Grande Punto
1 | Data: Sierpien 09 2007 16:28:03 |
Temat: Grande Punto | |
Autor: Marek | Witam 2 |
Data: Sierpien 09 2007 18:57:09 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: Jacek | Ja bym wybrał koniecznie - KONIECZNIE z klimą i z ABS, bajery i wodotryski 3 |
Data: Sierpien 10 2007 08:26:56 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: mateusx6 | Ja bym wybrał koniecznie - KONIECZNIE z klimą i z ABS, bajery i wodotryski popieram i polecam forum do poczytania http://fiatpunto.com.pl/forum8.html 4 |
Data: Sierpien 12 2007 19:29:53 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: JanuSz | Użytkownik mateusx6 napisał: Ja bym wybrał koniecznie - KONIECZNIE z klimą OCZYWIŚCIE i z ABS, jest w standardzie bajery i wodotryski Zależy co. Ale nie kosztem klimatyzacji.bym odpuścił. popieram i polecam forum do poczytania http://fiatpunto.com.pl/forum8.htmlTeż popieram. Dostałem do poprzedniej wersji punto (multijet) klimę za 1000 zł. To najlepiej wydane 1000 zł przeze mnie na motoryzację. 5 |
Data: Sierpien 19 2007 16:06:17 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: DraX |
klimatyzacja jest ok, często uzywam.. jak sie nie ma to sie nie wie co sie traci.. w upaly po 30C jazda wkorku to przyjemnosc :) 6 |
Data: Sierpien 26 2007 17:52:34 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: Kyniu | Dnia Thu, 9 Aug 2007 16:28:03 +0200, Marek napisał(a): Moze ktos z szanownych grupowiczów Ja sie przesiadlem na GP z Punto II i powiem ze odczucie zmiany jest znaczace - jakbym sie przesiadl do auta o klase wiekszego. Plusem jest na pewno lepsze wykonanie wnetrza, lepszej jakosci plastiki, chociaz i tu mozna by sie przyczepic wykonania ale to sam pewnie zauwazysz. Minusy to kiepskie trzymanie boczne foteli - tu zdecydowanie Fiat sie nie popisal i fotele sa plytkie. Druga wada to konsola srodkowa zywcem skopiowana z Golfa - jest tak mocno wypchnieta do srodka ze do uchwytow nie da sie wstawic ani kubka z piciem ani butelki. Mozna bylo zostawic tak jak w Punto II prawie pionowa konsole i byloby dobrze - a tak szkoda miejsca. To grzechy glowne. Pomniejsze to mala liczba schowkow (przyzwyczajony bylem do trzech wnek w desce w Punto II - po lewej obok licznikow, na srodku i przed pasazerem), sladowe wrecz kieszenie w drzwiach bocznych, bagaznik sterowany tylko elektrycznie (przydalaby sie awaryjnie tradycyjna linka), brak zamykania wlewu paliwa (trzeba zainwestowac w zamykany korek - to raz, bujac sie z drugim kluczykiem - to juz wiekszy bol). Ale po 2kkm powiem ze jestem zadowolony z decyzji, autko prowadzi sie bardzo dobrze, wspomaganie jest rewelacyjne (w poprzednim jezdzilem z wlaczonym City - tu wylaczylem), sterowanie bagaznika z pilota i skladany kluczyk sa rewelacyjne, bagaznik pojemny, autko przestronne. A spalanie o ktore pytasz wedlug komputera to 6.2 l/100 km (wez poprawke ze auto sie jeszcze dociera i prawie caly czas jezdze z klima). Kyniu 7 |
Data: Wrzesien 03 2007 21:47:06 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: Marek | Dziękuje za wszelkie rady i podpowiedzi. 8 |
