Użytkownik "Paweł25" napisał w wiadomości
Chcę kupić samochód zarejestrowany we Francji od Polaka, który przyjechał
nim tutaj na wakacje.
dogadałem się z nim że samochód zostawi w Polsce a sam wróci samolotem.
jak załatwić papiery i jak podpisać umowę żeby wszystko było ok?
Czy najpierw podpisać umowę i on ma z nią jechać wyrejestrować a potem
odesłać czy jakoś inaczej?
Paweł
Dobra rozumiem że trzeba spisać umowę i zastanowić się czy miejsce jej
podpisania podać Polska czy Francja ( i o co chodzi dokładnie z tym PCC czy
macie na myśli PCC-3)
Formularz PCC-1 od dnia 01.01.2007 został zastąpiony przez Formularz PCC-3.
ale jak dalej załatwiać z urzędem celnym podobno tam potrzbny jest dokument
wyrejestrowania?
I co z tablicami? Zostawia mi je, czy bieże żeby wyrejestrować u siebie, a
jak bierze to jak ja mam jeżdzić np. na przegląd.
a i znalazłem jescze taki opis:
Samochody z UniiPo samochód do FrancjiZa brak wiedzy można zapłacić nawet do
700 Euro. Takie mandaty karne wlepiają niemieccy policjanci Polakom, którzy
kupili we Francji samochód i nie dopełnili należnych formalności.Francuska
karta pojazdu (carte grise) po przekreśleniu, nawet jeśli dołączony jest do
niej dowód zakupu lub faktura jest ważna na terenie Francji tylko przez 30
dni. Natomiast od razu traci na ważności gdy danym pojazdem wyjedziemy za
granicę. Pojazdy przeznaczone na eksport muszą być obowiązkowo zaopatrzone w
specjalne tablice W Export oraz dokument o tej samej nazwie. Jedno i drugie
można nabyć w prefekturach za 33 Euro. Na wydanie czeka się od 1 do 2 dni od
chwili złożenia wniosku.Uwaga! Jeżeli auto jest uszkodzone, urzędnik może
umieścić na carte grise zapis circulation intredite, czyli jazda zabroniona.
To oznacza, że takim autem w ogóle nie wolno się poruszać po drogach, tak we
Francji jak za granicą. Można je przewieźć jedynie na lawecie.Karta pojazdu
W Export (carte grise Export) zachowuje ważność przez okres miesiąca i
zawiera nazwę kraju przeznaczenia oraz dane nowego właściciela. Uwaga, na
pojazdy, które nie mają oryginalnej carte grise (bo np. uległy poważnemu
wypadkowi), jako niedopuszczone do ruchu, nie dostaniemy kary W Export.
Takie samochody trzeba przewozić na lawecie.Niemieckie prawo zabrania
poruszania się pojazdami z przekreśloną kartą pojazdu. Doskonale wiedzą o
tym niemieccy policjanci. Ponoć niektórzy z nich, zwłaszcza z terenów byłej
NRD, specjalnie czają się na Polaków sprowadzających samochody z Francji.
Mandaty wlepiają bardzo wysokie, zwykle wynoszą od 450 do 700 Euro. Ponadto
dany pojazd jest unieruchamiany i dalej do polskiej granicy można go
przewieźć tylko na lawecie.Poza tablicami i nową kartą pojazdu musimy
jeszcze pomyśleć o międzynarodowym ubezpieczeniu. Koszt takiej polisy zależy
od liczby dni na jaką jest wystawiana. Przykładowo, za 5 dni zapłacimy 93
Euro, za 8 dni - 100 Euro, za 15 dni - 115 Euro.