Grupy dyskusyjne   »   Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?

Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?



1 Data: Czerwiec 09 2008 08:41:20
Temat: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: === igoR === 

Czysto teoretycznie.
150-170 tysięcy do wydania, za to może być z salonu H3, Land Cruiser, co jeszcze?
Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę?
Nie musi być nówka, ale megawygodny i bezpieczny.
Jakieś Wasze typy?
Może coś zza oceanu?

Pozdrawiam.

--
igoR
P307SW 2.0HDi 2003r.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Czerwiec 09 2008 10:44:12
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik === igoR === napisał:

Czysto teoretycznie.
150-170 tysięcy do wydania, za to może być z salonu H3, Land Cruiser, co jeszcze?
Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę?
Jesli 4x4/terenowy to Mitsu Pajero
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

3 Data: Czerwiec 09 2008 11:06:31
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: opek 


Użytkownik "=== igoR ==="  napisał w wiadomości

Czysto teoretycznie.
150-170 tysięcy do wydania, za to może być z salonu H3, Land Cruiser, co
jeszcze?
Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę?
Nie musi być nówka, ale megawygodny i bezpieczny.
Jakieś Wasze typy?
Może coś zza oceanu?

Toyota Highlander hybrid w kwocie 150-170 powinienes zmiescic sie w nowce,
choc ze wzgledu na trwajace prace nad ustawami lepiej postarac sie o taki
ktory ma jakies 6 miesiecy.

bedzie wygoda+bezpieczenstwo+oszczednosc w miescie

4 Data: Czerwiec 09 2008 03:15:12
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor:

On 9 Cze, 10:41, "=== igoR ==="  wrote:

Czysto teoretycznie.
150-170 tysięcy do wydania, za to może być z salonu H3, Land Cruiser,

Jak fajne, to ja bym brał Toyotę. Sprawdzony wóz, nikt nie narzeka,
nie awaryjny, serwis dostępny, koszty utrzymania znośne.
IMO, o niebo lepiej się prezentuje, niż wszelakie świniowozy typu
Hilux :) (świniowozy - pojazdy, którymi rolnicy mogliby wozić świnie
na targ, bez urazy, takie skojarzenie).

Ciekawą linię ma Murano, ale nic więcej o nim powiedzieć nie mogę.
Muszę to gdzieś wypróbować.

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
CR-V 2.0

5 Data: Czerwiec 09 2008 16:16:49
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Tadeusz 


Użytkownik <> napisał w wiadomości news:com...
On 9 Cze, 10:41, "=== igoR ===" <> wrote:

Czysto teoretycznie.
150-170 tysięcy do wydania, za to może być z salonu H3, Land Cruiser,

Jak fajne, to ja bym brał Toyotę. Sprawdzony wóz, nikt nie narzeka,
nie awaryjny, serwis dostępny, koszty utrzymania znośne.

awaryjny, awaryjny - może faktycznie trochę mniej od innych...

Ciekawą linię ma Murano

ale Murano to zwykły SUV - zupełnie nie ta bajka co prawdziwe terenówki jak LC


--
pozdrawiam
Tadeusz

6 Data: Czerwiec 09 2008 16:26:05
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Maciej Browarczyk 

Tadeusz pisze:

ale Murano to zwykły SUV - zupełnie nie ta bajka co prawdziwe terenówki jak LC

A od kiedy Hummer H3 to prawdziwa terenowka? LC to tez SUV, tyle, ze duzy. Terenowek teraz to jak na lekarstwo.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

7 Data: Czerwiec 09 2008 12:05:51
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: JAM 

On Jun 9, 10:26 am, Maciej Browarczyk
 wrote:

A od kiedy Hummer H3 to prawdziwa terenowka? LC to tez SUV, tyle, ze
duzy. Terenowek teraz to jak na lekarstwo.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

Dlaczego H3 to nie terenowka ? Czy sie wyroznia "prawdziwa"
terenowka ?

JAM

8 Data: Czerwiec 09 2008 22:30:19
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Maciej Browarczyk 

JAM pisze:

Dlaczego H3 to nie terenowka ? Czy sie wyroznia "prawdziwa"
terenowka ?

Nie chce byc ironiczny ale H3 to raczej pseudo-luksusowa limuzyna, wczesniej wersje Hummera ok, ale ten bardziej skierowany jest do murzynow niz do "terenowcow" ;) A poza tym to terenowkom nie odpadaja kola a H3 jednak ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

9 Data: Czerwiec 10 2008 13:56:39
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 09.06.2008 Maciej Browarczyk  napisał/a:

JAM pisze:

Dlaczego H3 to nie terenowka ? Czy sie wyroznia "prawdziwa"
terenowka ?

Nie chce byc ironiczny ale H3 to raczej pseudo-luksusowa limuzyna,
wczesniej wersje Hummera ok, ale ten bardziej skierowany jest do
murzynow niz do "terenowcow" ;) A poza tym to terenowkom nie odpadaja
kola a H3 jednak ;)

Ciekawe przy jakiej okazji, po widziałem już powyrywane w innych
uznawanych za klasyczne terenówkach też (np we wranglu).

Z wyposażenia H3 jest prawdziwą terenówką, co by nie pisać:
- 4x4 - jest na stałe
- blokada międzyosiowa - jest
- blokada tylniego mostu - jest
- reduktor - jest
- duży prześwit - jest
- kąty natarcia - są - bardzo przyzwoite
- regulacja ciśnienia w kołach z kabiny - jest (unikatowa, a bardzo
praktyczna funkcjonalność na kopny piach i błoto)
- obudowany spód i napędy - jest
- rama - jest
- opony - dość agresywne AT
- silnik - wystarczy

ww. masz OOTB, pokażesz mi inną tańszą, nową terenówkę z takim
wyposażeniem w serii? Umiejętne posługiwanie się ww. daje na prawdę
sporo do zrobienia w terenie.

Ok pewnie nie jest to auto w serii przystosowane do extremalnej
przeprawówki, pewnie nie jest to nawet dobry materiał na taką (duża
masa) ale gdy nie mamy ochoty uprawiać off-road wyczynowo, a mieć
auto które ze salonu potrafi robić również w terenie (i objechać
sporo tych seryjnych suvo-terenówek) to h3 będzie ok.

Obecnie w ogóle mało jest nowych aut takich typowo terenowych,
ale na ich tle h3 wcale źle nie wygląda. Da się coś tam wyjąć
z pozostałej klasyki: g, defendera, wranglera itp ale czy te nowe
są jak te z poprzedniej epoki?

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

10 Data: Czerwiec 10 2008 14:09:56
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Z wyposażenia H3 jest prawdziwą terenówką, co by nie pisać:
[..]
ww. masz OOTB, pokażesz mi inną tańszą, nową terenówkę z takim
wyposażeniem w serii? Umiejętne posługiwanie się ww. daje na prawdę
sporo do zrobienia w terenie.

Ale to wielka krowa jest i przy byle dwoch drzewach sie zatrzyma! I
10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia.

--
Olleo

11 Data: Czerwiec 10 2008 22:12:29
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 10.06.2008 Olleo  napisał/a:

Z wyposażenia H3 jest prawdziwą terenówką, co by nie pisać:
[..]
ww. masz OOTB, pokażesz mi inną tańszą, nową terenówkę z takim
wyposażeniem w serii? Umiejętne posługiwanie się ww. daje na prawdę
sporo do zrobienia w terenie.

Ale to wielka krowa jest i przy byle dwoch drzewach sie zatrzyma! I

No to chyba go nie widziałeś, wcale nie jest duży, porównywalny z
innymi czterodzwiowymi terenowacami. Chyba nawet jest mniejszy od
Patrola GR, a od Navary na pewno.

10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia.

Od kiedy to nowy Jimny kosztuje 18kzł?
No i bez porządnej zmoty Jimny pewnie przejdzie między 2 drzewami, ale
większy bród, stromy podjazd (przednie plastiki!), większa kłoda
w poprzek no i do tego mały silniczek (strome podjazdy).
Pewnie go idzie przerobić jak Samuraia czy Vitarę, ale przerobić, a
wyjechać ze salnu to 2 różne sprawy.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

12 Data: Czerwiec 10 2008 22:19:24
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

No to chyba go nie widziałeś, wcale nie jest duży, porównywalny z
innymi czterodzwiowymi terenowacami. Chyba nawet jest mniejszy od
Patrola GR, a od Navary na pewno.

20cm szerszy od Landcruisera najwiekszego - to malo? Wielka krowa to
jest i do tego na zawieszeniu niezaleznym. Technicznie bardzo ciezko
podniesc, kiepski wykrzyz, maly kat rampowy. To po prostu ogromna
bulwarowka jest.

> 10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia.

Od kiedy to nowy Jimny kosztuje 18kzł?

Szczerze mowiac strzelilem, bo nie wiem ile Hummer H3 kosztuje, ale
przyznasz, ze 180tys za bulwarowke, a 50tys za cos, co w serii zmloci
kazdego seryjnego SUVA, bulwarowke i zdecydowana wiekszosc prawdziwych
terenowek, to jest roznica.

No i bez porządnej zmoty Jimny pewnie przejdzie między 2 drzewami, ale
większy bród, stromy podjazd (przednie plastiki!), większa kłoda
w poprzek no i do tego mały silniczek (strome podjazdy).

Jakie plastiki? Malo ktore auto ma tak duze katy natarcia, zejscia i
rampowy w serii. Za kilkaset zl mozesz te katy jeszcze znaczaco
zwiekszyc (rama), dolozyc duzo wieksze, od przewidzianych, kola
(oczywiscie z oponami MT - nie wliczylem w cene). A maly silniczek z
autem wazacym cos kolo tony swietnie sobie radzi - o reduktorze
slyszales?

Pewnie go idzie przerobić jak Samuraia czy Vitarę, ale przerobić, a
wyjechać ze salnu to 2 różne sprawy.

Akurat Jimny ma jedne z najwiekszych zdolnosci terenowych w serii na
rynku. I fakt - mozna przerobic i to bardzo powaznie, stosunkowo
niewielkim kosztem, czego nie mozna powiedziec o H3.

p.s. a szczerze mowiac, jesli bym szukal olbrzyma offroad, to
poszukalbym J105.
--
Olleo

13 Data: Czerwiec 11 2008 07:44:41
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 11.06.2008 Olleo  napisał/a:

20cm szerszy od Landcruisera najwiekszego - to malo? Wielka krowa to
jest i do tego na zawieszeniu niezaleznym. Technicznie bardzo ciezko
podniesc, kiepski wykrzyz, maly kat rampowy. To po prostu ogromna
bulwarowka jest.

Chyba Alpha, bo normalny h3 ma 1897mm, przy 100series 1875mm i 200series
1970mm!
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hummer_H3

> 10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia.

Od kiedy to nowy Jimny kosztuje 18kzł?

Szczerze mowiac strzelilem, bo nie wiem ile Hummer H3 kosztuje, ale
przyznasz, ze 180tys za bulwarowke, a 50tys za cos, co w serii zmloci
kazdego seryjnego SUVA, bulwarowke i zdecydowana wiekszosc prawdziwych
terenowek, to jest roznica.

Zależy do czego _jeszcze_ chcesz to auto używać. Nie przeczę że Jimny
objedzie H3 tam gdzie istotny jest gabaryt i mała masa. Niestety nie da
sobie rady tam gdzie istotna jest masa i moc (ile pędu zmagazynujesz
w 2200kg a ile w 1200? na rozpędzaniu).

No i bez porządnej zmoty Jimny pewnie przejdzie między 2 drzewami, ale
większy bród, stromy podjazd (przednie plastiki!), większa kłoda
w poprzek no i do tego mały silniczek (strome podjazdy).

Jakie plastiki? Malo ktore auto ma tak duze katy natarcia, zejscia i
rampowy w serii. Za kilkaset zl mozesz te katy jeszcze znaczaco
zwiekszyc (rama), dolozyc duzo wieksze, od przewidzianych, kola
(oczywiscie z oponami MT - nie wliczylem w cene). A maly silniczek z
autem wazacym cos kolo tony swietnie sobie radzi - o reduktorze
slyszales?

No :) mam nawet jeden NP 242 Full time :) zajrzyj może w url ze sygnaturki.
A o problemach z reduktorami w starszych suzukach słyszałeś, mówi Ci coś
marka Calmini? - lekarstwo na 1.3 w Samuraiach?

Pewnie go idzie przerobić jak Samuraia czy Vitarę, ale przerobić, a
wyjechać ze salnu to 2 różne sprawy.

Akurat Jimny ma jedne z najwiekszych zdolnosci terenowych w serii na
rynku. I fakt - mozna przerobic i to bardzo powaznie, stosunkowo
niewielkim kosztem, czego nie mozna powiedziec o H3.

Tylko że H3 ma w serii 32" i może się mylę ale 35" wejdzie bez zbędnych
modów. W Jimny z 1.3 możesz w najlepszym optymistycznym wypadku pomażyć
o 31" o ile półosiek nie pogubisz, a 1.3 je obróci (a na 2H w reduktorze
wyjdzie toczydło z 80km/h max).
Niezależne zawiasy to brak gruszki mostu, pewnie do liftu mało elastyczne,
ale samo w sobie nie jest złe (tym bardziej że 35" już mamy, więc nie ma
co za dużo szleć).

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

14 Data: Czerwiec 11 2008 15:33:59
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Przemek 

Użytkownik "Sergiusz Rozanski"  napisał w
wiadomości

Dnia 11.06.2008 Olleo  napisał/a:

Zależy do czego _jeszcze_ chcesz to auto używać. Nie przeczę że Jimny
objedzie H3 tam gdzie istotny jest gabaryt i mała masa. Niestety nie da
sobie rady tam gdzie istotna jest masa i moc (ile pędu zmagazynujesz
w 2200kg a ile w 1200? na rozpędzaniu).


Hummer objedzie Jimniego tylko na parkingo pod Tesco i takie są fakty :)

P.

15 Data: Czerwiec 11 2008 18:39:56
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 11.06.2008 Przemek  napisał/a:

Użytkownik "Sergiusz Rozanski"  napisał w
wiadomości
Dnia 11.06.2008 Olleo  napisał/a:

Zależy do czego _jeszcze_ chcesz to auto używać. Nie przeczę że Jimny
objedzie H3 tam gdzie istotny jest gabaryt i mała masa. Niestety nie da
sobie rady tam gdzie istotna jest masa i moc (ile pędu zmagazynujesz
w 2200kg a ile w 1200? na rozpędzaniu).


Hummer objedzie Jimniego tylko na parkingo pod Tesco i takie są fakty :)

Ależ oczywiście, miałeś okazję oba wyposażyć w Simexy i zrobić nimi tor 4x4.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

16 Data: Czerwiec 12 2008 12:30:18
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Przemek 

Użytkownik "Sergiusz Rozanski"  napisał w
wiadomości

Dnia 11.06.2008 Przemek  napisał/a:
Użytkownik "Sergiusz Rozanski"  napisał
w
wiadomości

Dnia 11.06.2008 Olleo  napisał/a:

Zależy do czego _jeszcze_ chcesz to auto używać. Nie przeczę że Jimny
objedzie H3 tam gdzie istotny jest gabaryt i mała masa. Niestety nie da
sobie rady tam gdzie istotna jest masa i moc (ile pędu zmagazynujesz
w 2200kg a ile w 1200? na rozpędzaniu).


Hummer objedzie Jimniego tylko na parkingo pod Tesco i takie są fakty :)

Ależ oczywiście, miałeś okazję oba wyposażyć w Simexy i zrobić nimi tor
4x4.


Drogi kolego, gdyby H3 robił, to mozna by go spotkać na rajdach typu Magam
czy Poland Trophy. Wielu zawodników tam startujących nie ograniczają
fundusze, więc argument o cenie odpada. A ile ich jeździ? Zero, null, ani
sztuki :) Nawet w amatorskim or nie spotkałem jeszcze żadnego (a zmot
przeróżnych widziałem na pęczki).
Jeździsz w terenie, czy tylko teoretyzujesz, bo jakoś mi się wydaję, że to
drugie.

P

PS. A Magam wygrał Jimny :)

17 Data: Czerwiec 12 2008 12:11:47
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 12.06.2008 Przemek  napisał/a:


Drogi kolego, gdyby H3 robił, to mozna by go spotkać na rajdach typu Magam
czy Poland Trophy. Wielu zawodników tam startujących nie ograniczają
fundusze, więc argument o cenie odpada. A ile ich jeździ? Zero, null, ani
sztuki :)

Sądzisz że by wytrzymał? :D Bo ja wątpię, ale nie o tego typu zastosowaniach
pisaliśmy, zresztą jakbyś przeczytał wątek to pisałem, że nie uznaję H3
jako materiał na przeprawówkę.

Nawet w amatorskim or nie spotkałem jeszcze żadnego (a zmot
przeróżnych widziałem na pęczki).

U nas na Szlaku Bursztynowym w klasie edukacyjnej startowały 2 sztuki H3.
Fakt była to kategoria dla "zielonych listków" ale wróciły z kompletem
pieczątek. Tu masz wyniki: http://www.4x4.kalisz.pl/rwrrajdh10

Jeździsz w terenie, czy tylko teoretyzujesz, bo jakoś mi się wydaję, że to
drugie.

4 lata mam terenówki w tym 3 lata aktywnie w terenie, w tym czasie: 2 samochody,
5 rajdów amatorskich jako kierowca, 6 jako pilot, 3 jako organizator oraz wiele
imprez zlotowych: różne motoryzacyjne, terenowe, militarne, charytatywne.

PS. A Magam wygrał Jimny :)

A to wiem. Tylko że na magamie ważne aby sprzęt wytrzymał, a wygrywa
doświadczenie załogi. Znam 2 załogi które starowały na tegorocznym magamie,
jedna z nich jest z naszego klubu.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

18 Data: Czerwiec 12 2008 14:30:06
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Przemek 

Użytkownik "Sergiusz Rozanski"  napisał w
wiadomości

Dnia 12.06.2008 Przemek  napisał/a:

Drogi kolego, gdyby H3 robił, to mozna by go spotkać na rajdach typu
Magam
czy Poland Trophy. Wielu zawodników tam startujących nie ograniczają
fundusze, więc argument o cenie odpada. A ile ich jeździ? Zero, null, ani
sztuki :)

Sądzisz że by wytrzymał? :D Bo ja wątpię, ale nie o tego typu
zastosowaniach
pisaliśmy, zresztą jakbyś przeczytał wątek to pisałem, że nie uznaję H3
jako materiał na przeprawówkę.

No właśnie, a Jimny wytrzyma, najwyżej trochę plastików straci.

U nas na Szlaku Bursztynowym w klasie edukacyjnej startowały 2 sztuki H3.

U nas (Podbeskidzie) taki H3 musiałby mieć w komplecie piłę machaniczną,
inaczej między drzewami by się nie przepchał :)

4 lata mam terenówki w tym 3 lata aktywnie w terenie, w tym czasie: 2
samochody,
5 rajdów amatorskich jako kierowca, 6 jako pilot, 3 jako organizator oraz
wiele
imprez zlotowych: różne motoryzacyjne, terenowe, militarne, charytatywne.

A to przepraszam kolegę.

P.

19 Data: Czerwiec 11 2008 05:12:59
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: JAM 

On Jun 11, 1:19 am, Olleo  wrote:

20cm szerszy od Landcruisera najwiekszego - to malo? Wielka krowa to
jest i do tego na zawieszeniu niezaleznym. Technicznie bardzo ciezko
podniesc, kiepski wykrzyz, maly kat rampowy. To po prostu ogromna
bulwarowka jest.

Niezalezne zawieszenie  zarowno z przodu jak i z tylu ma Hummer H1 -
ten wojskowy. Wykrzyz zalezy od skoku zawieszenia a nie od tego czy ma
sztywna os, czy nie.

