Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
1 | Data: Pa?dziernik 02 2008 19:38:54 |
Temat: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | |
Autor: Mariusz | Witam. 2 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 19:44:22 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: V-Tec | Na początek wymień filtr powietrza (ale to raczej nie to), potem sprawdź czujnik masy powietrza (tzw. "przepływka"). 3 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 19:54:03 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: fuen | sciągnij waż doprowadzajacy powietrze do turbiny 4 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 21:20:58 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Bugatti | Użytkownik "fuen" napisał w wiadomości: sciągnij waż doprowadzajacy powietrze do turbiny ;D ;D ;D ;D ;D ;D Sam Walt Disney gdyby jeszcze żył takich bajek by nie wymiślił ;D ;D ;D -- Bugatti V12 TDI 5 |
Data: Pa?dziernik 03 2008 00:05:25 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: fuen | nigdy nie słyszałeś o takich zabiegach? dziwne, bo Polak potrafi. 6 |
Data: Pa?dziernik 03 2008 07:55:32 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: kml |
Użytkownik "fuen" napisał w wiadomości: Na forum TDI, nie pamiętam którym ale bylo na grupie, były zdjęcia tak "zmodowanej" turbiny. To nie bajki, to jest codzienność. -- pozdrawiam kml 7 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 20:17:04 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Mariusz napisał: Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć nie badając auta, ale pewnie są jakieś typowe przyczyny dla tego problemu. Może ktoś się z tym spotkał? Bo ja jestem zielony jeśli chodzi o auta i martwi mnie, co to może być... :-/ Filtr powietrza, którego jeszcze nie zmieniłem, ani nie widziałem, może być przyczyną? Byle nie turbosprężarka... :-) Jak zdechnie tak jak piszesz to zgaś go i zapal jeszcze raz. Jak przez chwilę będzie dobrze - tzn do osiągnięci ajakiejś tam prędkości to silnik klasycznie łapie notlauf czyli turbina go przeładowuje i wchodzi w tryb serwisowy. Może to być spowodowane wieloma rzeczami ale najpopularniejsze to zawór N75, albo zapieczone sterowanie kierownicami. Jak jesteś z DC to mogę pomóc w diagnozie. Pozatym jak kupowałeś TDI to trzeba było znaleźć gościa jakiegoś z laptopem i z interfejsem, żeby się podpiął, zrobił logi statyczne, logi dynamiczne - odczytał wartości mierzone i jeszcze wiedział co z tego jest najważniejsze :D Pozdrawiam !! 8 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 20:19:17 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: zinek |
Użytkownik Mariusz napisał: dokladnie - zawor turbiny - to samo mialem napisac. 9 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 20:59:01 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: rc | witaj, 10 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 21:05:01 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: rc | zapomnialem dopisac ze firmy zajmujace sie regeneracja turbin maja 11 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 21:14:29 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Mariusz |
- rozgarniety mechanior ma rozkrecic turbine na strzepy Dobrze wiedzieć. Byłem dziś u mechanika - wymieniał filtry i olej, ale nie zdążył już podłączyć komputera. Na wyświetlaczu pojawia się mi napis "INSPECT", czyli na pewno jest jakiś problem, ale dopiero w poniedziałek znów się spotkam z tym mechanikiem - tym razem dokładnie przejrzy auto i podepnie komputer. A z tym automatycznym przełączaniem w tryb serwisowy to ciekawa propozycja - silnik nie dusi się, wszystko jest OK, ale nagle traci moc, tak jakby było to wynikiem reakcji komputera?? Wciskanie gazu nie powoduje reakcji samochodu... Po prostu nie da się przyspieszyć, coś go ogranicza - przekroczenie tych 120km/h graniczy wtedy z cudem... Dzięki wielkie za wszystkie maile. W poniedziałek mechanik dokładnie obejrzy auto, ale chciałem już teraz się czegoś więcej dowiedzieć i się dowiedziałem :). Pozdrowienia, Mariusz. 12 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 21:21:05 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: rc | abys nie dal robis z siebie frajera u mechanika to poczytaj troche o takich 13 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 22:59:52 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Mariusz |
