Grupy dyskusyjne   »   Jak sprawdzić alternator?

Jak sprawdzić alternator?



1 Data: Luty 12 2009 20:21:15
Temat: Jak sprawdzić alternator?
Autor: kolega 

Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?

jak się sprawdza uzwojenie?

i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?



2 Data: Luty 12 2009 21:06:31
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Grzegorz 

Hello kolega !:

Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?

Tja, nie zapomnij podpiąć akumulatora, a wiertarka na min. 1500 obr-min !!!!


jak się sprawdza uzwojenie?

Raczej diody - uzwojenie pada bardzo rzadko. Chyba że w wirniku. A sprawdza się toto omomierzem a diody na spadek napięcia.


i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?

Można sprawdzić bez wyjmowania z auta, i to wszystko. Napięcie + max dawany prąd - jeśli OK, to i diody i reszta sprawna. Prąd mierzymy przyrządem cęgowym, wszystkie odbiorniki włącznie, po lekkim wyładowaniu aku. Silnik na ok. 2-3 tys obr i mierzysz. Jak jest OK to dobrze.

Na wiertarkę sprawdzisz niewiele, chyba że masz taką ok. 2 kW :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

3 Data: Luty 13 2009 15:36:08
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor:

Czy możesz mi podać bliższe szczegóły o tym przyrządzie cęgowym do pomiaru
natężenia bo od lat poszukuję czegoś takiego na prąd stały. Czytałem coś o
cęgach hallotronowych ale w życiu ich nie widziałem. Gdzie to można obejrzeć
?
Z poważaniem
Piotr.



Użytkownik "Grzegorz"  napisał w wiadomości

Hello kolega !:
Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?

Tja, nie zapomnij podpiąć akumulatora, a wiertarka na min. 1500 obr-min
!!!!


jak się sprawdza uzwojenie?

Raczej diody - uzwojenie pada bardzo rzadko. Chyba że w wirniku. A
sprawdza się toto omomierzem a diody na spadek napięcia.


i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?

Można sprawdzić bez wyjmowania z auta, i to wszystko. Napięcie + max
dawany prąd - jeśli OK, to i diody i reszta sprawna. Prąd mierzymy
przyrządem cęgowym, wszystkie odbiorniki włącznie, po lekkim wyładowaniu
aku. Silnik na ok. 2-3 tys obr i mierzysz. Jak jest OK to dobrze.

Na wiertarkę sprawdzisz niewiele, chyba że masz taką ok. 2 kW :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

4 Data: Luty 13 2009 16:07:57
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Wmak 

 napisał(a):

Czy możesz mi podać bliższe szczegóły o tym przyrządzie cęgowym do pomiaru
natężenia bo od lat poszukuję czegoś takiego na prąd stały. Czytałem coś o
cęgach hallotronowych ale w życiu ich nie widziałem. Gdzie to można
obejrzeć
?
Z poważaniem
Piotr.


Na przykłąd tutaj:
http://tinyurl.com/b88uqp
albo
http://tinyurl.com/bmkgqd

Jak przejrzysz kategorię mierniki to jeszcze coś znajdziesz.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Luty 12 2009 21:15:19
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Krzysztof 45 

kolega pisze:

Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
Po co go wyjmowałeś?
no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka i co on
ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?
Tak to sobie możesz dynamo sprawdzić, no chyba że akumulator masz zamiar podpiąć, w przeciwnym wypadku diody mogą polecieć.
jak się sprawdza uzwojenie?
Na różne sposoby, najlepiej zamontuj w aucie, i odpal.
Na wyjsciu z alternartora powinno być 14,8V
--
Krzysiek

6 Data: Luty 13 2009 08:09:52
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Grzegorz 

Hello Krzysztof 45 !:

jak się sprawdza uzwojenie?
Na różne sposoby, najlepiej zamontuj w aucie, i odpal.
Na wyjsciu z alternartora powinno być 14,8V

Przy niesprawnym jednym z trzech uzwojeń czy nawet 2 diodach też będzie takie napięcie, a dokładniej od 13,5 do 14,8 - zależnie od regulatora i temperatury .- wiele układów podwyższa napięcie przy niskich temperaturach.

Aha - powyżej 14,5 przy temp. pokojowej, to już za dużo ...

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

7 Data: Luty 12 2009 23:00:15
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: J.F. 

On Thu, 12 Feb 2009 20:21:15 +0100,  kolega wrote:

Po wyjęciu alternatora chciał bym go sprawdzić
no to klucz na nakrętkę na kole pasowym wiertarka
i co on ma gawać 14 V przy kręceniu wiertarką ?

