Grupy dyskusyjne   »   Goodyear Eagle NCT 5

Goodyear Eagle NCT 5



1 Data: Czerwiec 30 2007 09:47:35
Temat: Goodyear Eagle NCT 5
Autor: Gustaw H. 

czy ktoś wie, czy opony z tematu zawsze są tak głośne? bo moje tak... lub  też ewentualnie czy warto polecić jakieś inne z RSC? czy po założeniu opon  bez RSC czujnik ciśnienia w oponach w aucie będzie dawał poprawny odczyt?..

g

--
OPERA for MAC OSX



2 Data: Czerwiec 30 2007 10:17:50
Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5
Autor: berts 

czy ktoś wie, czy opony z tematu zawsze są tak głośne?

głośne były od samego początku? czy po jakimś czasie dopiero zaczęły być
słyszalne?

też ewentualnie czy warto polecić jakieś inne z RSC? czy po założeniu opon
bez RSC czujnik ciśnienia w oponach w aucie będzie dawał poprawny
odczyt?..

a co to jest RSC?


Berts

3 Data: Czerwiec 30 2007 11:24:00
Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5
Autor: Gustaw H. 

On Sat, 30 Jun 2007 10:17:50 +0200, berts  wrote:

czy ktoÂś wie, czy opony z tematu zawsze sÂą tak gÂłoÂśne?

gÂłoÂśne byÂły od samego poczÂątku? czy po jakimÂś czasie dopiero zaczĂŞÂły byĂŚ
sÂłyszalne?

nie wiem, kupiłem auto z oponami :D


teÂż ewentualnie czy warto poleciĂŚ jakieÂś inne z RSC? czy po zaÂłoÂżeniu  opon
bez RSC czujnik ciÂśnienia w oponach w aucie bĂŞdzie dawaÂł poprawny
odczyt?..

a co to jest RSC?

run-flat system component

g

--
OPERA for MAC OSX

4 Data: Czerwiec 30 2007 11:37:31
Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5
Autor: berts 



nie wiem, kupiłem auto z oponami :D


warto by było sprawdzić czy opona nie ma "zębów" przez to bardzo często jest
głośna, inną kwestią jest właściwe ciśnienie w oponie, też trzeba by było to
sprawdzić. Pewne modele aut "ząbkują" opony na tylnej osi i stąd się biorą
problemy.




run-flat system component


run on flat jest tylko udogodnieniem dzięki któremu można jechać bez
powietrza, założenie opony bez tego systemu nie doprowadzi do przekłamań w
ciśnieniu.

Berts

5 Data: Czerwiec 30 2007 12:21:42
Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5
Autor: Gustaw H. 

On Sat, 30 Jun 2007 11:37:31 +0200, berts  wrote:



nie wiem, kupiÂłem auto z oponami :D


warto by byÂło sprawdziĂŚ czy opona nie ma "zĂŞbów" przez to bardzo czĂŞsto  jest
gÂłoÂśna, innÂą kwestiÂą jest wÂłaÂściwe ciÂśnienie w oponie, teÂż trzeba by  byÂło to
sprawdziĂŚ. Pewne modele aut "zÂąbkujÂą" opony na tylnej osi i stÂąd siĂŞ  biorÂą
problemy.

jak to: pewne modele aut?.. to zależne od modelu, nie od geometrii?.. czy  jedno może byc niezależne od drugiego?

g

--
OPERA for MAC OSX

6 Data: Czerwiec 30 2007 12:52:27
Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5
Autor: berts 



jak to: pewne modele aut?.. to zależne od modelu, nie od geometrii?.. czy
jedno może byc niezależne od drugiego?

g


pewne auta mające wleczone tylnie zawieszenie mają tendencję do ząbkowania
opon między innymi ford focus nie jest to regułą ale w tych autach źle
spisuja się opony o kierunkowych bieżnikach.

Co sie tyczy zbieżności, to widocznym efektem braku zbieżności jest
"wybieranie" nierównomierne gumy na oponie. Zużycie amortyzatorów objawia
się natomist łysymi "plackami" na obwodzie opony.

Tyle z teorii a co u Ciebie jest w praktyce to trzeba by było
organoleptycznie sprawdzić.

Berts

7 Data: Czerwiec 30 2007 22:25:24
Temat: Re: Goodyear Eagle NCT 5
Autor: Gustaw H. 

On Sat, 30 Jun 2007 12:52:27 +0200, berts  wrote:



jak to: pewne modele aut?.. to zaleÂżne od modelu, nie od geometrii?..  czy
jedno moÂże byc niezaleÂżne od drugiego?

g


pewne auta majÂące wleczone tylnie zawieszenie majÂą tendencjĂŞ do  zÂąbkowania
opon miêdzy innymi ford focus nie jest to regu³¹ ale w tych autach Ÿle
spisuja siĂŞ opony o kierunkowych bieÂżnikach.

Co sie tyczy zbieÂżnoÂści, to widocznym efektem braku zbieÂżnoÂści jest
"wybieranie" nierównomierne gumy na oponie. ZuÂżycie amortyzatorów objawia
siĂŞ natomist Âłysymi "plackami" na obwodzie opony.

Tyle z teorii a co u Ciebie jest w praktyce to trzeba by byÂło
organoleptycznie sprawdziĂŚ.

a u siebie mam opony nierównomiernie zużyte (bardziej po wewnętrznej  stronie opony) ale właśnie z tyłu. mechanik sugeruje geometrię, ja nie  jestem przekonany poza tym jednak hałas przy jeździe, zanika powyżej 140  kmph. i im szybciej tym ciszej...

g

--
OPERA for MAC OSX

Goodyear Eagle NCT 5



Grupy dyskusyjne