Grupy dyskusyjne   »   Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?

Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?



1 Data: Styczen 26 2008 20:07:58
Temat: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

witajcie, mam problem z Audi A3, 1.9tdi, 98r, silnik AHF,
po wymianie rozrzadu w firmie w Bochni silnik nierowno chodzil, zmieniali
rozrzad bez zadnych blokad, ja sie nie znam i przedtem nie wiedzialem że
muszą być,
aby naprawic ustawienia pojechalem do Krakowa do podobno dobrej firmy
Diesel-serwis aby od nowa ustawili rozrzad i poczatkowy kat wtrysku,
do pompy przypieli jakis zegarek i krecili prawym przednim kolem i
przestawiali kolo zebate od rozrzadu, nie stosowali zadnych blokad,
po regulacji i sprawdzeniu na komputerze KTS520 uslyszałem ze wszystko jest
juz w porzadku,

jak jechalem do domu auto nagle oslablo, w domu podpialem vag-com i wyszedl
blad 00550 , czyli korekcja poczatku wtrysku,
znalazlem na www.audiklub.org jakas instrukcje do 2.5TDI i na cieplym
silniku zrobilem testy blokow 004 i 004BS, bardzo prosze zerknac jak bardzo
jest zle z poczatkiem wtrysku
http://www.zasilacze.pl/rc/test4.pdf

bardzo prosze o rade jak auto naprawić, czy moge to zrobic sam czy musze
jechac do serwisu ?
a jesli do serwisu to gdzie w w Bochni albo w Krakowie ?
w Bochni to juz pojzdziłem kiedys po firmach i fachowcow jak na lekarstwo
:((

wyszukalem firme na: http://www.audi.serwis.biz.pl , za ustawienie rozrzadu
chca 350zł + koszt paska jeśli trzeba zmienic,  - znacie ich ?

pozdrawiam



2 Data: Styczen 27 2008 13:56:42
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: scobowski 

Nieeno, naprawdę...
A wybrałbyś się na Krakowskiego spota AKP - w koncu na forum trafiles - i
pokierowaliby cię za rączkę...

3 Data: Styczen 27 2008 14:48:06
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

a dajze jakies konkretne namiary w Krakowie i rady co dalej

4 Data: Styczen 27 2008 14:37:56
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

witajcie, mam problem z Audi A3, 1.9tdi, 98r, silnik AHF,
po wymianie rozrzadu w firmie w Bochni silnik nierowno chodzil, zmieniali
rozrzad bez zadnych blokad, ja sie nie znam i przedtem nie wiedzialem że
muszą być,
aby naprawic ustawienia pojechalem do Krakowa do podobno dobrej firmy
Diesel-serwis aby od nowa ustawili rozrzad i poczatkowy kat wtrysku,
do pompy przypieli jakis zegarek i krecili prawym przednim kolem i
przestawiali kolo zebate od rozrzadu, nie stosowali zadnych blokad,
po regulacji i sprawdzeniu na komputerze KTS520 uslyszałem ze wszystko
jest juz w porzadku,

Kolesi z zegarkami przy AHF'ie wysłać na księżyc! :)
Poluzować koło rozrządu, zablokować wałek i koło zamachowe, naciągnąć
napinacz i dokręcić koło rozrządu 120Nm.
Pompa musi być ustawiona na 1-szy wtrysk (czasem bywa dyskretny znak na kole
zębatym - fabryczny). Próba odpalenia, rozgrzanie silnika, a potem TDI
TIMING na VAG'u.
Ustaw kąt pompą w okolicy górnej kreski (trzeciej od dołu - raczej pod nią,
niż nad).


jak jechalem do domu auto nagle oslablo, w domu podpialem vag-com i
wyszedl blad 00550 , czyli korekcja poczatku wtrysku,

Nooo... zegarki i KTS'y :)

znalazlem na www.audiklub.org jakas instrukcje do 2.5TDI i na cieplym
silniku zrobilem testy blokow 004 i 004BS, bardzo prosze zerknac jak
bardzo jest zle z poczatkiem wtrysku
http://www.zasilacze.pl/rc/test4.pdf

Dobrze, że on się w ogóle kręci do przodu :)

bardzo prosze o rade jak auto naprawić, czy moge to zrobic sam czy musze
jechac do serwisu ?
a jesli do serwisu to gdzie w w Bochni albo w Krakowie ?
w Bochni to juz pojzdziłem kiedys po firmach i fachowcow jak na lekarstwo
:((

Bo wszyscy mają zegarki do pomp. Kiedyś gadałem z gościem, który robił
rozrząd w AEL'u i nawet nie wiedział, że to TDI. Dla niego diesel, to
diesel.... Pełno jest takich. :)

wyszukalem firme na: http://www.audi.serwis.biz.pl , za ustawienie
rozrzadu chca 350zł + koszt paska jeśli trzeba zmienic,  - znacie ich ?

