Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika
1 | Data: Pa?dziernik 28 2011 17:30:58 |
Temat: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | |
Autor: kakmar | Jako ¿e robi siÄ™ coraz ciemniej i zimniej, a wyjazd mam prawie 2 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 19:44:42 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Tytus z domQ | Siemka 3 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 20:33:51 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 28.10.2011 Tytus z domQ napisa³/a: SiemkaA jakieÅ› powa¿niejsze pomys³y? -- kakmaratgmaildotcom 4 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 23:59:41 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Wojtek | kakmar wrote: Dnia 28.10.2011 Tytus z domQ napisa³/a:Daj spokoj, bedziesz se tabelke z rozpiska na bak przyklejal? Napisali juz, nie palowac na poczatku... 5 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 19:49:09 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: doomin13 | Zajebisty dylemat :))) 6 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 20:34:53 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 28.10.2011 doomin13 napisa³/a: Zajebisty dylemat :)))No ba, egzystencjonalny niemal¿e. -- kakmaratgmaildotcom 7 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 19:52:44 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: juhass | W dniu 2011-10-28 19:30, kakmar pisze: Jako ¿e robi siÄ™ coraz ciemniej i zimniej, a wyjazd mam prawie Najlepiej to bÄ™dzie jechać normalnie, a przed jazdÄ… zapalić moto, niech sobie popracuje, choćby te 30s- minutÄ™. Pó¼niej spokojnie jechać zmieniajÄ…c biegi nie za wczeÅ›nie ani za pó¼no, dać siÄ™ rozgrzać motocyklowi. Gdy temperatura p³ynu ch³odniczego osiÄ…gnie te 70-90st, mo¿na Å›mielej odkrÄ™cać, ale z pe³nym pa³owaniem dobrze poczekać jeszcze troszkÄ™, gdy¿ olej na ogó³ grzeje siÄ™ wolniej od p³ynu w ch³odnicy. -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice 8 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 20:42:24 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 28.10.2011 juhass napisa³/a:
No ale kiedy w³aÅ›nie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu, no ka¿dy jest trochÄ™ inaczej normalny. WiÄ™c majÄ…c te 80, mam jechać na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciÄ…¿ać? -- kakmaratgmaildotcom 9 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 17:59:44 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Pete | On 10/28/2011 3:42 PM, kakmar wrote: No ale kiedy w³aÅ›nie zmieniać te biegi? Bo normalnie to, jakby tu, Na wstecznym najlepiej te 80 jechac. Zajrzyj do instrukcji - bedziesz wiedzial przy jakich predkosciach/obrotach zmieniac jesli naprawde to taki dylemat dla ciebie i sam nie potrafisz tego ocenic. Pete 10 |
Data: Pa?dziernik 29 2011 02:44:39 | Temat: Re: Jak nie obci±¿aæ zimnego silnika | Autor: Wojtek | Pete wrote: On 10/28/2011 3:42 PM, kakmar wrote: :) -- Wojtek Sobociñski Raz na rowerze, raz na motorze :D 11 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 22:38:01 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 28.10.2011 Pete napisa³/a:
Patrz mam jakiÅ› niedorobiony model, bez wstecznego.