Zasadniczo tak, ale jest masa klopotow:
-zasilanie do lampki zeby sie wzbudzil
-obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
nie ma.
-przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,
-moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,
-rak do trzymania zabraknie.

jak się sprawdza uzwojenie?
i co jeszcze miernikiem można sprawdzić w alternatorze?

Problem w tym ze niewiele. Gruby drut i wszystko ladnie zwiera.

J.

8 Data: Luty 13 2009 14:07:39
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:00:15 +0100, J.F. napisał(a):


Zasadniczo tak, ale jest masa klopotow:

Em tam, masa...

-zasilanie do lampki zeby sie wzbudzil

No to akurat mały problem - wystarcza bateria płaska i żarówka z latarki.
Albo też akumulator i żarówka 2W ;)

-obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
nie ma.

Wystarczy.

-przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,

Żarówka H4 od D+ do masy.

-moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,

Zwykła 500W wystarcza.

-rak do trzymania zabraknie.

Imadło.


--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    GG: 3524356

9 Data: Luty 13 2009 19:53:19
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: J.F. 

On Fri, 13 Feb 2009 14:07:39 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:00:15 +0100, J.F. napisał(a):
-obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
nie ma.
Wystarczy.

Z trudem.

-przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,
Żarówka H4 od D+ do masy.

Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?

-moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,
Zwykła 500W wystarcza.

A jak to alternator 100A ? :-)

-rak do trzymania zabraknie.
Imadło.

Trzeba miec.
A i tak jeszcze do trzymania wiertarka, miernik, kable..

J.

10 Data: Luty 13 2009 22:24:21
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: kolega 

a oscyloskopem co mozna sprawdzic wiecej ?

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 13 Feb 2009 14:07:39 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:00:15 +0100, J.F. napisał(a):
-obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
nie ma.
Wystarczy.

Z trudem.

-przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,
Żarówka H4 od D+ do masy.

Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?

-moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,
Zwykła 500W wystarcza.

A jak to alternator 100A ? :-)

-rak do trzymania zabraknie.
Imadło.

Trzeba miec.
A i tak jeszcze do trzymania wiertarka, miernik, kable..

J.



11 Data: Luty 13 2009 22:38:56
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Krzysztof 45 

kolega pisze:

a oscyloskopem co mozna sprawdzic wiecej ?
netykiete??
--
Krzysiek

12 Data: Luty 13 2009 21:45:45
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: sok marchwiowy 

kolega  napisał(a):

a oscyloskopem co mozna sprawdzic wiecej ?

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

> On Fri, 13 Feb 2009 14:07:39 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
>>Dnia Thu, 12 Feb 2009 23:00:15 +0100, J.F. napisał(a):
>>> -obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
>>> nie ma.
>>Wystarczy.
>
> Z trudem.
>
>>> -przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,
>>Żarówka H4 od D+ do masy.
>
> Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?
>
>>> -moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,
>>Zwykła 500W wystarcza.
>
> A jak to alternator 100A ? :-)
>
>>> -rak do trzymania zabraknie.
>>Imadło.
>
> Trzeba miec.
> A i tak jeszcze do trzymania wiertarka, miernik, kable..
>
> J.
>
>


Oscyloskopem sprawdzi się tylko czy diody dobre. Wystarczy jak ktoś napisał
bateryjka plaska i żaróweczka od latarki. Ręką wystarczy zakręcić i na
oscyloskopie będzie widać. Typowe uszkodzenia to przerwa w uzwojeniach,
uszkodzone diody i skróty w uzwojeniach. Skrótów w uzwojeniach bez specjalnego
przyrządu do sprawdzania czy są skróty nie da się sprawdzić. Jak ktoś napisał,
drut gruby i na zwykłym mierniku zawsze pokaże że ma oporność zero.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Luty 14 2009 00:44:27
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Czapla 

Typowe uszkodzenia to przerwa w uzwojeniach,
uszkodzone diody i skróty w uzwojeniach.

Szczoteczki też zetrzeć się potrafią, albo zawiesić... często dosyć.

