Grupy dyskusyjne   »   Im wiecej czytam, tym mniej wiem

Im wiecej czytam, tym mniej wiem



1 Data: Sierpien 21 2008 20:26:09
Temat: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Łukasz Z. 

Witam grupowiczów.
Otóż od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna samochodu w cenie do 20
tys.Kwota nie jest duża, ale wyszedłem z założenia, że póki co nie stać
mnie na droższy samochód, nie chce się zażynać kredytami i musi mi
wystarczyć te 20tyś.Myślałem, że kupno auta to sama przyjemność, ale chyba
sie myliłem:)Im więcej czytam, szukam i się zastanawiam, tym jestem
bardziej niezdecydowany.Mam kilka swoich typów, ale za każdym coś przemawia
na + jak i - :) Liczę, że grupowicze pozwolą mi spojrzeć na to wszystko z
dystansem i będę mógł coś wreszcie wybrać:)
Moje typy to:
- Ford Mondeo (2.0 benzyna lub 2.5 V6 przeroione na gaz, o dieslach
słyszałem negatywne opinie na temat wytryskiwaczy)
- Nissan Primera P11
- Opel Astra II (brak pomysłu na silnik:))
- Opel Omega z ostatnich lat produkcji (silnik jakis benzynowy z gazem)
- Opel Vectra ( 2.0 benzyna, 2.5 V^ lub 2.0DTI)
- Peugeot 307 ( benzyna lub diesel)
- Renault Laguna II ( 1.9 diesel lub 1.8 beznyzna lub 2.0, myslalem o 3.0 a
gaz, ale chyba mnie ponioslo:))
- Seat Leon lub Toledo
- VW Golf IV (1.6 lub 1.8 benzyna, 1.9TDI)

Dodam, ze robie okolo 2-3 tys km miesiecznie 50/50 trasa i miasto.Czesto
jezdze sam, ale w weekendy w 3 osoby plus duzy pies, dlatego biore pod
uwage kombi.

Z gory dziekuje za odpowiedz:)

Łukasz



2 Data: Sierpien 21 2008 20:57:05
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: huri_khan 

Łukasz Z. pisze:


Z gory dziekuje za odpowiedz:)

Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

3 Data: Sierpien 21 2008 12:05:45
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Arek ;-) 


3.0 V6 obok 1.6 ... Zdecyduj się czego szukasz. Kupujesz starocia za
20 koła, ja bym się w duży silnik nie pakował. Generalnie im młodsze
tym lepsze, myślę że kompakt pokroju Fokusa, Golfa wystarczy Ci aż nad
to.

100 konna benzynka z sekwencją imo wystarczy. Pewnie zaraz znajdzie
się maruder, który powie że nie jedzie. Wszelkie widlaste silniki w
aucie za 20 tys uważam za poroniony pomysł, ze względu na koszt
eksploatacji.

Leona i Toledo nie ma kombi. W sumie czy pies musi jezdzic w bagazniku
(nie mam psa)? Imo raz w tygodniu wycieczka nie jest warta wozenia
dodatkowych kilogramow i wiekszej ilosci powietrza w kombi. A
kupowania auta na zaś "a może kiedyś będe wiózł telewizor to się kombi
przyda" uważam za lekko staroświeckie ;-)

4 Data: Sierpien 21 2008 21:16:49
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Thu, 21 Aug 2008 12:05:45 -0700 (PDT), Arek ;-) napisał(a):

3.0 V6 obok 1.6 ... Zdecyduj się czego szukasz. Kupujesz starocia za
20 koła, ja bym się w duży silnik nie pakował. Generalnie im młodsze
tym lepsze, myślę że kompakt pokroju Fokusa, Golfa wystarczy Ci aż nad
to.

Zgoda - chyba, że jesteś mechanikiem lub zaawansowanym amatorem grzebania w
aucie :)

100 konna benzynka z sekwencją imo wystarczy. Pewnie zaraz znajdzie
się maruder, który powie że nie jedzie. Wszelkie widlaste silniki w
aucie za 20 tys uważam za poroniony pomysł, ze względu na koszt
eksploatacji.

Gaz po qui penis? Jak nie będzie ganiał taksówką, to w zasadzie szkoda
sensu przy dzisiejszych cenach - no chyba, że instalacja jest sprawna i nie
zwiększa ceny.
Z większą sympatią podchodziłbym też do łańcuchowego napędu rozrządu -
zawszeć to bardziej niezawodne i jest małe ryzyko, że silnik juz raz był
"prostowany".

Leona i Toledo nie ma kombi. W sumie czy pies musi jezdzic w bagazniku
(nie mam psa)? Imo raz w tygodniu wycieczka nie jest warta wozenia
dodatkowych kilogramow i wiekszej ilosci powietrza w kombi. A

To dyskusyjne - w końcu tylne siedzenia też mozna uznać za zbędne, skoro
90% czasu auto jeździ tylko z kierowcą. Wszystko zależy od ceny i od
potrzeb, wystarczy że gość raz w roku zabiera rodzinę na wakacje i kombi
się sprawdzi.

