Grupy dyskusyjne   »   Gwarancja Nikon Polska - paranoja

Gwarancja Nikon Polska - paranoja



1 Data: Luty 18 2010 11:22:40
Temat: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Sławek Drogosz 

Opiszę pewien przypadek klienta:
1.) Klient zakupił body Nikona z obiektywem - sklep wyadał kartę gwarancyjn± i paragon
2.) Klient po sprawdzeniu sprzętu (po kilku dniach) podbił kartę gwarancyjn± - sklep wypełnił pola: model aparatu, numer seryjny, data, piecz±tka i podpis
3.) Po kilku miesi±cach Klient na gwarancji chciał odesłać body z obiektywem celem regulacji FF i tutaj zaczęły się jego problemy:
a) Serwis Nikon wymaga koniecznie dowodu zakupu - paragon lub faktura, podbita gwarancja nie jest wystarczaj±ca (na marginesie - można jej wogóle nie podbijać)
b) Klient zagubił paragon
c) Klient zwrócił sie do sklepu celem wydania wtórnika paragonu:
d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie potrafi± zidentyfikować transakcji)
e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
f) Klient traci gwarancję

Co o tym s±dzicie - jaka¶ paranoja. Jak by¶cie rozwi±zli zaistniały problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze zrobić ksero na wypadek gdyby wyblakły).

Pzdr, Sławek



2 Data: Luty 18 2010 11:26:52
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: karol 

Co o tym s±dzicie - jaka¶ paranoja. Jak by¶cie rozwi±zli zaistniały
problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze
zrobić ksero

Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij  ze zgubił

jk

3 Data: Luty 18 2010 11:38:41
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: JD 

Użytkownik "karol"  napisał w wiadomo¶ci

Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij  ze zgubił

a teraz po polsku napisz

--
JD

4 Data: Luty 19 2010 21:51:46
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor:

> Co o tym s±dzicie - jaka¶ paranoja. Jak by¶cie rozwi±zli zaistniały
> problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze
> zrobić ksero

Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij  ze zgubił

jk


Cze¶ć Kolina :). Tutaj też zabł±dziłe¶? :)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

5 Data: Luty 18 2010 11:34:13
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: gietrzy 

paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze zrobić ksero
na wypadek gdyby wyblakły).

Ja tak robię (dyski twarde)

pozdrawiam,
gietrzy

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Luty 18 2010 12:11:47
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Sławek Drogosz 

d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie potrafi± zidentyfikować transakcji)
e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
f) Klient traci gwarancję

Nie wiem jak Wy - ale ja bym na miejscu Klienta przycisn±ł sklep - co to znaczy, że nie wydadz± wtórnika paragonu (bo Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu) - jest karta z piecz±tk± i podpisem pracownika sklepu - jest model aparatu - jest jego numer seryjny - niech szukaj± w bazie paragonu do skutku. ;-)

7 Data: Luty 18 2010 12:25:37
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Andrzej Libiszewski 

Dnia Thu, 18 Feb 2010 12:11:47 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
jaki sprzÄ™t był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
potrafią zidentyfikować transakcji)
e) Klient nie pamiÄ™ta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
f) Klient traci gwarancjÄ™

Nie wiem jak Wy - ale ja bym na miejscu Klienta przycisnÄ…ł sklep - co to
znaczy, że nie wydadzÄ… wtórnika paragonu (bo Klient nie pamiÄ™ta dokładnej
daty zakupu) - jest karta z pieczÄ…tkÄ… i podpisem pracownika sklepu - jest
model aparatu - jest jego numer seryjny - niech szukajÄ… w bazie paragonu do
skutku. ;-)

I zatrudniÄ… do tego wróżkÄ™ ;) Przecież paragon da siÄ™ zidentyfikować
wyłÄ…cznie po numerze i dacie, niby jak miałby pracownik po numerze seryjnym
cokolwiek znaleĽÄ‡ w systemie sprzedaży? :)

Inna rzecz, że na karcie gwarancyjnej powinna być wstawiona data zakupu, a
to już powinno umożliwić namierzenie paragonu, o ile nie ma kilkunastu
takich samych.

--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Krocz naprzód, mÄ™żny Ĺ›wiatłoĹ›ci synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kÄ™dy wiedzie strzała gorejÄ…ca!"

8 Data: Luty 18 2010 12:47:16
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: SĹ‚awek Drogosz 

I zatrudniÄ… do tego wróżkÄ™ ;) Przecież paragon da siÄ™ zidentyfikować
wyłÄ…cznie po numerze i dacie, niby jak miałby pracownik po numerze seryjnym
cokolwiek znaleĽÄ‡ w systemie sprzedaży? :)

Inna rzecz, że na karcie gwarancyjnej powinna być wstawiona data zakupu, a
to już powinno umożliwić namierzenie paragonu, o ile nie ma kilkunastu
takich samych.