W instrukcji nic konkretnego nie znalaz³em, znaczy jest jak ustawić zawieszenie itp. Nie ma niestety napisane przy jakich obrotach najlepiej rozgrzewać silnik. WiÄ™c skoro wiesz, to podziel siÄ™ proszÄ™ tÄ… wiedzÄ… z mniej kumatym kolegÄ…. -- kakmaratgmaildotcoma 12 |
Data: Pa?dziernik 29 2011 01:55:14 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: marider | W dniu 2011-10-28 22:42, kakmar pisze: WiÄ™c majÄ…c te 80, mam jechać na 1, 2 czy 3, co by go nadmiernie nie obciÄ…¿ać? Na 1ce az do odciecia, pi razy drzwi 170km/h i wiecej w nowoczesnych motocyklach i nie pekaj, panewka Ci sie nie obroci, chyba ze masz kawal sraki... ;) Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki 13 |
Data: Pa?dziernik 29 2011 08:34:07 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: AZ | On 2011-10-28, marider wrote: No i po co ten lans? W Kawasaki przynajmniej sie cylindry nie koncza po 50 kkm... -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Pa?dziernik 29 2011 16:30:26 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika [OT] | Autor: marider | W dniu 2011-10-29 10:34, AZ pisze: On 2011-10-28, wrote: Pokaz przyklad ;] Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki 15 |
Data: Pa?dziernik 29 2011 20:55:52 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika [OT] | Autor: AZ | On 2011-10-29, marider wrote: OIDP to Piomay opisywal na grupie. Podpytaj. Jezeli pytasz o przyklad Kawasaki to jest moje - 90 kkm i kompresja 90% tego co mowi serwisowka. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 15:39:40 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika [OT] | Autor: Tytus z domQ | Siemka 17 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 15:50:34 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika [OT] | Autor: Songoku |
No - jak sie zsumuje wszystkie 3 co pracuja to tak wyjdzie... :) -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black 18 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 22:20:42 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 28.10.2011 marider napisa³/a: W dniu 2011-10-28 22:42, kakmar pisze: Moje 0,6 motocykla tyle na 1 nie da rady. Ale s³ysza³em te¿ ¿e optymalnie jest je¼dzić miÄ™dzy obrotami maks momentu i mocy. Tylko ¿e rondka w centrum handlowym gdzie mi po drodze po bu³ki to doæ ma³e sÄ… i co na to reszta ruchu po mieÅ›cie i piesi, no bo ¿e staruszki nie dadzÄ… rady to ju¿ wiem. -- kakmaratgmaildotcom ;) - tak to dla ciÄ™¿kokumatych 19 |
Data: Listopad 01 2011 08:46:28 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Marcin N | W dniu 2011-10-28 22:42, kakmar pisze: Dnia 28.10.2011 napisa³/a: WidzÄ™, ¿e to nie ¿arty. Je¼dzij miÄ™dzy 3-4 tys obrotów. Zapewne wiesz, jakie sÄ… minimalne nieszarpiÄ…ce obroty i nie schod¼ poni¿ej nich. NieprawdÄ… jest, ¿e w ka¿dych warunkach optymalnie jest je¼dzić miÄ™dzy maksymalnym momentem i mocÄ…. 20 |
Data: Pa?dziernik 28 2011 20:11:12 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Songoku | Ja tam wsiadam i jadÄ™ normalnie i raczej na prÄ™dkoæ nie zwracam uwagi tylko na obroty. Zmieniam przy jakiÅ› 4-5 krpm (poczÄ…tek skali) Tyle. -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black 21 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 22:08:16 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 28.10.2011 Songoku napisa³/a: No i myÅ›lisz ¿e to tak dobrze obciÄ…¿ać niedogrzany silnik wysokim biegiemJa tam wsiadam i jadÄ™ normalnie i raczej na prÄ™dkoæ nie zwracam uwagi na tak ma³ych obrotach? Tak tylko pytam. -- kakmaratgmaildotcom 22 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 23:49:45 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Songoku |