Oczywiście, trudno generalizować anawryjność konkretnych egzemplarzy, ale
tak jakoś wszystkie wymienione modele prócz Primery to stabilne generatory
obrotu w branży usług motoryzacyjnych. Ja bym raczej poszerzył listę o
Toyotę i Hondę - w końcu nie bez racji uchodzą za trwałe

T.

5 Data: Sierpien 21 2008 12:26:40
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Arek ;-) 

Racja Civic może... VII gen 1.4, nie jest specjalnie szybki, ale dosc
ekonomiczny. Duze nadwozie, bardzo pojemne, a to nadal hatchback. Za
20 koła powinno się chyba juz znalezc cos do jazdy.

Jak juz kupowac to auto z sekwencją. Zakładac się średnio opłaca przy
małych przebiegach. Zrobisz jej porzadny przeglad i bedzie hulac.

6 Data: Sierpien 21 2008 21:45:50
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: franz 

huri_khan pisze:

Łukasz Z. pisze:

Z gory dziekuje za odpowiedz:)

Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle


a cos wiecej moszna? ;)

pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...


pozdr,
--
fumfel

7 Data: Sierpien 21 2008 22:02:29
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: |--=Bartek=--| 

Z gory dziekuje za odpowiedz:)
Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle
a cos wiecej moszna? ;)
pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...

Pewnie chodzi o słynne pompy, które padają. Ja właśnie półtora roku temu kupiłem Astrę G z 2 litrowym dieslem, ale w cenę wliczyłem wymianę pompy. Przy około 180k km padła. Wymiana i autko jeździ dalej ;-).
Jednak ten silnik kupowałem z rozmysłem - żona robiła prawko i jakoś wolałem rozrząd na łańcuchu...


Wczoraj zachwyciło mnie po raz kolejny gdy na zakupach do mojego kombi weszła sofa dla młodego (przy czym w aucie jechałem ja z żoną i młody ;-) ).

B.Z.

8 Data: Sierpien 21 2008 22:16:35
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: J.F. 

On Thu, 21 Aug 2008 22:02:29 +0200,  "|-- =Bartek=-- |" <bolivar @

Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle

Pewnie chodzi o słynne pompy, które padają. Ja właśnie półtora roku temu kupiłem
Astrę G z 2 litrowym dieslem, ale w cenę wliczyłem wymianę pompy. Przy około
180k km padła. Wymiana i autko jeździ dalej ;-).
Jednak ten silnik kupowałem z rozmysłem - żona robiła prawko i jakoś wolałem
rozrząd na łańcuchu...

Nie bardo rozumiem - co ma zona do lancucha [poza tym ze moze byc za
dlugi :-)]

A pasek .. pewnie tanszy niz ta pompa :-)

J.

9 Data: Sierpien 22 2008 07:28:52
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: |--=Bartek=--| 

Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle
Pewnie chodzi o słynne pompy, które padają. Ja właśnie półtora roku
temu kupiłem  Astrę G z 2 litrowym dieslem, ale w cenę wliczyłem
wymianę pompy. Przy około  180k km padła. Wymiana i autko jeździ dalej
;-). Jednak ten silnik kupowałem z rozmysłem - żona robiła prawko i
jakoś wolałem  rozrząd na łańcuchu...
Nie bardo rozumiem - co ma zona do lancucha [poza tym ze moze byc za
dlugi :-)]

Raczej ma to, że robiła prawko... Niestety dość powszechne jest naciśnięcie hamulca i "zduszenie auta". Widziałem już kilka dieselków w ten sposób załatwionych...


A pasek .. pewnie tanszy niz ta pompa :-)

Po zerwaniu paska napewno będzie "taniej" ;-)

J.

10 Data: Sierpien 22 2008 09:27:56
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: J.F. 

Użytkownik "|-- =Bartek=-- |" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>
napisał w wiadomości

;-). Jednak ten silnik kupowałem z rozmysłem - żona robiła
prawko i
jakoś wolałem  rozrząd na łańcuchu...
Nie bardo rozumiem - co ma zona do lancucha [poza tym ze moze
byc za
dlugi :-)]

Raczej ma to, że robiła prawko... Niestety dość powszechne jest
naciśnięcie hamulca i "zduszenie auta". Widziałem już kilka
dieselków w ten sposób załatwionych...

dziwne to troche, bo nie powinno obciazac paska. A rozrzad w
benzyniaku przeciez taki sam.

Ale dawno nie bylem na nauce jazdy - co oni tam teraz uzywaja ?
faktycznie nie przypominam sobie kopcacego .. czyzby wszystkie
benzyniaki ?

