nie wiem, kupiłem auto z oponami :D
warto by było sprawdzić czy opona nie ma "zębów" przez to bardzo często jest
głośna, inną kwestią jest właściwe ciśnienie w oponie, też trzeba by było to
sprawdzić. Pewne modele aut "ząbkują" opony na tylnej osi i stąd się biorą
problemy.
run-flat system component
run on flat jest tylko udogodnieniem dzięki któremu można jechać bez
powietrza, założenie opony bez tego systemu nie doprowadzi do przekłamań w
ciśnieniu.
Berts
5 |
Data: Czerwiec 30 2007 12:21:42 |
Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5 |
Autor: Gustaw H. |
On Sat, 30 Jun 2007 11:37:31 +0200, berts wrote:
nie wiem, kupiÂłem auto z oponami :D
warto by byÂło sprawdziĂŚ czy opona nie ma "zĂŞbów" przez to bardzo czĂŞsto jest
gÂłoÂśna, innÂą kwestiÂą jest wÂłaÂściwe ciÂśnienie w oponie, teÂż trzeba by byÂło to
sprawdziĂŚ. Pewne modele aut "zÂąbkujÂą" opony na tylnej osi i stÂąd siĂŞ biorÂą
problemy.
jak to: pewne modele aut?.. to zależne od modelu, nie od geometrii?.. czy jedno może byc niezależne od drugiego?
g
--
OPERA for MAC OSX
6 |
Data: Czerwiec 30 2007 12:52:27 | Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5 | Autor: berts |
jak to: pewne modele aut?.. to zależne od modelu, nie od geometrii?.. czy
jedno może byc niezależne od drugiego?
g
pewne auta mające wleczone tylnie zawieszenie mają tendencję do ząbkowania
opon między innymi ford focus nie jest to regułą ale w tych autach źle
spisuja się opony o kierunkowych bieżnikach.
Co sie tyczy zbieżności, to widocznym efektem braku zbieżności jest
"wybieranie" nierównomierne gumy na oponie. Zużycie amortyzatorów objawia
się natomist łysymi "plackami" na obwodzie opony.
Tyle z teorii a co u Ciebie jest w praktyce to trzeba by było
organoleptycznie sprawdzić.
Berts
7 |
Data: Czerwiec 30 2007 22:25:24 | Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5 | Autor: Gustaw H. |
On Sat, 30 Jun 2007 12:52:27 +0200, berts wrote:
jak to: pewne modele aut?.. to zaleÂżne od modelu, nie od geometrii?.. czy
jedno moÂże byc niezaleÂżne od drugiego?
g
pewne auta majÂące wleczone tylnie zawieszenie majÂą tendencjĂŞ do zÂąbkowania
opon miêdzy innymi ford focus nie jest to regu³¹ ale w tych autach Ÿle
spisuja siĂŞ opony o kierunkowych bieÂżnikach.
Co sie tyczy zbieÂżnoÂści, to widocznym efektem braku zbieÂżnoÂści jest
"wybieranie" nierównomierne gumy na oponie. ZuÂżycie amortyzatorów objawia
siĂŞ natomist Âłysymi "plackami" na obwodzie opony.
Tyle z teorii a co u Ciebie jest w praktyce to trzeba by byÂło
organoleptycznie sprawdziĂŚ.
a u siebie mam opony nierównomiernie zużyte (bardziej po wewnÄtrznej stronie opony) ale właĹnie z tyłu. mechanik sugeruje geometriÄ, ja nie jestem przekonany poza tym jednak hałas przy jeździe, zanika powyżej 140 kmph. i im szybciej tym ciszej...
g
--
OPERA for MAC OSX
| | |