"Obserwator Toruński" wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU
To jest jeden z tych materiałów, który pozwala nam
inaczej spojrzeć na siebie jako konsumentów.
- Teraz trochę bardziej świadomych.
Warto rozpropagować to hiperłącze!
Bez przesady - jak widać lewicowe manipulacje nie mogą się obejść
bez wiary w spiski... :) Poziom komentarzy pod filmem jest żenujący -
widać na kogo to najmocniej oddziaływuje...
Ale część problemu oczywiście ma swoje realne podstawy. Jednak
normalne, zdrowe społeczeństwo potrafiłoby samo poradzić sobie ze
zjawiskiem wprowadzając odpowiednie "reguły gry", czyli przepisy:
- wprowadzić obowiązek otwartej i wolnorynkowej sprzedaży części
zamiennych (zakaz jakiegokolwiek limitowania kanałów dystrybucji oraz
preferencji cenowych dla serwisów, szczególnie firmowych);
- preferencje podatkowe dla firm wydłużających bezwarunkowe
gwarancje działania swojego produktu;
- w większości krajów istnieją już przepisy antykartelowe -
trzeba je zatem tylko aktualizować i intensywniej wdrażać w życie.
Zwiększać zachęty do dekonspiracji zmowy;
- przydałby się jakiś sposób na globalny wzrost kosztów surowców
nieodnawialnych i ich pochodnych, bo działania lokalne są tylko
przeciwskuteczne.
A wracając do wątku: no i znowu cześć i chwała Internetowi, bo
pozwala coraz skuteczniej bronić się przed antykonsumencką polityką
producentów (cześć i chwała! :)
W tym przypadku wypada rozpropagować bojkot Canona (przynajmniej
jeśli chodzi o drukarki). A ja właśnie wybrałem już do kupna kolorową
laserówkę Canona! (sterownik mi się spodobał, bo daje najwięcej wolności :)
No to się teraz mocno zdziwią... :))
Dzięki Internetowi producenci działający wg starego modelu "krojenia
klienta" będą zresztą tracić coraz częściej - mi też padła atramentówka,
ale świadomość zjawiska powstrzymała mnie przed poleceniem po następną.
Mało co mnie tak wkurza, jak czas poświęcony na ustalanie przyczyny,
dlaczego sprzęt przestał działać.
BTW: A z naszej działki: trzeba tępić producentów poświęcających
swój cenny czas i zasoby na utrudnianie produkcji zamienników, np. aku
(minus dla Panasonika, za to duży plus dla Pentaksa za AA/R6).
pozdrawiam
Mariusz [mr.]
10 |
Data: Czerwiec 29 2012 10:26:47 |
Temat: Re: Instrukcja serwisowa Canon ip4500 |
Autor: Paweł Pawłowicz |
W dniu 2012-06-29 00:50, Mariusz [mr.] pisze:
A wracając do wątku: no i znowu cześć i chwała Internetowi, bo
pozwala coraz skuteczniej bronić się przed antykonsumencką polityką
producentów (cześć i chwała! :)
W tym przypadku wypada rozpropagować bojkot Canona (przynajmniej
jeśli chodzi o drukarki). A ja właśnie wybrałem już do kupna kolorową
laserówkę Canona! (sterownik mi się spodobał, bo daje najwięcej wolności :)
No to się teraz mocno zdziwią... :))
Canon to pikuś w porównaniu do Epsona :-(
Pozdrawiam,
Paweł
|