Grupy dyskusyjne   »   Hamownia a automatyczna skrzynia biegów

Hamownia a automatyczna skrzynia biegów



1 Data: Listopad 12 2008 21:17:23
Temat: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: alejaniemamrąk 

Witam!
Pytanie jak w temacie. Jak sprawdzić moc i moment w autku z automatem? Bo standardowa metoda na hamowni to chyba odpada...

Pozdrawiam
Heniek



2 Data: Listopad 12 2008 21:26:28
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: CUT 

alejaniemamrąk pisze:

Witam!
Pytanie jak w temacie. Jak sprawdzić moc i moment w autku z automatem? Bo standardowa metoda na hamowni to chyba odpada...

Pozdrawiam
Heniek

W Krakowie na hamowni powiedzieli z uśmieszkiem "mamy swoje sposoby" więc chyba się da :)

Ale jak? Nie mam pojęcia. Może jakoś elektronicznie blokują biegi

3 Data: Listopad 12 2008 21:57:02
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: zkruk [Lodz] 

CUT wrote:


W Krakowie na hamowni powiedzieli z uśmieszkiem "mamy swoje sposoby"
więc chyba się da :)

Ale jak? Nie mam pojęcia. Może jakoś elektronicznie blokują biegi


a mocy nie sprawdza się przypadkiem na ostatnim biegu?
więc tutaj chyba nie ma co blokowac


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

4 Data: Listopad 12 2008 22:16:34
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: CUT 

zkruk [Lodz] pisze:


a mocy nie sprawdza się przypadkiem na ostatnim biegu?
więc tutaj chyba nie ma co blokowac



Tak, tylko komputer zredukuje Ci bieg jak będą za niskie obroty. I tu pies pogrzebany.

5 Data: Listopad 12 2008 22:49:51
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: alejaniemamrąk 


"CUT"  wrote in message

W Krakowie na hamowni powiedzieli z uśmieszkiem "mamy swoje sposoby" więc chyba się da :)

No a w Lublynie rzekli że nihuhu :/ sprawdź se pan czipa i zobaczysz. Eureka! Tyle to sam wiem.
Jakieś namiary na ten Kraków?

Pozdrawiam!
Heniek

6 Data: Listopad 12 2008 23:02:59
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: CUT 

alejaniemamrąk pisze:

No a w Lublynie rzekli że nihuhu :/ sprawdź se pan czipa i zobaczysz. Eureka! Tyle to sam wiem.
Jakieś namiary na ten Kraków?

Pozdrawiam!
Heniek


Teraz już nie pamiętam, ale jakiś czas temu w necie znalazłem ich ofertę.

7 Data: Listopad 12 2008 21:59:02
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

jak ? Normalnie

Większość automatów ma manualną możliwość przerzucenia na inny bieg...np. 20 letnia Jetta czy Golf czy inne stare amaerykańskie wozy ...już nie mówie o DSG...

Tylko hamownia musi być obciążeniowa a nie iniercyjna.

Pozdr.

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

8 Data: Listopad 12 2008 22:14:41
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: scream 

Dnia Wed, 12 Nov 2008 21:59:02 +0100, Bugatti napisał(a):

Większość automatów ma manualną możliwość przerzucenia na inny bieg...np. 20
letnia Jetta czy Golf czy inne stare amaerykańskie wozy ...

To ciekawe. Napisz coś więcej.

--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

9 Data: Listopad 12 2008 22:25:17
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

Ale co mam ci więcej napisać ?

problemem jest typ hamowni - iniercyjna przy nawet najmniejszym uślizgu zrywa pomiar i dlatego musi być obciążeniowa..



--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

10 Data: Listopad 12 2008 23:41:46
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: scream 

Dnia Wed, 12 Nov 2008 22:25:17 +0100, Bugatti napisał(a):

Ale co mam ci więcej napisać ?

Nic już nie pisz. Pierdoły opowiadasz, w życiu chyba nie miałeś z automatem
do czynienia.

