Grupy dyskusyjne   »   Hadrowanie za pomocą C 450 D.

Hadrowanie za pomocą C 450 D.



1 Data: Sierpien 29 2009 14:37:28
Temat: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 

0. Jak hadrować liście? :)
1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?
2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
   hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.
3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?

-=-

Moje problemy z C 450 D to liście. :)
Jeśli chodzi o pfotoszopkę, nieźle sobie radzi
z hadrowaniem odręcznym (bezstatywowym) ale inne
programy niekoniecznie dają dobry efekt bezporuszeniowy.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....



2 Data: Wrzesien 05 2009 18:11:11
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Moje problemy z C 450 D to liście. :)
Jeśli chodzi o pfotoszopkę, nieźle sobie radzi
z hadrowaniem odręcznym (bezstatywowym) ale inne
programy niekoniecznie dają dobry efekt bezporuszeniowy.

Nikt z Was nie HaDRuje takim czymś (C50D i PS) tego czegoś
(co się rusza jak liście) czy chodzi o coś innego?

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

3 Data: Wrzesien 05 2009 19:30:30
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Nikt z Was nie HaDRuje takim czymś (C50D i PS) tego czegoś
(co się rusza jak liście) czy chodzi o coś innego?



+ Nikt z Was nie HaDRuje takim czymś (C450D i PS) tego czegoś
(co się rusza jak liście) czy chodzi o coś innego?


--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

4 Data: Wrzesien 05 2009 10:33:13
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: XX YY 

On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

0. Jak hadrować liście? :)
1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?
2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
   hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.
3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?

-=-

Moje problemy z C 450 D to liście. :)

nie rozwiazesz

jedyna rada w miare skuteczna to aparat bardziej szybkostrzelny , lub
robienie zdjec przy bezwietrznej pogodzie

5 Data: Wrzesien 05 2009 20:37:44
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: JA 

On 2009-08-29 14:37:28 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"  said:


3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
Ma jeśli umie się to zrobić.

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?
Nie ma.

I przestań bełkotać tylko pisz jak człowiek.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

6 Data: Wrzesien 06 2009 00:00:38
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"JA"

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?

: Nie ma.

Są wiec dwie sprzeczne informacje.


"XX YY"
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
ale różnie obrobionej klatki?

: oczywiscie jesli robisz  z raw

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

7 Data: Wrzesien 05 2009 23:48:23
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: XX YY 

On 6 Sep., 00:00, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"JA"

>> 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
>>    ale różnie obrobionej klatki?

: Nie ma.

Są wiec dwie sprzeczne informacje.


dwie sprzeczne informacje i tylko jedna z nich moze byc prawdziwa.

na tak postawione pytanie jak postawiles mozna odpowiedziec :

wszystko ma sens co prowadzi do dobrego wyniku.

jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego  dziela
sztuki to bedzie mialo sens.

robienie hdr z jednej klatki roznie obrobionej ma sens i zobaczysz
roznice   dlatego ze zwartosc infrmacyjna ( w sumie pojemnosc i
rozpietosc tonalna ) zawarta w RAW  jest wieksza niz to moze przeniesc
monitor ( gdyby dynamika monitora byla wyzsza , wowczas suwaki nie
mialyby sensu , i wogole obrobka - widzielibysmy wszystko na
monitorze ).

innymi slowy mowiac ,  za pomoca hdr z jednego rawu  udajwe sie
rozszerzac zakres tonalny j, a wlasciwie mowiac prawidlowo
zaciesniasz ( zageszczasz ) dynamike jaka zawiera Raw  do dynamiki
urzadzenia wyjscia .

To przyklad z fortepianem o rozpietosci kilku oktaw i odsluchiwaniu
przez sluchawke telefoniczna , ktora jest w stanie przeniesc tylko 2
oktawy.


Istnieje takze tzw pseudo HDR  czyli tonmapowanie jednego Raw   , ma
jednak te wade , ze jak wszystko co auomatyczne prowadzi nie zawsze do
wynikow oczekiwanych. Rzeczywiscie  zostaje zaciesniona dynamika , ale
najczesciej zostaja wydobyte przy tej okazji szumy z ciemnych partii .

