ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
1 | Data: Marzec 03 2013 01:15:32 |
Temat: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | |
Autor: Krzysztof 45 | Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4 jest do 110km/h i tysiące aut na dobę jeżdżą tamtędy średnio 140km/h, ja też i szybciej, oraz służby ITD i dobrze jest. 2 |
Data: Marzec 03 2013 07:53:50 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: Rabarbar | trabantów?
w razie kontroli kup se takie coś http://www.liveleak.com/view?i=ee9_1362242961 3 |
Data: Marzec 03 2013 09:41:37 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45 Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4 Dlaczego pseudo? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 4 |
Data: Marzec 03 2013 12:11:55 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-03-03 10:41, Robert Rędziak pisze: On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu awaryjnego u nas dumnie nazywa się autostrada. -- Krzysiek http://www.zmieleni.pl/ 5 |
Data: Marzec 03 2013 11:14:18 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: | Krzysztof 45 wrote: Bo coĹ jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu Na tej zasadzie to wszystkie pozostałe można przemianowaÄ na autostrady. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 6 |
Data: Marzec 03 2013 12:21:53 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 03 Mar 2013 12:11:55 +0100, Krzysztof 45 Dlaczego pseudo?Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu Patrz, nie tylko u nas. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Hume_Highway_in_NSW.jpg r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 7 |
Data: Marzec 03 2013 15:18:51 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: szufela | Dlaczego pseudo?Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu Nie pomylily ci sie zdjecia ?:) sz. 8 |
Data: Marzec 03 2013 15:01:39 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 3 Mar 2013 15:18:51 +0100, szufela http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Hume_Highway_in_NSW.jpg No jakoś nie. Jestem przekonany, że przeciętna polska jęczydupa, na widok Metroad4, Hume Hwy, Federal Hwy czy paru innych zaraz zaczęłaby puszczać bąki, że pasy strasznie wąskie (a i owszem), że na poboczu to się tylko osobówka zmieści (a i owszem), że nazywa się Highway, ale jest w standardzie starej gierkówki, że ciężarówki lecą stówką (a i owszem), a w ogóle to on ma 400-1000km do zrobienia, a tu maks 110 i kamery co chwilę. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 9 |
Data: Marzec 03 2013 16:59:38 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: szufela | Nie pomylily ci sie zdjecia ?:) Coz ci mogę powiedziec. Strasznie chujowe te drogi mają skoro tak wygladaja jak opisujesz :) Zupelnie nie przystajace do standardow europejskich ;) Tlumaczyc to mozna olbrzymimi odleglosciami i malym ruchem, podobnie jak w Kanadzie, ale z tego co widze, przynajmniej dobry beton leja i kolein nie ma. Pod tym wzgledem to uczyc sie mozemy nawet od brazylijczykow :) sz. 10 |
Data: Marzec 03 2013 16:18:42 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 3 Mar 2013 16:59:38 +0100, szufela Coz ci mogę powiedziec. Strasznie chujowe te drogi mają skoro tak wygladaja jak A oni jakoś żyją i nie drą szat (choć może też nie chwalą pod niebiosa tamtego porządku). Ba, nawet da się dostrzec pewne zalety ichniego podejścia do ruchu drogowego: kiedy chcesz coś wyprzedzić, nie musisz skanować drogi do kilometra wstecz, bo nie grozi Ci wejście rozpędzonego messerschmitta na ogon. Wręcz czułem się dziwnie, turlając się małym pierdem jakieś 110 i obserwując w lusterku bardzo powoli zbliżającego się WRX-a. Zupelnie nie przystajace do standardow europejskich ;) Tlumaczyc to mozna olbrzymimi Kolein nie pamiętam, ważenie ciężarówek w wyznaczonych punktach jest obowiązkowe (jest zjazd na osobny pas dla ciężarówek, który prowadzi do punktu ważenia), ale w kraju, w którym śnieg czasem widują w górach, widziałem dziurawe drogi. Nie takie pobojowiska, jak w Polsce, ale wcale ten zachód nie jest taki idealny, jak go Polacy sobie wyobrażają. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Marzec 03 2013 22:44:06 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: szufela | Nie takie No właśnie zwłaszcza, ze to daleki wschod ;) To ja juz wole ten brazylijski zachod, za miastem calkiem spoko tam sie jezdzi: http://imageshack.us/f/547/img1243l.jpg/ sz. 12 |