Masz rację - faktycznie Sklep na karcie gwarancyjnej powinien wpisać datę
sprzedaży.
Jeżeli nie wpisali jej prawidłowej - i teraz nie mogÄ… znaleĽÄ‡ paragonu - to
ich niedopatrzenie.
Tylko pytanie - czy na żÄ…danie Klienta majÄ… obowiÄ…zek wydać wtórnik
paragonu - czy jest to tylko ich dobra wola ? ;-)

9 Data: Luty 18 2010 14:05:43
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Andrzej Libiszewski 

Dnia Thu, 18 Feb 2010 12:47:16 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

I zatrudniÄ… do tego wróżkÄ™ ;) Przecież paragon da siÄ™ zidentyfikować
wyłÄ…cznie po numerze i dacie, niby jak miałby pracownik po numerze
seryjnym
cokolwiek znaleĽÄ‡ w systemie sprzedaży? :)

Inna rzecz, że na karcie gwarancyjnej powinna być wstawiona data zakupu, a
to już powinno umożliwić namierzenie paragonu, o ile nie ma kilkunastu
takich samych.

Masz rację - faktycznie Sklep na karcie gwarancyjnej powinien wpisać datę
sprzedaży.
Jeżeli nie wpisali jej prawidłowej - i teraz nie mogÄ… znaleĽÄ‡ paragonu - to
ich niedopatrzenie.

Tylko pytanie - czy na żÄ…danie Klienta majÄ… obowiÄ…zek wydać wtórnik
paragonu - czy jest to tylko ich dobra wola ? ;-)

O ile wiem, nie majÄ…. Ale z reguły siÄ™ robi wydruk systemowy, o ile można
bez żadnych wÄ…tpliwoĹ›ci ustalić który to paragon. Jak nie da rady ustalić
to żadna siła nie pomoże.

--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Krocz naprzód, mÄ™żny Ĺ›wiatłoĹ›ci synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kÄ™dy wiedzie strzała gorejÄ…ca!"

10 Data: Luty 18 2010 14:51:12
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: nobi12345 

Dnia Thu, 18 Feb 2010 12:47:16 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

Tylko pytanie - czy na ż±danie Klienta maj± obowi±zek wydać wtórnik
paragonu - czy jest to tylko ich dobra wola ? ;-)

Moja kasa fiskalna nie wyda wtórnika (bo niby jak).

Ciekawe, czy s± kasy fiskalne z opcja wtórnika?

Może te nowe, z kopia elektroniczn± albo systemy sprzedaży oparte o
komputer, ale kasy fiskalne?

--
pozdrawiam

nobi12345

11 Data: Luty 18 2010 20:08:01
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: januszek 

Sławek Drogosz napisał(a):

Nie wiem jak Wy - ale ja bym na miejscu Klienta przycisn±ł sklep - co to
znaczy, że nie wydadz± wtórnika paragonu (bo Klient nie pamięta dokładnej
daty zakupu) - jest karta z piecz±tk± i podpisem pracownika sklepu - jest
model aparatu - jest jego numer seryjny - niech szukaj± w bazie paragonu do
skutku. ;-)

Hmm... Nie istnieje nic takiego jak *wtórnik paragonu*[1]. Jedyne co
sklep może zrobić to napisać o¶wiadczenie, że taki a taki Pan kupił tego
i tego dnia taki i taki aparat. I tyle.

[1] mam  na my¶li, że dowolny dokument tak nazwany będzie miał
prawnie dokładnie taka warto¶ć jak np kawałek kartki w kratkę z
napisanym odręcznie: "wtórnik paragonu".

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

12 Data: Luty 18 2010 12:11:04
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Santana 


Użytkownik "Sławek Drogosz"  napisał w wiadomo¶ci

Opiszę pewien przypadek klienta:
1.) Klient zakupił body Nikona z obiektywem - sklep wyadał kartę gwarancyjn± i paragon
2.) Klient po sprawdzeniu sprzętu (po kilku dniach) podbił kartę gwarancyjn± - sklep wypełnił pola: model aparatu, numer seryjny, data, piecz±tka i podpis
3.) Po kilku miesi±cach Klient na gwarancji chciał odesłać body z obiektywem celem regulacji FF i tutaj zaczęły się jego problemy:
a) Serwis Nikon wymaga koniecznie dowodu zakupu - paragon lub faktura, podbita gwarancja nie jest wystarczaj±ca (na marginesie - można jej wogóle nie podbijać)
b) Klient zagubił paragon
c) Klient zwrócił sie do sklepu celem wydania wtórnika paragonu:
d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie potrafi± zidentyfikować transakcji)
e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
f) Klient traci gwarancję

Co o tym s±dzicie - jaka¶ paranoja. Jak by¶cie rozwi±zli zaistniały problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze zrobić ksero na wypadek gdyby wyblakły).


Ja s±dzę że klient jest bałaganiarz bo zgubił paragon, a teraz tupie nóżk± że serwis jest be :)
Pozdrawiam
P.S. Odk±d pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Co¶ się zmieniło?

13 Data: Luty 18 2010 12:23:40
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Sławek Drogosz 

Ja s±dzę że klient jest bałaganiarz bo zgubił paragon, a teraz tupie nóżk± że serwis jest be :)
Pozdrawiam
P.S. Odk±d pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Co¶ się zmieniło?

Zgodzę się z Tob± - ale uważam, że producenci powinni również w kartach gwarancyjnych usun±ć rubryki zwi±zane z "podbiciem gwarancji" - bo niby czemu ma to służyć - kto¶ powie - jest tam np. numer seryjny - OK - ale, czy nie można go umieszczać na paragonie (fakturze).
W praktyce - karta gwarancyjna jest podbijana - jak trzeba odesłać sprzęt do serwisu. Wczesniej prawie nikt jej nie podbija. Według mnie można trochę ułatwić życie Nam Klientom.