Podobny skutek moze dac manipuloanie reczne krzywymi , z tym ze
wybulenie krzywej powoduje zawsze z jednej strony wzrost kontrastu , z
drugiej spadek i zblizenie barw w kierunku przeciwnym.

Zlozenie np 3 zdjec zrobionych z RAw np na -1 ev, 0 ev , +1 ev -
spowoduje porzerzenie i wzbogacenie gamy tonalnej , przejscia tonalne
stana sie lagodniejsze , subtelniejsze.
Mozna jeden z wyciagow obrobic np bardzo kontratowo i zlozyc z
normalnym obrazem , wowczas  podnosisz kontrast pozostawiajac jednak
przejscia tonalne

tutaj przyklad :

http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050

oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do
lepszego wyniku !

8 Data: Wrzesien 06 2009 12:52:00
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

XX YY pisze:

To przyklad z fortepianem o rozpietosci kilku oktaw i odsluchiwaniu
przez sluchawke telefoniczna , ktora jest w stanie przeniesc tylko 2
oktawy.

Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jesteśmy w stanie zidentyfikować każdy z 88 dźwięków (ponad 7 oktaw) dzięki harmonicznym.

tutaj przyklad :
http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050
oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

No właśnie, jak się nie opanuje narzędzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr.

obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do
lepszego wyniku !

To jest jedna szkoła, łomografia rzekłbym, ja propaguję inną - najpierw myśl.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/idzie kryzys, sprzedaż spada, dział marketingu zaleca stworzyć bloga/

9 Data: Wrzesien 06 2009 15:53:23
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Janko Muzykant"

Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jesteśmy w stanie zidentyfikować każdy z 88 dźwięków (ponad 7 oktaw) dzięki harmonicznym.

Miałem Ci nie wchodzić w drogę, ale nie w sprawach muzyki. ;)
Fortepian ma wyższe harmoniczne a telefon coś odwrotnego, to
znaczy puste miejsca podobne chyba do odwrotnych blików. Na
dodatek dochodzą jeszcze jakieś udziwnienia zależne od czasu ;)
budowy linii i technologii. Inne są analogowe, a inne cyfrowe
telefony, z tym że te pierwsze teraz (od co najmniej 20 lat)
i tak są częściowo cyfrowe. ;)

Innymi słowy porównanie do telefonii jest nietrafione.

tutaj przyklad :
http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050
oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

No właśnie, jak się nie opanuje narzędzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr.

A co, jeśli nie ten pseudoHDR?

obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do
lepszego wyniku !

To jest jedna szkoła, łomografia rzekłbym, ja propaguję inną - najpierw myśl.

IMO to chodzenie po omacku, na dodatek bez czucia w rękach. ;)
Eksperymenty są dobre, o ile nie są jedynie zachwycającym dziełem,
lecz ukierunkowanym poszukiwaniem.

Trochę ;) teorii zawsze się przyda. :)

-=-

Więc jak -- ma sens czy nie ma? Czy także bez HaDRowania można to samo
uzyskać poprzez obróbkę jednej tylko RAWki. W zasadzie to należy chyba
inaczej zapytać -- czy w trakcie zmiany RAWki na TIIFkę coś nam umyka?
Czy warto zmienić jedną RAWkę na kilka TIFFek przed obróbką w pshopie?

I jeszcze jedno -- czy warto w pshopie obrabiać TIFFkę zrobioną
w oprogramowaniu puszkowym, czy od razu obrabiać w pshopie RAWkę
braną prosto z puszki.

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

10 Data: Wrzesien 06 2009 18:49:44
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jesteśmy w stanie zidentyfikować każdy z 88 dźwięków (ponad 7 oktaw) dzięki harmonicznym.

Miałem Ci nie wchodzić w drogę, ale nie w sprawach muzyki. ;)
Fortepian ma wyższe harmoniczne a telefon coś odwrotnego, to
znaczy puste miejsca podobne chyba do odwrotnych blików. Na
dodatek dochodzą jeszcze jakieś udziwnienia zależne od czasu ;)
budowy linii i technologii. Inne są analogowe, a inne cyfrowe
telefony, z tym że te pierwsze teraz (od co najmniej 20 lat)
i tak są częściowo cyfrowe. ;)

Nie wchodź też w drogę w sprawach muzyki :)
Fortepian jak wszystko w naturze emituje wyższe i niższe harmoniczne (podharmoniczne). Możesz ściąć pasmo do dwóch kiloherców, a nadal będzie słychać dźwięki z ostatniej, najwyższej oktawy dzięki właśnie podharmonicznym.
Telefon ''nie ma czegoś odwrotnego''. Co to w ogóle znaczy?
Poza tym zakładamy dzisiejszy standard czyli 300-3400Hz.

http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050 oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

No właśnie, jak się nie opanuje narzędzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr.

A co, jeśli nie ten pseudoHDR?

Krzywe, światła/cienie, poziomy, selekcja itd.

Więc jak -- ma sens czy nie ma? Czy także bez HaDRowania można to samo
uzyskać poprzez obróbkę jednej tylko RAWki. W zasadzie to należy chyba
inaczej zapytać -- czy w trakcie zmiany RAWki na TIIFkę coś nam umyka?
Czy warto zmienić jedną RAWkę na kilka TIFFek przed obróbką w pshopie?

Po co? Jeśli zrobisz konwersję zawierając całą dynamikę ze źródła w bitmapie to możesz sobie nią machać już w szopie do woli (zwłaszcza jeśli będzie rozdzielczości szesnastobitowej).

I jeszcze jedno -- czy warto w pshopie obrabiać TIFFkę zrobioną
w oprogramowaniu puszkowym, czy od razu obrabiać w pshopie RAWkę
braną prosto z puszki.

Szop ma plugin do otwierania rawów (acr). Jak nie pasuje można użyć innego, ale raczej formowy (''puszkowy'') to cofka jakościowa i ergonomiczna.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../

11 Data: Wrzesien 06 2009 16:15:01
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY" : jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego  dziela
: sztuki to bedzie mialo sens.

Co to za dzieło, jeśli jest niepowtarzalne? :)
Efekt może być taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, że
jest powtarzalna. :) Problem w tym, że wartość ma tylko oryginał -- bo
wartością jest MYŚL zawarta w dziele sztuki.

Jakiśtam Picasso nie dlatego jest w cenie, że jest niepowtarzalny
(kopie mają się dobrze -- czasami bez żmudnej ekspertyzy trudno
odgadnąć co jest kopią, a co oryginałem) ale dlatego, że zawierają
w sobie jakąś myśl. :)

I oryginał nie straci na swej wartości po renowacji -- choć już
do ruchów mistrza (i do jego farb) dojdą jakieś inne. :) Myśl,
którą malarz zamknął w swym dziele pozostanie nietknięta, choć
może będzie nieco przesłonięta. )

Jako mały chłopiec szukałem odpowiedzi na pytanie -- dlaczego jakiś
obraz jest tak wysoko ceniony? Czy chodzi o to, że ludzie się umawiają
co do ceny? Czy z wiekiem wszystkie bohomazy nabierają wartości?

Otóż odpowiedź jest inna: Autor COŚ zawiera w swoim malowidle czy innej muzyce. :)
To coś zachwyca i jest wysoko cenione. :) Tym czymś jest myśl, zwana czasami duszą. :)


Obsikanie może i da efekt, ale czy będzie to efekt zamierzony i przemyślany?
Czasami tak, zazwyczaj nie. :) Na przykład kiedyś ponoć smarowano filtry,
aby uzyskać zmiękczenie przydatne w portretach. Nacinano filtry dla uzyskania
efektu gwiazdki lub malowano do połowy, aby mieć filtr połówkowy. ;)

O ile efekt jest zgodny z OCZEKIWANIAMI -- jest OK. Jeśli jednak
nie mamy żadnych oczekiwań -- dzieło jest niewiele warte. :)
I nawet jeśli coś uda się przypadkiem, autor nie weźmie za to szmalu. :)

Inna sprawa, że czasami autor nie weźmie szmalu, bo ludziska na sztuce poznają się za późno. :)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

12 Data: Wrzesien 06 2009 13:00:57
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: XX YY 

On 6 Sep., 16:15, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"XX YY"

: jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego  dziela
: sztuki to bedzie mialo sens.

