Grupy dyskusyjne   »   Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?

Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?



1 Data: Luty 13 2008 10:32:09
Temat: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: *piotr'ek* 

W tylnej szybie ogrzewanej nie działają mi 3 ścieżki. Przyglądałem się im dokładnie i niestety nie widać nigdzie żadnej przerwy. Można jakoś sprawdzić to miarodajnie omomierzem/voltomierzem?

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl



2 Data: Luty 13 2008 10:12:01
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Piotrek 

Jasne że się da. Miernik trzeba nastawić na 20v prądu stałego i włączyć
ogrzewanie tylnej szyby. Potem dotykać końcówkami od miernika ścieżkę grzewczą
po obu stronach zbliżając coraz bardziej do siebie końcówki. Jeżeli pokazuje
napięcie około 10 v to znaczy że przerwa jest pomiędzy końcówkami, a jak 0 to
znaczy że przeszliśmy dziurę i trzeba się cofnąć i szukać naokoło aż się dojdzie
do jak najmniejszej odległości rzędu 1 - 2 cm na której będzie nam pokazywać
napięcie. Tam malujemy lakierem przewodzącym prąd i już. Naprawiłem tak
wszystkie ścieżki u siebie bezbłędnie trafiając na dziury.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

3 Data: Luty 13 2008 12:27:11
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: J.F. 

On 13 Feb 2008 11:12:01 +0100,  Piotrek wrote:

Jasne że się da. Miernik trzeba nastawić na 20v prądu stałego i włączyć
ogrzewanie tylnej szyby. Potem dotykać końcówkami od miernika ścieżkę grzewczą
po obu stronach zbliżając coraz bardziej do siebie końcówki. Jeżeli pokazuje
napięcie około 10 v to znaczy że przerwa jest pomiędzy końcówkami, a jak 0 to
znaczy że przeszliśmy dziurę i trzeba się cofnąć i szukać naokoło aż się dojdzie
do jak najmniejszej odległości rzędu 1 - 2 cm na której będzie nam pokazywać

Prosciej podlaczyc jedna koncowka do jednego zacisku z boku, a drugim
dotknac na srodku. I juz wiemy po ktorej stronie dziura.
Potem dotykamy w 1/4 lub 3/4 .. itd realizujac przeszukiwanie binarne.

napięcie. Tam malujemy lakierem przewodzącym prąd i już. Naprawiłem tak
wszystkie ścieżki u siebie bezbłędnie trafiając na dziury.

A ja mam jakis g* lakier.

J.

4 Data: Luty 13 2008 12:44:35
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: *piotr'ek* 

A ja mam jakis g* lakier.

Polecam firmy http://technicqll.pl/ Pół godziny temu zrobiłem i połączenie załapało. Drogi bo ponad 2 dychy kosztował.

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl

5 Data: Luty 13 2008 04:24:06
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: wofek_ 

On Feb 13, 11:27 am, J.F.  wrote:

On 13 Feb 2008 11:12:01 +0100,  Piotrek wrote:

>Jasne że się da. Miernik trzeba nastawić na 20v prądu stałego i włączyć
>ogrzewanie tylnej szyby. Potem dotykać końcówkami od miernika ścieżkę grzewczą
>po obu stronach zbliżając coraz bardziej do siebie końcówki. Jeżeli pokazuje
>napięcie około 10 v to znaczy że przerwa jest pomiędzy końcówkami, a jak 0 to
>znaczy że przeszliśmy dziurę i trzeba się cofnąć i szukać naokoło aż się dojdzie
>do jak najmniejszej odległości rzędu 1 - 2 cm na której będzie nam pokazywać

Prosciej podlaczyc jedna koncowka do jednego zacisku z boku, a drugim
dotknac na srodku. I juz wiemy po ktorej stronie dziura.
Potem dotykamy w 1/4 lub 3/4 .. itd realizujac przeszukiwanie binarne.