14 Data: Luty 18 2010 12:40:37
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: gietrzy 

ale, czy nie można go umieszczać na paragonie (fakturze).

Programowałe¶ kiedy¶ kasę fiskaln±? ;)
Czy przypadkiem każdy sn nie musiał by być osobn± pozycj±?

Nikon D90 sn 0019
Nikon D90 sn 0020
Nikon D90 sn 0021

itd.

Niezła jazda by była :)

Powinno być tak jak w B&H; wszystko maj± rejestrowane u siebie w bazie i jest
OK. Zreszt± na rachunkach też jest wszystko.
Canon USA też ode mnie nie chciał żadnych papierów; choć miałem przy sobie cał±
dokumentację. Ładna, młoda kobieta postukała na klawiaturze chwil kilka, co¶
wydrukowała i pożegnała, dziękuj±c za to, że używam sprzętu Canon.

Czuć było inny kontynent ;)

pozdrawiam,
gietrzy

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Luty 18 2010 11:26:22
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor:

W po¶cie
 Santana nabazgrał:

P.S. Odk±d pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Co¶ się
zmieniło?

Marki poważnie traktuj±ce klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka
innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzaj± czy
gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzętu. Można
oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.

16 Data: Luty 18 2010 12:28:43
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Andrzej Libiszewski 

Dnia 18 Feb 2010 11:26:22 GMT,  napisał(a):

W poście
 Santana nabazgrał:
P.S. OdkÄ…d pamiÄ™tam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. CoĹ› siÄ™
zmieniło?

Marki poważnie traktujÄ…ce klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka
innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzajÄ… czy
gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzÄ™tu. Można
oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.

Na podstawie numeru seryjnego policzÄ… gwarancjÄ™ od daty produkcji. ZresztÄ…
zgodnie z informacjÄ… od Lenovo, do urzÄ…dzenia należy bezwzglÄ™dnie dołÄ…czyć
kartÄ™ gwarancyjnÄ… i kopiÄ™ dowodu zakupu.


--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Dar jest błogosławieĹ„stwem ofiarodawcy"

17 Data: Luty 18 2010 12:05:39
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor:

W po¶cie
 Andrzej Libiszewski nabazgrał:

Na podstawie numeru seryjnego policz± gwarancję od daty produkcji.

Raczej od ,,oddania do użytku'' - zarejestrowania w bazie przez dystrybutora.
W przypadku mojego MBP nast±piło to już po tym, jak obejrzałem sobie sprzęt
czy czasem nie ma jakich¶ trzepniętych pikseli czy innych ,,akceptowalnych''
wad.

Zreszt±
zgodnie z informacj± od Lenovo, do urz±dzenia należy bezwzględnie doł±czyć
kartę gwarancyjn± i kopię dowodu zakupu.

Mogło się zmienić w ci±gu kilku lat (od kiedy IBM przestał toto firmować).

18 Data: Luty 18 2010 14:07:34
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Andrzej Libiszewski 

Dnia 18 Feb 2010 12:05:39 GMT,  napisał(a):

W poście
 Andrzej Libiszewski nabazgrał:
Na podstawie numeru seryjnego policzÄ… gwarancjÄ™ od daty produkcji.

Raczej od ,,oddania do użytku'' - zarejestrowania w bazie przez dystrybutora.
W przypadku mojego MBP nastÄ…piło to już po tym, jak obejrzałem sobie sprzÄ™t
czy czasem nie ma jakichś trzepniętych pikseli czy innych ,,akceptowalnych''
wad.

No o to chodzi. Ale nie każdy producent przewiduje takie coĹ› -
Fujitsu-Siemens liczyło wtedy od daty produkcji + 3 miesiÄ…ce OIDP.


ZresztÄ…
zgodnie z informacjÄ… od Lenovo, do urzÄ…dzenia należy bezwzglÄ™dnie dołÄ…czyć
kartÄ™ gwarancyjnÄ… i kopiÄ™ dowodu zakupu.

Mogło siÄ™ zmienić w ciÄ…gu kilku lat (od kiedy IBM przestał toto firmować).

Zapewne siÄ™ zmieniło.


--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

19 Data: Luty 18 2010 17:31:12
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Kuba 

 pisze:

W po¶cie  Santana nabazgrał:
P.S. Odk±d pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Co¶ się zmieniło?

Marki poważnie traktuj±ce klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzaj± czy
gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzętu. Można
oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.

I owszem, gdy w MBP padł mi układ graficzny, po numerze seryjnym sprawdzili, kuriera na swój koszt przysłali, bez dodatkowej papierkologii sprawę załatwili.

Pzdr,
Kuba

20 Data: Luty 18 2010 13:39:34
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Jakub Jewuła 

....

P.S. Odk±d pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Co¶ się zmieniło?

W Polsce? A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

q

21 Data: Luty 18 2010 16:36:41
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Grzegorz S 

Jakub Jewuła  wrote:

...
> P.S. Odk±d pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Co¶ się
> zmieniło?

W Polsce? A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Gwarancja jest dobrowolna od producenta i może wpisać w ni± dowolne warunki.

--
gs

22 Data: Luty 18 2010 13:08:57
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: cichybartko 

Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu mógłby w kartę gwarancyjn± wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji zrobiłaby się trzyletnia, bo piecz±tka sklepu to ¶więta rzecz ;). Paragon w do¶ć dużym stopniu ogranicza ten proceder.
Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to piku¶ ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).

