Grupy dyskusyjne   »   Honda Accord - Sens swapa na H22

Honda Accord - Sens swapa na H22



1 Data: Czerwiec 07 2009 22:12:07
Temat: Honda Accord - Sens swapa na H22
Autor: newsy_gazeta 

Witam
Temat może dość szczegółowy, raczej takie widuję na forach konkretnej marki.. ale uważam, że Wasze zdanie może dużo dobrego wnieśc.

Pacjent: Honda Accord VI-gen 1999 2.0 V-TEC (147KM), 243 tys przegiegu i.. z zerwanym rozrządem, który zrobił mielonkę z silnika (pasek miał 3kkm przebiegu).

Mamy dwie opcje:
Tańsza i mniej problemowa, zastępujemy popsuty silnik innym, takim samym modelem - F20B6, dzięki czemu mamy: taniej (dużo), nie ma niepotrzebnego grzebania, problemów z kompatybilnością półosi, skrzyni etc, ale .. jak na ciężkiego Accorda osiągi są prawie OK.. jednak można lepiej jak już się zmienia. Atutem jest też dostępność silników, a więc i można prędzej znaleźć w dobrym stanie silnik.

Droższa opcja - pytanie o ile droższa - Silnik z Accorda TypeR lub Prelude, w zależności od opcji: H22A (starszy, 200KM0, H22A7/8 (212, 220KM) i teraz.. sam silnik jest droższy.. ale tę różnicę da się przeżyć.
Pytanie, jakie elementy trzeba wymienić niezbędnie, a jakie są zalecane (np sztywniejsze zawieszenie, mocniejsze hamulce) i w związku z tym, czy te koszty nie powiększą się do już nieopłacalnych..

Jestem ciekawy opinii

Pozdrawiam
Robert



2 Data: Czerwiec 08 2009 06:17:25
Temat: Re: Honda Accord - Sens swapa na H22
Autor: Massai 

newsy_gazeta wrote:

Witam
Temat może dość szczegółowy, raczej takie widuję na forach konkretnej
marki.. ale uważam, że Wasze zdanie może dużo dobrego wnieśc.

Pacjent: Honda Accord VI-gen 1999 2.0 V-TEC (147KM), 243 tys
przegiegu i.. z zerwanym rozrządem, który zrobił mielonkę z silnika
(pasek miał 3kkm przebiegu).

Mamy dwie opcje:
Tańsza i mniej problemowa, zastępujemy popsuty silnik innym, takim
samym modelem - F20B6, dzięki czemu mamy: taniej (dużo), nie ma
niepotrzebnego grzebania, problemów z kompatybilnością półosi,
skrzyni etc, ale .. jak na ciężkiego Accorda osiągi są prawie OK..
jednak można lepiej jak już się zmienia. Atutem jest też dostępność
silników, a więc i można prędzej znaleźć w dobrym stanie silnik.

Droższa opcja - pytanie o ile droższa - Silnik z Accorda TypeR lub
Prelude, w zależności od opcji: H22A (starszy, 200KM0, H22A7/8 (212,
220KM) i teraz.. sam silnik jest droższy.. ale tę różnicę da się
przeżyć.  Pytanie, jakie elementy trzeba wymienić niezbędnie, a jakie
są zalecane (np sztywniejsze zawieszenie, mocniejsze hamulce) i w
związku z tym, czy te koszty nie powiększą się do już nieopłacalnych..

Jestem ciekawy opinii

Odpuść sobie swapa.
Taki swap się opłaca gdy przypadkiem masz silnik H22 gdzieś tanio do
wyjęcia, czy wręcz stoi w garażu do wzięcia.
Znajomy we Włoszech zrobił tak swapa, ale właśnie taki zbeig
okoliczności był - dostał praktycznie w prezencie takie H22 z
przebiegiem 1500 km.
A i tak kosztowało go trochę, bo i ECU, i łapy, i półosie... w efekcie
samochód stał w robocie 2 miesiące, bo ciągle czegoś brakowało i trzeba
było czekać.

Najlepszą metodą na swapa jest po prostu kupić samochód z pożądanym
silnikiem, a aktualny sprzedać.


--
Pozdro
Massai

3 Data: Czerwiec 08 2009 09:07:05
Temat: Re: Honda Accord - Sens swapa na H22
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomości

newsy_gazeta wrote:

Witam
Temat może dość szczegółowy, raczej takie widuję na forach konkretnej
marki.. ale uważam, że Wasze zdanie może dużo dobrego wnieśc.