--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

11 Data: Listopad 13 2008 12:01:36
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 


A ty widziałeś jak wygląda pomiar na iniercyjnej a jak na obciążeniowej - jeśli tak to wytłumacz czemu jest taka róźnica w przebiegu momentu obr. na jednym i drugim



--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

12 Data: Listopad 14 2008 21:43:20
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

Użytkownik "scream"  napisał w wiadomości:

Nic już nie pisz. Pierdoły opowiadasz, w życiu chyba nie miałeś z automatem
do czynienia.

Tak myślałem że po dwóch dniach od zadania pytania nie odpowiesz na nie.
Ja miałem odwagę przyznać się do błędu a niektórzy wolą robić z siebie frustratów drząc morde na kogoś kto się pomylił



--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

13 Data: Listopad 12 2008 22:14:21
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Bugatti pisze:

jak ? Normalnie

Większość automatów ma manualną możliwość przerzucenia na inny bieg...np. 20 letnia Jetta czy Golf czy inne stare amaerykańskie wozy ...już nie mówie o DSG...

Co Ty nie powiesz? A ja myślałem, że te 3,2,1 to jest blokada _do_ danego biegu, a nie nagłe przerzucenie.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

14 Data: Listopad 12 2008 22:29:43
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości:

Bugatti pisze:
jak ? Normalnie

Większość automatów ma manualną możliwość przerzucenia na inny bieg...np. 20 letnia Jetta czy Golf czy inne stare amaerykańskie wozy ...już nie mówie o DSG...

Co Ty nie powiesz? A ja myślałem, że te 3,2,1 to jest blokada _do_ danego biegu, a nie nagłe przerzucenie.

Przecież pomiar na hamowni nie wykonujesz na każdym biegu tylko rozpędzasz auto najczęściej do 4-tego biegu...potem troszkę zdejmuje accel...poniżej 2 obr. i potem but w podłogę do 4,8k rpm (dla diesla).

W starym 1,2,3 to owszem blokada dla danego biegu i właśnie to jest zaleta....bo podczas kickdownu nie zruzca biegu na niższy i dzieki czemu jest płynny pomiar na hamowni do tych max rpm.


Pozdr.

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

15 Data: Listopad 12 2008 22:53:48
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Alex81 

In article  
says...>

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomo?ci:

> Bugatti pisze:
>> jak ? Normalnie
>>
>> Większo?ć automatów ma manualn? możliwo?ć przerzucenia na inny bieg...np.
>> 20 letnia Jetta czy Golf czy inne stare amaerykańskie wozy ...już nie
>> mówie o DSG...
>
> Co Ty nie powiesz? A ja my?lałem, że te 3,2,1 to jest blokada _do_ danego
> biegu, a nie nagłe przerzucenie.

Przecież pomiar na hamowni nie wykonujesz na każdym biegu tylko rozpędzasz
auto najczę?ciej do 4-tego biegu...potem troszkę zdejmuje accel...poniżej 2
obr. i potem but w podłogę do 4,8k rpm (dla diesla).

W starym 1,2,3 to owszem blokada dla danego biegu i wła?nie to jest
zaleta....bo podczas kickdownu nie zruzca biegu na niższy i dzieki czemu
jest płynny pomiar na hamowni do tych max rpm.

Uhm.. A to nie jest blokada najwyższego biegu? Czyli 2 = nie wrzucaj
więcej niż 2? ;)

--
pzdr
Alex

16 Data: Listopad 12 2008 23:08:03
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

Uhm.. A to nie jest blokada najwyższego biegu? Czyli 2 = nie wrzucaj
więcej niż 2? ;)

Jak dajesz na 2 to masz 2 ... jak dajesz 3 to masz 3...i ci nie zrzuca ani nie daje "up" - prościej już się nie da napisać...




--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

17 Data: Listopad 12 2008 20:37:20
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Brzezi 

śro, 12 lis 2008 o 23:08 GMT, Bugatti napisał(a):

Uhm.. A to nie jest blokada najwyższego biegu? Czyli 2 = nie wrzucaj
więcej niż 2? ;)
Jak dajesz na 2 to masz 2 ... jak dajesz 3 to masz 3...i ci nie zrzuca ani
nie daje "up" - prościej już się nie da napisać...