Co to za dzieło, jeśli jest niepowtarzalne? :)


no przeciez pisze wyraznie , ze niepowtarzalne.

w odroznieniu od niepowtarzalnych moga rowniez istniec powtarzalne.


Efekt może być taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, że
jest powtarzalna. :)

nic podobnego.
sztuka co najwyzej moze mniec to do siebie ze jest nieprzewidywalna.
nie ma  sztuce postepu , sa przemiany.
a skoro jest nieprzewidywalna  i podlega przemianom to tak naprawde
powtarzalnosc ozancza eklektyzm - a ten nie jest ceniony.



 Problem w tym, że wartość ma tylko oryginał -- bo
wartością jest MYŚL zawarta w dziele sztuki.

oryginal m artosc gdyz jest niwpowtarzalny , istnieje tylko jeden
oryginal.

cena jest zawsze funkcja ilosci.
im wiecej tym taniej.

gdyby Van Gogh namalowal tysiac identycznych slobecznikow , kazdy
prawdopodobnie mialby cene 1000 razy mniejsza od istenijacego jedynego
oryginalu.





Jakiśtam Picasso nie dlatego jest w cenie, że jest niepowtarzalny
(kopie mają się dobrze -- czasami bez żmudnej ekspertyzy trudno
odgadnąć co jest kopią, a co oryginałem) ale dlatego, że zawierają
w sobie jakąś myśl. :)

To stoi w sprzecznosci z wyznawcami teorii tzw czystej sztuki - oni
twierdza ze sztuka nie zawiera mysli.

czy dziela Bethowena zawieraja mysl ?

gdyby zawieraly mysl , nie musialby tworzyc , wystrczaloby tylko o tym
pomyslec.

Dziela nie zawieraja mysli , ale mozliwe ze inspiruja odbierajacych do
przemyslen , prawdopodobnie  do roznych.



Jako mały chłopiec szukałem odpowiedzi na pytanie -- dlaczego jakiś
obraz jest tak wysoko ceniony?

Dlatego , ze tyle kapitalu jest na rynku.

Spoleczenstwa gromadza kapital , a im wiecej go z czasem zgromadza tym
wiecej beda mogly wydac na sztuke.





Otóż odpowiedź jest inna: Autor COŚ zawiera w swoim malowidle czy innej muzyce. :)
To coś zachwyca i jest wysoko cenione. :) Tym czymś jest myśl, zwana czasami duszą. :)

Nie

jest wiele ksiazek , ktore zawieraj mysli i nie kosztuja wiecej niz 30
zlotych.
nie mysl jest ceniona.
Sztuka  sama w sobie nie zawiera mysli.
Mysl to atrybut wylacznie niektorych istot zywych. Sztuka jest
martwa , nie zawiera mysli.
Juz bardziej ceni sie odzialyanie na zmysly.




Obsikanie może i da efekt, ale czy będzie to efekt zamierzony i przemyślany?
Czasami tak, zazwyczaj nie. :) Na przykład kiedyś ponoć smarowano filtry,
aby uzyskać zmiękczenie przydatne w portretach. Nacinano filtry dla uzyskania
efektu gwiazdki lub malowano do połowy, aby mieć filtr połówkowy. ;)


ale co w tym dziwnego ?

zabieg jak zabieg.
Wracajac do pytnia , zdjecie zlozone z paru roznych wyciagow tak jak w
technice HDR ale z jednego raw bedzie roznic sie od odbitki wprost.
Jesli uzyskasz efekt zadawalajacy  to ma taki zabieg sens.

13 Data: Wrzesien 07 2009 01:20:31
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

Co to za dzieło, jeśli jest niepowtarzalne? :)


: no przeciez pisze wyraznie , ze niepowtarzalne.

: w odroznieniu od niepowtarzalnych moga rowniez istniec powtarzalne.


Efekt może być taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, że
jest powtarzalna. :)

: nic podobnego.

To Twoje zdanie. :)

: sztuka co najwyzej moze mniec to do siebie ze jest nieprzewidywalna.
: nie ma  sztuce postepu , sa przemiany.
: a skoro jest nieprzewidywalna  i podlega przemianom to tak naprawde
: powtarzalnosc ozancza eklektyzm - a ten nie jest ceniony.



E> Problem w tym, że wartość ma tylko oryginał -- bo
wartością jest MYŚL zawarta w dziele sztuki.

