Grupy dyskusyjne   »   Jak optymalnie przyspieszać ?

Jak optymalnie przyspieszać ?



1 Data: Czerwiec 11 2010 08:26:46
Temat: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

No i mam problem.

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysiącach obr. Byłem przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniając bieg wcześniej, niż żyłując na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi. Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe. Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu na obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo idzie z wyższych obrotów na czwórce.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.


--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl



2 Data: Czerwiec 11 2010 00:00:38
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Adam Adamaszek 

On 11 Cze, 08:26, "Katanka"  wrote:

Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu,
wtedy przyspieszenie będzie większe. Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu na
obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo idzie z
wyższych obrotów na czwórce.

Znajomy mial racje. W ogromnym skrocie - za wielkosc przyspieszenia
odpowiada moment na kolach, ktory sie wprost przeklada na iloczyn
obrotow i momentu obrotowego na wale silnika (inaczej mowiac, iloczyn
ten to moc silnika). Ergo, przyspieszenie masz najwieksze przy
wysokich obrotach (bo moc wprost proporcjonalnie od nich zalezy).

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne
części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150
może już byc znaczna różnica.

Nie musisz mierzyc, wystarczy zrozumiec teorie. Jesli bardzo chcesz -
GTECH (czy jak to sie tam pisze). Poszukaj na forum streetracing.

pozdro
Adam

3 Data: Czerwiec 11 2010 09:03:38
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu
do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był
najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy
6,5 tysiącach obr. Byłem przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniając
bieg wcześniej, niż żyłując na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak
jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.

Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli zmienisz
bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w maksymalnym momencie,
to jednak na kolach drastycznie spada ten moment, przez co przyspieszenie
spada... To chyba podstawowe prawa fizyki...

Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
momentu/mocy, to ciagnij do samego konca, bo przez zmiane biegu tracisz
czas przez sama czynnosc, a do tego jak wyzej wspomnialem przelozenie
zmniejsza moment... co w efekcie daje gorszy czas...

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne
części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150
może już byc znaczna różnica.

Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi calkiem
sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...

Pozdrawiam
Brzezi

4 Data: Czerwiec 11 2010 09:23:53
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Brzezi wrote:

pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na
niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo
moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest
odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysiącach obr. Byłem
przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniając bieg
wcześniej, niż żyłując na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak
jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam
biegi.

Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli
zmienisz bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w
maksymalnym momencie, to jednak na kolach drastycznie spada ten
moment, przez co przyspieszenie spada... To chyba podstawowe prawa
fizyki...

Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
momentu/mocy, to ciagnij do samego konca,

Nie ma spadku, a nawet jest znaczący wzriost (nagły skok mocy) po chipie przy około 6 tysiącach.

Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.

No to teraz trzeba to zmierzyć. Najlepiej kamera umocowana do zagłówka pasażera ze wskazaniem czasu i skierowana na obrotomierz i prędkościowmierz.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

5 Data: Czerwiec 11 2010 10:26:21
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Arek M 


Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.


Nie sugerowalbym sie tym, jak zmienia biegu automat w grze konsolowej :D

BTW: Pamietaj, ze przełączając ręcznie biegi w tej samej grze uzykasz lepsze czasy :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

6 Data: Czerwiec 11 2010 12:05:35
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Robert_J 

Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK ;-)))

7 Data: Czerwiec 11 2010 12:09:33
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Robert_J wrote:

Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

8 Data: Czerwiec 11 2010 11:13:03
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: kamil 



"Katanka"  wrote in message

Robert_J wrote:
Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez dowiesz sie od kolegi? :/




Pozdrawiam
Kamil

9 Data: Czerwiec 11 2010 12:16:22
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

kamil wrote:

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może
dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
dowiesz sie od kolegi? :/

Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to myślałem, że tak trzeba.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

10 Data: Czerwiec 11 2010 11:26:44
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: kamil 



"Katanka"  wrote in message

kamil wrote:

W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może
dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
dowiesz sie od kolegi? :/

Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to myślałem, że tak trzeba.

Optymanie nie musi znaczyc "najszybciej". Zauwaz, ze przy 4500 dopiero osiagasz max moc i masz ja praktycznie do samego odciecia.. Momentem nie sugeruj sie az tak bardzo, bo to ma znaczenie przy ciagnieciu 30-tonowej naczepy a nie wyscigach spod swiatel. Jakos diesle z duzym momentem nie wygrywaja na 1/4 mili. :)



Pozdrawiam
Kamil

11 Data: Czerwiec 12 2010 01:20:37
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

Katanka pisze:

Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
dowiesz sie od kolegi? :/

Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika.

Bo poziom wiedzy, którzy reprezentują niektórzy "fachowcy" jest powalający.

Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do fachowca.

12 Data: Czerwiec 11 2010 23:23:09
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: to 

Tomasz Pyra wrote:

Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że
mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi
legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do
fachowca.

No właśnie, nie mam już siły "nawracać" znajomych którzy twierdzą, że
najlepszy czas do setki w TD osiąga się zmieniając bieg przy 3500 rpm...

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

13 Data: Czerwiec 12 2010 01:48:26
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

to pisze:

Tomasz Pyra wrote:

Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że
mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi
legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do
fachowca.

No właśnie, nie mam już siły "nawracać" znajomych którzy twierdzą, że najlepszy czas do setki w TD osiąga się zmieniając bieg przy 3500 rpm...

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

14 Data: Czerwiec 12 2010 00:10:23
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: to 

Tomasz Pyra wrote:

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

I jak to uzasadniał? ;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

15 Data: Czerwiec 12 2010 07:46:02
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

to pisze:

Tomasz Pyra wrote:

"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.

I jak to uzasadniał? ;)


No jak to jak? ;)
Maksymalny moment obrotowy tam się znajdował.
A jak powszechnie wiadomo, maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie.
W okolice maksymalnej mocy należy na obrotomierzu zapuszczać się jedynie jeżeli chce się jechać z prędkością maksymalną.

16 Data: Czerwiec 12 2010 10:29:13
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: to 

Tomasz Pyra wrote:

No jak to jak? ;)
Maksymalny moment obrotowy tam się znajdował.

:-)

A jak powszechnie wiadomo,
maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie. W okolice maksymalnej
mocy należy na obrotomierzu zapuszczać się jedynie jeżeli chce się
jechać z prędkością maksymalną.

Napisz na jakimś forum, że to nieprawda, to Cię prawie oplują. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

17 Data: Czerwiec 11 2010 12:31:08
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Robert_J 

On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.

A rozumiesz znaczenie słowa "optymalnie"? Przyspieszania do odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy" ;-))). Swego czasu sporo jeździłem porsche 944 (zresztą nadal stoi). Tam też można było przyspieszać do odcięcia, co zresztą nieraz praktykowałem. Tylko ja bym taką jazdę nazwał raczej "efektywną" (choć lepiej "efektowną") niż "optymalną". Auto paliło chyba koło 20 litrów, a nawet więcej, podczas gdy jadąc normalnie dwa razy mniej ;-)))

18 Data: Czerwiec 11 2010 12:53:40
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

19 Data: Czerwiec 11 2010 13:01:31
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

MadMan wrote:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 12:31:08 +0200, Robert_J napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

20 Data: Czerwiec 11 2010 13:07:00
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

21 Data: Czerwiec 11 2010 13:20:28
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

MadMan wrote:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do.

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

22 Data: Czerwiec 11 2010 14:00:42
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 13:20:28 +0200, "Katanka"  said:

MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do.

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Od takiej jazdy?
Tak, tak samo jak cała reszta.
Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze...
;-)

--
Bydlę

23 Data: Czerwiec 11 2010 14:03:36
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Bydlę wrote:

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając,
ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Od takiej jazdy?
Tak, tak samo jak cała reszta.
Ale to nie powinno cię martwić, bo priorytetem jest jak najszybsze...
;-)

Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

24 Data: Czerwiec 11 2010 16:48:03
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: elmer radi radisson 

On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote:

Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)


--

memento lorem ipsum

25 Data: Czerwiec 11 2010 18:51:56
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 16:48:03 +0200, elmer radi radisson  said:

On 2010-06-11 14:03, Katanka wrote:

Zresztą to nie zdaża się często. Kilka razy w tygodniu maks.

Mozna tez po prostu sie nie dawac podpuszczac innym wspolstaczom ;)

Niektórzy zrobią wszystko, by wydłużyć penisa...
;-)






--
Bydlę

26 Data: Czerwiec 11 2010 14:32:03
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: kamil 



"Katanka"  wrote in message

MadMan wrote:
Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:01:31 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszania do
odcięcia nijak nie da się zaliczyć do "optymalnej jazdy"

Jak najbardziej można. Zależy jaki sobie zestaw kryteriów obierzesz.

Chodzi o najszybszy start spod świateł głównie.

No to tak jak ci piszą - do odcięcia albo prawie do.

Wszystko jasne, bardzo dziekuję :)

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach zakładając, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko 500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi. :)




Pozdrawiam
Kamil

27 Data: Czerwiec 11 2010 15:44:10
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

kamil wrote:

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach
zakładając, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko
500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi.
:)

Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

28 Data: Czerwiec 11 2010 15:28:04
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: kamil 



"Katanka"  wrote in message

kamil wrote:

PS. silnik duzo dostaje po dupie na tak wysokich obrotach
zakładając, ze olej leję bardzo wysokiej klasy?

Ze szkla nie jest, po to byl zaprojektowany. Najwyzej przejedzie tylko
500.000km zamiast 600.000km, co jak sie domyslam bardzo cie zmartwi.
:)

Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.

Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej pozyje.




Pozdrawiam
Kamil

29 Data: Czerwiec 12 2010 01:22:07
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

kamil pisze:

Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.

Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej pozyje.

No i po butowaniu turbinę trzeba obowiązkowo wystudzić, czyli nie gasić szybko silnika, jak parkujesz to poczekaj jakiś czas na wolnych obrotach.

30 Data: Czerwiec 11 2010 10:07:02
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Mariusz Chwalba 

On Fri, 11 Jun 2010 09:03:38 +0200, Brzezi  wrote:

[...]

Mozesz sobie sprawic takie urzadzonko: G-tech akcelerometr, potrafi  calkiem
sporo, zaleznie jaki model wybierzesz...

W wersji budżetowej GPS Performance na GPS/PDA. Trial też potrafi wykresy
porównawcze zrobić.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

31 Data: Czerwiec 11 2010 09:10:59
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

Katanka pisze:

Wczoraj jednak jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi. Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.

Na 1, 4 i każdym innym również.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem
Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika, bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry).

Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100

Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

32 Data: Czerwiec 11 2010 09:31:27
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Tomasz Pyra wrote:

Katanka pisze:
Wczoraj jednak jechałem ze
znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i
3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.

Na 1, 4 i każdym innym również.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem
Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc
to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry).

Pewnie to są
dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100

Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.