abys nie dal robis z siebie frajera u mechanika to poczytaj troche o takich przypadkach jak NOTLAUF, Dokładnie - człowiek opisuje tam identyczny problem. Dzięki. 14 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 21:28:14 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: rc | Dobrze wiedzieć. Byłem dziś u mechanika - wymieniał filtry i olej, ale nie ten INSPECT to sie pojawia co 10 lub 15 tys. kilometrow, w zaleznosci jak jest ustawiony sterownik silnika, moze byc ostrzezenie od wymiany oleju lub aby zrobic przeglad, mozna to zresetowac samemu: Audi A3 rocznik: 1996-99 Inspekcja olejowa - OIL 1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X, 2. Włączyć zapłon, 3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "OIL", 4. Zwolnić przycisk X, 5. Wyciągnąć przycisk Y na czas około 2 sekund, w celu skasowania wskazania, 6. Wyłączyć zapłon. Inspekcja serwisowa - INSP 1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X, 2. Włączyć zapłon, 3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "OIL", 4. Zwolnić przycisk X, 5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X, 6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "INSP", 7. Wyciągnąć przycisk Y na czas około 2 sekund, w celu skasowania wskazania, 8. Wyłączyć zapłon. 15 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 21:29:03 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Bastion |
Witam. Odpalam auto zimne lub będące po kilkudziesięciu minutach postoju. Przez Taka utrata mocy wskazuje na to ze auto wchodzi w tryb awaryjny silnika i wylacza turbine . Co moze byc? U mnie to byla obluzowana czujka cisnienia na kolektorze dolotowym (ostatni kabel za interkulerem ). Wystarczylo wtyczke porzadnie wcisnac:) Mam nadzieje, ze u ciebie tez to bedzie taki duperel... 16 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 22:59:05 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Mariusz |
Bardzo bym się cieszył :). 17 |
Data: Pa?dziernik 02 2008 23:11:34 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Przembo | *Mariusz* napisal(a) w U mnie to byla obluzowana czujka cisnienia na kolektorze dolotowymBardzo bym się cieszył :). U mnie pare lat temu stwierdzono kategorycznie uszkodzona turbosprzezarke, a byla to pierdola. Jak mi pare miesiecy temu znowu "padlo" turbo naprawa juz nic nie kosztowala :) Pozdr 18 |
Data: Pa?dziernik 03 2008 11:26:29 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: komar | Bastion pisze: Taka utrata mocy wskazuje na to ze auto wchodzi w tryb awaryjny silnika i a w jaki sposób wyłącza turbinę? 19 |
Data: Pa?dziernik 03 2008 21:50:42 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Bastion |
Bastion pisze: Nie wiem ale na zdrowy rozum (jezeli jest tak jak mysle) komputer analizuje dane z calej elektroniki a w przypadku kiedy przekroczone sa dopuszczalne parametry(cisnienie sprezonego powietrza, impulsy z ABS albo predkosciomierza, itp), odcina turbine. Dodatkowo pewne parametry maja swoja wartosc czy wage krytyczna. Np. zbyt rzadki impuls z czujnika ABS (albo brak sygnalu) jest ignorowany przy predkosci 70 km/h natomiast przy 110km/h powoduje juz odciecie trubiny. Na podobnej ale odwrotnej zasadzie wlaczna jest turbina. 20 |
Data: Pa?dziernik 04 2008 08:03:50 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: M | Bastion pisze: Użytkownik "komar" napisał w wiadomości Nie wiem ale na zdrowy rozum (jezeli jest tak jak mysle) Niezłe! Dobrze, że projektanci nie są bajkopisarzami "na zdrowy rozum".... Ograniczenie dawki wtrysku paliwa. Kiedy? Gdy ciśnienie doładowania przez 6 sekund przekracza wartość maksymalną, lub nie osiąga minimalnej (błąd sensora). Co za baran w ogóle wprowadził pojęcie "wyłączania i załączania turbosprężarki"? Coś jak "w dizlu"... M. 21 |
Data: Pa?dziernik 05 2008 13:24:35 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Bastion |
Bastion pisze:Jestes pewny ze masz racje? Slyszales o zaworze N75? 22 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 08:31:29 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: M | Bastion pisze: Jestes pewny ze masz racje? Slyszales o zaworze N75? Uważasz, że mogłem nie słyszeć? Dowiedz się do czego służy zawór regulacji ciśnienia doładowania. Nie służy do wyłączania turbiny, bo jej budowa i zasada działania uniemożliwia wyłączenie. Nie istnieje pojęcie wyłączenia i załączenia turbiny. Nie istnieje. ATSD: co, jak N75 jest uszkodzony? Notlauf to tryb chroniący silnik i turbinę przed przeładowaniem w sytuacji braku możliwości regulacji/pomiaru ciśnienia za turbiną. Napisałem już jak realizowany jest notlauf. Piszę, co wiem, a nie co wykombinowałem. M. 23 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 17:41:17 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Mariusz | Witam ponownie. Tym razem już po diagnozie komputerowej (nie wiem, jakim programem, bo nie byłem u mechanika osobiście). 24 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 18:24:25 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: M | Mariusz pisze: Witam ponownie. Tym razem już po diagnozie komputerowej (nie wiem, jakim programem, bo nie byłem u mechanika osobiście). W pierwszej kolejności sprawdziłbym złącze ECU na obecność wilgoci/śniedzi. W drugiej - pomierzyłbym miernikiem kilka obwodów (np N75, EGR). Jeżeli czujniki i cewki zaworów są OK, -- -- -- -> *podmiana ECU*. Coś nie wierzę w taki rozległy zbieg okoliczności. Odpal to na testerze VAG'a i wykonaj "output test" zarówno z uchem, jak i miernikiem. Poza tym VAG powie Ci, czy wartość jest za duża, czy za mała, a to ułatwia diagnozę. PS.: Mechanik ma tester za 20 tysi i nie umie postawić diagnozy? Może wymieni Ci te czujniki i zawory z listy??? M. 25 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 20:34:44 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Mariusz |
