Grupy dyskusyjne   »   Import nowego auta z EU

Import nowego auta z EU



1 Data: Styczen 03 2008 17:18:48
Temat: Import nowego auta z EU
Autor: Wmak 

Czy ktoś z Szanownych Kolegów zna, najlepiej z własnego doświadczenia,
procedurę sprowadzenia nowego auta z kraju EU ?
W sieci jest masa porad na temat importu starego auta z Niemiec - o nowych,
z innych krajów niewiele.
Na razie wiem, że gdy kupię auto w cenie netto, załatwię eksportowy dowód i
tablice oraz ubezpieczenie to po przyjeździe płacę 3.1% akcyzy (silnik do
2L) od sumy (faktura + akcyza) 22% VAT.
Gdzie i w jakich terminach to wszystko trzeba załatwić ?
Co jeszcze ? Za ile?
Jakie papiery muszę dostać oprócz faktury?
Pozdrawiam,
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Styczen 03 2008 19:19:05
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 


Użytkownik " Wmak"  napisał w wiadomości

Czy ktoś z Szanownych Kolegów zna, najlepiej z własnego doświadczenia,
procedurę sprowadzenia nowego auta z kraju EU ?
W sieci jest masa porad na temat importu starego auta z Niemiec - o nowych,
z innych krajów niewiele.
Na razie wiem, że gdy kupię auto w cenie netto, załatwię eksportowy dowód i
tablice oraz ubezpieczenie to po przyjeździe płacę 3.1% akcyzy (silnik do
2L) od sumy (faktura + akcyza) 22% VAT.
Gdzie i w jakich terminach to wszystko trzeba załatwić ?
Co jeszcze ? Za ile?
Jakie papiery muszę dostać oprócz faktury?

Kończę właśnie procedurę sprowadzania nowego auta z Litwy. Diler zarejestrował go na siebie, dostałem dowód rerejstracyjny + ubezpieczenie + blachy tymczasowe. Zapłaciłem cenę netto, dostałem fakture, wyciąg z homologacji i inne papiery zwiazane z autem.
Pop rzywiezieniu auta masz 5 dni na złożenie dokumentów do Urzędu Celnego: deklaracja AKC-U, opłacasz akcyzę, dołączasz 17 zł opłaty skarbowej (ważne - wpłata na konto właściwe dla miejsca urzędu, a nie miejsca zamieszkania), ksero dowodu osobistego, faktury, homologacji. Nie robisz przeglądu w Polsce. Po 7 dniach odbierasz dowód opłacenia akcyzy. Ważne - przy odbiorze celnik musi dokonać oględzin auta, czyli sprawdzi nr rejestracyjny i numery nadwozia - musisz przyjechać samochodem. Na tym etapie dokumenty nie muszą być tłumaczone, załatwiasz to w trakcie.
Jak obskoczysz Urzad Celny (w Warszawie to masakra) to lecisz do Urzędu Skarbowego. Tam składasz znowu komplet papierów + tłumaczenia (wszystko kserujesz), deklarację VAT-23, kwit opłacenia VATu (VAT naliczasz od ceny netto liczonej wg średniego kursu waluty NBP na dzień wystawienia faktury, tak jak dla akcyzy + kwota kacyzy, czyli podatek od podatku). Po 7 dniach odbierasz dokument zdaje się VAT-24 lub 25. Nie płacisz 160 zł, bo oplacający VAT są z tego zwolnieni. Następnie wydział komunikacji i rejestrujesz auto. To jeszcze przede mną.
Więcej info na http://www.e-gamma.pl/auto.htm#c

3 Data: Styczen 03 2008 19:38:20
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Wmak 

Boombastic  napisał(a):

Więcej info na http://www.e-gamma.pl/auto.htm#c

Dzięki.
W powyższym linku piszą m.in.:

"Nabywający samochód w UE powinien posiadać dowód własności pojazdu,
deklarację jego wartości, aktualne świadectwo homologacji wydane zgodnie ze
wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa
członkowskiego Unii Europejskiej L U B dowód rejestracyjny kraju Unii
Europejskiej, w którym samochód był zarejestrowany wraz z tablicami
rejestracyjnymi jeżeli samochód był wcześniej zarejestrowany". 