--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

33 Data: Czerwiec 11 2010 09:47:33
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Gabriel'Varius' 


PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

34 Data: Czerwiec 11 2010 10:05:39
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Arek M 


PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

35 Data: Czerwiec 11 2010 10:08:22
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Arek M wrote:

ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba
tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka
ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z
drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund
szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)

Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

36 Data: Czerwiec 11 2010 10:21:45
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Arek M 


Poszukaj sobie odcinka "jazda polska" z TVN Turbo z tamtego chyba
tygodnia. Robili test co prawda pomiar stoperem i z przymruzeniem oka
ale stary poczciwy Escort po wywaleniu wszystkiego lacznie z
drzwiami i klapami :-) przejechal odcinek testowy o kilka sekund
szybciej niz wersja nazwijmy to "cywilna" :-)

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)

Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!

Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

37 Data: Czerwiec 11 2010 07:16:45
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Dycco 

On 11 Cze, 10:21, Arek M  wrote:

>> A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
>> jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)
> Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!
Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :)

Nie zyskała, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na
prostej. Problem w tym, że po odjęciu masy, pogorszyła się jego
trakcja, przez co zakręty były pokonywane wolniej.

Dycco

38 Data: Czerwiec 12 2010 01:12:21
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

Dycco pisze:

On 11 Cze, 10:21, Arek M  wrote:

A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)
Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!
Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :)

Nie zyskała, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na
prostej. Problem w tym, że po odjęciu masy, pogorszyła się jego
trakcja, przez co zakręty były pokonywane wolniej.

Też bardzo dziwne i raczej spodziewałbym się jakiegoś błędu w testowaniu.

Oczywiście są pewne warunki które należałoby spełnić dodatkowo - np. wybebeszając jakiś kratkowóz (z tylnym zawieszeniem obliczonym na bardzo dużą ładowność), warto też zainteresować się czy po zrobieniu lekkiego tyłu nie będzie sie odbijał jak piłka.

39 Data: Czerwiec 11 2010 09:43:29
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie)

Hehe, na fizyce widać spałeś :)
42 kilo mniej.

po wizycie w kibelku. (...)
Duzo daje takie zmniejszenie masy.

W aucie może nie ma to aż tak dużego znaczenia, ale na rowerze bez
wizyty w kibelku jest sporo gorzej :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

40 Data: Czerwiec 11 2010 09:47:58
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

MadMan wrote:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200, Katanka napisał(a):

Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie)

Hehe, na fizyce widać spałeś :)

Nie spałem, tylko nie chodziłem ;) No ale 40kg to i tak sporo.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

41 Data: Czerwiec 11 2010 10:30:52
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Gabriel'Varius' 


PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.
Nie chialo mi sie tego czytac w calosci ale mniej wiecej w polowie masz copy/paste z innego forum odnosnie odchudzania auta:
http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847&start=0&sid=d7c208699fb51b8c188ca3a137c8102d
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

42 Data: Czerwiec 11 2010 17:24:43
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: M.H. 

W dniu 2010-06-11 09:31, Katanka pisze:

Tomasz Pyra wrote:
Katanka pisze:
Wczoraj jednak jechałem ze
znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i
3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.

Na 1, 4 i każdym innym również.

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem
Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc
to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry).

Pewnie to są
dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100

Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół
przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy
benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z
niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w
majtkach i po wizycie w kibelku.
Jeszcze zależy czy mała kupa, czy duża ...

Wywalam niepotrzebne ogumienie,
dywaniki (10kg mniej).
Te dywaniki to jakieś z ołowiu ?
Duzo daje takie zmniejszenie masy.

Łatwo oszacowć:
Liczmy, że wywalisz tego wszystkiego ze  m = 100 kg.  Powiedzmy, że masa samochodu przed wywaleniem tego to M = 1600 kg
Ponieważ siła F = rozpędzająca samochód się nie zmienia, więc

F = Ma = (M-m)*a1 , gdzie a1 to przysp po odchudzeniu.
Czyli a1/a = M/(M-m), dla naszych danych to jest około 16/15 czyli jakieś 6.7% lepiej. Lepiej wywal klimę, siedzenia, i co tam jeszcze jest
takie ciężkie ;)

43 Data: Czerwiec 11 2010 17:45:02
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

Katanka pisze:

Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy. Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

Można z niej wyczytać że warto kręcić do odcięcia.

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg). Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

44 Data: Czerwiec 11 2010 17:47:46
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

45 Data: Czerwiec 12 2010 00:46:50
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

Katanka pisze:

Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.


No to kloc jakiś straszny.
Kiedyś w Mondeo (ale to rocznik 98 był) woziłem kratę od podłogi do sufitu i ważyła może 5-7kg.

25kg to waży taka średnio rozbudowana klatka stalowa do niedużego samochodu rajdowego :)

46 Data: Czerwiec 12 2010 18:46:47
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Jurand 


Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości

Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg...

Jurand.

47 Data: Czerwiec 12 2010 22:07:51
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Jurand wrote:

Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości

Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg...

Komplet dywaników + mata do bagaznika + gasnica + trójkąt + klucze + ubranie + obiadek :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

48 Data: Czerwiec 14 2010 11:33:56
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

Jurand pisze:


Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości
Tomasz Pyra wrote:

Proporcjonalnie do masy samochodu.
Tyle że co to za krata co waży 25kg?

Na oko ta od homologacji ciężarowej tyle waży.

Sie nie ma Panie co dziwić, skoro komplet dywaników waży 10 kg...

No to jakoś tak jest że we wszystkie wyciągane części wydają się ważyć strasznie dużo.

Na cytowanym już forum Citroena u kogoś pogobnie:
http://www.citroenax.info/printview.php?t=1847

Tylna kanapa 60-80kg... Chyba jakieś meble gdańskie tam miał z tyłu ;)

49 Data: Czerwiec 12 2010 21:52:03
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: to 

Katanka wrote:

PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w
majtkach i po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie,
dywaniki (10kg mniej). Duzo daje takie zmniejszenie masy.