: oryginal m artosc gdyz jest niwpowtarzalny , istnieje tylko jeden oryginal.

Na przykład w fotografice. ;) Ryciny -- drzeworyty, miedzioryty i inne litografie. ;)

: cena jest zawsze funkcja ilosci.
: im wiecej tym taniej.

No tak... Tym obrazy jakiegoś malarza są tańsze, im więcej ich namalował. ;)
A suma ich wartości jest taka sama dla każdego malarza czy istnieje jakiś inny wzór wartości? :)

: gdyby Van Gogh namalowal tysiac identycznych slobecznikow , kazdy
: prawdopodobnie mialby cene 1000 razy mniejsza od istenijacego jedynego
: oryginalu.

Bo wówczas byłaby nadal tylko JEDNA MYŚL zawarta w tych tysiącach. :)
(chyba, że samym konceptem byłoby utysięcznienie jednego obrazu)

Podobnie moje slowa nie nabiorą większej wartości, gdy post zostanie
umieszczony w wielu identycznych (lub prawie identycznych) kopiach. :)


Myśli od tego nie przybędzie. :)



Jakiśtam Picasso nie dlatego jest w cenie, że jest niepowtarzalny
(kopie mają się dobrze -- czasami bez żmudnej ekspertyzy trudno
odgadnąć co jest kopią, a co oryginałem) ale dlatego, że zawierają
w sobie jakąś myśl. :)

: To stoi w sprzecznosci z wyznawcami teorii tzw czystej sztuki - oni
: twierdza ze sztuka nie zawiera mysli.





:) O to chodzi, że zawiera, ale trzeba mieć oczy otwarte, aby tę myśl widzieć. :)
Czasami (czytaj -- > zazwyczaj) trzeba rozpiski lub kogoś, kto się zna na sztuce. :)
Czasami w TV opisują jakiś obraz. Wówczas (po wykładzie) oczętom ukazuje się zupełnie
coś innego, nie jakiś pusty bohomaz, na dodatek jakoś popsuty jakimś ,,błędem''. :)

Nie dlatego jakiś wiersz czy poemat jest piękny, że ma rytm, ale dlatego, że
zrytmizowano tam TREŚĆ. :) Podobnie z obrazem czy muzyką. :) Gdy się rozumie
intencje autora, oglądanie czy słuchanie jest ciekawsze. :) Dlatego nie warto
spóźniać się na prelekcje przedkoncertwe. :) Warto znać epokę, w której powstawało
dzielo. Trzeba poznać lęki ówczesnych ludzi -- i w ogóle ich mentalność. :) A także
warto znać osobę malarza. :) Bez tych ,,dodatków'' -- obraz może nie być zrozumiały. :)




: czy dziela Bethowena zawieraja mysl ?

Pogadaj z muzykami i historykami. :) Nie... Nie pogadaj... Posłuchaj tego, co mówią. :)

: gdyby zawieraly mysl , nie musialby tworzyc , wystrczaloby tylko o tym pomyslec.

Myśl trzeba jakoś **wyrazić**. :) Można słowami, można obrazem, można rzeźbą. :)
Można rozwlekle, można skondensować treść (zazwyczaj im autor z wyższej półki,
tym mniej słów potrzebuje) można rytmem, można trzynastozgłoskowcem, można
bełkotem. ;) Można ciurkiem, można wersami czy zwrotkami... Można wiersz
powiedzieć, można zaśpiewać...

Oczywiście im piękniejsza oprawa myśli -- tym lepiej. :)

Niby jedzenie nie nabiera wartości od talerza, ale
chyba każdy woli zjeść w salonie niż w stajni. ;)

: Dziela nie zawieraja mysli , ale mozliwe ze inspiruja odbierajacych
: do przemyslen , prawdopodobnie  do roznych.