Data: Marzec 03 2013 16:00:14 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: Martin Fox | Dnia Sun, 03 Mar 2013 12:11:55 +0100, Krzysztof 45 napisał(a): W dniu 2013-03-03 10:41, Robert Rędziak pisze: We Włoszech czy Szwajcarii to co u nas nazywa się drogą ekspresową tam jest autostradą, więc nie ma co marudzić. -- Martin Fox 13 |
Data: Marzec 03 2013 12:59:20 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: ddddddd | W dniu 2013-03-03 10:41, Robert Rędziak pisze: On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów. Poza tym mając CB IMO jest tak samo bezpieczna jak ta z pasem awaryjnym- jedynie jak ktoś się zepsuje w miejscu bez zatoczki to jest większe zagrożenie, ale o tym po chwili już wiesz na CB... -- Pozdrawiam Lukasz 14 |
Data: Marzec 03 2013 12:33:25 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 03 Mar 2013 12:59:20 +0100, ddddddd pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów. Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogóle autostrad nie posiadają? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 15 |
Data: Marzec 03 2013 13:15:44 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: Marek Włodarz | W artykule On Sun, 03 Mar 2013 12:59:20 +0100, ddddddd Ani w Japonii... http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Japan Pozdrawiam, Marek W. -- Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej. 16 |
Data: Marzec 03 2013 16:47:45 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: szufela | pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów. Widze to tak :) Co innego jest odgornie narzucony limit predkosci na autostradach w innych krajach, dajmy na to 110, a co innego duze ograniczenie tam gdzie limit jest znacznie wyzszy. Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych, albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow. W Polsce nie wiem gdzie jest ograniczenie do 110 na kilkudziesieciu km, jesli jest to pytanie z jakiego powodu i na jak dlugo ?:) sz. 17 |
Data: Marzec 03 2013 18:06:16 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: ddddddd | W dniu 2013-03-03 16:47, szufela pisze: pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu a ja widzę to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada. To tak jak wszystkie sieci miały 3G, a play wprowadził 4G - bo ktoś stwierdził że powyżej (nie pamiętam ile ale chyba coś koło 300kbps) sieć komórkową można nazwać siecią czwartej generacji. Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech jest właśnie z powodu braku pasa awaryjnego -- Pozdrawiam Lukasz 18 |
Data: Marzec 03 2013 20:16:00 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd a ja widzę to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada. OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba się z Tobą nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedzą, czym jest autostrada. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 19 |
Data: Marzec 03 2013 22:00:04 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: ddddddd | W dniu 2013-03-03 21:16, Robert Rędziak pisze: On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd no pewnie nie wiedzą :) dla mnie autostrada to miejsce gdzie można bezpiecznie się szybko przemieszczać. Ale oczywiście z definicji może wynikać że droga z ograniczeniem do 40km/h, dwoma pasami w jedną stronę i skrzyżowaniami bezkolizyjnymi to też autostrada i wszyscy mogą być zadowoleni (kierowcy bo mają autostrady, rząd bo może kasę na mandatach trzepać) Szczerze wątpię by zniesienie ograniczeń na polskich autostradach jakoś drastycznie podniosło ilość wypadków (bo i tak 90% kierowców by jeździło dalej tak samo jak wcześniej) - a jak by wzrosło to chwilowo - odsiało by pojebów i dalej by była norma. Ale kto by chciał (z rządzących) takie statystyki... -- Pozdrawiam Lukasz 20 |
Data: Marzec 03 2013 18:27:01 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: hisjusz |
Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech Ja nie wiem, uświadom mnie! 21 |
Data: Marzec 03 2013 21:50:45 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: szufela | Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech Pojedź na wycieczke to sie dowiesz. sz. 22 |
Data: Marzec 03 2013 18:26:12 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: hisjusz | W dniu 2013-03-03 13:33, Robert Rędziak pisze: On Sun, 03 Mar 2013 12:59:20 +0100, ddddddd Autostrada nie ma skrzyżowań dróg tylko tyle albo aż tyle różni ją od expresów ki, nie potrzeba pasa awaryjnego, lecz powinien być jeżeli ma się na niej jeździć powyżej 90km/h i wyprzedzać. 110 wydawało mi się na A4 Wrocław Legnica śmieszne aż do Soboty z dwa tygodnie temu. W ową Sobotę jechałem do Zgorzelca a na przeciw leg łych pasach do Wrocławia był dzwon co 500 metrów i kolejne samochody w amoku wpadały na już istniejąca kolizje (nie ma awaryjnego więc nie ma gdzie nawet zjechać). W moim kierunku też był dzwon. Najpierw stałem w korku, później się ruszyło. Minąłem wypadek na moim kierunku i przyśpieszyłem do 80 km/h, na przeciwnym kierunku wspomniany co 500 m dzwon. Wielu jeźdźców widząc co się dzieje na kierunku przeciwnym chciało uciec z autostrady. Korek do wyjazdu był tak długi że samochody stały na prawym pasie autostrady.Jadę 80 przerażony spostrzegam ze na moim pasie stoji SUV bez wciśniętego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko się do niego zbliżyłem, szczęśliwie na lewym pasie nikt nie jechał, wiec udało mi się odbić. 23 |
Data: Marzec 03 2013 20:26:05 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Autostrada nie ma skrzyżowań dróg tylko tyle albo aż tyle różni ją odpseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów.Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogóle autostrad nie posiadają? Zapewniam Cię, że pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy kodeks jeszcze na to nie pozwala. [...] SUV bez wciśniętego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko się do niego Ale to tylko świadczy o głupocie kierowcy SUVa. Ja musiałem kiedyś zmieścić się pomiedzy samochodem na lewym pasie a barierką... Udało się. Tez samochód bez awaryjnych. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 24 |
Data: Marzec 03 2013 20:31:15 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2013-03-03 20:26, RoMan Mandziejewicz pisze: tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widocznoĹci_ nawet wtedy, gdy Mimo podkreĹlenia - litoĹci ... Ĺwiatła przed niczym CiÄ nie uchroniÄ , a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na autostradach dziÄkujÄ awaryjkami, i w każdy deszcz/Ĺnieg/mgłÄ napierdalajÄ na pm tylnych. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ 25 |
Data: Marzec 03 2013 21:43:15 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Rafał, tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdyMimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie Ależ uchronią - są widoczne znacznie dalej niż pozycyjne. a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na Co to ma wspólnego z tematem? Postulujesz nieużywanie awaryjnych w sytuacji zagrożenia? i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm tylnych. Stąd podkreślenie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 26 |
Data: Marzec 03 2013 22:14:13 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: ddddddd | W dniu 2013-03-03 20:31, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: W dniu 2013-03-03 20:26, RoMan Mandziejewicz pisze: a ja z przedpiĹcÄ siÄ zgadzam. Sytuacja tydzieĹ temu to (o ile to ten sam czas o którym myĹlÄ) zaniedbanie ze strony drogowców. ObserwujÄ to samo pod domem. Droga boczna wiÄc pług albo przyjeżdża, albo nie. Jak przyjedzie to czasem posypie solÄ . Jak nie posypie tylko odĹnieży to jest fajnie i przewidywalnie. Ĺlisko ale przyczepnoć jest. Gorzej jak raz przyjedzie, posypie, później to błoto zamarza (lub już bez błota cienka warstwa lodu) i nie da siÄ jechaÄ. Podobnie zrobili tydzieĹ temu na A4. Raz posypali, drugi raz nie zdÄ żyli. Koło Wrocławia przyczepnoć zajebista i można grzaÄ 140km/h, a na wysokoĹci KÄ tów Wrocławskich lodowisko i przy 