Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento?
1 | Data: Kwiecien 10 2012 12:27:40 |
Temat: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento? | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | PodpiÄ…³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u ¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a - do³adować, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siÄ™ lampka czarna - uszkodzony :( 2 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:31:36 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Podpi±³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, który wytrzyma³ w moim samochodzie 9 lat mia³ prawie od samego pocz±tku czarny wska¼nik... Ale do meritum - samochodem trzeba je¼dziæ. Jesli samochód wiecznie stoi, to faktycznie w rok zar¿niesz najlepszy akumulator. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 3 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:40:16 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 12:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
Codziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajêcia córki). W weekendy do ko¶cio³a i do sklepu. Czy to ma³o? -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 4 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:43:48 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, któryCodziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do Zdecydowanie powinno starczyæ. Sprawd¼ napiêcie ³adowania. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 5 |
Data: Kwiecien 10 2012 12:53:58 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Potocki, Jak to sprawdziæ domowym sposobem przy u¿yciu miernika uniwersalnego? -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 6 |
Data: Kwiecien 10 2012 03:57:08 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Czarek Daniluk | On Apr 10, 12:53 pm, Potocki Passion & Adventure W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze: Uruchomiæ silnik, w³±czyæ ¶wiat³a - przytkn±æ kable miernika do klem akumulatora, odczytaæ napiêcie. Je¶li bêdzie od 14 do 14,4V to OK, je¶li mniej daæ przygazówkê i zobaczyæ czy nie wzro¶nie ;) je¶li bêdzie mniejsze ni¿ 13V to cienko bo nie do³aduje akumulatora do pe³na. Pozdrawiam ! 7 |
Data: Kwiecien 10 2012 13:07:36 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Jak to sprawdziæ domowym sposobem przy u¿yciu miernika uniwersalnego?Zdecydowanie powinno starczyæ. Sprawd¼ napiêcie ³adowania.Z tymi wska¼nikami to bywa ró¿nie. Oryginalny akumulator, któryCodziennie w dni robocze robi trasê do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do Po prostu zmierzyæ napiêcie na akumulatorze przy wy³±czonym silniku (po d³u¿szym postoju), na obrotach ja³owych przy wy³±czonych ¶wiat³ach, na obrotach ja³owych przy w³±czonych ¶wiat³ach i na obrotach rzêdu 3000 rpm przy w³±czonych ¶wiat³ach. Wyniki takich pomiarów dadz± wstêpne pojêcie o tym, co dzieje siê z alternatorem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 8 |
Data: Kwiecien 10 2012 21:24:37 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze: Po prostu zmierzyæ napiêcie na akumulatorze przy wy³±czonym silnikuPomierzy³em wszystko. Sprawdzi³em poziom elektrolitu i jest ok (akumulator ma zaledwie 4 miesi±ce). Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napiêcie z przekrêconym kluczykiem, ale bez ¶wiate³ - 12,0v Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez ¶wiate³ - 12,5v Napiêcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z ¶wiat³ami mijania - 12,2v Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v Co z tego wynika? Akumulator by³ kupiony nowy z "zielon±" lampk±. Jest to jaka¶ Centra. Obecnie "lampka" jest czarna. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 9 |
Data: Kwiecien 10 2012 21:57:53 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure napisa³(a): W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze: Do elektryka, nie masz ³adowania, akumulator za chwilê znowu pójdzie na z³om. Pzdr TG 10 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:12:40 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Grejon | W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze: Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v ¯e alternator nie ³aduje - albo siê szczotki skoñczy³y, albo siad³ uk³ad prostowniczy. BTW - przy takim napiêciu powinna siê zapalaæ kontrolka akumulatora, ty/¿ona nie zwrócili¶cie uwagi? Sprawd¼ te¿, czy zapala siê po przekrêceniu na "zap³on" ale przed rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymieniæ. -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 11 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:22:17 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Grejon, Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napiêcie z przekrêconym ¯e alternator nie ³aduje - albo siê szczotki skoñczy³y, albo siad³ uk³ad S³uszna uwaga - cos tak banalnego mo¿e powodowaæ brak ³adowania. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 12 |