J.

11 Data: Sierpien 22 2008 10:21:39
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: |--=Bartek=--| 

;-). Jednak ten silnik kupowałem z rozmysłem - żona robiła prawko i
jakoś wolałem  rozrząd na łańcuchu...
Nie bardo rozumiem - co ma zona do lancucha [poza tym ze moze byc za
dlugi :-)]
Raczej ma to, że robiła prawko... Niestety dość powszechne jest naciśnięcie hamulca i "zduszenie auta". Widziałem już kilka dieselków w ten sposób załatwionych...
dziwne to troche, bo nie powinno obciazac paska. A rozrzad w benzyniaku przeciez taki sam.
Ale dawno nie bylem na nauce jazdy - co oni tam teraz uzywaja ?
faktycznie nie przypominam sobie kopcacego .. czyzby wszystkie benzyniaki ?

Dotychczas spotykany zestaw to benzynka + gaz. W Krakowie to Aveo, ale teraz MORD rozpisał nowy przetarg i ma być dieselek z klimą i elektrycznymi szybami (plus jakieś dodatki). Wygrała Yariska, ale już zaskarżyła konkurencja... W sumie nie dziwię się - niezły zbyt będzie miała firma (pewnie ze 30% szkół kupi nowe autka + ludzie po kursie, którzy potrafią jeździć tylko jedną marką (tak usłyszałem od jednej pani...)).

Jeżeli chodzi o zerwanie paska w dieslu to trafiłem na kilka, ostatnio 2 lata temu Escort z 1995 roku... tak na marginesie to właśnie przed zmianą auta szwagier, prosto po kursie tak auto załatwił. Na szczęście zerwał tylko pasek...

J.


B.Z.

12 Data: Sierpien 22 2008 17:33:40
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: franz 

|-- =Bartek=-- | pisze:

Z gory dziekuje za odpowiedz:)
Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle
a cos wiecej moszna? ;)
pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...

Astrę G z 2 litrowym dieslem, ale w cenę wliczyłem wymianę pompy. Przy około 180k km padła.


zapewne wyniklo traktowanie przez poprzedniego wlasciciela

pozdr,
--
fumfel

13 Data: Sierpien 22 2008 19:07:40
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: |--=Bartek=--| 

Z gory dziekuje za odpowiedz:)
Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle
a cos wiecej moszna? ;)
pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...
Astrę G z 2 litrowym dieslem, ale w cenę wliczyłem wymianę pompy. Przy około 180k km padła.
zapewne wyniklo traktowanie przez poprzedniego wlasciciela

Autko przywiezione z za Odry - niestety nie wiem jak traktował je poprzedni właściciel. Paliwo pewne - tankuję na dwóch stacjach (ew. coś na trasie):
1. Prywatna
2. Orlen koło domu.

pozdr,

B.Z.

14 Data: Sierpien 21 2008 22:13:17
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: bratPit 


Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle


a cos wiecej moszna? ;)

pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...

zależy jak kto trafi, koledze pewnie chodziło o padające pompy, zapowietrzanie się przez uszczelki nad wtryskiwaczami [trzeba pół silnika rozebrać żeby się do nich dostać], padające przepływomierze, zawory sterowania turbiną [są 3szt], ew padający EGR który fabrycznie występuje z górną częscią kolektora ssącego, to najpopularniejsze usterki,
brat

15 Data: Sierpien 22 2008 17:30:48
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: franz 

bratPit pisze:


Jeżeli chodzi o OPLE to omijaj 2l diesle


a cos wiecej moszna? ;)

pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...

zależy jak kto trafi, koledze pewnie chodziło o padające pompy, zapowietrzanie się przez uszczelki nad wtryskiwaczami [trzeba pół silnika rozebrać żeby się do nich dostać], padające przepływomierze, zawory sterowania turbiną [są 3szt], ew padający EGR który fabrycznie występuje z górną częscią kolektora ssącego, to najpopularniejsze usterki,
brat

wlasnie pytalem z rozmyslem, sam mam taki.

a wiec,

- padajace pompy - potwierdzam zaslyszane (VP44), u mnie nic, dochodze do 300kkm (paliwo leje PEWNE).

- uszczelki - tego nie, choc powszechne jest zapowietrzanie uklady przez
zaniedbane przedowowy powrotne to przy nie naprawieniu czasami doprowadza do niszczenia rzeczonej pompy. koszt groszowy, wymiana łatwa.
tylko nie trzeba czekac a w razie wystapienia usterke naprawic.

- zawory turbiny - niepotwierdzam,

- przeplywomierz - wymieniany 1 raz (przy ~240kkm) ale tyle ponoc +- zyje.

- EGR - potwierdzam - koszt znaczny ale wymieniany tez rzadko (1 raz przy ~260kkm). tu minus bo nie da sie do zaslepic bez ingerencji w elektronike (brak jest wykrywany i przejscia w awaryjny sie zdarzaja)

- no wlasnie, poza tymi usterkami (wlasciwie do egr i pompa) silnik
sprawuje sie wiecej niz dobrze - oleju bierze sladowe ilosci, miedzy wymianami nic nie musze dolewac, w zimie pewnie pali (b.wtrysk), moze
nie jest za mocny ale przez to ze nie jest tak wycisniety jest dosc
trwaly. do normalnego spokojnego uzytkowania, ja bynajmniej, polecam.


pozdr,
--
fumfel

16 Data: Sierpien 22 2008 19:11:49
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: |--=Bartek=--| 

Spotkałem się z kilkoma opiniami na temat pomp i kupowania używek:
- jak autko dłużej stoi nie odpalane to może być problem
- jeżeli pompa została wyciągnięta i stoi "nie zlana" to spora szansa, że padnie.

Rozmowa ze znajomym mechanikiem, który Oplami zajmuje się od dwudziestu lat i ma warsztat niedaleko Krakowa (za Wieliczką).

Sam nie siedzę tak w temacie więc nie mogę tego potwierdzić.

B.Z.

17 Data: Sierpien 22 2008 21:21:42
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: franz 

|-- =Bartek=-- | pisze:

Spotkałem się z kilkoma opiniami na temat pomp i kupowania używek:
- jak autko dłużej stoi nie odpalane to może być problem
- jeżeli pompa została wyciągnięta i stoi "nie zlana" to spora szansa, że padnie.

Rozmowa ze znajomym mechanikiem, który Oplami zajmuje się od dwudziestu lat i ma warsztat niedaleko Krakowa (za Wieliczką).

Sam nie siedzę tak w temacie więc nie mogę tego potwierdzić.

B.Z.

to potwierdza budowa tejze pompy, do wytworzenia wysokiego cisnienia
wtrysku jeszcze w odpowiedniej chwili potrzebna jest dokladna (i delikatna) mechanika, ktora przeciez smarowana jest ropa - jezeli dluzszy czas nie pracuje - delikatne czesci maja tendencje do
"zacierania" sie, tak jak przy zlym paliwie.

ja tez za eksperta sie nie uwazam, wnioski glownie z wlasnego
uzytkowania + wspomniane w krotyms poscie forum vectra polska.

ps. moj mechanik twierdzi (aut. zaklad opla) ze prawidlowo
traktowanie nie powinny psuc sie. co nie znaczy ze nie ma
takich przypadkow. a sam tez ma 2.0dti i nie narzeka.

pozdr,
--
fumfel

18 Data: Sierpien 22 2008 23:24:15
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: |--=Bartek=--| 

Spotkałem się z kilkoma opiniami na temat pomp i kupowania używek:
- jak autko dłużej stoi nie odpalane to może być problem
- jeżeli pompa została wyciągnięta i stoi "nie zlana" to spora szansa, że padnie.
Rozmowa ze znajomym mechanikiem, który Oplami zajmuje się od dwudziestu lat i ma warsztat niedaleko Krakowa (za Wieliczką).
Sam nie siedzę tak w temacie więc nie mogę tego potwierdzić.
B.Z.
to potwierdza budowa tejze pompy, do wytworzenia wysokiego cisnienia
wtrysku jeszcze w odpowiedniej chwili potrzebna jest dokladna (i delikatna) mechanika, ktora przeciez smarowana jest ropa - jezeli dluzszy czas nie pracuje - delikatne czesci maja tendencje do
"zacierania" sie, tak jak przy zlym paliwie.
ja tez za eksperta sie nie uwazam, wnioski glownie z wlasnego
uzytkowania + wspomniane w krotyms poscie forum vectra polska.

To też sobie sam dośpiewałem, ale to nie wiedza eksperta ;-)

ps. moj mechanik twierdzi (aut. zaklad opla) ze prawidlowo
traktowanie nie powinny psuc sie. co nie znaczy ze nie ma
takich przypadkow. a sam tez ma 2.0dti i nie narzeka.

Jak pisałem autko z za Odry i patrząc po ustawieniu na placu trochę stało...



pozdr,


B.Z.

19 Data: Sierpien 22 2008 13:13:13
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: huri_khan 

franz pisze:

a cos wiecej moszna? ;)

pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...

Zapowietrzony układ paliwowy (ASO w Polsce nie wymienia przewodów i zaworów - a w Niemczech już tak) co jest jednym z powodu padania pomp.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

20 Data: Sierpien 22 2008 17:32:23
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: franz 

huri_khan pisze:

franz pisze:

a cos wiecej moszna? ;)

pytam powaznie, bo zadnego uzasadnienia...