30km/h rzuca autem. Co do awaryjek - w moim aucie sÄ tak kijowo umieszczone, że w sytuacji awaryjnej (nie wiedzÄ c o niej wczeĹniej) ciÄżko je włÄ czyÄ, ale jak najbardziej jest to pomocne dla tych z tyłu. Podobnie z przeciwmgielnymi. Ja jak grzejÄ szybciej - bo wiem że np. przy deszczu na moich oponach auto dobrze hamuje bo mam opony deszczowe- to też czasem włÄ czam pm tylne, mimo że ogólna widocznoć jest wiÄksza, to widocznoć auta jadÄ cego 150km/h jest słaba - zostawia za sobÄ mgłÄ którÄ ciÄżko odróżniÄ od padajÄ cego deszczu. Skoro mi nie przeszkadzajÄ w tym czasie przeciwmgielne innych aut, to zlewam narzekania tirowców (choÄ oni też raczej na to nie narzekajÄ - chociaż wiadomo, ja też bym siÄ wkurwił jak by mnie ktoĹ wyprzedził żeby później ĹwieciÄ mi przez kilkanaĹcie kilometrów przeciwmgielnymi w oczy) Jak kogoĹ mam za sobÄ to też te Ĺwiatła wyłÄ czam - choÄ staram siÄ znaleźÄ pÄdzÄ cego wariata po czym siadam mu na ogonie (czÄsto tak robiÄ we mgle, trzymajÄ c jak najwiÄkszy odstÄp, tak żeby tylko Ĺwiatła widzieÄ) - w razie czego on siÄ wpierdzieli a ja cały czas tylko kontrolujÄ sytuacjÄ żeby mieÄ gdzie uciekaÄ. OczywiĹcie ten wariat musi jechaÄ z bezpiecznÄ dla mnie prÄdkoĹciÄ , jak jest duża mgła to nie jadÄ za kimĹ 200km/h, ale 120 już pojadÄ jeĹli mogÄ stworzyÄ taki odstÄp, że jak on siÄ w coĹ wbije to ja zdÄ żÄ hamowaÄ i uciec na inny pas. -- Pozdrawiam Lukasz 27 |
Data: Marzec 03 2013 21:48:09 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: Martin Fox | Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Zapewniam Cię, że pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie No super pomysł - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jako sposób na zwiększenie bezpieczeństwa... -- Martin Fox 28 |
Data: Marzec 03 2013 22:15:19 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: ddddddd | W dniu 2013-03-03 21:48, Martin Fox pisze: Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Żadne oślepianie. Zapewniam cię że jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za sobą taką mgłę że zwykłych świateł z 50m może nie być widać -- Pozdrawiam Lukasz 29 |
Data: Marzec 06 2013 23:28:38 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: WildS | On 2013-03-03, ddddddd wrote: No super pomysł - podoba mi siÄ ta logika. OĹlepianie tych za tobÄ jakoĹťadne oĹlepianie. Zapewniam ciÄ że jadÄ c w deszczu 160km/h zostawiasz za faktycznie, bardzo przydatne, żeby nagle nie wjeżdzali ci w dupe ci jadÄ cy w deszczu 220... -- WildS 30 |
Data: Marzec 06 2013 23:35:04 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello WildS, faktycznie, bardzo przydatne, żeby nagle nie wjeżdzali ci w dupe ciNo super pomysł - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jakoŻadne oślepianie. Zapewniam cię że jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za Tobie się wydaje, że trzeba różnicy prędkości 60km/h, żeby rozpocząć karambol na autostradzie? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 31 |
Data: Marzec 06 2013 23:47:06 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: WildS | On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz wrote: faktycznie, bardzo przydatne, żeby nagle nie wjeżdzali ci w dupe cisposób na zwiÄkszenie bezpieczeĹstwa...Ĺťadne oĹlepianie. Zapewniam ciÄ że jadÄ c w deszczu 160km/h zostawiasz za To była ironia. Przede wszystkim nie pochwalam jazdy 160 po autostradzie w deszczu. Takie przypadki to chyba głównie w PL i D siÄ zdarzajÄ , na szczÄĹcie zazwyczaj za takim delikwentem nie jedzie drugi kamikaze z jeszcze wiÄkszÄ prÄdkoĹciÄ . ZresztÄ ... jak jedzie 160 to mniej te jego głupie przeciwgielne przeszkadzajÄ niż przeciwgielne całej sfory tych pÄdzÄ cych 100. -- WildS 32 |