No i myÅ›lisz ¿e to tak dobrze obciÄ…¿ać niedogrzany silnik wysokim biegiem MyÅ›lÄ™, ¿e na pewno nie jest dobrze pa³ować pod 10 krpm jak olej jeszcze nie dogrzany i w³aÅ›ciwoÅ›ci nie trzyma. Poza tym imo niedogrzanie silnika to kwestia raczej smarowania a nie zimnego t³oka, wa³u i g³adzi cylindrowej. A jeÅ›li smarowanie to nale¿y mniej silnik obracać, ¿eby nie zerwać filmu olejowego. Nie jestem mechanikiem, tak na ch³opski rozum kminiÄ™... -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black 23 |
Data: Listopad 01 2011 00:45:35 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 31.10.2011 Songoku napisa³/a: W³aÅ›nie to jest kwintesencjÄ… mojego dylematu ;). Masz ni¿sze obroty i wiÄ™kszÄ… pracÄ™ ze wzglÄ™du na prze³o¿enie którÄ… musi wykonać nierozgrzany silnik. Albo wysokie obroty, wiÄ™ksze ciÅ›nienie oleju i mniejszÄ… pracÄ™ do wykonania aby utrzymać te 80. Dodatkowo szybciej siÄ™ rozgrzeje na wy¿szych obrotach. WiÄ™c jak lepiej? -- kakmaratgmaildotcom 24 |
Data: Listopad 01 2011 10:22:23 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Songoku | W³aÅ›nie to jest kwintesencjÄ… mojego dylematu ;). Masz ni¿sze obroty JakÄ… wiÄ™kszÄ… pracÄ™? Czy Ci t³oki trzeszczÄ… na niski obrotach? Chyba nie, jest niebezpieczeÅ„stwo, ¿e panwewki siÄ™ obrócÄ… - te¿ nie. wiÄ™c imo obciÄ…¿eniu nic do tego. Co do ciÅ›nienia oleju to siÄ™ nie wypowiadam bo nie wiem kiedy pompa ma najwiÄ™kszÄ… sprawnoæ. Mo¿e jest jak z turbinÄ… - wstaje przy okreÅ›lonych obrotach a pó¼niej pompuje ju¿ sta³e do³adowanie - nie wiem. Nigdy nie spotka³em siÄ™ z twierdzeniem, ¿e zimny silnik ma l¿ej jak siÄ™ go wy¿ej krÄ™ci...Z tym szybkim rozgrzewaniem to równie dobrze mo¿esz odkrÄ™cić manetkÄ™ na maxa przez 1 min przed jazdÄ… - silnik siÄ™ ogrzeje szybciej - pytanie jak d³ugo po¿yje przy takim traktowaniu? Wszyscy jak jeden mÄ…¿ mówiÄ… Ci, ¿e mniejsze obroty na zimnym silniku to zdrowie silnika. Zrobisz jak zechcesz... -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black 25 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 04:43:33 | Temat: Re: Jak nie obci±¿aæ zimnego silnika | Autor: Ryback | On 28 Pa¼, 18:30, kakmar wrote: Jako ¿e robi siê coraz ciemniej i zimniej, a wyjazd mam prawie Widzisz bo jakby¶ sobie sprawi³ du¿ego bandyte olejeka to by¶ tego dylematu nie mia³ i przed wyjazdem musia³by¶ go dobrze rozgrzaæ - bez rozgrzania nie ruszy nawet z miejsca :P a je¶li pojecha³ to oznacza ni mniej nie wiêcej, ¿e siê ju¿ ogrza³ i mo¿na ¶mia³o pa³owaæ ;) dla sceptyków: mi jest z nim dobrze! 26 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 13:14:31 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Kuczu | W dniu 2011-10-30 12:43, Ryback pisze: Widzisz bo jakbyÅ› sobie sprawi³ du¿ego bandyte olejeka to byÅ› tego Znaczy masz popsuty motocykl. Wszystkie olejaki ktorymi jezdzilem nie mialy tego problemu. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 27 |
Data: Pa?dziernik 30 2011 21:10:11 | Temat: Re: Jak nie obci±¿aæ zimnego silnika | Autor: Sir Piernik | Ryback pisze: Widzisz bo jakby¶ sobie sprawi³ du¿ego bandyte olejeka to by¶ tego Oj tam, oj tam. Na ssaniu daje rade. Ale jak na dlugiej prostej wylaczysz ssanie to faktycznie, jak zapomnisz wlaczyc ponownie na swiatlach to potem obciach! Silnik gasnie gdy probujesz ruszyc :) Albo na tej prostej sprobujesz nieopatrznie cos wyprzedzic.... Brrr!! Pozdrawiam Sir Piernik Betvelwe 28 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 22:06:06 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 30.10.2011 Ryback napisa³/a:
Mia³em motóry z wajchÄ… ssania, w tym ch³odzony wiatrem, ale ¿aden a¿ tak siÄ™ nie zachowywa³. CieszÄ™ siÄ™ ¿e Ci siÄ™ podoba. Niestety jak dla mnie to s³aby sprzÄ™t, na niedzielne wycieczki raczej nie je¿d¿Ä™, a wizja codziennego pchania takiego kloca zanim siÄ™ rozgrzeje nijak do mnie nie przemawia. Czekać tym bardziej nie mogÄ™. -- kakmaratgmaildotcom 29 |
Data: Pa?dziernik 31 2011 16:47:21 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: wide open | On 10/28/2011 10:30 AM, kakmar wrote:
Kilka faktow: - 80-90% zuzycia silnika nastepuje podczas zminego startu - 10-15 sekund od czasu startu silnika, zajmuje wytworzenie odpowiedniego cisnienie oleju - moje pierwsze moto, kilofazer, palowalem na zimno przez pare lat, mam teraz 80kkm+ i bierze mi olej dosc konkretnie (choc kompresja jest w miare ok). Dla porownania, znam osobe, ktora na taki samym egzemplarzu ma juz pona 320kkm i wszytko jest okay. Najlepiej sprawdz na jakims supersporcie z termometrem silnika, i po prostu zobacz, ile czasu zajmuje rozgrzanie silnika to temperatury operacyjnej. To otwiera oczy. Pozr, A. 30 |
Data: Listopad 01 2011 00:39:32 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: kakmar | Dnia 31.10.2011 wide open napisa³/a: On 10/28/2011 10:30 AM, kakmar wrote: OK, i tyle czekam zanim ruszÄ™. - moje pierwsze moto, kilofazer, palowalem na zimno przez pare lat, mam No nie pa³ujÄ™ na zimno, chodzi mi o praktycznÄ… obserwacjÄ™, silnik na wysokich obrotach i niskim biegu wydaje siÄ™ być mniej obciÄ…¿ony ni¿ na niskich obrotach i wy¿szym biegu. I tego dotyczy powa¿na czÄ™æ pierwotnego pytania.
Mam na wyÅ›wietlaczu temperaturÄ™ p³ynu, dodatkowe mierzenie temperatury oleju wydaje siÄ™ być lekkÄ… przesadÄ…. StÄ…d pytanie, czy nie lepiej dopóki silnik siÄ™ nie rozgrzeje utrzymywać wy¿sze obroty na ni¿szym biegu aby zmniejszyć obciÄ…¿enie silnika i przyÅ›pieszyć osiÄ…gniÄ™cie optymalnej temperatury? Bo jednak ka¿de przyÅ›pieszenie na ni¿szych obrotach bardziej obciÄ…¿y silnik. -- kakmaratgmaildotcom 31 |
Data: Listopad 01 2011 08:52:12 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: Marcin N | W dniu 2011-11-01 01:39, kakmar pisze: Mam na wyÅ›wietlaczu temperaturÄ™ p³ynu, dodatkowe mierzenie temperatury Co Ty tak z tym obciÄ…¿eniem? ObciÄ…¿enie nie zale¿y od obrotów, ale od tego, do jakiej pracy zmuszasz silnik. Å»eby SAMOCHÓD jecha³ jednostajnie z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 70 km/h potrzebna jest moc zaledwie oko³o 11 KM. Nie chcesz obciÄ…¿ać zimnego silnika - nie odkrÄ™caj gwa³townie gazu i nie próbuj dynamicznie przyspieszyć. 32 |
Data: Listopad 01 2011 09:34:20 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: TaDzik | W dniu 01-11-2011 01:39, kakmar pisze: No nie pa³ujÄ™ na zimno, chodzi mi o praktycznÄ… obserwacjÄ™, silnik na JeÅ›li silnik jest zimny to 'obciÄ…¿eniem' dla niego sÄ… wysokie obroty. OczywiÅ›cie zbyt niskie te¿ nie s³u¿Ä… zarówno zimnemu jak i rozgrzanemu silnikowi. Ja rozpoczynajÄ…c jazdÄ™ utrzymujÄ™ najmniejsze ale równomierne obroty silnika (bez szarpania) i mam nadziejÄ™, ¿e w ten sposób najmniejszÄ… krzywdÄ™ mu robiÄ™ :) Potwierdzi ktoÅ›? Zaprzeczy? -- Pozdro TaDzik 33 |
Data: Listopad 01 2011 22:07:11 | Temat: Re: Jak nie obciÄ…¿ać zimnego silnika | Autor: wide open | On 10/31/2011 05:39 PM, kakmar wrote: - moje pierwsze moto, kilofazer, palowalem na zimno przez pare lat, mam Ja tez chcialem Ci posluzyc praktyczna oberwacja, A mianowicie, ze silnik palowany na wysokich obrotach na zimno bierze mi olej po 80kkm kiedy taki sam po 300kkm dziala sobie zupelnie okay. Pozdr, A. |