PS.: Mechanik ma tester za 20 tysi i nie umie postawić diagnozy? Na razie stwierdził, że zresetuje błędy, a jak przejadę kilkaset km, to sprawdzi, jakie błędy się znów pojawiły. Wtedy pewnie postawi diagnozę i zacznie naprawę... Szkoda, bo auto mocy dalej nie ma :(. W takim razie, nie będę tymczasowo zawracał Wam głowy :). Jak nie zapomnę, to dam znać, co udało się zrobić, ale to tak za miesiąc pewnie. Dzięki za wszystkie maile, Mariusz. 26 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 21:01:32 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: M | Mariusz pisze:
Wystarczy wymusić notlauf. Kilkaset km mija się z celem. Poza tym wydaje mi się, że facet nie ma pojęcia o robocie i po prostu Cię "odpalantował". Takie usterki diagnozuje się w 15 minut. Trzeba zrobić odczyty wartości "w naturze" (logi dynamiczne). Kolejny "fachowiec" z komputerem, który potrafi tylko kasować błędy. Wystąpienie błędu nie świadczy o uszkodzeniu danego elementu. Trzeba znać powód wystąpienia błędu, ale to czasem przekracza możliwości "łomiarzo-młotkarzy" ;). M. 27 |
Data: Pa?dziernik 08 2008 11:25:57 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: rc | nie musisz jechac kilkaset kilometrow, 28 |
Data: Pa?dziernik 08 2008 21:54:18 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Bastion |
nie musisz jechac kilkaset kilometrow, Witam Mozesz dokladniej opisac o co chodzi w punkcie 5 testu dynamicznego? 5) jak turbina uwalona to auto oslabnie przy 3tys. obrPytam bo dyskutowalismy o tym i jestem ciekawy Twojej opinii 1) Czy turbina moze byc odcinana (zmiejszone cisnienie doladowania) w trybie awaryjnym silnika? 2) Czy oslabienie/odciecie turbiny wskazuje na awarie samej sprezarki? Czy raczej moze byc wywolana innymi czynnikami np. brakiem sygnalu z czujki cisnienia na kolektorze dolotowym? Pozdrawiam 29 |
Data: Pa?dziernik 09 2008 08:01:10 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: M | Bastion pisze: Mozesz dokladniej opisac o co chodzi w punkcie 5 testu dynamicznego? Daj spokój - to są bzdury. Zrób ten test z testerem w samochodzie, na bieżąco zapisując odczyty (logi). Potem wrzuć te logi tutaj. Błędami się już nie przejmuj. Tekstami o uwalonej turbinie i odcięciu przy 3 tys. również. Auto słabnie, bo wchodzi w tryb awaryjny i było już o tym w tym wątku kilka razy. A turbinę masz w DOSKONAŁYM stanie. Tak przyjmij na początek. Co najwyżej geometrię łopatek masz przytartą, ale o tym się dowiesz, jak zrobisz logi. M. 30 |
Data: Pa?dziernik 10 2008 23:22:45 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: Bastion |
Bastion pisze: Kto? Co? Jaka geometia? Sam masz chyba cos z lopatkami:) Jezeli twoje rozumowanie jest sluszne (w co watpie) i utrata mocy w trybie awaryjnym spowodowana jest "Ograniczenie dawki wtrysku paliwa" to spalanie powinno spadac. Natomiast komputer w takich sytuacjach pokazuje zwiekszenie zuzycia paliwa o 30-40 %. Ciekawe jak to wytlumaczysz jezeli nie odcieciem turbiny (obnizeniem cisnienia doladowania silnika)? 31 |
Data: Pa?dziernik 11 2008 10:11:01 | Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy... | Autor: M | Bastion pisze: Kto? Co? Jaka geometia? Możesz sobie wątpić, bo Twoje wywody świadczą o tym, że nie masz pojęcia o temacie. Po to z resztą zadałeś pytanie. Ale w związku z tym, że wątpisz w fachowość pomocy, z jaką Ci pospieszyłem i tłumaczysz sobie działanie silnika na tzw. "chłopski rozum", życzę powodzenia w diagnozowaniu auta. A w temacie po raz ostatni: Zwiększenie dawki wtrysku o 30% przy jednoczesnym ograniczeniu ciśnienia doładowania powoduje niespalenie wsadu i intensywne dymienie. Albo masz wiedzę, albo zadajesz pytania. Poza tym już tłumaczyłem, że w przypadku uszkodzenia westgate (i jego sterowania) tracisz możliwość trybu awaryjnego. Dlatego MĄDRZEJSI od Ciebie uznali, że będą ograniczali dawkę wtrysku. Możesz to sobie z resztą sprawdzić. Ponadto jestem pewien, że wiesz jak. :P Nie sugeruj się tym, co pokazuje komputer na szafie, szczególnie w notlaufie. Nara. M. |
Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...