Pacjent: Honda Accord VI-gen 1999 2.0 V-TEC (147KM), 243 tys
przegiegu i.. z zerwanym rozrządem, który zrobił mielonkę z silnika
(pasek miał 3kkm przebiegu).

Mamy dwie opcje:
Tańsza i mniej problemowa, zastępujemy popsuty silnik innym, takim
samym modelem - F20B6, dzięki czemu mamy: taniej (dużo), nie ma
niepotrzebnego grzebania, problemów z kompatybilnością półosi,
skrzyni etc, ale .. jak na ciężkiego Accorda osiągi są prawie OK..
jednak można lepiej jak już się zmienia. Atutem jest też dostępność
silników, a więc i można prędzej znaleźć w dobrym stanie silnik.

Droższa opcja - pytanie o ile droższa - Silnik z Accorda TypeR lub
Prelude, w zależności od opcji: H22A (starszy, 200KM0, H22A7/8 (212,
220KM) i teraz.. sam silnik jest droższy.. ale tę różnicę da się
przeżyć.  Pytanie, jakie elementy trzeba wymienić niezbędnie, a jakie
są zalecane (np sztywniejsze zawieszenie, mocniejsze hamulce) i w
związku z tym, czy te koszty nie powiększą się do już nieopłacalnych..

Jestem ciekawy opinii

Odpuść sobie swapa.
Taki swap się opłaca gdy przypadkiem masz silnik H22 gdzieś tanio do
wyjęcia, czy wręcz stoi w garażu do wzięcia.
Znajomy we Włoszech zrobił tak swapa, ale właśnie taki zbeig
okoliczności był - dostał praktycznie w prezencie takie H22 z
przebiegiem 1500 km.
A i tak kosztowało go trochę, bo i ECU, i łapy, i półosie... w efekcie
samochód stał w robocie 2 miesiące, bo ciągle czegoś brakowało i trzeba
było czekać.

Najlepszą metodą na swapa jest po prostu kupić samochód z pożądanym
silnikiem, a aktualny sprzedać.


--

    Kwestia jaki samochod ;P

Ja aktualnie od roku mam swojego robionego do SWAPA i silnik idzie w ogole z
innego samochodu. Flansza wycinana i dorabiana co do setnych mm,
rozgryzienie nowego ECU co gdzie idzie itd itp.
O szczeguly mozna pytac kolege MarcinaJM bo on sie tym zajmuje.

PZDr
Adam

4 Data: Czerwiec 08 2009 09:19:32
Temat: Re: Honda Accord - Sens swapa na H22
Autor: kamil 


"newsy_gazeta"  wrote in message


Mamy dwie opcje:
Tańsza i mniej problemowa, zastępujemy popsuty silnik innym, takim samym
modelem - F20B6, dzięki czemu mamy: taniej (dużo), nie ma niepotrzebnego
grzebania, problemów z kompatybilnością półosi, skrzyni etc, ale .. jak na
ciężkiego Accorda osiągi są prawie OK.. jednak można lepiej jak już się
zmienia. Atutem jest też dostępność silników, a więc i można prędzej
znaleźć w dobrym stanie silnik.

Droższa opcja - pytanie o ile droższa - Silnik z Accorda TypeR lub
Prelude, w zależności od opcji: H22A (starszy, 200KM0, H22A7/8 (212,
220KM) i teraz.. sam silnik jest droższy.. ale tę różnicę da się przeżyć.
Pytanie, jakie elementy trzeba wymienić niezbędnie, a jakie są zalecane
(np sztywniejsze zawieszenie, mocniejsze hamulce) i w związku z tym, czy
te koszty nie powiększą się do już nieopłacalnych..

Jestem ciekawy opinii

Sam kiedys rozwazalem swap H22A do Accorda Coupe. Z Moca troche
przesadziles, dostepne w europie mialy 185KM, wersje JDM 195KM (taki latwo z
UK sciagnac za niewielkie pieniadze), chyba ze cala Prelude JDM masz do
pociecia, ale wtedy szkoda auta. :)

Prosciej i taniej bedzie jakis turbo-kit sciagnac z zachodu. TypeRa z niego
samym silnikiem nie zrobisz i spora szansa, ze dlugawy i ciezkawy accord
drogi nie bedzie sie zbyt dobrze trzymac bez grzebania w zawieszeniu. Do
tego upgrade systemu hamulcowego itp. Wydaj to lepiej na jakies sensowne
auto, chyba ze zalezy ci na niepozornym.




Pozdrawiam
Kamil

Honda Accord - Sens swapa na H22



Grupy dyskusyjne