Grupy dyskusyjne   »   Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie zwrocic uwagę przy ogledzinach?

Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie zwrocic uwagę przy ogledzinach?



1 Data: Sierpien 20 2008 18:56:41
Temat: Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie zwrocic uwagę przy ogledzinach?
Autor: primuss 

Witam, na co zwrocic uwage przy zakupie uzywanej NTV-ki rocznik 1993?

Link do ogloszenia tutaj:
http://skocz.pl/rever

Oprocz standardowych rzeczy (opony, klocki, przewody, plyny, ciegna,
lozyska, uklad chlodzenia itd) co nalezaloby sprawdzic? Ma to jakies typowe
wady ktore moga wylezc podczas jazdy probnej (zakladam dla bezpieczenstwa
ze przebieg jest zanizony o polowe). Pojezdzi takie moto? Z gory dziekuje
za sugestie.


--
pozdr.,
primuss

XJ900 - sprzedam http://skocz.pl/myxj
Czerwona Inazuma 750 - sprzedana! :(
Virago 250



2 Data: Sierpien 21 2008 00:16:55
Temat: Re: Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie zwrocic uwagę przy ogledzinach?
Autor: mazdah 


Użytkownik "primuss"  napisał w wiadomości

Witam, na co zwrocic uwage przy zakupie uzywanej NTV-ki rocznik 1993?

Link do ogloszenia tutaj:
http://skocz.pl/rever

Mamy w domu dwie takie. Jedna ma 109 tys, druga 138. W jednej silnik nie
dotykany, w drugiej zmienione tarcze sprzegłowe ( jeździła dużo po mieście w
niemcowni ) . Na trasie spotkaliśmy kiedyś 7 letnią z przebiegiem 160tys -
też bez zaglądania do silnika.
Rzekłbym, że drogawo, ale opony, szyba.. jeśli karoseria będzie ładna to IMO
warto brać.

Za swoją dałem 3800, ale musiałem wymienić oponę ( przód zimą wymienie ),
boczek, lakier jest nie za cudowny, siedzenie kiepskie i plastiki połamane.
No i trzeba zajrzeć do przedniego zawieszenia bo tłumienia nie stwierdzono
;) W sumie wyszła 5200, rocznik 92, grudzień ( model na 93 )

Typowe dolegliwości modelu:

- wiecznie uszkodzony czujnik luzu ( kontrolka często nie działa )
- klekoczące sprzegło ( na luzie, lekko hałasuje, po wciśnięciu klamki
cichnie )
- szarpiące sprzegło przy ruszaniu ( tak już jakoś im wyszło )
- letkie shimmy przy puszczeniu kierownicy przy 60-80km/h

Spalanie raczej w okolicach 5-6litrów. V/max  ok 180km/h. Trochę ciasny
promień skrętu, trochę przyciężkawa.

Motocykl ma u mnie dozywocie - jak padnie silnik, kupię nowy ( może 700 od
razu ;) i będę jeździł dalej

Zdrawiam
M

3 Data: Sierpien 21 2008 22:06:10
Temat: Re: Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie zwrocic uwagę przy ogledzinach?
Autor: WojtekW 

mazdah pisze:
....

Typowe dolegliwości modelu:

- wiecznie uszkodzony czujnik luzu ( kontrolka często nie działa )

Się wymienia. Koszt kilkadziesiąt zł. W starych czujnikach był miedziany trzpień i się ścierał po iluś latach i traci kontakt. Nienaprawialne.


- klekoczące sprzegło ( na luzie, lekko hałasuje, po wciśnięciu klamki cichnie )
- szarpiące sprzegło przy ruszaniu ( tak już jakoś im wyszło )
- letkie shimmy przy puszczeniu kierownicy przy 60-80km/h

Sprzęgło potwierdzam, szimów nie potwierdzam.


Spalanie raczej w okolicach 5-6litrów. V/max  ok 180km/h. Trochę ciasny promień skrętu, trochę przyciężkawa.

Po mojemu - na "emeryta" spalanie zawsze poniżej 5. Na ciężkawe prowadzenie dobrze działa opuszczenie przodu na lagach o 3-5mm. Może wpływać na ww shimy, ale ja po modyfikacji poganiałem z różnymi prędkościami przez torowiska i nie stwierdziłem utraty stabilności.

--
pozdrawiam
Wojtek

4 Data: Sierpien 21 2008 22:17:17
Temat: Re: Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie z wrocic uwagę przy ogledzinach?
Autor: Leszek Karlik 

On Thu, 21 Aug 2008 22:06:10 +0200, WojtekW  wrote:

[...]

Spalanie raczej w okolicach 5-6litrów. V/max  ok 180km/h. Trochę ciasny  promień skrętu, trochę przyciężkawa.

Po mojemu - na "emeryta" spalanie zawsze poniżej 5.

Nie zawsze, na forum są ludzie którzy miewali 6-7 i więcej. Ja mam w  okolicach
5 w trasie i 6 w mieście, muszę oddać rower do czyszczenia i synchronizacji
gaźników ale czasu nie mam.

Promień skrętu duży, chciałeś napisać zapewne. I przyciężkawa jest, ale po
paru paciakach podniesienie już mi nie sprawia żadnego problemu. :-)

A, z typowych usterek z tego co czytałem pompa paliwa lubi sobie pójść,  można
ją zupełnie obejść, zamontować inną lub rozebrać i wymienić styki.

Co jeszcze? Nie polecam starszych modeli z aluminiową połówkową kierownicą
(mam taki), jeżeli połówka się złamie przy wywrotce to znalezienie nowej
trochę trwa (ja kupiłem na ebayu za 0,99 funta plus 10 funtów przesyłka,
ale miałbym ponad 2 miesiące stania i czekania gdyby nie pomoc Magica,  który
zgrabnie kierownicę zespawał :-)) [tu jeszcze raz serdeczne dzięki :-)]).

Nowsze NTV mają kierownicę rurową, którą w razie czego można szybko i  prosto
wymienić na nową. Chociaż brzydsza jest, IMO. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

5 Data: Sierpien 22 2008 00:59:05
Temat: Re: Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie zwrocic uwagę przy ogledzinach?
Autor: mazdah 


Użytkownik "Leszek Karlik"  napisał w wiadomości

On Thu, 21 Aug 2008 22:06:10 +0200, WojtekW  wrote:

Po mojemu - na "emeryta" spalanie zawsze poniżej 5.

Po mojemu, na "bandita", cykl mieszany przelotowa 100-140 - 5,2 L / 100km

5 w trasie i 6 w mieście, muszę oddać rower do czyszczenia i
synchronizacji
gaźników ale czasu nie mam.

I to jest całkiem dobre spalanie, chociać nasza jedna bierze 4,5 na
trasieprzy przelotowej 110

Promień skrętu duży, chciałeś napisać zapewne. I przyciężkawa jest, ale po
paru paciakach podniesienie już mi nie sprawia żadnego problemu. :-)

Tak jest, duży/


Co jeszcze? Nie polecam starszych modeli z aluminiową połówkową kierownicą
(mam taki),

Też nie polecam

I tyle ;)


--
M

Honda NTV 650 Revere - na co szczegolnie zwrocic uwagę przy ogledzinach?



Grupy dyskusyjne