Data: Marzec 07 2013 00:03:21 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello WildS, To była ironia.Tobie się wydaje, że trzeba różnicy prędkości 60km/h, żeby rozpocząćfaktycznie, bardzo przydatne, żeby nagle nie wjeżdzali ci w dupe cisposób na zwiększenie bezpieczeństwa...Żadne oślepianie. Zapewniam cię że jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za Facet, nie ma znaczenia w ciężkich warunkach, z jaką prędkością pojedziesz na autostradzie - zawsze się może znaleźć ktoś, kto po prostu pojedzie szybciej. Będziesz w dzień, w mocnym deszczu wyprzedzał ciężarówkę jadącą 80km/h z prędkością 100km/h i nadziejesz się na dziadka, który przed tobą od kilku minut nie potrafi w chmurze wody spod kółciężarówki dokończyć manewru i też jedzie 80km/h. I w ten sposób też mozna spowodowac karambol. A równie dobrze ktoś za tobą moze jechać 140 i tobie wjechac w tyłek, bo nie widział cię w tym badziewiu, które ciężarówka za i obok siebie w czasie deszczu zrobić potrafi. W ciężkich warunkach _każde_ zwiększenie widoczności może uratować życie. I w dupie mam nieprecyzyjny przepis każący mi się dommyslać, co ustawodawca miał na mysli pod pojęciem "widoczność 50m". Na autostradzie 50 metrów to niewiele więcej niż sekunda! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 33 |
Data: Marzec 07 2013 00:10:17 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: WildS | On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz wrote: W ciÄżkich warunkach _każde_ zwiÄkszenie widocznoĹci może uratowaÄ No, dlatego mÄ drzy (czasami) niemcy wprowadzili odstÄpy dwusekundowe. Dobre wzorce przydałoby siÄ naĹladowaÄ. Trzeba dostosowywaÄ prÄdkoć do warunków a nie zmieniaÄ auto w choinkÄ, żeby tylko moc zapierdalac 150. -- WildS 34 |
Data: Marzec 07 2013 00:28:29 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello WildS, W ciężkich warunkach _każde_ zwiększenie widoczności może uratowaćNo, dlatego mądrzy (czasami) niemcy wprowadzili odstępy dwusekundowe. W jaki sposób włączenie przeze mnie w trudnych warunkach tylnych przeciwmgłowych ma mi ułatwić zapierdalanie 150? Ja chronię swój zadek przed tymi, co zapierdalają 150 przy słabej widoczności. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 35 |
Data: Marzec 07 2013 00:43:29 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: WildS | On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz wrote: Czyli chcesz, żeby jadÄ cy ok. 100 oĹlepiali i wkurwiali innych jadÄ cychW ciÄżkich warunkach _każde_ zwiÄkszenie widocznoĹci może uratowaÄNo, dlatego mÄ drzy (czasami) niemcy wprowadzili odstÄpy dwusekundowe. ok. 100 w deszczu dla ochrony przed wariatem jadÄ cym 150? Logika godna tego od zakazu wyprzedzania tirów na autostradzie, na której osobówki majÄ ograniczenie do 110 ale mierzi ich, że służbowej limuzynie nagle tiry wyrastajÄ przed maskÄ przy 200 ;) -- WildS 36 |
Data: Marzec 07 2013 07:51:00 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: J.F. | Dnia Thu, 7 Mar 2013 00:43:29 +0100 (CET), WildS napisał(a): On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz wrote: Ale jak sie nie chce byc oslepianym, to trzeba zwiekszyc odstep, co w przypadku deszczu jest bardzo chwalebne :-) mają ograniczenie do 110 ale mierzi ich, że służbowej limuzynie nagle Niestety - wyjezdzaja i przy 130. Fakt ze wtedy o unikniecie wypadku latwiej. J. 37 |
Data: Marzec 06 2013 23:26:55 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: WildS | On 2013-03-03, RoMan Mandziejewicz wrote: chroni. OchroniÄ może wyuczona reakcja wciskania włÄ cznika Ĺwiateł Trolujesz czy co? Za tylne przeciwmgielne policja powinna siÄ ostro wziÄ Ä w całej Europie. Debile jeżdżÄ na nich jak tylko zmrok zapada, już nawet lekkiego deszczyku nie trzeba, żeby włÄ czali, tak siÄ ten idiotyzm rozplenił. Potem jedziesz i nie wiesz o co chodzi bo w nowych autach sÄ czÄsto po dwa przeciwmgielne i najczÄĹciej na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy koleĹ hamuje czy jest idiotÄ . -- WildS 38 |
Data: Marzec 06 2013 23:32:38 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello WildS, ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł kodeks jeszcze na to nie pozwala.Trolujesz czy co? Umiesz czytać? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 39 |
Data: Marzec 06 2013 23:42:59 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: WildS | On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello WildS, Przecież ta słaba widocznoć jest okreĹlona w kodeksie. Sugerujesz jakieĹ subiektywne okreĹlanie przez kierowców. A potem Ĺlepaki w nocy włÄ czajÄ wszystko co majÄ , długie, przeciwgielne i w drogÄ. Bo słabÄ majÄ widocznoć. Ograniczenia prÄdkoĹci i inne zakazy równie subiektywnie powinni kierowcy traktowaÄ? -- WildS 40 |