Data: Kwiecien 10 2012 23:09:56 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | RoMan Mandziejewicz napisa³(a): Hello Grejon,Mo¿e ale nie musi. jak alternator ma mostek pomocniczy zasilany przez ¿arówkê kontrolki ³adowania. To w zale¿no¶ci od typu alternatora po przekroczeniu pewnej granicznej prêdko¶ci. Tak ok 3 3,5 ty¶ obrotów / minute. Alternator wzbudzi siê i do wy³±czenia silnika bêdzie dzia³a³ poprawnie. Obstawiam albo szczotki albo spalone dwie fazy w alternatorze. Do elektryka trzeba jechaæ on bêdzie wiedzia³ co zrobiæ. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:58:37 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | Grejon napisa³(a): W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy jedna to faktycznie zapala siê kontrolka. Ale jak siê koñczy ta druga to siê nie zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekrêceniu kluczyka nie zapala siê kontrolka ³adowania. Prawdopodobieñstwo spalenia ¿arówki chocia¿ istnieje to jest niewielkie. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Kwiecien 11 2012 12:04:59 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: J.F | U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy jedna Alez Kogutku, co Kogutek p* ? Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekrêceniu kluczyka nie zapala Az takie male nie jest. J. 15 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:07:41 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | J.F napisa³(a):
By³e¶ szybszy ! -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:19:24 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisa³(a): J.F napisa³(a):szybszy czy g³upszy? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:19:21 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: J.F | U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci grup Wmak napisa³(a): J.F napisa³(a): Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie zjawisko. Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska, bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na jednej szczotce czy na dwoch naraz ? Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i na alternatorach chyba tez nie. J. 18 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:15:07 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | J.F napisa³(a): U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci grupZa to Ty jak ka¿dy wiejski przyg³up znasz siê na wszystkim. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Kwiecien 12 2012 01:29:05 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: J.F | U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ci Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie. J. 20 |
Data: Kwiecien 12 2012 08:27:26 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | J.F napisa³(a): U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ciTo ¿e chcesz schemat nie znaczy ¿e mam go narysowaæ. Po co Ci on jak ju¿ przyzna³em Ci racjê. Masz racjê. Znasz sie ¶wietnie bo na forach dyskusyjnych pobierasz naukê. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:22:23 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | J.F napisa³(a): U¿ytkownik "kogutek" napisa³ w wiadomo¶ciJest bardzo ma³e bo ¿arówka od ³adowania przez ca³± ¿ywotno¶æ samochodu mo¿e ¶wieciæ ze dwie godziny. Mo¿e trzy. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 22 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:06:13 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisa³(a): Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczyjedna to faktycznie zapala siê kontrolka. Ale jak siê koñczy ta druga to siê nieistnieje to jest niewielkie.G³upoty wypisujesz (przez grzeczno¶æ nie powiem "jak zwykle"). Szczotki po³±czone s± szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i ju¿ po zu¿yciu jednej z nich nie ma innej drogi dla pr±du wzbudzenia alternatora - uzwojenie n± wirniku jest odizolowane od masy i ma po³±czenie wy³±cznie przez szczotki. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:18:31 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisa³(a): kogutek napisa³(a):W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z mostkiem pomocniczym jest trochê inaczej. Jak czego¶ nie wiesz to nie znaczy ¿e ja nie mam racji tylko ¿e ty nie wiesz. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 24 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:34:18 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisa³(a): W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich zGdzie takie bajki wyczyta³e¶ Mo¿e podaj ich ¼ród³o.... Którêdy ma p³yn±æ pr±d wzbudzenia po zu¿yciu pierwszej szczotki? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Kwiecien 11 2012 11:14:52 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisa³(a): kogutek napisa³(a):Co Ci bêdê t³umaczy³ jak ma³o kumaty jeste¶ i nie zrozumiesz. jak by¶ by³ kumaty to sam by¶ rozgryz³ dlaczego kontrolka ga¶nie jak alternator pracuje. jak by by³a tylko pod³±czona z mas± przez uzwojenie wzbudzania to by nigdy nie gas³a. czyli jako¶ inaczej jest pod³±czona. W alternatorach starszego typu, bez mostka pomocniczego mia³a swój styk w regulatorze. A teraz nie ma i ga¶nie. Jaki¶ cud kurwa czy co? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:06:13 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: jerzu | On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek" Nigdy nie koñcz± siê dwie szczotki jednocze¶nie. S± dwie. Jak siê koñczy jedna Tak? No popatrz. W £odzi zapali³a mi siê kontrolka ³adowania, do Warszawy dojecha³em bez w³±czonych ¶wiate³. Kontrolka pali³a siê ca³y czas. W Warszawie napiêcie na akumulatorze, przy pracuj±cym silniku, wynosi³o 8,5 volta. Sugerujesz ¿e mia³em skoñczon± jedn± szczotkê? I niby czemu mia³yby siê nie skoñczyæ jednocze¶nie? Przecie¿ s± takie same i zu¿ywaj± siê w tym samym stopniu. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 27 |
Data: Kwiecien 11 2012 15:13:25 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | jerzu napisa³(a): On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"chcia³e¶ oprócz swoich traumatycznych wspomnieñ co¶ przekazaæ potomnym? Czy mia³e¶ chwilê czasu i co¶ bez sk³adu i ³adu napisa³e¶? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:50:19 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: jerzu | On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek" chcia³e¶ oprócz swoich traumatycznych wspomnieñ co¶ przekazaæ potomnym? Czy Ca³y kogutek... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 29 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:13:43 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | jerzu napisa³(a): On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"jasne ¿e ca³y a nie pó³mózg. Opisa³e¶ sytuacjê nie maj±c± ¿adnego zwi±zku z tematem. Spierdoli³o Ci siê ³adowanie i siê lampka zapali³a ¿e nie ³aduje. Tak jest w motorowerach i Bentleyach. Zapalenie siê lampki to typowy objaw braku ³adowania. W takim przypadku jak przekre¶lisz stacyjkê to siê oprócz innych kontrolek zapala ta od ³adowania. jak uruchomisz silnik to inne gasn± a ta ¶wieci dalej. T³umaczyæ dalej czy ju¿ zrozumia³e¶. W alternatorach wyposa¿onych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ³adowania. Przekrêcasz kluczyk i kontrolka ³adowania siê nie ¶wieci. Jak odpalisz to siê nie zapala. Przepalenie ¿aróweczki jest ma³o prawdopodobne. Ale jak alternator ma s³uszny przebieg to mog³a siê skoñczyæ szczotka. W czasie jazdy mo¿na to zidentyfikowaæ tylko po tym ¿e ¶wiat³a robi± siê coraz ciemniejsze i nie rozja¶niaj± siê po dodaniu gazu. Czy tak trudno wyobraziæ sobie ¿e jak jest jedna kontrolka sygnalizuj±ca czy uk³ad z³o¿ony z kilku podzespo³ów jest sprawny to mo¿e ró¿nie sygnalizowaæ ró¿ne uszkodzenia. Nie mam pojêcia czy takie ¶wiecenie lampki ³adowania by³o zamierzone czy wysz³o przy okazji. Jak siê koñczy jedna szczotka to ¶wieci ca³y czas a jak druga to nie ¶wieci wtedy kiedy powinna ¶wieciæ. Je¶li idzie o naprawê to nie ma ¿adnego znaczenia która skoñczy³a siê pierwsza bo i tak nie sprzedaj± samych szczotek tylko ca³e modu³y. Ciekawe czy jeste¶ w stanie ogarn±æ tyle wiedzy na raz. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:34:42 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisa³(a): jerzu napisa³(a): Zapalenie siê lampki to typowy objaw brakuZapomnia³e¶ dodaæ: "przy zepsutym uk³adzie ³adowania" T³umaczyæ dalej czy ju¿ zrozumia³e¶. Trudno zrozumieæ czyje¶ durne teorie nie poparte wiedz±, chocia¿by o prawie Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnê. W alternatorachsiê Znów bredzisz. Uk³ad z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i tak¿e w tym przypadku po przekrêceniu kluczyka "do jazdy" ¶wieci kontrolka ³adowania. Obwód ¿aróweczki zamyka siê po stronie masy przez elementy regulatora napiêcia (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zu¿yta jest szczotka (dowolna z dwóch) i pr±d na wzbudzenie nie p³ynie.