Cena w normie, jeśli wiedzą, że 3 stopnie na rozrządzie to "trach"... ;)

M.

5 Data: Styczen 27 2008 14:54:34
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

widze ze sie znasz,
napisz czy mozna jezdzac tym autem do Krakowa na regulacje czy wykoncze
silnik trasa 40km ?

ja nie jestem mechanikiem i boje sie sam grzebac przy rozrzadzie,
masz jakis kontakt w Krakowie do fachowca ?

albo instrukcje co robic krok po kroku to dam opis pobliskiemu mechanikowi i
moze zrobi

pozdrawiam

6 Data: Styczen 27 2008 15:16:24
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

widze ze sie znasz,
napisz czy mozna jezdzac tym autem do Krakowa na regulacje czy wykoncze
silnik trasa 40km ?

Jedź spokojnie, unikaj obciążeń i wysokich obrotów. Sprawdź na jałowych, czy
końcowy tłumik nie jest gorący. Jeśli jest - zakaz jazdy ;).


ja nie jestem mechanikiem i boje sie sam grzebac przy rozrzadzie,
masz jakis kontakt w Krakowie do fachowca ?

Niestety to nie moje rejony. AKP jest dobrym pomysłem na znalezienie dobrego
warsztatu. Możesz też śmiało zasuwać do Bosch-Service. Z czymś takim powinni
sobie poradzić. Temat rozrządu i statycznego konta wtrysku wymaga
teoretycznej wiedzy na ten konkretny temat, a oni chyba mają te szkolenia
obligatoryjnie. Błąd 00550 wyskoczy czasem przy awarii czujnika G80. B.-S.
lubi go wtedy bez zastanowienia wymienić, więc nic im nie mów o tym błędzie.
Każ tylko ustawić rozrząd i statyczny Einspritzbeginn - żeby za bardzo nie
filozofowali :)

albo instrukcje co robic krok po kroku to dam opis pobliskiemu mechanikowi
i moze zrobi

Lepiej nie dawaj komuś, kto na TDI mówi Turbo Diesel Intercooler :).

M.

7 Data: Styczen 27 2008 18:26:16
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

wlasnie dowiedzialem sie o pobliskim gostku co kiedys pracowal w
Bosh-serwis, a teraz pacuje na Hucie w Bochni, podjechalem, zagadalem,

sciagnal oslone rozrzadu, kilka razy przestawial kolo na pompie, kazal
zapalac i po chwili gasic, ustawil silnik w sumie na sluch,
powiedziel ze teraz dobrze chodzi, robota trwala kilka minut, nic nie wzial
za fatyge,

w domu podpialem na chwile silnik pod vag-com, silnik chodzil na wolnych
obrotach,
w bloku 004 wartosc Specified =1.3 a aktualna=(1.1 - 1.5), i sie zmienia w
tych granicach co chwile,
w bloku 004BS na wartosci LATE=(3.5 - 4.2) i tez sie zmienia w tych
granicach

czy mozna to zostawic czy i tak musze jechac do serwisu na ustawienia
dokladniejsze ?

pozdrawiam

8 Data: Styczen 27 2008 18:49:38
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

wlasnie dowiedzialem sie o pobliskim gostku co kiedys pracowal w
Bosh-serwis, a teraz pacuje na Hucie w Bochni, podjechalem, zagadalem,

sciagnal oslone rozrzadu, kilka razy przestawial kolo na pompie, kazal
zapalac i po chwili gasic, ustawil silnik w sumie na sluch,

Szacuneczek :). Ja tak nie potrafię nawet ze swoim...

powiedziel ze teraz dobrze chodzi, robota trwala kilka minut, nic nie
wzial za fatyge,

w domu podpialem na chwile silnik pod vag-com, silnik chodzil na wolnych
obrotach,
w bloku 004 wartosc Specified =1.3 a aktualna=(1.1 - 1.5), i sie zmienia w
tych granicach co chwile,
w bloku 004BS na wartosci LATE=(3.5 - 4.2) i tez sie zmienia w tych
granicach

czy mozna to zostawic czy i tak musze jechac do serwisu na ustawienia
dokladniejsze ?