Co do innych osiagow terenowych to jak podaja dane producentow:

Kat natarcia:
Hummer H3 - 39 stopni
Toyota Land Cruiser - 30 stopni

Kat zejscia:
Hummer H3 - 36.5 stopnia
Toyota Land Cruiser - 20 stopni

Kat przelamania:
Hummer H3 - 25 stopni
Toyota Land Cruiser - 21 stopni

Minimalny przeswit:
Hummer H3 - 231 mm
Toyota Land Cruiser - 226 mm

--
Olleo

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

20 Data: Czerwiec 11 2008 15:35:06
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Przemek 


Użytkownik "JAM"  napisał w wiadomości

On Jun 11, 1:19 am, Olleo  wrote:

Niezalezne zawieszenie  zarowno z przodu jak i z tylu ma Hummer H1 -
ten wojskowy. Wykrzyz zalezy od skoku zawieszenia a nie od tego czy ma
sztywna os, czy nie.

Bardzo się mylisz.

P.

21 Data: Czerwiec 11 2008 00:54:03
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: kamil 

On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-
 wrote:

Dnia 09.06.2008 Maciej Browarczyk  napisał/a:


Obecnie w ogóle mało jest nowych aut takich typowo terenowych,
ale na ich tle h3 wcale źle nie wygląda. Da się coś tam wyjąć
z pozostałej klasyki: g, defendera, wranglera itp ale czy te nowe
są jak te z poprzedniej epoki?


Stawiam piwo przeciwko mineralnej, ze nowy defender (do kupienia za
mniej niz 180k PLN) poradzi sobie w terenie znacznie lepiej, niz
Hummer.



Pozdrawiam
Kamil

22 Data: Czerwiec 11 2008 09:53:28
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 11.06.2008 kamil  napisał/a:

On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-
 wrote:
Dnia 09.06.2008 Maciej Browarczyk  napisał/a:


Obecnie w ogóle mało jest nowych aut takich typowo terenowych,
ale na ich tle h3 wcale źle nie wygląda. Da się coś tam wyjąć
z pozostałej klasyki: g, defendera, wranglera itp ale czy te nowe
są jak te z poprzedniej epoki?


Stawiam piwo przeciwko mineralnej, ze nowy defender (do kupienia za
mniej niz 180k PLN) poradzi sobie w terenie znacznie lepiej, niz
Hummer.

Obawiam się że masz rację :)
Ale też dużo będzie zależało od łącznika :D

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

23 Data: Czerwiec 11 2008 03:32:44
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Ale też dużo będzie zależało od łącznika :D

Wszystko glownie zalezy od lacznika. Bywa nawet, jak na pewnej
reklamie Audi, ze A6 na nartostradzie objedzie Parchola, ktory pewnie
bez spietych napedow, na letnich szosowkach i to z 2x za duzym
cisnieniem utknie w polowie drogi o.O

--
Olleo

24 Data: Czerwiec 12 2008 00:24:22
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Maciej Browarczyk 

Olleo pisze:

Wszystko glownie zalezy od lacznika. Bywa nawet, jak na pewnej
reklamie Audi, ze A6 na nartostradzie objedzie Parchola, ktory pewnie
bez spietych napedow, na letnich szosowkach i to z 2x za duzym
cisnieniem utknie w polowie drogi o.O

O ile mi wiadomo to nie byla reklama Audi a test, nie A6 a Allroad ;) A Parchol? Coz to?

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

25 Data: Czerwiec 11 2008 22:35:10
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 11.06.2008 Maciej Browarczyk  napisał/a:

Parchol? Coz to?

Patrol w żargonie offroadowym.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

26 Data: Czerwiec 11 2008 22:26:13
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

O ile mi wiadomo to nie byla reklama Audi a test

Taki test sponsorowany, jak artykuly Auto Shitu - spokojnie za reklame
mozna uznac.
http://pl.youtube.com/watch?v=Dx2mgPw33r4

Zauwazyles, ze auto swiat/bild i inne podobne w testach porownawczych
4x4 nigdy nie stawiaja obok siebie Audi i Subaru? Segment auta,
komfort, luksus i wyposazenie - to porownaja i Audi (slusznie) tu bez
problemow wygra, ale wola nie ryzykowac, albo przynajmniej zbytnio sie
nie rozwodzic nad napedami, bo tu juz moglby byc problem. Albo, jak w
niedawnym porownaniu zdaje sie Skody Scout, czegos tam jeszcze oraz
Forestera. Co prawda napisali, ze w terenie Forester bije tamte na
glowe, ale koncowy wynik: miazdzace zwyciestwo Skody (no bagaznik
duzy, ESP, TCS, EBD i jeszcze kilka TLS ;-)
--
Olleo

27 Data: Czerwiec 11 2008 05:14:20
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: JAM 

On Jun 11, 3:54 am, kamil  wrote:

On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-

Stawiam piwo przeciwko mineralnej, ze nowy defender (do kupienia za
mniej niz 180k PLN) poradzi sobie w terenie znacznie lepiej, niz
Hummer.

Byc moze masz racje, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz ?



Pozdrawiam
Kamil

JAM

28 Data: Czerwiec 11 2008 05:35:53
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: kamil 

On Jun 11, 1:14 pm, JAM  wrote:

On Jun 11, 3:54 am, kamil  wrote:

> On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-

> Stawiam piwo przeciwko mineralnej, ze nowy defender (do kupienia za
> mniej niz 180k PLN) poradzi sobie w terenie znacznie lepiej, niz
> Hummer.

Byc moze masz racje, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz ?


Skoro juz slinimy sie nad cyferkami:


Kat natarcia:
Hummer H3 - 39 stopni
Toyota Land Cruiser - 30 stopni
Land Rover Defender - 49 stopni

Kat zejscia:
Hummer H3 - 36.5 stopnia
Toyota Land Cruiser - 20 stopni
Land Rover Defender - 47 stopni

Kat przelamania:
Hummer H3 - 25 stopni
Toyota Land Cruiser - 21 stopni
Land Rover Defender - 30 stopni

Minimalny przeswit:
Hummer H3 - 231 mm
Toyota Land Cruiser - 226 mm
Land Rover Defender - 235



Nie widzialem tez nigdy brytyjskich farmerow jezdzacych w pole
hummerami, na orkneyach tez ich jakos malo. ;)



Pozdrawiam
Kamil

29 Data: Czerwiec 11 2008 05:51:20
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: JAM 

On Jun 11, 8:35 am, kamil  wrote:

On Jun 11, 1:14 pm, JAM  wrote:

> On Jun 11, 3:54 am, kamil  wrote:

> > On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-

> > Stawiam piwo przeciwko mineralnej, ze nowy defender (do kupienia za
> > mniej niz 180k PLN) poradzi sobie w terenie znacznie lepiej, niz
> > Hummer.