Pewnie wszyscy będą Ci pisać że to nie ma znaczenia i że jesteś głupi, a
ja sprawdziłem kiedyś jaka jest różnica pomiędzy autem z prawie pustym
bakiem i pełnym hamując je na drodze bez zmiany parametrów (czyli z
wpisaną za każdym razem tą samą masą). Wyszło na to, że 35 kg mniej to
dla osiągów mniej więcej tyle, co kilka koni więcej.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

50 Data: Czerwiec 17 2010 16:04:12
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: ąćęłńóśźż 

Z bakiem jest taki kłopot, że paliwo jednak nie jest przymocowane sztywno, a przelewa się.


-- -- -

| Pewnie wszyscy będą Ci pisać że to nie ma znaczenia i że jesteś głupi, a ja sprawdziłem kiedyś jaka jest różnica pomiędzy autem z
prawie pustym bakiem i pełnym hamując je na drodze bez zmiany parametrów.

51 Data: Czerwiec 11 2010 00:26:24
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tatanka 

On 11 Cze, 08:26, "Katanka"  wrote:

Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu na
obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo idzie z
wyższych obrotów na czwórce.



Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu.
Jesli na III ciagniesz do 6krpm to po zmianie na IV silnik wkreci sie
przy tej predkosci pewnie do jakichs 3,5-4krpm. Przed puszczeniem
sprzegla musisz wcisnac tyle gazu zeby takie obroty jakie beda po
zmianie biegu silnikowi zapewnic. A nawet troche wyzsze, bo spadna pod
obciążeniem (czyli jak sprzeglo puscisz).

52 Data: Czerwiec 11 2010 09:33:44
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Tatanka wrote:

Jesli szarpniecie to znaczy ze za malo gazu dajesz po zmianie biegu.
Jesli na III ciagniesz do 6krpm to po zmianie na IV silnik wkreci sie
przy tej predkosci pewnie do jakichs 3,5-4krpm. Przed puszczeniem
sprzegla musisz wcisnac tyle gazu zeby takie obroty jakie beda po
zmianie biegu silnikowi zapewnic. A nawet troche wyzsze, bo spadna pod
obciążeniem (czyli jak sprzeglo puscisz).

Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

53 Data: Czerwiec 11 2010 11:37:24
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: red 

On 2010-06-11 09:33:44 +0200, Katanka said:

Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

Powinno być podtrzymanie obrotów. Już w starszych modelach aut (piszę nawet konkretnie o Mondeo ST200 czy Cougarze), był taki efekt, że kręcisz, wciszkasz sprzęgło do zmiany biegu i powinno Ci przez kilka chwil utrzymywać obroty, dzięki temu nie szarpiesz autem, nie niszczysz sprzęgła i w rezultacie efektywniej przyśpieszasz. Z początku jak się nie potrafi jeźdźić z tym, to właśnie takie dziwne wrażenie jest. No chyba, że miałeś na myśli coś z goła innego :)

54 Data: Czerwiec 12 2010 01:05:43
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

Katanka pisze:

Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie. Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej. Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)

Raczej po prostu sprzęgło nie potrafi przenieść momentu który występuje przy strzale ze sprzęgła.

U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie.
Już się powoli zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać delikatniej.

55 Data: Czerwiec 11 2010 23:26:05
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: to 

Tomasz Pyra wrote:

U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie. Już się powoli
zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a
okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać
delikatniej.

Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawniłem", żeby zmiana biegów
z międzygazem wychodziła jak trzeba. Może da się włożyć jakieś lepsze
sprzęgło albo to co jest przerobić?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

56 Data: Czerwiec 12 2010 01:52:46
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Tomasz Pyra 

to pisze:

Tomasz Pyra wrote:

U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie. Już się powoli
zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a
okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać
delikatniej.

Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawniłem", żeby zmiana biegów z międzygazem wychodziła jak trzeba. Może da się włożyć jakieś lepsze sprzęgło albo to co jest przerobić?

Gdyby bardzo chcieć, to pewnie by się dało. Pytanie o koszty.

Pewnie głównym problemem jest za mała średnica tarcz sprzęgła, a tego się łatwo nie powiększy.

Do tego tam jest chyba dwumasa, więc w ogóle mało miejsca na jakąkolwiek rzeźbę. Można próbować wzmocnić docisk, ale cudów i palenia gumy przy zmianie na 3 bieg bym się nie spodziewał.

57 Data: Czerwiec 11 2010 09:38:31
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Katanka 

Katanka wrote:

No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach, ciągnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza. Jest to wyraźne bardzo. No ale skoro trzeba kręcic, to będę kręcił ...

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

58 Data: Czerwiec 11 2010 10:09:17
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

pią, 11 cze 2010 o 09:38 GMT, Katanka napisał(a):

No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do
czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu z tego co czuję na
wyższych obrotach, ciągnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza. Jest to
wyraźne bardzo. No ale skoro trzeba kręcic, to będę kręcił ...

Pewnie zalezy od konkretnego przypadku, ale zazwyczaj ten spadek mocy na
koncu zakresow, jest i tak mniejszy, niz spadek po zmianie biegu..., wiec
mimo wszystko warto ciagnac do konca...

Pozdrawiam
Brzezi

59 Data: Czerwiec 11 2010 11:32:56
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 09:38:31 +0200, "Katanka"  said:

Katanka wrote:

No i pytanie o dizla?

Tak.

 Tak samo jest jak w benzynie?

Nie.

 Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu

I trzeba przed tym zmienić bieg.


