Grupy dyskusyjne   »   Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne

Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne



1 Data: Marzec 19 2007 08:22:57
Temat: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Jan 

Witam znawców opon!

Moje doświadczenia nie są duże, dlatego też czytam opinie
użytkowników. Niestety okazuje się, że mogą być one
diametralnie różne, na przykład tutaj:
http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/goodyear/Opony+letnie+GOODYEAR+EXCELLENCE,115523782,5,i2.html
Wszystko o tych samych oponach, a w każdym razie od
tego samego producenta. Wprawdzie powtarzają się opinie
o dobrym zachowaniu się na drodze, czyli o przyczepności,
ale już co do hałasu i szybkości zużywania się bieżnika
opinie są rozbieżne - od zdecydowanego negatywu do zachwytu.

Czyżby to zależało od łącznych właściwości opon
i zawieszenia? Może trzeba wyważać koła tak, jak to robią
w samochodach wyścigowych, czyli razem z resztą,
na samym samochodzie? Czy ktoś coś takiego robił
ze zwykłym pojazdem drogowym/

A może po prostu są opony różnej jakości o tym samym
napisie, czyli podróbki?

Co robić, czym się kierować?

Jan

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Marzec 19 2007 09:02:31
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: yos 

On 19 Mar, 09:22, "Jan"  wrote:

Moje doświadczenia nie są duże, dlatego też czytam opinie
użytkowników. Niestety okazuje się, że mogą być one
diametralnie różne,

Bo nie ma najlepszych na świecie opon. Tak jak nie ma najdoskonalszego
samochodu, najsmaczniejszego piwa itd. Każdy oczekuje czegoś innego od
produktu, choć niby od opony każdy chciały tego samego -
przyczepności, trwałości i niskiej ceny. Impossible...

Generalnie opony dzielą się na segment "budżet" (Dębica, Michelin,
Dayton, Kormoran, Sawa i inne lokalne wynalazki), "średnia
półka" (Fulda, BFG, Kleber itd) i "premium" (Conti, GY, Michelin,
Dunlop). Każda marka jest teoretycznie skierowana do trochę innego
odbiorcy, choć dużo w tym marketingowego bełkotu, a każdemu chodzi po
prostu o to, żeby jak najwięcej sprzedać i tym biedniejszym, którzy
patrzą tylko na cenę i tym bogatszym, którzy oprócz kawałka czarnej
śmierdzącej gumy potrzebują mieć połechtane ego. Co nie znaczy, że
droższe opony są z "tej samej gliny" co Dębica, Janie. Za ceną zwykle
idzie inżynieria, technologia, materiały, ośrodki badawcze itd.

Więc przejrzyj sobie jakiekolwiek testy w gazecie (choć też bym w nie
ślepo nie wierzył), wybierz opony które dobrze wypadły, i jeśli cię
stać - kup te. Jeśli cena jest zaporowa - kup tańsze. Przy czym -
parafrazując powiedzenie jakiegoś zadufanego biznesmena - pamiętaj, że
satysfakcja z kupna opony taniej może szybko ustąpić rozgoryczeniu z
powodu kiepskiej trakcji. Choć przy normalnej jeździe raczej nie
poczujesz dużej różnicy, a teksty niektórych typu "na mokrym
tragedia!" dowodzą tylko tego, że ktoś nie potrafi jeździć, nie czuje
samochodu i nie wie gdzie leży granica, której przekraczać się nie
powino.

--
yos

3 Data: Marzec 19 2007 10:15:37
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor:

yos napisał:

Bo nie ma najlepszych na świecie opon. (...)
(...)
Więc przejrzyj sobie jakiekolwiek testy w gazecie (choć też bym w nie
ślepo nie wierzył), wybierz opony które dobrze wypadły, i jeśli cię
stać - kup te. Jeśli cena jest zaporowa - kup tańsze. Przy czym -
parafrazując powiedzenie jakiegoś zadufanego biznesmena - pamiętaj, że
satysfakcja z kupna opony taniej może szybko ustąpić rozgoryczeniu z
powodu kiepskiej trakcji. (...)