> Byc moze masz racje, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

Skoro juz slinimy sie nad cyferkami:

Kat natarcia:
Hummer H3 - 39 stopni
Toyota Land Cruiser - 30 stopni
Land Rover Defender - 49 stopni

Kat zejscia:
Hummer H3 - 36.5 stopnia
Toyota Land Cruiser - 20 stopni
Land Rover Defender - 47 stopni

Kat przelamania:
Hummer H3 - 25 stopni
Toyota Land Cruiser - 21 stopni
Land Rover Defender - 30 stopni

Minimalny przeswit:
Hummer H3 - 231 mm
Toyota Land Cruiser - 226 mm
Land Rover Defender - 235

Nie widzialem tez nigdy brytyjskich farmerow jezdzacych w pole
hummerami, na orkneyach tez ich jakos malo. ;)

Pozdrawiam
Kamil

No i wreszcie ktos, kto zna sie na rzeczy. Gratukuje podejscia
inzynierskiego i argumentow. Bralem udzial w wielu "dyskusjach" i
zauwazylem jak malo ludzi posluguje sie miarodajnymi parametrami do
oceny jakosci pojazdow a polega raczej na nonsensownych, czesto
nieprawdziwych stereotypach. Wystarczy wspomniec haslo "wszystkie
francuzy sie psuja". Masz racje, ze Defender to konstrukcja
sprawniejsza w terenie niz H3. Podobnie zreszta jest z G-Wagen
Mercedesa oraz ze zwyklym Jeep Wrangler. Maja po prostu lepsze
parametry terenowe (w odroznieniu od Land Crusiera" ktory jest
bradziej SUV niz terenowka). Defender dodatkowo ma wersje dwuosobowa o
wrecz doskonalych parametrach. Szkoda, ze juz go nie produkuja. Co do
farmerow brytyjskich to po pierwsze Hummer jest dla nich za drogi, po
drugie to jest raczej SUV niz samochod dla rolnika a po trzecie w
zasadzie nie jest w sprzedazy w EU chyba ze po jakiejs niebotycznej
cenie. Tak samo jest w USA. Hummerami nie jezdza amerykanscy farmerzy.
Dla nich zdecydowanie lepszym pojazdem jest Chevrolet Silverado 4x4,
Ford F150 czy Dodge RAM 4x4. Rzadko ktory farmer ma swoja farme w
bardzo ciezkim terenie. On przeciez musi byc w stanie wjechac na pole
cala gama maszyn rolniczych ktore rzadko sa budowane z mysla o jazdach
terenowych. Hummery raczej znajduja zastosowanie u lesnikow lub w
parkach narodowych ale to sa raczej te wojskowe H1.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

30 Data: Czerwiec 11 2008 14:32:00
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

No i wreszcie ktos, kto zna sie na rzeczy. Gratukuje podejscia
inzynierskiego i argumentow. Bralem udzial w wielu "dyskusjach" i
zauwazylem jak malo ludzi posluguje sie miarodajnymi parametrami do
oceny jakosci pojazdow a polega raczej na nonsensownych, czesto
nieprawdziwych stereotypach

Sek w tym, ze w przypadku offroadu nie ma sensu porownywac za bardzo
parametrow fabrycznych - liczy sie to, na ile auto da sie przerobic. A
jakos nie widzialem na zadnym rajdzie przeprawowym (moze malo jeszcze
widzialem?) Hummerow, za to od cholery LandCruiserow, Patroli i
jeszcze wiecej Suzuki Samurai ;-)
--
Olleo

31 Data: Czerwiec 12 2008 11:20:28
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 11 Jun 2008 14:32:00 -0700 (PDT), Olleo  wrote:

Sek w tym, ze w przypadku offroadu nie ma sensu porownywac za bardzo
parametrow fabrycznych - liczy sie to, na ile auto da sie przerobic. A

Akurat tych parametrów, jakie były podane, to wiele juz nie
przerobisz. Szczególnie prześwitu.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Czerwiec 13 2008 14:28:26
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Akurat tych parametrów, jakie były podane, to wiele juz nie
przerobisz. Szczególnie prześwitu.

W samuraiu? Ile podniesiesz auto na ramie, tyle wieksze kola ci wejda,
a ile wieksze kola zalozysz, tyle przeswitu ci przybedzie ;-P

To nie Granada ;-)
--
Olleo

33 Data: Czerwiec 16 2008 10:25:03
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 13 Jun 2008 14:28:26 -0700 (PDT), Olleo  wrote:

Akurat tych parametrów, jakie były podane, to wiele juz nie
przerobisz. Szczególnie prześwitu.

W samuraiu? Ile podniesiesz auto na ramie, tyle wieksze kola ci wejda,
a ile wieksze kola zalozysz, tyle przeswitu ci przybedzie ;-P

No własnie. O tyle, o ile Ci większe wejdą. Czyli wiele już nie
zmienisz.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

34 Data: Czerwiec 16 2008 19:49:47
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

No własnie. O tyle, o ile Ci większe wejdą. Czyli wiele już nie
zmienisz.

Po to wlasnie auto podnosisz na ramie. A ile wieksze wejda? Tyle
wystarczy?
http://haxadecimal.com/nucleus/media/1/20060524-4643079821.jpg

Sorry Adam, ale tak jak pisalem - to nie Granada, to mozna porzadnie
zdlubac ;-)

--
Olleo

35 Data: Czerwiec 17 2008 09:16:31
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 16 Jun 2008 19:49:47 -0700 (PDT), Olleo  wrote:

http://haxadecimal.com/nucleus/media/1/20060524-4643079821.jpg

Sorry Adam, ale tak jak pisalem - to nie Granada, to mozna porzadnie
zdlubac ;-)

A MYślisz, że w Granadzie się nie da? Błotniki można odkręcić :D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

36 Data: Czerwiec 17 2008 09:07:02
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 17.06.2008 Olleo  napisał/a:

No własnie. O tyle, o ile Ci większe wejdą. Czyli wiele już nie
zmienisz.

Po to wlasnie auto podnosisz na ramie. A ile wieksze wejda? Tyle
wystarczy?
http://haxadecimal.com/nucleus/media/1/20060524-4643079821.jpg

Sorry Adam, ale tak jak pisalem - to nie Granada, to mozna porzadnie
zdlubac ;-)

Buda z suki na czymś wielkości parcha? Tam nawet silnik pod maską się
nie zmieścił (filtr wystaje). Suki to tam za wiele nie zostało.
To nie body-lift to body-swap.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

37 Data: Czerwiec 17 2008 02:17:47
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Buda z suki na czymś wielkości parcha? Tam nawet silnik pod maską się
nie zmieścił (filtr wystaje). Suki to tam za wiele nie zostało.
To nie body-lift to body-swap.

Whatever. Wybierz sobie:
http://www.theoffroadstore.nl/images/bumper_012.jpg
http://www.crboffroad.com/dsc01801.jpg
http://clean4x4.com/sam1.jpg
http://pdftown.com/image/3005-samurai.jpg
http://images.cars.com/main/DMI/189065/00027.jpg
http://www.zukiworld.com/month_060106/images/readersrides_0606/vitoralmeida_samurai.jpg
http://photos02.allegro.pl/photos/400x300/357/96/61/357966113_1

Wszystkie, to body swapy?