Chyba algorytm sukcesywnej aproksymacji ;)

6 Data: Luty 13 2008 13:59:27
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. pisze:

On 13 Feb 2008 11:12:01 +0100,  Piotrek wrote:
Jasne że się da. Miernik trzeba nastawić na 20v prądu stałego i włączyć
ogrzewanie tylnej szyby. Potem dotykać końcówkami od miernika ścieżkę grzewczą
po obu stronach zbliżając coraz bardziej do siebie końcówki. Jeżeli pokazuje
napięcie około 10 v to znaczy że przerwa jest pomiędzy końcówkami, a jak 0 to
znaczy że przeszliśmy dziurę i trzeba się cofnąć i szukać naokoło aż się dojdzie
do jak najmniejszej odległości rzędu 1 - 2 cm na której będzie nam pokazywać

Prosciej podlaczyc jedna koncowka do jednego zacisku z boku, a drugim dotknac na srodku. I juz wiemy po ktorej stronie dziura.
Potem dotykamy w 1/4 lub 3/4 .. itd realizujac przeszukiwanie binarne.

Lepsza jest ponoć metoda złotego podziału ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

7 Data: Luty 13 2008 10:17:12
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: go! 

*piotr'ek* wrote:

W tylnej szybie ogrzewanej nie działają mi 3 ścieżki. Przyglądałem się im dokładnie i niestety nie widać nigdzie żadnej przerwy. Można jakoś sprawdzić to miarodajnie omomierzem/voltomierzem?


No pewnie
Wlasnie omomierzem.. najlepiej na zwarcie.

PS. Sa lakiery specjalne do napraw takich

--
go!

8 Data: Luty 13 2008 11:20:11
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: *piotr'ek* 

PS. Sa lakiery specjalne do napraw takich

Wiem. Mam takowy tylko pomysłu na sprawdzenie nie miałem.

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl

9 Data: Luty 13 2008 11:27:26
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Grzegorz 

Hello *piotr'ek* !:

PS. Sa lakiery specjalne do napraw takich


Wiem. Mam takowy tylko pomysłu na sprawdzenie nie miałem.


Tylko woltomierzem, i to delikatnie - łatwo takie ścieki zepsuć (podrapać).

Jak przedpiśca pisał, końcówki coraz bliżej i powinno się udać. Ew. słabą żarpwką (5W max) także.

Pozem 2 kawałki taśmy przezroczystej na szybę (do bzregów ścieżki) i pomalować jak najmniejszy kawałek koło przerwy. Jak za dużo pamalujesz, to nie będzie w tym miejsci grzało).

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

10 Data: Luty 13 2008 10:42:37
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: go! 

Grzegorz wrote:


Tylko woltomierzem

A mozesz mi wyjasnic dlaczego omomierzem mialo by mi sie to nie udac? I to bez koniecznosci wlaczania ogrzewania..

Pozem 2 kawałki taśmy przezroczystej na szybę (do bzregów ścieżki) i pomalować jak najmniejszy kawałek koło przerwy.

Tak kiedys probowalem.. za kazdym razem zrywalem tasme razem z lakierem. Ostatecznie musialem "z reki" to pomalowac..
--
go!

11 Data: Luty 13 2008 12:16:21
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: *piotr'ek* 

Tak kiedys probowalem.. za kazdym razem zrywalem tasme razem z lakierem. Ostatecznie musialem "z reki" to pomalowac..

Dzięki! 15 min. i 3 ścieżki naprawione. Taśmę zrywałem jak farbka jeszcze nie wyschła (technika malarska) i jest OK!

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl

12 Data: Luty 13 2008 12:22:41
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: kovalek 


Użytkownik "go!"  napisał w wiadomości

kiedys probowalem.. za kazdym razem zrywalem tasme razem z lakierem. Ostatecznie musialem "z reki" to pomalowac..

Mi jedna ścieżka nie grzała. W dwóch miejscach była przerwa na jakieś 1-2cm. Kupiłem w motorycajnym specjalny lakier przewodzący do tego (jakieś 15zł) i pomalowałem w tym miejscu (bez naklejania żadnej tasmy), następnie jak to wyschło zdrapałem delikatnie nadmiar żyletką i śladu naprawy nie ma - a szyba działa teraz w 100% :-)

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

13 Data: Luty 13 2008 12:24:29
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: *piotr'ek* 

Mi jedna ścieżka nie grzała. W dwóch miejscach była przerwa na jakieś 1-2cm.

Ale przerwy 1-2 cm są widoczne. Ja miałem przerwy rzędu 1/5 mm maksimum.

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl

14 Data: Luty 13 2008 12:43:50
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Lewis 


Mi jedna ścieżka nie grzała. W dwóch miejscach była przerwa na jakieś 1-2cm.
Kupiłem w motorycajnym specjalny lakier przewodzący do tego (jakieś 15zł) i pomalowałem w tym miejscu (bez naklejania żadnej tasmy), następnie jak to wyschło zdrapałem delikatnie nadmiar żyletką i śladu naprawy nie ma - a szyba działa teraz w 100% :-)


To teraz podaj nazwe tego cudownego "lubrykatu" ;) też mnie taka operacja czeka tylko ze ja mam zmasakrowane te paski grzeją tylko 2 a reszta rozpruta na długości 1-2cm...

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

15 Data: Luty 13 2008 19:28:24
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: kovalek 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości teraz podaj nazwe tego cudownego "lubrykatu" ;) też mnie taka operacja

czeka tylko ze ja mam zmasakrowane te paski grzeją tylko 2 a reszta rozpruta na długości 1-2cm...

Jak masz więcej przerw niż sprawnych ścieżek, to lepiej poszukać sobie nowej szyby na szrocie.
Preparatu jets mało i na dużo nie wystarczy.

A nazwa to już nie pamiętam.. Chyba Technicolor pakowane w blister.

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

16 Data: Luty 13 2008 21:03:27
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: JKK 


Użytkownik "kovalek"  napisał w wiadomości


A nazwa to już nie pamiętam.. Chyba Technicolor pakowane w blister.

Technicoll jak już :-)

A np. w Selgrosie, czy sklepach elektronicznych
można dostać Pulsar Volt.

Pzdr

JKK

17 Data: Luty 13 2008 23:09:26
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Lewis 


Jak masz więcej przerw niż sprawnych ścieżek, to lepiej poszukać sobie nowej
szyby na szrocie.
Preparatu jets mało i na dużo nie wystarczy.

Problem w tym ze niemam ochoty bawic się w wymiany szyb bo sama szyba to będzie coś koło 150zł  a montaż z materiałami to drugie 100-150zł
Ogólnie to wogóle sprzęta planuje pogonić i niech przyszły tatuś się martwi czy wymieniać.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

18 Data: Luty 13 2008 12:47:01
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Grzegorz 

Hello go! !:
....

Tylko woltomierzem


A mozesz mi wyjasnic dlaczego omomierzem mialo by mi sie to nie udac? I to bez koniecznosci wlaczania ogrzewania..

Bo różnica oporności jest mała. Jedna ścieżka ma ok. 10 Omżw ... do tego wpływ staku, w sumie woltomierzem dużo łatwiej.

A taśmę rzeczywiście na mokro się zrywa - nie dopisałem....

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

19 Data: Luty 13 2008 12:07:18
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: go! 

Grzegorz wrote:



Bo różnica oporności jest mała. Jedna ścieżka ma ok. 10 Omżw ...

No mniejsza juz ile ma jedna sciezka.. Kwestia ustwienia odpowiedniego zakresu. W kazdym razie nie jest to opornosc nieskonczenie wielka jak w przypadku przerwy (o ktorej mowimy)
Takze namierzenie jej powinno byc jednak rownie latwe.
Poza tym pomiar napiecia bedzie wygladal dokladnie tak samo, gdyz zalezy ono odwrotnie proporcjonalnie od oporu.


--
go!

20 Data: Luty 13 2008 13:41:41
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Grzegorz 

Hello go! !:

Grzegorz wrote:



Bo różnica oporności jest mała. Jedna ścieżka ma ok. 10 Omżw ...