Powtarzasz swoj± bajeczkê. Gdy dowolna szczotka straci styk z pier¶cieniem ¶lizgowym wirnika to przestaje p³yn±æ pr±d wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzaæ pr±d. (Kogutku nie czytaj nastêpnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne) Dziêki magnetyzmowi szcz±tkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie napiêcie, ni¿sze od napiêcia na baterii wiêc pr±d nie mo¿e pop³yn±æ "pod górkê"). Zu¿ycie drugiej szczotki nie ma ju¿ ¿adnego wp³ywu na pracê alternatora ani lampki kontrolnej, bo ju¿ po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyj¶cie z regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa albo plus, (zale¿nie od stosowanego uk³adu regulatora) jest przerwany i pr±d przez powietrze nie pop³ynie a ¿aden wspó³cze¶nie stosowany uk³ad (poza fantazj± kogutka)nie potrafi tego wykryæ. Chyba EOT z mojej strony, bo niestety s± jednostki niewyuczalne, niezale¿nie od ilo¶ci wypitego soku. Na powa¿ne pytania innych chêtnie odpowiem w miarê mojej wiedzy. Pozdrawiam my¶l±cych (normalnie a nie "inaczej").... Wmak -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Kwiecien 11 2012 20:28:04 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisa³(a): kogutek napisa³(a):Masz racjê. Z koniem kopa³ siê nie bêdê. Przyswoi³e¶ ogromn± wiedzê z ró¿nych ciekawych portali. Jeste¶ ekspertem. Mo¿e Ci siê kiedy¶ skoñczy ta szczotka co lampka siê nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak bêdziesz sta³ w nocy a do najbli¿szego miasta bêdzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zim± by³o. Niska temperatura uczy pokory. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 32 |
Data: Kwiecien 11 2012 22:40:24 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Artur Ma¶l±g | W dniu 2012-04-11 22:28, kogutek pisze: napisa³(a):(...) Chyba EOT z mojej strony, bo niestety s± jednostki niewyuczalne, niezale¿nieMasz racjê. Z koniem kopa³ siê nie bêdê. Przyswoi³e¶ ogromn± wiedzê z ró¿nych Kogutek, kto wam zrobi³ tak± krzywdê, ¿e jadem dooko³a rzucacie? Konfrontacja z wiedz±? Sk±d te Wasze ¿yczenia innym przykro¶ci itd.? Mo¿e to klienci, którzy "docenili" Twoje "kompetencje" naprawcze? 33 |
Data: Kwiecien 11 2012 21:50:24 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | kogutek napisa³(a): Masz racjê. Z koniem kopa³ siê nie bêdê. Przyswoi³e¶ ogromn± wiedzê zró¿nych ciekawych portali. Jeste¶ ekspertem. Mo¿e Ci siê kiedy¶ skoñczy ta szczotkaco lampka siê nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak bêdziesz sta³ w nocy a doMam niejasne podejrzenie, ¿e ty siê ju¿ kopa³e¶ i ten koñ musia³ ciê celnie trafiæ skoro jeste¶ ca³kowicie odporny na wiedzê. Dodam tylko, ¿e zasady dzia³ania alternatora w samochodzie zna³em jeszcze zanim wynaleziono internet i jakie¶ "portale" inne ni¿ w budownictwie. Ju¿ tylko mogê zaproponowaæ prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami. Kup sobie bateryjkê, ¿aróweczkê na odpowiednie napiêcie (o ile wiesz, co to s³owo znaczy) i dwa przewody. Do³±cz porz±dnie te przewody do ¿aróweczki a pozosta³e koñce do bateryjki. ¯arówka powinna ¶wieciæ. Od³±cz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to da³o efekt. Teraz od³±cz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawi³a siê jaka¶ zmiana w tym bardzo skomplikowanym uk³adzie. Podpowied¼ - traktuj ¿aróweczkê jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako szczotki je zasilaj±ce. Prostszego przyk³adu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo po³±czonych elementów w momencie przerwy w którym¶ z nich chyba nie wymy¶lê, poprawny wniosek wyci±gnêliby nawet trzecioklasi¶ci...przepraszam, w dzisiejszych zelektronizowanych czasach mo¿e nawet przedszkolacy. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 34 |
Data: Kwiecien 11 2012 23:07:40 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisa³(a): kogutek napisa³(a):Masz racje. Tak to dzia³a³o w alternatorach od 125p. Ogólnie masz racjê. Wystarczy? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 35 |