Zapowietrzony układ paliwowy (ASO w Polsce nie wymienia przewodów i zaworów - a w Niemczech już tak) co jest jednym z powodu padania pomp.


potwierdzam,
jezeli sami zwracamy uwage ze autko pewnie pali i nie zapowietrza sie
(charakterystyczne objawy zapowietrzania przy stanieciu lekko przodem wyzej) i dobre paliwo, to te pompy same z siebie nie padaja raczej.


pozdr,.
--
fumfel

21 Data: Sierpien 22 2008 20:25:44
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: zorby 



potwierdzam,
jezeli sami zwracamy uwage ze autko pewnie pali i nie zapowietrza sie
(charakterystyczne objawy zapowietrzania przy stanieciu lekko przodem wyzej) i dobre paliwo, to te pompy same z siebie nie padaja raczej.


mozesz rozwinąc " charakterystyczne objawy zapowietrzenia"  jak to sprawdzic?

22 Data: Sierpien 22 2008 21:16:32
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: franz 

zorby pisze:



potwierdzam,
jezeli sami zwracamy uwage ze autko pewnie pali i nie zapowietrza sie
(charakterystyczne objawy zapowietrzania przy stanieciu lekko przodem wyzej) i dobre paliwo, to te pompy same z siebie nie padaja raczej.


mozesz rozwinąc " charakterystyczne objawy zapowietrzenia"  jak to sprawdzic?

w skrocie, ten silnik powinien palic "od dotkniecia". jedynie
w zimie przy mrozach ponizej -15 rozrusznik krecil wiecej niz 2 sek.

jezeli zas w lecie, wiosne, jesien czy ciepla zime musisz dluzej zakrecic rozrusznikiem a objaw narasta jak autko stoi przodem "wyzej"
to juz sugeruje mozliwosc cofania sie paliwa. czlowiek z poczatku
to bagatelizuje bo nie sprawia mu problemu jak rozrusznik kreci "nieco"
dluzej niz zwykle, ale niestety moze miec to zgubne skutki.

pompa bosha vp44 bo takie glownie sa tam montowane NIE jest SAMOODPOWIETRZAJACA sie, a biorac pod uwage jak dokladnie sa wykonane
jej mechanizmy i cisnienie wtrysku jakie musi wytworzyc jest duze (liczby nie pamietam, moge siegnac do ksiazki), bo to bezp. wtrysk,
to z czasem przyczynia sie do powolnej smierci tejze pompy.

zmiana przewodow powrotnych ropy (to nie jedyne miejsce gdzie moze
powstawac zapowietrzenie, acz dosc czeste) jest tania jak barszcz -
mi mechanik profilaktycznie 1 raz w roku je wymienia.
jak napisalem wczesniej moja vectra zbliza sie mocno do 300kkm i
ma sie dobrze.

po wiecej zapraszam na forum vectry polska - nieoceniona skarbnica wiedzy nt.

pozdr.,
--
fumfel

23 Data: Sierpien 21 2008 21:24:31
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: gobo 

Mialem niedawno ten sam dylemat. Kwota podobna i wymagania tez. Kupilem Audi A4 Avant z automatyczna skrzynia i jestem bardzo, bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Piotrek

24 Data: Sierpien 21 2008 12:27:24
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Arek ;-) 

On 21 Sie, 21:24, gobo  wrote:

Mialem niedawno ten sam dylemat. Kwota podobna i wymagania tez. Kupilem
Audi A4 Avant z automatyczna skrzynia i jestem bardzo, bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Piotrek

Ilu letnie i jaki silnik?

25 Data: Sierpien 21 2008 21:52:41
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Fotelik 


Użytkownik "Łukasz Z."  napisał w wiadomości

Witam grupowiczów.
Otóż od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna samochodu w cenie do 20
tys.Kwota nie jest duża, ale wyszedłem z założenia, że póki co nie stać
mnie na droższy samochód, nie chce się zażynać kredytami i musi mi
wystarczyć te 20tyś.Myślałem, że kupno auta to sama przyjemność, ale chyba
sie myliłem:)Im więcej czytam, szukam i się zastanawiam, tym jestem
bardziej niezdecydowany.Mam kilka swoich typów, ale za każdym coś
przemawia
na + jak i - :) Liczę, że grupowicze pozwolą mi spojrzeć na to wszystko z
dystansem i będę mógł coś wreszcie wybrać:)
Moje typy to:
- Ford Mondeo (2.0 benzyna lub 2.5 V6 przeroione na gaz, o dieslach
słyszałem negatywne opinie na temat wytryskiwaczy)
- Nissan Primera P11
- Opel Astra II (brak pomysłu na silnik:))
- Opel Omega z ostatnich lat produkcji (silnik jakis benzynowy z gazem)
- Opel Vectra ( 2.0 benzyna, 2.5 V^ lub 2.0DTI)
- Peugeot 307 ( benzyna lub diesel)
- Renault Laguna II ( 1.9 diesel lub 1.8 beznyzna lub 2.0, myslalem o 3.0
a
gaz, ale chyba mnie ponioslo:))
- Seat Leon lub Toledo
- VW Golf IV (1.6 lub 1.8 benzyna, 1.9TDI)

Dodam, ze robie okolo 2-3 tys km miesiecznie 50/50 trasa i miasto.Czesto
jezdze sam, ale w weekendy w 3 osoby plus duzy pies, dlatego biore pod
uwage kombi.

