Jak sie reguluje gaz ?
1 | Data: Wrzesien 22 2007 17:42:55 |
Temat: Jak sie reguluje gaz ? | |
Autor: Fantom | Witam 2 |
Data: Wrzesien 22 2007 19:48:37 | Temat: Re: Jak sie reguluje gaz ? | Autor: Milo |
Nie musze tego zrobic super. Jak bede palil nawet 5 litowr wiecej niz sorki, ale nie możesz dojechać na benzynie? będzie taniej niż "5 litrów gazu więcej" tylko nie pisz że nie masz paliwa, grozi to zatarciem pompy. pozdr. 3 |
Data: Wrzesien 22 2007 20:27:24 | Temat: Re: Jak sie reguluje gaz ? | Autor: m | Kurkiem
4 |
Data: Wrzesien 23 2007 09:15:39 | Temat: Re: Jak sie reguluje gaz ? | Autor: Fantom | Kurkiem :) Hehe. Oj wielki sknera ze mnei ale literek tu troche popisze i nie poskneruje. Aktualnie mam trzy samochody a CC stoi od jakiegos pol roku nieuzywane. I szczerze powiedziawszy jest to auto akurat w ktore najwiecej kasy wpakowalem w zyciu. Dwa pozostale to w sumie nowki (2 i 3 lata) wiec ich eksploatacja to tylko koszty paliwa i przeglady gwaranycjne. A w CC walnalem remont generalny silnika i calej reszty. W sumie jedyne czego nie zrobilem dobrze do konca to nie pojechalem specjalnie do gazownika aby je ustawil, a ten pierwszy mechanik zrobil to tak jak umial. Teraz podlaczylem je na klemy i kontrolka benzyny jest na zero :) Nie udalo mi sie nawet odpalic. Mam nadzieje ze faktycznei pompa nie jest zatarta. Ale przelaczylem na gaz i odpalilem (dziwne w sumie bo wszyscy mowia ze sie nie da tak zrobic). Tylko "nie chce jechac" - tak jak pisalem w glownym watku Fantom ps. Chyab przesadzacie z ta trumna. Czy faktycznie krecac sobie losowa gazem moge krzywde komus zrobic ? Jezeli tak to przyznam racej, ze LPG jest bardziej niebezpieczny od benzyny, bo gaznikiem mozna krecici w kazda strone na maksa jak sie chce i nie zagrozi to w zaden sposob typu wybuch. Co najwyzej bedzie zle chodzil, zarl paliwo i z rury dawal pelno zanieczyszczen. Użytkownik "Milo" napisał w wiadomości 5 |
Data: Wrzesien 22 2007 22:22:07 | Temat: Re: Jak sie reguluje gaz ? | Autor: ici |
Witam Ja mam w Huyndaju jakąś starą Polonezowską instalację ale są 2 śruby. Jedna na rurze dolotowej - nią steruję skład mieszanki szybkich obrotów. Jak się za mocno podkręci to nie przekracza 80-tki, jak za mało, to kotłuje dużo gazu, ale da się metodą prób i błędów ustawić optimum, tylko trzeba to robić w trasie na gorąco. Od razu czuć pod pedałem. Generalnie nie dotykam się do niej, bo nie ma po co. Raz ustawiłem i jest OK. Druga mała na parowniku to skład mieszanki wolnych obrotów. I tu mam cyrki totalne. Raz mi gazuje do 1500 - 2000 obr/min innego dnia gaśnie. A na benzynie chodzi równo. Tak że czasem w drodze muszę nią regulować wolne obroty bo na krzyżówce gaśnie. Widać mam coś zwalone? Ale już kolejny raz do tych paproków co zakładali i spaprali nie pójdę. Generalnie obroty "żyją" w funkcji pogody (ciśnienia atmosferycznego) i własnej chimery. Może ktoś mądry wie o co chodzi ??? Membrana do wymiany? Chociaż to było już od czasu wstawienia gazu w różnym stopniu nasilenia przez 110kkm. Czasem da się jeździć, czasem (żonę) trafia szlag jak gaśnie. Nowa sonda lambda niewiele pomogła - a jeśli to na krótko. Mam jeszcze korek spustowy (3-cia śrubka od spodu) od filterka i czasem warto spuścić nim olej, wodę i inny syf z gazu. Jak się tego za dużo nazbiera to też się dławi. Wypadało by czasem wymienić filterek. Benzynę musisz mieć, bo załatwisz pompę i wyrdzewieje ci z czasem dziura w baku. Paliwo trzeba też od czasu do czasu wyjeździć / zmieniać, bo ci zarosną otworki "mąką". Potem jest kłopot z przedmuchaniem, a osadza się to świństwo jak gips. Pół roku i poważny kłopot z przetkaniem. Tyle mojego praktycznego doświadczenia w temacie. Choć generalnie nie znam się zbytnio na automatyce gazowej i z racji swoich permanentnych kłopotów od czasu założenia, mam do niej stosunek negatywny. ici 6 |
Data: Wrzesien 22 2007 23:12:16 | Temat: Re: Jak sie reguluje gaz ? | Autor: Stoout | Użytkownik "Fantom" napisał w wiadomości Witam? Sa ogolnie trzy "sruby" : dwie na parowniku i jedna na gumowej rurce z jak masz linke to moge Cie pociągnąć w PN rano do jakiegos gazownika. Albo wykręci sie linke z busa, tam są chyba dwie Stoout 7 |
Data: Wrzesien 23 2007 09:16:05 | Temat: Re: Jak sie reguluje gaz ? | Autor: Fantom | > Mam CC 700 na gazie. Czy moze mi ktos wyjtlumaczyc podstawy regulacjigazu ? Ok. Dam Ci znac. W niedziele mamy imprezke intergacyjna wiec nei wiem czy w poniedzialek bede w stanie :) Fantom 8 |
Data: Wrzesien 23 2007 19:00:58 | Temat: Re: Jak sie reguluje gaz ? | Autor: Adam | Fantom pisze: Witam ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf Ta ostatnia mam rozumiec rzadzi tym ile gazu leci do gaznika. Jedna w Nie mam pojęcia, do czego może służyć trzecia śrubka. Zawsze miałem tylko dwie (a instalacje gazowe do gaźnika miałem w trzech samochodach). Moze ktos mi podac "schemat" ustawienia gazu "na sluch" ? Nie ruszaj śruby wolnych obrotów. Śruba na gumowej rurce do gaźnika jest podstawową do regulacji. Kręcisz tak, by silnik na wolnych obrotach nie gasł. Jak chcesz wyregulować dokładniej, to albo z analizatorem spalin, albo naprawdę musisz mieć dobry słuch, albo po prostu eksperymentujesz - ustawiasz, żeby było mniej więcej dobrze i jeździsz. Potem poprawiasz, jeśli pali za dużo (zbyt bogata mieszanka) albo za mało (zbyt uboga). to abym mogl do mechanika dojechac :) Bo teraz to wystarczy ze zdejme noge z Jedź na ssaniu, może się uda do mechanika dociągnąć. dlawi - krotko mowiac do krzyzowki dojade a potem kicha. Benzyny juz dawno w I błąd, bo jak nie chcesz sobie szybko rozwalić membran w zimie w instalacji gazowej, to powinieneś odpalać na benzynie. Poza tym pompa benzynowa nie może chodzić na sucho. Naprawdę, 5 litrów benzyny w baku na stałe to chyba nie jest taki wielki wydatek? -- Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG |