Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI
1 | Data: Wrzesien 29 2009 16:03:08 |
Temat: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | |
Autor: PL | Czy jest jakis sposob, zeby swiece zarowe grzaly przed KAZDYM rozruchem, 2 |
Data: Wrzesien 29 2009 17:24:14 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: SCI012 |
Czy jest jakis sposob, zeby swiece zarowe grzaly przed KAZDYM rozruchem,A mogłbys wyjasnic w jakim celu mialyby grzac sie te swiece w temp powyz ~~+5C bo nie rozumie za bardzo pytania ??-owszem beda sie grzac ale jak tem beda minusowe ;)Pozd 3 |
Data: Wrzesien 29 2009 18:37:28 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: PL | A mogłbys wyjasnic w jakim celu mialyby grzac sie te swiece w temp powyz Cieply silnik (60-90 C) odpala w 0.1 sekundy (tzw. od strzala).. Problem jest jak postoi kilkanascie godzin, wtedy krece rozrusznikiem z 5 sekund, auto puszcza bialego baka i ledwo odpala ( nawet w upalach +30 C). 4 |
Data: Wrzesien 29 2009 19:43:26 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Karolek |
A mogłbys wyjasnic w jakim celu mialyby grzac sie te swiece w temp powyz ~~+5C bo nie rozumie za bardzo pytania ??-owszem beda sie grzac ale jak tem beda minusowe ;)Pozd Paliwo sie cofa. Karolek 5 |
Data: Wrzesien 29 2009 21:07:49 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik PL napisał: Cieply silnik (60-90 C) odpala w 0.1 sekundy (tzw. od strzala).. Problem jest jak postoi kilkanascie godzin, wtedy krece rozrusznikiem z 5 sekund, auto puszcza bialego baka i ledwo odpala ( nawet w upalach +30 C).Tak jak Ci tu napisali w sprawnym TDI świece zaczynają grzać gdzieś w okolicach 5 stopni celsjusza na zewnątrz. Więc w Twoim przypadku świece nie mają nic do tego, ja bym poszukał jak to już ktoś zasugerował powietrza w układzie paliwowym po długim postoju i miejsca któym to powietrze się do układu dostaje. Pozdrawiam !! 6 |
Data: Wrzesien 29 2009 22:21:22 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online | PL pisze: Cieply silnik (60-90 C) odpala w 0.1 sekundy (tzw. od strzala).. Problem jest jak postoi kilkanascie godzin, wtedy krece rozrusznikiem z 5 sekund, auto puszcza bialego baka i ledwo odpala ( nawet w upalach +30 C). A jak jest cieply, czekasz az ostygnie turbina, gasisz i zaplasz to jest tak samo? -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 791 486 557 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl 7 |
Data: Wrzesien 29 2009 22:36:41 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: PL |
Czesto po jezdzie, stoje jeszcze 2 minuty na jalowym. Z rana historia tam sama: dlugie krecenie i bialy, smierdzacy bak. Paliwo leje na Shellu ( ten zwykly diesel). 8 |
Data: Wrzesien 29 2009 22:52:16 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online | PL pisze: A jak jest cieply, czekasz az ostygnie turbina, gasisz i zaplasz to jest tak samo? Nie odpowiedziales na moje pytanie.... -- Mikołaj Jopczyński, Tychy Online tel: 791 486 557 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl 9 |
Data: Wrzesien 30 2009 00:08:01 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: PL | A jak jest cieply, czekasz az ostygnie turbina, gasisz i zaplasz to jest Kazde nastepne uruchomienie silnika, po udanym pierwszym razie, jest bezproblemowe. Problem jest TYLKO na zimnym starcie. Pewnego razu przy +15C zagrzaly mi swiece, odpalil jak rakieta. Temu pytam w tytule co zrobic,aby grzaly nonstop. Myslalem, ze moze program VAG ma taka opcje... 10 |
Data: Wrzesien 29 2009 17:33:40 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Kuba (aka cita) | PL wydusił z siebie te słowy: Czy jest jakis sposob, zeby swiece zarowe grzaly przed KAZDYM rozumiem, ze problem z rozruchem na ciepło, bo pada pompa? Tak, jest taki sposob i srednio zaznajomiomy mechanik, ktory widzial już ten silnik potrafi to zrobic w 5 min za 50-100zł ps. cena wielokrotnie przewyższa wartość "naprawy" ale tu płacimy za wiedze -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V 11 |
Data: Wrzesien 29 2009 17:38:28 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Karolek |
PL wydusił z siebie te słowy: To zdradze ta tajemna wiedze i napisze, ze wystarczy odpiac czujnik temperatury. Mozna to tez zautomatyzowac i zmontowac jakis prosty ukladzik, ktory za kazdym razem bedzie odlaczal czujnik temperatury, a po uruchomieniu podlaczal. PS Lepiej te 100zl dolozyc do remontu pompy wtryskowej ;> Karolek 12 |
Data: Wrzesien 29 2009 18:25:53 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Kuba (aka cita) | Karolek wydusił z siebie te słowy: To zdradze ta tajemna wiedze i napisze, ze wystarczy odpiac czujnik otóż to, ale ciągłe odpinanie czujnika jest mało wygodne, a nie każdy potrafi prosty ukladzik zamontowac
procentowo - nie wiele to da ;) co nie zmienia faktu, ze remont sie zbliża... -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V 13 |