--
Pozdrawiam,
Bartosz.

23 Data: Luty 18 2010 13:17:21
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: bofh@nano.pl 

cichybartko wrote:

Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu
mógłby w kartę gwarancyjn± wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji
zrobiłaby się trzyletnia, bo piecz±tka sklepu to ¶więta rzecz ;).
Paragon w do¶ć dużym stopniu ogranicza ten proceder.
Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail
Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić
chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to
piku¶ ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).


W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
sprzedaży wysyłkowej.

wer

24 Data: Luty 18 2010 13:41:32
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: JD 

Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci

cichybartko wrote:
Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu
mógłby w kartę gwarancyjn± wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji
zrobiłaby się trzyletnia, bo piecz±tka sklepu to ¶więta rzecz ;).
Paragon w do¶ć dużym stopniu ogranicza ten proceder.
Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail
Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić
chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to
piku¶ ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).


W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
sprzedaży wysyłkowej.

wer

Parę dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
W jakiej sytuacji może  mi to utrudnić życie?

--
Pozdrawiam
JD

25 Data: Luty 18 2010 14:08:43
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Andrzej Libiszewski 

Dnia Thu, 18 Feb 2010 13:41:32 +0100, JD napisał(a):


ParÄ™ dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
W jakiej sytuacji może  mi to utrudnić życie?

Jak zgubisz :)

--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Dar jest błogosławieĹ„stwem ofiarodawcy"

26 Data: Luty 18 2010 14:31:20
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: JD 

Użytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisał w wiadomoĹ›ci

Dnia Thu, 18 Feb 2010 13:41:32 +0100, JD napisał(a):


ParÄ™ dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
W jakiej sytuacji może  mi to utrudnić życie?

Jak zgubisz :)

-- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Dar jest błogosławieĹ„stwem ofiarodawcy"


Filtr czy paragon? ;)

--
Pozdrawiam
JD

27 Data: Luty 18 2010 16:04:17
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Andrzej Libiszewski 

Dnia Thu, 18 Feb 2010 14:31:20 +0100, JD napisał(a):

Użytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisał w
wiadomości
Dnia Thu, 18 Feb 2010 13:41:32 +0100, JD napisał(a):


ParÄ™ dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
W jakiej sytuacji może  mi to utrudnić życie?

Jak zgubisz :)



Filtr czy paragon? ;)

W obu przypadkach :)

--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
Alvy Singer

28 Data: Luty 18 2010 13:41:12
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Jakub Jewuła 

Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu
mógłby w kartę gwarancyjn± wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji
zrobiłaby się trzyletnia, bo piecz±tka sklepu to ¶więta rzecz ;).
Paragon w do¶ć dużym stopniu ogranicza ten proceder.
Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail
Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić
chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to
piku¶ ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).

W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
sprzedaży wysyłkowej.

Podstawa?

Co chwila dostaje przesylki wylacznie z paragonami...

q

29 Data: Luty 20 2010 00:24:56
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 18 Feb 2010,  wrote:

W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
sprzedaży wysyłkowej.

  Ale podstaw± prawn± jest (wył±cznie) Twoje twierdzenie? ;)

pzdr, Gotfryd

30 Data: Luty 18 2010 14:20:01
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Sławek Drogosz 

Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze zrobić ksero na wypadek gdyby wyblakły).

W my¶l prawa ksero paragonu (oryginał nam zupełnie wyblakł) - nie jest dowodem zakupu (więc sklep (serwis)  może taki kserowany paragon zignorować) - ale jest honorowane jako dowód w sprawie s±dowej. Warto zatem walczyć o jak najdłuższ± żywotno¶ć oryginału paragonu - przechowuj±c go np. w lodówce. ;-)

31 Data: Luty 18 2010 14:21:27
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Santana 


Użytkownik "Sławek Drogosz"  napisał w wiadomo¶ci

Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze zrobić ksero na wypadek gdyby wyblakły).

W my¶l prawa ksero paragonu (oryginał nam zupełnie wyblakł) - nie jest dowodem zakupu (więc sklep (serwis)  może taki kserowany paragon zignorować) - ale jest honorowane jako dowód w sprawie s±dowej. Warto zatem walczyć o jak najdłuższ± żywotno¶ć oryginału paragonu - przechowuj±c go np. w lodówce. ;-)


Albo brać fakture :)

32 Data: Luty 18 2010 15:36:33
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Sławek Drogosz 

W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
- serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy; Nikon w warunkach gwarancji okre¶la wymóg karty gwarancyjnej z dołaczonym dowodem zakupu
- ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodno¶ci towaru z umow± (kupna); tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesi±ce od stwierdzenia wady. Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w zasadzie transakcji sprzedawca/kupuj±cy) i nie ma wymogu prawnego aby był to koniecznie paragon (faktura) ze strony kupuj±cego - a sprzedajacy ma obowi±zek przechowywania faktur (paragonów) przez okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W opisanej sytuacji kupuj±cy ma w rękach podbit± gwarancję - sklep nie może wyprzeć się faktu sprzedaży.