Jak rozumieć to "LUB" - dostanę tablice eksportowe z dowodem rejestracyjnym
na moje nazwisko to po co ta homologacja? Musi być, czy nie musi ?
Jak to świadectwo homologacji nazywa się w jakimś "międzynarodowym" języku ?
Przyjaciele, 30 lat mieszkający  w kraju, skąd chciałbym przywieźć auto,
długo mnie pytali o co chodzi - nie znają słowa homologacja, nie kojarzą
tego z żadnym dokumentem, otrzymywanym przy kupnie nowego auta.

Może ktoś ma taki papier i mógłby łaskawie przesłać mi na priv po zatarciu
danych osobowych.

Język urzędowy jest chyba dla mnie zbyt trudny: czy Faktura Zakupu wystarczy
jako   "dowód własności pojazdu i deklaracja jego wartości" ?
Pozdrawiam,
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Styczen 03 2008 20:54:30
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

"Nabywający samochód w UE powinien posiadać dowód własności pojazdu,
deklarację jego wartości, aktualne świadectwo homologacji wydane zgodnie ze
wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa
członkowskiego Unii Europejskiej L U B dowód rejestracyjny kraju Unii
Europejskiej, w którym samochód był zarejestrowany wraz z tablicami
rejestracyjnymi jeżeli samochód był wcześniej zarejestrowany".

Homologacja to taki jakby pierwszy przegląd w Polsce. Po angielsku nazywa się to EC Certificate of Conformity for complete vehicles.

Jak rozumieć to "LUB" - dostanę tablice eksportowe z dowodem rejestracyjnym
na moje nazwisko to po co ta homologacja? Musi być, czy nie musi ?
Jak to świadectwo homologacji nazywa się w jakimś "międzynarodowym" języku ?
Przyjaciele, 30 lat mieszkający  w kraju, skąd chciałbym przywieźć auto,
długo mnie pytali o co chodzi - nie znają słowa homologacja, nie kojarzą
tego z żadnym dokumentem, otrzymywanym przy kupnie nowego auta.

Może ktoś ma taki papier i mógłby łaskawie przesłać mi na priv po zatarciu
danych osobowych.

Tam nie ma danych osobowych. Jest tylko szczegółowy opis samochodu.

Język urzędowy jest chyba dla mnie zbyt trudny: czy Faktura Zakupu wystarczy
jako   "dowód własności pojazdu i deklaracja jego wartości" ?

Tak. Wszędzie masz opisywane, że musi być umowa lub faktura.

5 Data: Styczen 03 2008 21:42:44
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

"Nabywający samochód w UE powinien posiadać dowód własności pojazdu,
deklarację jego wartości, aktualne świadectwo homologacji wydane zgodnie
ze
wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa
członkowskiego Unii Europejskiej L U B dowód rejestracyjny kraju Unii
Europejskiej, w którym samochód był zarejestrowany wraz z tablicami
rejestracyjnymi jeżeli samochód był wcześniej zarejestrowany".

Homologacja to taki jakby pierwszy przegląd w Polsce. Po angielsku nazywa
się to EC Certificate of Conformity for complete vehicles.

Jak rozumieć to "LUB" - dostanę tablice eksportowe z dowodem
rejestracyjnym
na moje nazwisko to po co ta homologacja? Musi być, czy nie musi ?
Jak to świadectwo homologacji nazywa się w jakimś "międzynarodowym"
języku ?
Przyjaciele, 30 lat mieszkający  w kraju, skąd chciałbym przywieźć auto,
długo mnie pytali o co chodzi - nie znają słowa homologacja, nie kojarzą
tego z żadnym dokumentem, otrzymywanym przy kupnie nowego auta.

Może ktoś ma taki papier i mógłby łaskawie przesłać mi na priv po
zatarciu
danych osobowych.

Tam nie ma danych osobowych. Jest tylko szczegółowy opis samochodu.