--
Bydlę

60 Data: Czerwiec 11 2010 13:50:11
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: .Peeter 

"Katanka" wrote:

No i pytanie o dizla? Tak samo jest jak w benzynie? Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny spadek ciagu z tego co czuję na wyższych obrotach, ciągnie z dołu doskonale, ale potem odpuszcza.

Jak chcę swojego bociana pocisnąć, kręcę do około 4300-4400rpm
i zmieniam bieg. Mimo, że wskazówka obrotomierza po zmianie biegu
jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm),
przyśpieszenie jest najlepsze.

Pozdrawiam
..Peeter

61 Data: Czerwiec 11 2010 14:32:36
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Marek Giżyński 

Jak chcę swojego bociana pocisnąć, kręcę do około 4300-4400rpm
i zmieniam bieg. Mimo, że wskazówka obrotomierza po zmianie biegu
jest daleko za punktem maksymalnego momentu (400Nm @ 2600rpm),
przyśpieszenie jest najlepsze.


Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

m.

62 Data: Czerwiec 11 2010 15:11:00
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: .Peeter 

"Marek Giżyński" wrote:

Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

Max 8,5 średnia. :D Zazwyczaj wychodzi 7,5-8,2, zależy
od intensywności korka. Na chwilę obecną, 100km po
tankowaniu, komp twierdzi, że mam spalanie 9,8/100. :-)
Tylko że te ostatnie 100km ciężko było jazdą nazwać.

Pozdrawiam
..Peeter

63 Data: Czerwiec 11 2010 15:15:58
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Marek Giżyński 

..Peeter pisze:

"Marek Giżyński" wrote:
Peeter - a ile Ci ARL pali w Gdanskich korkach? :)

Max 8,5 średnia. :D Zazwyczaj wychodzi 7,5-8,2, zależy
od intensywności korka. Na chwilę obecną, 100km po
tankowaniu, komp twierdzi, że mam spalanie 9,8/100. :-)
Tylko że te ostatnie 100km ciężko było jazdą nazwać.


Ja mam srednio 9, czasami praca-dom 12, ale to jest 7km przez 40-50
minut. Thx za info - myslalem, ze nie potrafie jezdzic. :D

P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na
torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-)

m.

64 Data: Czerwiec 11 2010 15:22:19
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

65 Data: Czerwiec 11 2010 16:31:53
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Marek Giżyński 

MadMan pisze:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)


Autobusem ponad 1h, normalnie autem 20-30 min. Jak byl u nas Bush to 3h. :-)

Nie ja okreslam kiedy sie miasto zatka.

m.

66 Data: Czerwiec 11 2010 17:01:31
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: .Peeter 

"MadMan" wrote:

I naprawdę warto samochodem? :)

W Gdańsku mamy taką fantastyczną komunikację miejską, że
popularną trasę 10km jedzie się samochodem max 25 minut
w godzinach szczytu, a komunikacją zgodnie z rozkładem
wychodzi około 50 minut. :D

Pozdrawiam
..Peeter

67 Data: Czerwiec 11 2010 18:54:01
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 15:22:19 +0200, MadMan  said:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:15:58 +0200, Marek Giżyński napisał(a):

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

Wiesz - pieszo szedłby pewnie godzinę, więc zysk jest.
:-)



--
Bydlę

68 Data: Czerwiec 11 2010 23:26:45
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: to 

MadMan wrote:

to jest 7km przez 40-50 minut

I naprawdę warto samochodem? :)

MadMan, nudny już jesteś.

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

69 Data: Czerwiec 11 2010 16:59:55
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: .Peeter 

"Marek Giżyński" wrote:

P.S. Na tym samym odcinku moj rekord w korku to 20 (!). Mysle, ze na
torze ciezko by bylo o taki wynik. ;-)

Mój rekord to 26l/100 według komputera. :D Ustanowiony zimą,
rano, po pierwszych intensywnych opadach śniegu. :D Trasę 3km
jechałem ponad godzinę. :D

Pozdrawiam
..Peeter

70 Data: Czerwiec 11 2010 17:11:27
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 16:59:55 +0200, .Peeter napisał(a):

Trasę 3km
jechałem ponad godzinę. :D

Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)
Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
czy czegoś takiego.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

71 Data: Czerwiec 11 2010 20:14:14
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: .Peeter 

"MadMan" wrote:

Gratuluję, pieszo mogłoby być 2x szybciej :)

Byłoby, tylko średnio mi się chciało dreptać w taką pogodę,
w dodatku jeszcze pod sporą górę. :D

Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
czy czegoś takiego.

Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?
Zauważyłem...

Pozdrawiam
..Peeter

72 Data: Czerwiec 11 2010 20:33:49
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 20:14:14 +0200, .Peeter napisał(a):

Ale coś w tym jest, jak spadnie śnieg to wszyscy dostają jakieś cipicy
czy czegoś takiego.

Masz na myśli, że nagle zapominają jak się prowadzi samochód?

Tak.
Aczkolwiek też idealny nie jestem. Tej zimy przesadziłem w drugą stronę.
Na szczęście nic się nie stało :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

73 Data: Czerwiec 12 2010 22:55:34
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: .Peeter 

"MadMan" wrote:

Aczkolwiek też idealny nie jestem.

Nie ma kierowców idealnych. Są tylko tacy, którym się wydaje,
że są idealni. Ich auta czasami oglądamy w 'wypadek-przypadek'.

Można nabić milion kilometrów i nadal nie umieć prowadzić
samochodu, na mieście łatwo można zaobserwować takie
przypadki, często oklejone i z kogutem o 4 literowym napisie.