I tak sobie my¶lę, że reklamacje z tytułu niezgodno¶ci towaru z umow± maj± większ± moc prawn± i s± wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
Dlaczego:
- oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi "złymi" serwisami
- gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedaj±cego, który dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas naprawy jest przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako Klienci
- w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu "niezgodnio¶ci towaru z umow±" przepisy reguluj±ce formę i czas rozpatrywania reklamacji s± jednolite (obowi±zuj±ce dla całego kraju czy UNI) i łatwiej je egzekwować

My¶lę, że My Polacy zabardzo przyzwyczalili¶my się do schematu - uszkodzony towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na schemat - uszkodzony towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu gwarancji - a koniecznie "niezgodno¶ci towaru z umow±". Mocno może upro¶ciłem temat - ale tak myslę.

33 Data: Luty 18 2010 16:11:27
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Marek Dyjor 

Sławek Drogosz wrote:

W przedstawionej sytuacji - jeżeli sprzęt będzie wymagał naprawy:
- serwis ze względu na brak paragonu (dowodu zakupy) odmówi naprawy;
Nikon w warunkach gwarancji okre¶la wymóg karty gwarancyjnej z
dołaczonym dowodem zakupu
- ale można sprzęt reklamować z tytułu niezgodno¶ci towaru z umow±
(kupna); tutaj okres reklamacyjny wynosi 2 lata i 2 miesi±ce od
stwierdzenia wady. Tutaj również wymagany jest dowód zakupu (a w
zasadzie transakcji sprzedawca/kupuj±cy) i nie ma wymogu prawnego aby
był to koniecznie paragon (faktura) ze strony kupuj±cego - a
sprzedajacy ma obowi±zek przechowywania faktur (paragonów) przez
okreslony czas (na pewno pozyżej 1 roku). W opisanej sytuacji
kupuj±cy ma w rękach podbit± gwarancję - sklep nie może wyprzeć się
faktu sprzedaży.
I tak sobie my¶lę, że reklamacje z tytułu niezgodno¶ci towaru z umow±
maj± większ± moc prawn± i s± wygodniejsze dla klienta niż gwarancja.
Dlaczego:
- oddajemy uszkodzony (nie z winy użytkownika) sprzęt do sklepu i nie
interesuje Nas wysyłanie go do serwisu i np. użeranie się z tymi
"złymi" serwisami
- gwarancja i jej regulamin jest tworzona przez samego sprzedaj±cego,
który dba o swoje interesy i jeżeli np. deklarowany maksymalny czas
naprawy jest przekroczony - prawnie niewiele możemy zrobić jako
Klienci - w przypadku czasu realizacji reklamacji z tytułu
"niezgodnio¶ci towaru z umow±" przepisy reguluj±ce formę i czas
rozpatrywania reklamacji s± jednolite (obowi±zuj±ce dla całego kraju
czy UNI) i łatwiej je egzekwować
My¶lę, że My Polacy zabardzo przyzwyczalili¶my się do schematu -
uszkodzony towar - oddajemy go do serwisu producenta. Czas może na
schemat - uszkodzony towar - oddajemy go do sklepu - i nie z tytułu
gwarancji - a koniecznie "niezgodno¶ci towaru z umow±". Mocno może
upro¶ciłem temat - ale tak myslę.

tja poczytaj jednak warunki...

tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży potem trzeba to udowodnić.

34 Data: Luty 18 2010 19:04:00
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Sławek Drogosz 


Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomo¶ci

tja poczytaj jednak warunki...

tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży potem trzeba to udowodnić.

Mogę się mylić - ale wydaje mi się, że mylisz pojęcia - to o czym piszesz to prawo rękojmi (nie wiem czy nadal to obowi±zuje).
Ja piosałem o "niezgodno¶ci towaru z umow±" - będ±c± odpowiednikiem "gwarancji" - która spada na sprzedawcę.
I tutaj reguły s± takie jak pisałem: jeżeli towar posiada wadę - tzw. "ukryt±" w momencie sprzedaży lub powstał± w trakcie eksploatacji towaru w okresie do 2 lat od daty zakupu - zgłaszamy to sprzedawcy. Na zgłoszenie mamy 2 miesi±ce od ujawnienia wady. Takie prawo przyszło do Polski chyba w momencie wej¶cia do Uni Europejskiej.

35 Data: Luty 18 2010 19:51:52
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Andrzej Libiszewski 

Dnia Thu, 18 Feb 2010 19:04:00 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomoĹ›ci

tja poczytaj jednak warunki...

tylko do 6 miesiÄ™cy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży
potem trzeba to udowodnić.

MogÄ™ siÄ™ mylić - ale wydaje mi siÄ™, że mylisz pojÄ™cia - to o czym piszesz to
prawo rękojmi (nie wiem czy nadal to obowiązuje).

Nie, nie myli pojęć. Mowa o odpowiedzialnoĹ›ci sprzedawcy z tytułu
niezgodnoĹ›ci towaru z umowÄ…, i tu domniemanie że niezgodnoć/wada
wystÄ™powała w momencie nabycia obowiÄ…zuje przez pół roku. Potem ciÄ™żar
udowodnienia, że wystÄ™powała należy do klienta.

Ja piosałem o "niezgodnoĹ›ci towaru z umowÄ…" - bÄ™dÄ…cÄ… odpowiednikiem
"gwarancji" - która spada na sprzedawcÄ™.

To nie jest odpowiednik gwarancji.

I tutaj reguły sÄ… takie jak pisałem: jeżeli towar posiada wadÄ™ - tzw.
"ukrytÄ…" w momencie sprzedaży lub powstałÄ… w trakcie eksploatacji towaru w
okresie do 2 lat od daty zakupu - zgłaszamy to sprzedawcy. Na zgłoszenie
mamy 2 miesiÄ…ce od ujawnienia wady. Takie prawo przyszło do Polski chyba w
momencie wejścia do Uni Europejskiej.

Patrz pierwszy akapit.

--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
pontyfikat kapłanów porusza rÄ™koma Boga."

36 Data: Luty 18 2010 19:58:35
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: SĹ‚awek Drogosz 


Użytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisał w wiadomoĹ›ci

Nie, nie myli pojęć. Mowa o odpowiedzialnoĹ›ci sprzedawcy z tytułu
niezgodnoĹ›ci towaru z umowÄ…, i tu domniemanie że niezgodnoć/wada
wystÄ™powała w momencie nabycia obowiÄ…zuje przez pół roku. Potem ciÄ™żar
udowodnienia, że wystÄ™powała należy do klienta.

Faktycznie jest różne interpretacje tego przepisu. Ja nadal twierdzÄ™, że nie jest to okres 6 miesiÄ™cy.
Ponizej przytaczam pełny wyciag definicji "niezgodnoĹ›ci towaru z umowÄ…" z którÄ… ja siÄ™ spotkałem (długie - ale warto przeczytać):

NIEZGODNOŚĆ  TOWARU  Z  UMOWÄ„



PojÄ™cie  niezgodnoĹ›ci towaru z umowÄ… wprowadziła  od  dnia  01.01.2003r. ustawa                o  szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego        z dnia 27 lipca 2002r.  i  zastÄ…piło  ono rÄ™kojmiÄ™.



Towar  konsumpcyjny  jest  niezgodny  z  umowÄ…  jeĹ›li:



-  nie  nadaje  siÄ™  do  celu  do  jakiego  tego  rodzaju   towar  jest zwykle  używany,            np. odtwarzacz  DVD  nie  odtwarza  płyt.



-  nie  posiada  właĹ›ciwoĹ›ci,  jakie  powinny cechować towar  tego  rodzaju, np. wybielacz  nie  wybiela.



-  w  przypadku  gdy  indywidualnie  uzgodniono  właĹ›ciwoĹ›ci  towaru, nie odpowiada             on  opisowi  podanemu  przez  sprzedawcÄ™  lub okazanej  próbce  lub  wzorowi  towaru,   albo  gdy  nie  nadaje  siÄ™  do celu  okreĹ›lonego  przez  kupujÄ…cego  przy  zawarciu  umowy – np. materiał z  którego  wykonano  tapicerkÄ™  zakupionych  mebli  jest  niezgodny  z okazanÄ…  przy  zawarciu  umowy  próbkÄ….



-   nie  odpowiada  oczekiwaniom  opartym  na  publicznych  zapewnieniach sprzedawcy    lub  producenta   zawartych  w  oznakowaniu  towaru  lub reklamie,  np. poĹ›ciel  antyalergiczna  wywołuje  alergiÄ™.



-  został  nieprawidłowo  zamontowany  lub  uruchomiony  przez  sprzedawcÄ™, albo  wg  instrukcji  otrzymanej  od  sprzedawcy,  np.  wadliwie zamontowane  drzwi  wejĹ›ciowe.





 Za  niezgodnoć  towaru  z  umowÄ…  odpowiada  SPRZEDAWCA,  mimo  iż  nie jest  jego wytwórcÄ…,  przez  2  LATA  od  daty  wydania  towaru. KupujÄ…cy ma  zatem prawo  w  ciÄ…gu  dwóch  lat  od  zakupu (odebrania  towaru) złożyć  reklamacjÄ™  u  sprzedawcy. Należy        przy tym pamiÄ™tać,  że samo zawiadomienie o  niezgodnoĹ›ci -  potocznie  i  powszechnie  nazywanym zgłoszeniem  reklamacji - nie  wystarczy.  KupujÄ…cy  w  zgłoszeniu reklamacyjnym  powinien  zgłosić  okreĹ›lone  żÄ…danie,  tj.  wybrać  sposób jej  załatwienia.  Rodzaje  żÄ…daĹ„  kupujÄ…cego  oraz  ich  kolejnoć  okreĹ›la ustawa  o  sprzedaży  konsumenckiej.  Zgodnie  z  przepisami  tej ustawy kupujÄ…cy  może   w  pierwszej  kolejnoĹ›ci  żÄ…dać  usuniÄ™cia  niezgodnoĹ›ci przez  naprawÄ™  lub  wymianÄ™,  a  dopiero  gdyby  były  one  niemożliwe  lub zbyt  kosztowne  (nieopłacalne) może  zażÄ…dać  obniżenia  ceny  towaru, a  jeĹ›li  niezgodnoć  ma  charakter  istotny  może  od  umowy  odstÄ…pić, czyli  jak  potocznie  nazywajÄ…  to  konsumenci  zażÄ…dać  zwrotu  „gotówki” – ceny.



Zatem  najpierw  w  grÄ™  wchodzi  naprawa  lub  wymiana,  a  dopiero  gdy one  sÄ…  niemożliwe  możemy poprosić  o  obniżenie  ceny towaru  lub  jej zwrot.