Blok 004, poz. 4 pokazuje korekcję dawki wtrysku, co pośrednio mówi o
prawidłowym ustawieniu rozrządu. Musi być 0 - 1,5 i stabilnie.

Kąt wtrysku może być. Gość jest niezły :)

M.

9 Data: Styczen 27 2008 19:36:31
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

Blok 004, poz. 4 pokazuje korekcję dawki wtrysku, co pośrednio mówi o
prawidłowym ustawieniu rozrządu. Musi być 0 - 1,5 i stabilnie.


jesli musi byc stabilnie to co jest jeszcze do naprawienia ?
bo u mnie sie wacha

10 Data: Styczen 27 2008 23:25:03
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

Blok 004, poz. 4 pokazuje korekcję dawki wtrysku, co pośrednio mówi o
prawidłowym ustawieniu rozrządu. Musi być 0 - 1,5 i stabilnie.


jesli musi byc stabilnie to co jest jeszcze do naprawienia ?
bo u mnie sie wacha

Jak mocno skacze, (pow. 1,0) to może być luźny pasek zębaty, może być
niedokręcona śruba centralna koła napędu rozrządu. To niebezpieczne!
Jeśli to jest ok., tzn. że wtryskiwacze już mają wiele za sobą.

M.

11 Data: Styczen 27 2008 23:47:22
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

przy nastepnej wizycie u mechanika zwroce uwage na mocne dokrecenie sruby od
tego kola zebatego,
jak nie pomoze to wtryskiwacze chyba sprawdzi jakas firma, wiadomo ze tanio
nie bedzie,
podejrzewam ze pompa tez juz swoje najlepsze lata ma za soba,

przy poprzednich radach napisales ze kat wtrysku ustawia sie za pomoca TDI
TIMING,
z tego co znalazlem na internecie to jest chyba nakladka na vagcom,
musze sie douczyc jak sie tego uzywa,
jesli masz jakies dobre instrukcje to bede wdzieczny,

pozdrawiam

12 Data: Styczen 28 2008 00:05:02
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

przy nastepnej wizycie u mechanika zwroce uwage na mocne dokrecenie sruby
od tego kola zebatego,
jak nie pomoze to wtryskiwacze chyba sprawdzi jakas firma, wiadomo ze
tanio nie bedzie,
podejrzewam ze pompa tez juz swoje najlepsze lata ma za soba,

przy poprzednich radach napisales ze kat wtrysku ustawia sie za pomoca TDI
TIMING,
z tego co znalazlem na internecie to jest chyba nakladka na vagcom,
musze sie douczyc jak sie tego uzywa,
jesli masz jakies dobre instrukcje to bede wdzieczny,

Jak odpalisz VAG'a w sekcji 01 (silnik), wybierz opcję BS (Basic Settings).
Podaj grupę (może być 000), "GO!"
W prawym dolnym rogu pojawi się przycisk TDI TIMING.
Odpal to (pojawi się kolorowy wykres kąta wtrysku w funkcji temperatury
silnika) i na dole ustaw sobie swojego AFN'a.
Środkowa linia oznacza optimum (dla niezużytego silnika). Ty powinieneś mieć
w okolicach spodu górnej kreski. Byle nie ponad, ale im bliżej, tym
łatwiejszy start zimnego motoru. Pamiętaj o rozgrzaniu silnika do temp.
pracy (min. 80st).

M.