Więc jest raczej bezwartościowe. :) Oczywiście może być popisem kunsztu techniki. :)

  -- Proszę! Oto idealna linijka. Bez zniekształceń i odbarwień. ;)
     Uzyskano ją dzięki obiektywowi telecentrycznemu. ;)

Każde dzieło sztuki musi zawierać w sobie jakiś koncept!
Musi czemuś służyć? Zazwyczaj nie. :) Zazwyczaj po prostu
jakiś narwaniec ;) chce innym opowiedzieć o tym, co myśli. :)

Oczywiście czasami ktoś dlatego chce powiedzieć, aby coś zyskać. :)
(słynne ,,dla pokrzepienia serc i dusz -- miało wzywać do walki)

I (aby zwabić słuchaczy czy ogladaczy) opakowuje swoja myśl a w coś pięknego. :)




Jako mały chłopiec szukałem odpowiedzi na pytanie -- dlaczego jakiś
obraz jest tak wysoko ceniony?

: Dlatego , ze tyle kapitalu jest na rynku.

Otóż nie. :)

: Spoleczenstwa gromadza kapital , a im wiecej go z czasem zgromadza tym
: wiecej beda mogly wydac na sztuke.

W pewnym sensie tak. :) Inflacja rzeczywiście wykaże wzrost ceny dzieła sztuki. ;)



Otóż odpowiedź jest inna: Autor COŚ zawiera w swoim malowidle czy innej muzyce. :)
To coś zachwyca i jest wysoko cenione. :) Tym czymś jest myśl, zwana czasami duszą. :)

: Nie

: jest wiele ksiazek , ktore zawieraj mysli i nie kosztuja wiecej niz 30 zlotych.

Sa i za free. :) I co z tego? :) Myśl myśli nie jest równa. :)

: nie mysl jest ceniona.

A co? :) Barwa farby? Dlaczego niektóre fotki stoją wysoko,
choć są bezwartościowe od strony techniki? :) Dlatego, że
COŚ pokazują. :) COŚ zawierają. :)

: Sztuka  sama w sobie nie zawiera mysli.
: Mysl to atrybut wylacznie niektorych istot zywych.

Czyli to, co piszesz, nie zawiera Twoich myśli? :)


: Sztuka jest
: martwa , nie zawiera mysli.

A papier zawiera treści? A na dysku są treści? :)
(jeśli tak -- te treści to wyrażone myśli)

: Juz bardziej ceni sie odzialyanie na zmysly.




Obsikanie może i da efekt, ale czy będzie to efekt zamierzony i przemyślany?
Czasami tak, zazwyczaj nie. :) Na przykład kiedyś ponoć smarowano filtry,
aby uzyskać zmiękczenie przydatne w portretach. Nacinano filtry dla uzyskania
efektu gwiazdki lub malowano do połowy, aby mieć filtr połówkowy. ;)


: ale co w tym dziwnego ?

A gdzie ja tutaj się dziwię? :)

: zabieg jak zabieg.







: Wracajac do pytnia , zdjecie zlozone z paru roznych wyciagow tak jak w
: technice HDR ale z jednego raw bedzie roznic sie od odbitki wprost.
: Jesli uzyskasz efekt zadawalajacy  to ma taki zabieg sens.

-=-

Czyli zamiana RAWki w TIFF zubaża fotkę? :) IMO tak, skoro przez jakiś
czas zHaDRowane przez PShopę fotki maja 32 bity, zamiast 16. :)



--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

14 Data: Wrzesien 06 2009 22:55:27
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: XX YY 


Czyli zamiana RAWki w TIFF zubaża fotkę? :)


to jest niewlasciwe postwienie problemu.

obraz z Raw obserwujesz na monitorze w obrabiarce juz zanim dokonujesz
jego konwersji np do TIFF.

I zawiera on wiecej informacji , od tych ktore wydaje urzadzenie
wyjsciowe , czyli od tego co widzisz

HDR poodobnie jak tonmaping zajmuje sie zagadnieniem  w jaki sposob
przetworzyc zawarte w Raw informacje tak by staly sie widoczne.

To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik
muzyke grana na fortepianie , gdzie  pianista np gra lewa reka w
oktawie 3-5  , prawa np 5-7  a  glosnik jest w stanie przekazac tylko
oktawe 4-6.


 IMO tak, skoro przez jakiś
czas zHaDRowane przez PShopę fotki maja 32 bity, zamiast 16. :)

nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

15 Data: Wrzesien 07 2009 09:32:31
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

XX YY pisze:

To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik
muzyke grana na fortepianie , gdzie  pianista np gra lewa reka w
oktawie 3-5  , prawa np 5-7  a  glosnik jest w stanie przekazac tylko
oktawe 4-6.

