Grupy dyskusyjne   »   IGS Landi

IGS Landi



1 Data: Pa?dziernik 01 2009 17:06:07
Temat: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

Pytalem już raz... bez echa

Naprawde nikt nie wie, gdzie w WLKP znajde kogoś sensownego, kto ma sprzęd do ustawienia IGS Landi (III gen)?

Kogoś, kto nie boi sie pogrzebać, naprawić/ustawic ... a nie tylko chce "trzeba wymienic na sekwencje w promocyjnej cenie"...


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V



2 Data: Pa?dziernik 01 2009 09:02:38
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Staszek Sosenko 

On 1 Paź, 17:06, "Kuba \(aka cita\)"  wrote:

Pytalem już raz... bez echa

Naprawde nikt nie wie, gdzie w WLKP znajde kogoś sensownego, kto ma sprzęd
do ustawienia IGS Landi (III gen)?

Sorry, że nie na temat, ale dlaczego III gen.? Omega ma mechaniczny
wtrysk?

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko
Nissan 100NX 2.0 '95 | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++

3 Data: Pa?dziernik 01 2009 18:28:06
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

Staszek Sosenko wydusił z siebie te słowy:

On 1 Paź, 17:06, "Kuba \(aka cita\)"  wrote:
Pytalem już raz... bez echa

Naprawde nikt nie wie, gdzie w WLKP znajde kogoś sensownego, kto ma
sprzęd do ustawienia IGS Landi (III gen)?

Sorry, że nie na temat, ale dlaczego III gen.? Omega ma mechaniczny
wtrysk?


bo taka już byla, a nie bede tego demontował bo nie widze powodu.
Generalnie to b. dobre instalacje tyle, ze problem z serwisem.
Gdybym sam zakladał .. to w zyciu bym sie na to nie zdecydował ... ale byla założona w 2002 roku ;)

ps. omega ma normalny wielopunktowy wtrysk .. a w zasadzie prawie commonrail ;)


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

4 Data: Pa?dziernik 01 2009 18:48:15
Temat: Re: IGS Landi
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości



Kogoś, kto nie boi sie pogrzebać, naprawić/ustawic ... a nie tylko chce
"trzeba wymienic na sekwencje w promocyjnej cenie"...


Rada przytoczona wyzej ma sens z tego wzgledu, ze koszt znalezienia i
usuniecia usterki moze dorownac cenie wymiany frontkitu na sekwencje. Nowy
rozdzielacz to koszt ponad 300 zl, silniki krokowe (dozator) - 650 zl...
Zadzwon teraz do kogos do kogo juz dzwoniles i powiedz, ze dasz mu 1000 zl
za naprawe. Jestem pewien, ze ci ktorzy twierdzili, ze nie maja potrzebnego
sprzetu nagle go znajda. Zawsze mozesz probowac znalezc filantropa ktory
pogrzebie przy tym przez 3 dni za 100 zl...

Picasso

5 Data: Pa?dziernik 01 2009 19:04:55
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

P_ablo wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości



Kogoś, kto nie boi sie pogrzebać, naprawić/ustawic ... a nie tylko
chce "trzeba wymienic na sekwencje w promocyjnej cenie"...


Rada przytoczona wyzej ma sens z tego wzgledu, ze koszt znalezienia i
usuniecia usterki moze dorownac cenie wymiany frontkitu na sekwencje.
Nowy rozdzielacz to koszt ponad 300 zl, silniki krokowe (dozator) -
650 zl... Zadzwon teraz do kogos do kogo juz dzwoniles i powiedz, ze
dasz mu 1000 zl za naprawe. Jestem pewien, ze ci ktorzy twierdzili,
ze nie maja potrzebnego sprzetu nagle go znajda. Zawsze mozesz
probowac znalezc filantropa ktory pogrzebie przy tym przez 3 dni za
100 zl...


