Grupy dyskusyjne   »   Jak sie pozbyc kratki?

Jak sie pozbyc kratki?



1 Data: Listopad 05 2008 19:56:43
Temat: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Konrad L 

Witam

Zakupilem samochod z kratka, ktory w dowodzie rejestracyjnym pod "rodzaj
samochodu" ma wpisane "Samochód Ciężarowy". Jak pozbyc sie kratki i kiedy
sie za to zabrac? Przed wizyta w Wydziale komunikacji, czyli przed
przerejestrowaniem pojazdu na mnie?

Z tego co wyczytalem chyba nie moge po prostu samemu tego wykrecic?

A swoja droga to kompletny bezsens, kratka jest za tylnimi siedzeniami, a ze
jest to samochod kombi to strasznie ogranicza przestrzen zaladunkowa w
przypadku zlozenia siedzen...

--
Pozdrawiam
Konrad L



2 Data: Listopad 05 2008 20:03:30
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Konrad L pisze:

Witam

Zakupilem samochod z kratka, ktory w dowodzie rejestracyjnym pod "rodzaj samochodu" ma wpisane "Samochód Ciężarowy". Jak pozbyc sie kratki i kiedy sie za to zabrac? Przed wizyta w Wydziale komunikacji, czyli przed przerejestrowaniem pojazdu na mnie?

Z tego co wyczytalem chyba nie moge po prostu samemu tego wykrecic?

nie
1. jedziesz do firmy ktora ma ma odpowiedni wpis w Regon - ja zapytalem na stacji kontroli pojazdow gdzie najblizej mozna zalatwic. W owej firmie sprawdzaja czy masz z tylu 3x pasy i daja fakture na przerobke na osobowke.
2. Z takim zaswiadczeniem jedziesz do okregowej stacji kontroli pojazdow na przeglad po zmianie rodzaju pojazdu. Bedzie potrzebny rachunek z pkt 1
3. Z dokumentami z 1 i 2 stawiasz sie w WK i aktualizujesz wpis.

A swoja droga to kompletny bezsens, kratka jest za tylnimi siedzeniami, a ze jest to samochod kombi to strasznie ogranicza przestrzen zaladunkowa w przypadku zlozenia siedzen...

bezsens to przepisy ktore nei pozwalaja odliczac VAT od paliwa od aut osobowych

3 Data: Listopad 05 2008 20:17:56
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Kuba 

Zakupilem samochod z kratka, ktory w dowodzie rejestracyjnym pod "rodzaj
samochodu" ma wpisane "Samochód Ciężarowy". Jak pozbyc sie kratki i
kiedy  sie za to zabrac? Przed wizyta w Wydziale komunikacji, czyli
przed  przerejestrowaniem pojazdu na mnie?
Z tego co wyczytalem chyba nie moge po prostu samemu tego wykrecic?
nie
1. jedziesz do firmy ktora ma ma odpowiedni wpis w Regon - ja zapytalem na
stacji kontroli pojazdow gdzie najblizej mozna zalatwic. W owej firmie
sprawdzaja czy masz z tylu 3x pasy i daja fakture na przerobke na
osobowke.
2. Z takim zaswiadczeniem jedziesz do okregowej stacji kontroli pojazdow
na przeglad po zmianie rodzaju pojazdu. Bedzie potrzebny rachunek z pkt 1
3. Z dokumentami z 1 i 2 stawiasz sie w WK i aktualizujesz wpis.

Mały updejt :) Aktualizacja wpisu = wymiana dowodu rejestracyjnego (czyli DR
tymczasowy, i później nowy DR - właściwy). Jeżeli kupiłeś auto i przy okazji
wizyty w WK nie załatwisz tego "od ręki" - Twój WK będzie potwierdzał z
dotychczasowym WK fakt rejestracji auta u nich (a co za tym idzie, również
jego typ -> ciężarowy i osobowy). Aby uniknąć kosztów wymiany DR musisz
niestety 2x tego samego dnia stawić się w WK. Rejestrujesz najpierw
ciężarówkę, a 5 minut później zmieniasz przeznaczenie wg. powyższej
instrukcji.

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl
Chrysler T&C, '98, 230 kkm; Volvo V70 T5, '97, 268 kkm; Toyota Corolla, '04,
151 kkm;

4 Data: Listopad 05 2008 23:43:37
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: zdan 

Kuba pisze:

Mały updejt :) Aktualizacja wpisu = wymiana dowodu rejestracyjnego (czyli DR tymczasowy, i później nowy DR - właściwy). Jeżeli kupiłeś auto i przy okazji wizyty w WK nie załatwisz tego "od ręki" - Twój WK będzie potwierdzał z dotychczasowym WK fakt rejestracji auta u nich (a co za tym idzie, również jego typ -> ciężarowy i osobowy). Aby uniknąć kosztów wymiany DR musisz niestety 2x tego samego dnia stawić się w WK. Rejestrujesz najpierw
Nieprawda. Trzeba po prostu najpierw zaliczyć warsztat oraz stację diagnostyczną a dopiero potem z wszystkimi papierami iść do WK. Wtedy rejestrują od razu jako osobowe i nie trzeba dwa razy płacić.