Data: Wrzesien 03 2007 22:56:36 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: STranger | Marek pisze: takie odczucie że pedał gazu dość dziwnie reaguje. Ciekawe... Czy tak samo jest gdy najpierw redukujesz bieg na niższy i dopiero wtedy dodajesz gazu, czy tylko gdy próbujesz przyśpieszac już z niskich obrotów? No i jeszcze jedno pytanie na jakich obrotach kręcicie silnik? Jeżeli chcesz mieć niskie spalanie to zmieniaj przy 2200-3000 obrotów. Nie mam Punto Grande, ale w Punto 2 zmieniam biegi wczesnie, no chyba że zależy mi na dynamiczniejszej jeździe - wtedy przy ok 3500-4000 RPM A co do zużycia paliwa jak na razie "pije" znacznie więcej Z pewnością. Jak sam zauważyłeś, częste wysokie obroty to maksymalne spalanie :) btw: wygodnie jest z tyłu pasażerom? Jaki bagażnik i jakie możliwości składania tylnych siedzeń? -- pozdrawiam STranger 9 |
Data: Wrzesien 04 2007 18:48:44 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: Marek |
Marek pisze:mocy. Jeśli chodzi o pedał gazu reaguje tak samo w początkowej fazie położenia jest ta tzw "dziura" bez względu na to czy przyspieszam czy redukuje. Mam jednak wrażenie iż jakby się trochę ten objaw zmienjszył więc porobię jeszcze trochę tych kilometrów i zobaczymy. Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie, Grande zwiększyło nieco swoje gabaryty i z tyłu jest dużo miejsca. Własnie niedawno wiozłem brata króry siedział z tyłu a jest dość wysoki zawsze narzekał na brak miejsca i tym razem stwierdził iż mieści się wygodnie. Nie wiem jak w innych wersjach ale ja zauwazyłem pewną ciekawostkę. Kiedy podniosłem tylną kanapę pod nią biegną dwa przewody które wchodza w podłoge. Może ktoś wie do czego to podłączone? W mojej wersji mam całą kanapę nie brałem dzielonej ale kiedy zdejmę zagłówki i położe tylne oparcie wtedy jest prawie płaska podłoga. Bagażnik nawet przy nomalnym położeniu siedzeń jak dla mnie jest wystarczający i duży. A teraz kilka uwag. 1. Kiedy przyjrzałem się dokładnie co jest pod maską okazało się że FIAT nie daje osłony pod silnik. Co prawda mozna sobie ten kawałek plastiku czy z czego tam to jest zrobione dokupić ale koszt z montażem około 200 zł. Z tego co się dowiedziałem taką osłonę montują tylko w samochodach na rynek skandynawski bo tam jest dużo śniegu. A u nas to co hawaje ? 2. Koleny minus w komorze silnika przy nadkolach ciekawe łączenie blach. Widnieje tam taka dziura że widac koła więc w deszczową pogodę albo przy śniegu jak nic całe błoto o ile zamontuje osłonę i tak będzie wpadało do komory silnika. Zastanawiam się czym te dwie dziury zakleić. I kolejny chociaz nie wiem czy zaliczyć do minusów. Fakt podekscytowany zakupem auta nie zwróciłem uwagi że nie montują już bocznych pasków na drzwi. To można sobie dodatkowo zamówić ale koszt około 250 zł. Niby nic ale zawsze te paski chroniły przed obijaniem drzwi.Teraz musze dodatkowo pojawić się w ASO żeby mi to zamontowali i wyłożyć dodatkową kase. Pozdrawiam Marek 10 |