sęk w tym, ze ja wcale nie chce niczego za darmo i _podkreslałem_ już to jednemu, ktory ma sprzęt. Ale jemu sie nie chce.
Żal dupe ściska normalnie.
Inni nie mają sprzętu i ci proponują wymiane na sekwencje ale żaden nawet nie spojrzy co jest i co trzeba wymienic. Najtanszą usługe zaproponował koleś w Lesznie, ale ... chce dostać kompletną instalcje (front) z parownikiem, wtryskami, centralką, zaworami... i za robote 500 zł .. to daje 2000tys zł (parownik musi byc na >200KM)
To ja mam to w dupie, zwlaszcza, ze krokowce są nowe i w gre wchodzi ew. wymiana/regeneracja parownika - i doskonale zdaje sobie sprawe, ze ten parownik kosztuje 700 (a nie 300) PLN - bo to nie jest zwykły parownik, tylko dwukomorowe coś tam. I chuj. Jesli trzeba będzie to trzeba będzie. Lubie mieć sprawne auto.
Tylko zeby ktoś znający sie na tym wział to pod lupe i naprawił a nie na dzien dobry powiedzial "wymiana na IVgen - 2000PLN" lub "parownik nowy - 800, rozdzielacz 200, ustawianie 200 + 400 robocizna" bo szlag mnie trafia.
Niech zdiagnozuje co jest grane, naprawi, wystawi fakture za to co zrobil i po zawodach. Niestety idą na łatwizne i wszystko chcą nowe... i żeby bylo śmieszniej - tak jak pisalem - jesli trzeba to sprawa jasna .. ale skąd kurwa wiedzą co trzeba wymienic, jak nawet nie otworzyli maski.

Poza tym zewsząt słysze różne opinie - żeby wymienić to na sekwencje jedni twierdzą, ze potrzebuje sterownik i wtryski, inni mówią, ze sterownik, parownik wtryski i wtryskiwacze .. sam już nic nie wiem.

ps. największym jednak problem jest to, zeby znaleźć najpierw kogoś, kto ma soft z kluczem sprzętowym i czujnikiem cisnienia - bo to potrzeba do regulacji. Później bede mół namawiać kogoś w ogole do pracy (kurwa jak to brzmi - namawiać do pracy).


Pękne zaraz.


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

6 Data: Pa?dziernik 01 2009 21:15:50
Temat: Re: IGS Landi
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


parownik kosztuje 700 (a nie 300) PLN - bo to nie jest zwykły parownik,
tylko dwukomorowe coś tam.

Dobrze, ze ja tego nie wiem - kilka moich instalacji sekwencyjnych ma
zainstalowane reduktory od 3 generacji. A kiedy reanimowalem Etagaz
(tartarni 3 gen) to zastosowalem zwykly reduktor od sekwencji...



Niech zdiagnozuje co jest grane,

Zdanie klucz...
Gdybys znal IGS, to bys wiedzial, ze grzebanie przy nich to jazda z
zamknietymi oczami. Podpiety komputer tak naprawde nic nie pokazuje,
sterownik nie rejestruje zadnych bledow. Za pomoca komputera modyfikujesz
dawki (mape) gazu i widzisz nic nie mowiace podcisnienie i lambde.


> Niestety idą na łatwizne i wszystko chcą nowe...

Bo to czasmi jedyny sposob zeby dojsc z nia do ladu.


Poza tym zewsząt słysze różne opinie - żeby wymienić to na sekwencje jedni
twierdzą, ze potrzebuje sterownik i wtryski, inni mówią, ze sterownik,
parownik wtryski i wtryskiwacze .. sam już nic nie wiem.


Dysze w kolektorze juz masz wiec odpada ich montaz. Reduktor jesli sprawny -
zostaje. Wywalasz sterownik IGSa i wiazke emulujaca wtryskiwacze. Wszystkie
potrzebne sygnaly masz podpiete do IGSa. Prosto z reduktora podpinasz gaz do
wtryskiwaczy a wtryskiwacze pod dysze w kolektorze. Na moje, montaz
sekwencji to 2 godziny.


ps. największym jednak problem jest to, zeby znaleźć najpierw kogoś, kto
ma soft z kluczem sprzętowym i czujnikiem cisnienia - bo to potrzeba do
regulacji.