Bierz omege po 98 roku.
Częsci tanie. Jeśli wystarczy Ci 136 KM to bierz z 2 litrowym silnikiem.
Szukaj zagazowanej najlepiej z sekwencją choc i II generacja z tym silnikiem
spisuje się całkiem dobrze.
A jeśli 136 KM to za mało to bierz 3.0 i nie zastanawiaj się nad 2.5 bo
silniki prawie takie same
koszta eksploatacji takie same a zawsze to 40 KM pod maską wiecej.
Jak juz pojezdzisz dużym autem to w życiu nie będziesz chciał kupic Astry
albo Peugeota albo Golfa i podonej wielkości.
Foti

Części tanie.

26 Data: Sierpien 21 2008 22:09:49
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: bratPit 


Bierz omege po 98 roku.
Częsci tanie. Jeśli wystarczy Ci 136 KM to bierz z 2 litrowym silnikiem.
Szukaj zagazowanej najlepiej z sekwencją choc i II generacja z tym silnikiem spisuje się całkiem dobrze.

do pierwszego strzału gazu, potem okazuje się że jak doliczyć cene przepływomierza, ew. kolektora, diagnoz to sekwencja wychodzi taniej ;-)
brat

27 Data: Sierpien 21 2008 23:14:10
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: alex 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości


Bierz omege po 98 roku.
Częsci tanie. Jeśli wystarczy Ci 136 KM to bierz z 2 litrowym silnikiem.
Szukaj zagazowanej najlepiej z sekwencją choc i II generacja z tym
silnikiem spisuje się całkiem dobrze.

do pierwszego strzału gazu, potem okazuje się że jak doliczyć cene
przepływomierza, ew. kolektora, diagnoz to sekwencja wychodzi taniej ;-)
brat

A ja polecam coś z Audi nie rdzewieje i praktycznie się nie psuje
lub BMW serii 3 z sekwencją nie czujesz ze masz gaz a jedziesz za połowę
ceny
teraz jak bym miał kupować to Audi S4 , to nic że rocznikowo starsze za ta
kase ale niezawodne i bardzo wypasione
pozdrawiam

28 Data: Sierpien 21 2008 14:26:48
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Arek ;-) 

RS4 od razu, idź na całość.

Albo "S klasę w gazie lub betę 725 w dizlu", to dopiero komfort !

Uwielbiam gości którzy kupują stare zagazowane auta klasy premium, a
później się szczypią na naprawy i kupują najtańsze zamienniki.

29 Data: Sierpien 22 2008 07:55:05
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: /// Kaszpir /// 

Uwielbiam gości którzy kupują stare zagazowane auta klasy premium, a
później się szczypią na naprawy i kupują najtańsze zamienniki.

Bo wielu takich jest ...

Kupić markę "trendy" wśród jego znajomych (Audi, VW , BMW) ...
Tyle że większość tych osób ma naprawdę skromne fundusz i kończy się na
jakimś "niemcu" 12-18 letnim ...

Ale za to jaki "prestiż"  ;-)

Nie wazne że samochód po dzwonie , najtaniej naprawiony , z zjechanymi
oponami , na używanych częściach ze szrotu , bo na nowe oryginalne
oczywiście nie stać ;)

Ja kupiłem rok temu Daewoo Nubirę II 2.0 Kombii (2.0) bo niestety miałem
mniejsze fundusze (około 10tys).
W tej cenie jaką kolega ma polecam Opla Omegę z silnikiem 2.0 lub 2.2
(rocznik 2000 po liftingu) ...
Naprawdę duży , wygodny samochód i do tego dość tanie cześći ..