Wprawdzie moja wiedza pochodzi sprzed wieków, ale w prehistorycznych pojazdach
montowano na stałe amperomierz. Kupiłem kiedyś takie dwa na bazarze od
obywateli ZSRS jeszcze (od UAZ-a chyba), jeden wstawiłem na stałe do Poloneza
(od minus 20 A do plus 20 A). Zdawało to wtedy egzamin (tylko trzeba go było
wstawić z ominięciem rozrusznika) ale dzisiaj pewnie niekoniecznie. Może na
początek spróbuj tak:
odpal silnik, zdejmij klemę i podłącz tam amperomierz (badziewie z hiper-super
za 10 zł wystarczy, byle zakres miał do 10 A). Niech ktoś doda gazu, potem
włączy światła, nagrzewnicę itd., a Ty obserwuj w którą stronę prąd płynie i
ile. Jak prąd ładowania będzie za mały albo ujemny, wtedy rozkręcaj akumulator,
o ile masz pewność, że regulator napięcia jest OK (jeśli w ogóle wspomniany
jest).

Teraz są komputery, elektronika itp. bajery, elektroniczne sterowanie napięciem
zależne (jak przeczytałem powyżej) nawet od temperatury (!), strach się bać.
Niech mnie ktoś sprostuje, ale chyba sprawdzenie amperomierzem na początek nie
zaszkodzi. Najwyżej spalisz mierniczek :(.

Pozdrawiam

Czapla

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Luty 14 2009 00:48:08
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Czapla 

wtedy rozkręcaj akumulator,

Już prawie pierwsza w nocy :(. Nie pomyl alternatora z akumulatorem, jak to się
zdarza co poniektórym.

Pozdrawiam

Czapla

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Luty 14 2009 13:14:38
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 14 Feb 2009 00:44:27 +0100, Czapla napisał(a):

Wprawdzie moja wiedza pochodzi sprzed wieków, ale w prehistorycznych pojazdach
montowano na stałe amperomierz. Kupiłem kiedyś takie dwa na bazarze od

Nie tylko w prehistorycznych, chyba że te 22 lata temu to prehistoria już
;)


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Luty 15 2009 11:46:18
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: sok marchwiowy 

Czapla  napisał(a):

> Typowe uszkodzenia to przerwa w uzwojeniach,
> uszkodzone diody i skróty w uzwojeniach.

Szczoteczki też zetrzeć się potrafią, albo zawiesić... często dosyć.
Wytarcie szczotek to nie uszkodzenie a zużycie eksploatacyjne.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Luty 15 2009 20:09:12
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Czapla 

> > Typowe uszkodzenia to

> Szczoteczki też zetrzeć się potrafią, albo zawiesić

Wytarcie szczotek to nie uszkodzenie a zużycie eksploatacyjne.

A zawieszenie? Zużycie to czy uszkodzenie? Myślę, że dla rozpoczynającego
wątek, ta kwestia jest powiedzmy to drugorzedna. Podobno język niemiecki jest
piekielnie precyzyjny, tam wszystko jest określone i zawsze, aż do bólu,
wiadomo o co chodzi. We francuskim już jest gorzej, ale za to zawiera on
mnóstwo subtelności, nieistniejących z kolei w języku niemieckim. A w Polskim,
to już nigdy nie wiadomo, o co chodzi.

Kiedyś jeden gościu, elektryk, przyczepił sie do mnie, że kolor przewodu
uziemiania nie określiłem niezbyt dokładnie jako zielono-żółty czy jakoś tak, o
czym świadczy Polska Norma. Wtopa totalna, spec i fachowiec wykrył lamera...
Wsadziłem więc taki przewód w desytometr i wyciągnąłem składowe CMYK-a. Żółty
nie był wcale taki żółty... Zielony też normy nie trzymał... A elektryk nie
miał pojęcia co to desytometr, kolory addytywne czy subtraktywne.

Czy warto się czepiać o nieistotne szczegóły nie wpływające na sens wypowiedzi?
Ma człowiek poblem, chciałem pomóc. Jemu jest na prawdę wszystko jedno, czy to
uszkodzenie, czy zużycie eksploatacyjne. Prąd widać za słaby ma z alternatora,
wszystko przez ekomatołków. Akumulatory i alternatory padają, bo banda idiotów
przelobbowała jazdę na światłach w dzień i trzeba sobie radzić. To jest
problem - a nie rozważania czy zużycie to uszkodzenie.

Pozdraiam

Czapla

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

18 Data: Luty 13 2009 22:18:23
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Fri, 13 Feb 2009 19:53:19 +0100, J.F. napisał(a):

-obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
nie ma.
Wystarczy.

Z trudem.

Bez problemu, jakbym nie testował, to bym nie mówił.

-przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,
Żarówka H4 od D+ do masy.

Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?

Jedna wystarczy w zupełności. Nie robisz testu wytrzymałości diód
prostowniczych...