13 Data: Styczen 28 2008 08:06:33
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

znalazlem na sieci jakas instrukcje do Volkswagena,
http://pics2.tdiclub.com/video/cincitdi/tbteaser.html

wydaje mi sie ze tam jest robiony TDI TIMING, sprobuje zrobic to samo

pozdrawiam

14 Data: Styczen 29 2008 19:32:38
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

odpalilem vag-com 311.2,
probowalem robic TDI_TIMING ale mi nie dziala,
wybieralem rozne opcje z silnikami i nic sie nie dzieje,
http://www.zasilacze.pl/rc/tdi_timing.jpg

prosze o info co zrobic aby byl wykres ?

pozdrawiam

15 Data: Styczen 29 2008 22:19:11
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

odpalilem vag-com 311.2,
probowalem robic TDI_TIMING ale mi nie dziala,
wybieralem rozne opcje z silnikami i nic sie nie dzieje,
http://www.zasilacze.pl/rc/tdi_timing.jpg

prosze o info co zrobic aby byl wykres ?

Jest wykres. Widzisz te krzaki koło "100" na skali temp.?
To jest poza zakresem. Masz dużo za późny wtrysk. Musisz przestawić pompę
"pod włos", ale myślę, że przy tak rozjechanym może Ci fasolek nie starczyć.
Wtedy zostaje znowu odkręcenie koła napędu pompy i przestawienie go nieco na
osi.
Tylko instrukcji nie czytaj ;).

Ustaw go na pozycję 70 w pionie. Będzie malina.

M.

16 Data: Styczen 30 2008 02:19:43
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

wlasnie mnie ruszylo jak sobie przypomnialem opisy roznych przypadkow z grup
dyskusyjnych,
bylo tam takie cos ze jak sie w VAG-COM ustawi Basic Settings i kanal 000 to
w pozycji 2 jest kat poczatku wtrysku,
zakres tej wartosci jest przedzialem od 001 do 254,
a wartosci 000 i 255 oznaczaja ze jest po za zakresem,

u mnie jest 000 - a podobno najlepiej powinno byc 051,
zmylilo mnie to co pisze w kanale 004 bloku pomiarowego i myslalem ze juz
jest dobrze,

a teraz jak to naprawic ?
czy wartosc poza zakresem moze oznaczac ze kolo na pompie trzeba przestawic
o jeden zabek lub wiele wiecej ?
czy chodzi o to aby sciagnac pasek i przestawic kolo o zabek ?
i w ktora strone przestawiac stojac od prawej strony auta ?
czy zgodnie ze wskazowkami zegara czy odwrotnie ?

pozdrawiam

17 Data: Styczen 30 2008 02:19:43
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

wlasnie mnie ruszylo jak sobie przypomnialem opisy roznych przypadkow z grup
dyskusyjnych,
bylo tam takie cos ze jak sie w VAG-COM ustawi Basic Settings i kanal 000 to
w pozycji 2 jest kat poczatku wtrysku,
zakres tej wartosci jest przedzialem od 001 do 254,
a wartosci 000 i 255 oznaczaja ze jest po za zakresem,

u mnie jest 000 - a podobno najlepiej powinno byc 051,
zmylilo mnie to co pisze w kanale 004 bloku pomiarowego i myslalem ze juz
jest dobrze,

a teraz jak to naprawic ?
czy wartosc poza zakresem moze oznaczac ze kolo na pompie trzeba przestawic
o jeden zabek lub wiele wiecej ?
czy chodzi o to aby sciagnac pasek i przestawic kolo o zabek ?
i w ktora strone przestawiac stojac od prawej strony auta ?
czy zgodnie ze wskazowkami zegara czy odwrotnie ?

pozdrawiam

18 Data: Styczen 30 2008 18:12:27
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

wlasnie mnie ruszylo jak sobie przypomnialem opisy roznych przypadkow z
grup dyskusyjnych,
bylo tam takie cos ze jak sie w VAG-COM ustawi Basic Settings i kanal 000
to w pozycji 2 jest kat poczatku wtrysku,
zakres tej wartosci jest przedzialem od 001 do 254,
a wartosci 000 i 255 oznaczaja ze jest po za zakresem,

u mnie jest 000 - a podobno najlepiej powinno byc 051,
zmylilo mnie to co pisze w kanale 004 bloku pomiarowego i myslalem ze juz
jest dobrze,

Dobrze kombinujesz, ale ustaw między 60 - 70.


a teraz jak to naprawic ?
czy wartosc poza zakresem moze oznaczac ze kolo na pompie trzeba
przestawic o jeden zabek lub wiele wiecej ?
czy chodzi o to aby sciagnac pasek i przestawic kolo o zabek ?
i w ktora strone przestawiac stojac od prawej strony auta ?
czy zgodnie ze wskazowkami zegara czy odwrotnie ?