30 Data: Sierpien 22 2008 11:41:49
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: alex 

naprawdę nie wiem czym ta nubira czy omega jest lepsza od S4 ?
częsci wcale nie sa jakieś powalająco drogie za to wymiana ich jest 3 razy
rzadziej
za to pod względem awaryjności , wyposarzenia , komfortu , mocy bije 2 razy
opla i 3 razy nubirę

do 20 tysi spokojnie kupi S4 w pięknym stanie
a marka to dla mnie nie prestiż to poprostu niemiecka jakość
miałem Audi B4 mój brat przelatał nią 100.000 ja kolejne 120.000 km
poszła ze stanem 400.000 km z czego 220.000 na gazie
(to dla tych co mowią że gaz to do kuchenek i silniki od gazu się psóją)
miałem tez Golfa przelatałem nim ~150tys km
i E36 (z BMW e36 jest najtańsza w utrzymaniu )
wszystkie sprzęty były  niezawodne, nie do zdarcia
oczywiście szanowane i nie na najtańszych częsciach jak kolega sugeruje
poza częściami ekspoloatacyjnymi nic sie nie wymieniało

takze jak chcecie kupujcie swoje nowe fordy ,felicje albo dajewoo
i wozcie te badziewia co pół roku do serwisu
a ja będe jeździł swoim starym niemcem :-)
pozdrawiam

31 Data: Sierpien 22 2008 12:33:50
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: /// Kaszpir /// 

takze jak chcecie kupujcie swoje nowe fordy ,felicje albo dajewoo
i wozcie te badziewia co pół roku do serwisu
a ja będe jeździł swoim starym niemcem :-)

Nie każdy chce jeździć kilkanasto letnim sztruclem , którego wnętrze wygląda
jak z Fiata 125P , w stanie technicznym takim że nie wiadomo czy zaraz się
coś nie rozpadnie ze ... starości ...

32 Data: Sierpien 22 2008 14:18:39
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: alex 

hm biorąc do porównania takiego niemca i dajewo za ta sama cenę
to ten niemiec bedzie starszy tylko jakies 3-4 latka
w srodku za to mamy porządne wykonanie nie brzęczące plasticzki i jakość,
jakość w każdym detalu

okej powiedz czym twoja Nubira jest lepsza od mojej E36 ?
też mam silnik 2.0 (m50b20 dla dociekliwych ) i 150 KM
spalanie gazu od 9,5 spokojnie przy 90 na trasie do 14,5  butując na mieście
czyżby twoja naubira paliła mniej czy może była bardziej niezawodna ,
ładniejsza ,lepiej wyposarzona ?
pozatym ze jest troszke młodsza niczym nie zaskakuje
mam warsztat pod bokiem i niedaleko salon kia
więc widzę jakie są te supermarki niektórzy maja pewnie kartę stałego
klijenta
a samochody rocznikowo 2003 są częsciej niż moje bmw
pozdrawiam












Użytkownik "/// Kaszpir ///"  napisał w wiadomości

takze jak chcecie kupujcie swoje nowe fordy ,felicje albo dajewoo
i wozcie te badziewia co pół roku do serwisu
a ja będe jeździł swoim starym niemcem :-)

Nie każdy chce jeździć kilkanasto letnim sztruclem , którego wnętrze
wygląda jak z Fiata 125P , w stanie technicznym takim że nie wiadomo czy
zaraz się coś nie rozpadnie ze ... starości ...






33 Data: Sierpien 22 2008 14:56:25
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: /// Kaszpir /// 

hm biorąc do porównania takiego niemca i dajewo za ta sama cenę
to ten niemiec bedzie starszy tylko jakies 3-4 latka

"tylko"

w srodku za to mamy porządne wykonanie nie brzęczące plasticzki i jakość,
jakość w każdym detalu

Na jakość wykończenia w Nubirze II nie narzekam. Według mnie dobre plastiki
(takie jakby "podgumowane) , dość dobre wykończenie , bardzo wygodne fotele
(4 pokrętła regulacji).

Wszystko zależy jak się do tego pochodzi.
Jak po "wycieczkach" po komisach , super okazjach i itd wybiłem sobie z
głowy "zachodni" samochód.
W cenie do 10tys spotkałem zwykłe odpicowane szroty , po sporych dzwonach ,
z kreconymi licznikami ...
Szczerze mówiąc po kilku miesiacach szukania odechciało mi się zachowniego
samochodu ...

Dzięki "braku popularności" marki Daewoo w PL (co ciekawe w Niemczech marka
bardziej szanowana niż w PL i np. pojawiała się tam Nubira III (u nas już
jako Chevrolt Lacetti) ... udało mi się kupić w marku 2007r Nubirę II 2.0
Kombii z 2000r (z LPG) w bardzo wysokiej wersji wyposażenia CDX z prawdziwym
przebiegiem 150tys , w 100% bezwypadkowy i na 100% nie kręconym licznikiem
...
Oczywiście wolałbym mieć Audi lub Mercedesa ale nie chce 2x starszego
samochodu od tego co posiadam a na taki z tego rocznika co mam nie stac mnie
....

okej powiedz czym twoja Nubira jest lepsza od mojej E36 ?