Język urzędowy jest chyba dla mnie zbyt trudny: czy Faktura Zakupu
wystarczy
jako   "dowód własności pojazdu i deklaracja jego wartości" ?

Tak. Wszędzie masz opisywane, że musi być umowa lub faktura.

Z ciekawości ile zaoszczędziłeś w PLN i w % na tej operacji w porównaniu do
cen w PL?

6 Data: Styczen 03 2008 22:29:02
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Z ciekawości ile zaoszczędziłeś w PLN i w % na tej operacji w porównaniu do cen w PL?

Samochód kosztujący w Polsce 126 kzł kupiłem z opłatami za 100 kzł.

7 Data: Styczen 03 2008 22:33:52
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Z ciekawości ile zaoszczędziłeś w PLN i w % na tej operacji w porównaniu
do cen w PL?

Samochód kosztujący w Polsce 126 kzł kupiłem z opłatami za 100 kzł.

No to ładnie. Za taką kwotę to już można się trochę pobujać z administracją
publiczną. Przynajmniej człowiek uświadamia sobie jak dobrze nie mieć z tym
na codzień do czynienia.

8 Data: Styczen 04 2008 00:10:23
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Samochód kosztujący w Polsce 126 kzł kupiłem z opłatami za 100 kzł.

No to ładnie. Za taką kwotę to już można się trochę pobujać z administracją publiczną. Przynajmniej człowiek uświadamia sobie jak dobrze nie mieć z tym na codzień do czynienia.

Generalnie miałem zadziwiajaco luźny grudzień i opłacało mi się stracić tydzień na weekend w Wilnie, zabalowanie, przyprowadzenie auta, bujanie sie w pieprzonym Urzędzie Celnym. Nie zarobiłbym 26 kzł w tydzień. A samochód dokładnie taki sam. Satysfakcja, że nie dałem się wydymać w polskim bardzo drogim salonie - bezcenna.
A do urzędów jestem przyzwyczajony na codzień. Trzeba swoje przecierpieć i koniecznie znac przepisy, bo sami urzędnicy nie zawsze je znają. Mnie się ciągle pytali o przegląd w Polsce, a nie wykonuje się go.

9 Data: Styczen 04 2008 11:22:40
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Wmak 

Boombastic  napisał(a):

Homologacja to taki jakby pierwszy przegląd w Polsce. Po angielsku nazywa
się to EC Certificate of Conformity for complete vehicles.

> Przyjaciele, 30 lat mieszkający  w kraju, skąd chciałbym przywieźć auto,
> długo mnie pytali o co chodzi - nie znają słowa homologacja, nie kojarzą
> tego z żadnym dokumentem, otrzymywanym przy kupnie nowego auta.


Tam nie ma danych osobowych. Jest tylko szczegółowy opis samochodu.

Przyjaciele dalej nie wiedzą o co chodzi, bo rejestracja nowego auta to nie
ich problem - od dilera zawsze odbierają auto z tablicami i dowodem
rejestracyjnym (u nas kiedyś też tak bywało....).
Musze ich wysłać do dilera na zwiady.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Styczen 05 2008 11:38:05
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Wmak 

Dzięki - więcej na priv.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Styczen 04 2008 20:44:05
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości
(...)

Kończę właśnie procedurę sprowadzania nowego auta z Litwy. Diler
zarejestrował go na siebie, dostałem dowód rerejstracyjny + ubezpieczenie
+
blachy tymczasowe. Zapłaciłem cenę netto, dostałem fakture, wyciąg z
homologacji i inne papiery zwiazane z autem.

A dealer nie mógł Ci przesłać faktury mailem,
aby zarejestrować auto w Polsce?
Pojechałbyś z polskimi blachami i byłbyś pierwszym właścicielem ;)

ax

12 Data: Styczen 04 2008 21:44:36
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 


Użytkownik "axial"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości (...)
Kończę właśnie procedurę sprowadzania nowego auta z Litwy. Diler
zarejestrował go na siebie, dostałem dowód rerejstracyjny + ubezpieczenie
+
blachy tymczasowe. Zapłaciłem cenę netto, dostałem fakture, wyciąg z
homologacji i inne papiery zwiazane z autem.