Ojj chyba jakies braki w praktyce wypisujesz :)

jak ustawisz selektor na 3, to wszystko dziala dokladnie tak jak normalnie,
tylke ze nie wrzuci biegu wyzszego niz 3, ale gdy juz wcisniesz kickdown,
lub tylko odpowiednio mocno gaz, to tak jak zwasze normalnie zredukuje do 2
czy 1

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

18 Data: Listopad 12 2008 23:38:09
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Bugatti pisze:

Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

Uhm.. A to nie jest blokada najwyższego biegu? Czyli 2 = nie wrzucaj
więcej niż 2? ;)

Jak dajesz na 2 to masz 2 ... jak dajesz 3 to masz 3...i ci nie zrzuca ani nie daje "up" - prościej już się nie da napisać...

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Niestety to Alex ma rację.
Nawet w najstarszym automacie, zapinając 3 nie zblokujesz go na tym biegu tak, by nie zrzucił niżej. No chyba, że w popsutym.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

19 Data: Listopad 13 2008 07:35:54
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: opek 

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Niestety to Alex ma rację.
Nawet w najstarszym automacie, zapinając 3 nie zblokujesz go na tym
biegu tak, by nie zrzucił niżej. No chyba, że w popsutym.

dokladnie tak jak piszesz, ten kolega co to takie bajki opowiada to pewnie z
tych co nigdy automatem nie jezdzili a wypisuja jakie to niewygodne i nigdy
sobie z automatem auta nie kupia :/

20 Data: Listopad 15 2008 12:45:56
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: J.F. 

On Wed, 12 Nov 2008 23:38:09 +0100,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Niestety to Alex ma rację.
Nawet w najstarszym automacie, zapinając 3 nie zblokujesz go na tym
biegu tak, by nie zrzucił niżej. No chyba, że w popsutym.

Ja mysle ze to dziala tez w druga strone.
Jak jedziesz 150, to komputer nie wrzuci jedynki, mimo ze wajche
przestawisz..

J.

21 Data: Listopad 16 2008 14:39:43
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

J.F. pisze:

On Wed, 12 Nov 2008 23:38:09 +0100,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Niestety to Alex ma rację.
Nawet w najstarszym automacie, zapinając 3 nie zblokujesz go na tym biegu tak, by nie zrzucił niżej. No chyba, że w popsutym.

Ja mysle ze to dziala tez w druga strone.
Jak jedziesz 150, to komputer nie wrzuci jedynki, mimo ze wajche
przestawisz..

Działa dokładnie tak jak piszesz. Testowane na automacie Rafała. Zapięcie dwójki przy 100+ km/h nie spowodowało nagłego wzrostu obrotów.
Za to jak się zwolniło do prędkości, przy której dwójka jest już w zakresie dopuszczalnym obrotów, to skrzynka ją zapinała i nie pozwalała już na wyższy bieg. Aż do zmiany położenia wajchy, na 3,4,5 czy D.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

22 Data: Listopad 13 2008 08:04:40
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Massai 

Bugatti wrote:

Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

> Uhm.. A to nie jest blokada najwyższego biegu? Czyli 2 = nie wrzucaj
> więcej niż 2? ;)

Jak dajesz na 2 to masz 2 ... jak dajesz 3 to masz 3...i ci nie
zrzuca ani nie daje "up" - prościej już się nie da napisać...

Bajki...
Standardowe rozwiązanie, z typowych planetarnych, starych amerykańskich
automatów:
1 - blokada na jedynce. Głównie do hamowania silnikiem, jak mamy
przyczepę i zjeżdżamy z górki.
2 - pomijanie jedynki. Tzn. automat nie używa jedynki, startuje z
dwójki, w zależności od rozwiązania - niektóre potem wrzucają na 3,
inne nie. Głownie do ruszania na śniegu.
3 - czyli "stary" drive, wykorzystuje od 1-3.
Stary, bo starsze skrzynie czterobiegowe miały dodatkowy przycisk
"overdrive", który właczony pozwalał skrzyni korzystać z 4. Więc nie
miały oznaczenia "3" tylko D
W "nowszych" jest po prostu D - jako tryb czterobiegowy, oraz tryb "3",
bez wykorzystania czwartego biegu. W tych tę "3" wykorzystuje się
głównie na długich podjazdach, jak skrzynia głupieje, bo na czwartym
silnik nie daje rady, skrzynia zrzuca na 3, przyspiesza, znowu wrzuca
4, zwalania i tak w koło macieju. Więc się włącza 3, albo w starszych -
wyłącza overdrive.