Właśnie lektura testów mnie dezorientuje. Czyli
mam problem z nadmiarem informacji. Są one ponadto
zbyt rozbieżne.

Może uściślę swój problem. Mam nowe opony w nowym
samochodzie. Już po kilkudziesięciu kilometrach
miałem pewność, ze coś jest nie tak z podwoziem.
Na razie objawiło się to hałasem. Przy prędkości
ponad 40km/godz. wibracje podwozia były tak silne,
że stanowiły najsilniejszy dźwięk słyszany w kabinie.
Na zakręcie słychać było dodatkowo dudnienie w ramach
tych wibracji. Udałem się do serwisu. Serwisant
odbył ze mną trzykilometrową jazdę i uznał, ze to
opony, czy może koła. Wyważono je powtórnie, zamieniono
tylne na przednie. Teraz wibracje są nadal, ale
słabsze. Dudnienia na zakrętach nie ma prawie wcale.
Ale nadal jest to dźwięk najsilniejszy spośród słyszanych
przez osoby wewnątrz samochodu. Według czytanych przeze
mnie opinii, na przykład tych przeze mnie przytoczonych,
takie same opony mogą być bardzo hałaśliwe albo bardzo
ciche. Zależnie od samochodu i od użytkownika, jak
wynika z głosów w dyskusji.

Co z tym robić dalej? Czy poszukać usługi tzw. doważania
kół bez zdejmowania ich z samochodu? Czy to może pomóc
w takim przypadku? Teraz zmienię opony na letnie.
Jak wybierać, skoro opinie są aż tak rozbieżne?

Jan

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Marzec 19 2007 11:17:42
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: yos 

On 19 Mar, 11:15,  wrote:

Może uściślę swój problem. Mam nowe opony w nowym
samochodzie. Już po kilkudziesięciu kilometrach
miałem pewność, ze coś jest nie tak z podwoziem.
Na razie objawiło się to hałasem.

Jaki to samochód? Bo w autach z wielowahaczowym zawieszeniem czasem
występują niewyjaśnione problemy z ząbkowaniem opon, co objawia się
właśnie wibracjami i przede wszystkim hałasem. Nie wiem dlaczego, ale
opony GY z niesławnym Hydragripem na czele są najczęściej dotknięte
tym problemem. A może to tylko negatywna propaganda konkurencji? :) Z
drugiej strony znam wiele osób, które jeżdżą na Hydragripie i w życiu
nie zamieniliby się na inną oponę.

Ale jesli to nowe auto i nowe opony, to po prostu złóż reklamację.
Niech robią co chcą - hałas ma zniknąć.

A jeśli będziesz kupował nowe opony, porozglądaj się za Michelinem
Primacy, choć jesli jeździsz na 185/55R14, to w tym rozmiarze będzie
dostępny tylko Energy E3A. Całkiem dobra opona bez większych wad.
Niektórzy narzekaj, że na mokrym się ślizga, ale to nie jest guma do
szaleństw, tylko do normalnej jazdy.

--
yos

5 Data: Marzec 19 2007 11:37:18
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Jan 

yos pyta:

Jaki to samochód? (...)

chevrolet lacetti z zimówkami marangoni 195/55 R15.

Ale jesli to nowe auto i nowe opony, to po prostu złóż reklamację.
Niech robią co chcą - hałas ma zniknąć.

Tak zrobię, w końcu nie dane mi było pojeździć tym akurat
egzemplarzem przed kupnem. Do jazd próbnych mają inne
egzemplarze. Oczywiście nie sądzę, żeby obyło się bez
dyskusji. Serwis zwykle stara się bagatelizować sprawę.
To chyba zaszłość lat minionych, kiedy samochody były
na receptę (czyli talony lub zapisy) i każdy musiał się
godzić na rozmaite kompromisy. Dlatego zastanawiam się
nad argumentacją w dyskusji.

