zarafiq pisze:
Raczkuję dopiero w tym temacie więc pytam. Ok, rama i silnik
są inne, ale inna rama to inaczej pogięte rury, technologii
kosmicznej tam raczej nie ma, więc skąd tak duża różnica?
Silnik? Skrzynia?
Idac tym tokiem rozumowania GSX650F i Hayabusa powinny kosztowac podobnie bo to przeciez tylko troche wiecej metalu i plastiku.
Porownujesz najtanszy motocykl w ofercie czyli golego sporciaka 883 z nienajtanszym modelem z serii Softail. To bez sensu. Sporciak z zalozenia ma byc tanim modelem dla ludzi zaczynajacych zabawe z HD.
Ale dobra:
1. Silnik - Softail ma Big Twina, od ubieglego roku gruntownie przebudowanego. To Twin Cam TC96B czyli 96 cali pojemnosci (prawie 1600 ccm), walek wywazajacy i przkonstruowany uklad smarowania, do tego skrzynia 6 biegowa w osobnej obudowie. Sportster to silnik i skrzynia w jednej obudowie. Takie male cos. Oba motocykle na wytrysku ;) W sumie poza ukladem cylindrow i korbowodow rozni je wszystko.
2. Rama - Softail to stalowa rama z wahaczem trojkatnym i lezacymi pod skrzynia biegow amortyzatorami, XL to zwykla rurowa rama ze zwyklym wahaczem
3. Przod - Sport to zawiecha Showa z rurami 39 mm i waskim przodem. Duzy ma 41, inne polki, i jest sporo szerszy.
4. Kola calkiem inne. Najtanszy XL ma proste odlewane kola alu 19 i 16 cali, FXSTC ma szprychowane chromowane kola - 21" przod i 16" tyl.
5. Buda to w ogole inna bajka, inna forma, inne wykonczenie
Generalnie to calkiem inna bajka. Sprowadzanie roznic do ilosci uzytego materialu jest idiotyczne.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
5 |
Data: Wrzesien 21 2008 10:23:14 |
Temat: Re: HD Sportster vs FXSTC |
Autor: zarafiq |
Kuczu wrote:
Idac tym tokiem rozumowania GSX650F i Hayabusa powinny kosztowac podobnie bo to przeciez tylko troche wiecej metalu i plastiku.
:)
Porownujesz najtanszy motocykl w ofercie czyli golego sporciaka 883 z nienajtanszym modelem z serii Softail. To bez sensu. Sporciak z zalozenia ma byc tanim modelem dla ludzi zaczynajacych zabawe z HD.
Ale dobra:
1. Silnik - Softail ma Big Twina, od ubieglego roku gruntownie przebudowanego. To Twin Cam TC96B czyli 96 cali pojemnosci (prawie 1600 ccm), walek wywazajacy i przkonstruowany uklad smarowania, do tego skrzynia 6 biegowa w osobnej obudowie. Sportster to silnik i skrzynia w jednej obudowie. Takie male cos. Oba motocykle na wytrysku ;) W sumie poza ukladem cylindrow i korbowodow rozni je wszystko.
2. Rama - Softail to stalowa rama z wahaczem trojkatnym i lezacymi pod skrzynia biegow amortyzatorami, XL to zwykla rurowa rama ze zwyklym wahaczem
3. Przod - Sport to zawiecha Showa z rurami 39 mm i waskim przodem. Duzy ma 41, inne polki, i jest sporo szerszy.
4. Kola calkiem inne. Najtanszy XL ma proste odlewane kola alu 19 i 16 cali, FXSTC ma szprychowane chromowane kola - 21" przod i 16" tyl.
5. Buda to w ogole inna bajka, inna forma, inne wykonczenie
Generalnie to calkiem inna bajka. Sprowadzanie roznic do ilosci uzytego materialu jest idiotyczne.
Tak daleko nigdy bym się nie posunął ;)
Dzięki za wyłożenie tego czarno na białym.
Pozdrawiam,
zarafiq
|