W dniu 2018-04-26 o 13:55, RadoslawF pisze:
W dniu 2018-04-26 o 09:02, pisze:
https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-diesle-911450
Pytanie jakie będ± niepublikowane ograniczenia tego systemu.
Obowi±zek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?
Pozdrawiam
Jakie wypalanie?
Tlenki azotu s± truj±cymi gazami, które powstaj± na skutek bardzo wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechętnie ł±czy się z tlenem.
Widać opracowali metodę obniżenia temperatury spalin w jakim¶ newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do zgaszenia. :-)
6 |
Data: Kwiecien 26 2018 14:43:04 |
Temat: Re: I stal sie CUD :-) |
Autor: RadoslawF |
W dniu 2018-04-26 o 14:22, t-1 pisze:
https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-diesle-911450
Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu.
ObowiÄ…zek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?
Pozdrawiam
Jakie wypalanie?
Tlenki azotu sÄ… trujÄ…cymi gazami, które powstajÄ… na skutek bardzo wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechÄ™tnie łÄ…czy siÄ™ z tlenem.
Widać opracowali metodÄ™ obniżenia temperatury spalin w jakimĹ› newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
I silnik po prostu nie bÄ™dzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do zgaszenia. :-)
Gratuluje wzroku. Ja dziwnym trafem nie widzÄ™ tego co ty i siÄ™
zastanawiam nad konsekwencjami używania takiego silnika.
Wszak problemów z DPFem też nikt nie widział, niektórzy
nawet do dzisiaj go nei zauważajÄ… i przekonujÄ… że nie istnieje. :-)
Pozdrawiam
7 |
Data: Kwiecien 26 2018 06:55:41 | Temat: Re: I stal sie CUD :-) | Autor: Zenek Kapelinder |
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie dali sobie rady z korozja.
8 |
Data: Kwiecien 27 2018 14:00:27 | Temat: Re: I stal sie CUD :-) | Autor: Pszemol |
Zenek Kapelinder wrote:
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej
temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe
beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma
zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych
samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa
rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa
dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie
dali sobie rady z korozja.
A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?
9 |
Data: Maj 06 2018 22:42:26 | Temat: Re: I stal sie CUD :-) | Autor: Uzytkownik |
W dniu 2018-04-27 o 16:00, Pszemol pisze:
Zenek Kapelinder wrote:
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej
temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe
beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma
zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych
samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i
zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa
rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa
dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie
dali sobie rady z korozja.
A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?
Zabawa w kotka i myszkÄ™.
Nikt normalny przecież nie pozwoli sobie na użytkowanie takiego g....
10 |
Data: Kwiecien 26 2018 14:20:23 | Temat: Re: I stal sie CUD :-) | Autor: Myjk |
Thu, 26 Apr 2018 08:08:17 +0200, miumiu
Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa...
Same ogólniki. To już lepsze:
https://youtu.be/pCr6bjQMrgU
--
Pozdor
Myjk
| | | | |