Historia EXC?
1 | Data: Styczen 09 2009 01:31:13 |
Temat: Historia EXC? | |
Autor: de Fresz | Bandziorno 2 |
Data: Styczen 09 2009 12:26:15 | Temat: Re: Historia EXC? | Autor: de Fresz | On 2009-01-09 07:38:33 +0100, doktorski said: Co już wiem:OIDP w tym roczniku zrezygnowali z przezroczystego zbiornika - widac Owszem, ale poprzedni rocznik to 400/520. Zdaje się, że wrócili do tego pomysłu w zeszłym albo tym roku :-/ 2004 - pojedyńczy kolektor, duży licznikCiut lagodniejsza charakterystyka 525 - wiecej dolu, mniej agresji. Dobra, jeszcze trochę wygrzebałem, choć to info od hamerykańców i nie wiem na ile jest to zbieżne z wersjami europejskimi. - poprawione zawieszenie (zaworki, tłoczki, itp) - ponoć lepsza charakterystyka - zmiany w wahaczu - dłuższy o 10 mm i zwiększona oś - poprawione lożyska głowki ramy - wyższa kierownica o 12 mm - poprawione sprzęgło - inny subframe i siedzenie niżej. 2005 - wąski licznik, nowa maska lampyMhm. - nowa rama Ktoś może wie, czym oprócz naklejek itp dupereli różnia się wersje Six-Days? Ale jak wygląda sprawa z masą, geometrią, zawiasami, rozrządem,AFAIK zmiany dotyczyly glownie charakterystyki, nie slyszalem o A co daje ten RFS i od kiedy to montują? O 200 EXC wiem tyle co nic - czytałem opis Jareckiego, ale nie mamZ moich doswiadczen wynika, ze jest ciekawszy niz 250. Jest (wbrew Właśnie też słyszałem o nim dużo dobrego, w tym również to, że jak na 2T jest bardzo trwały. No ale ciągle mam pewne wewnętrzne rozterki, przed zakupem 2T. - nie wiem Ponoć właśnie jest. Setką się przeleciałem i się mi bardzo podobało - nie da się tym jeździć wolno ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 3 |
Data: Styczen 09 2009 13:19:55 | Temat: Re: Historia EXC? | Autor: Jarecki [KenLee] | Użytkownik "de Fresz" napisał Ktoś może wie, czym oprócz naklejek itp dupereli różnia się wersje *** W standardzie, inny setup zawiasow, korki USD z regulacja napiecia wstepnego, siedzenia od SelledalaValle (czy jakos tak), oslony aluminiowe silownika sprzegla, skidplate, handdbary, uchwyty do szybkiego wyciagania osi. W dwusuwach inne dyfuzory i tlumiki (FMF i Doma). Byly tez wersje z 19 calowym kolem z tylu. "Factory" mialy dodatkowo inne polki USD i piasty (frezowane-CNC i anodowane w ladne kolorki) oraz zebatki Stealth i wydechy Akrapovicia. Wszystko dostepne z katalogu Power Parts. Za gruby sos... A co daje ten RFS i od kiedy to montują? *** Od poczatku i to powoduje ze motur jedzie :) To nazwa linni modelowej silnika 4T SOHC z rozrzadem na srubkach, dwoma filtrami itd. Zdaje sie skrot od Racing Four Stroke. Ponoć właśnie jest. Setką się przeleciałem i się mi bardzo podobało - nie *** 200 jest nie tylko w ramie, ale i na bazie calego dolu silnika setki. Zmieniono gore i dolot. 250 to juz zupelnie inna konstrukcja. Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 4 |
Data: Styczen 09 2009 12:43:39 | Temat: Re: Historia EXC? | Autor: Jarecki [KenLee] | Użytkownik "de Fresz" napisał Jako że pomału robię przymiarki do czegoś znacznie lżejszego do latania po *** Zmiany to bardziej przelomy rocznikow. Z pamieci tyle: -W 2002-2003 zmieniono w czterosuwach konstrukcje wewnetrznej flanszy uszczelniajacej pompe wody- umozliwia to wymiane uszczelnien bez zdejmowania pokrywy zaworowej (brak rantu i dwa gwintowane otworki)- duza wygoda serwisowa -2003 minimalnie zmienione mocowanie kosza sprzeglowego i samego sprzegla w czterosuwach- mniej szarpie przy ruszaniu na niedogrzanym silniku- istotne dla latajacych tez po miescie -2004-2005 zmiana calego nadwozia w 2T i 4T- calkowicie nowa rama z tylnymi wezlami z rur o owalnym przekroju, wyzsza glowka, nowy wahacz, nowe USD 48mm (zamiast 43mm), inna sprezyna z tylu, nieprzezroczysty zbiornik, nowe plastiki, nowy kranik, nowa kanapa, nowe lampy, licznik. W 200 2T zmieniono elektronike zaplonu i membrane (wiecej dolu i liniowosci) -2006 znowu zmieniono USD (tez 48mm) ale nie znam szczegolow i nigdy na takim nie jezdzilem. Zdaje sie ze w ktoryms z rocznikow zmienio tez piasty i na pewno tarcze i tlumiki, ale nie pamietam szczegolow (2006?). Potem juz poszla zmiana calosci na EXC-R Istotne roznice to przed i po pelnej zmianie budy (z rama). Nowe troche poreczniejsze, kiera w moim odczuciu stoi wyzej na standardowym mocowaniu, inny setup wstepny zawieszen. Zawiasy jak dla amatora, odpowiednio ustawione daja rade i w starym i w nowym. W nowym przod ma nieco wieksze rezerwy tlumienia.W starych dwusetkach narzekano podobno na setup przodu zmieniony wraz ze zmiana na USD 48mm. W starych zajebista rzecz to przezroczysty zbiornik (teraz do najnowszych oferowany jako ekstras w wersjach six-days). Milym drobiazgiem w nowych jest o niebo wygodniejszy kranik paliwa i pokrywa airboxu na bolce zamiast osobnych szybkozlaczek, ktorymi ciezko czasem trafic w gniazda i potrafia sie zgubic mimo zawleczek. W starych wymiana tylnego blotnika wychodzi taniej, bo jest osobna czescia- w nowych zintegrowany z polami numerowymi. W nocnym lataniu reflektor starego modelu (prostokatny) swieci lepiej niz nowy. Masy sie nie zmienily. Pozdr Jarecki[KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 |