Błagam, nie gwałć fizyki...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/największy komplement jaki można powiedzieć kobiecie? - nie używałem liquify/

16 Data: Wrzesien 07 2009 16:38:38
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Janko Muzykant"

To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik
muzyke grana na fortepianie , gdzie  pianista np gra lewa reka w
oktawie 3-5  , prawa np 5-7  a  glosnik jest w stanie przekazac tylko
oktawe 4-6.

Błagam, nie gwałć fizyki...

Cholera... Jeszcze alimenty przyjdzie płacić... ;)
A jeśli gwałcona [fizyka] była [w chwili gwałtu] dziewicą? ;)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

17 Data: Wrzesien 07 2009 16:40:05
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY" : nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

A w przypadku HaDRujących programów ma więcej? :)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

18 Data: Wrzesien 07 2009 12:41:57
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: XX YY 

On 7 Sep., 16:40, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"XX YY"

: nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

A w przypadku HaDRujących programów ma więcej? :)


na tym polega dowcip HDR i to jest sens tonmapingu

zeby obraz , ktory w naturze jest b, szeroki przerobic w ten sposob iz
zmiesci sie w dynamice monitora lub papieru.


to jest przypadek muzyki fortepianowej , ktora trzeba przepuscic przez
sluchawke telefoniczna.

19 Data: Wrzesien 08 2009 00:06:42
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

: nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

A w przypadku HaDRujących programów ma więcej? :)

: na tym polega dowcip HDR i to jest sens tonmapingu

Czyli programowe rozszerzenie hardu z 8 bitów do 16? ;)

-=-

Moje pytanie jest ciągle otwarte: Czy zamiana RAWki w TIFFkę zubaża? :)
Jeśli nie -- nie ma sensu słanie kilku fotek (czy to JotPeGów, czy
TIFFek) do HaDRowania. Z przymrużeniem oka -- to tak, jakby obraz
zdemontować do kanałów RGB przed wysłaniem do obróbki. :) Albo
jakby pociąć fotkę na 4 części, które będą obrabiane oddzielnie
i sklejane w całość. Efekt pewnie będzie -- można dół rozjaśnić
a górę przyciemnić, ale to samo można zrobić od razu w programie
typu PS, inaczej traktując górę fotki a inaczej dół.

Może inaczej:

 -- Co zrobić, aby wstawić do lodówki karton z mlekiem?
 -- Otworzyć drzwi, wstawić karton, zamknąć drzwi.
 -- A co zrobić, aby wstawić do lodówki dwa kartony z mlekiem?
 -- Otworzyć drzwi, wstawić karton, zamknąć drzwi,
    otworzyć drzwi, wstawić karton, zamknąć drzwi.

Można chyba pominąć środkowe zamykanie i otwieranie.
(choć niekoniecznie -- wyobraźmy sobie, że po ten
drugi karton należy jechać do odległego sklepu)

Czy tak samo można poobrabiać jedną RAWkę, zamiast rozplastrowywać ją na 3 TIFFki?
A może warto pobrać 3 razy tę samą RAWkę, ale inaczej obrobioną?
Biorę RAWkę i siup do PS. Biorę następną, posuwam ją (teraz już można, ;)
a nawet trzeba) na -1EV i wrzucam ją jako warstwę, po czym raz jeszcze
biorę tę samą RAWkę, ale posuwam ją na +1EV i robię z niej kolejną warstwę?

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

20 Data: Wrzesien 07 2009 22:50:21
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: XX YY 


A może warto pobrać 3 razy tę samą RAWkę, ale inaczej obrobioną?

mysle , ze sam udzieliles sobie odpowiedzia na swoje pytania.

21 Data: Wrzesien 08 2009 11:39:28
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

A może warto pobrać 3 razy tę samą RAWkę, ale inaczej obrobioną?

: mysle , ze sam udzieliles sobie odpowiedzia na swoje pytania.

I jakie są te odpowiedzi? Boja ich nie znam.
Być może ich udzieliłem, ale nieświadomie. : )

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

22 Data: Wrzesien 06 2009 12:44:59
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?

: Nie ma.