O ząbek to za dużo, a na fasolkach może być za mało.
Musisz zluzować koło i je przestawić o 1/3 zęba pod włos i doregulować na
fasolkach.
Ale zacznij od fasolek - a nuż starczy.

M.

19 Data: Styczen 31 2008 11:41:23
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

dziekuje za udostepnienie fachowiej wiedzy,
bez tego to chyba mysialbym jechac do ASO,

mam pytanko odnosnie optymalizacji kata p.wtrysku
w ktorym miejscu musi byc wykres aby silnik AHF chodzil optymalnie ?

na rysunku dopisalem cyferki, prosze napisac na ktorej cyferce najlepiej aby
byl wykres
http://www.zasilacze.pl/rc/tdi_timing2.jpg
czy nalezy uwzglednic zuzycie silnika i pompy ?
- Audi A3, 98r przebieg 170tys. na liczniku (prawdziwy nie znam),

pozdrawiam

20 Data: Styczen 31 2008 23:10:32
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

dziekuje za udostepnienie fachowiej wiedzy,
bez tego to chyba mysialbym jechac do ASO,

Nie ma sprawy. Nie wiem tylko, czy chłopaki z ASO nie korzystają przypadkiem
ze wspomnianej instrukcji. ;)
To by trochę tłumaczyło ich cennik.
Natomiast kursy i sympozja w BOSCH'u są dość drogie, jak na taką rotację
pracowników...


mam pytanko odnosnie optymalizacji kata p.wtrysku
w ktorym miejscu musi byc wykres aby silnik AHF chodzil optymalnie ?

W okolicach kąta oznaczonego przez ECU, jako cyfrę 70.

na rysunku dopisalem cyferki, prosze napisac na ktorej cyferce najlepiej
aby byl wykres
http://www.zasilacze.pl/rc/tdi_timing2.jpg
czy nalezy uwzglednic zuzycie silnika i pompy ?
- Audi A3, 98r przebieg 170tys. na liczniku (prawdziwy nie znam),

I właśnie ze względu na to zużycie - najodpowiedniejsza będzie cyferka 1,
max 2.

M.

21 Data: Styczen 27 2008 22:58:08
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Rafal"  napisał

sciagnal oslone rozrzadu, kilka razy przestawial kolo na pompie, kazal zapalac i po chwili gasic, ustawil silnik w sumie na sluch,

Co to znaczy "przestawial kolo na pompie" ? Odkrecal je z walu czy zdejmowal pasek ?

Zbigniew Kordan

22 Data: Styczen 27 2008 23:22:09
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

spec popuszczal trzy sruby od kola pompy i duzym kluczem troszeczke
przestawial kolo, nie widzialem dokladnie ale moze milimetr a moze wiecej,
nastepnie zakrecal sruby spowrotem i auto bylo zapane,
po pierwszym przestawieniu silnik ledwie zapalil, wiec zgasilem, nastepne
przestawienie ciutke chyba w przeciwna strone, i tak kilka razy z rzedu az
do mementu az silnik chodzil najlepiej ze wszyskich razy

ja nie jestem mechanikiem i moglem tylko sie patrzec, dalej nie jestem
pewien czy to jest po fachowemu, niemniej silnik chodzi lepiej niz
poprzednio,

napisano mi ze kat poczatku wtrysku ma byc stabilny,
w vagcom w grupie 004 kat faluje teraz w zakrecie (1,1-1,5) a wartosc
Specified=1,3 dla wolnych obrotow,
moze jakies rady co posprawdzac ?

pozdrawiam

23 Data: Styczen 27 2008 23:22:55
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Rafal"  napisał

sciagnal oslone rozrzadu, kilka razy przestawial kolo na pompie, kazal
zapalac i po chwili gasic, ustawil silnik w sumie na sluch,

Co to znaczy "przestawial kolo na pompie" ? Odkrecal je z walu czy
zdejmowal pasek ?

Koło zębate napędu pompy jest mocowane na stożku i tak się właśnie ustawia
jej położenie osiowe. Wystarczy poluzować śrubę mocującą i przekręcić pompę
np. o 1 radian :). "Fasolki" mają zbyt mały zakres regulacji i służą jedynie
do wytrymowania kąta na VAG'u.