--
Pozdrawiam
  ___   __   ____  _   _
|__ | |  \ |    || \ | | Piotr Zdankiewicz
   / / | | || || ||  \| | zdan at interia.pl
  / /  | | ||    || |\  | http://www.zdan.prv.pl
|___| |__/ |_||_||_| \_| Poprzyj akcje: http://www.pajacyk.pl

5 Data: Listopad 06 2008 01:54:21
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Konrad L 

Mały updejt :) Aktualizacja wpisu = wymiana dowodu rejestracyjnego (czyli
DR tymczasowy, i później nowy DR - właściwy). Jeżeli kupiłeś auto i przy
okazji wizyty w WK nie załatwisz tego "od ręki" - Twój WK będzie
potwierdzał z dotychczasowym WK fakt rejestracji auta u nich (a co za tym
idzie, również jego typ -> ciężarowy i osobowy). Aby uniknąć kosztów
wymiany DR musisz niestety 2x tego samego dnia stawić się w WK.
Rejestrujesz najpierw
Nieprawda. Trzeba po prostu najpierw zaliczyć warsztat oraz stację
diagnostyczną a dopiero potem z wszystkimi papierami iść do WK. Wtedy
rejestrują od razu jako osobowe i nie trzeba dwa razy płacić.

Nie wiem czy to cos zmienia, ale WK bedzie ten sam, samochod pochodzi z tego
samego miasta.
Moze lepiej zapytam sie u zrodla czyli w WK, bo tu widze roznice zdan, a to
moze byc po prostu kwestia wymyslow poszczegolnych oddzialow, o czym sie
przekonalem czekajac na PJ. W kazdym miescie inaczej...

Pozdr.

6 Data: Listopad 06 2008 22:12:49
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Kuba 

Nieprawda. Trzeba po prostu najpierw zaliczyć warsztat oraz stację
diagnostyczną a dopiero potem z wszystkimi papierami iść do WK. Wtedy
rejestrują od razu jako osobowe i nie trzeba dwa razy płacić.

Nigdzie nic nie napisałem o podwójnym płaceniu :)

Nie wiem czy to cos zmienia, ale WK bedzie ten sam, samochod pochodzi z
tego  samego miasta.
Moze lepiej zapytam sie u zrodla czyli w WK, bo tu widze roznice zdan, a
to  moze byc po prostu kwestia wymyslow poszczegolnych oddzialow, o czym
sie  przekonalem czekajac na PJ. W kazdym miescie inaczej...

To bardzo możliwe. Mój WK zarządał papieru potwierdzającego homologację
auta, a w innym WK twierdzono, że to zupełnie niekonieczne. Mój WK
argumentował taką kwestię jakimś wyrokiem NSA.

--
Pozdr,
Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl
Chrysler T&C, '98, 230 kkm; Volvo V70 T5, '97, 268 kkm; Toyota Corolla, '04,
151 kkm;

7 Data: Listopad 05 2008 20:24:02
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: |--=Bartek=--| 

Dwa dodatki:
1. Nie tylko stacja okręgowa, ale sporo stacji podstawowych z rozszerzonymi uprawnieniami (większość stacji, które rozpoczynały działalność jakieś 4-5 lat temu).
2. Zastanów się czy nie przedłużyć przeglądu (masz w sumie przegląd podstawowy + dodatkowy).

B.Z.

8 Data: Listopad 06 2008 01:55:38
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Konrad L 


2. Zastanów się czy nie przedłużyć przeglądu (masz w sumie przegląd
podstawowy + dodatkowy).

Jak to? podstawowego zostalo mi jeszcze 10 miesiecy.

Pozdr

9 Data: Listopad 05 2008 20:26:29
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Yzedef 


Użytkownik "Konrad L"  napisał w wiadomości

Witam

Zakupilem samochod z kratka, ktory w dowodzie rejestracyjnym pod "rodzaj
samochodu" ma wpisane "Samochód Ciężarowy". Jak pozbyc sie kratki i kiedy
sie za to zabrac? Przed wizyta w Wydziale komunikacji, czyli przed
przerejestrowaniem pojazdu na mnie?