Co do samego badania na hamowni - jeśli skrzynia nie ma trybu
manualnego, to pewnym rozwiązaniem mogłoby być wyjęcie bezpiecznika, i
przestawienie skrzyni w tryb serwisowy, wtedy chodzi tylko na dwójce.

--
Pozdro
Massai

23 Data: Listopad 13 2008 08:30:58
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Brzezi 

czw, 13 lis 2008 o 09:04 GMT, Massai napisał(a):

Bajki...
Standardowe rozwiązanie, z typowych planetarnych, starych amerykańskich
automatów:
1 - blokada na jedynce. Głównie do hamowania silnikiem, jak mamy
przyczepę i zjeżdżamy z górki.

to nie chodzi o przyczepe, wystarczy zwykla gorka i pusty samochod zeby
czasami trzebabylo korzystac z "1" :)

2 - pomijanie jedynki. Tzn. automat nie używa jedynki, startuje z
dwójki, w zależności od rozwiązania - niektóre potem wrzucają na 3,
inne nie. Głownie do ruszania na śniegu.

Mo ja znam jakies inne automaty, ale 2 tnie ma zadnych paranormalnych
wlasciwiosci, zachowuje sie dokladnie tak jak 1 i 3, nie wymusze 2, tylko
nie pozwala na wejsc na 3, a 1 i 2 dzialaja normalnie, nie jest pomijana 1

Co do samego badania na hamowni - jeśli skrzynia nie ma trybu
manualnego, to pewnym rozwiązaniem mogłoby być wyjęcie bezpiecznika, i
przestawienie skrzyni w tryb serwisowy, wtedy chodzi tylko na dwójce.

Z tego co pamietam, to w mojej instrukcji napisane jest ze w trybie
serwisowym skrzynia dziala na 3 biegu :)

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

24 Data: Listopad 13 2008 13:34:07
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Massai 

Brzezi wrote:

czw, 13 lis 2008 o 09:04 GMT, Massai napisał(a):

> Bajki...
> Standardowe rozwiązanie, z typowych planetarnych, starych
> amerykańskich automatów:
> 1 - blokada na jedynce. Głównie do hamowania silnikiem, jak mamy
> przyczepę i zjeżdżamy z górki.

to nie chodzi o przyczepe, wystarczy zwykla gorka i pusty samochod
zeby czasami trzebabylo korzystac z "1" :)

> 2 - pomijanie jedynki. Tzn. automat nie używa jedynki, startuje z
> dwójki, w zależności od rozwiązania - niektóre potem wrzucają na 3,
> inne nie. Głownie do ruszania na śniegu.

Mo ja znam jakies inne automaty, ale 2 tnie ma zadnych paranormalnych
wlasciwiosci, zachowuje sie dokladnie tak jak 1 i 3, nie wymusze 2,
tylko nie pozwala na wejsc na 3, a 1 i 2 dzialaja normalnie, nie jest
pomijana 1

hm, ten tryb testowałem na starym nissanie altima, i na starym sebringu
- i zachowywał się dokładnie tak jak pisałem - startował od razu z
dwójki.
Zresztą - instrukcja do tego nissana tak to opisywała.

Teraz w sebringu nie mam 2,3 bo zwyczajnie - jest ta manualna zmiana,
więc po co... jest zwyczajnie PRND i M.


> Co do samego badania na hamowni - jeśli skrzynia nie ma trybu
> manualnego, to pewnym rozwiązaniem mogłoby być wyjęcie
> bezpiecznika, i przestawienie skrzyni w tryb serwisowy, wtedy
> chodzi tylko na dwójce.

Z tego co pamietam, to w mojej instrukcji napisane jest ze w trybie
serwisowym skrzynia dziala na 3 biegu :)

Widać zalezy od skrzyni - na jakim biegu się blokuje.