Data: Kwiecien 10 2012 22:20:36 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Potocki, Po prostu zmierzyæ napiêcie na akumulatorze przy wy³±czonym silnikuPomierzy³em wszystko. Sprawdzi³em poziom elektrolitu i jest ok Obecnie masz pó³martwy akumulator. Do sprawdzenia alternator - byæ mo¿e to tylko regulator napiêcia ale na pewno nie dzia³a poprawnie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 36 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:09:53 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:24:37 +0200, Potocki Passion & Adventure Co z tego wynika? Marsz do elektryka :) -- Jacek 37 |
Data: Kwiecien 11 2012 12:02:46 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: J.F | U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisa³ w wiadomo¶ci grup Napiêcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z ¶wiat³ami mijania - 12,4v Niby tylko seicento, a Bedziesz Mial Wydatki :-) Alternator do naprawy. J. 38 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:28:09 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | Potocki Passion & Adventure napisa³(a): Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2vPrzy napiêciach, jakie poda³e¶, akumulator praktycznie nie pobiera pr±du ³adowania - niewielki pr±d bierze tylko wtedy, gdy jest prawie ca³kowicie roz³adowany. ¦rednio masz akumulator na³adowany mo¿e w 5-10%, a przy takim poziomie na³adowania w akumulatorze zachodz± szkodliwe dla jego p³yt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza siê jego pojemno¶æ i zdolno¶æ rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w koñcu nie pomaga mu do³adowywanie zewnêtrznym prostownikiem. Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzy³e¶ napiêæ albo nie pojecha³e¶ do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzuca³e¶ fors± na kolejne akumulatory? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 39 |
Data: Kwiecien 11 2012 11:02:48 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kogutek | Wmak napisa³(a): Potocki Passion & Adventure napisa³(a):Mo¿e bogaty wtedy by³ a teraz ju¿ nie jest. historia zna takie przypadki. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 40 |
Data: Kwiecien 11 2012 10:28:20 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | Potocki Passion & Adventure napisa³(a): Napiêcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2vPrzy napiêciach, jakie poda³e¶, akumulator praktycznie nie pobiera pr±du ³adowania - niewielki pr±d bierze tylko wtedy, gdy jest prawie ca³kowicie roz³adowany. ¦rednio masz akumulator na³adowany mo¿e w 5-10%, a przy takim poziomie na³adowania w akumulatorze zachodz± szkodliwe dla jego p³yt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza siê jego pojemno¶æ i zdolno¶æ rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w koñcu nie pomaga mu do³adowywanie zewnêtrznym prostownikiem. Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzy³e¶ napiêæ albo nie pojecha³e¶ do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzuca³e¶ fors± na kolejne akumulatory? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 41 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:54:08 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: jerzu | On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion & Adventure akumulator powinien wytrzymywaæ 3-4 lata Kto tak powiedzia³? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechn±æ, przynajmniej nic na to nie wskazuje. Atymi oczkami to siê nie przejmuj, one w nowym akumulatorze potrafi± byæ czarne. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 42 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:26:20 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-04-10 14:54, jerzu pisze: On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion& Adventure Czyli wytrzyma³ tyle ile powinien. Nie napisano, ¿e po tym czasie powinien siê zepsuæ :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 43 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:03:30 | Temat: Re: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento? | Autor: Iksinski |