A dealer nie mógł Ci przesłać faktury mailem,
aby zarejestrować auto w Polsce?
Pojechałbyś z polskimi blachami i byłbyś pierwszym właścicielem ;)

A tak to jestem trzecim, bo pierwszym był producent, drugim diler, nie?
Auto z jakiś mi bliżej nie określonych przyczyn musiało być zarejestrowane na Litwie. No i musiałbym w ciemno wpłacić kasę i potem tylko poświadczyć nieprawdę, że auto wjechało do Polski. To ja dziękuję, postoję.

13 Data: Styczen 04 2008 22:32:36
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości
(...)

> Pojechałbyś z polskimi blachami i byłbyś pierwszym właścicielem ;)

A tak to jestem trzecim, bo pierwszym był producent, drugim diler, nie?
Auto z jakiś mi bliżej nie określonych przyczyn musiało być zarejestrowane
na Litwie. No i musiałbym w ciemno wpłacić kasę i potem tylko poświadczyć
nieprawdę, że auto wjechało do Polski. To ja dziękuję, postoję.

Dealer wypełnia dokument INTRASTAT (chyba jakoś tak)
i nie musi rejestrować auta u siebie, tylko wystawia fakturę
eksportową. Ta procedura nie różni się od zakupu nowego
auta w niemczech.

A gdzie trzeba skłamać, że auto wjechało do Polski?
Deklarujesz, że jest u dealera i tyle.
Żeby zarejestrować samochód, nie musi on być
na terytorium PL.

ax

14 Data: Styczen 05 2008 09:40:41
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Dealer wypełnia dokument INTRASTAT (chyba jakoś tak)
i nie musi rejestrować auta u siebie, tylko wystawia fakturę
eksportową. Ta procedura nie różni się od zakupu nowego
auta w niemczech.

Dostałem fakturę i to wszystko. A jak zarejestrował na tablice tymczasowe to nie miałem problemu by tym autem jeździć.

A gdzie trzeba skłamać, że auto wjechało do Polski?

Obowiązek zapłacenia akcyzy powstaje po przekroczeniu granicy, co nie miało miejsca.

Deklarujesz, że jest u dealera i tyle.
Żeby zarejestrować samochód, nie musi on być
na terytorium PL.

No to życzę powodzenia z Urzędem Celnym.

15 Data: Styczen 05 2008 18:50:42
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

> Dealer wypełnia dokument INTRASTAT (chyba jakoś tak)
> i nie musi rejestrować auta u siebie, tylko wystawia fakturę
> eksportową. Ta procedura nie różni się od zakupu nowego
> auta w niemczech.

Dostałem fakturę i to wszystko. A jak zarejestrował na tablice tymczasowe
to
nie miałem problemu by tym autem jeździć.

> A gdzie trzeba skłamać, że auto wjechało do Polski?

Obowiązek zapłacenia akcyzy powstaje po przekroczeniu granicy, co nie
miało
miejsca.
Ktoś cię wprowadził w błąd...
Sprowadzałem już tak auto i zawsze mówiłem, że jest u dealera,
a w tych nowych dokumentach chyba nawet
nie ma takiej rubryczki na datę wjazdu jak kiedyś,
bo zmieniły się przepisy.
Wcześniej płaciło się 5 dni od zadeklarowanej daty wjazdu do PL,
teraz akcyzę trzeba opłacić 5 dni od daty zakupu.

> Deklarujesz, że jest u dealera i tyle.
> Żeby zarejestrować samochód, nie musi on być
> na terytorium PL.

No to życzę powodzenia z Urzędem Celnym.
Dzięki, ale już to przeszedłem :)

ax

16 Data: Styczen 05 2008 14:07:18
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Dealer wypełnia dokument INTRASTAT (chyba jakoś tak)
i nie musi rejestrować auta u siebie, tylko wystawia fakturę
eksportową. Ta procedura nie różni się od zakupu nowego
auta w niemczech.

