Grupy dyskusyjne   »   Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi

Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi



1 Data: Luty 22 2008 14:14:25
Temat: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 

Ponawiam pytanie gdyż nie uzyskałem odpowiedzi, jak sprawdzić regulator
napięcia w polonezie kombi, bo być może nie będzie potrzebne rozebranie
alternatora tylko wystarczy wymiana regulatora?
--
Adi



2 Data: Luty 22 2008 14:34:06
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grejon 

adi pisze:

Ponawiam pytanie gdyż nie uzyskałem odpowiedzi, jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi, bo być może nie będzie potrzebne rozebranie alternatora tylko wystarczy wymiana regulatora?

I będziesz tak codziennie ponawiał...? "Bo nie uzyskałem odpowiedzi"?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

3 Data: Luty 22 2008 15:24:38
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello adi !:

Ponawiam pytanie gdyż nie uzyskałem odpowiedzi, jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi, bo być może nie będzie potrzebne rozebranie alternatora tylko wystarczy wymiana regulatora?

Woltomierz. Najlepiej cyfrowy. Normalne napięcie ładowania, to 14,2 +- 0,3V.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

4 Data: Luty 22 2008 17:00:14
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 



Woltomierz. Najlepiej cyfrowy. Normalne napięcie ładowania, to 14,2 +-
0,3V.


i uważasz ze napięcie powie mi czy to uszkodzony regulator? jak sie nie
znasz to się nie wypowiadaj bo niskie napięcie ładowania to powód conajmniej
5 uszkodzonych elementów, resztę wiem jak sprawdzić chce tylko wiedzieć jak
sprawdzić regulator napięcia

5 Data: Luty 22 2008 17:55:46
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: michal 

adi pisze:

i uważasz ze napięcie powie mi czy to uszkodzony regulator? jak sie nie znasz to się nie wypowiadaj bo niskie napięcie ładowania to powód conajmniej 5 uszkodzonych elementów, resztę wiem jak sprawdzić chce tylko wiedzieć jak sprawdzić regulator napięcia

W niektórych przypadkach powie, jak napięcie ładowania będzie wynosić z 17V. To teraz idź odrób lekcje i powiedz co woltomierz pokazuje.

Pozdrawiam
margines

6 Data: Luty 22 2008 18:11:12
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 


W niektórych przypadkach powie, jak napięcie ładowania będzie wynosić z
17V. To teraz idź odrób lekcje i powiedz co woltomierz pokazuje.

pokazuje 12-12,5 V a więc jaka rada?

7 Data: Luty 22 2008 18:25:24
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello adi !:

W niektórych przypadkach powie, jak napięcie ładowania będzie wynosić z
17V. To teraz idź odrób lekcje i powiedz co woltomierz pokazuje.


pokazuje 12-12,5 V a więc jaka rada?

A ile ma aku na luzie przy wyłączonym silniku ?

nie powinno być takuch wahań - jeśli wskazania są niestatbilne, to po pierwsze sprawdź szczotki. Potem rezystancję wirnika (przy wyjętym regulatorze).

A potem cdn ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

8 Data: Luty 22 2008 18:30:14
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 

jaka powinna byc rezystancja wirnika? powiedz odrazu co jeszcze sprawdzić
zakłądam ze będą to pewnie diody ale jako że będę to robił pozadomem i muszę
zrobić jednym ciągiem aby auto ojca było sprawne wiec jak możesz podaj co
jeszcze odrazu sprawdzić mam nadzieję że na diodach prostowniczych i
czyszczeniu się zakończy,  z tym osprzętem do zmierzenia regulatora się
obejde chyba lepiej kupie nowy ale wiem ze jest jakiś patent na podłączenie
go bezpośrednio pod aku jednym kabelkiem i zmierzenie zwyjkłym miernikiem
tylko nie podpatrzyłem do końca jak kiedyś dobry elektryk to robił :)

9 Data: Luty 22 2008 20:12:18
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello adi !:

jaka powinna byc rezystancja wirnika?

Zależy od alternatora, od ok. 2,5 do 4 Omy.

powiedz odrazu co jeszcze sprawdzić
zakłądam ze będą to pewnie diody

Dość często padfają te małe diody (zakładam, że to ten sam alternator, jaki miałem w PSO naście lat temu - bodajże 70A dawał).

ale jako że będę to robił pozadomem i muszę
zrobić jednym ciągiem aby auto ojca było sprawne wiec jak możesz podaj co jeszcze odrazu sprawdzić mam nadzieję że na diodach prostowniczych i czyszczeniu się zakończy,  z

Diody ..... bez rozlutowania nie sprawdzisz, ale może połączenia z fazami są śrubowe ?. Są dwie płytki - do dodatniej diody są połącvzone katodami, ujemne anodami. No i te trzy do wzbudzenia - niestety bała małe, coś około 1N4004. Lepiej dać 3-amperowe np. 1N5402 czy podobne (zajrzyj na www.tme.pl).

tym osprzętem do zmierzenia regulatora się
obejde chyba lepiej kupie nowy ale wiem ze jest jakiś patent na podłączenie go bezpośrednio pod aku jednym kabelkiem i zmierzenie zwyjkłym miernikiem tylko nie podpatrzyłem do końca jak kiedyś dobry elektryk to robił :)

Nie da się.

Te Boschowskie regulatory w okolicach 14,2 V dają na wyjściu sygnał modulowany, ok. 200 Hz. Ale proste sprawdzenie - żarówka zamiast wirnika i dobry zasilacz na zasilanie. Poniżej 13,8 żarpwka się świeci, powyżej ok. 14,4 gaśnie. Może być płynne przejście, w zakresie ok. 200 mV.

Czyli ..... trzeba mieć zasilacz stabilizowany.

Z moich doświadczeń :

1. Szczotki. Jak krótkie, to do wymiany. Bardzo dobre są z odkurzacza, trzeba tylko skrócić i przyszlifować papierem ściernym :-D

2. Małe diody. Najlepiej wymienić, zawsze komplet !!!!! Już widziałem sytuacje, że czasami dostawały przerwy.

3. Regulator - bardzo rzadko się psuje.

4. Przerwa w wirniku. Też rzadko.

5. Duże diody - bardzo rzadko.

6. Pasek klinowy - luŻny - u niektórych BARDZO częsta przyczyna !!!!!!!

7. Totalne zaolejenie pierńcieni wirnika. Czasami .....

A teraz do roboty ;-) !
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

10 Data: Luty 22 2008 20:29:19
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 

aha jeszcze jedno  te duże diody w ubudowie też powinny przewodzić w jedną
stronę a w drugą nie ? można sprawdzać wlutowane czytrzeba wyciagać?

11 Data: Luty 22 2008 21:51:35
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello adi !:

aha jeszcze jedno  te duże diody w ubudowie też powinny przewodzić w jedną stronę a w drugą nie ?

Jak to dioda :-D

można sprawdzać wlutowane czytrzeba wyciagać?


Są połączone ze sobą uzwojeniem, o rezystancji rzędu miliomów. Można sprawdzić albo po rozłączeniu albo w czasie pracy alternatora odcyloskopem.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

12 Data: Luty 22 2008 20:05:19
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: michal 

adi pisze:

W niektórych przypadkach powie, jak napięcie ładowania będzie wynosić z
17V. To teraz idź odrób lekcje i powiedz co woltomierz pokazuje.

pokazuje 12-12,5 V a więc jaka rada?

Ale na jakich obrotach? Czy zwiększając obroty zwiększa się napięcie. Ja bym zaczął od zmiany szczotek (bo kosztuję to grosze), wymiana ich to 10 minut i na pewno nie zaszkodzi. W domowych warunkach zazwyczaj zdiagnozowanie usterki polega na podmianie niektórych elementów na inne na 100% sprawne.

Pozdrawiam
margines

13 Data: Luty 22 2008 20:16:39
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello michal !:

adi pisze:

W niektórych przypadkach powie, jak napięcie ładowania będzie wynosić z
17V. To teraz idź odrób lekcje i powiedz co woltomierz pokazuje.


pokazuje 12-12,5 V a więc jaka rada?


Ale na jakich obrotach? Czy zwiększając obroty zwiększa się napięcie. Ja bym zaczął od zmiany szczotek (bo kosztuję to grosze), wymiana ich to 10 minut i na pewno nie zaszkodzi.

Hmmm, trzeba mieć niezłą lutownicę, jeśli to BOSCH. Jak cały regler, to 3 minuty :-D ! Ale deczko drożej ....

Jak szczotki są dość długie, to nie ma co zmieniać. Typowo 60 do 100 kkm wytrzymywały. Te z odkurzacza też :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

14 Data: Luty 22 2008 20:27:13
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 

spoko dzięki za pomoc dam znać co było :)

adi

15 Data: Luty 22 2008 21:52:04
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello adi !:

spoko dzięki za pomoc dam znać co było :)

OK :-)

Ale cd jutro - wyłączam się ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

16 Data: Luty 22 2008 18:23:39
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello adi !:

Woltomierz. Najlepiej cyfrowy. Normalne napięcie ładowania, to 14,2 +- 0,3V.



i uważasz ze napięcie powie mi czy to uszkodzony regulator? jak sie nie znasz to się nie wypowiadaj bo niskie napięcie ładowania to powód conajmniej 5 uszkodzonych elementów, resztę wiem jak sprawdzić chce tylko wiedzieć jak sprawdzić regulator napięcia

Masz oscyloskop ? I zasilacz stabilizowany ok. 2 A lub więcej ? I dokładny woltomierz cyfrowy ??? Generator chyba niepotrzebny, tylko w 6-diodowych do sprawdzenia się przyda. W 9-diodowych nie ma potrzeby.

Jeśli tak, to napiszę Ci, jak sprawdzić regulator. Ale trzeba go będzie wyciągnąć. Bez wyciągania - oscyloskopem też conieco da się sprawdzić. Ale takim nienajgowszym ;-)

No i jakie to napięcie ???????

Jak już zmierzysz, załatw sobie cęgową sondę prądową do 100A ale stałoprądową. Wskazówki podam, jak będziesz miał :-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

17 Data: Luty 24 2008 16:32:08
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: J.F. 

On Fri, 22 Feb 2008 17:00:14 +0100,  adi wrote:

Woltomierz. Najlepiej cyfrowy. Normalne napięcie ładowania, to 14,2 +-
0,3V.

i uważasz ze napięcie powie mi czy to uszkodzony regulator? jak sie nie
znasz to się nie wypowiadaj bo niskie napięcie ładowania to powód conajmniej
5 uszkodzonych elementów, resztę wiem jak sprawdzić chce tylko wiedzieć jak
sprawdzić regulator napięcia

Moze tak - jak jest dobre to i regulator jest dobry :-)

A nie jest dobre ?

Zasilacz laboratoryjny [regulowany, stabilizowany], podlaczyc
regulator poprawnie z zarowka zamiast wzbudzenia, sprawdzic co sie
dzieje w zakresie napiec 10-17V.

J.

18 Data: Luty 22 2008 16:02:18
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Przembo 

Użytkownik "adi"  napisał

Ponawiam pytanie gdyż nie uzyskałem odpowiedzi, jak sprawdzić regulator
napięcia w polonezie kombi, bo być może nie będzie potrzebne rozebranie
alternatora tylko wystarczy wymiana regulatora?

Najprosciej w warsztacie, w tym przypadku najlepiej.

Nie wiem po co w ogole pytasz skoro wiesz lepiej niz osoby, ktore juz Ci cos
poradzily.

pozdr

19 Data: Luty 23 2008 17:57:42
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 

no i dupa rozebrałem alternator wszystko poczyściłem sprawdziłem diody
wszystko ok przed wyjęciem ładowanie stałe 12.6 po włożeniu 11,8 :( nie mam
już pomysłu co może byc :(

20 Data: Luty 23 2008 19:50:22
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Przembo 

Użytkownik "adi"  napisał

no i dupa rozebrałem alternator wszystko poczyściłem sprawdziłem diody
wszystko ok przed wyjęciem ładowanie stałe 12.6 po włożeniu 11,8 :( nie
mam już pomysłu co może byc :(

A w jakim stanie byly szczotki i pierscienie?
Wymieniles szczotkotrzymacz? Jesli auto ma 100kkm to na pewno wymaga naprawy
styku pierscien/szczotka.

I jeszcze jedno wazne pytanie: pali sie kontrolka ladowania? To nie zart! Bo
jak sprawdziles to co inni radzili to mozliwosci sie koncza...

Pozdr

21 Data: Luty 23 2008 20:48:25
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello adi !:

no i dupa rozebrałem alternator wszystko poczyściłem sprawdziłem diody

Wylutowałeś ????

Sprawdziłeś regulator ????

Ile wystawało szczotek ?

Jaka rezystancja wirnika ?

wszystko ok przed wyjęciem ładowanie stałe 12.6 po włożeniu 11,8 :( nie mam już pomysłu co może byc :(

Czyli nic nie ładuje.

Kontrolka ładowania daje prąd potrzebny do wzbudzenia. Bez niej zwykle alternator nie rusza.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

22 Data: Luty 23 2008 21:20:09
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: adi 

kontrolka ładowania się nie świeci na zapalonym silnku, ogólnuie dramat :(
sprawdziłem wszystko co radziliście i lipa

23 Data: Luty 23 2008 21:43:07
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Przembo 

Użytkownik "adi"  napisał

kontrolka ładowania się nie świeci na zapalonym silnku, ogólnuie dramat
:( sprawdziłem wszystko co radziliście i lipa

Jesli w ogole sie nie swieci to juz wiesz jak naprawic "alternator". Jesli
zapala sie i gasnie nie czytaj dalej...

Masz do zdjecia 3 kratki wentylacyjne, za nimi u gory sa wkrety, dwa kolejne
sa pod okraglymi zaslepkami i jeszcze dwa pod daszkiem, uwaga na zatrzaski,
latwo polamac! Potem odkrecasz licznik wymieniasz "uklad startowy ladowania"
(zaroweczka) i tyle.

Pozdr

24 Data: Luty 24 2008 11:45:13
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello Przembo !:

Użytkownik "adi"  napisał

kontrolka ładowania się nie świeci na zapalonym silnku, ogólnuie dramat :( sprawdziłem wszystko co radziliście i lipa


Jesli w ogole sie nie swieci to juz wiesz jak naprawic "alternator". Jesli zapala sie i gasnie nie czytaj dalej...

Napisał "na zapalonym silniku".

I nie odpowiedział na moje pytania !!!!!!! Albo totalny lejek albo dwie lewe ręce albo na kacu ?????

Jak odpowie, to poradzimy dalej. Przede wszystkim wzbudzenie, potem można dać na wzbudzenie na chama 12V i zobaczyć, jhak ładuje. JHak do 15V dojdzie, to wyłączamy i zap... po nowy reglerek.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

25 Data: Luty 24 2008 12:09:07
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Przembo 

Użytkownik "Grzegorz"  napisał

Napisał "na zapalonym silniku".
I nie odpowiedział na moje pytania !!!!!!! Albo totalny lejek albo dwie
lewe ręce albo na kacu ?????

Mnie tez sie wydaje, ze za chwilke okaze sie ze wszystko w alternatorze jest
sprawne, wzbudzenie tez, a mimo wszystko ladowania nie ma.

Jak odpowie, to poradzimy dalej. Przede wszystkim wzbudzenie, potem można
dać na wzbudzenie na chama 12V i zobaczyć, jhak ładuje. JHak do 15V
dojdzie, to wyłączamy i zap... po nowy reglerek.

W 3, a moze nawet 4 watkach o ladowaniu w Poldku kombi chyba nikt z chcacych
Adiemu pomoc nie uzyskal od niego konkretnej odpowiedzi. Moze problem tkwi w
rodzaju nadwozia? :)
Trzeba jeszcze dodac co to jest to wzbudzenie, bo ktos w tym watku moze nie
wiedziec... powiedzmy ze to ta kontrolka ladowania.

Pozdr

PS. Moja pierwsza porada byla chyba trafna, warsztat :) Bo jesli wszystko
dziala i nie dziala jednoczesnie to sie niezle cuda dzieja...

26 Data: Luty 24 2008 12:30:58
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: Grzegorz 

Hello Przembo !:
.....

Trzeba jeszcze dodac co to jest to wzbudzenie, bo ktos w tym watku moze nie wiedziec... powiedzmy ze to ta kontrolka ladowania.

Myślałem o uzwojeniu, ale to pewnie i tak bez znaczenia :-D !

Acha - a czy pasek klinowy jest i nie piszczy ????? ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

27 Data: Luty 24 2008 16:36:11
Temat: Re: Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi
Autor: J.F. 

On Sat, 23 Feb 2008 21:20:09 +0100,  adi wrote:

kontrolka ładowania się nie świeci na zapalonym silnku, ogólnuie dramat :(
sprawdziłem wszystko co radziliście i lipa

Ale czy sie swieci na niezapalonym :-)

zewrzyj regulator kawalkiem drutu, zeby dawal pelne wzbudzenie,
zobacz jakie wtedy bedzie napiecie. Jak nadal za male - szukac
problemu dalej, jak za duze - problem w regulatorze.


J.

Jak sprawdzić regulator napięcia w polonezie kombi



Grupy dyskusyjne