PodpiÄ…³em miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za du¿o? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u ¿ony wytrzymuje rok :( Kupi³em akumulator tym razem ze wska¼nikiem poziomu na³adowania. Lampka zielona- na³adowany, lampka bia³a - do³adować, a u mnie po roku u¿ywania pokaza³a siÄ™ lampka czarna - uszkodzony :( Masz alarm? Je¿eli tak, to mierzysz pobór prÄ…du przy w³Ä…czonym alarmie? Co znaczy, ¿e akumulator wytrzymuje rok? Ile razy ju¿ go zmienia³eÅ›? Pozdrawiam X 44 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:28:44 | Temat: Re: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, ¿e co roku w zimÄ™ pada akumulator. Po na³adowaniu do pe³na wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po kolejnym na³adowaniu wytrzymuje tydzieÅ„ i znowu pada. Kolejne na³adowanie nie daje prawie nic. Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co roku muszÄ™ kupować nowy akumulator. Zawsze to siÄ™ dzieje zimÄ… i do kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszÄ™ siÄ™ dowiedzieć dlaczego tak siÄ™ dzieje. 47mA pobór przy wy³Ä…czonym kluczyku. Zastanawiam siÄ™ czy cos nie ciÄ…gnie prÄ…du, czy to jest du¿y pobór czy nie dla Seitka 1.1 -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 45 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:32:57 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kamil | On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote: W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: A radio dobrze pod³±czone? Próbowa³e¶ wypi±æ kostki i sprawdziæ pobór pr±du jeszcze raz? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 46 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:37:19 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:32, kamil pisze: On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote: Dzi¶ wszystko sprawdzê, ale radio robili mi w Car-Audio w bielsku - powinno wszystko graæ. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 47 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:42:59 | Temat: Re: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion & Adventure Auto ma ju¿ 10 lat i praktycznie co A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypada³oby :) -- Jacek 48 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:45:16 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kamil | On 10/04/2012 14:42, Jacek Maciejewski wrote: Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure Bez przesady, w ¿yciu w ¿adnym akumulatorze nie sprawdza³em i nie dolewa³em niczego, i czê¶ciej mieniam samochody ni¿ akumulatory.. To nie Centra z PRLu. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 49 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:50:27 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisa³(a): To nie Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt du¿y pr±d ³adowania (powodów mo¿e byæ tysi±c) to mu siê woda ewakuuje w pó³ roku, a na samym kwasie aku nie poci±gnie, zw³aszcza zim± :) -- Jacek 50 |
Data: Kwiecien 10 2012 14:53:17 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: kamil | On 10/04/2012 14:50, Jacek Maciejewski wrote: Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisa³(a): Wtedy trzeba rozwi±zaæ problem z pr±dem ³adowania, a nie pudrowaæ pryszcza. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 51 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:55:04 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:53:17 +0100, kamil napisa³(a): Wtedy trzeba rozwi±zaæ problem z pr±dem ³adowania, a nie pudrowaæ Jasne, ale na razie jeste¶my na etapie diagnozy :) -- Jacek 52 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:59:56 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, To nieCentra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten A od kiedy to we wspó³czesnych samochodach ustawia siê pr±d ladowania? tysi±c) to mu siê woda ewakuuje w pó³ roku, a na samym kwasie aku nie -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 53 |
Data: Kwiecien 10 2012 17:32:19 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): A od kiedy to we wspó³czesnych samochodach ustawia siê pr±d ladowania? Sam siê móg³ ustawiæ :) jak siê regulator popsu³. Jaki¶ majsterklepka - poprzedni u¿yszkodnik móg³ co¶ namieszaæ... itd. -- Jacek 54 |
Data: Kwiecien 10 2012 18:06:43 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, A od kiedy to we wspó³czesnych samochodach ustawia siê pr±d ladowania?Sam siê móg³ ustawiæ :) jak siê regulator popsu³. Jaki¶ majsterklepka - Nie ma czego¶ takiego, jak regulacja PR¡DU ³adowania. Dopóki NAPIÊCIE na regulatorze nie osi±gnie zak³adanego progu, dopóty alternator pcha w instalacjê ile mo¿e. PR¡D nie jest kontrolowany. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 55 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:51:03 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 56 |