A jeśli będziesz kupował nowe opony, porozglądaj się za Michelinem
Primacy, choć jesli jeździsz na 185/55R14, to w tym rozmiarze będzie
dostępny tylko Energy E3A. Całkiem dobra opona bez większych wad.
Niektórzy narzekaj, że na mokrym się ślizga, ale to nie jest guma do
szaleństw, tylko do normalnej jazdy.

Dziękuje za radę, przyjrzę się tej akurat oponie.

Co do problemu samego w sobie, to zauważyłem w swoim poprzednim
samochodzie, że wibracje pojawiają się na niektórych
odcinkach jezdni, nawet na ulicy, przy niekoniecznie szybkiej
jeździe. Ale na równym asfalcie poza miastem, przy prędkości
drogowej, bez ekscesów, szum opon jest raczej cichy i nie
stresuje. Teraz jazda nowym autem nawet po gładkiej nawierzchni
wywołuje ten nieprzyjemny szum z wibracjami. Auto jest dobrze
wyciszone na odgłosy zewnętrzne, ale ten hałas rezonuje jak
w kontrabasie.

Znajomy dwa lata temu zrobił sobie tzw. doważanie kół.
Teraz mi radzi to samo. To u nas jeszcze rzadka usługa,
ale nie wiem, czy właściwa przy moim problemie.

Pozdrawiam,

Jan

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Marzec 19 2007 12:01:52
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: yos 

On 19 Mar, 12:37, "Jan"  wrote:

Dlatego zastanawiam się
nad argumentacją w dyskusji.

Hałas i wibracje pochodzące ewidentnie od opon (co stwierdził
pracownik ASO), w sposób znaczący obniżają komfort podróżowania.. Nie
daj się wepchać w jakieś przepychanki między ASO, a producentem/
dystrybutorem opon. To cię nie obchodzi. Niech wymienią opony na inne.
Jeśli będą marudzić, że te przecież masz już zużyte, a musiałbyś
dostać nowe, to niech wyliczą zużycie tych na twoim aucie. Bieżnik
nowy 7 mm, bieżnik u ciebie np. 6,5 mm, zużycie 7%. Czyli pokrywasz 7%
za nowe Micheliny i sprawa rozwiązana. :) Te stare niech sobie wtedy
wezmą i zamontują w samochodach testowych. :)


Teraz jazda nowym autem nawet po gładkiej nawierzchni
wywołuje ten nieprzyjemny szum z wibracjami. Auto jest dobrze
wyciszone na odgłosy zewnętrzne, ale ten hałas rezonuje jak
w kontrabasie.

To jest właśnie problem w nowych samochodach. Jak wyciszy się układ
wydechowy, to słychać opony, jak wyciszy się opony, to szumi
powietrze... :) No, ale jeśli coś rezonuje "jak w kontrabasie", to
sprawa jest ewidentna.


Znajomy dwa lata temu zrobił sobie tzw. doważanie kół.
Teraz mi radzi to samo.

Niedowazone opony mogą powodować wibracje na kierownicy, ale na
głośność nie mają jakiegoś ogromnego wpływu. Poza tym, jesli koła są
dobrze wyważone na standardowej wyważarce, to doważanie nie powinno
być potrzebne. W tym wypadku nic to nie da.

--
yos

7 Data: Marzec 19 2007 13:36:21
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Jan 

Widzę, że masz dobre doświadczenie z Michelinem.
Czy zimowe opony są też tak dobre? Jeden z dyskutantów
podał link do rankingu opon, ale aktualny, czyli
dla letnich. Czy znasz może coś takiego dla zimówek?

Pozdrawiam,

Jan

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

8 Data: Marzec 19 2007 12:49:22
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: J.F. 

On 19 Mar 2007 11:15:37 +0100,   wrote:

Na razie objawiło się to hałasem. Przy prędkości
ponad 40km/godz. wibracje podwozia były tak silne,
że stanowiły najsilniejszy dźwięk słyszany w kabinie.
[...]
Co z tym robić dalej? Czy poszukać usługi tzw. doważania
kół bez zdejmowania ich z samochodu? Czy to może pomóc
w takim przypadku?