Swoją drogą też mi się zdarzyło przesadzić i potem jechać
z felgą do prostowania, ale robiłem to na swoim pierwszym
aucie, sztruclo-golfie kupionym za grosze do nauki jazdy.
Czasami mi się wydaje, że jak taki młody kierowca nie
pierdyknie w jakiś krawężnik/śmietnik/cokolwiek innego
twardego, to nie nauczy się respektu do samochodu...

Przykład - stary filmik, koleś soczyście przyaktorzył. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38

Pozdrawiam
..Peeter

74 Data: Czerwiec 13 2010 06:52:51
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Sat, 12 Jun 2010 22:55:34 +0200, .Peeter napisał(a):

Przykład - stary filmik, koleś soczyście przyaktorzył. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=3x6zp1t_f38

Aua.
Jak to mówią - co drugi głupi ma szczęście. Ja akurat po świeżych
opadach deszczu ze śniegiem przeszacowałem przyczepność opon, obróciło
mnie na zakręcie o 90 stopni i zatrzymało. Nie uderzyłem w nic.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

75 Data: Czerwiec 11 2010 11:13:47
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Katanka"  napisał w wiadomości

Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysiącach obr.

To juz wiesz co znaczy "redukcja i gaz" :-)

Przyspieszanie wymaga tez mocy, wiec obroty musza byc takie zeby byla jak najwieksza.

A moment .. przy nieco wiekszych obrotach niz maksimum bedzie tylko nieco mniejszy, za to nastepny bieg w skrzyni zredukuje go na wyjsciu znaczaco.
Jak to wszytko policzysz to okaze sie ze najlepiej miec tych 6500 :-)

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne

Gtech pro, kolega ktory zmierzy 1/4 mili ..

J.

76 Data: Czerwiec 11 2010 11:28:35
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 08:26:46 +0200, "Katanka"  said:

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?

Stoperem.



--
Bydlę

77 Data: Czerwiec 11 2010 10:06:26
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: to 

Katanka wrote:

Powiedział,
że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy
przyspieszenie będzie większe.

Podobnie jak na każdym innym...

Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu
na obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo
idzie z wyższych obrotów na czwórce.

W 99% benzyn najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając bieg przy
odcięciu. W 95% diesli najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając
bieg prawie przy odcięciu. ;-)

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

78 Data: Czerwiec 11 2010 13:31:26
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: KJ Siła Słów 

Katanka pisze:

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie, wg mnie jak na to auto wystarcza do porownan.

Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci:
- albo Cie przeraza,
- albo jest jej za malo.
:-)


KJ

79 Data: Czerwiec 11 2010 14:02:46
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 13:31:26 +0200, KJ Siła Słów  said:

Katanka pisze:

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150 może już byc znaczna różnica.

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Zanim odchudzisz i zaczniesz szukac kolejnych dziesiatek sekundy pamietaj ze moc ma tylko 2 wartosci:
- albo Cie przeraza,
- albo jest jej za malo.

A to jest prawda. :-)

--
Bydlę

80 Data: Czerwiec 11 2010 14:22:02
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

pią, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo, ale jezeli jest
dokladny, to pomiar tez jest dokladny, tak dzialaja GTECHy, a okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach dzieki akcelerometrom

I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper

Pozdrawiam
Brzezi

81 Data: Czerwiec 11 2010 18:57:40
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 14:22:02 +0200, Brzezi  said:

pią, 11 cze 2010 o 14:02 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,

No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim osiągnie dany dystans.
Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na ćwierć mili.
Więc sobie w knajpie nie pogadają.
:-)

 okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże akcelerometr?
Drogę?



I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper


Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
:-)



--
Bydlę

82 Data: Czerwiec 11 2010 19:30:07
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,

No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim
osiągnie dany dystans.
Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo
cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na
ćwierć mili.
Więc sobie w knajpie nie pogadają.
:-)

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

 okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
akcelerometr?

Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,

Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

I bedzie to raczej dokladniejsze niz stoper


Obstaję jednak przy tym, że do pomiaru czasu stoper lepszy.
:-)

Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

Pozdrawiam
Brzezi

83 Data: Czerwiec 11 2010 22:08:23
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 19:30:07 +0200, Brzezi  said:

pią, 11 cze 2010 o 18:57 GMT, Bydlę napisał(a):

Sa takie aplikacje dla iphone mierzace przyspieszenie

I z przyspieszenia wyprowadzi sobie czas?
To już lepiej zainstalować laptop w aucie i na nim uruchomić zegarek...

Trzebaby uwzglednic dokladnosc akcelerometru w ipo,

No i co z tego, skoro delikwenta będzie interesował czas, w jakim
osiągnie dany dystans.
Bo nawet jeśłi sobie wyliczy przyspieszenie, to z nikim nie porówna, bo
cała reszta będzie wiedziała ile sekund jest do setki, dwustu czy na
ćwierć mili.
Więc sobie w knajpie nie pogadają.
:-)

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierzą.
A a nie akcelerometrem.
Więc wracamy do prostego stopera, bo działa brzytwa Ockhama.


okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
akcelerometr?

Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,

No właśnie - zerową.


Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0

Czyli każdy wynik równy zero.


, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.



Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...

I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi biliczeniami przerastającymi autora.

Więc jednak stoper.

--
Bydlę

84 Data: Czerwiec 11 2010 22:25:22
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

pią, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a):

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierzą.

Nie, gdy sobie zmierza gtechem

okrety
podwodne potrafia za pomoca akcelerometru przeplynac na drugi koniec
atlantyku z dokladnoscia w metrach

???
Coś mi tu nie pasuje, bo gdy przestanie przyspieszać, to co pokaże
akcelerometr?

Przyspieszenie moze miec wartosc dodatnia, ujemna, albo zerowa,

No właśnie - zerową.

teoretycznie ruch jednostajny jest mozliwy, ale ciezko do zrealizowania w
praktyce...