--
Pozdro
Massai

25 Data: Listopad 13 2008 11:50:09
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

No to dziwnie...bo jak jechałem nową Camry z USA to jak dałem na 4 bieg i but to mi nie zrzucił...

No ale dobra może mi sie coś pomyliło...;-p




--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

26 Data: Listopad 13 2008 09:22:30
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Brzezi 

czw, 13 lis 2008 o 11:50 GMT, Bugatti napisał(a):

No to dziwnie...bo jak jechałem nową Camry z USA to jak dałem na 4 bieg i
but to mi nie zrzucił...

No ale dobra może mi sie coś pomyliło...;-p

Moze to był manual? :P
albo "tiptronic"

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

27 Data: Listopad 13 2008 12:06:15
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 


Masz fotke dokładnie tego egzemplarza autka -
http://img380.imageshack.us/my.php?image=dsc00043fx1.jpg

Co do tiptroniców jest możliwośc manulanej zmiany "+" i "-" i wtedy już samoczynnie bieg nie jest zrzucany



--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

28 Data: Listopad 13 2008 11:22:34
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Brzezi 

czw, 13 lis 2008 o 12:06 GMT, Bugatti napisał(a):

Masz fotke dokładnie tego egzemplarza autka -
http://img380.imageshack.us/my.php?image=dsc00043fx1.jpg

to to nie jest "tiptronic"

Co do tiptroniców jest możliwośc manulanej zmiany "+" i "-" i wtedy już
samoczynnie bieg nie jest zrzucany

sa zmieniane samoczynnie, ale tylko w 2 przypadkach, albo silnik osiagnie
maksymalne obroty i wtedy jest autoamtyczne przelaczenie na wyzszy bieg,
albo silnik ma za male obroty i wtedy nastepuje automatyczna redukcja.

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

29 Data: Listopad 13 2008 13:31:11
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Massai 

Brzezi wrote:

czw, 13 lis 2008 o 12:06 GMT, Bugatti napisał(a):

> Masz fotke dokładnie tego egzemplarza autka -
> http://img380.imageshack.us/my.php?image=dsc00043fx1.jpg

to to nie jest "tiptronic"

Ano. a skoro nie reagował na kickdown - widać jest marny ;-)


> Co do tiptroniców jest możliwośc manulanej zmiany "+" i "-" i wtedy
> już samoczynnie bieg nie jest zrzucany

sa zmieniane samoczynnie, ale tylko w 2 przypadkach, albo silnik
osiagnie maksymalne obroty i wtedy jest autoamtyczne przelaczenie na
wyzszy bieg, albo silnik ma za male obroty i wtedy nastepuje
automatyczna redukcja.

A to już zalezy od automatu...
u mnie w sebringu tryb manualnej zmiany, działa tak że nie pozwala
wrzucić za niskiego biegu, tzn. jak mamy na trójce 6 tysięcy obrotów to
mimo sygnału nie zrzuci na dwójkę. Ale sam nie wrzuci na czwórkę.

Natomiast zrzuca bieg na niższy sam z siebie jak doszłoby do zdławienia
silnika - czyli praktycznie tylko gdy samochód staje. Potrafi się
toczyć na czwórce 10 km/h...

--
Pozdro
Massai

30 Data: Listopad 13 2008 21:01:49
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomości:

Ano. a skoro nie reagował na kickdown - widać jest marny ;-)

Na kickdown reaguje ale na pozycji 'D'


> Co do tiptroniców jest możliwośc manulanej zmiany "+" i "-" i wtedy
> już samoczynnie bieg nie jest zrzucany

sa zmieniane samoczynnie, ale tylko w 2 przypadkach, albo silnik
osiagnie maksymalne obroty i wtedy jest autoamtyczne przelaczenie na
wyzszy bieg, albo silnik ma za male obroty i wtedy nastepuje
automatyczna redukcja.