-moc stosowna potrzebna - czyli wieksza wiertarka,
Zwykła 500W wystarcza.
A jak to alternator 100A ? :-)

No to co? Ważne ile z niego weźmiesz. Jak połączysz H4 tak, że obydwa
włókna zaświecą, czyli 55+65W, to będziesz miał 120W i 10A.

-rak do trzymania zabraknie.
Imadło.

Trzeba miec.
A i tak jeszcze do trzymania wiertarka, miernik, kable..

Wiertarka jedynie, resztę się łączy solidnie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Luty 14 2009 18:18:38
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: J.F. 

On Fri, 13 Feb 2009 22:18:23 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Fri, 13 Feb 2009 19:53:19 +0100, J.F. napisał(a):
-obroty .. altek ma tak mniej wiecej 2000-15tys, wiertarka pewnie tyle
nie ma.
Wystarczy.
Z trudem.
Bez problemu, jakbym nie testował, to bym nie mówił.

-przydaloby sie sprawdzic pod sporym obciazeniem,
Żarówka H4 od D+ do masy.

Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?
Jedna wystarczy w zupełności. Nie robisz testu wytrzymałości diód
prostowniczych...

Ale robie test wydajnosci altka.

Moze kiedys podjade to podrzuce ci maszynke i z ciekawosci popatrze co
zmierzysz.
Nie to zeby nie ladowala - za slabo ladowala i wyniki w samochodzie
byly dwuznaczne..

-rak do trzymania zabraknie.
Imadło.
Trzeba miec.
A i tak jeszcze do trzymania wiertarka, miernik, kable..

Wiertarka jedynie, resztę się łączy solidnie.

A w scierce altek ma wtyk i trudno polaczyc :-)

J.

20 Data: Luty 15 2009 01:42:24
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 14 Feb 2009 18:18:38 +0100, J.F. napisał(a):

Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?
Jedna wystarczy w zupełności. Nie robisz testu wytrzymałości diód
prostowniczych...

Ale robie test wydajnosci altka.

A na ch... Ci to?

Wiertarka jedynie, resztę się łączy solidnie.

A w scierce altek ma wtyk i trudno polaczyc :-)

Nie ma, ma ładne śrubki :P

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Luty 15 2009 08:26:34
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: J.F. 

On Sun, 15 Feb 2009 01:42:24 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Sat, 14 Feb 2009 18:18:38 +0100, J.F. napisał(a):
Ale nie jedna tylko z dziesiec. Masz ?
Jedna wystarczy w zupełności. Nie robisz testu wytrzymałości diód
prostowniczych...

Ale robie test wydajnosci altka.

A na ch... Ci to?

No bo tak cos slbo laduje.

Wiertarka jedynie, resztę się łączy solidnie.

A w scierce altek ma wtyk i trudno polaczyc :-)

Nie ma, ma ładne śrubki :P

W mojej mial.

J.

22 Data: Luty 15 2009 10:17:10
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 15 Feb 2009 08:26:34 +0100, J.F. napisał(a):

Ale robie test wydajnosci altka.

A na ch... Ci to?

No bo tak cos slbo laduje.

I to przez małą wydajność?

A w scierce altek ma wtyk i trudno polaczyc :-)
Nie ma, ma ładne śrubki :P
W mojej mial.

Mam taka wtyczkę (w Granadzie jest identyczna).

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Luty 15 2009 10:28:30
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: J.F. 

On Sun, 15 Feb 2009 10:17:10 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Sun, 15 Feb 2009 08:26:34 +0100, J.F. napisał(a):
Ale robie test wydajnosci altka.
A na ch... Ci to?
No bo tak cos slbo laduje.

I to przez małą wydajność?

A przez co ?

Na moj gust faza padla - dioda albo uzwojenie. Ale to trudne do
wykrycia bez pomiaru wydajnosci albo moze oscyloskopu na stanowisku.

A w scierce altek ma wtyk i trudno polaczyc :-)
Nie ma, ma ładne śrubki :P
W mojej mial.
Mam taka wtyczkę (w Granadzie jest identyczna).

J.

24 Data: Luty 15 2009 11:02:27
Temat: Re: Jak sprawdzić alternator?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 15 Feb 2009 10:28:30 +0100, J.F. napisał(a):

I to przez małą wydajność?

A przez co ?


Przez brak jednej fazy najczęściej.

Na moj gust faza padla - dioda albo uzwojenie. Ale to trudne do
wykrycia bez pomiaru wydajnosci albo moze oscyloskopu na stanowisku.

Bez problemu wyjdzie na żarówce H4 i zwykłym, wskazówkowym mierniku.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Jak sprawdzić alternator?



Grupy dyskusyjne