M.

24 Data: Styczen 28 2008 11:12:26
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "M @yahoo.com>" <michal_c<wytnij_to> napisał

Koło zębate napędu pompy jest mocowane na stożku i tak się właśnie ustawia jej położenie osiowe. Wystarczy poluzować śrubę mocującą i przekręcić pompę np. o 1 radian :).

A to ciekawe. "Tak sie wlasnie ustawia" tzn. kto tak ustawia, bo instrukcja serwisowa mówi cos zupelnie innego. Powiem wiecej, w tejze instrukcji napisane jest wyraznie i wielkimi bukwami, ze sruby mocujacej kolo do walu sie nie rusza, bo aby ponownie ustawic je we wlasciwym polozeniu nalezy pompe wyslac do serwisu Boscha (potrzebny stól do pomp). Ale pewnie piszesz o mechanikach wymieniajacych rozrzad "na kredke".

Zbigniew Kordan

25 Data: Styczen 28 2008 12:14:02
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

witaj, bardzo prosze o podeslanie opisu do regulacji rozrzadu w silniku AHF,
chetnie poczytam jak zelaca producent, bo moze takie regulacje jak sie robi
motodami domowymi nie sa poprawne

bardzo proszeo napisanie jak sie poprawnie reguluje rozrzad

pozdrawiam

26 Data: Luty 05 2008 18:37:12
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Rafal napisał:

witaj, bardzo prosze o podeslanie opisu do regulacji rozrzadu w silniku AHF,
chetnie poczytam jak zelaca producent, bo moze takie regulacje jak sie robi motodami domowymi nie sa poprawne

bardzo proszeo napisanie jak sie poprawnie reguluje rozrzad

pozdrawiam


W ALE wszystko poblokowałem tak jak fabryka zalecała w każdym silniku od 1,5D ;) wsio ustawiłem i gra malina :) VAGiem nie lukałem, ale pali i gada tak jak trzeba.

Pozatym we wszystkich 1,9 jakie oglądałem nie było żadnych fasolek na kole pompy ;P

Owszem były śruby na fasolkach, ale mocujące pompę do uchwytu - nigdzie indziej.

Pozdro !!

27 Data: Styczen 28 2008 13:03:14
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Jakub Witkowski 

Hektor pisze:

Użytkownik "M @yahoo.com>" <michal_c<wytnij_to> napisał

Koło zębate napędu pompy jest mocowane na stożku i tak się właśnie ustawia jej położenie osiowe. Wystarczy poluzować śrubę mocującą i przekręcić pompę np. o 1 radian :).

A to ciekawe. "Tak sie wlasnie ustawia" tzn. kto tak ustawia, bo instrukcja serwisowa mówi cos zupelnie innego. Powiem wiecej, w tejze instrukcji napisane jest wyraznie i wielkimi bukwami, ze sruby mocujacej kolo do walu sie nie rusza, bo aby ponownie ustawic je we wlasciwym polozeniu nalezy pompe wyslac do serwisu Boscha (potrzebny stól do pomp). Ale pewnie piszesz o mechanikach wymieniajacych rozrzad "na kredke".

W serwisówkach to jest wiele takich miejsc, których zabraniają dotykać,
gdyż regulacja wymaga specjalistycznego przyrządu nr 123.456.78 dostępnego
tylko w ASO, a które w praktyce można wyregulować młotkiem, o ile się wie
jak stukać (i robiło się to przedtem wystarczająco wiele razy).

Czasem dobre wyczucie znaczy więcej niż najlepsze przyrządy,
na co dowodów miałem sporo.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

28 Data: Styczen 28 2008 16:30:02
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości


A to ciekawe. "Tak sie wlasnie ustawia" tzn. kto tak ustawia, bo
instrukcja serwisowa mówi cos zupelnie innego. Powiem wiecej, w tejze
instrukcji napisane jest wyraznie i wielkimi bukwami, ze sruby mocujacej
kolo do walu sie nie rusza, bo aby ponownie ustawic je we wlasciwym
polozeniu nalezy pompe wyslac do serwisu Boscha (potrzebny stól do pomp).
Ale pewnie piszesz o mechanikach wymieniajacych rozrzad "na kredke".

