Witam,
mo¿e ktoÅ› mia³ coÅ› podobnego.
Pacjent xsara picasso 2006, 1.6 benz. manual.
Objawy: przy zgaszonym silniku peda³ sprzÄ™g³a ciÄ™¿ko wcisnąć (powiedzmy 30% opór, potem ju¿ lekko). Przy zapalonym silniku (podczas jazdy) chodzi lu¼niej (30% normalnie, dalej jakby za lu¼no, jakby a¿ wpada³o w pod³ogÄ™). Po zgaszeniu silnika czasami (nie zawsze) zostaje w pod³odze i muszÄ™ je butem podnosić (mo¿e lepiej napisać odblokować). Nie jest tak, ¿e peda³ trzeba podnosić, bo le¿y tylko bardziej jakby by³ zakleszczony i sprÄ™¿ynowa³, odskakiwa³, nie wiem jak to napisać... :) Biegi wchodzÄ… normalnie przy zapalonym, jak i zgaszonym silniku.
Mechanik oglÄ…da³ podczas ogólnego przeglÄ…du, mówi, ¿e nasmarowa³ ³apÄ™(?), i ¿e powinno być ok. No nie jest, niby troszkÄ™ by³o, ale godzinÄ™ po wyje¼dzie od niego znowu zosta³o w pod³odze. Skoro tak mówi³, to przypuszczam, ¿e wycieków nie stwierdzi³. P³yn hamulcowy sprawdza³ parametry i te¿ niby ok.
BÄ™dÄ™ jecha³ pewnie dzisiaj, ale wola³bym ju¿ z jakÄ…Å› hipotezÄ…. WysprzÄ™glik? Pompa sprzÄ™g³a? Czy coÅ› jeszcze innego?
DziÄ™ki z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Przemek
2 |
Data: Sierpien 28 2013 07:54:52 |
Temat: Re: Identyfikacja problemu: sprzÄ™g³o. |
Autor: twistedme |
W dniu 2013-08-28 07:50, twistedme pisze:
Witam,
mo¿e ktoÅ› mia³ coÅ› podobnego.
Pacjent xsara picasso 2006, 1.6 benz. manual.
Objawy: przy zgaszonym silniku peda³ sprzÄ™g³a ciÄ™¿ko wcisnąć (powiedzmy
30% opór, potem ju¿ lekko). Przy zapalonym silniku (podczas jazdy)
chodzi lu¼niej (30% normalnie, dalej jakby za lu¼no, jakby a¿ wpada³o w
pod³ogÄ™). Po zgaszeniu silnika czasami (nie zawsze) zostaje w pod³odze i
muszÄ™ je butem podnosić (mo¿e lepiej napisać odblokować). Nie jest tak,
¿e peda³ trzeba podnosić, bo le¿y tylko bardziej jakby by³ zakleszczony
i sprÄ™¿ynowa³, odskakiwa³, nie wiem jak to napisać... :) Biegi wchodzÄ…
normalnie przy zapalonym, jak i zgaszonym silniku.
Mechanik oglÄ…da³ podczas ogólnego przeglÄ…du, mówi, ¿e nasmarowa³
³apÄ™(?), i ¿e powinno być ok. No nie jest, niby troszkÄ™ by³o, ale
godzinÄ™ po wyje¼dzie od niego znowu zosta³o w pod³odze. Skoro tak mówi³,
to przypuszczam, ¿e wycieków nie stwierdzi³. P³yn hamulcowy sprawdza³
parametry i te¿ niby ok.
BÄ™dÄ™ jecha³ pewnie dzisiaj, ale wola³bym ju¿ z jakÄ…Å› hipotezÄ….
WysprzÄ™glik? Pompa sprzÄ™g³a? Czy coÅ› jeszcze innego?
DziÄ™ki z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Przemek
Zapomnia³em jeszcze o jednej rzeczy. Przy w³Ä…czonym silniku, kiedy lekko nacisnąć peda³ (tak do 10% ca³kowitego wychylenia) to czuć drgania, wydaje siÄ™, ¿e od silnika.
3 |
Data: Sierpien 28 2013 16:06:53 | Temat: Re: Identyfikacja problemu: sprzêg³o. | Autor: Tmek |
U¿ytkownik "twistedme" napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2013-08-28 07:50, twistedme pisze:
Witam,
mo¿e kto¶ mia³ co¶ podobnego.
Pacjent xsara picasso 2006, 1.6 benz. manual.