KupujÄ…cy  może  odstÄ…pić  od  umowy  sprzedaży  w  trzech  przypadkach:



1)      jeĹ›li  naprawa  ani  wymiana towaru  nie  jest  możliwa  lub  zbyt droga;



2)      jeĹ›li  sprzedawca  nie  zdołał  naprawić  albo  wymienić  towaru  w odpowiednim  czasie;



3)      oraz jeĹ›li  kolejna  naprawa  lub  wymiana  towaru  narażałaby kupujÄ…cego                 na  znaczne  niedogodnoĹ›ci.

OdstÄ…pienie  od  umowy  kupna  sprzedaży jest  możliwe  jedynie  wtedy  gdy niezgodnoć  towaru  jest  istotna.  W  przypadku  gdyby  miała  ona charakter  nieistotny -  drobiazgowy    w  grÄ™  może  wchodzić  jedynie obniżenie  ceny  proporcjonalnie  do  pomniejszonej  wartoĹ›ci  towaru. W przypadku, gdy zachodzÄ… przesłanki do odstÄ…pienia od umowy wskazane jest skierowanie do sprzedawcy pisemnego oĹ›wiadczenia kupujÄ…cego o odstÄ…pieniu.

37 Data: Luty 18 2010 22:26:00
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Marek Dyjor 

Sławek Drogosz wrote:

Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał w wiadomoĹ›ci
Nie, nie myli pojęć. Mowa o odpowiedzialnoĹ›ci sprzedawcy z tytułu
niezgodnoĹ›ci towaru z umowÄ…, i tu domniemanie że niezgodnoć/wada
wystÄ™powała w momencie nabycia obowiÄ…zuje przez pół roku. Potem
ciÄ™żar udowodnienia, że wystÄ™powała należy do klienta.

Faktycznie jest różne interpretacje tego przepisu. Ja nadal twierdzÄ™,
że nie jest to okres 6 miesiÄ™cy.
Ponizej przytaczam pełny wyciag definicji "niezgodnoĹ›ci towaru z
umowÄ…" z którÄ… ja siÄ™ spotkałem (długie - ale warto przeczytać):

.....


moze weĽ poszukaj tej ustawy a nie jakiejĹ› tam interpretacji...

ustawa jest zrobiona pod prawnikow, (ja uważam ze jest do dupy bo daje zbyt dużÄ… swobodÄ™ interpretacji)

38 Data: Luty 19 2010 03:56:49
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: januszek 

Marek Dyjor napisał(a):

[...]

ustawa jest zrobiona pod prawnikow, (ja uważam ze jest do dupy bo daje zbyt
duż± swobodę interpretacji)

Moim zdaniem jest jasna i klarowna idziesz do rzeczoznawcy PIH i ten
prawie wszystko zrobi ;) Nawiasem mówi±c w opisanym tu problemie
podszedł bym do sprawy od strony w jaki sposób konsument, który zgubił
paragon może prawnie udowodnić, że ten konkretny aparat kupił u tego
konkretnego sprzedawcy w konkretnym dniu co będzie podstaw± powołania
się na te konkretne przepisy ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

39 Data: Luty 20 2010 00:40:58
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 18 Feb 2010, Sławek Drogosz wrote:


Użytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisał w wiadomo¶ci
Nie, nie myli pojęć. Mowa o odpowiedzialno¶ci sprzedawcy z tytułu
niezgodno¶ci towaru z umow±, i tu domniemanie że niezgodno¶ć/wada
występowała w momencie nabycia obowi±zuje przez pół roku. Potem ciężar
udowodnienia, że występowała należy do klienta.

Faktycznie jest różne interpretacje tego przepisu. Ja nadal twierdzę, że nie jest to okres 6 miesięcy.
Ponizej przytaczam pełny wyciag definicji "niezgodno¶ci towaru z umow±"
z któr± ja się spotkałem (długie - ale warto przeczytać):

NIEZGODNO¦Ć  TOWARU  Z  UMOWˇ

1. Podaj Ľródło!
2. Totalnie "rozjechałe¶" tekst, jaki¶ automat zrobił wyrównywanie
  za pomoc± uzupełnienia spacjami, używaj±c do tego fontu
  nieproporcjonalnego (być może semifixed, ale nie fixed, a to
  wła¶nie "bije" przy spacjach)

3. Ad rem :)

  Opisałe¶ obowi±zki sprzedawcy itede.
  Pomin±łe¶ rzecz najważniejsz±: co oznacza ta "niezgodno¶ć"?

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321
+++
Art. 4.

1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny
  w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  niezgodności przed upływem
  sześciu miesięcy od wydania towaru
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
-- -

  Proste - przez 6 miesięcy jest "domniemanie", więc jak sprzedawca
zechce wskazać że wada powstała na skutek eksploatacji niezgodnej
z instrukcj±, upuszczenia, zalania czy innych takich, musi to
wykazać. Jako¶. A przynajmniej "jako¶".

  Po 6 miesi±cach sytuacja jest odwrotna: "przy sprzedaży działał?
- działał - to dlaczego Pan go zepsuł?" ;)

Towar  konsumpcyjny  jest  niezgodny  z  umow±  je¶li:

  No.
  Ale pozostaje sprawa PRZYCZYNY.

  Bo jak jest "niezgodny" wskutek tego, że został walnięty o bruk
b±dĽ utopiony w jeziorku, to (za wyj±tkiem przypadków, kiedy
*miał* wytrzymać walenie o bruk i topienie w ¶ciekach)
wada *nie istniała* w momencie sprzedaży.