Piszę o sobie.

A te bukwy adresowane są właśnie do Ciebie. ;)

Wiesz w ogóle o czym jest mowa, czy tylko czytałeś "Instrukcję"?
Jak kiedyś przeglądałem atlas chorób, to też mi się wydawało, że mogę
wyleczyć każdego :)

M.

29 Data: Styczen 29 2008 01:34:16
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "M @yahoo.com>" <michal_c<wytnij_to> napisał

Wiesz w ogóle o czym jest mowa, czy tylko czytałeś "Instrukcję"?
Jak kiedyś przeglądałem atlas chorób, to też mi się wydawało, że mogę wyleczyć każdego :)

Nawet nie widzialem jej na oczy. Kazdy prawdziwy fachowiec wie, ze podstawa to koledzy przy piwie i "chlopski rozum". Instrukcje serwisowe sa dla lamerów którzy bawia sie w jakies zabobony typu blokady czy VAG/VAS'y. Jak wiadomo dobre ucho, mlotek i przecinak we wlasciwych rekach czynia cuda. Nawet z ukladem rozrzadu.

30 Data: Styczen 28 2008 13:05:38
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Hektor 

Użytkownik "M @yahoo.com>" <michal_c<wytnij_to> napisał

Wystarczy poluzować śrubę mocującą i przekręcić pompę np. o 1 radian :).

Wiesz ile to jest 1 radian ?

31 Data: Styczen 28 2008 13:13:11
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

Panu "M" chyba chodzilo o stopien kata plaskiego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5%84_%28k%C4%85t%29

jesli sie Pan naprawde zna to bardzo prosze napisac jakies KONTRETY jak
ustawic poprawnie rozrzad w silniku AHF,
albo jakies namiary na instrukcje

pozdrawiam

32 Data: Styczen 28 2008 16:24:59
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Hektor"  napisał w wiadomości


Wiesz ile to jest 1 radian ?

Dobra przewaliłem o 2 rzędy.
Chodziło mi o 0,5° a wyszło 57°.

Może być?

M.

33 Data: Styczen 27 2008 18:41:02
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor: Rafal 

jeszcze jedno zauwazylem,
czy przy bloku 004BS wysterowanie pompy przy LATE powinno byc 100% czy 0% w
silniku AHF ?

bo znalazlem w internecie instrukcje od silnika 2.5TDI i tam jest zworcowo
100% a u mnie raczej odwrotnie :((

pozdrawiam

34 Data: Styczen 27 2008 23:37:47
Temat: Re: Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?
Autor:

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

jeszcze jedno zauwazylem,
czy przy bloku 004BS wysterowanie pompy przy LATE powinno byc 100% czy 0%
w silniku AHF ?

bo znalazlem w internecie instrukcje od silnika 2.5TDI i tam jest zworcowo
100% a u mnie raczej odwrotnie :((

U Ciebie jest prawidłowo, w 2,5 też tak jest, ale nie zwracaj na to uwagi,
bo w BS nie ma to żadnego znaczenia.
W trybie BS, ECU nie steruje pracą nastawnika kąta wtrysku. Jest on wtedy
ustawiony (sprężyną) na maksymalnie opóźniony.
Normalnie użytkując auto, masz do czynienia z taką sytuacją tylko w momencie
rozruchu. Dzieje się tak dlatego, że nastawnik kąta wtrysku jest
hydrauliczny (wykorzystuje ciśnienie paliwa z komory spiętrzającej), a kiedy
silnik stoi - ciśnienia nie ma.
Dlatego statyczny kąt początku wtrysku musi być odpowiednio wczesny, żeby
silnik mógł się uruchomić bez konieczności jego wyprzedzenia (kąta ofc.). Po
uruchomieniu kąt nie powinien się zmienić, natomiast ze wzrostem obrotów
i/lub obciążenia, ECU przyśpiesza go za pomocą nastawnika kąta wtrysku.
Wtedy następuje wspomniane przez Ciebie wysterowanie pompy (od 0% przy
"leerlauf" do 100% przy tzw. "volllast").

Trochę chaotycznie, ale mam nadzieję, że nie oddasz już TDI kolesiom z
zegarkiem do VP :).

M.

Jak ustawic poczatkowy kat wtrysku w Audi silnik AHF ?



Grupy dyskusyjne