Poczytaj co to jest INTRASTAT. Próg wynosi dla przywozu 500 000 zł. Ile masz takich aut w takiej cenie netto?

17 Data: Styczen 05 2008 18:57:14
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

> Dealer wypełnia dokument INTRASTAT (chyba jakoś tak)
> i nie musi rejestrować auta u siebie, tylko wystawia fakturę
> eksportową. Ta procedura nie różni się od zakupu nowego
> auta w niemczech.

Poczytaj co to jest INTRASTAT. Próg wynosi dla przywozu 500 000 zł. Ile
masz
takich aut w takiej cenie netto?

To dotyczy całości obrotów, a nie pojedynczego auta,
jednak skoro płaciłeś cenę netto to znaczy, że dealer
wiedział o co chodzi...

Wg mnie zarejestrowanie auta w Polsce i wyjazd
po nie z polskimi tablicami jest prostszy bo:
1) możesz to zrobić czekając na auto (dealer
dokumenty ma wcześniej niż auto)
2) wjeżdzasz do Polski nowym autem na
polskich blachach i AC/OC, więc żaden
dupek nie "schowa ci" samochodu i nie
zażąda kilkutysięcy za podanie miejsca pobytu....
3) W dokumentach auta figurujesz jako pierwszy
właściciel...

ax

18 Data: Styczen 05 2008 19:06:41
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Poczytaj co to jest INTRASTAT. Próg wynosi dla przywozu 500 000 zł. Ile
masz
takich aut w takiej cenie netto?

To dotyczy całości obrotów, a nie pojedynczego auta,
jednak skoro płaciłeś cenę netto to znaczy, że dealer
wiedział o co chodzi...

Jeśli kupujesz jedno auto to nie ma mowy o żadnych dokumentach INTRASTAT, bo nie przekraczasz kwoty 500 tys. zł.

Wg mnie zarejestrowanie auta w Polsce i wyjazd
po nie z polskimi tablicami jest prostszy bo:
1) możesz to zrobić czekając na auto (dealer
dokumenty ma wcześniej niż auto)

Wycieczka do dilera z kasą i po dokumenty. Po co dwa razy jeździć. Lecisz, płacisz, wracasz samochodem.

2) wjeżdzasz do Polski nowym autem na
polskich blachach i AC/OC, więc żaden
dupek nie "schowa ci" samochodu i nie
zażąda kilkutysięcy za podanie miejsca pobytu....

Możesz ubezpieczyć auto na obcych rejestracjach lub zaryzykować.

3) W dokumentach auta figurujesz jako pierwszy
właściciel...

Taaak, a teraz ja będe trzecim, już ci to pisałem.

19 Data: Styczen 05 2008 19:36:53
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

>> Poczytaj co to jest INTRASTAT. Próg wynosi dla przywozu 500 000 zł. Ile
> masz
>> takich aut w takiej cenie netto?
>
> To dotyczy całości obrotów, a nie pojedynczego auta,
> jednak skoro płaciłeś cenę netto to znaczy, że dealer
> wiedział o co chodzi...

Jeśli kupujesz jedno auto to nie ma mowy o żadnych dokumentach INTRASTAT,
bo
nie przekraczasz kwoty 500 tys. zł.
Dealer sprowadzając kilka samochodów i tak musi deklarację wypełnić...


> Wg mnie zarejestrowanie auta w Polsce i wyjazd
> po nie z polskimi tablicami jest prostszy bo:
> 1) możesz to zrobić czekając na auto (dealer
> dokumenty ma wcześniej niż auto)

Wycieczka do dilera z kasą i po dokumenty. Po co dwa razy jeździć. Lecisz,
płacisz, wracasz samochodem.
Kasę wpłacasz przelewem a dokumenty masz na drugi dzień DHL-em...
Nie widzę problemu :)

> 2) wjeżdzasz do Polski nowym autem na
> polskich blachach i AC/OC, więc żaden
> dupek nie "schowa ci" samochodu i nie
> zażąda kilkutysięcy za podanie miejsca pobytu....