Data: Marzec 06 2013 23:57:09 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello WildS, Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 41 |
Data: Marzec 07 2013 22:15:25 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: R2r | W dniu 2013-03-06 23:57, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello WildS,No wybacz, ale warunki użycia tylnych Ĺwiateł przeciwmgielnych sÄ akurat bardzo precyzyjnie okreĹlone... -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 42 |
Data: Marzec 08 2013 10:13:25 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: J.F | Użytkownik "R2r" napisał w wiadomoĹci grup Jak jest okreĹlona? Nawet siÄ nie wysilili na jakÄ kolwiek definicjÄ.^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^chroni. OchroniÄ może wyuczona reakcja wciskania włÄ cznika Ĺwiateł Jak precyzyjnie ? Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i ktora "ogranicza widocznoć na odległoć mniejszÄ niż 50 m." Czego ma byc nie widac po 50m - niczego, swiatel pozycyjnych tylnych, swiatel mijania przednich, swiatel pm ? J. 43 |
Data: Marzec 08 2013 11:39:28 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Bydlę | On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F" said: Użytkownik "R2r" napisał w wiadomości grup To oznacza zmniejszoną przejrzystość powietrza, która ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów.
Tego, co w normalnych warunkach widać na takim dystansie... -- Bydlę 44 |
Data: Marzec 08 2013 12:01:29 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: J.F | Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i ktora To oznacza zmniejszoną przejrzystość powietrza, która ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów. Czego ma byc nie widac po 50mTego, co w normalnych warunkach widać na takim dystansie... Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac. Krawedzi liter na znakach drogowych np nie widac (wyraznie). Bo z drugiej strony widzialem i mgly, gdzie na 10-15m NIC nie bylo widac ... J. 45 |
Data: Marzec 08 2013 15:41:42 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Bydlę | On 2013-03-08 11:01:29 +0000, "J.F" said: Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości Nie lekką mgiełkę, ale zmniejszoną przejrzystość, powodującą ograniczenie widoczności poniżej 50 metrów. Nie 100, nie 10, a 50. Najprościej to się obserwuje na słupkach hetkometrycznych... -- Bydlę 46 |
Data: Marzec 08 2013 16:04:40 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: J.F | Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości Nie lekką mgiełkę, ale zmniejszoną przejrzystość,Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.Czego ma byc nie widac po 50mTego, co w normalnych warunkach widać na takim dystansie... Ktora niewatpliwie ma miejsce, powodującą ograniczenie widoczności poniżej 50 metrów. te slupki stoja co 100m i sie do pomiaru 50m nie nadaja :-) Ale dlaczego po slupkach, a nie po swiatlach samochodow z naprzeciwka ? O i to chodzi - im dalej, tym gorzej widac, nie ma jakiejs wyraznej granicy, do ktorej odleglosc mozna zmierzyc. http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw,44/kilkadziesiat-rozbitych-aut-na-a4-autostrada-zablokowana-przez-pol-dnia,306682.html pierwsze zdjecie - ile ciezarowek widac ? http://www.youtube.com/watch?v=2eh75u-jaYI ile latarni wynosi widocznosc ? J. 47 |
Data: Marzec 09 2013 10:17:13 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: Bydlę | On 2013-03-08 15:04:40 +0000, "J.F" said: Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości U mnie świetnie się sprawdzają. Zazwyczaj tak (fakt, poza miastem), że będąc w połowie drogi między dwoma takimi, doskonale widzę, czy widzę ten drugi z przodu, czy go nie widzę. :-) Ale dlaczego po slupkach, a nie po swiatlach samochodow z naprzeciwka? Bo białe lepiej się przebija, bo widzę _światło_, a nie samochód, bo jeśli nic nie widzać powyżej 50 metrów, to tych samochodów nie widać tak samo, jak tego nieszczęsnego słupka. O i to chodzi - im dalej, tym gorzej widac, nie ma jakiejs wyraznej granicy, do ktorej odleglosc mozna zmierzyc. Jest - zawsze jest to granica widzialności. Czasem to 2 metry, czasem 42, czasem 2183... :-) http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw,44/kilkadziesiat-rozbitych-aut-na-a4-autostrada-zablokowana-przez-pol-dnia,306682.htmlpierwsze