Soft jest ogolnie dostepny ale bez klucza nie pozwala modyfikowac map.
Czujnik cisnienia nie jest do niczego potrzebny, zamiast czujnika podpinasz
manometr i ustawiasz zadane cisnienie (1bar) a na wejsciu do sterownika
podpinasz odpowiedni rezystor zeby sterownik "widzial" prawidlowe cisnienie
i pozwolil na modyfikacje.

http://www.allegro.pl/item751133161_sekwencja_lpg_stag_300_6_cyl_promocja_slask.html

Odejmij reduktor i wyjdzie jakies 850 zl za frontkit. Ostatecznie mozesz
pobawic sie w sprzedaz sterownika IGSa i dozatora za co wciagniesz kilka
stowek.

Picasso

7 Data: Pa?dziernik 02 2009 10:12:00
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Jakub Witkowski 

Kuba (aka cita) pisze:

Niech zdiagnozuje co jest grane, naprawi, wystawi fakture za to co zrobil i po zawodach.

A jeśli weźmie się za to, ale nie zdiagnozuje, albo zdiagnozuje
ale nie naprawi, to też mu zapłacisz godziwą cenę za robotę?
Nie sądzę - i pewnie to jest właśnie ryzyko którego chce uniknąć,
i dlatego "nie chce mu się".

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

8 Data: Pa?dziernik 02 2009 15:16:00
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

Jakub Witkowski wydusił z siebie te słowy:

Kuba (aka cita) pisze:

Niech zdiagnozuje co jest grane, naprawi, wystawi fakture za to co
zrobil i po zawodach.

A jeśli weźmie się za to, ale nie zdiagnozuje, albo zdiagnozuje
ale nie naprawi, to też mu zapłacisz godziwą cenę za robotę?
Nie sądzę - i pewnie to jest właśnie ryzyko którego chce uniknąć,
i dlatego "nie chce mu się".


jak to nie naprawi? To od jest fachowiec, czy nie?
Co to w ogole za podejscie "nie naprawi"?

ps. żeby nie bylo - to, ze jest to stara omega, nie znaczy, ze nie płace mechanikom. Jeszcze żaden, ktory cokolwiek mi robił nigdy nie mial problemu z zapłątą i nawet jesli czasem byla wysoka to nie jęczałęm jak moon za wymiane żarówki.
Jesli jednak ktoś nie potrafi czegoś naprawić, bo nie umie .. to sory .. ale moze powinen zacząć zarobkowo skladać długopisy - robota łatwiejsza i trudno coś zepsuc.
Jak nie naprawi ale powie dlaczego i poda konkretne rozwiązania - to za diagnoze sie nalezy zaplata - jasne jak słoneczko

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

9 Data: Pa?dziernik 09 2009 08:56:56
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-02, Kuba (aka cita)  wrote:

jak to nie naprawi? To od jest fachowiec, czy nie?
Co to w ogole za podejscie "nie naprawi"?

Standardowe podejście mechaników...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

10 Data: Pa?dziernik 09 2009 09:16:55
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

Krzysiek Kielczewski wydusił z siebie te słowy:

On 2009-10-02, Kuba (aka cita)  wrote:

jak to nie naprawi? To od jest fachowiec, czy nie?
Co to w ogole za podejscie "nie naprawi"?

Standardowe podejście mechaników...

no wlasnie już nie całkiem standardowe .. bo wiele sie zmienilo.
Jednak wsród gazowników ... ciągle popularne. Nikt nie ma wiedzy kompleksowej i metoda gaziarzy jest proste - to przez benzyne nie chodzi. Napraw benzyne, a później przyjedz.
I raz kiedyś musialem udowadnieć, ze nie jestem wielbłądem - auto nie chodziło... gaziarz po dniu stwierdzil, ze to przez to,z e na benzynie nie chodzi, na co ja mu, ze na benie nie jedzie, bo ECU wariuje od źle ustawionego gazu ... i wielka awantura, ze ja nie bede mu mówił co ma robic. Porzyczylem od kolegi ECU benzyny od samochodu kolegi .. wyłączylem gaz w moim, zamontowałem drugie ecu ... i pokazuje, ze chodzi jak zegarek. Teraz mówie, ze przejedziemy sie na gazie .. i teraz włączamy benzyne. Nagle sie okazało, ze nie chodzi na benzynie.... samochodu już nie zostawiałęm .. bo szkoda mi bylo nerwów.