  Zauważ: "niezgodno¶ć" za element krytyczny okre¶la fakt
istnienia niezgodno¶ci z umow± (w tym "z reklamy") *w momencie
wydania*.
  To czy jest zepsuty po roku nikogo nie obchodzi (formalnie).
  Sklep *NIE ODPOWIADA* za to, że "się zepsuł" - odpowiada za to,
że "był zepsuty od pocz±tku, a dopiero teraz to wylazło"!

  Je¶li sprzęt "sam się zepsuł", to powstaje pytanie "a gdzie
leży przyczyna, że się zepsuł"?
  Do 6 miesięcy domniemuje się że "w nim".
  Że "w ¶rodku" co¶ było zepsute. Od pocz±tku.
  Czyli z automatu podpada pod przepis.

  Po pół roku jest gorzej.
  A co najmniej jest spore pole popisu dla prawników, jak już
kto¶ napisał :D

pzdr, Gotfryd

40 Data: Luty 18 2010 18:57:51
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Bartlomiej Lidke 

Marek Dyjor  wrote:

tylko do 6 miesięcy domniemywa sie że wada istniała w chwili sprzedaży
potem trzeba to udowodnić.

po 6-ciu tez nie jest az tak tragicznie:

http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/informacja/komunikaty_prasowe/art592.html

"Prawie 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna
za utrudnianie konsumentom możliwo¶ci reklamowania wadliwych towarów"

[...]

"Wynikało z nich, że spółka odmawia przyjmowania lub odrzuca reklamacje
klientów zgłaszane po upływie sze¶ciu miesięcy od wydania towaru, je¶li
konsument nie udowodni w sposób wymagany przez przedsiębiorcę, że wada
istniała w chwili zakupu."

[...]

"UOKiK uznał za niedozwolone automatyczne odrzucanie przez Media Markt
reklamacji - bez odniesienia się do wskazanych w dokumentach przez
konsumentów wad. Ponadto Urz±d stwierdził, że klienci spółki byli
wprowadzani w bł±d co do faktycznie przysługuj±cych im uprawnień"

--
butthead
                                         o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:
"Jest to jedyny film, w którym Szkot gra Egipcjanina, który jest Hiszpanem
 i Francuz, który gra Szkota, który jest Nowojorczykiem..."

41 Data: Luty 18 2010 20:04:48
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: januszek 

Sławek Drogosz napisał(a):

Co o tym s±dzicie - jaka¶ paranoja. Jak by¶cie rozwi±zli zaistniały problem
Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i jeszcze zrobić ksero
na wypadek gdyby wyblakły).

Cokolwiek by nie mówić o serwisie Nikona to w tym, opisanym przypadku
to Klient nie przeczytał postanowień umowy gwarancyjnej i maskuje się
krzycz±ć: "paranoja!" - a przecież ludzka to rzecz, nie czytać ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

42 Data: Luty 18 2010 22:27:26
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Marek Dyjor 

januszek wrote:

Sławek Drogosz napisał(a):

Co o tym s±dzicie - jaka¶ paranoja. Jak by¶cie rozwi±zli zaistniały
problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancj± (i
jeszcze zrobić ksero na wypadek gdyby wyblakły).

Cokolwiek by nie mówić o serwisie Nikona to w tym, opisanym przypadku
to Klient nie przeczytał postanowień umowy gwarancyjnej i maskuje się
krzycz±ć: "paranoja!" - a przecież ludzka to rzecz, nie czytać ;)

klient podnosi absurdalno¶ć wymogu posiadania rachunku skoro jest karta gwarancyjna.

43 Data: Luty 19 2010 04:00:02
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: januszek 

Marek Dyjor napisał(a):

Cokolwiek by nie mówić o serwisie Nikona to w tym, opisanym przypadku
to Klient nie przeczytał postanowień umowy gwarancyjnej i maskuje się
krzycz±ć: "paranoja!" - a przecież ludzka to rzecz, nie czytać ;)

klient podnosi absurdalno¶ć wymogu posiadania rachunku skoro jest karta
gwarancyjna.

A ta karta gwarancyjna jest dowodem zawarcia umowy gwarancyjnej.
A jednym z warunkow waznosci tej umowy jest posiadanie dowodu zakupu.
Gdyby więc Klient przeczytał umowe jak± zawarł to na pewno wiedziałby,
że karta gwarancyjna bez paragonu ma warto¶ć papieru ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

44 Data: Luty 19 2010 07:39:07
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Autor: Marek Wyszomirski 

"smila"  napisał:

>
>> klient podnosi absurdalno¶ć wymogu posiadania rachunku skoro jest karta
>> gwarancyjna.
>
> A ta karta gwarancyjna jest dowodem zawarcia umowy gwarancyjnej.
> A jednym z warunkow waznosci tej umowy jest posiadanie dowodu zakupu.
> Gdyby więc Klient przeczytał umowe jak± zawarł to na pewno wiedziałby,
> że karta gwarancyjna bez paragonu ma warto¶ć papieru ;)
>
> j.
>

a czy mozna zawrzec umowe gwarancyjna bez wczesniejszego zakupu...?
jesli tak to chetnie to zrobie, zeby wiedziec czego nie kupowac :)

Przypuszczam że można - np. aparat wygrany jako nagroda w konkursie.


--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski

Gwarancja Nikon Polska - paranoja



Grupy dyskusyjne