Data: Wrzesien 05 2007 00:38:32 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: Kyniu | Dnia Tue, 4 Sep 2007 18:48:44 +0200, Marek napisał(a): Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie, Grande zwiększyło nieco swoje Generalnie GP znaczaco zwiekszylo sie w srodku, szczegolnie rzuca sie to w oczy ale i tyl jest wiekszy. Szczegolnie jesli kierowca jest "krotki" i nie odsuwa fotela zbytnio do tylu, pasazerowie na kanapie powinni byc zadowoleni z ilosci miejsca. Dodatkowo trzeci trzypunktowy pas tez niejako poprawia wizerunek tylnej kanapy. Dyskusyjne sa tylko zaglowki - z jednej strony dzieki temu ze sie chowaja daja dobry widok kierowcy do tylu gdy sa nieuzywane, z drugiej jak sa opuszczone niesposob usiasc z tylu - uwieraja w plecy. Kiedy podniosłem tylną kanapę pod nią biegną dwa przewody które wchodza w podłoge. Prawdopodobnie mowisz o zasilaniu pompy paliwa ktora jest w zbiorniku ale musialbym zobaczyc na zdjeciu ktore przewody masz na mysli. 1. Kiedy przyjrzałem się dokładnie co jest pod maską Fakt, brak oslony jest przykry, ale coz taki nasz rynek ze wywala sie z auta wszystko byle obciac koszty. Swoja droga ta nowa oslona jest do dupy. W PII to byl kawal solidnej blachy ktory raz mi uratowal miske olejowa, a dwa ze w zimie spisywal sie super - owszem, czasem sie przygial zbytnio do kolektora i trza go bylo odginac bo dzwonil ale przynajmniej spelnial swoja role na osiedlowych uliczkach na ktorych pelno garbow ze sniegu miedzy koleinami w sniegu. Tymczasem mam obawy czy ta plastikowa barachlowata pierdolka zwana oslona przezyje pierwszy snieg. Fakt podekscytowany zakupem auta nie zwróciłem uwagi że nie montują już Rzecz w tym ze w GP te paski maja jedynie role ozdobnika. Sa zamontowane tak nisko i ponizej "grzbietu" przetloczenia ze raczej watpliwe jest by spelnily swoja role. Kyniu 11 |
Data: Wrzesien 05 2007 00:29:17 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: Kyniu | Dnia Mon, 3 Sep 2007 21:47:06 +0200, Marek napisał(a): Oczywiście nie brałem zbędnych wodotrysków. Bedzie jezdzic lepiej z kazdym kilometrem ale tak naprawde wszystko sie dopasuje i dotrze nie wczesniej jak przy 10 kkm. A juz napewno nie oczekuj zbyt wiele przed pierwszym 1 kkm. Po pierwszym tysiacu spalanie spadlo mi do 6.2 - 6.3 l/100 km a koledze ktory zbliza sie do 10 kkm zszedl juz w okolice 5 z hakiem litra na 100 km. No i jeszcze jedno pytanie na jakich obrotach kręcicie silnik? A ile przejechales? Chcesz zameczyc silnik i skrzynie zanim sie dotra? tak, tak, wiem ze wspolczesne auta to nie to co kiedys i podobno wedlug producentow nie wymagaja docierania - ale sam zobaczysz roznice z kazdym pokonanym kilometrem i przekonasz sie ze auto jednak musi sie dotrzec i ulozyc. Nawet takie lozyska kol na dzien dobry stawiaja znacznie wieksze opory. Wiec nie szarzuj tak na pierwszym setkach kilometrow. A co do zużycia paliwa jak na razie "pije" znacznie więcej Pali znacznie wiecej bo wszystko stawia opor. Swoją drogą jeśli chodzi o otwieranie bagażnika brakuje mi jednak zamka I tradycyjnie lakier by zlazil w miejscu gdzie byl zamek - stala bolaczka fiatow. Juz lepsze takie rozwiazanie. Brakuje mi tylko jakiejs linki np przy tylnej kanapie do awaryjnego otwarcia - dobrze chociaz ze da sie otworzyc od srodka po zlozeniu siedzen. Kyniu 12 |
Data: Wrzesien 25 2007 21:57:47 | Temat: Re: Grande Punto | Autor: Krzysztof Fiałkowski | To fakt i całkowita racja co napisałeś poniżej. Dnia Mon, 3 Sep 2007 21:47:06 +0200, Marek napisał(a): |