Są wiec dwie sprzeczne informacje.

Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panują nad softem, druga od pozostałych :)
Nie ma sensu składać hdr z rawa, chyba że chce się robić koszmarki pozostawiając ich produkcję algorytmom z przypadku.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/gryzie cię sumienie? - zażyj truecrypta/

23 Data: Wrzesien 06 2009 15:55:52
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Janko Muzykant"

Nie ma sensu składać hdr z rawa, chyba że chce się robić koszmarki pozostawiając ich produkcję algorytmom z przypadku.

Twoim zdaniem warto puszkowym softem zamienić RAWkę na TIFFkę czy od
razu pshopem brać się za RAWkę?

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

24 Data: Wrzesien 07 2009 08:59:11
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 6 Sep 2009, Janko Muzykant wrote:

Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panują nad softem, druga od pozostałych :)
Nie ma sensu składać hdr z rawa

  No, chyba że soft jest 8-bit...
  Acz trzeba przyznać, że "wołarki" najczęściej mają korekcję luminancji
(krzywymi), to jednak "dwa wołania" zostawiają więcej miejsca na
operacje przy obróbce.
  To mniej więcej tak jakby porównywać Fuji S5 z Nikonem D3x ;)
(dwa "zrzuty" o niemałym zaszumieniu, ale z odstępem dynamiki, do
jednego obejmującego cały zakres - najczęściej to pierwsze jest
w zupełności wystarczające, mimo że to drugie jest "lepsze").

pzdr, Gotfryd

25 Data: Wrzesien 07 2009 09:34:31
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

Gotfryd Smolik news pisze:

Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panują nad softem, druga od pozostałych :)
Nie ma sensu składać hdr z rawa

 No, chyba że soft jest 8-bit...

Ano chyba. Ale nie używam :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

26 Data: Wrzesien 05 2009 11:53:13
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: XX YY 

On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

0. Jak hadrować liście? :)

tak jak reszte- bez poruszenia.

1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?

tak

2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
   hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.

co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem.


3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?

oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie.

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?


oczywiscie jesli robisz  z raw

jesli z jpeg to ma sens  jesli szukasz jakis efektow specjalnych - ale
wynik  hmmm ..

27 Data: Wrzesien 05 2009 23:56:05
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

0. Jak hadrować liście? :)

: tak jak reszte- bez poruszenia.

:) Ale jak sfotografować liście bez poruszenia?

1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?

: tak

PS jest lepszy czy gorszy od specjalistycznych narzędzi?

2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.

: co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem.

Zasada tak, ale liczba klatek na sekundę ma znaczenie.
I teraz pytanie -- jak wielkie znaczenie?

3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?

: oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie.





4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
ale różnie obrobionej klatki?

: oczywiscie jesli robisz  z raw

Są wiec dwie sprzeczne informacje.

"JA"
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?

Nie ma.






: jesli z jpeg to ma sens  jesli szukasz jakis
: efektow specjalnych - ale wynik  hmmm ..

Z RAW. Nawet zapomniałem o tym, że puszka może dawać JPG.
JPG w C450D nie ma sensu, bo w serii można zrobić tylko 2 klatki.
W RAW można nawet 6, co jest użyteczne nie tylko w HaDRowaniu.
A transfer z puszki do karty trwa sekundę na fotkę.

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

28 Data: Wrzesien 07 2009 02:50:21
Temat: Re: Hadrowanie za pomocą C 450 D.
Autor: Nieznajomy 

On 29 Sie, 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

0. Jak hadrować liście? :)
1. Czy ktoś hadruje z pomocą photoszopki?
2. Proszę o wszelkie uwagi dotyczące
   hadrowania za pomocą C 450 D i photoszopki.
3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale różnie obrobionej klatki?

-=-

Moje problemy z C 450 D to liście. :)
Jeśli chodzi o pfotoszopkę, nieźle sobie radzi
z hadrowaniem odręcznym (bezstatywowym) ale inne
programy niekoniecznie dają dobry efekt bezporuszeniowy.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Wejdź na stronę www.easyhdr.com
ściągnij programik
popróbuj
a jak się spodoba - kup i działaj

Hadrowanie za pomocą C 450 D.



Grupy dyskusyjne