Masz tutaj autko kolegi z walbrzyskiego klubu - tez body swap?
http://lh5.ggpht.com/impulsmak/R8HQL8os8KI/AAAAAAAAAxg/HXtjmJBLdrA/Sędzisław%2024.02%20217.jpg
I jeszcze jednego z tych okolic:
http://lh5.ggpht.com/impulsmak/R6Yp9teUIfI/AAAAAAAAAMM/TConrOj-keo/remont%20suzi%20%2B%202-3%20luty%20150.jpg
--
Olleo

38 Data: Czerwiec 17 2008 09:45:27
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 17.06.2008 Olleo  napisał/a:

Buda z suki na czymś wielkości parcha? Tam nawet silnik pod maską się
nie zmieścił (filtr wystaje). Suki to tam za wiele nie zostało.
To nie body-lift to body-swap.

Wszystkie, to body swapy?

Nie, ale mają albo 30-31" albo zmienione mosty (popatrz na rozstaw kół
na mostach) + calmini (do 33) lub inny silnik (wyżej).

Ale co próbujesz udowodnić? Że zmodowana suka objedzie serie?
To ja nie będę z tym dyskutował, bo to jest fakt. Rozmawialiśmy
o seryjnym aucie i jeździe bez urywania ani kawałka oryginalnego
plastiku.

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

39 Data: Czerwiec 17 2008 07:31:22
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Ale co próbujesz udowodnić? Że zmodowana suka objedzie serie?
To ja nie będę z tym dyskutował, bo to jest fakt. Rozmawialiśmy
o seryjnym aucie i jeździe bez urywania ani kawałka oryginalnego
plastiku.

Nie. Rozmawialismy o autku do jazdy OffRoad na poczatek i jako bazie
do ewentualnych modyfikacji.

Pewnie, ze w Hummerze nie zgubisz kawalka plastiku - tam plastik
wystepuje chyba tylko w srodku auta ;-)
Znajomy rajdowiec kiedys powiedzial mi (i mial slusznosc), ze nawet
najlepiej przygotowane seryjnie auto terenowka staje sie dopiero, jak
mu juz odpadnie, co ma odpasc. A tak, to zwykly sloik ;-)

Szkoda tylko, ze za Hummera placisz 180k i... to wlasciwie wszystko.
Dalej moze byc tylko gorzej, mozliwosci juz nie powiekszysz.
--
Olleo

40 Data: Czerwiec 11 2008 15:42:58
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: gr 

> On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only-

> Stawiam piwo przeciwko mineralnej, ze nowy defender (do kupienia za
> mniej niz 180k PLN) poradzi sobie w terenie znacznie lepiej, niz
> Hummer.

Byc moze masz racje, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz ?


Skoro juz slinimy sie nad cyferkami:


Kat natarcia:
Hummer H3 - 39 stopni
Toyota Land Cruiser - 30 stopni
Land Rover Defender - 49 stopni

Kat zejscia:
Hummer H3 - 36.5 stopnia
Toyota Land Cruiser - 20 stopni
Land Rover Defender - 47 stopni

Kat przelamania:
Hummer H3 - 25 stopni
Toyota Land Cruiser - 21 stopni
Land Rover Defender - 30 stopni

Minimalny przeswit:
Hummer H3 - 231 mm
Toyota Land Cruiser - 226 mm
Land Rover Defender - 235

Toyota Land Cruiser nie równa Toyotcie Land Cruiser
długa inna niz krótka
HDJ inny niż HJZ i HJ
porównaj niezawodność w terenie H3, HDJ i Defendera
poownaj silniki H3 (szczególnie diesla), HDJ, Defendera
Taki samochód nie ma jednego wariantu przydatności, co z tego, ze ma wiekszy
kont natarcia, szkoro silnik po 250 000 jest do remontu, po co rolnikowi
pancerna płyta pod samochodem i brak miejsca w środku.
Te auta trzeba dobierać do konkretnych potrzeb i sytuacji a nie gdybać. Nikt
normalny nie pojedzie H3 na wyprawę do afryki albo do krajów arabskich - po
pierwsze zabiją go po drodze, a po drugie nie naprawi tegonigdzie, nikt nie
pojedzie defenderem 6000 km bo mu uszy odpadną.
i tyle do przemyslenia
pozdr.
s

41 Data: Czerwiec 11 2008 07:27:39
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: JAM 

On Jun 11, 9:42 am, "gr" <grafik(no  wrote:

...
porównaj niezawodność w terenie H3, HDJ i Defendera

Co rozumiesz pod pojeciem "niezawodnosc w terenie" ? H3 jest
technicznie lepszy niz Toyota i technicznie slabszy niz Defender w
terenie. Wynika to z parametrow technicznych tych pojazdow. Watpie
abys mial dostep do statystyk gwarancyjnych producentow aby
realistycznie ocenic niezawodnosc tych pojazdow.

poownaj silniki H3 (szczególnie diesla), HDJ, Defendera

H3 orginalnie wogole nie ma diesla. Amerykanie nie stosuja diesli. To
o czym piszesz to prawdopodobnie jakas garazowa przerobka na EU.

Taki samochód nie ma jednego wariantu przydatności, co z tego, ze ma wiekszy kont natarcia, szkoro silnik po 250 000 jest do remontu,

Mowisz o przebiegu, ktory 99% uzytkownikow osiagnie po 15 latach
uzytkowania pojazdu. Jezeli uzytkujesz taki pojazd w terenie przez 15
lat to mozesz sobie darowac remont silnika. Taki pojazd nadaje sie
jako caly do wymiany. Benzynowe silniki, ktore sa do remontu po
250,000 to prawdopdobnie rownie dobre jak Toyoty czt Defendera. Nie
widze tu wielkiej roznicy pomiedzy Toyota a H3. Nie wiem jaki diesel
stosuje H3 w Europie, ale dlaczego akurat ten diesel, prawdopodobnie
kupiony od ktoregos z producentow euroepjskich, ma byc gorszy niz
Defendera czy Toyoty.

po co rolnikowi
pancerna płyta pod samochodem i brak miejsca w środku.

To jest argument poza techniczny i ma sie nijak do sprawnosci
samochodu w terenie. Jest rowniez kompletnie bezsensowny w stosunku do
bronionych przez ciebie Toyoty czy Defendera. Dla rolnika pojazdem o
niebo lepszym niz Toyota czy Defender jest zwykly pick-up o napedzie
4x4 czy nawet duzy cargo van w wersji 4x4.

