W dniu 2010-09-19 20:26, amos pisze:
Mialem okazje na tym siedziec z cala czterosoobowa rodzina, faktycznie
robi wrazenie. Ale opisywanie, ze do korka sie nie do konca nadaje...w
sumie tego krazownika nikt do tego nie projektowal i nikt o zdrowych
zmyslach w ten sposob na codzien go nie uzytkuje.
Miałem przyjemnoć jechania dzisiaj tym samym "goldasem", chociaż tak naprawdÄ™ to moja wizyta miała na celu odbyć przejażdżkÄ™ VFR-Ä… (bez automatu). A koĹ„czyło siÄ™ i VFR-Ä… i Goldasem i na koniec ZZR 1400 kolegi, który też przyjechał pojeĽdzić :).
Ale wracajÄ…c do Gold Winga. Trudno siÄ™ z TobÄ… nie zgodzić, że pomysł przeciskania siÄ™ tym w korkach jest z gruntu pozbawiony sensu. I tak jak napisałeĹ›, nie do tego go stworzono.
IMHO:
1. Silnik chodzi jedwabiĹ›cie miekko i żwawo. Niczego mu nie brakuje, a najmniej momentu obrotowego. Nie jest to Hayabusa, ale daje radÄ™.
2. Hamulce sÄ… absolutnie dopasowane do całej reszty i działajÄ… bez zarzutu.
3. Składanie siÄ™ w zakrÄ™tach, to kolejna rzecz, która zaskakuje. Jest to proste i przyjemne. Nie należy oczywiĹ›cie porównywać go małymi 600-tkami, ale naprawdÄ™ zaskakuje porÄ™cznoĹ›ciÄ….
4. Prowadzenie (podobnie jak wyżej) bez zarzutu. Ĺ»adnych niespodzianek. Leci w zakrÄ™tach jak mirage.
5. MiÄ™kki i wygodny. Nie wiem jak po np. 500km, bo nie dane mi było tyle pojeĽdzić, ale naprawdÄ™ wygodnie siÄ™ siedzi.
6. W lusterkach, jadÄ…c na zachód, widzisz ruskÄ… granicÄ™. Rewelacja.
7. Wszystkie przyciski i regulacje sÄ… tam gdzie powinny. Nie ma z tym żadnych problemów.
Teraz trochÄ™ narzekania.
1. Przód jak wpadnie w dziurÄ™ to porzÄ…dnie łupie. Czuć, że to ciÄ™żkie jest i koniec. Jak ma być miÄ™kko i wygodnie, to niestety z wybieraniem na głÄ™bszych dziurach jest problem. Tył OK. Ĺ»adnych problemów, ale po przodzie czuć, że coĹ› siÄ™ dzieje. Płytsze dziury nie do zauważenia.
2. Brak elektrycznej regulacji szyby (sic!). W motocyklu za takie pieniÄ…dze taki afront. Po prostu nie do pomyĹ›lenia. Regulujesz elektrycznie wszystkim czym chcesz, łÄ…cznie z zawieszeniem, ale szybÄ™ musisz regulować rÄ™cznie. Masakra.
3. Pewnie przez tÄ™ szybÄ™, od 110km/h urywało mi czubek głowy. I prÄ™dkoć nie miała znaczenia. zawsze wiało tak samo. MyĹ›lÄ™, że po podniesieniu szyby problem mógłby ustać.
4. Cena. No właĹ›nie. Za tÄ… samÄ… cenÄ™ można kupić niezły samochód w tym samym salonie. Ale kto by o tym myĹ›lał :).
Jak pewnie wiÄ™kszoć z nas, patrzyłem do tej pory na Gold Winga z lekkim politowaniem. Jak siÄ™ nim przejechałem, to zaczÄ…łem rozumieć dlaczego sÄ… motocykliĹ›ci, którzy uważajÄ…, że jest to najlepszy wybór do dalekiej, asfaltowej turystyki.
I jeszcze krótko: VFR-a kompletnie nie dla mnie. Z turystykÄ… nie ma nic wspólnego. V-ka mi nie pasuje. Moc ma, moment ma, ale drży to cholerstwo i bardzo nerwowo reaguje na manetkÄ™ gazu. Hamulce OK, skrzynia też. Stabilnoć jazdy na wprost wrÄ™cz wybitna. Za to do skrÄ™cania trzeba jÄ… odrobinÄ™ nakłaniać. W lusterkach widziałem w zasadzie tylko swoje ramiona.
Za to jeĹ›li chodzi o ZZR-a, to muszÄ™ powiedzieć, że mi podszedł :).
Tylko ten łaĹ„cuch :/.
pozdr.
Mystik