A to już zalezy od automatu...

no może bardziej od elektroniki hybrydalnej gearboxa...
jak ma if < 1500 rpm then shift down
....
może mieć wiele funkcji...

u mnie w sebringu tryb manualnej zmiany, działa tak że nie pozwala
wrzucić za niskiego biegu, tzn. jak mamy na trójce 6 tysięcy obrotów to
mimo sygnału nie zrzuci na dwójkę. Ale sam nie wrzuci na czwórkę.

no właśnie...w tej camry jest tak że w pozycji 4 jadę 40 km/h daje buta i nie zrzuci na 2 tylko dzierga na tej 4-rce...natomiast w pozycji D zrzuca prawidłowo

Natomiast zrzuca bieg na niższy sam z siebie jak doszłoby do zdławienia
silnika - czyli praktycznie tylko gdy samochód staje. Potrafi się
toczyć na czwórce 10 km/h...

no w Camry 2,4 i 3,5 tak samo


--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

31 Data: Listopad 13 2008 20:55:09
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Brzezi"  napisał w wiadomości:

czw, 13 lis 2008 o 12:06 GMT, Bugatti napisał(a):

Masz fotke dokładnie tego egzemplarza autka -
http://img380.imageshack.us/my.php?image=dsc00043fx1.jpg

to to nie jest "tiptronic"

A gdzie ja napisałem że w tej Camry to tiptronic ? ;>

Co do tiptroniców jest możliwośc manulanej zmiany "+" i "-" i wtedy już
samoczynnie bieg nie jest zrzucany

sa zmieniane samoczynnie, ale tylko w 2 przypadkach, albo silnik osiagnie
maksymalne obroty i wtedy jest autoamtyczne przelaczenie na wyzszy bieg,
albo silnik ma za male obroty i wtedy nastepuje automatyczna redukcja.

Małe czyli poniżej 1 500 obr. a wtedy na hamowni wciskamy buta w podłogę i rośnie do 4800 bez redukcji...

Pozdrawiam
Brzezi

Pozdr.


--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

32 Data: Listopad 13 2008 09:59:54
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

Uhm.. A to nie jest blokada najwyższego biegu? Czyli 2 = nie wrzucaj
więcej niż 2? ;)

Jak dajesz na 2 to masz 2 ... jak dajesz 3 to masz 3...i ci nie zrzuca ani nie daje "up" - prościej już się nie da napisać...

Bzdury piszesz.

33 Data: Listopad 14 2008 00:26:33
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Hektor 

Użytkownik "Bugatti"  napisał

Jak dajesz na 2 to masz 2 ... jak dajesz 3 to masz 3...i ci nie zrzuca ani nie daje "up" - prościej już się nie da napisać...
-- Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

Widze, ze masz nie tylko spora wiedze w zakresie ekonomii i wizjonerstwa ale takze skrzyn automatycznych.

34 Data: Listopad 12 2008 23:43:58
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Tomasz Pyra 

Bugatti pisze:

Przecież pomiar na hamowni nie wykonujesz na każdym biegu tylko rozpędzasz auto najczęściej do 4-tego biegu...potem troszkę zdejmuje accel...poniżej 2 obr. i potem but w podłogę

I już masz II bieg ;)

35 Data: Listopad 13 2008 16:25:15
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: alejaniemamrąk 


"Tomek Glowka"  wrote in message W Warszawie:
http://www.tdi-tuning.pl/hamownia.htm
Jedno zdanie wyjasnienia jak to moze dzialac:
" rozszerzenie funkcji _oprogramowania_ (możliwość dokupienia) o
funkcje
  [...]
  * pomiar mocy samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów"
(http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/PL-H27/podwoziowe.html)
pozdrawiam, tomek

Ooo, dzięki Ci dobry człowieku, właśnie czegoś takiego mi trzeba.

Pozdrawiam
Heniek

36 Data: Listopad 13 2008 22:04:19
Temat: Re: Hamownia a automatyczna skrzynia biegów
Autor: Robert 

 ...a tak przy okazji , może ktoś się orientuje   Gdzie na dolnym śląsku
(Lubin,Legnica ,Wrocek) można sprawdzić moc autka ???

pozdro Robert vel Siacho
http://www.auto-leder.prv.pl
 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Hamownia a automatyczna skrzynia biegów



Grupy dyskusyjne