Grupy dyskusyjne   »   Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej

Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej



1 Data: Wrzesien 02 2007 14:17:58
Temat: Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej
Autor: Pszemol 

Obejrzalem sobie tylne bebny hamulcow bo cos mi auto
nie hamowalo zbyt dobrze (nurkuje). Po rozebraniu
hamulcow wszystko na gole oko wyglada OK, moze
prawe kolo ma troche bardziej starte okladziny niz
lewe, ale okladziny sa wciaz dobre...
Po zalozeniu bebnow i wyregulowaniu srubki tak aby
okladziny lekko ocieraly przy kreceniu bebnem zalozylem
kola i wiooo na jazde probna...

Przy predkosci moze 30km/h zaciagnalem sobie hamulec
reczny z calym impetem i wyraznie prawe tylne kolo
bierze bardziej niz lewe... Tylko prawe kolo zostawia
slad na asfalcie. Lewe nic. Obserwator poproszony o pomoc
widzi, ze lewe kolo tez sie blokuje ale slabiej i pozniej.

Tlumaczy to byc moze  dlaczego prawe okladziny sa starte
bardziej niz lewe, ale mam pytanie:
Dlaczego tak sie dzieje? Czy linka nie powinna ciagnac
obu hamulcow tak samo? Czy jakos to sie reguluje?

Czy moze problem ma przyczyne w ukladzie hydraulicznym
ktory nierownomiernie sciera okladziny i nierowno
starte powoduja nierownomierne hamowanie ham. recznym?

Gdyby ktos mial jakis pomysl co z tym zrobic to chetnie
poslucham dobrej rady.

Acha, jesli to sprawia roznice :-) to chodzi o samochod
toyote camry, model z 1995 roku z przebiegiem okolo
375 tysiecy kilometrow. W tyle ma tylko bebny, ABS brak.



2 Data: Wrzesien 02 2007 21:27:21
Temat: Re: Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej
Autor: kml 


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości

Gdyby ktos mial jakis pomysl co z tym zrobic to chetnie
poslucham dobrej rady.

Też miałem taki problem i skończyło się na tym, ze został obwiniony samoregulator jednego koła. Kupiłem, pojechałem do warsztatu a tam miły Pan rozebrał, stwierdził ze samoreg jest ok ale załozył nowy dla zasady, uzył WSZYSTKICH regulacji ręcznego i jest gitara a było naprawde dramatycznie wcześniej :|

Zapewne innego rozwiązanie oczekujesz ale polecam dobry zakład gdzie starannie wyregulują wszystko i sprawdzą.


--
pozdrawiam
kml

3 Data: Wrzesien 02 2007 18:18:08
Temat: Re: Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej
Autor: Pszemol 

"kml"  wrote in message

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości
Gdyby ktos mial jakis pomysl co z tym zrobic to chetnie
poslucham dobrej rady.

Też miałem taki problem i skończyło się na tym, ze został obwiniony samoregulator jednego koła. Kupiłem, pojechałem do warsztatu a tam miły Pan rozebrał, stwierdził ze samoreg jest ok ale załozył nowy dla zasady, uzył WSZYSTKICH regulacji ręcznego i jest gitara a było naprawde dramatycznie wcześniej :|

Zapewne innego rozwiązanie oczekujesz ale polecam dobry zakład gdzie starannie wyregulują wszystko i sprawdzą.

Zastanawiam sie co moze byc skopane w samoregulatorze jesli
sie swobodnie obraca i nie ma powyrywanych zebow przy zapadce.
Przeciez to proste jest jak konstrukcja cepa :-)

Nie ma czegos w hydraulice odpowiedzialnego za wyrownanie mocy
hamowania po obu  stronach? Nie znam sie za dobrze... :-)

4 Data: Wrzesien 03 2007 10:48:02
Temat: Re: Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej
Autor: J.F. 

On Sun, 2 Sep 2007 18:18:08 -0500,  Pszemol wrote:

Nie ma czegos w hydraulice odpowiedzialnego za wyrownanie mocy
hamowania po obu  stronach? Nie znam sie za dobrze... :-)

Teoretycznie to sama hydraulika jest odpowiedzialna.
Prawo Pascala.

J.

5 Data: Wrzesien 03 2007 09:07:56
Temat: Re: Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

On Sun, 2 Sep 2007 18:18:08 -0500,  Pszemol wrote:
Nie ma czegos w hydraulice odpowiedzialnego za wyrownanie mocy
hamowania po obu  stronach? Nie znam sie za dobrze... :-)

Teoretycznie to sama hydraulika jest odpowiedzialna. Prawo Pascala.

Niby tak, ale uklad hamulcowy jest przy kierowcy
i do prawego tylnego kola ma najdalej... :-)

6 Data: Wrzesien 03 2007 16:36:20
Temat: Re: Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej
Autor: J.F. 

On Mon, 3 Sep 2007 09:07:56 -0500,  Pszemol wrote:

"J.F."  wrote in message
Teoretycznie to sama hydraulika jest odpowiedzialna.
Prawo Pascala.

Niby tak, ale uklad hamulcowy jest przy kierowcy
i do prawego tylnego kola ma najdalej... :-)

Wiele tam przeplynac nie musi, a samo cisnienie rozchodzi sie szybko.

Poza tym do lewego tylnego kola nie ma wiele dalej, czesto tyle samo
[jeden przewod na tyl, korektor sily hamowania na srodku, dwa do kol]


J.

7 Data: Wrzesien 03 2007 10:46:40
Temat: Re: Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej
Autor: J.F. 

On Sun, 2 Sep 2007 14:17:58 -0500,  Pszemol wrote:

Dlaczego tak sie dzieje? Czy linka nie powinna ciagnac
obu hamulcow tak samo? Czy jakos to sie reguluje?

Nijak. Od zuzycia okladzin tez nie powinno zalezec.
Chyba ze starte tak ze sie juz zakres ruchu skonczyl.

ewentualne problemy to:
-zapieczona linka - sprawdzales czy sie luzno rusza ?
-zajrzyj pod auto na zaciagnietym recznym - obie linki rowno napiete ?
-szczeki i bebny lekko przetrzec papierem sciernym, po czym umyc
benzyna bez sladow oleju. Wyczyscic tez piasty, zeby nie rozrzucaly
smaru po bebnie.

Czy moze problem ma przyczyne w ukladzie hydraulicznym
ktory nierownomiernie sciera okladziny i nierowno
starte powoduja nierownomierne hamowanie ham. recznym?

A zapieczone tloczki to mozesz miec swoja droga.
Teraz to sie chyba cylinderek w calosci wymienia.

J.

Hamulec reczny - prawe kolo bierze bardziej



Grupy dyskusyjne