Drogę?

z przyspieszenia jest w stanie obliczyc predkosc, zmiany predkosci, jezeli
przyspieszenie bedzie mialo wartosc 0

Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Nie chce, mowie tylko ze jest to mozliwe, i jest to stosowane

Stoper ma duzy blad ze wzgledu na interfejs bialkowy...
I po jednej stroniue masz rzeszę mierzącą czas, a autorowi wątku
propnujesz skomplikowany pomiar połączony ze skomplikowanymi
biliczeniami przerastającymi autora.

Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha, uruchamiasz start,
ruszasz, dostajesz wynik...

Pozdrawiam
Brzezi

85 Data: Czerwiec 12 2010 15:04:21
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 22:25:22 +0200, Brzezi  said:

pią, 11 cze 2010 o 22:08 GMT, Bydlę napisał(a):

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierzą.

Nie, gdy sobie zmierza gtechem

Stoperem. Czyli czymś, to większość telefonów ma na pokładzie. :-)


Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

Tak kombinuję: skoro przyspieszenie wynosi zero, to każde(*) działanie da w wyniku zero (praktyczne).
Zegarek jest  IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam pod wodą (od tego się zaczęło), bym był tego pewien. :-)



Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha,


I wracamy do brzytwy.
Mam już zegarek i jestem w stanie zmierzyć czas do 100 itd.
Nie potrzebuję kupować czegokolwiek innego, by zmierzyć czas.
:-)

Oczywiście w kontekście pytania autora wątku o optymalnym przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed świateł w mieście.
:-)))



--
Bydlę

86 Data: Czerwiec 12 2010 15:15:07
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlę napisał(a):

No wlasnie pogadaja, bo jeden bedzie mial 7sek, drugi 8sek do stetki,
trzeci...

Gdy sobie stoperem zmierzą.

Nie, gdy sobie zmierza gtechem

Stoperem. Czyli czymś, to większość telefonów ma na pokładzie. :-)

W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha

Czyli każdy wynik równy zero.

Jaki wynik masz na mysli?

Tak kombinuję: skoro przyspieszenie wynosi zero, to każde(*) działanie
da w wyniku zero (praktyczne).

ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Zegarek jest  IMO lepszy do obliczenia przebytej drogi. Ale mało pływam
pod wodą (od tego się zaczęło), bym był tego pewien. :-)

a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"? zeby obliczyc droge, musisz znac predkosc...

Nie ma skomplikowanych obliczen, bierzesz gtecha,

I wracamy do brzytwy.
Mam już zegarek i jestem w stanie zmierzyć czas do 100 itd.
Nie potrzebuję kupować czegokolwiek innego, by zmierzyć czas.
:-)

Stoperem zmieszysz czas +- 1sek, czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

Oczywiście w kontekście pytania autora wątku o optymalnym
przyspieszaniu kilka razy w tygodniu sprzed świateł w mieście.
:-)))

Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy, ktory moze zminic
przyspieszenie wlasnie w okolicach 1sek, czyli bledu pomiaru stoperem,
czyli nic nie zmierzysz wiarygodnie...

Pozdrawiam
Brzezi

87 Data: Czerwiec 12 2010 15:28:57
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-12 15:15:07 +0200, Brzezi  said:

sob, 12 cze 2010 o 15:04 GMT, Bydlę napisał(a):
Stoperem. Czyli czymś, to większoć telefonów ma na pokładzie. :-)

W wiekszosci telefonow nowych, zmozna zainstalowac imitacje gtecha

Po co? Już tam jest zegarek.
(tzn. rozumiem, że ktoś chce i sobie kupi, ale do pomiaru czasu, by porównać podczas rozmów z koegami wystarczy podać: 5 sekund, 6, 8...)


ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Tak: 5 minut z prędkością 8 węzłów daje drogę.


a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"?


A po co mam to kupować≤ skoro zegarek już mam?
(zaczynam odnosić wrażenie, że handlujesz tym czymś)


Stoperem zmieszysz czas


Tak i to wystarczy.

 +- 1sek,


Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeić dlaczego musissz kupować inne urządzenia.


 czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

A jakie to ma znaczenie?
Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, że stoper wystarczy by zmiuerzxyć czas.
:-)


Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy,

Raczej o zmianę biegów przy ruszaniu.
Styl jazdy jużÂ ma kiepski, bo to wynika z ciągot do ścigania się w mieście.


--
Bydlę

88 Data: Czerwiec 12 2010 16:30:57
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

sob, 12 cze 2010 o 15:28 GMT, Bydlę napisał(a):

ale jakie dzialanie? mozesz konkretnie?

Tak: 5 minut z prędkością 8 węzłów daje drogę.

Ale pisales o dzialaniach ktore daja w wyniku zero, o takie dzialanie
prosilem.

a kto powiedzial ze gtech, czy systemy do nawigacji przyspieszeniowej nie
maja "zegarka"?

A po co mam to kupować? skoro zegarek już mam?

po to aby zmierzyc DOKLADNIE, i nie tylko czas 0-100, tylko tez
czas na 1/4 mili, bardziej zaawansowane modele moga nawet aproksymowac moc
i sporo wiecej funkcji...

(zaczynam odnosić wrażenie, że handlujesz tym czymś)

Bledne wraznie, po prostu mialem okazje tym czym sie pobawic, a Ty chyba
nie widziales nawet tego na oczy

 +- 1sek,

Masz kiepski stoper - zaczynam rozumeić dlaczego musissz kupować inne
urządzenia.