Sam to kiedys przerabialem, sprawa jest prosta i robisz to wszystko przed
wizyta w komunikacyjnym, udajesz sie na stacje diagnostyczna ktora ma
odpowiednie uprawnienia ( w praktyce kazda wieksza stacja mozna
telefonicznie zaypytac), prosisz o demontaz kratki w celu przerobienia z
ciezarowki na osobowke demontuja ci ta kratke.. jak chcesz to i w sumie sam
mozesz wczesniej to zrobic, u mnie trwalo to chwile, wazna rzecza jest aby
auto bylo przystosowane do 5 osob.. niektorzy producenci np. nie montowali 3
pasa z tylu i zaglowka i wtedy jest problem bo trzeba wpierw auto
przystosowac we wlasnym zakresie (czyli jakies allegro i dokupic elementy)
no chyba ze wersja 4 osobwa ci odpowiada, koniecznie musisz na ta usluge
miec od nich rachunek na ten demontaz, z reguly jest to symboliczna kwota ja
placilem 33zl, i potem od razu wykonujesz badanie techniczne z
uwzglednieneim zmiany z ciezar. na osobowke i takie cos kosztowalo mnie 3
lata temu 200zl, z badaniem i rachunkiem lecisz do WK i przerejestrowujesz
fure na siebie jako osbowke, oczywiscie masz fakturke na samochod od
poprzedniego wlasciciela.
Ta metoda ma swoje zalety wedlug mnie bo: masz gdzies skarbowy, placisz te
200 pare zl i odpada ci 2% w skarbowce, masz przeglad na caly rok do przodu.

Pozdrawiam
Yzedef

10 Data: Listopad 06 2008 01:29:02
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Konrad L 


Sam to kiedys przerabialem, sprawa jest prosta i robisz to wszystko przed
wizyta w komunikacyjnym, udajesz sie na stacje diagnostyczna ktora ma
odpowiednie uprawnienia ( w praktyce kazda wieksza stacja mozna
telefonicznie zaypytac), prosisz o demontaz kratki w celu przerobienia z
ciezarowki na osobowke demontuja ci ta kratke.. jak chcesz to i w sumie
sam mozesz wczesniej to zrobic, u mnie trwalo to chwile, wazna rzecza jest
aby auto bylo przystosowane do 5 osob.. niektorzy producenci np. nie
montowali 3 pasa z tylu i zaglowka i wtedy jest problem bo trzeba wpierw
auto przystosowac we wlasnym zakresie (czyli jakies allegro i dokupic
elementy) no chyba ze wersja 4 osobwa ci odpowiada, koniecznie musisz na
ta usluge miec od nich rachunek na ten demontaz, z reguly jest to
symboliczna kwota ja placilem 33zl, i potem od razu wykonujesz badanie
techniczne z uwzglednieneim zmiany z ciezar. na osobowke i takie cos
kosztowalo mnie 3 lata temu 200zl, z badaniem i rachunkiem lecisz do WK i
przerejestrowujesz fure na siebie jako osbowke, oczywiscie masz fakturke
na samochod od poprzedniego wlasciciela.
Ta metoda ma swoje zalety wedlug mnie bo: masz gdzies skarbowy, placisz te
200 pare zl i odpada ci 2% w skarbowce, masz przeglad na caly rok do
przodu.


Sprawdzilem i w dowodzie pisze ze samochod jest przystosowany dla 5 osob,
takze z tym raczej nie byloby problemu. Choc glowy nie dam uciac ze tam jest
na srodku zaglowek + pas :)
A co do tego przegladu, wyglada to jak zwykly przeglad coroczny? Bo troche
szkoda... obecny przeglad mam wazny do lipca 2009... Moze taniej by wyszlo
zalatwic to przy okazji normalnego przegladu za niecaly rok? Ta oplata jest
stala i tyczy sie "odkratkowania" czy samego przegladu technicznego, gdzie
odkratkowanie jest tylko jednym malym punktem w calej procedurze?

Ps. Te 2% mi chyba tak czy tak odpada majac fakture? Nie wiem tylko czy mam
to zglosic do US ze zakupilem samochod na fakture czy w tej kwesti nic nie
musze robic?

Pozdrawiam
Yzedef

Pozdr.
Konrad L

11 Data: Listopad 06 2008 09:35:08
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Yzedef 


Użytkownik "Konrad L"  napisał w wiadomości


Sprawdzilem i w dowodzie pisze ze samochod jest przystosowany dla 5 osob,
takze z tym raczej nie byloby problemu. Choc glowy nie dam uciac ze tam
jest na srodku zaglowek + pas :)
A co do tego przegladu, wyglada to jak zwykly przeglad coroczny? Bo troche
szkoda... obecny przeglad mam wazny do lipca 2009... Moze taniej by wyszlo
zalatwic to przy okazji normalnego przegladu za niecaly rok? Ta oplata
jest stala i tyczy sie "odkratkowania" czy samego przegladu technicznego,
gdzie odkratkowanie jest tylko jednym malym punktem w calej procedurze?

