Grupy dyskusyjne   »   HD Sportster vs FXSTC

HD Sportster vs FXSTC



1 Data: Wrzesien 20 2008 12:36:53
Temat: HD Sportster vs FXSTC
Autor: zarafiq 

V-Tam,

Wzdycham od jakiegoś czasu do FXSTC i nie daje mi spokoju
różnica w cenie między Sportsterem ($7000), a Softail Customem ($16000).
Oczywiście sprzęt jest wart tyle ile ktoś jest gotów za niego zapłacić
ale coś rewolucyjnego powinno te motocykle różnić. Cena V-Roda jest
już łatwiejsza do zrozumienia, zupełnie nowy silnik, nowe wzornictwo.


Jakie są Wasze opinie?

Pozdrawiam,
zarafiq



2 Data: Wrzesien 20 2008 16:27:02
Temat: Re: HD Sportster vs FXSTC
Autor: Kuczu 

zarafiq pisze:

V-Tam,

Wzdycham od jakiegoś czasu do FXSTC i nie daje mi spokoju
różnica w cenie między Sportsterem ($7000), a Softail Customem ($16000).
Oczywiście sprzęt jest wart tyle ile ktoś jest gotów za niego zapłacić
ale coś rewolucyjnego powinno te motocykle różnić. Cena V-Roda jest
już łatwiejsza do zrozumienia, zupełnie nowy silnik, nowe wzornictwo.


Jakie są Wasze opinie?

Jesli nie widzisz roznicy miedzy Sporciakiem a Softailem to ja przepraszam. Te oba motocykle rozni wszystko, no moze poza przelacznikami na kierownicy i napisem na zbiorniku :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Wrzesien 21 2008 01:17:43
Temat: Re: HD Sportster vs FXSTC
Autor: zarafiq 

Kuczu wrote:

Jesli nie widzisz roznicy miedzy Sporciakiem a Softailem to ja przepraszam. Te oba motocykle rozni wszystko, no moze poza przelacznikami na kierownicy i napisem na zbiorniku :)

Raczkuję dopiero w tym temacie więc pytam. Ok, rama i silnik
są inne, ale inna rama to inaczej pogięte rury, technologii
kosmicznej tam raczej nie ma, więc skąd tak duża różnica?
Silnik? Skrzynia?

Pozdrawiam,
zarafiq

4 Data: Wrzesien 21 2008 10:42:15
Temat: Re: HD Sportster vs FXSTC
Autor: Kuczu 

zarafiq pisze:

Raczkuję dopiero w tym temacie więc pytam. Ok, rama i silnik
są inne, ale inna rama to inaczej pogięte rury, technologii
kosmicznej tam raczej nie ma, więc skąd tak duża różnica?
Silnik? Skrzynia?

Idac tym tokiem rozumowania GSX650F i Hayabusa powinny kosztowac podobnie bo to przeciez tylko troche wiecej metalu i plastiku.

Porownujesz najtanszy motocykl w ofercie czyli golego sporciaka 883 z nienajtanszym modelem z serii Softail. To bez sensu. Sporciak z zalozenia ma byc tanim modelem dla ludzi zaczynajacych zabawe z HD.

Ale dobra:

1. Silnik - Softail ma Big Twina, od ubieglego roku gruntownie przebudowanego. To Twin Cam TC96B czyli 96 cali pojemnosci (prawie 1600 ccm), walek wywazajacy i przkonstruowany uklad smarowania, do tego skrzynia 6 biegowa w osobnej obudowie. Sportster to silnik i skrzynia w jednej obudowie. Takie male cos. Oba motocykle na wytrysku ;) W sumie poza ukladem cylindrow i korbowodow rozni je wszystko.
2. Rama - Softail to stalowa rama z wahaczem trojkatnym i lezacymi pod skrzynia biegow amortyzatorami, XL to zwykla rurowa rama ze zwyklym wahaczem
3. Przod - Sport to zawiecha Showa z rurami 39 mm i waskim przodem. Duzy ma 41, inne polki, i jest sporo szerszy.
4. Kola calkiem inne. Najtanszy XL ma proste odlewane kola alu 19 i 16 cali, FXSTC ma szprychowane chromowane kola - 21" przod i 16" tyl.
5. Buda to w ogole inna bajka, inna forma, inne wykonczenie

Generalnie to calkiem inna bajka. Sprowadzanie roznic do ilosci uzytego materialu jest idiotyczne.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

5 Data: Wrzesien 21 2008 10:23:14
Temat: Re: HD Sportster vs FXSTC
Autor: zarafiq 

Kuczu wrote:


Idac tym tokiem rozumowania GSX650F i Hayabusa powinny kosztowac podobnie bo to przeciez tylko troche wiecej metalu i plastiku.

:)

Porownujesz najtanszy motocykl w ofercie czyli golego sporciaka 883 z nienajtanszym modelem z serii Softail. To bez sensu. Sporciak z zalozenia ma byc tanim modelem dla ludzi zaczynajacych zabawe z HD.

Ale dobra:

1. Silnik - Softail ma Big Twina, od ubieglego roku gruntownie przebudowanego. To Twin Cam TC96B czyli 96 cali pojemnosci (prawie 1600 ccm), walek wywazajacy i przkonstruowany uklad smarowania, do tego skrzynia 6 biegowa w osobnej obudowie. Sportster to silnik i skrzynia w jednej obudowie. Takie male cos. Oba motocykle na wytrysku ;) W sumie poza ukladem cylindrow i korbowodow rozni je wszystko.
2. Rama - Softail to stalowa rama z wahaczem trojkatnym i lezacymi pod skrzynia biegow amortyzatorami, XL to zwykla rurowa rama ze zwyklym wahaczem
3. Przod - Sport to zawiecha Showa z rurami 39 mm i waskim przodem. Duzy ma 41, inne polki, i jest sporo szerszy.
4. Kola calkiem inne. Najtanszy XL ma proste odlewane kola alu 19 i 16 cali, FXSTC ma szprychowane chromowane kola - 21" przod i 16" tyl.
5. Buda to w ogole inna bajka, inna forma, inne wykonczenie

Generalnie to calkiem inna bajka. Sprowadzanie roznic do ilosci uzytego materialu jest idiotyczne.

Tak daleko nigdy bym się nie posunął ;)

Dzięki za wyłożenie tego czarno na białym.

Pozdrawiam,
zarafiq

HD Sportster vs FXSTC



Grupy dyskusyjne