Te auta trzeba dobierać do konkretnych potrzeb i sytuacji a nie gdybać.. Nikt
normalny nie pojedzie H3 na wyprawę do afryki albo do krajów arabskich - po
pierwsze zabiją go po drodze,

Widac, ze nie bylas w ogole u Arabow. H3 i H2 sa standartowo
sprzedawane przez General Motors na Bliskim Wschodzie. To jeden z
najpopularniejszych terenowek wsrod Arabow z Arabii Saudyjskiej czy
Kuwejtu . Sprzedaja sie tam masowo. Co do Afryki, to prawda. To sa
biedne narody, ktore nie stac na terenowki dla przyjemnosci. Im sa
potrzebne pojazdy tanie do pracy. Najczesciej sa to tanie pickupy
Toyoty czy Nissana. Nadaja sie dobrze na pole a i 20 mm dzialko lub
CKM tez sie dobrze montuje. Tak jak poprzednio, uzyles argumentu poza
technicznego ktory ma sie nijak do oceny sprawnosci H3 w terenie.
Kolega, ktory pytal oryginalnie w tym poscie o H3 nie ujawnil
specjalnych checi udawania sie tym pojazdem do Afryki a raczej, ze
chodzilo mu o jezdzenia po Polsce. Co do opinii Arabow na temat
Amerykanow, to rownie kiepska posiadaja obecnie Brytyjczycy. Uzywajac
wiec twojego argumentu, udawanie sie na Bliski Wschod Defenderem moze
byc rowniez obecnie szkodliwe dla zdrowia. Na szczescie Defender jest
juz Indyjski i za pare lat moze Arabowie strawia pojazd Hindusow na
swoich terenach.

a po drugie nie naprawi tegonigdzie, nikt nie
pojedzie defenderem 6000 km bo mu uszy odpadną.
i tyle do przemyslenia

Naprawa to tez argument istotny dla wyboru ale nijak sie majacy do
sprawosci terenowej pojazdu.

pozdr.
s- Hide quoted text -

- Show quoted text -

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

42 Data: Czerwiec 11 2008 14:33:32
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Nikt
normalny nie pojedzie H3 na wyprawę do afryki albo do krajów arabskich - po
pierwsze zabiją go po drodze, a po drugie nie naprawi tegonigdzie

Swoja droga LandCruiser (J100 i J105) to bodaj najpopularniejsze auta
terenowe na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
--
Olleo

43 Data: Czerwiec 10 2008 12:26:49
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: JAM 

On Jun 9, 4:30 pm, Maciej Browarczyk
wrote:

Nie chce byc ironiczny ale H3 to raczej pseudo-luksusowa limuzyna,

To akurat najtanszy Hummer. Trudno wiec mowic, ze to "limuzyna". H2
jest duzo drozszy i odrobine mniej sprawny w terenie.
Kolega podal ci sporo danych na temat H3. H3 od poczatku byl
projktowany jak bardzo sprawny samochod terenowy i w niczym nie
ustepuje H2 a jest prawie tak samo sprawny w terenie jak Wrangler.

wczesniej wersje Hummera ok,

Co to znaczy OK ? Jakie stosujesz kryteria ?

ale ten bardziej skierowany jest do
murzynow niz do "terenowcow" ;)

Nie bardzo rozumiem co to ma znaczyc. Zamiast dawac jakies kryterium
techniczne podajesz jakis rasistowski nonsens.

A poza tym to terenowkom nie odpadaja kola a H3 jednak ;)

Masowo tak odpadaja, czy po prostu dupa nie kierowca terenowy ?


--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

44 Data: Czerwiec 10 2008 22:10:20
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: iREK 


To akurat najtanszy Hummer. Trudno wiec mowic, ze to "limuzyna". H2
jest duzo drozszy i odrobine mniej sprawny w terenie.
Kolega podal ci sporo danych na temat H3. H3 od poczatku byl
projktowany jak bardzo sprawny samochod terenowy i w niczym nie
ustepuje H2 a jest prawie tak samo sprawny w terenie jak Wrangler.

a moze wersja pickup?
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Hummer_z_paka,a,86720.html

ir
www.ir.travel.pl/terracan.html

45 Data: Czerwiec 09 2008 13:37:56
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

A od kiedy Hummer H3 to prawdziwa terenowka? LC to tez SUV, tyle, ze
duzy. Terenowek teraz to jak na lekarstwo.

Sa rozne wersje LC. Najbardziej terenowa, to J105 - dwa sztywne mosty
i blokady wszystkich dyfrow, rama - czego chciec wiecej od auta
terenowego? Teraz to tylko lekko podniesc (a na ramie banalnie
prosto), wrzucic wieksze kola typu MT, snorkel, stalowe zderzaki i
hulaj dusza, piekla nie ma.
--
Olleo

46 Data: Czerwiec 09 2008 03:41:12
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Jakieś Wasze typy?

LandCruiser J105, ale w tej cenie, to tylko uzywka.
--
Olleo

47 Data: Czerwiec 09 2008 14:34:58
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Boombastic 


Użytkownik "=== igoR ==="  napisał w wiadomości

Czysto teoretycznie.
150-170 tysięcy do wydania, za to może być z salonu H3, Land Cruiser, co jeszcze?
Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę?
Nie musi być nówka, ale megawygodny i bezpieczny.
Jakieś Wasze typy?
Może coś zza oceanu?

To ma być terenowe, pseudoterenowe, vanowate czy jakie i do czego? Bo mega wygodne to mi sie kojarzy z Citroenem z hydro, a nie z LandCruiserem. No chyba, że to ma byc dla wystraszonej życiem panieneczki co musi siedzieć wysoko.

48 Data: Czerwiec 09 2008 22:24:00
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: === igoR === 

To ma być terenowe, pseudoterenowe, vanowate czy jakie i do czego? Bo mega
wygodne to mi sie kojarzy z Citroenem z hydro, a nie z LandCruiserem. No
chyba, że to ma byc dla wystraszonej życiem panieneczki co musi siedzieć
wysoko.

Jak wspomniałem w poście inicjującym wątek, czysto teoretycznie.
Ale pomarzyć można, i poznać opinie innych.
Wracając do tematu: terenówka.
A LC nie jest megawygodny?
Wyposażenie prawie jak s-klasa, duży, przestronny.
Rozpoczynając wątek myślałem o terenówce którą można wjechać w polną czy leśną
drogę, choć ostatnio w mieście znalazłem takie ulice, że doły mają po 40-50 cm
i trzeba nieźle kluczyć, żeby przejechać cało. Gruntowych ulic mnóstwo
jeszcze, niestety.
Ostatnio czytałem o tych wszystkich kątach zjazdu, podjazdu, itp, stąd
pierwsza myśl o H3, jeśli patrzeć na te parametry, jest w ścisłej czołówce.
Pewnie jeśli dysponowałbym taką gotówką na auto, wybrałbym LC, a może np.
Cadillaca Escalade. Fajne i duże wozidła, nie boją się błota, itp. Ot, luźny
wątek, aby się czegoś dowiedzieć i nie być ograniczonym tylko do własnych
wymysłów ;)

--
igoR
P307SW 2.0HDi 2003r.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

49 Data: Czerwiec 10 2008 12:20:49
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Boombastic 

Jak wspomniałem w poście inicjującym wątek, czysto teoretycznie.
Ale pomarzyć można, i poznać opinie innych.
Wracając do tematu: terenówka.
A LC nie jest megawygodny?
Wyposażenie prawie jak s-klasa, duży, przestronny.