Możesz ubezpieczyć auto na obcych rejestracjach lub zaryzykować.
Ale tylko OC.... Jak Ci gwizdną auto to jesteś stratny...
Chyba, że na wschodzie sprzedają AC na tablice tymczasowe...

> 3) W dokumentach auta figurujesz jako pierwszy
> właściciel...

Taaak, a teraz ja będe trzecim, już ci to pisałem.

no właśnie....

ax

20 Data: Styczen 05 2008 19:56:23
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Możesz ubezpieczyć auto na obcych rejestracjach lub zaryzykować.
Ale tylko OC.... Jak Ci gwizdną auto to jesteś stratny...
Chyba, że na wschodzie sprzedają AC na tablice tymczasowe...

Jakim wschodzie? W Liberty spokojnie rejestrujesz samochód OC i AC na obcych blachach.

> 3) W dokumentach auta figurujesz jako pierwszy
> właściciel...

Taaak, a teraz ja będe trzecim, już ci to pisałem.

no właśnie....

Chyba nie zajarzyłeś sarkazmu. W jakich to niby dokumentach?

21 Data: Styczen 05 2008 21:03:21
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

>> Możesz ubezpieczyć auto na obcych rejestracjach lub zaryzykować.
> Ale tylko OC.... Jak Ci gwizdną auto to jesteś stratny...
> Chyba, że na wschodzie sprzedają AC na tablice tymczasowe...

Jakim wschodzie? W Liberty spokojnie rejestrujesz samochód OC i AC na
obcych
blachach.

>> > 3) W dokumentach auta figurujesz jako pierwszy
>> > właściciel...
>>
>> Taaak, a teraz ja będe trzecim, już ci to pisałem.
>
> no właśnie....

Chyba nie zajarzyłeś sarkazmu. W jakich to niby dokumentach?

W karcie pojazdu....
data rejestracji za granicą<>data rejestracji w kraju.
U mie obydwie są takie same, jakbym kupował
z polskiego salonu...
Być może sie coś zmieniło...

ax

22 Data: Styczen 05 2008 21:14:59
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Chyba nie zajarzyłeś sarkazmu. W jakich to niby dokumentach?

W karcie pojazdu....
data rejestracji za granicą<>data rejestracji w kraju.
U mie obydwie są takie same, jakbym kupował
z polskiego salonu...
Być może sie coś zmieniło...

No i? Ty tez jesteś trzecim włascicielem dokładnie tak jak ja.

23 Data: Styczen 08 2008 18:15:05
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Wmak 

Boombastic  napisał(a):

Postanowiłem dowiedzieć się "u źródła" i odwiedziłem Panią Kierownik
Wydziału Komunikacji (czy jak to się dzisiaj nazywa).
Pokazałem Pani otrzymany od Ciebie "EC certificate of conformity for
complete vehicles" (tylko pierwszą stronę) i zapytałem, czy to jest ta
niezbędna homologacja.
Pani odpowiedziała, że nie, bo tutaj nie ma słowa Homologacja i pokazała mi
stertę tłumaczeń na polski - tam to słowo było użyte.
Na pytanie, czy zarejestrują mi auto na podstawie zagranicznego Eksportowego
Dowódu Rejestracyjnego wraz z fakturą zakupu i homologacją Pani potrafiła
tylko powiedzieć, że dowód musi mieć obie części - innych wytycznych nie
dostali.
Ręce mi opadły...

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

24 Data: Styczen 09 2008 12:54:27
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 


Użytkownik " Wmak"  napisał w wiadomości

Boombastic  napisał(a):

Postanowiłem dowiedzieć się "u źródła" i odwiedziłem Panią Kierownik
Wydziału Komunikacji (czy jak to się dzisiaj nazywa).
Pokazałem Pani otrzymany od Ciebie "EC certificate of conformity for
complete vehicles" (tylko pierwszą stronę) i zapytałem, czy to jest ta
niezbędna homologacja.
Pani odpowiedziała, że nie, bo tutaj nie ma słowa Homologacja i pokazała mi
stertę tłumaczeń na polski - tam to słowo było użyte.
Na pytanie, czy zarejestrują mi auto na podstawie zagranicznego Eksportowego
Dowódu Rejestracyjnego wraz z fakturą zakupu i homologacją Pani potrafiła
tylko powiedzieć, że dowód musi mieć obie części - innych wytycznych nie
dostali.
Ręce mi opadły...

