Grupy dyskusyjne   »   Jak powinna wygladac policyjna kontrola...

Jak powinna wygladac policyjna kontrola...



1 Data: Marzec 14 2007 11:25:05
Temat: Jak powinna wygladac policyjna kontrola...
Autor: Kris 

w jaki sposb policja powinna prawidlowo zatrzymywac pojazd,
czy jadac za nim z dyskoteka czy wyprzedzajac i wystawiajac lizaka?
generalnie jest tak ze nalezy umozliwic przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu
jednoczesnie nie utudniajac go, wiec jesli jedzie za mna dyskoteka zjezdzamy
tak by nie tarasowac przejazu i nie zmuszac pojazdu uprzywilejowanego do
zatrzymania...
wiec pytam zatem, co zrobic w sytuacji gdy jedzie za toba dyskoteka
poza terenem zabudowanym, gdzie kazde zatrzymanie wlasnie w tym
miejscu tarasuje droge i stawarza niebezpieczenstwo wypadku,
nawet jesli zatrzymanie ma charakter czysto rutynowej kontroli?
czy dyskotka zobowiazuje mnie do zjechania na pobocze i zatrzymanie sie?



2 Data: Marzec 14 2007 12:14:16
Temat: Re: Jak powinna wygladac policyjna kontrola...
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Mar 2007 11:25:05 +0100,  Kris wrote:

w jaki sposb policja powinna prawidlowo zatrzymywac pojazd,
czy jadac za nim z dyskoteka czy wyprzedzajac i wystawiajac lizaka?
generalnie jest tak ze nalezy umozliwic przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu
jednoczesnie nie utudniajac go, wiec jesli jedzie za mna dyskoteka zjezdzamy
tak by nie tarasowac przejazu i nie zmuszac pojazdu uprzywilejowanego do
zatrzymania...

ROZPORZADZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNETRZNYCH I
ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnalów drogowych.
(Dz. U. Nr 170, poz. 1393)

§ 111.
2. Jadacy pojazdem samochodowym policjant, inspektor Inspekcji
Transportu Drogowego lub zolnierz Zandarmerii Wojskowej moze, w
zakresie swoich ustawowych uprawnien, dawac kierujacemu pojazdem
polecenia do:

2) zatrzymania - w przypadku jazdy za kierujacym, do którego jest
skierowane polecenie - przez krótkotrwale wlaczenie niebieskiego
swiatla blyskowego i sygnalu dzwiekowego o zmiennym tonie.

Podkreslam _krotkotrwale_.
Powyzsze nie wyklucza innych metod.

wiec pytam zatem, co zrobic w sytuacji gdy jedzie za toba dyskoteka
poza terenem zabudowanym, gdzie kazde zatrzymanie wlasnie w tym
miejscu tarasuje droge i stawarza niebezpieczenstwo wypadku,
nawet jesli zatrzymanie ma charakter czysto rutynowej kontroli?
czy dyskotka zobowiazuje mnie do zjechania na pobocze i zatrzymanie sie?

Nie myslisz problemow ? Jak policja to sie zatrzymujesz na jezdni,
zjezdzasz na pobocze, a a dalej to ich problem.

Gorzej jak jedziesz sobie w ciagu aut, z przeciwnej podobny ciag,
droga waska, pobocza nie ma, a z tylu widzisz zblizajaca sie karetke
pogotowia.
W zasadzie to juz wiem co robic - poki jeszcze karetka jest daleko -
zatrzymac sie i zjechac mozliwie w prawo. I zostawic jej wolna droge.

Gorzej jak po prawej miejsca naprawde nie ma.

J.

3 Data: Marzec 15 2007 12:54:30
Temat: Re: Jak powinna wygladac policyjna kontrola...
Autor: Filip 

J.F. wrote:

Gorzej jak po prawej miejsca naprawde nie ma.

A jeszcze gorzej w miescie jak masz wysoki kraweznik, wszyscy podjezdzaja a TY nie mozesz, bo zniszczysz sobie felgi i zahaczysz zderzakiem o kraweznik.


Pzdr
Fip

4 Data: Marzec 15 2007 19:01:50
Temat: Re: Jak powinna wygladac policyjna kontrola...
Autor: Miro 

Uzytkownik "Filip"  napisal w wiadomosci

J.F. wrote:
A jeszcze gorzej w miescie jak masz wysoki kraweznik, wszyscy
podjezdzaja a TY nie mozesz, bo zniszczysz sobie felgi i zahaczysz
zderzakiem o kraweznik.

A jeszcze gorzej, jak stoisz w miescie jako drugi czy trzeci na czerwonym
przed kompletnie pustym przejsciem dla pieszych i ten pierwszy, zamiast po
prostu przejechac na czerwonym i udroznic droge zblizajacej sie karetce, to
gramoli sie przez 15 sekund na chodnik (przy czym po 10 sek. i tak sie
zielone zapalilo, ale gosc juz byl w polowie na chodniku, wiec gramolil sie
dalej - sytuacja prawdziwa zaobserwowana dosc niedawno w W-wie.
Czasem na prawde lepiej ruszyc czy przyspieszyc widzac na ogonie pojazd
uprzywilejowany, by ulatwic mu przejazd - np. na bardzo waskim odcinku itd.

Innym razem lepiej w bezruchu pozostac na drodze - np. w takiej sytuacji:
stoisz na czerwonym na srodkowym pasie, prawy tez zajety - lewy do
lewoskretu pusty. Widzisz w lusterku zblizajaca sie karetke i w takim
wypadku lepiej zostac w miejscu, niz robic srodkiem szpaler: 99% kierowców
karetek doskonale widzi ten pusty lewy pas i nim pojedzie, a robiac ów
szpaler auta zablokuja ten pas, a karetka i bedzie musiala dodatkowo zwolnic
w oczekiwaniu na utworzenie luki pomiedzy autami - taka sytuacje mialem w
W-wie na Wolskiej przed Skierniewicka, kilku kierowców widzac karetke
ewidentnie blisko lewej osi jezni pozostalo na swoim, srodkowym pasie, tylko
jeden pan na sile chcial jej ulatwic zycie i zaczal sie przepychac na ten
lewoskret - oczywiscie gosc z karetki pojechal wlasnie tam i szczesliwie
znalazl jeszcze dosc miejsca na torowisku tramwajowym, by ominac
nadgorliwca.

Generalna zasada powtarzana przez samych kierowców aut uprzywilejowanych
jest taka, zeby nie przekombinowac - to kierowca karetki wybiera najlepsze
rozwiazanie a naszym zadaniem niech bedzie przede wszystkim nie szkodzenie i
mozliwie czytelne okazanie swoich zamiarów ulatwiajacych przejazd.


--
Miro
B,C+E
Opel Zafira 2.0 DTI (+ rózne inne)
U520 + ML145

5 Data: Marzec 15 2007 19:33:09
Temat: Re: Jak powinna wygladac policyjna kontrola...
Autor: Filip 

Miro wrote:

A jeszcze gorzej, jak stoisz w miescie jako drugi czy trzeci na czerwonym
przed kompletnie pustym przejsciem dla pieszych i ten pierwszy, zamiast po
prostu przejechac na czerwonym i udroznic droge zblizajacej sie karetce, to
gramoli sie przez 15 sekund na chodnik (przy czym po 10 sek. i tak sie
zielone zapalilo, ale gosc juz byl w polowie na chodniku, wiec gramolil sie
dalej - sytuacja prawdziwa zaobserwowana dosc niedawno w W-wie.
Czasem na prawde lepiej ruszyc czy przyspieszyc widzac na ogonie pojazd
uprzywilejowany, by ulatwic mu przejazd - np. na bardzo waskim odcinku itd.

Zgadza sie, ja zawsze jade na czerwonym jak jestem pierwszy. Raz mialem taka sytuacje jak z tylu za mna stala policja, pocialem przez czerwone do przodu i nic mi nie zrobili :)


Pozdrawiam
Filip

6 Data: Marzec 15 2007 19:33:09
Temat: Re: Jak powinna wygladac policyjna kontrola...
Autor: Filip 

Miro wrote:

A jeszcze gorzej, jak stoisz w miescie jako drugi czy trzeci na czerwonym
przed kompletnie pustym przejsciem dla pieszych i ten pierwszy, zamiast po
prostu przejechac na czerwonym i udroznic droge zblizajacej sie karetce, to
gramoli sie przez 15 sekund na chodnik (przy czym po 10 sek. i tak sie
zielone zapalilo, ale gosc juz byl w polowie na chodniku, wiec gramolil sie
dalej - sytuacja prawdziwa zaobserwowana dosc niedawno w W-wie.
Czasem na prawde lepiej ruszyc czy przyspieszyc widzac na ogonie pojazd
uprzywilejowany, by ulatwic mu przejazd - np. na bardzo waskim odcinku itd.

Zgadza sie, ja zawsze jade na czerwonym jak jestem pierwszy. Raz mialem taka sytuacje jak z tylu za mna stala policja, pocialem przez czerwone do przodu i nic mi nie zrobili :)


Pozdrawiam
Filip

Jak powinna wygladac policyjna kontrola...



Grupy dyskusyjne