w dobrym stanie graniczy z cudem, niby wszystkie które widzieliśmy były piękne, ale tylko z daleka, w każdym albo blacha leciała mocno, albo prawie składak, każda szyba z innego roku, szczeliny nie równe itd. wiem że to może nie przesądza, ale widzieliśmy kilkanaście/dziesiąt autek i wszystkie "sztuka nówka nie śmygane panie kochanienky, brac nie pytać" :) oczywiście żaden nie bity! ;) trochę się boje tych golfin
pozdrawiam

56 Data: Wrzesien 06 2007 07:06:15
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: michawar 

Witam.
Miałem doczynienia z obydwoma samochodami o które pytasz. Z tym że R19 z
silnikiem 1.7. Co do przestronności wnętrza to R19 wcale nie jest
przestronniejsze wręcz ze względu na mniejszą szerokość jest w nim ciaśniej.
Mnie nie odpowiadały fotele w R19 za bardzo salonowe (strasznie miękkie). Nie
każdy przepada za rozwiązaniem umieszczenia koła zapasowego pod podłogą. Dziwię
się o twojej opini dotyczącej trwałości blach. Dziwne rozwiązania wewnątrz np
klaksonu czy kierownicy umieszczonej bardzo poziomo (jak w dostawczaku).
Dowiedz się jak zbudowane jest tylne zawieszenie w R19 i ile kosztuje wymiana
np tylnych łożysk (które częst na naszych drogach się psują. Wogóle z
dopasowaniem części to masakra w jednym roku modelowym potrafili stosować 3
różne części. Aby coś kupić poprawnego to najlepiej wymontować starą część i
pokazać ją na wzór. Poziom bezpieczeństwa na niskim poziomie (konstrukcja z
początku lat 80-tych). R19 to należy porównywać z Oplem Kadettem i Golfem II
gdyż technologicznie bliżej jej do nich.
Pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

57 Data: Wrzesien 06 2007 10:55:21
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: gavron 

michawar pisze:

Witam.
witam

Opisałeś tylko! wady R19, a co z golfem? bo nie wieże że takowych nie posiada ;)

pozdrawiam

58 Data: Wrzesien 07 2007 06:19:40
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: michawar 

Opisałeś tylko! wady R19, a co z golfem? bo nie wieże że takowych nie
posiada ;)
Szyberdach lubi się popsuć i nie chce się otwierać. Oprócz tego złodzieje nadal
go lubią. W zimie trzeba często przecierać tylne światła i tablicę
rejestracyjną bo strasznie się brudzą. Mnie irytuje jeszcze brzęczyk
niewyłączonych świateł, ma straszny dźwięk.
Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

59 Data: Wrzesien 07 2007 08:43:10
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: gavron 

michawar pisze:

Szyberdach lubi się popsuć i nie chce się otwierać.

na kilkanaście golfów z szyberdachami działało tylko trzy :)

Oprócz tego złodzieje nadal go lubią.

czyli potwierdza sie ta opinia...


  W zimie trzeba często przecierać tylne światła i tablicę
rejestracyjną bo strasznie się brudzą. Mnie irytuje jeszcze brzęczyk niewyłączonych świateł, ma straszny dźwięk.

to są pierdoły, mi chodziło raczej o wady techniczne tego auta (blacha, silnik, zawieszenie...) przyznam że mam dziwne wrażenie, iż jesteś fanem niemieckich aut :)

Pozdrawiam.
Pozdrawiam

60 Data: Wrzesien 07 2007 07:36:13
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: michawar 


to są pierdoły, mi chodziło raczej o wady techniczne tego auta (blacha,
silnik, zawieszenie...) przyznam że mam dziwne wrażenie, iż jesteś fanem
niemieckich aut :)
Pytasz więc odpowiadam. Miałem doczynienia z R19 z silnikiem benzynowym 1700 -
moje wrażenia o nim opisałem ci wcześniej. Golf III 1.8 eksploatuję od 6 lat i
jakoś nie chce mi się go wymieniać na inny co do blachy nic nie piszę bo jest
ok, z silnikiem nie miałem problemów chodzi jak zegarek, zawieszenie wymieniłem
amortyzatory i gumy wahaczy, ciekawostka tarcze hamulcowe przednie wymieniłem
po 170tyś km (oryginalne od początku) i to bardziej ze względu na ich wiek,
tylne nadal są oryginalne.
Co do samochodów z Francji to firma uraczyła mnie parę lat temu nowym P206 i z
nim była tragedia (opisywałem kilka lat temu poszukaj w archiwum).
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

61 Data: Wrzesien 07 2007 09:14:57
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: BrunoJ 

michawar  napisał(a):

Co do samochodów z Francji to firma uraczyła mnie parę lat temu nowym P206 i z
nim była tragedia (opisywałem kilka lat temu poszukaj w archiwum).
ale to o niczym nie swiadczy, jestes pewny ze gdyby firma uraczyla Cie pare
lat temu nowym polo to byloby lepiej?
Poza tym generalizujesz, pytanie bylo o R19 a Ty cos o P206 - inna firma,
zupelnie ze soba nie zwiazana i nie stosujaca wspolnych rozwiazan technicznych
i inna generacja aut ogolnie.
Poza tym przyklad wywlekany ostatnio dosc czesto - Reno Megane 03/04 - auto
porazka, mimo ze poprzednia generacja byla naprawde ok. Takie tematy dotycza
sztuki modelu auta, a nie kraju pochodzenia. Chociaz 'wiadomo kto' na bazie
swojego pechowego Megane tez objezdza wszystkie francuzy.
Mnie firma uraczyla Astra 1 (dawno temu), 10kkm po wymianie pekl pasek
rozrzaduz wiadomymi konsekwencjami. W zwiazku z tym mam nie lubic aut
niemieckich? Nie uwazasz ze to bez sensu? mam wystarczajaca ilosc powodow,
zeby nie lubic opli czy wlasnie golfow za ich techniczne i jezdne parametry.
I jestem w stanie o tym podyskutowac. Dyskusja na poziomie "nie lubie
francuzow" jest bez sensu.

A zeby bylo na temat oryginalny. Jesli pytajacy chce auto na rok i odsprzedac
to niech kupi golfa. Zawsze znajdzie kogos kto woli niemieckie, bez wzgledu na
stan i cene.



pozdrawiam
Bruno

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

62 Data: Wrzesien 07 2007 09:39:34
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "gavron"  napisał w wiadomości

R19 jest trochę przestronniejszy, a i ładniejsze wnętrze ma... :)

Akurat to czy ładniejsze to kwestia mocno dyskusyjna a o gustach się nie
dyskutuje.

A golfa mozesz kupic z silnikami roznymi - od chyba 1.3 do 2.8
i masa diesli jeszcze, co tez polecam.

diesel odpada i nie pytaj mnie dlaczego :)

Może kiedyś zrozumiesz swój błąd ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

63 Data: Wrzesien 07 2007 10:54:25
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: gavron 

Mlody pisze:

Akurat to czy ładniejsze to kwestia mocno dyskusyjna a o gustach się nie dyskutuje.

dokładnie.. :)


Może kiedyś zrozumiesz swój błąd ;)

to autko nie jest dla mnie, wiec to nie mój błąd, a tak naprawdę to ma być samochód na którym moja druga połowa będzie się uczyć jeździć (prowadzić już umie ;) ) ma być sprzedany po roku eksploatacji i dopiero wtedy będziemy szukać jakiegoś poczciwego(nowszego) auta, więc chyba tak naprawdę nie ma to znaczenia który kupimy...

Pozdrawiam!

Pozdrawiam

64 Data: Wrzesien 07 2007 12:09:22
Temat: Re: Golf III vs R19
Autor: Mlody 

Użytkownik "gavron"  napisał w wiadomości

Może kiedyś zrozumiesz swój błąd ;)

to autko nie jest dla mnie, wiec to nie mój błąd, a tak naprawdę to ma być
samochód na którym moja druga połowa będzie się uczyć jeździć (prowadzić
już umie ;) ) ma być sprzedany po roku eksploatacji i dopiero wtedy
będziemy szukać jakiegoś poczciwego(nowszego) auta, więc chyba tak
naprawdę nie ma to znaczenia który kupimy...

Samochód z Dieslem od maską łatwiej potem sprzedać, nawet jak zjechany i
potłuczony ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

Golf III vs R19



Grupy dyskusyjne