Autobus też jest duży i przestronny, ale chyba nie o to ci chodzi. LC jest duży i cięzki. Naprawdę tego potrzebujesz?

Rozpoczynając wątek myślałem o terenówce którą można wjechać w polną czy leśną
drogę, choć ostatnio w mieście znalazłem takie ulice, że doły mają po 40-50 cm
i trzeba nieźle kluczyć, żeby przejechać cało. Gruntowych ulic mnóstwo
jeszcze, niestety.

W miescie doły mają po 40-50 cm? Nie fantazjujesz?
Do jazdy po polnych drogach czy lesnych spokojnie wystarczy juz na przykład Subaru Tribeca.

50 Data: Czerwiec 10 2008 21:53:12
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: === igoR === 

W miescie doły mają po 40-50 cm? Nie fantazjujesz?
Do jazdy po polnych drogach czy lesnych spokojnie wystarczy juz na przykład
Subaru Tribeca.

Może 50 to przesada, ale... W Bydgoszczy, choć podejrzewam, że nie tylko, jest
kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt km dróg gruntowych. Wystarczy deszcz i
robią się takie doły, że szok. Zobacz na http://maps.google.com/ np. ulicę
Ptasią i okoliczne, powiększ, wszystko grunt. Inny rejon miasta: bartnicza i
wszystko naokoło. Inny rejon: Cmentarna i cały ten kwartał, wszędzie grunt.
Wiosna, jesień błoto, lato kurz. Można tak wymieniać i wymieniać.
Podkreślam, że nie szukam auta, ot tak, pytam o coś terenowego, czym można
wszędzie wjechać, zawrócić na torach bez obawy urwania miski, itp ;)

--
igoR
P307SW 2.0HDi 2003r.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

51 Data: Czerwiec 11 2008 08:49:00
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Boombastic 


Użytkownik "=== igoR ==="  napisał w wiadomości

W miescie doły mają po 40-50 cm? Nie fantazjujesz?
Do jazdy po polnych drogach czy lesnych spokojnie wystarczy juz na przykład
Subaru Tribeca.

Może 50 to przesada, ale... W Bydgoszczy, choć podejrzewam, że nie tylko, jest
kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt km dróg gruntowych. Wystarczy deszcz i
robią się takie doły, że szok. Zobacz na http://maps.google.com/ np. ulicę
Ptasią i okoliczne, powiększ, wszystko grunt. Inny rejon miasta: bartnicza i
wszystko naokoło. Inny rejon: Cmentarna i cały ten kwartał, wszędzie grunt.
Wiosna, jesień błoto, lato kurz. Można tak wymieniać i wymieniać.
Podkreślam, że nie szukam auta, ot tak, pytam o coś terenowego, czym można
wszędzie wjechać, zawrócić na torach bez obawy urwania miski, itp ;)

To się tylko tak wydaje. Jakbyś miał dziure 50 cm to być sie autem od razu powiesił. Jak juz pisałem, na takie jazdy Tribeca spokojnie wystarczy, a komfort jest na pewno lepszy niż w Foresterze.

52 Data: Czerwiec 11 2008 08:50:32
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Boombastic 

Wiosna, jesień błoto, lato kurz. Można tak wymieniać i wymieniać.
Podkreślam, że nie szukam auta, ot tak, pytam o coś terenowego, czym można
wszędzie wjechać, zawrócić na torach bez obawy urwania miski, itp ;)

Aaa, i Tribekę możesz kupić taniej na Litwie lub w ogóle ściągnąć z USA, bo tam jest produkowana.

53 Data: Czerwiec 10 2008 14:07:25
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Ot, luźny
wątek, aby się czegoś dowiedzieć i nie być ograniczonym tylko do własnych
wymysłów ;)

W takim razie zwroc jeszcze uwage na Forestera. Co prawda najnowszy
model nie jest juz tak ladny i zgrabny, jak poprzednie, ale mysle, ze
spelnia wszystkie wymagania (szczegolnie 2.5XT). Choc do S-klasy mu
brakuje, to jest i do miasta, i na trase (230KM, jakies 7s do 100,
poprzedni model 6s do 100) i w teren sredni. Poszukaj mojego postu
sprzed tygodnia na tej grupie - wklejalem zdjecia i filmiki, co
Forester potrafi.
--
Olleo

54 Data: Czerwiec 09 2008 16:27:24
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Maciej Browarczyk 

=== igoR === pisze:

Czysto teoretycznie.
150-170 tysięcy do wydania, za to może być z salonu H3, Land Cruiser, co jeszcze?
Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę?
Nie musi być nówka, ale megawygodny i bezpieczny.
Jakieś Wasze typy?
Może coś zza oceanu?

Jak nie musi byc typowo terenowe (aczkolwiek z dobrym napedem 4x4, blokady mostu etc.) to puknij se Touarega 3.0TDI uzywke. 2.5TDI to troche za maly silnik ale 3.0 juz jest spoko.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

55 Data: Czerwiec 09 2008 13:39:10
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Olleo 

Jak nie musi byc typowo terenowe (aczkolwiek z dobrym napedem 4x4,
blokady mostu etc.) to puknij se Touarega 3.0TDI uzywke. 2.5TDI to
troche za maly silnik ale 3.0 juz jest spoko.

Akurat touareg calkiem niezle daje sobie rade - lepiej, niz wiekszosc
obecnie sprzedawanych pseudoterenowek. Ale fakt - defenderowi na ten
przyklad nie dorowna.
--
Olleo

56 Data: Czerwiec 09 2008 23:23:26
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Maciej Browarczyk 

Olleo pisze:

Akurat touareg calkiem niezle daje sobie rade - lepiej, niz wiekszosc
obecnie sprzedawanych pseudoterenowek. Ale fakt - defenderowi na ten
przyklad nie dorowna.

A zeby bylo jasne, nie uwazam, ze to super terenowka, po prostu fajny silnik (i w teren i do miasta) + fajna buda + dobry naped 4x4 z blokadami mostow = calkiem spoko auto ale nie jakies max hardkor terenowe chociazby ze wzgledu na delikatna karosesie :)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

57 Data: Czerwiec 09 2008 23:07:22
Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
Autor: Scyzoryk 


Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę?
Nie musi być nówka, ale megawygodny i bezpieczny.

citroen c6


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?



Grupy dyskusyjne