Witam!
Mam pytanie odnośnie Opla Corsy 1.6 Diesel (AFAIK) z 2000 roku.
Samochód nie jest mój (ja swojego ... jeszcze szukam), a ze mnie żaden
mechanik, jednak poproszono mnie o ewentualne znalezienie przyczyny zanim
autko pójdzie do warsztatu.
Problem tkwi w tym że Corsa się grzeje. Po ok 40 minutach jazdy silnik
wskazuje 100st C, a wartość ta płynnie się zmienia od startu silnika.
Jednocześnie chłodzenie wyglada ok, płyny itp itd. Brak wycieków, uszkodzeń
etc. Po zatrzymaniu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki "zasuwa" jeszcze
wiatrak pod maską przez jakiś czas, ale zakłądam że to wina temperatury.
Co może być przyczyną?
Byłbym wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
--
SOCAR
2 |
Data: Lipiec 08 2008 00:29:42 |
Temat: Re: Grzejąca się Corsa |
Autor: anni |
Co może być przyczyną?
Pewnie termostat .
pozdrawiam
Andrzej
3 |
Data: Lipiec 08 2008 06:57:22 | Temat: Re: Grzejąca się Corsa | Autor: Robert |
Mam pytanie odnośnie Opla Corsy 1.6 Diesel (AFAIK) z 2000 roku.
Nie ma Corsy 1.6 z 2000r Disel, jeżeli już to 1,3 lub 1,7
R.
4 |
Data: Lipiec 08 2008 21:25:30 | Temat: Re: Grzejąca się Corsa | Autor: SOCAR |
On Tue, 8 Jul 2008 06:57:22 +0200, Robert wrote:
Mam pytanie odnośnie Opla Corsy 1.6 Diesel (AFAIK) z 2000 roku.
Nie ma Corsy 1.6 z 2000r Disel, jeżeli już to 1,3 lub 1,7
Jak napisałem AFAIK (As Far As I Know). Zapewne jest w takim razie 1.7.
Niestety nie miałem wglądu w kwity, a na "dupci" nic nie pisze.
--
SOCAR
5 |
Data: Lipiec 08 2008 23:06:31 | Temat: Re: Grzejąca się Corsa | Autor: JKK |
Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości
Mam pytanie odnośnie Opla Corsy 1.6 Diesel (AFAIK) z 2000 roku.
Nie ma Corsy 1.6 z 2000r Disel,
W ogóle takiej nie było.
jeżeli już to 1,3
Nie za wcześnie z tym silnikiem Fiata ?
Pzdr
JKK
6 |
Data: Lipiec 08 2008 07:54:19 | Temat: Re: Grzejąca się Corsa | Autor: Vlad The Ripper |
Użytkownik "SOCAR" napisał w wiadomości
Witam!
Mam pytanie odnośnie Opla Corsy 1.6 Diesel (AFAIK) z 2000 roku.
Samochód nie jest mój (ja swojego ... jeszcze szukam), a ze mnie żaden
mechanik, jednak poproszono mnie o ewentualne znalezienie przyczyny zanim
autko pójdzie do warsztatu.
Problem tkwi w tym że Corsa się grzeje. Po ok 40 minutach jazdy silnik
wskazuje 100st C, a wartość ta płynnie się zmienia od startu silnika.
Jednocześnie chłodzenie wyglada ok, płyny itp itd. Brak wycieków,
uszkodzeń
etc. Po zatrzymaniu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki "zasuwa" jeszcze
wiatrak pod maską przez jakiś czas, ale zakłądam że to wina temperatury.
Co może być przyczyną?
Byłbym wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
To, że nie widać wycieku płynu chłodniczego to nie znaczy, że go nie ma.
Sprawdź, czy nie ubywa płynu, czy ma odpowiedni poziom. Jeśli tak a
nieszczelność jest mała można zalać płynem uszczelniającym chłodnice.
7 |
Data: Lipiec 08 2008 23:26:29 | Temat: Re: Grzejąca się Corsa | Autor: krychu |
Vlad The Ripper pisze:
Jeśli tak a
nieszczelność jest mała można zalać płynem uszczelniającym chłodnice.
ehe, i przy okazji zamknąć sobie mały obieg płynu korkując nagrzewnicę.
--
pozdr.
krychu
8 |
Data: Lipiec 08 2008 06:35:04 | Temat: Re: Grzejąca się Corsa | Autor: |
On 8 Lip, 00:16, SOCAR wrote:
Problem tkwi w tym że Corsa się grzeje. Po ok 40 minutach jazdy silnik
wskazuje 100st C, a wartość ta płynnie się zmienia od startu silnika.
Jednocześnie chłodzenie wyglada ok, płyny itp itd. Brak wycieków, uszkodzeń
etc. Po zatrzymaniu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki "zasuwa" jeszcze
wiatrak pod maską przez jakiś czas, ale zakłądam że to wina temperatury.
Co może być przyczyną?
chłodnica... a dokładnie zakamieniona chłodnica :)
w 2 egzemplarzach Corsy 1,5 D/ TD ktore znam, objawy byly identyczne -
diagnoza jednoznaczna taka jak podałem na początku
9 |
Data: Lipiec 08 2008 21:23:38 | Temat: Re: Grzejąca się Corsa | Autor: SOCAR |
On Tue, 8 Jul 2008 06:35:04 -0700 (PDT), wrote:
On 8 Lip, 00:16, SOCAR wrote:
Problem tkwi w tym że Corsa się grzeje. Po ok 40 minutach jazdy silnik
wskazuje 100st C, a wartość ta płynnie się zmienia od startu silnika.
Jednocześnie chłodzenie wyglada ok, płyny itp itd. Brak wycieków, uszkodzeń
etc. Po zatrzymaniu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki "zasuwa" jeszcze
wiatrak pod maską przez jakiś czas, ale zakłądam że to wina temperatury.
Co może być przyczyną?
chłodnica... a dokładnie zakamieniona chłodnica :)
w 2 egzemplarzach Corsy 1,5 D/ TD ktore znam, objawy byly identyczne -
diagnoza jednoznaczna taka jak podałem na początku
Dzieki, sprawdze w pierwszej kolejnosci :-)
--
SOCAR
| | | | | | | |