nie wiem, kupiłem auto z oponami :D
warto by było sprawdzić czy opona nie ma "zębów" przez to bardzo często jest 
głośna, inną kwestią jest właściwe ciśnienie w oponie, też trzeba by było to 
sprawdzić. Pewne modele aut "ząbkują" opony na tylnej osi i stąd się biorą 
problemy.
run-flat system component
run on flat jest tylko udogodnieniem dzięki któremu można jechać bez 
powietrza, założenie opony bez tego systemu nie doprowadzi do przekłamań w 
ciśnieniu.
Berts
| 5 | 
Data: Czerwiec 30 2007 12:21:42 | 
| Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5 | 
| Autor: Gustaw H.  | 
On Sat, 30 Jun 2007 11:37:31 +0200, berts  wrote: 
 
  
 
nie wiem, kupiÂłem auto z oponami :D 
 
 
 
warto by byÂło sprawdziĂŚ czy opona nie ma "zĂŞbów" przez to bardzo czĂŞsto  jest 
gÂłoÂśna, innÂą kwestiÂą jest wÂłaÂściwe ciÂśnienie w oponie, teÂż trzeba by  byÂło to 
sprawdziĂŚ. Pewne modele aut "zÂąbkujÂą" opony na tylnej osi i stÂąd siĂŞ  biorÂą 
problemy. 
 
jak to: pewne modele aut?.. to zależne od modelu, nie od geometrii?.. czy  jedno może byc niezależne od drugiego?
 
g
 
--  
OPERA for MAC OSX
 | 6 | 
Data: Czerwiec 30 2007 12:52:27 |  | Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5 |  | Autor: berts  |  
 
 
 jak to: pewne modele aut?.. to zależne od modelu, nie od geometrii?.. czy  
jedno może byc niezależne od drugiego? 
 
g 
 
pewne auta mające wleczone tylnie zawieszenie mają tendencję do ząbkowania  
opon między innymi ford focus nie jest to regułą ale w tych autach źle  
spisuja się opony o kierunkowych bieżnikach.
 
Co sie tyczy zbieżności, to widocznym efektem braku zbieżności jest  
"wybieranie" nierównomierne gumy na oponie. Zużycie amortyzatorów objawia  
się natomist łysymi "plackami" na obwodzie opony.
 
Tyle z teorii a co u Ciebie jest w praktyce to trzeba by było  
organoleptycznie sprawdzić.
 
Berts
 | 7 | 
Data: Czerwiec 30 2007 22:25:24 |  | Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5 |  | Autor: Gustaw H.  |  
On Sat, 30 Jun 2007 12:52:27 +0200, berts  wrote: 
 
  
 
jak to: pewne modele aut?.. to zaleÂżne od modelu, nie od geometrii?..  czy 
jedno moÂże byc niezaleÂżne od drugiego? 
 
g 
 
 
 
pewne auta majÂące wleczone tylnie zawieszenie majÂą tendencjĂŞ do  zÂąbkowania 
opon miêdzy innymi ford focus nie jest to regu³¹ ale w tych autach Ÿle 
spisuja siĂŞ opony o kierunkowych bieÂżnikach. 
 
Co sie tyczy zbieÂżnoÂści, to widocznym efektem braku zbieÂżnoÂści jest 
"wybieranie" nierównomierne gumy na oponie. ZuÂżycie amortyzatorów objawia 
siĂŞ natomist Âłysymi "plackami" na obwodzie opony. 
 
Tyle z teorii a co u Ciebie jest w praktyce to trzeba by byÂło 
organoleptycznie sprawdziĂŚ. 
 
a u siebie mam opony nierównomiernie zużyte (bardziej po wewnÄtrznej  stronie opony) ale właĹnie z tyłu. mechanik sugeruje geometriÄ, ja nie  jestem przekonany poza tym jednak hałas przy jeździe, zanika powyżej 140  kmph. i im szybciej tym ciszej...
 
g
 
--  
OPERA for MAC OSX
  |  |  |