Data: Wrzesien 29 2009 17:49:50 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 29 Sep 2009 18:25:53 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): procentowo - nie wiele to da ;) Remont? Legendarne Ałdi trzeba remontować? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 14 |
Data: Wrzesien 29 2009 19:42:31 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Karolek |
Dnia Tue, 29 Sep 2009 18:25:53 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): Najgorsze jest to, ze ludzie mysla ze to tylko w TDSach te pompy ciagle leca, a tak naprawde to audiki, vw czy nawet renowki z tamtego okresu maja te same pompy i te same problemy :> Karolek 15 |
Data: Wrzesien 29 2009 19:50:36 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Karolek |
Karolek wydusił z siebie te słowy: Ja bylem leniwy i sobie wstawilem szeregowo z czujnikiem temp. potencjometr. Moglem doregulowac tak, ze komputer trzymal lekko zwiekszona dawke paliwa i nie musialem niczego rozlaczac :> Rok tak przesmigalem i w koncu zregenerowalem glowiczke, chociaz w sumie potencjometr sie sprawdzal. PS Lepiej te 100zl dolozyc do remontu pompy wtryskowej ;> Troche da. U mnie procentowo to wychodziloby 20% :> co nie zmienia faktu, ze remont sie zbliża... Zbliza... chyba ze to cofajace sie paliwo co IMHO wynikaloby z objawow. Karolek 16 |
Data: Wrzesien 29 2009 21:10:27 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Kuba (aka cita) napisał: Karolek wydusił z siebie te słowy: Panowie troszkę się zagalopowaliście ;) Problemy z pompą sugerują problemy z rozruchem na gorącym silniku, a kolega ma problemy z rozruchem zimnego silnika, po długim postoju, więc Wasza teoria bierze w "łeb", pozatym pisze o białym bąku. Średnio rezolutny mechanik będzie wiedział po tym opisie że to powietrze w układzie paliwowym, a tu wyskakujecie człowiekowi z pompą :) Pozdrawiam !! 17 |
Data: Wrzesien 29 2009 22:36:27 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Karolek |
Pan za to dokladnie nie sledzi watku i stad bledna interpretacja naszych odpowiedzi :> Dla wyjasnienia napisze, ze autor watku nie wspominal na poczatku o problemach, tylko pytal czy mozna uruchomic swiece zarowe, a to ludzie robia gdy pompa zdycha. Potem dopisal, jaki ma problem i to sugeruje cofaje sie paliwo, co rownierz juz zostalo napisane wiec nie odkryl Pan ameryki ;> Karolek 18 |
Data: Wrzesien 30 2009 08:00:59 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: PL | Potem dopisal, jaki ma problem i to sugeruje cofaje sie paliwo, co Co zrobic, zeby to paliwo sie nie cofalo? 19 |
Data: Wrzesien 30 2009 09:21:11 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Hinek | Użytkownik "PL" napisał Znalezc nieszczelnosc i usunac ja, ewentualnie wymienic zaworek zwrotny w pompie. -- Hinek 20 |
Data: Wrzesien 30 2009 11:54:20 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Kuba (aka cita) | Karolek wydusił z siebie te słowy: Średnio rezolutny mechanik będzie wiedział po tym opisie że to dokladnie. Poza tym powietrze w ukladzie paliwowym wcale nie musi oznaczac, ze problem nie leży w pompie. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V 21 |
Data: Wrzesien 30 2009 03:10:42 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Gom | On Sep 30, 11:54 am, "Kuba \(aka cita\)" wrote: Poza tym powietrze w ukladzie paliwowym wcale nie musi oznaczac, ze problem Zgadza się. W moim przypadku* pomogło uszczelnienie sekcji pompy. * nie Audi, ale też diesel ;) OM605 z rzędówką Bosha. -- Gom 22 |
Data: Wrzesien 30 2009 13:29:03 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Czarek Daniluk | Kuba (aka cita) pisze:
W przypadku mojego Golfa leciało z pompy spod nastawnika i spod głowiczki wysokiego ciśnienia, tak że co 3s leciała kropla ropy i jakoś nie łapała powietrza, po 2 dniach stania na zimno odpalał tak jakby tej ropy nie gubił :) Pozdrawiam !! 23 |
Data: Wrzesien 30 2009 17:23:43 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Karolek |
W przypadku mojego Golfa leciało z pompy spod nastawnika i spod głowiczki wysokiego ciśnienia, tak że co 3s leciała kropla ropy i jakoś nie łapała powietrza, po 2 dniach stania na zimno odpalał tak jakby tej ropy nie gubił :) Bo wyciek nie musi oznaczac, ze bedzie ta droga dostawalo sie powietrze. Karolek 24 |
Data: Wrzesien 30 2009 21:09:31 | Temat: Re: Grzanie swiec zarowych Audi A4 2.5 TDI | Autor: Eryk | W przypadku mojego Golfa leciało z pompy spod nastawnika i spod głowiczki A mój Golf III TD właśnie zaczyna mieć problemy z zapalaniem. O ile w zeszłym roku tylko jak był zimny i pomogła wymiana świec żarowych. To teraz tak jak w opisie w tym wątku z trudnością odpala jak jest zimny ale gdy go zgaszę po jeździe i próbuję ponownie to zaczyna się biedny dusić i odpala po dłuższym mieszaniu za 2 lub 3 razem, jutro zawizę go do mechanika. Pzdr Eryk |