Data: Kwiecien 10 2012 15:58:41 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. No to zrób to choæ raz :) I zeby¶ siê nie zdziwi³ :) Dopóki aku maj± odkrêcane korki, lepiej tam czasem zajrzeæ. -- Jacek 57 |
Data: Kwiecien 10 2012 16:10:43 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Potocki Passion & Adventure | W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion& Adventure Ok, dzi¶ pomierzê napiêcia, pr±dy i sprawdzê poziom elektrolitu. Czekam tylko a¿ ¿ona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i bêdziemy dalej siê zastanawiaæ co jest grane. -- Kacper Potocki www.DogsPassion.pl GG: 3121891 58 |
Data: Kwiecien 10 2012 17:58:03 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Wmak | Potocki Passion & Adventure napisa³(a): Ok, dzi¶ pomierzê napiêcia, pr±dy i sprawdzê poziom elektrolitu. CzekamNapiêcie to powiniene¶ pomierzyæ gdy pad³ ci pierwszy akumulator. Alternator powinien dawaæ 14.0 - 14.4V Przy takim napiêciu akumulator "bierze tyle pr±du, ile potrzebuje" i bez potrzeby do³adowywania ¿yje kilka lat i zim. £adowaæ akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego roz³adowania przez roztargnienie - zostawione ¶wiat³a, o¶wietlanie wnêtrza. Nie ma kontroli ani regulacji pr±du ³adowania. Napiêcia w instalacji pilnuje regulator napiêcia przy alternatorze - czasem mo¿e siê zepsuæ i dawaæ za ma³e albo za du¿e napiêcie w stosunku do wy¿ej podanego - obydwa przypadki szkodz± akumulatorowi. Ju¿ w fabrycznie nowym samochodzie mo¿e siê trafiæ felerny regulator napiêcia. Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napiêciu znamionowym 13.2V - bardzo dobre napiêcie na cieplutkie W³ochy ale nie na Polskê. Nowe Autko z takim napiêciem w instalacji niezawodnie je¼dzi³o wiosnê, lato i pó³ jesieni i znienacka nie dawa³o siê uruchomiæ w pierwszy mro¼ny poranek. Akumulator by³ "pusty". Zdarzy³o mi siê w kilku fiatkach przerobiæ regulator tak, by dawa³ wy¿sze napiêcie, potem odpaliæ na pych i problem przez kilka lat nie wraca³. Mo¿e do twojego pojazdy te¿ wsadzili regulator "na tropiki" / Wystarczy sprawdziæ napiêcie w sposób na pocz±tku w±tku opisany. Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie. W ci±gu doby ucieka ok 1 Ah przez miesi±c 30 Ah - w nowym i prawid³owo ³adowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz) wystarczy reszta ³adunku na uruchomienie auta. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 59 |
Data: Kwiecien 10 2012 20:03:41 | Temat: Odp: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Cavallino |
£adowaæ akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego roz³adowania przez W Seicento ( i innych w³oskich produktach), w przeciwieñstwie do niemieckiego barach³a, nie³atwo o zostawione ¶wiat³a, trzeba siê postaraæ ¿eby je w ogóle w³±czyæ bez kluczyka w stacyjce. 60 |
Data: Kwiecien 11 2012 17:08:24 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: jerzu | On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino" W Seicento ( i innych w³oskich produktach), w przeciwieñstwie do W Seicento, bez kluczyka, niemo¿liwe. Chyba ¿e awaryjne :)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 61 |
Data: Kwiecien 11 2012 19:30:39 | Temat: Odp: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: Cavallino |
On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino" Mo¿liwe (rzecz jasna w sensie: bêd± siê paliæ), o ile pamiêta³o siê o pozostawieniu ich podczas wy³±czania zap³onu.. 62 |
Data: Kwiecien 11 2012 18:22:09 | Temat: Re: Ile pr±du powinien je¶æ Seicento? | Autor: J.F | U¿ytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisa³ w A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypada³oby :)Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. Raczej mozliwosci :-( A potrzeby ... odkad eletronika reguluje napiecie w instalacji dosc precyzyjnie, to w nowoczesnych autach faktycznie nie ma potrzeby. J. 63 |
Data: Kwiecien 10 2012 16:17:53 | Temat: Odp: Ile prÄ…du powinien jeæ Seicento? | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: A ³adowanie do pe³na z jakiego powodu siÄ™ odbywa? Czy jakieÅ› próby odpalania na roz³adowanym aku siÄ™ zdarzajÄ…? JeÅ›li tak, to masz odpowied¼ co go zabija. |