Jesli masz wibracje to poszukac, ale najpierw auto na podnosnik
i zakrecic kolem - moze po prostu masz piasty/felgi/opony krzywe.

wibracje sa zasadniczo nieslyszalne - za mala czestotliwosc.

J.

10 Data: Marzec 20 2007 12:48:50
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie sš rozbieżne
Autor: J.F. 

On Tue, 20 Mar 2007 10:17:58 +0100,  Wojciech 'Wheart' Penar (w
robocie) wrote:


By było zabawniej - gumiarz we Wrocławiu koło na maszynę założył, klapę
zamknął, uzupełnił ciężarki po czym koło założył z informacją "10 się
należy", zastrzeżeń nie miał...

Wywazyc wszystko sie da. Zawsze sie przygladam czy rowno mu sie na
maszynie kreci.

Jeśli można to przy okazji zadałbym pytanie:
- felgi są krzywe na boki (już mi koledzy doradzili - nie prostować,
bo się nie da - kupić nowe)

Moze sie i da, tylko gdzie znalezc odpowiedniego kowala ?
Czasem taniej nowe kupic.

- opony były tak eksploatowane conajmniej jeden sezon (conajmniej,
bo odziedziczone po poprzednim właścicielu)

Obejrzyj bieznik - jesli rowno zuzyty na calym obwodzie to moga
pojezdzic. Gorzej jak juz nierowno wydarty.

Czy przejeździć jeszcze jeden sezon i jak gumy się skończą - kupić
odrazu 4 kompletne koła? W tym drugim przypadku - co na to łożyska
i reszta zawieszenia, bo śmiem podejrzewać, że może się to odbić
czkawką.

Dokladnie - napraw od razu.

J.

11 Data: Marzec 19 2007 10:03:44
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: DjK 

Użytkownik "Jan"  napisał w wiadomości

Co robić, czym się kierować?

ostatnimi testami ADAC

12 Data: Marzec 19 2007 10:27:58
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Robert J. 

Moje doświadczenia nie są duże, dlatego też czytam opinie
użytkowników. Niestety okazuje się, że mogą być one
diametralnie różne,

Człowieku, jak będziesz czytał opinie to:
1. Nic nie kupisz, lub
2. Kupisz opony, o których nikt jeszcze nie słyszał i nie ma o nich opinii
;-))).
Pozdrawiam

13 Data: Marzec 19 2007 10:01:24
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Jan 

Piszesz:

Człowieku, jak będziesz czytał opinie to:
1. Nic nie kupisz, lub
2. Kupisz opony, o których nikt jeszcze nie słyszał i nie ma o nich opinii
;-))).

Czyli, według ciebie, kto pyta, ten błądzi.
Odwrotnie niż kiedyś, kiedy zalecano pytanie
o drogę. Wygląda na to, że ty wolisz zdać
się na ślepy los, czyli brać to, co ci dadzą.
Może i w dzisiejszym szumie informacyjnym
jest to dobre rozwiązanie, bo unikasz wahań
i rozterek. Pozwól jednak, ze ja jeszcze popytam.

Pozdrawiam,
Jan

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Marzec 19 2007 11:11:22
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Robert J. 

Czyli, według ciebie, kto pyta, ten błądzi.
Odwrotnie niż kiedyś, kiedy zalecano pytanie
o drogę. Wygląda na to, że ty wolisz zdać
się na ślepy los, czyli brać to, co ci dadzą.

Ty naprawdę nie dostrzegłeś ironii w mojej wypowiedzi? ;-))). O matko! Już
nawet pożartować nie można...



Pozwól jednak, ze ja jeszcze popytam.

Pozwolę ;-))).

15 Data: Marzec 19 2007 10:21:29
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Jan 

Robert dziwi się:

Ty naprawdę nie dostrzegłeś ironii w mojej wypowiedzi? ;-))). O matko! Już
nawet pożartować nie można...

Ironia ironią, ale dowcip dowcipem.
Lubisz czekoladę? To se kup (cha, cha!).

Jan

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Marzec 19 2007 12:09:15
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Robert J. 