No mniejsza juz ile ma jedna sciezka.. Kwestia ustwienia odpowiedniego zakresu. W kazdym razie nie jest to opornosc nieskonczenie wielka jak w przypadku przerwy (o ktorej mowimy)
Takze namierzenie jej powinno byc jednak rownie latwe.
Poza tym pomiar napiecia bedzie wygladal dokladnie tak samo, gdyz zalezy ono odwrotnie proporcjonalnie od oporu.

Pozostałe równolegle połączone ścieżki mają ... hmmm, ok 1 Om. Jak masz miliomomierz i zagwarantujesz dobry styk do tego napylanego miedzianego paska .... Jak bym na to nuie liczył.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

21 Data: Luty 13 2008 17:59:19
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello go!,

Wednesday, February 13, 2008, 2:18:28 PM, you wrote:

Pozostałe równolegle połączone ścieżki mają ... hmmm, ok 1 Om. Jak masz
miliomomierz
Jaki miliomomierz? Jesli jedna sciezka ma 1 Ohm i gdzies posrodku jest
przerwa, to opornosc miedzy jej koncami jest nieskonczenie wielka!

Doprawdy? A o innych ścieżkach przez przypadek nie zapomniałeś?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

22 Data: Luty 13 2008 14:05:43
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Jakub Witkowski 

go! pisze:

Grzegorz wrote:


Bo różnica oporności jest mała. Jedna ścieżka ma ok. 10 Omżw ...

No mniejsza juz ile ma jedna sciezka.. Kwestia ustwienia odpowiedniego zakresu.

Masz miliomomierz? Taki multimetr za 20 zł  mierzy z dokładością
do 1 oma, optymistycznie patrząc. A styk przewodu ze ścieżką?

  W kazdym razie nie jest to opornosc nieskonczenie wielka jak w
przypadku przerwy (o ktorej mowimy)

Hehe, w tym celu najpierw należałoby wyizolować każdą ścieżkę...
Bo jak nie, to musisz odróżnić kilka omów od... nieco mniejszej
ilości omów. Owszem możliwe, tylko po co sobie utrudniać życie?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

23 Data: Luty 13 2008 13:34:18
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 13 Feb 2008 10:32:09 +0100, "*piotr'ek*"
 wrote:

W tylnej szybie ogrzewanej nie działają mi 3 ścieżki. Przyglądałem się im
dokładnie i niestety nie widać nigdzie żadnej przerwy. Można jakoś sprawdzić
to miarodajnie omomierzem/voltomierzem?

Woltomierzem. Właczasz ogrzewanie szyby, zapinasz jedną końcówkę do
początku ścieżki, a druga 'macasz' coraz dalej. W pewnym miejscu
woltomierz pokaże napięcie, to znaczy, że właśnie minąłeś przerwę.
Dajesz wtedy tą pierwszą końcówkę do tej drugiej i zaczynasz ją powoli
cofać, jak woltomierz pokaże napięcie, to masz przerwę dokładnie
namierzoną.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Luty 15 2008 10:41:00
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Krzysztof 45 


A ja mam patent lokalizacji przerwy bez woltomierza dla tych co maja problem z obsługa lub maja obawy do dalszej destrukcji ścieżek.

Goraca woda w kubku i zaparowywujemy delikatnie szybe przy wlaczonym jej ogrzewaniu. W miejscu przerwy ścieżki, delikatnie zaczyna to tylko miejsce odparowywać.

--
Krzysztof

25 Data: Luty 14 2008 01:33:16
Temat: Re: Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

W tylnej szybie ogrzewanej nie działają mi 3 ścieżki. Przyglądałem się
im
dokładnie i niestety nie widać nigdzie żadnej przerwy. Można jakoś
sprawdzić
to miarodajnie omomierzem/voltomierzem?

A jak to jest:
Slyszalem ze powinno sie te sciezki malowac, gdy jest dosc sucho.
Czy cos sie moze stac z tym lakierem, gdy troche wilgoci jest w powietrzu?

Nie zamierzam czekac do lata, zeby sobie szybki domalowac ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
zdjęcia koncertowe i teatralne: http://www.adak.int.pl
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Jak sprawdzic sciezki w ogrzewanej szybie?



Grupy dyskusyjne