Ale ja pisalem o tym, ze powyzszy blad wynika nie z dokladnosci stopera,
tylko z interfejsu bialkowego, dlaczego nie czytasz dokladnie watku tylko
insynuujesz wymyslone fakty?

 czyli malo dokladnie, do tego gdy na
predkosciomierzu masz 100kmh, prawdopodobnie realnie jedziesz 90-95kmh...

A jakie to ma znaczenie?

ma znaczenie w DOKLADNYCH pomiarach

Wprowadzasz coraz to nowe cuda by tyylko nie przyznać, że stoper
wystarczy by zmiuerzxyć czas.
:-)

Nie wystarczy do dokladnych pomiarow, wystarczy jedynie do pprzyblizonych

Autor watku pytal o modyfikacje stylu jazdy,

Raczej o zmianę biegów przy ruszaniu.

no to pisze o stylu/sposobie jazdy

Styl jazdy już ma kiepski, bo to wynika z ciągot do ścigania się w mieście.

To nie styl, tylko kultura...

Pozdrawiam
Brzezi

89 Data: Czerwiec 11 2010 22:26:13
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: MadMan 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

90 Data: Czerwiec 11 2010 23:45:04
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello MadMan,

Friday, June 11, 2010, 10:26:13 PM, you wrote:

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

91 Data: Czerwiec 12 2010 00:08:06
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

pią, 11 cze 2010 o 23:45 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.

Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

Pozdrawiam
Brzezi

92 Data: Czerwiec 12 2010 09:11:44
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Brzezi,

Saturday, June 12, 2010, 12:08:06 AM, you wrote:

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.
W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.
Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

Ale podawanie łodzi podwodnych jako "dobrego przykładu" jest poważnym
błędem.To nie ta skala i nie ta dokładność.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

93 Data: Czerwiec 12 2010 10:49:30
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

sob, 12 cze 2010 o 09:11 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?
Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.
W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.
Ale nikt nie mowi ze samochod to lodz podwodna, ani ze to ten sam
akcelerometr, ani ze dziala identycznie, po prostu wspomnialem o okretach
podwodnych, ze na nich sie to wykorzystuje, i moze miec do bardzo duza
dokladnosc, w samochodzie nie jest az tyle potrzebne, nie uzywa sie tego
na dluzsza mete, a jedynie do chwilowych testow...

Ale podawanie łodzi podwodnych jako "dobrego przykładu" jest poważnym
błędem.To nie ta skala i nie ta dokładność.

A czytasz w ogole to co napisalem? co ja napisalem wyzej?

Pozdrawiam
Brzezi

94 Data: Czerwiec 12 2010 04:21:56
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: jacek2v 

On 11 Cze, 23:45, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Hello MadMan,

Friday, June 11, 2010, 10:26:13 PM, you wrote:

>>> , ale predkosc bedzie >0, to
>>> uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
>>> nielogicznego? czego nie rozumiesz?
>> Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.
> Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.

W łodzi podwodnej akcelerometr podlega stałemu przyśpieszeniu
ziemskiemu 1g z niewielkimi odchyłkami. Skala przyśpieszeń w
samochodzie, związanych z nierównościami, zabiłaby akcelerometr z
łodzi podwoodnej w kilka sekund.


Przesadzasz, w przyśpieszającym samochodzie niewiele więcej niż 1g to
rzadko doświadczysz :)
Przykład: 0-100km/h w 5s => przyśpieszenie pi razy ok 5,6m/s2 czyli
~0,6g :)

Co innego na zakrętach, ale chyba nie o tym mowa :)

Pzdr.
Jacek

95 Data: Czerwiec 12 2010 15:06:33
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-11 22:26:13 +0200, MadMan  said:

Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:08:23 +0200, Bydlę napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.



"...tyle i tyle minut z taką prędkością..."
Stąd u mnie zegarek. :-)

--
Bydlę

96 Data: Czerwiec 12 2010 15:15:59
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

sob, 12 cze 2010 o 15:06 GMT, Bydlę napisał(a):

, ale predkosc bedzie >0, to
uwzgledniajac czas, mozna obliczyc droge, co w tym jest dziwnego i
nielogicznego? czego nie rozumiesz?

Dlaczego chcesz używać akcelerometru do pomiaru przebytej drogi.

Był dobry przykład z łodziami podwodnymi.



"...tyle i tyle minut z taką prędkością..."
Stąd u mnie zegarek. :-)

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Pozdrawiam
Brzezi

97 Data: Czerwiec 12 2010 15:29:36
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Bydlę 

On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi  said:

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donikąd dopłynąć bez drziteka.
;>



--
Bydlę

98 Data: Czerwiec 12 2010 16:31:23
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Brzezi 

sob, 12 cze 2010 o 15:29 GMT, Bydlę napisał(a):

On 2010-06-12 15:15:59 +0200, Brzezi  said:

Problem w tym, ze osiagniecie STALEJ predkosci jest bardzo trudne...

Biedni ci ludzie, którzy nie potrafili donikąd dopłynąć bez drziteka.
;>

Czyli zabraklo argumentow?

Pozdrawiam
Brzezi

99 Data: Czerwiec 12 2010 09:32:18
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: venioo 

Na padzie caly czas trojkat trzymaj :D


--
venioo

100 Data: Czerwiec 12 2010 20:59:59
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Fri, 11 Jun 2010 08:26:46 +0200, Katanka napisał(a):

Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie to są dziesiętne
części sekundy podczas przyspieszania 0-100, ale podczas przyspieszania 50-150
może już byc znaczna różnica.

No to sprawdź i się zdziwisz. Albo też, narysuj sobie funkcję momentu na
kołach w zależności od prędkości jazdy (i biegu).
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Jak optymalnie przyspieszać ?



Grupy dyskusyjne