witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta, a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
pozdrawiam
2 |
Data: Sierpien 06 2008 05:25:48 |
Temat: Re: Honda civic klimatyzacja |
Autor: Adam Adamaszek |
On 6 Sie, 14:19, Mak wrote:
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu
klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do
gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest
Sprawdz tez przewody zaplonowe - u mnie prawie gasl na starych, po
wymianie jest lepiej.
Zbyt duze cisnienie - moze masz nabite za duzo czynnika?
pozdr
Adam
3 |
Data: Sierpien 06 2008 14:32:51 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Boombastic |
Użytkownik "Mak" napisał w wiadomości
witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta, a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
Za dużo czynnika roboczego przez co sprężarka stawia duży opór i gasi silnik.
4 |
Data: Sierpien 06 2008 14:36:07 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Mak |
Boombastic wrote:
Użytkownik "Mak" napisał w wiadomości
witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta, a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
Za dużo czynnika roboczego przez co sprężarka stawia duży opór i gasi silnik.
witam
po diagnostyce wyszlo ze czynnika jest odpowiednia ilosc, bo bylo podejrzenie ze jest za malo czynnika smarujacego i dlatego slabo dziala.
pozrawiam
5 |
Data: Sierpien 06 2008 14:42:38 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Boombastic |
witam
po diagnostyce wyszlo ze czynnika jest odpowiednia ilosc, bo bylo podejrzenie ze jest za malo czynnika smarujacego i dlatego slabo dziala.
To może uszkodzona jest sprężarka?
6 |
Data: Sierpien 06 2008 14:42:28 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Mak |
Boombastic wrote:
witam
po diagnostyce wyszlo ze czynnika jest odpowiednia ilosc, bo bylo podejrzenie ze jest za malo czynnika smarujacego i dlatego slabo dziala.
To może uszkodzona jest sprężarka?
wedlug diagnostow sprezarka jest w porzadku
7 |
Data: Sierpien 06 2008 21:36:28 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Wojtaszek |
Mak pisze:
> wedlug diagnostow sprezarka jest w porzadku
a ja mam cos podobnego w Civicu 1.5 114KM 2000r, o ile nie to samo, juz pare razy pisalem w podobnych watkach, tez wszystko niby w porzadku, dobre cisnienie, przeczyszczony silnik krokowy (a wlasciwie zawor powietrza dodatkowego) i przepustnica ... u mnie problemy z wolnymi obrotami przy wlaczonej klimatyzacji sa tylko podczas duzych upalow ... reset komputera pomaga ale nie na dlugo, moze to faktycznie te przewody WN, choc sprawdzalem i sa dobre i wzrokowo i pomiarowo
8 |
Data: Sierpien 06 2008 22:51:35 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Marek P. |
faktycznie te przewody WN, choc sprawdzalem i sa dobre i wzrokowo i
pomiarowo
Jak się sprawdza pomiarowo przewody WN?
--
Pozdr
Marek P.
9 |
Data: Sierpien 06 2008 23:24:58 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: PeJot - Krk |
Użytkownik "Wojtaszek" napisał w wiadomości
Mak pisze:
> wedlug diagnostow sprezarka jest w porzadku
a ja mam cos podobnego w Civicu 1.5 114KM 2000r, o ile nie to samo, juz pare razy pisalem w podobnych watkach, tez wszystko niby w porzadku, dobre cisnienie, przeczyszczony silnik krokowy (a wlasciwie zawor powietrza dodatkowego) i przepustnica ... u mnie problemy z wolnymi obrotami przy wlaczonej klimatyzacji sa tylko podczas duzych upalow ... reset komputera pomaga ale nie na dlugo, moze to faktycznie te przewody WN, choc sprawdzalem i sa dobre i wzrokowo i pomiarowo
Ogólnie trzeba zadbać o zapłon - świece / przewody / kopułka aparatu
oraz sprawdzić akumulator (wolno kręci przy odpalaniu?)
pozdro
PeJot
Civic 3D 1.4iS'97
10 |
Data: Sierpien 06 2008 15:11:16 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: gregor |
Mak pisze:
witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta, a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
ja mam rovera silnik inny ale buda ta sama
u mnie usterka tego typu wiazala sie z silnikiem krokowym - wystarczylo go przeczyscic
gregor
11 |
Data: Sierpien 06 2008 16:50:09 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Grzegorz PrÄdki |
Mak pisze:
witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta, a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
Silnik krokowy.