Jest napewnio sporo młodsza :)
Tak jak pisałem. Nie podobają mi się stare samnochody  ...
Ja wiem że każdy chciałby mieć Audi , Mercedesa , BMW i itd , ale to marki
"premium" nie dla każdego.
A jeżdzenie kilkunastoletnich "sztruclem" to dobre dla małolatów którzy chcą
zaimponować przed kolegami ...

czyżby twoja naubira paliła mniej czy może była bardziej niezawodna ,
ładniejsza ,lepiej wyposarzona ?

Tak jak pisałem. O gustach się nie dyskutuje.
Mi podobają się wnętrza nowszych samochodów (powyżej 2000r).
Stare wnętrza z tymi "kątami prostymi" , prostokątnymi przyciskami
przypominają mi czasy Fiata 125P :)
Samochód musi mi się także podobać , jak mi się nie podoba także w wewnątrz
kabiny to nawet nie wiadomo jaki miałby znaczek nie kupiłbym go ;)

pozatym ze jest troszke młodsza niczym nie zaskakuje

Szczerze mówiąc nie wiem co chcesz udowodnić ?
Przecież wiadomo że BMW jest lepsze od Daewoo.

Jednak jest dużo takich ludzi jak ja którzy wolą kupić samochód klasy
niższej ale za to sporo młodszy i z pewnego źródła (pierwszy właściciel ,
kupiony w PL , 100% prawdziwy przebieg i bezwypadkowy) niż ryzykować kupno
kilka lat starszeg samochodu w nie wiadomo w jakim (prawdziwym) stanie ...

34 Data: Sierpien 22 2008 07:51:19
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: Arek ;-) 

Skrytym parówkożercom mówimy nie.

Onanistom aut niemieckich mówimy nie.

35 Data: Sierpien 22 2008 14:33:48
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: DoQ 

alex pisze:


do 20 tysi spokojnie kupi S4 w pięknym stanie
a marka to dla mnie nie prestiż to poprostu niemiecka jakość

S4 za 20k w pieknym stanie?? Chyba zartujesz albo mowisz o A4 z "S4 look" zmontowanym przy okazji bylego dzwonu :)


Pozdrawiam
Pawel

36 Data: Sierpien 22 2008 20:02:10
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: alex 

tak kolego s4 w pięknym stanie
sam jeżdziłem z kolegą dla niego po taki samochód za 18 tysięcy pln rok temu
więc teraz pewnie da sie taniej
prosto ze szwajcari z kobiecych rąk auto jak na te lata stan miodzio
kto nie wie to nawet się nie skuma ile to auto ma lat
a tak apropo S4 jest na budzie A6 nie A4
nie tylko kolego aut niemieckich , japończyki też sa zaawansowane
technologicznie
tylko co z tego jak częsci sa kilka razy droższe ,a awaryjnościa nie
powalaja ,
 a plastikowe wykończenie mi osobiście troche się nie podoba i tyle
pozdrawiam






Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości

alex pisze:

do 20 tysi spokojnie kupi S4 w pięknym stanie
a marka to dla mnie nie prestiż to poprostu niemiecka jakość

S4 za 20k w pieknym stanie?? Chyba zartujesz albo mowisz o A4 z "S4 look"
zmontowanym przy okazji bylego dzwonu :)


Pozdrawiam
Pawel

37 Data: Sierpien 22 2008 21:31:35
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor: DoQ 

alex pisze:

tak kolego s4 w pięknym stanie
sam jeżdziłem z kolegą dla niego po taki samochód za 18 tysięcy pln rok temu więc teraz pewnie da sie taniej
prosto ze szwajcari z kobiecych rąk auto jak na te lata stan miodzio

No tak z kobiecych rąk, to ma byc atut?:)))
I pewnie jezdzila tym autem do kosmetyczki i z powrotem...?;)

kto nie wie to nawet się nie skuma ile to auto ma lat
a tak apropo S4 jest na budzie A6 nie A4

Nie zadnej A6 tylko starej setki.

nie tylko kolego aut niemieckich , japończyki też sa zaawansowane technologicznie
tylko co z tego jak częsci sa kilka razy droższe ,a awaryjnościa nie powalaja ,
 a plastikowe wykończenie mi osobiście troche się nie podoba i tyle
pozdrawiam

Ba, utrzymanie starej setki "S4" to groszowa sprawa a czesci leza w kazdym polmozbycie :)



Pozdrawiam
Pawel

38 Data: Sierpien 22 2008 04:33:35
Temat: Re: Im wiecej czytam, tym mniej wiem
Autor:

Widzę, że nie jesteś nastwiony na konkretny model. To dobrze. Bierz te
auto, które znajdziesz najbardziej pewne i zadbane. Jak znajdziesz
kilka takich modeli to dopiero się zastanowimy co warto z nich
wybrać :). Ja ostatnio przy zakupie kierowałem się tylko emocjami a
nie rozumem hehe :)

Z gory dziekuje za odpowiedz:)

NMZC

Im wiecej czytam, tym mniej wiem



Grupy dyskusyjne