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

11 Data: Pa?dziernik 02 2009 07:19:14
Temat: Re: IGS Landi
Autor: SET 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Pytalem już raz... bez echa

Naprawde nikt nie wie, gdzie w WLKP znajde kogoś sensownego, kto ma sprzęd
do ustawienia IGS Landi (III gen)?
......
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl


Sprawdź może tutaj.
http://www.autoformat.pl/
Cielimowo koło gniezna. Z tym, że zadzwoń najpierw bo mają czasami długie
terminy. Ja na nich nie narzekam.

12 Data: Pa?dziernik 02 2009 15:20:16
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

SET wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Pytalem już raz... bez echa

Naprawde nikt nie wie, gdzie w WLKP znajde kogoś sensownego, kto ma
sprzęd do ustawienia IGS Landi (III gen)?
......
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl


Sprawdź może tutaj.
http://www.autoformat.pl/
Cielimowo koło gniezna. Z tym, że zadzwoń najpierw bo mają czasami
długie terminy. Ja na nich nie narzekam.

ale oni nie obsługują Landi .. a co dopiero IGSa.

ps. sam se to zrobie. W przyszłym tygodniu powinienem mieć klucz, kabel i soft ... a także mentora z drugiego konca polski, ktory podpowie w razie czego coś przez telefon.
Nie naprawiam sam swoich samochodów, bo nie lubie .. za duzo siedzialem w warsztacie jako nastolatek i nie lubie sie brudzic. Niestety tym razem bede musial chyba przypomnieć sobie co to ubranie robocze.

ps2. dzieki wszystkim za podpowiedzi ...


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

13 Data: Pa?dziernik 02 2009 16:41:25
Temat: Re: IGS Landi
Autor: krzysiek82 

Kuba (aka cita) pisze:

ps. sam se to zrobie. W przyszłym tygodniu powinienem mieć klucz, kabel i soft ... a także mentora z drugiego konca polski, ktory podpowie w razie czego coś przez telefon.

A masz czym sprawdzić skład mieszanki? Bo chyba przecież to podstawa.

--
krzysiek82

14 Data: Pa?dziernik 02 2009 20:51:30
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:

Kuba (aka cita) pisze:
ps. sam se to zrobie. W przyszłym tygodniu powinienem mieć klucz,
kabel i soft ... a także mentora z drugiego konca polski, ktory
podpowie w razie czego coś przez telefon.

A masz czym sprawdzić skład mieszanki? Bo chyba przecież to podstawa.



w II gen tak.

III gen to jest jak sekwencja.


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

15 Data: Pa?dziernik 03 2009 12:21:02
Temat: Re: IGS Landi
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


ps. sam se to zrobie. W przyszłym tygodniu powinienem mieć klucz, kabel i
soft ... a także mentora z drugiego konca polski, ktory podpowie w razie
czego coś przez telefon.

Klucz szlo jakos emulowac, gdzies w sieci pewnie cos takiego lezy -
przeszukaj elektrode, moze cos znajdziesz.
Daj znac jak Ci poszlo - zycze powodzenia...

Picasso

16 Data: Pa?dziernik 03 2009 12:35:27
Temat: Re: IGS Landi
Autor: Kuba (aka cita) 

P_ablo wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


ps. sam se to zrobie. W przyszłym tygodniu powinienem mieć klucz,
kabel i soft ... a także mentora z drugiego konca polski, ktory
podpowie w razie czego coś przez telefon.

Klucz szlo jakos emulowac, gdzies w sieci pewnie cos takiego lezy -
przeszukaj elektrode, moze cos znajdziesz.
Daj znac jak Ci poszlo - zycze powodzenia...

no wlasnie ponoć tego sie nie da
RAz dokopałem sie do jakiegoś myku na to .. ale nic z tego nie wyszło.
ZObaczymy co będzie w przyszłym tygodniu.

Na tą chwile podejrzewam parownik - na początku tygodnia pożycze manometr i zobacze jakie daje cisnienie ...


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

IGS Landi



Grupy dyskusyjne