Ironia ironią, ale dowcip dowcipem.
Lubisz czekoladę? To se kup (cha, cha!).

Se kupię ;-). Dzięki za pozwoleństwo ;-)

17 Data: Marzec 19 2007 11:57:25
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: Wojtaszek 

Robert J. napisał(a):

Moje doświadczenia nie są duże, dlatego też czytam opinie
użytkowników. Niestety okazuje się, że mogą być one
diametralnie różne,

Człowieku, jak będziesz czytał opinie to:
1. Nic nie kupisz, lub
2. Kupisz opony, o których nikt jeszcze nie słyszał i nie ma o nich opinii ;-))).
Pozdrawiam


dokladnie
siedze wlasnie nad testem adac opon letnich
http://www.opony.com.pl/aktualnosci/foto/adac_2006_d.jpg

jak opona cicha, to duze zuzycie bieznika
na zachowanie na mokrej i suchej nawierzchni patrze mniej krytycznie, bo sportowo nie jezdze, jak jest slisko to zwalniam

wygrywa bridgestone ktorego ja bym osobiscie nie kupil, mialem, w trzecim sezonie byla potwornie glosna, wielu ludzi potwierdza, ze dobra ale nowa, jezdze na kleberach 4 sezon i jest ok

18 Data: Marzec 19 2007 12:12:12
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: J_K_K 


Użytkownik "Wojtaszek"  napisał w wiadomości
|| siedze wlasnie nad testem adac opon letnich
| http://www.opony.com.pl/aktualnosci/foto/adac_2006_d.jpg
|
Proponuję jeszcze sprawdzić wyniki testów dla tej samej opony,
ale w różnych rozmiarach, a nawet, jak się okazuje np. w przypadku
testu ADAC'a zimówek - do i od jakiejś magicznej daty produkcji ;-)

Pzdr

JKK

20 Data: Marzec 19 2007 13:14:59
Temat: Re: Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne
Autor: J.F. 

On 19 Mar 2007 09:22:57 +0100,  Jan wrote:

Moje doświadczenia nie są duże, dlatego też czytam opinie
użytkowników. Niestety okazuje się, że mogą być one
diametralnie różne, na przykład tutaj:
http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/goodyear/Opony+letnie+GOODYEAR+EXCELLENCE,115523782,5,i2.html
Wszystko o tych samych oponach, a w każdym razie od
tego samego producenta. Wprawdzie powtarzają się opinie
o dobrym zachowaniu się na drodze, czyli o przyczepności,
ale już co do hałasu i szybkości zużywania się bieżnika
opinie są rozbieżne - od zdecydowanego negatywu do zachwytu.

No coz - opinie sa subiektywne - zalezy z czym ma ktos porownanie,
po jakich drogach i warunkach jezdzi, jak ma wygluszone auto,
itp.

Zrezta nie tylko nasi, zobacz np
http://www.tyres-online.co.uk/tyretest/tests.asp
Wybierz jakas opone .. potrafia sie roznic opinie
niby fachowcow.

Czyżby to zależało od łącznych właściwości opon
i zawieszenia?

Sie zastanawiam na ile jest to kwestia rozmiaru, ABS
[nie na halas ale na hamowanie], samochodu.

Troche mozna wyczytac w testach adac - czasem robia testy
tego samego modelu w dwoch rozmiarach, a liczby [trzeba sie wczytac]
sa chyba obiektywne.

Może trzeba wyważać koła tak, jak to robią
w samochodach wyścigowych, czyli razem z resztą,
na samym samochodzie? Czy ktoś coś takiego robił
ze zwykłym pojazdem drogowym

Ja dosc czesto, ale u mnie nie wiedziec czemu zwykle wywazenie
potrafi miec zle rezultaty..

A może po prostu są opony różnej jakości o tym samym
napisie, czyli podróbki?

A sa. Np Debice Furio byly made in England i made in Turkey.
Chyba od rozmiaru zalezalo.

J.

Jak wybierać opny - dlaczego opinie są rozbieżne



Grupy dyskusyjne