Objawy: przy zgaszonym silniku peda³ sprzêg³a ciê¿ko wcisn±æ (powiedzmy
30% opór, potem ju¿ lekko). Przy zapalonym silniku (podczas jazdy)
chodzi lu¼niej (30% normalnie, dalej jakby za lu¼no, jakby a¿ wpada³o w
pod³ogê). Po zgaszeniu silnika czasami (nie zawsze) zostaje w pod³odze i
muszê je butem podnosiæ (mo¿e lepiej napisaæ odblokowaæ). Nie jest tak,
¿e peda³ trzeba podnosiæ, bo le¿y tylko bardziej jakby by³ zakleszczony
i sprê¿ynowa³, odskakiwa³, nie wiem jak to napisaæ... :) Biegi wchodz±
normalnie przy zapalonym, jak i zgaszonym silniku.
Mechanik ogl±da³ podczas ogólnego przegl±du, mówi, ¿e nasmarowa³
³apê(?), i ¿e powinno byæ ok. No nie jest, niby troszkê by³o, ale
godzinê po wyje¼dzie od niego znowu zosta³o w pod³odze. Skoro tak mówi³,
to przypuszczam, ¿e wycieków nie stwierdzi³. P³yn hamulcowy sprawdza³
parametry i te¿ niby ok.
Bêdê jecha³ pewnie dzisiaj, ale wola³bym ju¿ z jak±¶ hipotez±.
Wysprzêglik? Pompa sprzêg³a? Czy co¶ jeszcze innego?
Podobny objaw, wszytko dziala, w krotkim czasie sprzeglo zaczyna sie
opuszczac, blokowac przy podlodze i w koncu ruchu jest z 2 cm i nie chce sie
podniesc, nie mozna wysprzeglic.
Przyczyna byl brudny wysprzeglik. Smar ktorym bylo posmarowanne gniazdo
tloczka w ktory wchodzil popychacz wysechl, zaczal sie kruszyc i wpadl
miedzy tloczek a cylinderek wysprzeglika. Po wyczyszczeniu dziala poprawnie.
Tmek
4 |
Data: Sierpien 29 2013 09:35:53 | Temat: Re: Identyfikacja problemu: sprzÄ™g³o. | Autor: Vlad The Ripper |
U¿ytkownik "twistedme" napisa³ w wiadomoÅ›ci
Witam,
mo¿e ktoÅ› mia³ coÅ› podobnego.
Pacjent xsara picasso 2006, 1.6 benz. manual.
Objawy: przy zgaszonym silniku peda³ sprzÄ™g³a ciÄ™¿ko wcisnąć (powiedzmy 30% opór, potem ju¿ lekko). Przy zapalonym silniku (podczas jazdy) chodzi lu¼niej (30% normalnie, dalej jakby za lu¼no, jakby a¿ wpada³o w pod³ogÄ™). Po zgaszeniu silnika czasami (nie zawsze) zostaje w pod³odze i muszÄ™ je butem podnosić (mo¿e lepiej napisać odblokować). Nie jest tak, ¿e peda³ trzeba podnosić, bo le¿y tylko bardziej jakby by³ zakleszczony i sprÄ™¿ynowa³, odskakiwa³, nie wiem jak to napisać... :) Biegi wchodzÄ… normalnie przy zapalonym, jak i zgaszonym silniku.
Mechanik oglÄ…da³ podczas ogólnego przeglÄ…du, mówi, ¿e nasmarowa³ ³apÄ™(?), i ¿e powinno być ok. No nie jest, niby troszkÄ™ by³o, ale godzinÄ™ po wyje¼dzie od niego znowu zosta³o w pod³odze. Skoro tak mówi³, to przypuszczam, ¿e wycieków nie stwierdzi³. P³yn hamulcowy sprawdza³ parametry i te¿ niby ok.
BÄ™dÄ™ jecha³ pewnie dzisiaj, ale wola³bym ju¿ z jakÄ…Å› hipotezÄ…. WysprzÄ™glik? Pompa sprzÄ™g³a? Czy coÅ› jeszcze innego?
DziÄ™ki z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Przemek
Sprawdzić, czy uk³ad nie jest zapowietrzony, ewentualnie, czy pompa sprzÄ™g³a nie przepuszcza. Lepiej zrobic to szybko zanim przejdzie na hamulce, bo pewnie oba uk³ady korzystajÄ… ze wspólnego zbiorniczka p³ynu hamulcowego.
| | |