Pani myli się. Mam przed sobątłumaczenie tego dokumentu: Certyfikat zgodności WE dla pojazdu kompletnego. W treści jest mniej więcej taki zapis: .... jest zgodny pod każdym względem z typem opisanym w numer homologacji typu WE (tutaj numer) z dnia .... Pojazd może byc zarejestrowany na stałe bez potrzeby uzyskania kolejnych homologacji, z przeznaczeniem do ruchu prawostronnego i do stosowania predkościomierza w systemie jednostek metrycznych.

25 Data: Styczen 09 2008 13:40:24
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Wmak 

Boombastic  napisał(a):

> Ręce mi opadły...

Pani myli się. Mam przed sobątłumaczenie tego dokumentu: Certyfikat
zgodności WE dla pojazdu kompletnego. W treści jest mniej więcej taki
zapis:
.... jest zgodny pod każdym względem z typem opisanym w numer homologacji
typu WE (tutaj numer) z dnia .... Pojazd może byc zarejestrowany na stałe
bez potrzeby uzyskania kolejnych homologacji, z przeznaczeniem do ruchu
prawostronnego i do stosowania predkościomierza w systemie jednostek
metrycznych.

Mam podobne zdanie o fachowości w/w osoby.
A tak w ogólności - skąd u nas wzięło się określenie "homologacja"
Tłumaczenie wyrażenia "...type approval" na "homologacja" to tak jak u nas
się mówiło "z polskiego na nasze" - tutaj z "angielskiego na brytyjski".
Porządny tłumacz przysięgły ale niewprawiony w samochodowych dokumentach,
przetłumaczyłby to na prawdziwy polski i tłumaczenie byłoby do wyrzucenia
(przez w/w Panią).
Wmak


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Styczen 09 2008 14:50:28
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

Mam podobne zdanie o fachowości w/w osoby.
A tak w ogólności - skąd u nas wzięło się określenie "homologacja"
Tłumaczenie wyrażenia "...type approval" na "homologacja" to tak jak u nas
się mówiło "z polskiego na nasze" - tutaj z "angielskiego na brytyjski".
Porządny tłumacz przysięgły ale niewprawiony w samochodowych dokumentach,
przetłumaczyłby to na prawdziwy polski i tłumaczenie byłoby do wyrzucenia
(przez w/w Panią).

Ale tak to już jest w urzędach, że jak ty nie znasz przepisów to ty jesteś w dupę bity przez niedouczonych urzedników.

27 Data: Styczen 04 2008 21:45:49
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 

A dealer nie mógł Ci przesłać faktury mailem,
aby zarejestrować auto w Polsce?
Pojechałbyś z polskimi blachami i byłbyś pierwszym właścicielem ;)

Aaaa, i jeszcze celnikowi mógłbym pokazać folder reklamowy do odczytu numerów.

28 Data: Styczen 04 2008 22:18:58
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: RUN 


Aaaa, i jeszcze celnikowi mógłbym pokazać folder reklamowy do odczytu numerów.

a gdziez to ci celnicy sczytuja te numery ?

MAciej

29 Data: Styczen 05 2008 09:37:33
Temat: Re: Import nowego auta z EU
Autor: Boombastic 


Użytkownik "RUN"  napisał w wiadomości

>
Aaaa, i jeszcze celnikowi mógłbym pokazać folder reklamowy do odczytu numerów.

a gdziez to ci celnicy sczytuja te numery ?

Przed Urzędem Celnym? Nie czytałeś mojego postu jak widać.

Import nowego auta z EU



Grupy dyskusyjne