12 |
Data: Sierpien 06 2008 17:23:50 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: PARKER |
Dnia 2008-08-06 14:19, Użytkownik Mak napisał:
witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta, a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
pozdrawiam
JeĹli ciĹnienie jest 2 razy wiÄksze to albo nie działa wentylator od skraplacza albo coĹ jest przytkane w układzie .
Adam
www.qmotor.pl
13 |
Data: Sierpien 06 2008 22:07:49 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: cholo |
Uzytkownik "Mak" napisal w wiadomosci
witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu
klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do
gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta,
a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze
opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej
diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic
caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
prawdopodobnie jest cos przytkane w ukladzie.
w kolejnosci prawdopodobienstwa:
- zawor rozprezny przy parowniku (na 90%) (mozna go rozebrac i przedmuchac)
- filtr/osuszacz
- skraplacz lub parownik
- jakas rurka
pozdrawiam,
cholo
14 |
Data: Sierpien 07 2008 07:51:39 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Mak |
Mak wrote:
witam
moze ktos z was mial podobny problem co ja
a dokladniej to w mojej hondzie ( civic z 96 5d )
zawodzi klimatyzacja, scieslej mowiac na biegu jalowym po wlaczeniu klilmatyzacji obroty silnika spadaja do 400-500 i silnik ma tendencje do gasniecia. Bylem w roznych serwisach, wiem ze sprezarka nie jest zatarta, a cisnienie w ukladzie jest 2 razy wieksze niz byc powinno ( stad duze opory dla silnika ), ale nikt nie jest w stanie postawic precyzyjnej diagnozy, mowia: moze filtr, a moze cos sie zatkalo i trzeba przeczyscic caly uklad. Ale zadnycnh konkretow.
pozdrawiam
witam
dziekuje wszystkim za sugestie. Z przeczytanych tu uwag i moich przemyslen wychodzi ze najpierw wymienie filtr, bo to proste i w miare nie kosztowne a potem zajme sie zaworem jak wymiana filtra nic nie da.
Piszecie tez o przewodach zaplonowych - co wspolnego przewody maja z klimatyzacja ?
pozdrawiam
15 |
Data: Sierpien 07 2008 17:36:26 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: PeJot - Krk |
Uzytkownik "Mak" napisal w wiadomosci [...]
Piszecie tez o przewodach zaplonowych - co wspolnego przewody maja z klimatyzacja ?
Ze sprawna praca silnika maja duzo wspólnego a jak silnik slaby bo wypadaja zaplony
to skad ma miec moc zeby jeszcze napedzac klime ?
A bez klimy ladnie smiga, nie pije oleju ?
pozdro
PeJot
16 |
Data: Sierpien 08 2008 07:57:38 | Temat: Re: Honda civic klimatyzacja | Autor: Mak |
PeJot - Krk wrote:
Uzytkownik "Mak" napisal w wiadomosci [...]
Piszecie tez o przewodach zaplonowych - co wspolnego przewody maja z klimatyzacja ?
Ze sprawna praca silnika maja duzo wspólnego a jak silnik slaby bo wypadaja zaplony
to skad ma miec moc zeby jeszcze napedzac klime ?
A bez klimy ladnie smiga, nie pije oleju ?
pozdro
PeJot
witam
odpala dobrze, zadnego oleju nie wciaga, moc ma. bez klimy dziala bez zarzutow, co wiecej spadek obrotow jest widoczny tylko na biegu jalowym,
w czasie jazdy nie jest to zauwazalne ( silnik bez problemu radzi sobie z wiekszym obciazeniem z klima )
pozdrawiam
| | | | | | | | | | | | | | |