Grupy dyskusyjne   »   Jak dopasować silnik?

Jak dopasować silnik?



1 Data: Marzec 12 2008 21:56:10
Temat: Jak dopasować silnik?
Autor: WielkaBakteria. 

Własnie obejrzałem sobie program o kitcarach czyli autakach składanych z innych aut. Chodzi mi o tak± rzecz gdy do karoserii zakładamy silnik innego auta. No weĽmy czysto hipotetycznie że do Poloneza chcę wcisn±ć silnik BMW :) Oczywi¶cie to bzdura ale tylko to mi teraz przyszło do głowy. po prostu zastanawiam się jak się dobiera odpowiedni silnik oraz jak wygl±da sam jego montaż, no bo mocowanie nie pasuje no i jak takie co¶ przechodzi przegl±d?

--

WielkaBakteria
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg



2 Data: Marzec 12 2008 22:44:45
Temat: Re: Jak dopasować silnik?
Autor: Alex81 

In article 
 says...

Własnie obejrzałem sobie program o kitcarach czyli autakach składanych z
innych aut. Chodzi mi o tak± rzecz gdy do karoserii zakładamy silnik
innego auta. No weĽmy czysto hipotetycznie że do Poloneza chcę wcisn±ć
silnik BMW :) Oczywi¶cie to bzdura ale tylko to mi teraz przyszło do
głowy.
Żadna bzdura, jeszcze niedawno po DC ¶migało Caro z 2.5R6 z E30. Tylko
kierowca głupio je rozwalił w diabły...

po prostu zastanawiam się jak się dobiera odpowiedni silnik
Wymiary (oczywiste), masa (o tym niejeden zapomina a potrafi± z tym być
naprawdę niezłe jaja), mocowanie do skrzyni (no, lub skrzynia także z
auta dawcy - z tym że wówczas wypadałoby np. dorobić wał w RWD) - to
podstawa. Dopasować elektronikę w sumie zawsze się da (prawie - nie mam
pojęcia jak możnaby dopasować t± z aktualnego Accorda 2.4 - tam ECU
obsługuje także radio, klimę i inne pierdoły), tylko czasami jest to
do¶ć trudne.

oraz
jak wygl±da sam jego montaż, no bo mocowanie nie pasuje no
Mocowanie to naprawdę jeden z mniejszych problemów. Dorobić, dospawać ;)

i jak takie
co¶ przechodzi przegl±d?
Albo klasycznie (HMM :)), albo z problemami - można (przynajmniej
teoretycznie - tzn. nie każdy diagnosta to przełknie) zamontować silnik
o 30 procent większej pojemno¶ci i mocy od seryjnego. Powyżej - jeżeli
chce się by wszystko było całkowicie legalnie - zaczynaj± się schody w
postaci np. pełnych badań homologacyjnych.

Aha, problem całkowicie odpada jeżeli silnik był montowany seryjnie w
danym modelu i posiada homologację - czasami to potrafi zaskoczyć (np.
Fiat CC 1.4, Polonez 2.0 SOHC z silnikiem Forda ;)).

--
GG #1667593
"My Partner. My Wife. My Life". My God.
(c) Al Bundy

3 Data: Marzec 13 2008 09:09:18
Temat: Re: Jak dopasować silnik?
Autor: krz 

Alex81 pisze:

In article   says...
Własnie obejrzałem sobie program o kitcarach czyli autakach składanych z innych aut. Chodzi mi o tak± rzecz gdy do karoserii zakładamy silnik innego auta. No weĽmy czysto hipotetycznie że do Poloneza chcę wcisn±ć silnik BMW :) Oczywi¶cie to bzdura ale tylko to mi teraz przyszło do głowy.
Żadna bzdura, jeszcze niedawno po DC ¶migało Caro z 2.5R6 z E30. Tylko kierowca głupio je rozwalił w diabły...

po prostu zastanawiam się jak się dobiera odpowiedni silnik
Wymiary (oczywiste), masa (o tym niejeden zapomina a potrafi± z tym być naprawdę niezłe jaja), mocowanie do skrzyni (no, lub skrzynia także z auta dawcy - z tym że wówczas wypadałoby np. dorobić wał w RWD) - to podstawa. Dopasować elektronikę w sumie zawsze się da (prawie - nie mam pojęcia jak możnaby dopasować t± z aktualnego Accorda 2.4 - tam ECU obsługuje także radio, klimę i inne pierdoły), tylko czasami jest to do¶ć trudne.

oraz jak wygl±da sam jego montaż, no bo mocowanie nie pasuje no
Mocowanie to naprawdę jeden z mniejszych problemów. Dorobić, dospawać ;)

i jak takie co¶ przechodzi przegl±d?
Albo klasycznie (HMM :)), albo z problemami - można (przynajmniej teoretycznie - tzn. nie każdy diagnosta to przełknie) zamontować silnik o 30 procent większej pojemno¶ci i mocy od seryjnego. Powyżej - jeżeli chce się by wszystko było całkowicie legalnie - zaczynaj± się schody w postaci np. pełnych badań homologacyjnych.

Aha, problem całkowicie odpada jeżeli silnik był montowany seryjnie w danym modelu i posiada homologację - czasami to potrafi zaskoczyć (np. Fiat CC 1.4, Polonez 2.0 SOHC z silnikiem Forda ;)).


No i zdaje się jest jeszcze słynny mit "30 dni wstecz" - Użytkownik ma 30 dni czasu od montazu silnika na dokonanie stosownych formalno¶ci urzędowo prawnych. A w razie kontroli policji itp - "- Panie, ja dopiero przedwczoraj ten silnik u szwagra w garazu zamontowal" :

krz

4 Data: Marzec 15 2008 12:43:42
Temat: Re: Jak dopasować silnik?
Autor: JohnyK 

Dnia 2008-03-12, o godz. 21:56:10
"WielkaBakteria."  napisał(a):

Własnie obejrzałem sobie program o kitcarach czyli autakach
składanych z innych aut. Chodzi mi o takÄ… rzecz gdy do karoserii
zakładamy silnik innego auta. No weĽmy czysto hipotetycznie że do
Poloneza chcę wcisnąć silnik BMW :) Oczywiście to bzdura ale tylko to
mi teraz przyszło do głowy. po prostu zastanawiam siÄ™ jak siÄ™ dobiera
odpowiedni silnik oraz jak wyglÄ…da sam jego montaż, no bo mocowanie
nie pasuje no i jak takie coĹ› przechodzi przeglÄ…d?

Wiesz, ja wiem jedno- że mój znajomy wsadził w budÄ™ poloneza silnik
wraz z całym zawieszeniem od lanosa (silnik 1.6). No i tak powstał
pierwszy poldek z napÄ™dem na przód. Ĺ»e siÄ™ naspawał, na wĹ›ciekał...
Jego rzecz. Wyszło. PiÄ™knie wyszło. I jeĽdził. Aż rozwalił.
A badanie techniczne- no cóż, diagnosta obejrzał z zaciekawieniem,
"nie zauważył" braku wału napÄ™dowego i resorów z tyłu. A że spaliny
były w porzÄ…dku to podbił. OczywiĹ›cie był wspomagany przez kolegÄ™ w
tym dziele.  

--

JK

Irish government asked a question to its citizens:
'Is the Polish immigration a serious problem?'
35% respondents said: 'yes, it is a serious problem!'
65% respondents said: 'absolutnie k*rwa żaden!'

Jak dopasować silnik?



Grupy dyskusyjne