Jedną. http://www.youtube.com/watch?v=2eh75u-jaYI Jedną. Coś to nam daje w rozmowie o widoczności i włączaniu świateł w określonych warunkach? -- Bydlę 48 |
Data: Marzec 08 2013 10:32:49 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello R2r, No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akuratPrzecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję. Jaja sobie robisz? Jarek już Ci napisał, na czym polega brak precyzji - nie będę się powtarzał. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 49 |
Data: Marzec 08 2013 13:51:04 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: WildS | On 2013-03-08, RoMan Mandziejewicz wrote: No wybacz, ale warunki użycia tylnych Ĺwiateł przeciwmgielnych sÄ akuratPrzecież ta słaba widocznoć jest okreĹlona w kodeksie.Jak jest okreĹlona? Nawet siÄ nie wysilili na jakÄ kolwiek definicjÄ. Taa, bo polak to wszedzie furtek bÄdzie siÄ doszukiwał, żeby tylko pomacaÄ ten rzadko używany włÄ cznik i pochwalic sie, że ma Ĺwiatła. A jak policja zatrzyma to bedzie szukał legalizacji jakiegoĹ urzÄ dzenia do mierzenia przejrzystoĹci powietrza. Jak sie wjezdza w obszar mgły o takim zagÄszczeniu to bez linijki wiadomo kiedy już można włÄ czyÄ tylne przeciwmgielne. Zazwyczaj przy drodze sÄ słupki kilometrowe i chociażby na podstawie ich widocznosci można ocenic kiedy należałoby włÄ czyÄ Ĺwiatła jeĹli ktoĹ nie potrafi albo udaje, że nie potrafi inaczej. -- WildS 50 |
Data: Marzec 08 2013 13:58:12 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello WildS, Taa, bo polak to wszedzie furtek będzie się doszukiwał, żeby tylkoJaja sobie robisz? Jarek już Ci napisał, na czym polega brak precyzjiNo wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akuratPrzecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję. Gdzie masz w ustawie określenie, że masz widzieć słupki? I dlaczego słupki a nie np. światła samochodu? I po raz kolejny - wiesz ile to jest 50 metrów na autostradzie? Niewiele ponad sekunda! Zastanów się dlaczego na autostradzie, bez względu na warunki, w razie awarii masz ustawić trójkąt znacznie dalej niż w mieście. Tutaj ustawodawca _pomyślał_ a nie wpisał do ustawy idiotyzm bez definicji. Do tego dochodzi jeszcze niejednorodność warunków - w jednej chwili masz "widoczność" (cokolwiek ustawodawca miał na myśli) 70 metrów a za chwilę wjeżdżasz w chmurę rozpylonej przez ciężarówkę wody i masz widoczność 10 metrów. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 51 |
Data: Marzec 08 2013 14:01:25 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prÄdkoĹci | Autor: R2r | W dniu 2013-03-08 10:32, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello R2r,To raczej Wy sobie obaj jaja robicie... :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 52 |
Data: Marzec 03 2013 16:37:49 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello ddddddd, pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów.Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4Dlaczego pseudo? Czyli skreśla to pozostałe kilkaset km? Poza tym mając CB IMO jest tak samo bezpieczna jak ta z pasem awaryjnym- Przejeździłem A4 ze dwie setki tysięcy kilometrów (takie miałem trasy, niestety - rzygam A4). Co prawda duzo z tego jeszcze przed przebudową ale wtedy też nie było pasów awaryjnych. I jakoś nie miałem okazji spotkać zepsutego samochodu stojącego poza zatoczką. Poza tym - wymogi PoRD nie obejmują pasa awaryjnego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 53 |
Data: Marzec 03 2013 18:28:18 | Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości | Autor: ddddddd | W dniu 2013-03-03 16:37, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello ddddddd, nie, ten długi odcinek jest pseudoautostradą, pozostała część autostradą oraz autostradą płatną Przejeździłem A4 ze dwie setki tysięcy kilometrów (takie miałem trasy, ja też nie spotkałem, napisałem o tym bo chyba dlatego dali to ograniczenie (innego powodu nie widzę) -- Pozdrawiam Lukasz |