Ja pisze z wlasnego doswiadczenia jak to przeprowadzalem 3 lata temu, na
stacji doskonale znaja procedury, niestety przeglad musisz zrobic bo jakbo
to powiedziec demontaz kratki i zmiana z ciezarowy na osobowke wymaga
wlasnie przegladu dotyczacego akceptacji zmian konstrukcyjnych auta to tak
mniej wiecej, glownie chodzi o papierek bo przeglad jest normlany zwykly jak
zawsze :), i faktura demontazu kratki ze stacji bo jest wymagana w WK i
tyle, mi to zajelo wszystko z 15-20 min potem pojechalem do WK i
zarejestrowalem jako osobowke juz na siebie.


Ps. Te 2% mi chyba tak czy tak odpada majac fakture? Nie wiem tylko czy
mam to zglosic do US ze zakupilem samochod na fakture czy w tej kwesti nic
nie musze robic?

Nic nie robisz, majac fakture na siebie skarbowke omijasz bokiem od razu
walisz do WK i wedlug mnie to jest glowna zaleta :)

Pozdro.

12 Data: Listopad 05 2008 21:09:30
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: iREK 

A swoja droga to kompletny bezsens, kratka jest za tylnimi siedzeniami, a
ze jest to samochod kombi to strasznie ogranicza przestrzen zaladunkowa w
przypadku zlozenia siedzen...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
moim zdaniem to plus ta kratka
bagaznik sie dzieki niej powieksza, przynajmniej w kangoo gdyz mozna
napakowac wysoko, a kangoo na sporo miejsca nad połka

ir

13 Data: Listopad 06 2008 01:10:53
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Konrad L 

moim zdaniem to plus ta kratka
bagaznik sie dzieki niej powieksza, przynajmniej w kangoo gdyz mozna
napakowac wysoko, a kangoo na sporo miejsca nad połka

no zalezy od punktu siedzenia :) bo jak dla mnie to taki plus z oznakami
plusa ujemnego :)
Ja nie mam zamiaru wozic jakis luznych kartonow ulozonych 1 na 2-gim, juz
predzej bedzie koniecznosc przewiezienia jakiegos mebla, gdzie akurat ta
kratka moze wadzic.

pozdr.

14 Data: Listopad 06 2008 09:04:09
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Grzexs 

A swoja droga to kompletny bezsens, kratka jest za tylnimi siedzeniami, a ze jest to samochod kombi to strasznie ogranicza przestrzen zaladunkowa w przypadku zlozenia siedzen...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
moim zdaniem to plus ta kratka
bagaznik sie dzieki niej powieksza, przynajmniej w kangoo gdyz mozna napakowac wysoko, a kangoo na sporo miejsca nad połka


A jak jest przepisami czysto drogowymi? Czy taki "z kratką" podlega wszelakim ograniczeniom dotyczących samochodów ciężarowych, np. ogr. prędkości?

Grzexs

15 Data: Listopad 06 2008 08:10:08
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: maremarmar 

Grzexs  napisał(a):

A jak jest przepisami czysto drogowymi? Czy taki "z kratką" podlega
wszelakim ograniczeniom dotyczących samochodów ciężarowych, np. ogr.
prędkości?

Nie. Dla samochodów ciężarowych o DMC<3.5 tony przepisy są takie jak dla
osobowych (no, z wyjątkiem zakazu parkowania na chodniku, jednak w praktyce
jest to martwy przepis).

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Listopad 06 2008 11:35:31
Temat: Re: Jak sie pozbyc kratki?
Autor: Maciek 

Konrad L pisze:

A swoja droga to kompletny bezsens, kratka jest za tylnimi siedzeniami, a ze
jest to samochod kombi to strasznie ogranicza przestrzen zaladunkowa w
przypadku zlozenia siedzen...
A często wozisz meble? Bo może zamiast bawić się w wywalanie kratki po
prostu od czasu do czasu ją wymontuj, przewieź szafkę, czy lodówkę i
zamontuj. Posiadanie 'ciężarówki' z kratką ma swoje dobre strony: można
zapakować tył samochodu po dach (np. przy jakimś rodzinnym wyjeździe) i
obowiązują niższe stawki OC (przynajmniej u niektórych ubezpieczycieli).

--
Pozdrawiam
Maciek

Jak sie pozbyc kratki?



Grupy dyskusyjne